Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Anahtar

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=20368
Tarih: 02 Haziran 2025 Saat 16:08
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Anahtar
Mesajı Yazan: xpyhre
Konu: Anahtar
Mesaj Tarihi: 03 Aralık 2011 Saat 21:14

206 aracımın anahtarı kontağa tam oturmuyor.. aşağida işaretlediğim yere kadar giriyor kontağa.. anahtar oturmadiği için dönüşlerde kontaktan düşüyor.... yardımcı olabilecek varmı?aşağida (düz uzun kırmızı çizgi) olan yere kadar kontağa giriyor.. üstteki OK işareti olan yere kadar girmiyor kızaklı olan yere kadar girmesi gerekmezmi???. resimdeki anahtar aracımın anahtari ile birebirdir..


http://bit.ly/c25MCx" rel="nofollow">



-------------
Peugeot 206 gti 2.0 (s16)



Cevaplar:
Mesajı Yazan: ose
Mesaj Tarihi: 03 Aralık 2011 Saat 21:35
Anahtarın tam girmez ise kontağın dönmez galiba. içindeki mekanizma bozuldu muhtemelen.  


Mesajı Yazan: xpyhre
Mesaj Tarihi: 03 Aralık 2011 Saat 21:44

Orjinalini yazan: ose ose Yazdı:

Anahtarın tam girmez ise kontağın dönmez galiba. içindeki mekanizma bozuldu muhtemelen.  

Kontak dönüyor, ama anahtar düşüyor...



-------------
Peugeot 206 gti 2.0 (s16)


Mesajı Yazan: yavuz25
Mesaj Tarihi: 03 Aralık 2011 Saat 21:51
o anahtardaki deliğe bir kanca geçer.O kanca sanırsam kontağın içinde kaymış.<bir anahtarcı içine çengel sokarak durumu düzeltebilir.;)


Mesajı Yazan: xpyhre
Mesaj Tarihi: 03 Aralık 2011 Saat 22:06
Hocam OK ile işaretlediğim yere kadar anahtarin kontağa girmesi gerekir dimi? bu kancayi ben ayarlamam söz konusu olabilirmi? şuan garajdayım kontakla uğraşiyorum.

-------------
Peugeot 206 gti 2.0 (s16)


Mesajı Yazan: djchaos
Mesaj Tarihi: 03 Aralık 2011 Saat 22:12
kontak tam olarak girmez benim bildiğim diğer araçlarımda gördüğüm bu 206 içinde aynı olabilir o gösterdiğin işaretli yer kontağın sonu ama kontağın atması bence anahtarla ilgili değil


Mesajı Yazan: xpyhre
Mesaj Tarihi: 04 Aralık 2011 Saat 00:12
206'Sı olan arkadaslar kontağa anahtari takıp anahtarın nereye kadar giriğini buraya yazarlarsa cok makbule gecer keyifli forumlar.

-------------
Peugeot 206 gti 2.0 (s16)


Mesajı Yazan: yavuz25
Mesaj Tarihi: 04 Aralık 2011 Saat 00:15
Orjinalini yazan: xpyhre xpyhre Yazdı:

Hocam OK ile işaretlediğim yere kadar anahtarin kontağa girmesi gerekir dimi? bu kancayi ben ayarlamam söz konusu olabilirmi? şuan garajdayım kontakla uğraşiyorum.
 
eğer kontağı bilmiyorsanız hiç uğraşmayın derim.Bir oto anahtarcısı el yatkınlığıyla hemen halleder.Duruma göre para bile almaz.Ama anahtar doğru bir şekilde kontağa giriyorsa o zaman da sorun büyümeden kontağın sökülüp bakımının yapılması gerekir.Yoksa benim gibi yolda kalırsınız.;)


Mesajı Yazan: xpyhre
Mesaj Tarihi: 04 Aralık 2011 Saat 00:17
oto elektrikci yapamazmı?  

-------------
Peugeot 206 gti 2.0 (s16)


Mesajı Yazan: yavuz25
Mesaj Tarihi: 04 Aralık 2011 Saat 00:18
Yapabilir.Kontağı söküp toplamayı bilecek ve yağlanması gereken yerleri bilecek.Kontakta her parça gibi aşınır ve yağsızlaşır bunun için bakımının yapılması gerekir.Benim gibi vurdumduymaz olursanız dağın başında anahtar elinizde kontağa girmeme arızasıyla kalırsınız.;)


Mesajı Yazan: xpyhre
Mesaj Tarihi: 04 Aralık 2011 Saat 10:30
bunun yanı sıra anahtar olmadan tornavida bicak, çivi bunun gibi malzemelerlede kontak dönüyor arac calişiyor anahtara gerek bile yok ???

