Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

308-ilginç bir arıza

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 308 T7 (2008-2013)
Forum Tanımlaması: Peugeot 308 'in 2008'de üretimine başlanmış 2013 sonrasıda yeni versiyonu çıkmıştır ve X08 serisi Peugeot modellerinin ilkidir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=21672
Tarih: 28 Kasım 2024 Saat 19:43
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 308-ilginç bir arıza
Mesajı Yazan: 3saniye
Konu: 308-ilginç bir arıza
Mesaj Tarihi: 22 Şubat 2012 Saat 21:13
Hepinize iyi akşamlar.
AL4 otomatik şanzımanlı 308 vti aracım var. Benzin azalıp, yakıt ışığı yanınca şanzıman kendini korumaya alıyor (limp home modu). Benzin alıp ışık sönünce normale dönüyor.Cihaza bağlayınca şu arızalar çıkıyor:
Motor arızası:       Lambda sensörü
Şanzıman arızası: 20-CAN bağlantı kesintisi
                             22-CAN bağlantı kesintisi
6 aydır bu sorunu çözmeye çalışıyorum.LPG den kaynaklandığını söylediler.Söktürdüm hala devam ediyor.Sorunun kaynağı hakkında fikirlerinizi bekliyorum. Teşekkürler...



Cevaplar:
Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 22 Şubat 2012 Saat 22:00
Yaşadığınız bir arıza değil en azından bunu söyleyebilirim. LPG basıncı düştüğü andan itibaren Tork konverter aradığı basıncı alamıyor ve kendini koruma moduna geçiriyor.Aracı stop edip tekrar çalıştırdığınızda arıza giderilmiş gibi görünüyor fakat hafızadan silmiyor.Bunun için LPG yi fazla düşük seviyede tutmayınız.

AL4 şanzımanların hidrolik basınçla çalıştığını ve sadece akaryakıt olarak Benzin ve Dizel yakıtlarında sorunsuz ve verimli çalışabileceğini aklımızından çıkarmamamız gerekir. Araç benzini 2 şekilde enjektörlere çekiyor,

1-Emiş yaparak
2-Benzin pompasının yardımıyla.

LPG de ise tamamen içindeki basıncın gücüyle enjeksiyona gittiğinden seviyesi düştüğü an yanış performansıda düşeceğinden, şanzıman da yürümek için ihtiyacı olan basıncı motordan alamadığından zorlandığı için  kendini koruma moduna alacaktır.

Biraz karışık olsada umarım anlatabilmişimdir Smile


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: 3saniye
Mesaj Tarihi: 23 Şubat 2012 Saat 10:04
Orjinalini yazan: monur monur Yazdı:

Yaşadığınız bir arıza değil en azından bunu söyleyebilirim. LPG basıncı düştüğü andan itibaren Tork konverter aradığı basıncı alamıyor ve kendini koruma moduna geçiriyor.Aracı stop edip tekrar çalıştırdığınızda arıza giderilmiş gibi görünüyor fakat hafızadan silmiyor.Bunun için LPG yi fazla düşiük seviyede tutmayınız.

AL4 şanzımanların hidrolik basınçla çalıştığını ve sadece akaryakıt olarak Benzin ve Dizel yakıtlarında sorunsuz ve verimli çalışabileceğini aklımızından çıkarmamamız gerekir. Araç benzini 2 şekilde enjektörlere çekiyor,

1-Emiş yaparak
2-Benzin pompasının yardımıyla.

LPG de ise tamamen içindeki basıncın gücüyle enjeksiyona gittiğinden
seviyesi düştüğü an yanış performansıda düşeceğinden, şanzıman da yürümek için ihtiyacı olan basıncı motordan alamadığından zorlandığı için  kendini koruma moduna alacaktır.

Biraz karışık olsada umarım anlatabilmişimdir Smile



Ayrıntılı cevabınız için çok teşekkürler.Kafamdaki birçoksoruya cevap oldu.Ama iki noktaya dikkat çekmek istiyorum.Birincisi kontagı kapatıp acınca sorun düzelmedi hic.benzin alip yakit ısığını söndürürsem normale dönüyor araç.Ikincisi ise 3aydir lpg kullanmiyorum ve dun lpg yi komple soktürdüm ama sorun devam ediyor.Su an için sıkıntının nerden kaynaklandiğini bulamiyorum.degerli görüslerinizi bekliyorum.


Mesajı Yazan: haritator
Mesaj Tarihi: 23 Şubat 2012 Saat 10:27
işte LPG taktırmamanın nedeni

servise gittiğinizde karşılaştığınız ilk soru
''Aracınız LPG limi?''
eğer LPG kullanıyorsan utanmasalar lastik basıncındaki düşüşü bile ona bağlayacaklar..
.
Bak arkadaşın taktırdığı gül gibi LPG yi söktürmüşler
Zaten LPG yi arabaya taktırmak hem masraf hemde böyle deliyorlar arabayı insanın zoruna gidiyor..
.
ekonomik sebepler insana bunu yaptırıyor belki ama ben bayağı direndim
ama bir yere kadar
bu yıl çok yol yapacağımı hesap edince
Bende arslanımı sırf benzinli olduğu için satmaya karar verdim.
aslında masrafsız falan ama işte kıyamıyorum öyle ustaya verip sağına soluna vida ile lpg montajına , serviste lpg polemiğinede girmek istemiyorum onun için satacağım
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-peugeot-agzi-ile-kus-tutan-tertemiz-aile-arabasi-kazasiz-boyasiz-75182124/detay" rel="nofollow - http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-peugeot-agzi-ile-kus-tutan-tertemiz-aile-arabasi-kazasiz-boyasiz-75182124/detay

ilgilenen olursa arasın forumdan arkadaşlara satmak vicdanen rahat ettirir.
........
sorununuza inşallah arabadan tiksinmeden çözüm bulursunuz...

 



Mesajı Yazan: 3saniye
Mesaj Tarihi: 23 Şubat 2012 Saat 19:25
 Durum şanzımandan kaynaklanıyor gibi... Şanzıman yazılımını güncellemek işi çözer mi acaba? Yoksa beynini mi değiştirmek gerek? Ama benzin ışığıyla şanzımanın ne alakası var hala anlamadım.


Mesajı Yazan: xblax06
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2016 Saat 12:56
Hocam sorunu çözdünüzmü nasıl hallettiniz bizim bir araçtada aynı sorun var 


Mesajı Yazan: akk0212
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2016 Saat 14:49
deponun dibinde pislik olabilir, bu pislik benzin enjektörlerini tıkıyor olabilir, depo demizlenip, benzin enjektör temizleyici katkı, yarım depoya koyulup araç biraz sıkıştırılabilir, belki çözüm olur, ucuz bi yöntem.

-------------
307 1.6 hdi



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net