Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

307 xt 1.6 hdı ıslık sesi yardım lütfen!!

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=20922
Tarih: 27 Temmuz 2025 Saat 20:24
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 307 xt 1.6 hdı ıslık sesi yardım lütfen!!
Mesajı Yazan: Guests
Konu: 307 xt 1.6 hdı ıslık sesi yardım lütfen!!
Mesaj Tarihi: 31 Aralık 2011 Saat 21:26
slm arkadaşlar.bugün teybin sesini kısınca fark ettim çok hafif ıslk sesi geliyor.nedendir acaba bilgisi olan varsa sevinirim.teşekkürler iyi akşamlar....



Cevaplar:
Mesajı Yazan: 06ÖzGüR06
Mesaj Tarihi: 31 Aralık 2011 Saat 22:41
Turbo sesidir o rahat olun. Gaza ne kadar basarsanız ses o kadar artar.Düşük viteslerde  ve düşük hızlarda daha net duyulur.Smile


Mesajı Yazan: yavuz25
Mesaj Tarihi: 31 Aralık 2011 Saat 22:42
o sesi çok severim.LOL


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 01 Ocak 2012 Saat 13:53
teşekkür ederim içim rahatladı...


Mesajı Yazan: Lion46
Mesaj Tarihi: 01 Ocak 2012 Saat 17:39
Merhaba bende eski bir 307 hdi kullanıcı olarak sorununuza yardımcı olmak isterim.Bahsettiğiniz sorun eğer ayağınızı gaza basıp çektiğinizde motor sesinin ardından gelen bir ıslık sesi ise malesef turbonuzun ömrünün dolduguna işaret etmektedir,zamanla bu ses sizi dahada rahatsız edecek duruma gelecektir bu sesin sebebi ise aracınızı ilk çalıştırdıgınız zaman ve stop edeceğiniz zaman 5 dakika turbonun yağlanmasını beklememenizden kaynaklanmaktadır,turbonun içinde tribünler aşınmış malesef buda ıslık sesine sebeb olmaktadır.Benim aracımdada aynı ses gelmekteydi artık yolda utanır olmuştum geçen hafta sattım aracı alan kişiyede bahsettim sorundan serviste değiştirmişler turboyu ses kesilmiş.

-------------
2009 Peugeot 308 Vti tiptronic 120 hp ''inci siyah'' Prins Vsi 2 Lpg Kiti


Mesajı Yazan: ibrahim YILDIZAK
Mesaj Tarihi: 01 Ocak 2012 Saat 18:14
Evet aracın turbosu gidici benim 206'da da aynı sorun vardı. yaklaşık 1 yıla turbonuzun değişmesi gerekecek.

-------------

01 COA 084 ARh(+)


Mesajı Yazan: yavuz25
Mesaj Tarihi: 01 Ocak 2012 Saat 18:15
Orjinalini yazan: ibrahim YILDIZAK ibrahim YILDIZAK Yazdı:

Evet aracın turbosu gidici benim 206'da da aynı sorun vardı. yaklaşık 1 yıla turbonuzun değişmesi gerekecek.
haydaa yeni birşey daha çıktı.Smile


Mesajı Yazan: ibrahim YILDIZAK
Mesaj Tarihi: 01 Ocak 2012 Saat 18:19
Orjinalini yazan: yavuz25 yavuz25 Yazdı:

Orjinalini yazan: ibrahim YILDIZAK ibrahim YILDIZAK Yazdı:

Evet aracın turbosu gidici benim 206'da da aynı sorun vardı. yaklaşık 1 yıla turbonuzun değişmesi gerekecek.
haydaa yeni birşey daha çıktı.Smile


Bu yeni birşey değil ki Smile Dizel araçların genelinde olan sorunlardan biridir. (Turbo Dizel yazmayı unutmuşum) Ben 206'mı sırf bu sebepten sattım.


