Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Sanzimandan gelen ses

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=21901
Tarih: 11 Kasım 2025 Saat 05:00
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Sanzimandan gelen ses
Mesajı Yazan: riva70
Konu: Sanzimandan gelen ses
Mesaj Tarihi: 06 Mart 2012 Saat 09:47
Merhaba
307nin sanjiman yagina nasil bakilir? Bittigi yada azaldigi nasil anlasilir. Vites gecislerinde cark diye rahatsiz edici bir ses duyuyorum ancak aracin icindeyken fazla duyulmuyor disarida iken cok ses geliyor.

-------------
Peugeot 307 1.6 XS seytan kırmızı
atiker multifast system



Cevaplar:
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 06 Mart 2012 Saat 11:05

Siz kendiniz biraz zor bakarsiniz.
Sanziman yaginin seviye gostergesi, yagin bosaltildigi tapa ile aynidir. Yag doldurmak icin ise hava filtresi, kutusu, aku, aku tablasi cikartilmasi gerekir. Yani biraz uzun is. Yine de yapmak istiyorum derseniz daha detayli bilgi verebilirim.


Mesajı Yazan: riva70
Mesaj Tarihi: 06 Mart 2012 Saat 11:38
Tesekkurler en iyisi usta baksin halletsin merak etmistim. Peki o ses sorunu sanziman yagindan midir.

-------------
Peugeot 307 1.6 XS seytan kırmızı
atiker multifast system


Mesajı Yazan: mucahidyasar34
Mesaj Tarihi: 06 Mart 2012 Saat 11:40
O ses büyük ihtimalle sanzıman yagındandır kardes. Arabanın fazla üstüne gitme dişlisini kırabilirsin daha sonra sanzımanı indirtmen gerekir ki, cok masraflı olur

-------------
106 Quicksilver İSTANBUL


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 06 Mart 2012 Saat 11:45
Orjinalini yazan: riva70 riva70 Yazdı:

Tesekkurler en iyisi usta baksin halletsin merak etmistim. Peki o ses sorunu sanziman yagindan midir.


Yagdan olma ihtimali var tabi. Yag eksik ise tamamlatmak yerine hepsini(hemen hemen) degistirmenizi tavsiye ederim.


Mesajı Yazan: furkan111
Mesaj Tarihi: 08 Mart 2012 Saat 22:41

sorununuz tam olarak söyle mi mesela bosta sabitken tırıltı mı geliyor... ? debraja basınca sesi kesiyor bırakınca yine mi aynı sesi tekrarlıyor mu...rahatsız edici bi ses degil ... ama kafayı taktıgınızda cok ses gibi oluyor...



Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Mart 2012 Saat 22:46
Şanzuman yağını değiştirmek kolivanın dediği şekilde olduğu gibi genelde ustalar basınçlı pompo ile akü,kutusu v.s sökülmeden yağın boşaltıldığı yerden dolum yapabiliyorlar.Bu da daha az işçilik ücreti demek.


Mesajı Yazan: riva70
Mesaj Tarihi: 08 Mart 2012 Saat 23:00
Orjinalini yazan: furkan111 furkan111 Yazdı:

sorununuz tam olarak söyle mi mesela bosta sabitken tırıltı mı geliyor... ? debraja basınca sesi kesiyor bırakınca yine mi aynı sesi tekrarlıyor mu...rahatsız edici bi ses degil ... ama kafayı taktıgınızda cok ses gibi oluyor...


hayır sadece 1. vitese veya geriye takarken garc gibi sanki yağsız metalleri birbiri arasından gecer gibi bir ses çıkartıyor dediğim gibi aracın içindeyken neredeyse duymuyorum ama aracın dışında ses bihayli fazla.vites geçişleri normal ancak hızım 10 civarı iken 2 den bira zor geciyor sanırım buda sanzımandan kaynaklı 


