Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Şanzımandan gelen uğultu?

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=21666
Tarih: 07 Ağustos 2025 Saat 12:02
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Şanzımandan gelen uğultu?
Mesajı Yazan: kuantum
Konu: Şanzımandan gelen uğultu?
Mesaj Tarihi: 22 Şubat 2012 Saat 14:29
daha önce benzer bir başlık açmıştım. arık o uğultu'nun şanzımandan geldiğine neredeyse eminim. güvendiğim bir ustanın da bu konuda onayını aldım. bu uğultu sadece devre bağlı artıp-azalıyor. mesela yüksek viteste bayırdan aşağı inerken çok artıyor. ya da vites değişmeden önce araç gerekli devire yükseldikçe uğultu artıyor, vites geçer geçmez de iniyor.

çok anlamıyorum ama şanzımanın içindeki dişlilerden olabileceğine dair bir şeyler okudum. böyle bir sorunun tamiri için şanzımanın inmesi mi gerekir? masrafı ne olur acaba? ve bir de sorunun ne olduğuna dair fikri olan varsa duymak isterim.

biri benzer bir sorun(mazda) için şöyle bir yorum yapmış, bir alakası var mı bilmiyorum:

"debriyaja basıldığında vites değişimi için şanzımanın dışından içeriye doğru hareket eden ''C''şeklinde ÇATAL diye tabir edilen parçanın boşluk yapmasından kaynaklanır.çok basit işlemdir.düşük ihtimal elle dışarıdan onarılabilir.ama büyük ihtimal şanzıman geri iner.tespit için baskı balatayı değiştirdiğin ustaya git araç çalışırken bahsettiğim parçayı eliyle oynatmasını söyle ses kesilecektir.para filanda verme ustanın sorumluluğunda bence "http://www.mazdaclubtr.com/11740/sanzimandan-gelen-ses-90-94/" rel="nofollow - http://www.mazdaclubtr.com/11740/sanzimandan-gelen-ses-90-94/



Cevaplar:
Mesajı Yazan: okankrgz
Mesaj Tarihi: 22 Şubat 2012 Saat 15:45
şanzuman yağını kontrol edin öncelikle her viteste aynı sorunu yaşıyorsanız

-------------
Koceli/İZMİT

1982


Mesajı Yazan: kuantum
Mesaj Tarihi: 22 Şubat 2012 Saat 15:50
şanzıman yağı 10.000 km önce değişmişti zaten.


Mesajı Yazan: okankrgz
Mesaj Tarihi: 22 Şubat 2012 Saat 17:43
106 gti'a kısa oranlı taktığımız her ayna mahrutide başımıza gelmişti uğultu olayı ama sizinki de bundan dır denilemez sonuçta görmeden bilmeden yorum yapıyoruz ki usta değiliz ama başımızdan geçenlerle varsayımlar paylaşıyoruz, dip not olarak geçmek istedim.

şanzıman contanız, keçeleriniz yağ kaçırma yapıyor mu gerekli kontrolleri yapıp o şekilde müdahale edin bence çünkü şanzıman indirmek ufak iş değil, yağ sızdırmayan şanzımanın toplanıp takıldıktan sonrasında bile yağ kaçırdığına çok kez şahit oldum. Sesin şanzımandan geldiği kesinse indirip açıp bakmaktan başka çareside yok malesef

Ayrıca bi soru : Vitesi boşa attığınızda ses halen devam ediyor mu?


-------------
Koceli/İZMİT

1982


Mesajı Yazan: kuantum
Mesaj Tarihi: 22 Şubat 2012 Saat 18:07
Hayır, boşta iken ses yapmıyor. Sadece devir yükseldikçe ses yapıyor, düşünce ses kayboluyor. mesela 2. vitesten 3. vitese geçerken 3000 devire yaklaştıkça ses artıyor. Vites 3 e geçince hem devir düşüyor, hem de ses. Tamamen devire bağlı yükselen, çok diplerden gelen, uçakların kabin içi sesi gibi bir ses. Şehirler arası yolcu otobüslerinde de duyardım bazen böyle bir ses.

Hıza bağlı değil, devire balı artan ve azalan bir ses. Şanzımanın yağ sızdırıp sızdırmadığını nasıl öğrenebiliriz acaba? keçeleri, contaları falan nasıl kontrol edebilir/ettirebiliriz?


Mesajı Yazan: aspirinxlarge
Mesaj Tarihi: 22 Şubat 2012 Saat 21:06
Bana kalırsa  ilk önce yağı kontrol ettir. Ama içeride bi parça bozuksa bunu açmadan kesinlikle anlayamassın görerek yapıyorlar.  Sese göre bişey söylenemez binbirtane diş çark vs. var.  Benim bi konum vardı onu  oku istersen aynı ugutultu yüzünden indirdik şanzumanı açtık baktım 800 TL sıkışmış,  onu aldılar düzeldi :)

-------------
Sevene Can Feda Sevmeyene Elveda ! 206 XS 110hp Full Tesco


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 22 Şubat 2012 Saat 21:47
Keşke aracın KM sinide yazsaymışsınız.

Tahmini olarak 100.000 km nin üzerindeyse, balata diye tabir edilen oringlerde sorun yaşanıyor. Çok ciddi bir masraf çıkarmaz ama açılmışken conta takımı,tork konverter kontrolü,aşınan dişlilerin onarımı vs ile tahminen 1000 TL ye mal olan bir sıkıntı ile karşı karşıyasınız.


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: by_imp
Mesaj Tarihi: 22 Şubat 2012 Saat 22:03
öncelikle gecmiş olsun arkadaşım benım kindede aynı soruna benzer bır sorun var devir 2.500 ile 3000 arası cızırtı yapıyor 3den sonra kesılıyor ve boşta ikende yapıyor  konsoldan geliyor gibime geliyor :))
benin sorunum bu hava filitresinin bağlandığı gazkelebek  grubunun üzerinde olduğu siyah bölmenin gevşek oluşundan veya yerine otormamısndan geliyor  sizde bir baktın derim 
bu arada o sıyah bölmenin adını unutğum icin ismini yazamiyorum kusura bakmayın:(



-------------
kerem gaziantep gazikent mah.
106 GTİ siyah
0 rh +



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net