-------------

01 COA 084 ARh(+)


Mesajı Yazan: yavuz25
Mesaj Tarihi: 01 Ocak 2012 Saat 18:21
Orjinalini yazan: ibrahim YILDIZAK ibrahim YILDIZAK Yazdı:

Orjinalini yazan: yavuz25 yavuz25 Yazdı:

Orjinalini yazan: ibrahim YILDIZAK ibrahim YILDIZAK Yazdı:

Evet aracın turbosu gidici benim 206'da da aynı sorun vardı. yaklaşık 1 yıla turbonuzun değişmesi gerekecek.
haydaa yeni birşey daha çıktı.Smile


Bu yeni birşey değil ki Smile Dizel araçların genelinde olan sorunlardan biridir. (Turbo Dizel yazmayı unutmuşum) Ben 206'mı sırf bu sebepten sattım.
kaç binde çıkar tahmini abim bu sorun.Question


Mesajı Yazan: ibrahim YILDIZAK
Mesaj Tarihi: 01 Ocak 2012 Saat 18:25
Orjinalini yazan: yavuz25 yavuz25 Yazdı:

Orjinalini yazan: ibrahim YILDIZAK ibrahim YILDIZAK Yazdı:

Orjinalini yazan: yavuz25 yavuz25 Yazdı:

Orjinalini yazan: ibrahim YILDIZAK ibrahim YILDIZAK Yazdı:

Evet aracın turbosu gidici benim 206'da da aynı sorun vardı. yaklaşık 1 yıla turbonuzun değişmesi gerekecek.
haydaa yeni birşey daha çıktı.Smile


Bu yeni birşey değil ki Smile Dizel araçların genelinde olan sorunlardan biridir. (Turbo Dizel yazmayı unutmuşum) Ben 206'mı sırf bu sebepten sattım.
kaç binde çıkar tahmini abim bu sorun.Question


200.000 km'yi geçtikten sonra yapar genelde ancak üstte bir arkadaş açıklamış genelde sıcak havalarda aracın durdurduktan sonra 2-3 dk beklenmesi gerekiyor ve çalıştırırken lambaların sönmesi gerekiyor. Bu gibi şeylere bende hiç dikkat etmezdim ancak dizel araçlarda bunlar şart. masrafı da 800TL ile 2000 TL arasında değişiyor çıkma bir turbo takarsanız uygun oluyor ama bu işlemin tamirini yapanları da duymuştum. Ne kadar sağlıklıdır bilemem!...


-------------

01 COA 084 ARh(+)


Mesajı Yazan: yavuz25
Mesaj Tarihi: 01 Ocak 2012 Saat 18:27
ooo daha çok var.LOL


Mesajı Yazan: yavuz25
Mesaj Tarihi: 01 Ocak 2012 Saat 18:28
Kullanım kurallarına harfiyen uyuyorum abi.WinkÇok dikkat ederim.Wink


Mesajı Yazan: Lion46
Mesaj Tarihi: 01 Ocak 2012 Saat 18:37
Turbonun ömrü kullanıma bağlı değişiklik göstermekle beraber ortalama 90.000 km'dir tabi dizel araç kullanmanın püf noktalarını bilen birisi için 200.000 kmleri rahat görebilir istisnalar elbetteki vardır.Benim aracım 82.000 km idi dizel aracın düşük viteste verdiği torkun cazibesine kapılıp biraz devirli kullandım,aracı ilk çalıştırdıgımda ve stop ederken beklemedim (daha doğrusu beklenmesi gerektiğini biraz geç öğrendim) akabinde turbom yıpranmaya başlamıştı.Dizel araçlar ekonomiktir ama bakımları olsun arızları olsun benzinli araçlardan pahalıdır.

-------------
2009 Peugeot 308 Vti tiptronic 120 hp ''inci siyah'' Prins Vsi 2 Lpg Kiti


Mesajı Yazan: qqyyxx
Mesaj Tarihi: 01 Ocak 2012 Saat 19:28
turboyla ilgili arkadaşlar bir kaç noktaya değinmiş bildiğim kadarıyla ekleme yapayım  turbonun şu km ömrü vardır diye kesin bir ifade kullanılamaz. 50 000 de de bozulabilir 350 000 de de tamamen sürüş ve düzenli, doğru bakımla alakalıdır.  turbo dizel araçlarda hareket etmeden önce ve stop edileceği zaman 1 dk civarında rölantide çalıştırma yeterlidir. anacak bu yapılan yol uzun mesafede ise stop etmeden önce 3-4 dk çalışmasında yarar vardır.

-------------
206 hdi x-line
307 hdi desingtech 1,6 90bg
Focus ghia 2008    1,6 109 bg
Astra 2012       1,3 cdti 90 bg
2011 golf tdi 105bg


Mesajı Yazan: 06ÖzGüR06
Mesaj Tarihi: 01 Ocak 2012 Saat 19:34
Tabi dikkat etmek lazım bu kurallara fakat bu sesi de incelemek lazım yüksek ve sürekli olan bir ses ise o zaman sorun olabilir.