-------------
Peugeot 307 1.6 XS seytan kırmızı
atiker multifast system


Mesajı Yazan: furkan111
Mesaj Tarihi: 08 Mart 2012 Saat 23:43

öncelikle aracınız alttan sanjıman yagını kacırıyor mu bunu bi kontrol edin...hareket halinden park ettiginizde damlar genelde...bu bir ikincisi eger damlama yoksa durduk yere yag bosalmaz. bencede bi yagını gostermekte fayda var.cogu yagcı yanlıs yag koyuyor sanzımana ... 70 lik olması lazım genelde 80 koyuyorlar benim basıma geldi.yagına baktır eksikse 70 lik koysunlar eksik degilse yani hersey normalse sanzımandan oldugu kadar baskı balatadan filanda yapabilir diye dusunuyorum.ayrıca yag eksildi ise sanzımana yag koyarken sanzıman borları var ben kullanıyorum cok fark etti bilginize



Mesajı Yazan: Cmoss06
Mesaj Tarihi: 09 Mart 2012 Saat 11:45
Şanzuman yagını kontrol ettir,yagda sıkıntı yoksa baskıdan yapıyordur,degısırse sorun gıderılır

-------------
206 XT HDI Siyah
COM2000 Yol Pc
('.')Göze Batan Çivi Çekici Yer


Mesajı Yazan: riva70
Mesaj Tarihi: 09 Mart 2012 Saat 16:28
Orjinalini yazan: furkan111 furkan111 Yazdı:

öncelikle aracınız alttan sanjıman yagını kacırıyor mu bunu bi kontrol edin...hareket halinden park ettiginizde damlar genelde...bu bir ikincisi eger damlama yoksa durduk yere yag bosalmaz. bencede bi yagını gostermekte fayda var.cogu yagcı yanlıs yag koyuyor sanzımana ... 70 lik olması lazım genelde 80 koyuyorlar benim basıma geldi.yagına baktır eksikse 70 lik koysunlar eksik degilse yani hersey normalse sanzımandan oldugu kadar baskı balatadan filanda yapabilir diye dusunuyorum.ayrıca yag eksildi ise sanzımana yag koyarken sanzıman borları var ben kullanıyorum cok fark etti bilginize




Alttan yag kacirma kesinlikle yok cunku park ettigim yer beton zemin hic yag yok baski balata ? Bir gostereyim ama burda fazla anlayan usta yok

-------------
Peugeot 307 1.6 XS seytan kırmızı
atiker multifast system


Mesajı Yazan: aspirinxlarge
Mesaj Tarihi: 09 Mart 2012 Saat 16:44
yağ değişimi çok kolay arkdaşlar direksiyonu tam sağ yapıyolar tabayı çıkarıyorlar ve anında yağı basıyolar ama ne kadar yağ kaldığını sanırım öğrenemiyosun bence sen direk 3 lirte şansuman yağı al ve ustaya git onu direk doldursun.  marka oalrak sanırım castrol iyi. 

-------------
Sevene Can Feda Sevmeyene Elveda ! 206 XS 110hp Full Tesco


Mesajı Yazan: furkan111
Mesaj Tarihi: 09 Mart 2012 Saat 21:12
önce yagı koyup deneyin.belki sorun cozulur.cözülmezse eger baskı dan derlerse bence gittigi yere kadar gitsin....bizim burada baskı balata 250 TL işcilik 100 TL tabi yer yer degişir...ayrıca kesinlikle yan sanayi alma yan sanayilerde 100-120 arası.eger tanıdık degilse orjinal diye yan sanayi takan yerleri cok duydum dikkat etmekte fayda var...


Mesajı Yazan: uğur33
Mesaj Tarihi: 16 Mayıs 2013 Saat 22:31
benim 307 de tam sizin bahsettiğiniz sorun var boşta çalışırken debriyaja basınca ses kesiliyor bırakınca tırıltı geliyor ustalar şanzumandan kaynaklanıyo diyo sizin yardımınızı alabilirmiyim


Mesajı Yazan: ByHack
Mesaj Tarihi: 23 Mayıs 2013 Saat 02:47
eğer bahsettiğiniz gibi geri vitese geçişte, yavaşlarken 2. vitesten 1. vitese düşerken (kasis veya öndeki araçtan dolayı gibi mesela) vites geçişinde sıkıntı yaşıyorsanız senkromenç dişlisinden olma ihtimali yüksek...

