Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Otomatik şanzıman yağ basıncı nasıl düzeltilir?

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=21568
Tarih: 07 Mayıs 2024 Saat 05:23
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: Otomatik şanzıman yağ basıncı nasıl düzeltilir?
Mesajı Yazan: kuantum
Konu: Otomatik şanzıman yağ basıncı nasıl düzeltilir?
Mesaj Tarihi: 16 Şubat 2012 Saat 21:31
makyajlı kasa 307' SW m var. üzerinde yeni tip selenoid var. İlk zamanlar vites geçişlerindeki vuruntuların motor kulakçıkları ile alakalı olacabileceğini düşünerek onu kontrol ettirdim. oradan sonuç alamadım. sonradan selenoid valflerinde bir sıkıntı ile olacağını düşünerek yağ basıncını ölçtürdüm. yanlış hatırlamıyorsam çok az bir farkla normal basınç seviyesinden düşük çıktı. mesela normal basınç seviyesi 2.50 ise, bende 2.40 çıktı. öyle bişeydi. Tam selenoidleri değiştirmeyi düşünürken selenoidlerimin yeni tip selenoid olduğunu öğrendim. bu aşamada aklıma iki soru geldi:

1- yağ basıncını selenoidleri değiştirmeden yükseltebilir, normal seviyeye getirebilir miyim? böyle bir yöntem var mı? böylece vites geçişlerimin yumuşayacağını düşünüyorum.
2- selenoid valfleri yeni tip de olsa bozulmuş olabilir mi? değiştirmenin bir faydası olur mu?

ayrıca dün lpg nin bobin ve filtrelerini değiştirdim. enteresan bir şekilde vuruntular hissedilir şekilde azaldı. aracın çekişi falan güçlendi. ben aracı aldığımda benden öncekilerin en son ne zaman filtreleri değiştirdiğini bilmiyordum. bense 14.000 km kullanıp öyle değiştirdim. baya yıpranmış. özetle, lpg filtrelerinin kirlenmesi hem vites vuruntusunu arttırıorumuş, hem de çekişi düşürüyormuş. ihmal etmemek lazım.

evet, yukarıdaki konuda bana yardımcı olabilecek birileri var mı acaba?



Cevaplar:
Mesajı Yazan: djchaos
Mesaj Tarihi: 16 Şubat 2012 Saat 22:23
şanzuman yağı ömrünü tamamlamış olmalı ki, ısındıktan sonra özelliğini kaybedip vuruntu yaptırıyor olabilir forumda bu konu hakkında birkaç konu vardı belki sizin sıkıntınıza yardım olur diye linki veriyorum şimdiden geçmiş olsun.

http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=17000&title=otomatik-anzman-da-vuruntu


Mesajı Yazan: kuantum
Mesaj Tarihi: 16 Şubat 2012 Saat 23:08
şanzıman yağını birkaç bin km önce değiştirdim. ama en ufak bir katkısı olmadı malesef. ha bu arada basıncını da o zaman tekrar ayarlatmıştım galiba yahu. şimdi aklıma geldi :)

o zaman tek bir soru kaldı. yeni tip selenoid zarar görmüş olabilir mi? böyle bir imkan var mı? bozulduğunda vuruntu yapar mı?



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net