Yok sadece düşük viteslerde ve motor devirlenirken geliyorsa o zaman normaldir denilebilir.Çünkü turbo sesinin az da olsa gelmesi normaldir.

Çünkü hava çok hızlı şekilde turbo türbinlerine çarpıyor bu da az bir ıslık sesine neden olur.

Hatta uçak motorlarında bu sesi çok daha fazla duyarsınız çünkü onlarda da turboda olduğu gibi

türbinler mevcuttur ve türbinlere çok hızlı çarpan hava şiddetli ıslık sesi oluşturur.


Mesajı Yazan: yavuz25
Mesaj Tarihi: 01 Ocak 2012 Saat 19:36
Orjinalini yazan: 06ÖzGüR06 06ÖzGüR06 Yazdı:

Tabi dikkat etmek lazım bu kurallara fakat bu sesi de incelemek lazım yüksek ve sürekli olan bir ses ise o zaman sorun olabilir.

Yok sadece düşük viteslerde ve motor devirlenirken geliyorsa o zaman normaldir denilebilir.Çünkü turbo sesinin az da olsa gelmesi normaldir.

Çünkü hava çok hızlı şekilde turbo türbinlerine çarpıyor bu da az bir ıslık sesine neden olur.

Hatta uçak motorlarında bu sesi çok daha fazla duyarsınız çünkü onlarda da turboda olduğu gibi

türbinler mevcuttur ve türbinlere çok hızlı çarpan hava şiddetli ıslık sesi oluşturur.
 
abim bizde olanda bu düşük devirlerde olan ıslık sesi.Bizimkiler partner farkımız olsun.LOLLOLLOL


Mesajı Yazan: 06ÖzGüR06
Mesaj Tarihi: 01 Ocak 2012 Saat 19:40
Orjinalini yazan: yavuz25 yavuz25 Yazdı:

Orjinalini yazan: 06ÖzGüR06 06ÖzGüR06 Yazdı:

Tabi dikkat etmek lazım bu kurallara fakat bu sesi de incelemek lazım yüksek ve sürekli olan bir ses ise o zaman sorun olabilir.

Yok sadece düşük viteslerde ve motor devirlenirken geliyorsa o zaman normaldir denilebilir.Çünkü turbo sesinin az da olsa gelmesi normaldir.

Çünkü hava çok hızlı şekilde turbo türbinlerine çarpıyor bu da az bir ıslık sesine neden olur.

Hatta uçak motorlarında bu sesi çok daha fazla duyarsınız çünkü onlarda da turboda olduğu gibi

türbinler mevcuttur ve türbinlere çok hızlı çarpan hava şiddetli ıslık sesi oluşturur.
 
abim bizde olanda bu düşük devirlerde olan ıslık sesi.Bizimkiler partner farkımız olsun.LOLLOLLOL



Kesinlikle normaldir rahat olabilirsin turbo görevini yapıyor Wink   Ses gelmezse korkmak lazım bence.Big smile


Mesajı Yazan: furkan
Mesaj Tarihi: 01 Ocak 2012 Saat 19:41
turbo hiçbir zaman ses çıkarmaz  eğer ses çıkıyorsa ölüm yakındır demektir eğer gaza basıp çekince ambulans sesi geliyorsa ömür bitmiştir turbo balansı kaçması veya mil kesmesi pervane çarkların kırılması turbo bitmesi sonucuna çıkar


Mesajı Yazan: yavuz25
Mesaj Tarihi: 01 Ocak 2012 Saat 19:41
Orjinalini yazan: 06ÖzGüR06 06ÖzGüR06 Yazdı:

Orjinalini yazan: yavuz25 yavuz25 Yazdı:

Orjinalini yazan: 06ÖzGüR06 06ÖzGüR06 Yazdı:

Tabi dikkat etmek lazım bu kurallara fakat bu sesi de incelemek lazım yüksek ve sürekli olan bir ses ise o zaman sorun olabilir.

Yok sadece düşük viteslerde ve motor devirlenirken geliyorsa o zaman normaldir denilebilir.Çünkü turbo sesinin az da olsa gelmesi normaldir.

Çünkü hava çok hızlı şekilde turbo türbinlerine çarpıyor bu da az bir ıslık sesine neden olur.