-------------
307 XT (2004) 1.6 110 Hp....BRC Seq24 LPG


Mesajı Yazan: samet206
Mesaj Tarihi: 23 Mayıs 2013 Saat 12:43
Bende bu sorunu yaşıyorum çözumunu bulan varsa yazsın  şanzumana zarar vermekten korkuyorum vites 2 den 1 e veya 1 den 2 ye geçerken zorlanıyor geri vitese geçerkende ses değil ama bazen geçmıyor çok uğraştırıyor son zamanlarda ıyıce canımı sıktı bu olay debrıyajda yukarda kavrıyo ya dişlilerden yağına baktırdım tam dendı ama değişime gitmedım.Yağı baskı balatayı ne varsa değiştircem olcağını bılsem ama sorun nedır varmı daha önce yaşayıp çözumunu bulan varsa yazsın extra masraf etmek ıstemıyorum servis şanzumanda sorun olmadığını yağğının tam olduğun baskı balatadan yapabıleceğini söyluyor ?


-------------
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 23 Mayıs 2013 Saat 20:41
arkadaşlar şanzıman yağının eksilmesi gibi bir durum söz konusu olamaz.
arkadaş zaten bahsetmiş.yağ akması veya yere damlatma gibi bir durum söz konusu değil demiş.
bence arızası senkromeçten.
samet 206 senin sorunun senkromeç arkadaşım.
1. ve 2. vites dişlilerini senkromeç eşitlemiyor.


Mesajı Yazan: samet206
Mesaj Tarihi: 23 Mayıs 2013 Saat 21:09
Orjinalini yazan: maverick maverick Yazdı:

arkadaşlar şanzıman yağının eksilmesi gibi bir durum söz konusu olamaz.
arkadaş zaten bahsetmiş.yağ akması veya yere damlatma gibi bir durum söz konusu değil demiş.
bence arızası senkromeçten.
samet 206 senin sorunun senkromeç arkadaşım.
1. ve 2. vites dişlilerini senkromeç eşitlemiyor.


Bu nasıl bır sorun hocam malıyetı çok yuksekmıdır basıt bır ışlemmı ?


-------------
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 23 Mayıs 2013 Saat 22:03
sanzıman inmesi lazım.
şanzıman dağıtılacak.zaten açılınca usta senkromeçin bozuk olduğunu söyler.
senkromeç ucuz bir parça. 1. ve 2. vites dişlilerinin arasına o senkromeçi yerleştirecek.
sonra tekrar  toplayacak. tabi şanzıman inmişken sana baskı balatayı da değiştirelim der.
bence mantıklısı da o. şanzıman inmişken baskı balatayı da değiştirmende fayda var.
baskı balata 250 tl desek,usta da 250 alsa(çünkü şanzıman indirmekle kalmıcak,sanzımanı dağıtacak-toplayacak),senkromeç te 50 tl civarı olsa 600 tl ye işi bitirirsin gibime geliyor.
tabi bu tahmini fiyatın içine baskı balatayı da ekledim.



Mesajı Yazan: sezar206
Mesaj Tarihi: 23 Mayıs 2013 Saat 22:14
2 den 1 e geçerken biraz zor geçmesi normal. Hareket halindeki araç hemen geçmez 1 e. Bunda sorun yok. Çok aşırı sert değilse. Pejolarda geri vitese hemen geçmez çoğu zaman. Hatta çoğu arabada. Bu da normal. Ama gıcırtı geliyorsa onu bilemem. Bi  kontrol ettirin  yağını felan. Çok ciddi bir şey olduğunu sanmıyorum.

