Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Sinyallerin anormal yanip sonmesi hk

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=21548
Tarih: 07 Ağustos 2025 Saat 10:10
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Sinyallerin anormal yanip sonmesi hk
Mesajı Yazan: tlp
Konu: Sinyallerin anormal yanip sonmesi hk
Mesaj Tarihi: 15 Şubat 2012 Saat 13:32
Arkadaslar slm

Basliktada belirttigim gibi sinyallerim bicimsiz yaniyo yani soyleki

Dortluleri yaktigim vakit standart surede yanip sonuyor (orn:1 sn de bir)
Ama sag veya sola sinyal verdigimde bu sure yari yariya dusuyor yani hizli yanip sonuyo (orn:0.5 sn de bir)

Bu durum gecenlerde arabanin sinyal ve park duylarinin yerlerini (kablolarini daha dogrusu) degistirmemden sonra ortaya cikti yani fardaki sinyal duyuna parkin kablolarini,park duyuna ise sinyal kablolarini tasidim (amerikan park modulunun ucretsiz hali)

Aklima sinyal misuru (okundugu gibi yazdim) geldi sizce nedendir ve misuru degistirince duzelirmi



Cevaplar:
Mesajı Yazan: aslan7333
Mesaj Tarihi: 15 Şubat 2012 Saat 23:53
Sinyal kablolarını direk parklara paralel bağlarsanız sinyal sisteminin çekeçeği akım parklar yanıkken azalır,sönükken çoğalır.Her iki durumda da sinyal yanıp sönme süreleriniz sapıtır.Normal şartlarda da sinyal ampullerinizin bir patlarsa aynı durum olur.


Mesajı Yazan: djchaos
Mesaj Tarihi: 16 Şubat 2012 Saat 00:26
benimde aynı sorun vardı elektirikçiye götürdüm sorun hal oldu sanırım aslan7333 arkadaşımızın dediği sistem den dolayı artı parkları frenlere bağlattım frene basınca arka stoplar artı ön parklar aynı anda yanıyor.


Mesajı Yazan: tlp
Mesaj Tarihi: 16 Şubat 2012 Saat 14:35
kabloları direk olarak yani paralel bağlamadım.
 
avatardımda da görüldüğü gibi turuncu yanan bölüm normalde (orjinalde) sinyal alanıydı.Kabloları kesip biçerek taşıma yaptım.
 
neyse sanırım ampullerın akımından kaynaklanıyor bu durum . ama anlamadıgım dortluler yanarken normal , sag veya sol tek yanarken anormal yanıyor :S
 
 
Orjinalini yazan: djchaos djchaos Yazdı:

benimde aynı sorun vardı elektirikçiye götürdüm sorun hal oldu sanırım aslan7333 arkadaşımızın dediği sistem den dolayı artı parkları frenlere bağlattım frene basınca arka stoplar artı ön parklar aynı anda yanıyor.
 
yaptığın iş için muhtemelen diyot v.b. bir parça kullanılmış olsa gerek yoksa parkları yakıncada giden akım fren lambalarınıda yakması gerekiyor


Mesajı Yazan: peugeotefe
Mesaj Tarihi: 16 Şubat 2012 Saat 18:12
Amerikan park yaparken çift duy ampül kullanmanız gerek arkadasım

-------------
PEUGEOT YEDEK PARÇA TAMİR BAKIM SERVİSİ


Mesajı Yazan: tlp
Mesaj Tarihi: 16 Şubat 2012 Saat 19:01
Orjinalini yazan: peugeotefe peugeotefe Yazdı:

Amerikan park yaparken çift duy ampül kullanmanız gerek arkadasım
hocam ben amerikan park yapmadım ki yani herhangi bir aparat takmadım.
 
Yaptığım şey şu , sinyal duyuna giden kabloyu kesip park duyuna , park duyuna giden kabloya kesip sinyal duyuna taşıdım.
 
Diğer bir değişle duyların yerini farlarda bulunan yuvalara oturmyacagından kabloların yerini değiştirdim.
 
Dipsiz duy olanı (orjinalde park olması gerekiyor fakat sinyal) sinyal olarak yanıyor
Tek duy olanı (orjinalde sinyal olması gerekiyor fakat park) park olarak yanıyor


Mesajı Yazan: djchaos
Mesaj Tarihi: 16 Şubat 2012 Saat 19:05
Orjinalini yazan: tlp tlp Yazdı:

kabloları direk olarak yani paralel bağlamadım.
 

avatardımda da görüldüğü gibi turuncu yanan bölüm normalde (orjinalde) sinyal alanıydı.Kabloları kesip biçerek taşıma yaptım.

 

neyse sanırım ampullerın akımından kaynaklanıyor bu durum . ama anlamadıgım dortluler yanarken normal , sag veya sol tek yanarken anormal yanıyor :S

 

 

Orjinalini yazan: djchaos djchaos Yazdı:

benimde aynı sorun vardı elektirikçiye götürdüm sorun hal oldu sanırım aslan7333 arkadaşımızın dediği sistem den dolayı artı parkları frenlere bağlattım frene basınca arka stoplar artı ön parklar aynı anda yanıyor.

 

yaptığın iş için muhtemelen diyot v.b. bir parça kullanılmış olsa gerek yoksa parkları yakıncada giden akım fren lambalarınıda yakması gerekiyor


nasıl yapıldığını soramadım parklar kapalı iken frene bastığımda ön park lambaları yanıyor arka frenlere paralel olarak değişiklik olsun diye yaptırttım ama akıl edip sormadım


Mesajı Yazan: tlp
Mesaj Tarihi: 16 Şubat 2012 Saat 19:09
Orjinalini yazan: djchaos djchaos Yazdı:

Orjinalini yazan: tlp tlp Yazdı:

kabloları direk olarak yani paralel bağlamadım.
 

avatardımda da görüldüğü gibi turuncu yanan bölüm normalde (orjinalde) sinyal alanıydı.Kabloları kesip biçerek taşıma yaptım.

