Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

307 kayışlardan gelen ses

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=21445
Tarih: 04 Ağustos 2025 Saat 15:21
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 307 kayışlardan gelen ses
Mesajı Yazan: göktuğ
Konu: 307 kayışlardan gelen ses
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2012 Saat 18:23
arkadaşlar merhaba. triger kayışı tarafından sürtünmeye benzer bir ses geliyor kayışlarda olduğu aşikar sebebibi anlayamadım. aracım 88 binde triger mi eskidi acaba. bir de sabah ilk çalıştırdığımda yine aynı kısımdan cik cik diye ses geliyor. havalar -20 dolaylarında burada. soğuktan mı diyorum ama çözemedim bir türlü. ustaya göstermeden size bir danışayım dedim...

-------------
2004 PEUGEOT 307 xr 1.4 hdı



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2012 Saat 18:40
Orjinalini yazan: göktuğ göktuğ Yazdı:

arkadaşlar merhaba. triger kayışı tarafından sürtünmeye benzer bir ses geliyor kayışlarda olduğu aşikar sebebibi anlayamadım. aracım 88 binde triger mi eskidi acaba. bir de sabah ilk çalıştırdığımda yine aynı kısımdan cik cik diye ses geliyor. havalar -20 dolaylarında burada. soğuktan mı diyorum ama çözemedim bir türlü. ustaya göstermeden size bir danışayım dedim...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2012 Saat 18:40
Alternatör kayışından geliyor ses.


Mesajı Yazan: göktuğ
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2012 Saat 19:06
sebebi nedir peki?

-------------
2004 PEUGEOT 307 xr 1.4 hdı


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2012 Saat 19:20
Trigger degisim zamaniniz gelmis, yil olarak gecmis bile. 


Mesajı Yazan: göktuğ
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2012 Saat 19:50
"alternatör kayışı kömürü ya da bilyası aşınmıştır. araç bu durumda kışın zor çalışır ve önden metal sürtünme sesi gelir.. " diye bir yazı okudum. sabah çalışmama sorunu da var arabanın sürtünme sesiyle birlikte. ondan olduğuna kanaat getirdim..

-------------
2004 PEUGEOT 307 xr 1.4 hdı


Mesajı Yazan: djchaos
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2012 Saat 20:22
dizellerde triger 100 binde değişir soğuk havalarda kayış ötmesi normaldir ama siz yinde baktırın ilerde sorun büyümemesi için iyi bir check up yaptırın


Mesajı Yazan: kuantum
Mesaj Tarihi: 10 Şubat 2012 Saat 11:16
krank kasnağından da gelebilir o ses. ben de cık cık diye ses alıyordum. kaç ustaya gösterdim bulamadı sesin kaynağını. en sonunda pat diye düştü kasnak yere. yolda kaldım. krank kasnağını kontrol ettir derim diğer öneriler işe yaramazsa tabi. anlattığın şey benim olayımla benzerlikler taşıyor.


Mesajı Yazan: tilbe307
Mesaj Tarihi: 10 Şubat 2012 Saat 17:08
arkadaşlar aynı sorun bende de vardı. soğuk olduğunda bazen ilk çaıştırmada çiyaklama sesine benzeyen genelde tofaşlarda bolca şahit olduğumuz bir ses ilk marşa bastıktan bir kaç saniye sonra geliip gidiyordu. sonra ince bir ses olduğunu farkettim var bugün ustama gösterdim. iki şey yapıldı
1.si triger gergisi gevşemiş onu yerine getirdik
2. ise alternatör gergi rulmanını ve kayışı değiştirdir. kayış nosu 1069. bana maliyeti toplam işçilik parçalar dahil 155 tl ooldu bilginize


-------------
2010 3008 1.6 VTİ 120 HP PRİNS LPG


Mesajı Yazan: cerci07
Mesaj Tarihi: 11 Şubat 2012 Saat 13:00
alternator kayisini ve bu kayisa bagli kasnaklari kontrol ettirin
1.4 hdi ve 1.6 hdi lerin triger degisim zamani 180 000 km - 10 yildir!!! benzinlillerle karistirmayin


-------------


Mesajı Yazan: göktuğ
Mesaj Tarihi: 11 Şubat 2012 Saat 22:51
Orjinalini yazan: cerci07 cerci07 Yazdı:

alternator kayisini ve bu kayisa bagli kasnaklari kontrol ettirin
1.4 hdi ve 1.6 hdi lerin triger degisim zamani 180 000 km - 10 yildir!!! benzinlillerle karistirmayin

Bu triger değişim zamanı konusunda hiç sağlıklı bilgi edinmek mümkün değil. herkes bişey diyor. 1.4 hdı lerde 180 bin olduğundan eminmisiniz?


