Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Far Parlatma

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=21620
Tarih: 29 Temmuz 2025 Saat 06:48
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Far Parlatma
Mesajı Yazan: kuantum
Konu: Far Parlatma
Mesaj Tarihi: 20 Şubat 2012 Saat 10:21
Aracımın farını internette çeşitli sitelerde yer aldığı şekilde su zımparası ile zımparalayıp üzerine çizik giderici krem sürdüm. Fakat malesef şu görüntüde kaldı. Gerçi hala cila sürmedim, koçtaş'taki stand görevlisinin bana önerdiği çizik giderici kremi sürdüm. Acaba cila sürünce normalleşir mi? Bir de yaklaşık olarak ne kadar süre boyunca cilayı sürmem lazım? ya da çizik giderici için ne kadar yüzeyi ovmam lazımdı? ben yaklaşık 15. dk kadar ovdum. Bu kadar oldu, normal mi?



















































Cevaplar:
Mesajı Yazan: gozem
Mesaj Tarihi: 20 Şubat 2012 Saat 10:23
son kat zımpara 3000numara olmalı..
sen kaç numara ile zımpara yaptın..?

-------------
Mehmet Ali ÇECELİ
2004 307 XT 110hp manuel,dizel..
Dünya Kadar Malın olucağına Fındık Kadar Turbon olsun


Mesajı Yazan: kuantum
Mesaj Tarihi: 20 Şubat 2012 Saat 10:58
AZ önce cila alıp 10 dk kadar cilaladım. Ama en ufak bir olumlu ilerleme olmadı. Bu arada farın durumu üsttekinden daha kötü diyebilirim O fotoda güzel çıkmış yine. Daha bulanık durumda..


Mesajı Yazan: kuantum
Mesaj Tarihi: 20 Şubat 2012 Saat 11:00
Zımpara baktığım yerlerde 150 - 220 - 240 - 360 vardı, bunları aldım. sordum 1500-3000 falan diye bir numara yokmş. Ben de bu farklı bir numaralandırma sistemi olabilir dedim. metre-inch, kilometre-mil gibi farklı bir ölçülendirme diye düşündüm. çünkü mesela aldığım en ince zımpara olan 360 adeta düz kağıt gibiydi. daha incesi olabileecğini düşünemiyroum. ayrıca u an farın üzerinde elimi dolaştırdığımda adeta pürüzsüz bir yüzeyi var. sadece çok yakından bakıldığında kılcal çizikler var. normal mi bu?


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 20 Şubat 2012 Saat 13:00
Zimpara yaparken su kullandiniz degil mi?


Mesajı Yazan: gozem
Mesaj Tarihi: 20 Şubat 2012 Saat 13:17
Arkadaşım hata sende, ben far zımparası yaparken 1200lük ile başladım(1200 kullandığıma pişman bile oldum)2000-2500-3000 ile bitirdim, senin o dediğin numaralı zımparalar ile bu iş olmazz.! 3000numara yok diyen ustada kimmiş merak ettim. :)

-------------
Mehmet Ali ÇECELİ
2004 307 XT 110hp manuel,dizel..
Dünya Kadar Malın olucağına Fındık Kadar Turbon olsun


Mesajı Yazan: kuantum
Mesaj Tarihi: 20 Şubat 2012 Saat 14:58
hem koçtaş'a hem de praktikere sordum. ikisinde de yoktu. ve 360 o kadar inceydi ki, 1500'ü düşünemedim bile. sorunun zımparalarda olduğunu sanmıyorum. ama yine de ona da bakacağım..
bir de zımparalama ve cilalama süreleri ayrı ayrı ne kadar sürer normalde bu iş için? tek far için?


Mesajı Yazan: erkerd5429
Mesaj Tarihi: 20 Şubat 2012 Saat 15:05
hocam bu kadar uğraşmana değmez önceki hafta bende yaptırdım 30 liraya cillop gibi oldu

-------------
2003 1,6 xr benzin/lpg
54 tk 977 0 Rh (+) pozitif


Mesajı Yazan: kuantum
Mesaj Tarihi: 20 Şubat 2012 Saat 15:16
Orjinalini yazan: erkerd5429 erkerd5429 Yazdı:

hocam bu kadar uğraşmana değmez önceki hafta bende yaptırdım 30 liraya cillop gibi oldu

nerede yaptırdın? ben avrupa yakasındayım, gidip ben de yaptırayım.