-------------
2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı
Atiker lpg


Mesajı Yazan: samet206
Mesaj Tarihi: 23 Mayıs 2013 Saat 22:43
Orjinalini yazan: maverick maverick Yazdı:

sanzıman inmesi lazım.
şanzıman dağıtılacak.zaten açılınca usta senkromeçin bozuk olduğunu söyler.
senkromeç ucuz bir parça. 1. ve 2. vites dişlilerinin arasına o senkromeçi yerleştirecek.
sonra tekrar  toplayacak. tabi şanzıman inmişken sana baskı balatayı da değiştirelim der.
bence mantıklısı da o. şanzıman inmişken baskı balatayı da değiştirmende fayda var.
baskı balata 250 tl desek,usta da 250 alsa(çünkü şanzıman indirmekle kalmıcak,sanzımanı dağıtacak-toplayacak),senkromeç te 50 tl civarı olsa 600 tl ye işi bitirirsin gibime geliyor.
tabi bu tahmini fiyatın içine baskı balatayı da ekledim.



Cevabınız için teşekkürler 2den hareket halındeyken 1 e geçmek herzaman zorlar az bıseyde olsa .Ayrıca gerı vıtestede 100 kişiden 90 kişi 206 ları gerıye takmada zorlanır bunda anlaşalım ama benım sorunum 1 den 2 ye geçerken cartlaması vitesin tabı bu herzaman olmuyor bazen hatta bıraz yol aldıktan sonra normale dönüyor baskı balatayı kışa doğru değişticem zaten ama şanzumanı ındırmeyı dusunmuyorum bu kadarına gerek yok ciddi bir sorunum yok kuçuk bişeyse sorun halledeyım ıstedım ama olsun böylede güzel araç sıfır gibi oldu zaten yanı bı ben değişmedim biraz takıntılıyım bu konuda e biyerdede durmak gerek ıflas ettircek minik fare bizi  neyse ben artık susayım arkadşın konusunuda rahat bırakayım :)


-------------
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı...


Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 23 Mayıs 2013 Saat 23:50
vallahi arkadaşlar detaylı bilgiler için teşekkürler. Aynı sorun bende de oldu. daha doğrusu hep vardı en az 10 usta gördü pejolarda normal dedi. faklı olarak boşta iken bir ses geliyor vitesi elimle 1 cm kadar oynatıca kesiliyor artık alışkanlık yapmış boşta iken bile elim hep viteste. acaba bu neden olur.

-------------
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...

Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model
1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II)
Otoban faresi :) ARh(+)


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 24 Mayıs 2013 Saat 00:15
Orjinalini yazan: vbmaster vbmaster Yazdı:

vallahi arkadaşlar detaylı bilgiler için teşekkürler. Aynı sorun bende de oldu. daha doğrusu hep vardı en az 10 usta gördü pejolarda normal dedi. faklı olarak boşta iken bir ses geliyor vitesi elimle 1 cm kadar oynatıca kesiliyor artık alışkanlık yapmış boşta iken bile elim hep viteste. acaba bu neden olur.
vites demirlerini yağlat.206 larda vites kutusu ile şanzıman arasında demir var.onların birleşme noktalarını yağlatmanı öneririm.
206 da vites halatı bulunmuyor.vites kutusu ile şanzıman arasında uzun bir demir parça var.
aktarımı o sağlıyor.birleşme noktalarını yağlatırsan sorun kalmaz diye düşünüyorum.
yalnız belli bir süre sonra tekrar yağlamak istiyor.yani arkadaş olacaksın bu sorunla.



Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 24 Mayıs 2013 Saat 00:19
bu işlemi ben yapamam mı?

-------------
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...

Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model
1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II)
Otoban faresi :) ARh(+)


Mesajı Yazan: uğur33
Mesaj Tarihi: 26 Mayıs 2013 Saat 17:31
arkadaşlar daha öncede yazmıştım furkan 111 arkadaşımız bi yorum yapmış aynısı benim araçta var 307 de araç boşta çalışırken tırıltı sesi geliyor çok deil ama hafif gaz verdiğinde net bi şekilde duyuyorsun ancak debriyaja bastığında rolantidede çalışsa gazda versen tık yok hiç bi ses kalmıyo araç boşta çalışırken. bilgisi olan arkadaşlardan yorum alabilirmiyim kimisi şanzımanı sökecez dedi kimisi hiç bişey olmaz dedi yardımcı olursanız sevinirim slmlr



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net