 

neyse sanırım ampullerın akımından kaynaklanıyor bu durum . ama anlamadıgım dortluler yanarken normal , sag veya sol tek yanarken anormal yanıyor :S

 

 

Orjinalini yazan: djchaos djchaos Yazdı:

benimde aynı sorun vardı elektirikçiye götürdüm sorun hal oldu sanırım aslan7333 arkadaşımızın dediği sistem den dolayı artı parkları frenlere bağlattım frene basınca arka stoplar artı ön parklar aynı anda yanıyor.

 

yaptığın iş için muhtemelen diyot v.b. bir parça kullanılmış olsa gerek yoksa parkları yakıncada giden akım fren lambalarınıda yakması gerekiyor


nasıl yapıldığını soramadım parklar kapalı iken frene bastığımda ön park lambaları yanıyor arka frenlere paralel olarak değişiklik olsun diye yaptırttım ama akıl edip sormadım
 
yaptığın uygulamayı biyerde okumuştum hatırlamıyorum neresiydi fakat uygulama şöyle , aracın kapıları açıldığında yanan tavan ışığına paralel park lambaları bağlanıyor.Kapılar açılınca parklarda yanıyor ve hatta yeni sistemdeki araçlarda tavan lambası yavaş yavaş sönüyor ya işte parklarda öyle sönüyor...
 
hoş ve göz alıcı bir uygulama aslında ama yazıda birde dip not vardı "diyot kullanın yoksa parkları acarsanız tavan ışığıda yanar" diye.Ordan aklıma geldide yazdım.
 
Elektrik işlerinden pek anlamam ama sanırım diyot tek taraflı akım sağlıyor ki frene basınca parkların yanıyor.Yoksa parkları açıncada fren lambaların yanması gerekiyodu :)) (mantıken)


Mesajı Yazan: peugeotefe
Mesaj Tarihi: 16 Şubat 2012 Saat 19:18
farketmez sonuçta şaseler farklı yerlerden gitmiş oluyor ve park ampulunun gördüğü işlem ile sinyal ampulunun gorduğü işlem farklı

-------------
PEUGEOT YEDEK PARÇA TAMİR BAKIM SERVİSİ


Mesajı Yazan: tlp
Mesaj Tarihi: 16 Şubat 2012 Saat 19:20
Orjinalini yazan: peugeotefe peugeotefe Yazdı:

farketmez sonuçta şaseler farklı yerlerden gitmiş oluyor ve park ampulunun gördüğü işlem ile sinyal ampulunun gorduğü işlem farklı
 
hmmm süpersin valla
 
o zaman akım değeri yüksek bir ampül alınca sorun düzelecek (mi?)
 
Mesela ledli bir park ampülü (dipsiz duy olduğu için başka uyarmı bılmıyorum yada uyan varmı)


Mesajı Yazan: peugeotefe
Mesaj Tarihi: 16 Şubat 2012 Saat 19:23
Sen anladığım kadarı ile sinyallerinin direk yanmasını istiyosun elektrikçiden 2 tane çiftli duy ve çiftli duy ampulü al sinyal duylarına bağla parkında normal çalışır sinyalinde normal çalışır

-------------
PEUGEOT YEDEK PARÇA TAMİR BAKIM SERVİSİ


Mesajı Yazan: tlp
Mesaj Tarihi: 16 Şubat 2012 Saat 19:34
Orjinalini yazan: peugeotefe peugeotefe Yazdı:

Sen anladığım kadarı ile sinyallerinin direk yanmasını istiyosun elektrikçiden 2 tane çiftli duy ve çiftli duy ampulü al sinyal duylarına bağla parkında normal çalışır sinyalinde normal çalışır
 
bir nevi öylede diyebiliriz.
 
Sinyaller park görevi görsün , parklarda sinyal görevi görsün istedim
 


Mesajı Yazan: aslan7333
Mesaj Tarihi: 16 Şubat 2012 Saat 20:16
Sinyal ampulleri genelde 5 watt dır,sağ veya sol yaptığınızda 3 er tanesi yanıp söner,toplamda 15 W yani,buda aşağı yukarı 1,3 amper çeker,eğer daha fazla veya az akım çekerse sinyaller hızlanır,dörtlüde bu durum devre dışıdır.


Mesajı Yazan: tlp
Mesaj Tarihi: 16 Şubat 2012 Saat 20:38
Orjinalini yazan: aslan7333 aslan7333 Yazdı:

Sinyal ampulleri genelde 5 watt dır,sağ veya sol yaptığınızda 3 er tanesi yanıp söner,toplamda 15 W yani,buda aşağı yukarı 1,3 amper çeker,eğer daha fazla veya az akım çekerse sinyaller hızlanır,dörtlüde bu durum devre dışıdır.
 
bilgilendirme için sağolun
 
bu durumu kurtarabilecek ne yapabilirim peki?
 
tavsiye edilebilecek ampül veya durumu düzeltebilecek bir devre ?


Mesajı Yazan: aslan7333
Mesaj Tarihi: 16 Şubat 2012 Saat 21:31
Park ampullerinin sinyal ampulleri ile aynı güçte (Watt) olanın bulabilirseniz onları takıp bir deneyin.


Mesajı Yazan: tlp
Mesaj Tarihi: 19 Şubat 2012 Saat 10:38
aşağıkaki resimdeki ampül kullanılıyordu sınyallerde ve sanırım 21w mış. peki 21w degerinde bi park ampulu varmı kı ? :S



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net