Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Aracım 2. ve geri vitese geçimede sorun yaşıyorum.

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=20829
Tarih: 10 Kasım 2025 Saat 05:00
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Aracım 2. ve geri vitese geçimede sorun yaşıyorum.
Mesajı Yazan: Dostum
Konu: Aracım 2. ve geri vitese geçimede sorun yaşıyorum.
Mesaj Tarihi: 27 Aralık 2011 Saat 09:54

Merhaba...Yeni üye oldum..Gayet faydalı bir forum...Aracım 2005 1.6 HDİ 307 SW PACK Model...Aracı yeni aldım,alırken servise gösterdim,sorun yok dendi.Neyse,aldıktan sonda 2. ve geri vitese geçmeme sorunu yaşamaya başladım,yani geçiyor ama araç(2.ve geri viteste) hareket etmiyor,bi kaç defa debriyaja basıp tekrar vitese takma hareketinden sonra hasbel kader geçiyor.İlk defa dizel ve pejo  kullunıyorum,acaba onun acemiği mi dedim ama,her defasında 2. ve geri vitese geçişte bunun sorunun olmasının benden kaynaklanmadığını sanıyorum.1 den 2. vitese atarken geçmiyor veya geçiyor ama araç gitmiyor,yine geri vitese taktığım zaman da vitese geçiyor ama araç geri gitmiyor,motor boşta çalışıyor..Soruna ilişkin bilgi ve tavsiyesi olan Arkadaşlar varsa sevinirim...




Cevaplar:
Mesajı Yazan: woshborn
Mesaj Tarihi: 27 Aralık 2011 Saat 10:41
motor soğuken yapıyor sanırım 

-------------
Seni o kadar hayal ettim ki artık bir hayalsin…
Peugeot 207 2Tronıc 90 Hp 1.4 2010 Siyah BRC


Mesajı Yazan: MagicPerformance
Mesaj Tarihi: 27 Aralık 2011 Saat 11:30
diğer vites geçişlerinde hiç zorlanma yokmu ?


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 27 Aralık 2011 Saat 11:35
Bence şanzıman yağına baktır derim...


Mesajı Yazan: MagicPerformance
Mesaj Tarihi: 27 Aralık 2011 Saat 13:26
Orjinalini yazan: street art street art Yazdı:

Bence şanzıman yağına baktır derim...


şanzıman yağından olsa tüm viteslerde zorlanma yapması lazım.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 27 Aralık 2011 Saat 13:30
şanzıman yağında problem olduğu zaman genellikle 2. ve geri viteste geçme problemi yapıyor..
Benim eski araçtada aynı sorun olmuştu tamirci şanzıman yağını değiştirince sorun bitmişti...


Mesajı Yazan: Dostum
Mesaj Tarihi: 27 Aralık 2011 Saat 15:27
Arkadaşlar kusura bakmayın...Sorularınıza yanıt  veremedim...Demin sanayide pejo servisinden ayrılıp kendi dükkanını açan ustanın yanından geliyorum...Sorun çözüldü...Şöyle ki;
Usta önce vites körüğü ve çervevesini kaldırdı,ön dijital klimanın altındaki göğüsü söktü...Sorun Vites halatı denen malzemenin uç kısmındaki tırnak kırılmış,onu da derme çatma bir şeyle daha önceden sabitlemeye çalışmışlar,ancak tekrar yerinden çıkmış ve 2. ve geri viteste yerine geçmesine rağmen sanzumanın ilgili (2. ve geri) dişlisine ilgili halat kolu ulaşmadığından (boşta kaldığından) şanzumana vites kolu ilgili vitesleri iletemediğinden şanzuman dolayısıyla motor ve araba harekete geçemiyormuş...Misal vermek gerekirse tıpkı kullandığımız yaylı tükenmez kalemlerin içindeki yayı aldıktan sonra yazmaya çalıştığımızda kalemin ucunun içine kaçması gibi...
İşte usta bu halatı komple değiştirmeyelim 300-35o tl civarında dedi...o kırılan kısmı demir tel ve plastik kelepçe ile güzelce sabitledi... Çok şükür şuan 2 ve geri viteslerin geçişini hissediyorum ve çok rahat geçiyor ...