Mesajı Yazan: erkerd5429
Mesaj Tarihi: 20 Şubat 2012 Saat 15:20

yok gidip yaptıramazsın ben sakaryada yım :)))) herhangi bi boyacı yapar farketmez 25 - 30 dan fazla da verme



-------------
2003 1,6 xr benzin/lpg
54 tk 977 0 Rh (+) pozitif


Mesajı Yazan: kaan__
Mesaj Tarihi: 20 Şubat 2012 Saat 19:41
far bu hale gelmişken yapabileceğiniz çok bişey kalmamış...
farlarınızın eski haline yada parlak haline gelebilmesi için  size önerim sonax a gidip onların farı temizlemesini isteyin...


-------------
sahip olduğun herşey bir gün sana sahip olur...
2004 307 sw 1.6 auto 110hp
2009 308 sw 1.6hdi 110hp
2011 3008 feline MCP-Auto6R 112hp



Mesajı Yazan: Kemanyak
Mesaj Tarihi: 20 Şubat 2012 Saat 21:53
Meguiars PLASTX adlı ürünü edinin önce. Sonra boyacılarda en az 2000 Grid zımpara arayın. 2500 bulabilirseniz daha iyi olur. Sonra 2000 ile sulu zımpara yaparak çiziklerin durumunu gözleyin. Sulu olması çok önemli. Ve ardından polisaj makinesi ile PLASTX uygulayın cam gibi olduğunu göreceksiniz. Evinizde Matkap var ise matkap ucuna uyumlu polisaj setleri var onlarla da sonuç alabilirsiniz. 

-------------
Kemanyak Kisses You
207 SW OUTDOOR 1.6HDİ 2008


Mesajı Yazan: djchaos
Mesaj Tarihi: 20 Şubat 2012 Saat 22:32
benim anlamadığım kaportacı nasıl yapamaz 2000 zımpara ile ilk zımpara yapılır sonra 3000 zımpara son zımpara olarak atılır tabi farın durumuna göre normali 3000 zımpara kovanın içine su koyup zımparaları içine atarsın süngerler zımparalamadan süngerle farı güzelce ıslatırsın sonra zımparalarsın zımparalarken devamlı süngerle üstüne su dökersin farı kurutup farın üstüne pasta cilayı yedirerek sürersün sonra makinesi ile güzelce cilalama işlemini sonlandırırsın kaportacılarda pasta cila yapıyorlarsa bu işlemide yaparlar


Mesajı Yazan: kudret_yildirim
Mesaj Tarihi: 20 Şubat 2012 Saat 23:31
arkadaşım sen çok kalın zımpara kullanmışsın.. keşke önce zımparadaki o numaraların anlamlarını bir araştırsaydın P harf kodu ile başayan harf numaraları sınıf kodudur ve P2500 sınıf koduna kadar standart satış üretimi yapılmaktadır. bu kod ile aşındırıcılık özelliği belirtilmktedir. numara büyüdükçe aşındırıcı molekülün kütlesi küçülür. P2500 kodlu bir zımparada cm.karede 1500 tane aşındırıcı molekül vardır. ayrıca su zımparası ve kuru zımpara diye ayrılırlar senin kullandığın kesinlikle su zımparası olmalıydı ve su ile aşındırmayı desteklemeliydin. keşke önce biraz araştırıp öyle kalkışsaydın bu işe.

-------------
PEUGEOT 306 XR platinum BVA (2001) http://imageshack.us/photo/my-images/27/dsc06616e.jpg/" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: kuantum
Mesaj Tarihi: 21 Şubat 2012 Saat 10:18
Arkadaşlar MALESEF yanlış zımpara numaraları kullanmışım. Çok kalın zımpara kullanmışım :( Şimdi sorum şu, bu saatten sonra doğru numaralı zımparalarla tekrar farı zımparalayıp bir de öyle denesem fara zarar vermiş olur muyum, ya da farın hala düzelme şansı var mı?

Yardımcı olursanız çok sevinirim.


Mesajı Yazan: demiral_o
Mesaj Tarihi: 16 Kasım 2013 Saat 22:53
slm acaba sakaryada nerde temzlettınz farlarınız bende sakaryada ıkamet ediyorum



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net