-------------
2004 PEUGEOT 307 xr 1.4 hdı


Mesajı Yazan: Meric42
Mesaj Tarihi: 12 Şubat 2012 Saat 11:59
Ben 120.000 biliodm:) Orenmiş oLduk


Mesajı Yazan: cerci07
Mesaj Tarihi: 12 Şubat 2012 Saat 14:10
Orjinalini yazan: göktuğ göktuğ Yazdı:

Orjinalini yazan: cerci07 cerci07 Yazdı:

alternator kayisini ve bu kayisa bagli kasnaklari kontrol ettirin
1.4 hdi ve 1.6 hdi lerin triger degisim zamani 180 000 km - 10 yildir!!! benzinlillerle karistirmayin

Bu triger değişim zamanı konusunda hiç sağlıklı bilgi edinmek mümkün değil. herkes bişey diyor. 1.4 hdı lerde 180 bin olduğundan eminmisiniz?
eminim servisi arayip sorduk, peugeot service box ta 180-240 bin arasi ve 10 yil yazmakta, gordugum butun bakim kitaplarinda ayni bilgiler yazmakta, hdi-tdci-mazda mz-cd- volvo 1.4,1.6 dizel motorlar aynidir ve hepsi ayni kmleri soyluyorlar
bende 2002 fiesta var 141 000 km hala orjinal kayis var uzerindeWink


-------------


Mesajı Yazan: aslan7333
Mesaj Tarihi: 12 Şubat 2012 Saat 18:52
Öncelikle triger kayışı önemli bir konu,daha önce ne zaman değiştiğini veya durumunu bilmiyorsanız ve aracı uzun süre kullanmak niyetinde iseniz yenilemekte fayda var,kafanız rahat olur.
Sabahları kayışlarda ötme sesi soğuk havalarda daha bariz olur,motor ısınınca kesilir(kayışda ısınıyor tabi).Kayışlar belli süreler sonunda sertleşir,yenilemek gerekir,gergisi gevşemişde olabilir,kaçırıyordur.


Mesajı Yazan: djchaos
Mesaj Tarihi: 12 Şubat 2012 Saat 19:23
10 bin 20 bin kilometre daha götürür mantığı ile asla hareket etmem servisin söylediği 100 bin ise ben 80 binde değişirim kafam rahat olur 3 kuruşun hesabını yapıp 5 kuruştan olmam


Mesajı Yazan: GiTaRRa
Mesaj Tarihi: 13 Şubat 2012 Saat 01:11
ıslak nemli havalarda geliyorsa normal dostum 

-------------
      Peugeot 106 XR..
1 saat yürüsem 5 km bu sirada 2 sigara içsem 75 kuruş,75 bölü 5 desek km de 15 kuruş yakiyorum PuG gibi adamım.:)
          KONYA


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2012 Saat 15:29
ah su cikcikleme vvve viyaklama sorunu. sıktım spreyi motora oldu bu sorun napacaz bilmem


Mesajı Yazan: göktuğ
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2012 Saat 16:44
Orjinalini yazan: toga406 toga406 Yazdı:

ah su cikcikleme vvve viyaklama sorunu. sıktım spreyi motora oldu bu sorun napacaz bilmem

konuyu şubatta açmıştım. havalr ısınınca ses kesildi. ben de üzerine düşmedim bu yüzden. ama kayışlara toz pis kaçınca o da ses yapıyor. sprey de aynı etkiyi göstermiş olabilir...


-------------
2004 PEUGEOT 307 xr 1.4 hdı


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2012 Saat 17:17
göktuğ peki çözümü var mı haklısın spreyi tozu kiri akıtıyor ama sonraki ciyaklamaya çözüm var mı sence


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2012 Saat 18:19
Hocam o ses için ben kışın 400 tl harcadm ama kış boyu devam etti taki servise gidip kayışı orjinaliyle degistirene kadar. Kasnak bilya hatta bilyayi tutandemir cubugu bile degistirdim,ama çare etmemisti


Mesajı Yazan: göktuğ
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2012 Saat 21:54
Orjinalini yazan: toga406 toga406 Yazdı:

göktuğ peki çözümü var mı haklısın spreyi tozu kiri akıtıyor ama sonraki ciyaklamaya çözüm var mı sence

bunun çözümü v kayış sistemini komple değiştirmektir. orjinal v kyışı en fazla 30 tl tüm ekipmanları ve işçilikle birlikte peugeot yetkili servisleri 250 tl ye değiştiriyor.tabi özel servislerde bu fiyat daha da az olacaktır. v kayışı rulmanı vb ekipmnlar değiştiği için ses de kalmıyor.


-------------
2004 PEUGEOT 307 xr 1.4 hdı



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net