Hatta uçak motorlarında bu sesi çok daha fazla duyarsınız çünkü onlarda da turboda olduğu gibi

türbinler mevcuttur ve türbinlere çok hızlı çarpan hava şiddetli ıslık sesi oluşturur.
 
abim bizde olanda bu düşük devirlerde olan ıslık sesi.Bizimkiler partner farkımız olsun.LOLLOLLOL



Kesinlikle normaldir rahat olabilirsin turbo görevini yapıyor Wink   Ses gelmezse korkmak lazım bence.Big smile
yani öyle.Big smileThumbs Up


Mesajı Yazan: yavuz25
Mesaj Tarihi: 01 Ocak 2012 Saat 19:42
o sesi çok seviyorum.Ninni gibi geliyor biliyormusun abim.Hele uzun yolda sesi,kaloriferi kapatacan motoru dinleyecen.Tavsiye olunur.Wink


Mesajı Yazan: 06ÖzGüR06
Mesaj Tarihi: 01 Ocak 2012 Saat 19:43
Orjinalini yazan: furkan furkan Yazdı:

turbo hiçbir zaman ses çıkarmaz  eğer ses çıkıyorsa ölüm yakındır demektir eğer gaza basıp çekince ambulans sesi geliyorsa ömür bitmiştir turbo balansı kaçması veya mil kesmesi pervane çarkların kırılması turbo bitmesi sonucuna çıkar



Turbo nasıl ses çıkarmaz ya.Açıklama bekliyorum.Smile


Ölümü yakınsa ben yaklaşık 65000 km dir bu sesle yaşıyorum hiçbir sıkıntı yok.ee


Mesajı Yazan: yavuz25
Mesaj Tarihi: 01 Ocak 2012 Saat 19:47
Orjinalini yazan: 06ÖzGüR06 06ÖzGüR06 Yazdı:

Orjinalini yazan: furkan furkan Yazdı:

turbo hiçbir zaman ses çıkarmaz  eğer ses çıkıyorsa ölüm yakındır demektir eğer gaza basıp çekince ambulans sesi geliyorsa ömür bitmiştir turbo balansı kaçması veya mil kesmesi pervane çarkların kırılması turbo bitmesi sonucuna çıkar



Turbo nasıl ses çıkarmaz ya.Açıklama bekliyorum.Smile


Ölümü yakınsa ben yaklaşık 65000 km dir bu sesle yaşıyorum hiçbir sıkıntı yok.ee
 
Abim bu hamur çok su götürür demedi deme.LOLLOLLOL


Mesajı Yazan: 06ÖzGüR06
Mesaj Tarihi: 01 Ocak 2012 Saat 19:50
Orjinalini yazan: yavuz25 yavuz25 Yazdı:

Orjinalini yazan: 06ÖzGüR06 06ÖzGüR06 Yazdı:

Orjinalini yazan: furkan furkan Yazdı:

turbo hiçbir zaman ses çıkarmaz  eğer ses çıkıyorsa ölüm yakındır demektir eğer gaza basıp çekince ambulans sesi geliyorsa ömür bitmiştir turbo balansı kaçması veya mil kesmesi pervane çarkların kırılması turbo bitmesi sonucuna çıkar



Turbo nasıl ses çıkarmaz ya.Açıklama bekliyorum.Smile


Ölümü yakınsa ben yaklaşık 65000 km dir bu sesle yaşıyorum hiçbir sıkıntı yok.ee
 
Abim bu hamur çok su götürür demedi deme.LOLLOLLOL



Bence de bu turbo çok hava götürürLOL


Mesajı Yazan: furkan
Mesaj Tarihi: 01 Ocak 2012 Saat 19:50
Orjinalini yazan: 06ÖzGüR06 06ÖzGüR06 Yazdı:

Orjinalini yazan: furkan furkan Yazdı:

turbo hiçbir zaman ses çıkarmaz  eğer ses çıkıyorsa ölüm yakındır demektir eğer gaza basıp çekince ambulans sesi geliyorsa ömür bitmiştir turbo balansı kaçması veya mil kesmesi pervane çarkların kırılması turbo bitmesi sonucuna çıkar



