Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

seloinod valf değişiminden sonra

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=21356
Tarih: 26 Temmuz 2025 Saat 18:20
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: seloinod valf değişiminden sonra
Mesajı Yazan: famekontor
Konu: seloinod valf değişiminden sonra
Mesaj Tarihi: 03 Şubat 2012 Saat 12:12
merhaba gecenlerde aracım vites gecişlerinde vurundu yapıyordu seloindleri değiştirdik  fakat arac arıza lambası yakmaya başladı ve  bugünde kar ve spot ısıkları  yanıp sönmeye başladı acaba bu selonoidler değiştikden sonra bilgisayarda bunu haffızaya almak gerekiyor şanzuman yağıda yeni değişti lütfen bir yardım edin



Cevaplar:
Mesajı Yazan: kuantum
Mesaj Tarihi: 04 Şubat 2012 Saat 20:04
selenoid değiştikten sonra yazılım da yüklendi mi? yazılım güncellemesi yapılmadıktan sonra değişimin bir işe yaramadığı söylenip duruluyor burada. bu arada ben de selenoid değişimi arefesindeyim. yazılacakları ben de merak ediyorum. 


Mesajı Yazan: narkotik71
Mesaj Tarihi: 04 Şubat 2012 Saat 21:40
geçen kış selonoıd valf ve yağ ı vuruntu olduğu için degiştirip yeni siyah uçlu valfler takıldı.bu kış yine aynı sorunu özellikle sabahları soğuk motorda yaşıyorum.motor ısınınca sorun yok.servise gideceğim .çok can sıkıcı bir durum.
  


-------------
2003 model 307 sw ov pac


Mesajı Yazan: kudret_yildirim
Mesaj Tarihi: 05 Şubat 2012 Saat 00:09
Orjinalini yazan: narkotik71 narkotik71 Yazdı:

geçen kış selonoıd valf ve yağ ı vuruntu olduğu için degiştirip yeni siyah uçlu valfler takıldı.bu kış yine aynı sorunu özellikle sabahları soğuk motorda yaşıyorum.motor ısınınca sorun yok.servise gideceğim .çok can sıkıcı bir durum.
  

hiç gitme bence... bu soğuk havalarda bende de aynı sorun oluyor ısınana kadar gaz pedalının altında yumurta varmış gibi davranıyorum.... kurcaladıkça daha kötü oluyor bence....


-------------
PEUGEOT 306 XR platinum BVA (2001) http://imageshack.us/photo/my-images/27/dsc06616e.jpg/" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: narkotik71
Mesaj Tarihi: 05 Şubat 2012 Saat 11:39
Orjinalini yazan: kudret_yildirim kudret_yildirim Yazdı:

Orjinalini yazan: narkotik71 narkotik71 Yazdı:

geçen kış selonoıd valf ve yağ ı vuruntu olduğu için degiştirip yeni siyah uçlu valfler takıldı.bu kış yine aynı sorunu özellikle sabahları soğuk motorda yaşıyorum.motor ısınınca sorun yok.servise gideceğim .çok can sıkıcı bir durum.
  

hiç gitme bence... bu soğuk havalarda bende de aynı sorun oluyor ısınana kadar gaz pedalının altında yumurta varmış gibi davranıyorum.... kurcaladıkça daha kötü oluyor bence....

akü amp düşük olması ,buna sebep olabilirmi sence?araç soğukta sorun çıkartğı için aku zayıf gelebilir diye  düşünüyorum.yada araç beyın güncellenmesi (servis)


-------------
2003 model 307 sw ov pac


Mesajı Yazan: kimyacı
Mesaj Tarihi: 06 Şubat 2012 Saat 17:30
Orjinalini yazan: famekontor famekontor Yazdı:

merhaba gecenlerde aracım vites gecişlerinde vurundu yapıyordu seloindleri değiştirdik  fakat arac arıza lambası yakmaya başladı ve  bugünde kar ve spot ısıkları  yanıp sönmeye başladı acaba bu selonoidler değiştikden sonra bilgisayarda bunu haffızaya almak gerekiyor şanzuman yağıda yeni değişti lütfen bir yardım edin
Geçmiş olsun,arkadaşım.Aracınızın tipi,modelini ve km.sini yazarsanız daha iyi yardımcı olabiliriz.


