Yerli oto bir anda popüler oldu
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL
Forum Adı: Haberler
Forum Tanımlaması: Otomobil, Teknoloji, Spor ve diğer tüm konular hakkında güncel haberler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=20979
Tarih: 24 Kasım 2024 Saat 08:38 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: Yerli oto bir anda popüler oldu
Mesajı Yazan: 06ÖzGüR06
Konu: Yerli oto bir anda popüler oldu
Mesaj Tarihi: 03 Ocak 2012 Saat 06:27
Yerli oto bir anda popüler oldu 100 kişiden 72’si ‘Alırım’ dedi
Yerli otomobil markası için henüz bir ‘babayiğit’ bulunamadı
01.01.2012 18:33
METE TANSU
Yerli otomobil markası için henüz bir ‘babayiğit’ bulunamadı ancak proje
şimdiden tüketicileri heyecanlandırdı. Otomotiv Yetkili Satıcıları
Derneği’nin Aralık’ta Türkiye genelinde yaptığı anketten, Türk malı
araca yoğun ilginin olduğu ortaya çıktı. Her 100 kişiden 80’i projeyi
desteklerken, 72’si de ‘Satın alırım’ dedi. Temmuz’da ‘Yerli otoya
binerim’ diyenlerin oranı sadece yüzde 18 düzeyindeydi.
Hükümetin
yaklaşık 1 yıl önce ‘yerli otomobil’ için düğmeye basmasıyla başlayan
rüzgara, tüketiciler de kayıtsız kalmadı. Yüzde 100 Türk malı araca
vatandaş ilgisi beklentileri aştı. 900’den fazla otomotiv yetkili
satıcısını temsil eden OYDER’in (Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği),
2011 yılının toplamına yönelik olarak Türkiye çapında 2 bini aşkın
müşteriyle gerçekleştirdiği ‘Türkiye’nin Otomotiv Müşteri Profili’
araştırmasının sonuçlarından, ‘yerli otoya’ ilginin arttığı ortaya
çıktı.
Aralık’ta yapılan ankete göre, Türkiye’nin yerli otomobil
markası yaratma yaklaşımını destekleyen müşterilerin oranı 18 puan
birden artarak, yüzde 80’e yükseldi. Projeyi yüzde 80’i aşkın bir oranda
destekleyen müşterilerden yüzde 72’si de ‘Satın alırım’ yanıtını verdi.
OYDER’in 14 Temmuz’da açıkladığı ilk ‘Türkiye’nin Otomotiv Müşteri
Profili’ araştırmasında 100 kişiden 62’si yerli otomobile destek vermiş,
yüzde 18’i ise “Aracı satın alırım” demişti.
Aralık’taki
anketten sadece yüzde 8’lik bir bölüm Türk malı otoyu satın almayacağını
beyan etti. Yüzde 76’lık kesim yerli markanın hemen yollara çıkmasını
isterken, gönüllerinden geçen fiyat aralığını yüzde 47’lik oran ile
20-25 bin TL arası olarak belirlediler.
Yerli üretim yapan bir adım önde
Yerli
otomobilin satışına talip olduklarını dile getiren OYDER Başkanı Şükrü
Ilısal’ın ilginç tespiti de projeye olan ilgiyi gözler önüne seriyor.
Ilısal, 1 milyon adetlik otomotiv pazarına koşan Türkiye’nin yerli
otomobil üretmesinin şart olduğunu belirterek, “Türkiye’de satılan
araçların yüzde 70’i ithal, yüzde 30’u yerli. Otomotivde dış ticaret
dengesi 2011’de eksiye geçecek. Geçen yıl 300 milyon doların üzerinde
fazla vermiştik, 2011’de 2.5 milyar dolar civarında açık vereceğiz.
İthal ve yerli araç satış dengesinin yüzde 50-50 olması gerekiyor.
Tüketicilerin ilgi göstereceği yerli oto projesi de bu dengeyi
sağlayacak” dedi.
Tüketicilerin Türkiye’de üretim yapan markalara daha sıcak baktığını ifade eden Ilısal, şu örneği verdi:
“Markaların
pazar paylarına bakarsanız Türkiye’de üretimi olan markaların dışında
pek fazla değişiklik olmuyor. Ancak 3 markaya bakarsak pazar payları
sürekli artıyor. Bu olay tamamen tüketici psikolojisi. Örneğin Transit
Connect yerli diye gidip Mondeo alabiliyor. Tüketicinin algısı böyle
oluşuyor. Bu, yerliye verilen önemi gösteriyor.”
Her 4 araçtan biri nakit alınıyor
‘Türkiye’nin
Otomotiv Müşteri Profili’ araştırmasının sonuçlarında öncelikli olarak
2011’de yeni otomobil alımını genel olarak makro düzeyde tetikleyen en
önemli iki unsur olarak sırasıyla fiyat/vergi oranlarının uygunluğu
(yüzde 41) ve hemen ardından kredi olanaklarının sağladığı avantajlar
(yüzde 25) geldi.
Bununla birlikte 1.6 litre ve altındaki
silindir hacmine sahip motorlara sahip modellerin tercih oranının yüzde
90’a ulaştığına değinen Şükrü Ilısal, araç alımlarında yüzde 52 oranında
nakit/banka kredisi kombinasyonunun ön plana çıktığını vurguladı.
Nakit
alımların yüzde 26 oranla ikinci sırada yer aldığına dikkat çeken
Ilısal, satın alınan otomobil ve hafif ticari araçlara yönelik en önemli
karar verme kriterinin yine yüzde 21’in üzerinde oranla fiyat
etiketinin uygunluğu olduğuna dikkat çekti.
Yüzde 15’lik yakıt
tüketim değerinin ardından konfor ve tasarım özelliklerinin tüketici
nezdinde bir tercihte bulunma açısından üçüncü ve dördüncü sırada yer
alan kriterler olduğunu belirten Ilısal, ikinci el değerinin öneminin
yüzde 10’lara yükselmesinin ön plana çıkan bir başka unsur olduğuna
değindi.
KAYNAK:http://haber.gazetevatan.com/yerli-oto-bir-anda-populer-oldu-100-kisiden-72si-alirim-dedi/421036/2/Ekonomi
|
|