Turbo nasıl ses çıkarmaz ya.Açıklama bekliyorum.Smile


Ölümü yakınsa ben yaklaşık 65000 km dir bu sesle yaşıyorum hiçbir sıkıntı yok.ee
,
o ses kolay kolay anlaşılmaz kaputu açıp turbo hortumunu sökünce sesi duyarsın rüzgar emme sesi gibi egsoz dumanı turbo milini döndürür ve rüzgar emme sesi gelir ama ıslık ve ambulans sesi farklıdır milden gelen ıslık ve ambulans sesi ve pervane kanatların kırılmasından dolayı balans kaçağı ve ses çıkarma olayıdır bu durumda uzun süre de dayanır çok az da dayanır ilk marştan sonra bekleme ve istoptan sonra bekleme turbodaki yağın kartere akmasına ve turbo ömrünün uzamasına yardımcı olur


Mesajı Yazan: yavuz25
Mesaj Tarihi: 01 Ocak 2012 Saat 19:52
turbodaki yağın kartere akması neden iyiki?Turbo yağlı olsun diye istop ederken beklemiyormuyuz.Ermm


Mesajı Yazan: 06ÖzGüR06
Mesaj Tarihi: 01 Ocak 2012 Saat 19:57
Orjinalini yazan: furkan furkan Yazdı:

Orjinalini yazan: 06ÖzGüR06 06ÖzGüR06 Yazdı:

Orjinalini yazan: furkan furkan Yazdı:

turbo hiçbir zaman ses çıkarmaz  eğer ses çıkıyorsa ölüm yakındır demektir eğer gaza basıp çekince ambulans sesi geliyorsa ömür bitmiştir turbo balansı kaçması veya mil kesmesi pervane çarkların kırılması turbo bitmesi sonucuna çıkar



Turbo nasıl ses çıkarmaz ya.Açıklama bekliyorum.Smile


Ölümü yakınsa ben yaklaşık 65000 km dir bu sesle yaşıyorum hiçbir sıkıntı yok.ee
,
o ses kolay kolay anlaşılmaz kaputu açıp turbo hortumunu sökünce sesi duyarsın rüzgar emme sesi gibi egsoz dumanı turbo milini döndürür ve rüzgar emme sesi gelir ama ıslık ve ambulans sesi farklıdır milden gelen ıslık ve ambulans sesi ve pervane kanatların kırılmasından dolayı balans kaçağı ve ses çıkarma olayıdır bu durumda uzun süre de dayanır çok az da dayanır ilk marştan sonra bekleme ve istoptan sonra bekleme turbodaki yağın kartere akmasına ve turbo ömrünün uzamasına yardımcı olur



Bu durumda motorun performansının da düşmesi gerekir o niye yok peki.???

Ayrıca turbonun çalışma prensibini gayet iyi biliyorum.Wink



Mesajı Yazan: furkan
Mesaj Tarihi: 01 Ocak 2012 Saat 20:01
Orjinalini yazan: yavuz25 yavuz25 Yazdı:

turbodaki yağın kartere akması neden iyiki?Turbo yağlı olsun diye istop ederken beklemiyormuyuz.Ermm
dostum muhalefet için yazıyorsan bişey diyemem ama öğrenmek için soruyosan anlatayım
turbo mili yağı karterden alır ilk çalıştırdığında kuru olur beklersin yağ pompası turbo milini yağlar 1 dakika sonra çalışmadan yağlama başlar ve turbo sesi keser gaza yüklenince turbo içine yağlama tam olur sorun olmaz ama istop ediceğin zaman turbo içinde yağ kalmaması lazımdır rolantide 1 dakika beklersen yağ kartere süzülür ve turbo mili içinde aşırı yağ depolanmaz ve tekrar çalışmadaki pompanın basıtığı yağ ile mile aşırı yağ yüklenip palansı kaçmaz
ANLADINMI


Mesajı Yazan: furkan
Mesaj Tarihi: 01 Ocak 2012 Saat 20:02
Orjinalini yazan: 06ÖzGüR06 06ÖzGüR06 Yazdı:

Orjinalini yazan: furkan furkan Yazdı:

Orjinalini yazan: 06ÖzGüR06 06ÖzGüR06 Yazdı:

Orjinalini yazan: furkan furkan Yazdı:

turbo hiçbir zaman ses çıkarmaz  eğer ses çıkıyorsa ölüm yakındır demektir eğer gaza basıp çekince ambulans sesi geliyorsa ömür bitmiştir turbo balansı kaçması veya mil kesmesi pervane çarkların kırılması turbo bitmesi sonucuna çıkar



