Sevgili arkadaşlar ben üniversite
hocasıyım, bu pert araç konusuna çok basit bir açıdan bakarsak olayın içinde
kaybolmayız. Şimdi esas sorun pert araç ya da hasarlı araç almak değildir
arkadaşlar, esas sorun pert ya da agır hasarlı aracı bilerek ya da bilmeyerek orjinal
araç rakamlarına almaktır. Ben de peugeot-citroen hastası bir insanım tam
olarak saymadım ama bugune kadar sanırım 25-30 arası peugeot-citroen araç
aldım, hedefim üretilmiş tüm peugeot-citroen modellerine sahip olmak.. Bunların
için de çok orjinal, boya bile olmayan araçlarım da vardı, hasarlı olarak alıp
yaptırdığım ve en ufak sorun yaşamadan kullandığım hasarlı araçlar da vardı..
Mesela şu anda hasarlı haliyle bir tanıdık vasıtasıyla sigorta şirketinin
ihalesinden 2011 model 3008 allure pack 1.6 112 hp aldım. Şimdi aracın sıfırı
70.000 tl , ilan sitelerinde ise benim aracımın donanımında en ucuz 2. Eli
55-59.000 aralığında şimdi ben 30.000 tl.ye aldım bu hasarlı 3008'imi. Onarım
için tüm parçaları yetkili servisten aldım ve yine onarımını da serviste
yaptırarak yaklaşık 15.000 tl harcayarak aracımı 45.000 tl.ye mal ettim. Şu
anda sıfırına 70.000 tl ya da ikinci eline 55-60.000 tl ödemeden 45.000 tlye
3008 allure pack 1.6hdı keyfi yaşıyorum. Yani ben memurum ve benim için
10-15.000 tl az fark değil.. Benim aracımın ilk sahibi aracı kaza yapınca
aracın onarılmasını istememiş ve sigorta araç sahibine 62.000 tl araç bedelinin
tamamını ödemiş bu nedenle tramer kayıtlarında da 62.000 tl görünüyor, ama bu
arabamda 62.000 tl hasar olduğu anlamına gelmez , ben onarımını tamamı sıfır
parçalar kullanarak yetkili serviste yaptırmama rağmen 15.000 civarında bir
miktar tuttu aracı tamamen orjinal şekilde eski haline çevirmek. Yani tramer
kayıtlarında yazan rakamları her zaman hasar miktarı olarak algılamak bizi yanıltabilir
arkadaşlar. Bu gibi durumlarda yapılacak en güzel şey aracı hasarlı olarak
görerek bilerek hesabınızı iyi yaparak kendiniz alın ve servisinde orjinal
parçalar kullanarak yaptırın ya da daha önceden hasar görmüşse ya da pert kaydı
varsa aracın nasıl onarıldığını ciddi şekilde araştırın ve en önemlisi aracı
orjinal emsallerinden en az %15-20 ucuza almaya bakın ki satarken sıkıntı
yaşamayın.. Mesela normalde 20.000 tl piyasası olan bir hasar kayıtlı 307'yi
kalkıpta 19-20'ye alırsanız belki kullanırken sorun çıkmayabilir ama satarken
ciddi anlamda sorun yaşarsınız..çünkü kimse orjinali 20.000 tl olan aracın
hasarlısına 19-20.000 para ödemek istemez. Ama pert kaydı ya d ahasar kaydı
oldugunu bilerek 15.000e aldınız diyelim aracı işte bu durumda siz kullanırsınız,
satarken de alan kişiye aracın hasar durumunu dürüstçe söylersiniz ve fiyatının
da ona göre oldugunu belirtirsiniz, bu durumda karşı taraf hesabını kitabını
yapar, orjinal bir araba istiyorsa 5-6.000 tl daha koyar gider orjinalini alır,
ama aynı araca daha ucuza binmek istiyorsa sizin aracınızı alır.. Bu konuda
alırken dürüst kişileri bulmak ve satarken çok dürüst olmak temel prensiptir
arkadaşlar... Su anda benim 3008de aynı durumda, ben bu işin ticaretini