-------------
BUDA GEÇER YA HU!


Mesajı Yazan: famekontor
Mesaj Tarihi: 06 Şubat 2012 Saat 19:38
hocam valla selonidler değişti yağ değişti ama vuruntu hala var bugün orjinal yağ siparişi verdim arıza lambasıda  emme manifold basınc sensöründen yapıyormuş onunda siparişini verdik bakcaz artık


Mesajı Yazan: famekontor
Mesaj Tarihi: 06 Şubat 2012 Saat 19:55

merhaba gecen gün seloind valfler değişti ilk gün iyiydi ama bugün fark ettimki vites gecişleri aynı üstüne üstlük arıza lambası yakmaya başladı gaz yemiyor bilgisayara bağlattık emme manifold basınc sensörü hatası sensörün siparişini verdik 70 tl verdi acaba vuruntu devam etmesi bundan  olabilrmi birde usta selondleri değiştirdikden sonra orjinal yağ koymadı parçayı pejomarketten aldım orayı aradım acaba parçalar mı sorunlu diye orjinal yağ kullanmanız lazım dediler orjinal yağda aldık  yarın emme manifold sensörü ile yağlar gelcek inşallah düzelir valla yoksa satcam aracımı çok seviyodum ama 1 haftada yaşlandım inanın bana biri akıl versin birisi



Mesajı Yazan: narkotik71
Mesaj Tarihi: 06 Şubat 2012 Saat 20:30
geçmiş olsun krdeş.bu manifolt basınç sensörü.bilgisayarda arza kodu olarak çıktımı? .aracı servis dışında  bir yerde mi yaptırıyorsun?.işlem bitince  güncelleme gerekiyor sanırım.servis harici bunu yapabilecekler mi.

-------------
2003 model 307 sw ov pac


Mesajı Yazan: famekontor
Mesaj Tarihi: 06 Şubat 2012 Saat 21:14
valla servis dışında yaptırıyorm gerek yok dediler güncellemeye


Mesajı Yazan: famekontor
Mesaj Tarihi: 06 Şubat 2012 Saat 21:15
manfiold basınc sensörü arıza kodu olarak çıktı acaba  vuruntu sebebi o olabilrmi


Mesajı Yazan: narkotik71
Mesaj Tarihi: 06 Şubat 2012 Saat 21:26
sensörler ve yağ değiştiğine göre geriye fazlada birşey kalmamamış.şanzıman basınç değerlerne baktılarmı selonoidler değiştikten sonra.2,4 altı vuruntu sebebi.normal basınçlar 2,5_2,8 olmalı imiş.D_R_N de farklılıklar gösteriyor.birde selonoıdler siyah uçlu  yeni tip olması gerekıyor.pejo kremleri artık kullanmıyor.ben de değişim leri yaptım ama araç soğukta kalınca vuruntu ikazı alıyorum.aralıklı yağ basınç hatası ama basınçlar normal. 

-------------
2003 model 307 sw ov pac


Mesajı Yazan: famekontor
Mesaj Tarihi: 06 Şubat 2012 Saat 21:32
yağ basıncı nasıl ölçlüyor 2,4 ise nasıl düzeltircez onu cihaz bağlanıp mı bakılyıro yağ basıncına


Mesajı Yazan: narkotik71
Mesaj Tarihi: 06 Şubat 2012 Saat 21:41
cihazla görülüyor .araç ılk cihaza baglanınca vuruntu şikayti varsa ilk basınç seviyelerine bakılır zaten.selonoıdlerin arızası   böyle ortaya çıkıyor.yağ ve valfler  değişince normale dönüyor  ama arza öncesi bakılmış olması lazım .