Turbo nasıl ses çıkarmaz ya.Açıklama bekliyorum.Smile


Ölümü yakınsa ben yaklaşık 65000 km dir bu sesle yaşıyorum hiçbir sıkıntı yok.ee
,
o ses kolay kolay anlaşılmaz kaputu açıp turbo hortumunu sökünce sesi duyarsın rüzgar emme sesi gibi egsoz dumanı turbo milini döndürür ve rüzgar emme sesi gelir ama ıslık ve ambulans sesi farklıdır milden gelen ıslık ve ambulans sesi ve pervane kanatların kırılmasından dolayı balans kaçağı ve ses çıkarma olayıdır bu durumda uzun süre de dayanır çok az da dayanır ilk marştan sonra bekleme ve istoptan sonra bekleme turbodaki yağın kartere akmasına ve turbo ömrünün uzamasına yardımcı olur



Bu durumda motorun performansının da düşmesi gerekir o niye yok peki.???

Ayrıca turbonun çalışma prensibini gayet iyi biliyorum.Wink

MİL ZATEN DÖNÜYOR sorun yok ama sadece ses yapar taki mil kesilince turbo ölür


Mesajı Yazan: yavuz25
Mesaj Tarihi: 01 Ocak 2012 Saat 20:05
Orjinalini yazan: furkan furkan Yazdı:

Orjinalini yazan: yavuz25 yavuz25 Yazdı:

turbodaki yağın kartere akması neden iyiki?Turbo yağlı olsun diye istop ederken beklemiyormuyuz.Ermm
dostum muhalefet için yazıyorsan bişey diyemem ama öğrenmek için soruyosan anlatayım
turbo mili yağı karterden alır ilk çalıştırdığında kuru olur beklersin yağ pompası turbo milini yağlar 1 dakika sonra çalışmadan yağlama başlar ve turbo sesi keser gaza yüklenince turbo içine yağlama tam olur sorun olmaz ama istop ediceğin zaman turbo içinde yağ kalmaması lazımdır rolantide 1 dakika beklersen yağ kartere süzülür ve turbo mili içinde aşırı yağ depolanmaz ve tekrar çalışmadaki pompanın basıtığı yağ ile mile aşırı yağ yüklenip palansı kaçmaz
ANLADINMI
Abim öncelikle burası forum ortamı yani tartışma ortamı olduğu için muhalefet herzaman mevcuttur.WinkTartışılarak doğrulara ulaşılır.WinkYazdıkların için teşekkür ederim.ANLADIM.


Mesajı Yazan: 06ÖzGüR06
Mesaj Tarihi: 01 Ocak 2012 Saat 20:05
Orjinalini yazan: furkan furkan Yazdı:

Orjinalini yazan: 06ÖzGüR06 06ÖzGüR06 Yazdı:

Orjinalini yazan: furkan furkan Yazdı:

Orjinalini yazan: 06ÖzGüR06 06ÖzGüR06 Yazdı:

Orjinalini yazan: furkan furkan Yazdı:

turbo hiçbir zaman ses çıkarmaz  eğer ses çıkıyorsa ölüm yakındır demektir eğer gaza basıp çekince ambulans sesi geliyorsa ömür bitmiştir turbo balansı kaçması veya mil kesmesi pervane çarkların kırılması turbo bitmesi sonucuna çıkar



Turbo nasıl ses çıkarmaz ya.Açıklama bekliyorum.Smile


Ölümü yakınsa ben yaklaşık 65000 km dir bu sesle yaşıyorum hiçbir sıkıntı yok.ee
,
o ses kolay kolay anlaşılmaz kaputu açıp turbo hortumunu sökünce sesi duyarsın rüzgar emme sesi gibi egsoz dumanı turbo milini döndürür ve rüzgar emme sesi gelir ama ıslık ve ambulans sesi farklıdır milden gelen ıslık ve ambulans sesi ve pervane kanatların kırılmasından dolayı balans kaçağı ve ses çıkarma olayıdır bu durumda uzun süre de dayanır çok az da dayanır ilk marştan sonra bekleme ve istoptan sonra bekleme turbodaki yağın kartere akmasına ve turbo ömrünün uzamasına yardımcı olur



Bu durumda motorun performansının da düşmesi gerekir o niye yok peki.???

Ayrıca turbonun çalışma prensibini gayet iyi biliyorum.Wink

MİL ZATEN DÖNÜYOR sorun yok ama sadece ses yapar taki mil kesilince turbo ölür



Hepimiz bir gün ölmeyecek miyiz turbo ölmüş çok mu yaa......