yapmıyorum, üniversite hocasıyım ve peugeot hastası olarak aracımı binmek
maksadıyla aldım ve çok kusursuz bir şekilde onarımını yaptırdım, onarım
belgelerimi ve sıfır parça faturalarımı da sigorta şirketime belgeleyerek
aracıma sorunsuz şekilde hem trafik hem de kasko sigortası yaptırdım.. Ben aracımı
para kazanmak ya da alım satım maksadıyla yapmak maksadıyla almadığım için
gönül rahatlığıyla onarımını yaptırdım ve 45.000 tl.ye mal ederek keyifle
biniyorum.. Ben de aracımı bir süre kullanıp keyfini aldıktan sonra satarken
dürüstçe alan kişiye ""bak kardeşim aracımda böyle böyle bir durum
var, aracın tramer kaydında 62.000 tl araç bedeli için yapılan ödemesi
görünüyor ancak ben aracı servisinde sıfır parçalar kullanarak onarımını
yaptırdım"" diye açıklayacağım ve tabiki en önemli nokta satacağım rakam
konusu, bu konuda da şunu söyleyeceğim ""kardeşim bak aracın sıfırı
70.000 tl, ikinci eli de 55-60.000 aralığında, ben ise aracın onarımını
kusursuz olarak yaptırdım halde aracın hasarlı olmasını dikkate alarak yaklaşık
10-15.000 tl aşağısı bir rakama 44-45.000 tl.ye satıyorum""
diyeceğim, işte bu noktada karar tamamen alacak arkadaşımıza aittir, ister
benim aracımı 44-45.000e alıp aynı araca sıfırna göre 70-45=25.000 tl ucuza ,
ikinci eline göre 60-45=15.000 tl ucuza alır ve kullanır.. Yok istemem derse
gider 55-60.000 vererek hatasız bir 3008 alır ya da bastırır 70.000 lira
sıfırını alır.. Tabiki bu alıcıya kalmış bir mesele.. Tabiki karşınıza her
zaman benim kadar açık ve dürüst bir insan çıkmayabilir. Mesela benim aracım
kötü niyetli bir satıcının eline geçse rahatlıkla 1-2 parça yüzeysel boyalı
diye 55.000 civarına rahatlıkla satmaya kalkışır.. Servisten ve tramerden
araştırmayan birisi de kesinlikle farkına bile varmayıp alabilir, işte bu
noktada alıcı için tam bir felaket olur, çünkü benim aracımı hasarı çok
olmasada orjinal parçalarla onarılmış ta olsa sonuçta hasar kaydı oldugu için
45 civarına almalı ve kullanıdıktan sonra yine 44-45 aralığında satmalı..
Birisi kandırılıp 55 civarı bir rakama alırsa satarken kesin en az 10.000
zararı olur. Benim düşüncelerim bu şekilde arkadaşlar, hasarlı olacaksa da
özetle şunlara dikkat edelim arkadaşlar; o
Mutlaka aracın hasarlı halinin resimlerini
isteyiniz o
Nerde ve ne şekilde onarıldığını
belgeleriyle isteyiniz o
Tramer kayırlarından aracın hasar
miktarını iyi inceletin o
Tabiki araca çok sağlam bir ekpertiz
yaptırın o
Ve tabiki hasarlı bir araç alıyorsanız
fiyat olarak hatasız veya kazasız emsallerine göre en az %15-20 uygun rakama
almalısınız ki satarken zarara uğramayın o
Ve son olarak satarken kesinlikle dürüst
olun ve hiç bir şeyi gizlemeyin, hem kul hakkı yemeyin hem de kimsenin can
güvenliğini teklikeye atmayın..
Daha önce aldıgım ve severek kullandığım
206-207-207 sw-307-307sw-407-407sw-607-bipper-tepee-3008 ve citroen
c2-c3-c4-c5-c8-berlingo modelleri ile ilgili aklınıza gelen herşeyi
sorabilirsiniz..
Tüm peugeot ailesine ve takip eden
arkadaşlarıma saygı ve sevgilerimle... Resimlerini bulabildiğim araçlarımın
resimlerini ekliyorum, peugeot-citroen koleksiyonumu inceleyebilirsiniz
|