-------------
2003 model 307 sw ov pac


Mesajı Yazan: famekontor
Mesaj Tarihi: 06 Şubat 2012 Saat 21:43
arızadan önce bakılmadı :(


Mesajı Yazan: narkotik71
Mesaj Tarihi: 06 Şubat 2012 Saat 22:00
tekrar gidince baktır bence moralını bozma arabadan önemli şeyler var hayatta.geçen sene bende çok uğraştım serviste bu arza yağ ve valf değişimi ile ile düzeldi ama tam bir yıl dayandı. şu an yine başladı. formda kı tüm uygulamarı denedim (boğaz kelebği tmzlık.fren müşürü  falan).servise gidemedim ama beklemedyim.sen Ankaradamısın*

-------------
2003 model 307 sw ov pac


Mesajı Yazan: famekontor
Mesaj Tarihi: 06 Şubat 2012 Saat 22:03
amasyadayım


Mesajı Yazan: narkotik71
Mesaj Tarihi: 06 Şubat 2012 Saat 22:09
işlemlerden sonra en son durumunu bildirirsen.sevinirim.umarım kısa zamanda düzelir.

-------------
2003 model 307 sw ov pac


Mesajı Yazan: kudret_yildirim
Mesaj Tarihi: 06 Şubat 2012 Saat 22:56
Orjinalini yazan: narkotik71 narkotik71 Yazdı:

Orjinalini yazan: kudret_yildirim kudret_yildirim Yazdı:

Orjinalini yazan: narkotik71 narkotik71 Yazdı:

geçen kış selonoıd valf ve yağ ı vuruntu olduğu için degiştirip yeni siyah uçlu valfler takıldı.bu kış yine aynı sorunu özellikle sabahları soğuk motorda yaşıyorum.motor ısınınca sorun yok.servise gideceğim .çok can sıkıcı bir durum.
  

hiç gitme bence... bu soğuk havalarda bende de aynı sorun oluyor ısınana kadar gaz pedalının altında yumurta varmış gibi davranıyorum.... kurcaladıkça daha kötü oluyor bence....

akü amp düşük olması ,buna sebep olabilirmi sence?araç soğukta sorun çıkartğı için aku zayıf gelebilir diye  düşünüyorum.yada araç beyın güncellenmesi (servis)

akü yeni zannetmem amper düşüklüğünden olacağını güzel havalarda yapmıyor fakat servis kitabında yazdığına göre araç normal çalışma ısısına gelene kadar egzoz emisyon oranını düşürmek için şanzuman özel bir modta çalışıyormuş... işte burada birşeyler olabilir diye düşünüyorum ben...


-------------
PEUGEOT 306 XR platinum BVA (2001) http://imageshack.us/photo/my-images/27/dsc06616e.jpg/" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: narkotik71
Mesaj Tarihi: 06 Şubat 2012 Saat 23:32
lpg li olması aracın beynını  etkılıyor muhtemelen.araçlar lpg ye göre dizayn edilmediğinden  uğraşıp duruyoruz.egzos emisyon hataları nda   antipollution fault"hatasını daha çok veriyor.benzinlede kullandım aracı vuruntu yine oldu.Cry vuruntu olmasa bile yol bilgisayarında dıt sesi uyarıp.vitesi korumaya alıyor.

-------------
2003 model 307 sw ov pac


Mesajı Yazan: famekontor
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2012 Saat 15:08
arıza lambası sorununu halletik emme manifold basınc sensörü değişti hata ortadan kalktı şanzuman yağı değişti şimilik vuruntu yok hayırlsı bakalım


Mesajı Yazan: famekontor
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2012 Saat 19:51
vuruntu hala devam ediyor normal uzun yolda vitesler tak diye geciyor ama şehir içi trafikde şak diye vuruyor anlamadım gitti


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2012 Saat 11:36
iyi sorunu hallolan bir kullanıcı daha geçmiş olsun



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net