Sana birşey olmasın abi.Wink


Mesajı Yazan: yavuz25
Mesaj Tarihi: 01 Ocak 2012 Saat 20:09
Orjinalini yazan: 06ÖzGüR06 06ÖzGüR06 Yazdı:

Orjinalini yazan: furkan furkan Yazdı:

Orjinalini yazan: 06ÖzGüR06 06ÖzGüR06 Yazdı:

Orjinalini yazan: furkan furkan Yazdı:

Orjinalini yazan: 06ÖzGüR06 06ÖzGüR06 Yazdı:

Orjinalini yazan: furkan furkan Yazdı:

turbo hiçbir zaman ses çıkarmaz  eğer ses çıkıyorsa ölüm yakındır demektir eğer gaza basıp çekince ambulans sesi geliyorsa ömür bitmiştir turbo balansı kaçması veya mil kesmesi pervane çarkların kırılması turbo bitmesi sonucuna çıkar



Turbo nasıl ses çıkarmaz ya.Açıklama bekliyorum.Smile


Ölümü yakınsa ben yaklaşık 65000 km dir bu sesle yaşıyorum hiçbir sıkıntı yok.ee
,
o ses kolay kolay anlaşılmaz kaputu açıp turbo hortumunu sökünce sesi duyarsın rüzgar emme sesi gibi egsoz dumanı turbo milini döndürür ve rüzgar emme sesi gelir ama ıslık ve ambulans sesi farklıdır milden gelen ıslık ve ambulans sesi ve pervane kanatların kırılmasından dolayı balans kaçağı ve ses çıkarma olayıdır bu durumda uzun süre de dayanır çok az da dayanır ilk marştan sonra bekleme ve istoptan sonra bekleme turbodaki yağın kartere akmasına ve turbo ömrünün uzamasına yardımcı olur



Bu durumda motorun performansının da düşmesi gerekir o niye yok peki.???

Ayrıca turbonun çalışma prensibini gayet iyi biliyorum.Wink

MİL ZATEN DÖNÜYOR sorun yok ama sadece ses yapar taki mil kesilince turbo ölür



Hepimiz bir gün ölmeyecek miyiz turbo ölmüş çok mu yaa......


Sana birşey olmasın abi.Wink
 
ClapThumbs Up


Mesajı Yazan: 06ÖzGüR06
Mesaj Tarihi: 01 Ocak 2012 Saat 20:15
Orjinalini yazan: yavuz25 yavuz25 Yazdı:

ClapThumbs Up
 
 

Bizim turbolarımız sağlamWink



Mesajı Yazan: yavuz25
Mesaj Tarihi: 01 Ocak 2012 Saat 20:16
Orjinalini yazan: 06ÖzGüR06 06ÖzGüR06 Yazdı:

Orjinalini yazan: yavuz25 yavuz25 Yazdı:

ClapThumbs Up
 
 

Bizim turbolarımız sağlamWink

sağlam tabi abim.Wink


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 03 Ocak 2012 Saat 13:28
paylaşımlarınız için teşekkür ederim.farkettimki çok zayıf ıslık sesi herzaman gelmiyor motor çok soğukken hafif derinden geliyor gaza basınca kesiyor.sanırım normal bişey..


Mesajı Yazan: 06ÖzGüR06
Mesaj Tarihi: 03 Ocak 2012 Saat 14:42
Orjinalini yazan: denizkartali06 denizkartali06 Yazdı:

paylaşımlarınız için teşekkür ederim.farkettimki çok zayıf ıslık sesi herzaman gelmiyor motor çok soğukken hafif derinden geliyor gaza basınca kesiyor.sanırım normal bişey..



Evet çok az gelir zaten normaldir.Wink


Mesajı Yazan: yavuz25
Mesaj Tarihi: 03 Ocak 2012 Saat 15:39
Orjinalini yazan: 06ÖzGüR06 06ÖzGüR06 Yazdı:

Orjinalini yazan: denizkartali06 denizkartali06 Yazdı:

paylaşımlarınız için teşekkür ederim.farkettimki çok zayıf ıslık sesi herzaman gelmiyor motor çok soğukken hafif derinden geliyor gaza basınca kesiyor.sanırım normal bişey..



Evet çok az gelir zaten normaldir.Wink
 
Thumbs Up



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net