Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Yerli oto bir anda popüler oldu

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL
Forum Adı: Haberler
Forum Tanımlaması: Otomobil, Teknoloji, Spor ve diğer tüm konular hakkında güncel haberler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=20979
Tarih: 24 Kasım 2024 Saat 08:38
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Yerli oto bir anda popüler oldu
Mesajı Yazan: 06ÖzGüR06
Konu: Yerli oto bir anda popüler oldu
Mesaj Tarihi: 03 Ocak 2012 Saat 06:27

Yerli oto bir anda popüler oldu 100 kişiden 72’si ‘Alırım’ dedi

Yerli otomobil markası için henüz bir ‘babayiğit’ bulunamadı

01.01.2012 18:33

METE TANSU

Yerli otomobil markası için henüz bir ‘babayiğit’ bulunamadı ancak proje şimdiden tüketicileri heyecanlandırdı. Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği’nin Aralık’ta Türkiye genelinde yaptığı anketten, Türk malı araca yoğun ilginin olduğu ortaya çıktı. Her 100 kişiden 80’i projeyi desteklerken, 72’si de ‘Satın alırım’ dedi. Temmuz’da ‘Yerli otoya binerim’ diyenlerin oranı sadece yüzde 18 düzeyindeydi.

Hükümetin yaklaşık 1 yıl önce ‘yerli otomobil’ için düğmeye basmasıyla başlayan rüzgara, tüketiciler de kayıtsız kalmadı. Yüzde 100 Türk malı araca vatandaş ilgisi beklentileri aştı. 900’den fazla otomotiv yetkili satıcısını temsil eden OYDER’in (Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği), 2011 yılının toplamına yönelik olarak Türkiye çapında 2 bini aşkın müşteriyle gerçekleştirdiği ‘Türkiye’nin Otomotiv Müşteri Profili’ araştırmasının sonuçlarından, ‘yerli otoya’ ilginin arttığı ortaya çıktı.

Aralık’ta yapılan ankete göre, Türkiye’nin yerli otomobil markası yaratma yaklaşımını destekleyen müşterilerin oranı 18 puan birden artarak, yüzde 80’e yükseldi. Projeyi yüzde 80’i aşkın bir oranda destekleyen müşterilerden yüzde 72’si de ‘Satın alırım’ yanıtını verdi. OYDER’in 14 Temmuz’da açıkladığı ilk ‘Türkiye’nin Otomotiv Müşteri Profili’ araştırmasında 100 kişiden 62’si yerli otomobile destek vermiş, yüzde 18’i ise “Aracı satın alırım” demişti.

Aralık’taki anketten sadece yüzde 8’lik bir bölüm Türk malı otoyu satın almayacağını beyan etti. Yüzde 76’lık kesim yerli markanın hemen yollara çıkmasını isterken, gönüllerinden geçen fiyat aralığını yüzde 47’lik oran ile 20-25 bin TL arası olarak belirlediler.

Yerli üretim yapan bir adım önde

Yerli otomobilin satışına talip olduklarını dile getiren OYDER Başkanı Şükrü Ilısal’ın ilginç tespiti de projeye olan ilgiyi gözler önüne seriyor. Ilısal, 1 milyon adetlik otomotiv pazarına koşan Türkiye’nin yerli otomobil üretmesinin şart olduğunu belirterek, “Türkiye’de satılan araçların yüzde 70’i ithal, yüzde 30’u yerli. Otomotivde dış ticaret dengesi 2011’de eksiye geçecek. Geçen yıl 300 milyon doların üzerinde fazla vermiştik, 2011’de 2.5 milyar dolar civarında açık vereceğiz. İthal ve yerli araç satış dengesinin yüzde 50-50 olması gerekiyor. Tüketicilerin ilgi göstereceği yerli oto projesi de bu dengeyi sağlayacak” dedi.

Tüketicilerin Türkiye’de üretim yapan markalara daha sıcak baktığını ifade eden Ilısal, şu örneği verdi:

“Markaların pazar paylarına bakarsanız Türkiye’de üretimi olan markaların dışında pek fazla değişiklik olmuyor. Ancak 3 markaya bakarsak pazar payları sürekli artıyor. Bu olay tamamen tüketici psikolojisi. Örneğin Transit Connect yerli diye gidip Mondeo alabiliyor. Tüketicinin algısı böyle oluşuyor. Bu, yerliye verilen önemi gösteriyor.”

Her 4 araçtan biri nakit alınıyor

‘Türkiye’nin Otomotiv Müşteri Profili’ araştırmasının sonuçlarında öncelikli olarak 2011’de yeni otomobil alımını genel olarak makro düzeyde tetikleyen en önemli iki unsur olarak sırasıyla fiyat/vergi oranlarının uygunluğu (yüzde 41) ve hemen ardından kredi olanaklarının sağladığı avantajlar (yüzde 25) geldi.

Bununla birlikte 1.6 litre ve altındaki silindir hacmine sahip motorlara sahip modellerin tercih oranının yüzde 90’a ulaştığına değinen Şükrü Ilısal, araç alımlarında yüzde 52 oranında nakit/banka kredisi kombinasyonunun ön plana çıktığını vurguladı.

Nakit alımların yüzde 26 oranla ikinci sırada yer aldığına dikkat çeken Ilısal, satın alınan otomobil ve hafif ticari araçlara yönelik en önemli karar verme kriterinin yine yüzde 21’in üzerinde oranla fiyat etiketinin uygunluğu olduğuna dikkat çekti.

Yüzde 15’lik yakıt tüketim değerinin ardından konfor ve tasarım özelliklerinin tüketici nezdinde bir tercihte bulunma açısından üçüncü ve dördüncü sırada yer alan kriterler olduğunu belirten Ilısal, ikinci el değerinin öneminin yüzde 10’lara yükselmesinin ön plana çıkan bir başka unsur olduğuna değindi.


KAYNAK
:http://haber.gazetevatan.com/yerli-oto-bir-anda-populer-oldu-100-kisiden-72si-alirim-dedi/421036/2/Ekonomi



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net