Mesajı Yazan: marad
Mesaj Tarihi: 27 Aralık 2011 Saat 20:31

gözün aydın :)

öyle ustayı heryerde bulmak zor şanslısın... bende de aynı sorun var ama gitmeye korkuyorum 



-------------
307 1.6 XT PREMIUM 2004 LPG


Mesajı Yazan: qqyyxx
Mesaj Tarihi: 27 Aralık 2011 Saat 22:57
Orjinalini yazan: Dostum Dostum Yazdı:

Arkadaşlar kusura bakmayın...Sorularınıza yanıt  veremedim...Demin sanayide pejo servisinden ayrılıp kendi dükkanını açan ustanın yanından geliyorum...Sorun çözüldü...Şöyle ki;
Usta önce vites körüğü ve çervevesini kaldırdı,ön dijital klimanın altındaki göğüsü söktü...Sorun Vites halatı denen malzemenin uç kısmındaki tırnak kırılmış,onu da derme çatma bir şeyle daha önceden sabitlemeye çalışmışlar,ancak tekrar yerinden çıkmış ve 2. ve geri viteste yerine geçmesine rağmen sanzumanın ilgili (2. ve geri) dişlisine ilgili halat kolu ulaşmadığından (boşta kaldığından) şanzumana vites kolu ilgili vitesleri iletemediğinden şanzuman dolayısıyla motor ve araba harekete geçemiyormuş...Misal vermek gerekirse tıpkı kullandığımız yaylı tükenmez kalemlerin içindeki yayı aldıktan sonra yazmaya çalıştığımızda kalemin ucunun içine kaçması gibi...
İşte usta bu halatı komple değiştirmeyelim 300-35o tl civarında dedi...o kırılan kısmı demir tel ve plastik kelepçe ile güzelce sabitledi... Çok şükür şuan 2 ve geri viteslerin geçişini hissediyorum ve çok rahat geçiyor ...
 
 
Aracını satarken bildiği ve baştan savma çözümlerle süsleyip enayi yerine koyarak elden çıkaran kişilere lanet okuyorum. ulan yarın sende başka bi araç alacaksın aynı şey senin başına gelse ne düşünürsün. neyse fazla masraf etmeden ve uğraşmadan sorunu çözmene memnun oldum geçmiş olsun.


-------------
206 hdi x-line
307 hdi desingtech 1,6 90bg
Focus ghia 2008    1,6 109 bg
Astra 2012       1,3 cdti 90 bg
2011 golf tdi 105bg


Mesajı Yazan: Dostum
Mesaj Tarihi: 27 Aralık 2011 Saat 23:35
Sağolun...


Mesajı Yazan: MagicPerformance
Mesaj Tarihi: 28 Aralık 2011 Saat 07:41
geçmiş olsun, sıkıntının çözülmesine sevindim.


Mesajı Yazan: GiTaRRa
Mesaj Tarihi: 29 Aralık 2011 Saat 00:02
Şanzıman yağı değil.vites milleriyle alakalı bir sorun olabilir.alttı yere vurmuş olabilirmisin?

-------------
      Peugeot 106 XR..
1 saat yürüsem 5 km bu sirada 2 sigara içsem 75 kuruş,75 bölü 5 desek km de 15 kuruş yakiyorum PuG gibi adamım.:)
          KONYA


Mesajı Yazan: harmus
Mesaj Tarihi: 29 Aralık 2011 Saat 00:34
Öncelikle aracın hayırlı olsun arkadaşım. Bende de geçen yıl aldığım  (307 SW 1.6 benzinli) aracımda vardı aynı (2. ve geri viteste) sorun. Ben servis konusunda orijinalden vazgeçmeyenlerden olduğum için servise gösterdim. Baskı balata falan değiştirdik sorun kalktı. Hala bazen geri viteste ilk hamlede vites geçmiyor. Ya vites kolunu sola yatırıp tekrar geriye takarak ya da hafifçe debriyajı kaldırarak geçiyor geri vitese. Servisten bana senkromeçli vites olmadığı için yapabiliyor dediler. Sen usta anlamında oldukça şanslıymışsın. Basit ve ustaca sorununu hallettiğine sevinmekle beraber ustanın da eline bilgisine sağlık.


-------------
Sevgiyle Kalın.


Mesajı Yazan: ysndrsn
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2013 Saat 21:19
Cok acil yardim bekliyorum. Peugeot 206 2006 model otomatik vites. Hersey normaldi araci parkettim bir saat sonra geldim vites m n r p ye geciyor fakat d ye gecmiyor ileri gidemiyorum. Sorun nedir acaba yardimci olur musunuz


Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2013 Saat 22:01
hocam benim emanet bir araçta başıma geldi geriye aldım 5 10 mt gittim n ye ardından d ye aldım geçti (Not: arkadaşın şanzumanı bolu dağında patladı 1500 lira sıkışmış aldılar düzeldi :))

-------------
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...

Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model
1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II)
Otoban faresi :) ARh(+)


Mesajı Yazan: ysndrsn
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2013 Saat 22:04
Fakat bende gectigi hic hissedilmiyor n ile d arasinda vites manuel vitesmis gibi sallaniyor



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net