-------------
Peugeot 206 gti 2.0 (s16)


Mesajı Yazan: yavuz25
Mesaj Tarihi: 04 Aralık 2011 Saat 10:31
of of o kontağın acil bakıma ihtiyacı var.


Mesajı Yazan: xpyhre
Mesaj Tarihi: 04 Aralık 2011 Saat 10:32
bu kontak sayesinde 2 defa marş motoru yandı 450 tl.

-------------
Peugeot 206 gti 2.0 (s16)


Mesajı Yazan: yavuz25
Mesaj Tarihi: 04 Aralık 2011 Saat 10:33
takılı kalmıştır.Değiştirebilirsiniz.Set halinde satılması lazım.


Mesajı Yazan: xpyhre
Mesaj Tarihi: 04 Aralık 2011 Saat 10:35

Orjinalini yazan: yavuz25 yavuz25 Yazdı:

takılı kalmıştır.Değiştirebilirsiniz.Set halinde satılması lazım.


mars motorunun yanma sebebi kontaktan oluyor sanıyorum anahtar kontakta kafasina göre takılıyor yolda giderken marş motorunu caliştiriyor heralde, cukurlardan fln gecerken marş motoruda boşa dönüyor ısınıyor ve yanıyor aklıma bu geliyor?



-------------
Peugeot 206 gti 2.0 (s16)


Mesajı Yazan: yavuz25
Mesaj Tarihi: 04 Aralık 2011 Saat 10:42
marş motoru boşa dönmüyor.Araba çalışırken marş basarsanız acı bir dişli dişliye sürtme sesi gelir.Yani büyük hızla dönen volana daha az hızlı olan bendiks(marş dişlisi) dişlisini geçirmeye çalışıyorsunuz.Geçerse marş motoru yanar,geçmezse dişli kırılır.


Mesajı Yazan: xpyhre
Mesaj Tarihi: 04 Aralık 2011 Saat 10:53
  hocam ozaman marş dişlisi volana geçiyor arac calişir haldeyken, bundan dolayı yanıyor marş motoru. böyle bir fikir yürütebilirmiyiz? yoksa 2 defa marş motoru yanmaz 1 tane daha yeni marş motoru alsam yine yanacak marş motoru, kontakta sorun oldugu için. Marş dişlisini volana geciriyor kontak anahtari yuvasında oynuyor yolda giderken ara sırada dönüşlerde kontak anahtari kontaktan düşüyor. oto elektrikcisine sordugumda kontakta sorun varsa marş motorunu sürekli yakarsın  demişti..  

-------------
Peugeot 206 gti 2.0 (s16)


Mesajı Yazan: yavuz25
Mesaj Tarihi: 04 Aralık 2011 Saat 12:06
yürttüğün fikir doğru.Kontağın değişmesi lazım set halinde.


Mesajı Yazan: yavuz25
Mesaj Tarihi: 04 Aralık 2011 Saat 12:08
en yakın zamanda kontağı set halinde değiştirmenizi tavsiye ederim.


Mesajı Yazan: xpyhre
Mesaj Tarihi: 05 Aralık 2011 Saat 22:56
Kardes, Kontaği değiştirsem komple,,, eski kontaği söktüm.. 206 ya göre kontak 40 tl falanmiş yeni kontağa görede anahtarcida bir anahtar kopyalatip, kontaği tekrar montelesem yerine diyorum, bu şekilde yapabilirimde, bu immobilizer olayı nasıl olacak şifre ile ilgili kafam karişti burda biraz.. 

-------------
Peugeot 206 gti 2.0 (s16)


Mesajı Yazan: yavuz25
Mesaj Tarihi: 05 Aralık 2011 Saat 23:05
kontak anahtarını kapıyı açma için,benzin kapağı için kullanıyor olabilirsiniz.Kontağı parça alıp olarak tek başına değiştirmek isterseniz 2 anahtar taşımak zorunda kalırsınız.


Mesajı Yazan: xpyhre
Mesaj Tarihi: 05 Aralık 2011 Saat 23:17

Orjinalini yazan: yavuz25 yavuz25 Yazdı:

kontak anahtarını kapıyı açma için,benzin kapağı için kullanıyor olabilirsiniz.Kontağı parça alıp olarak tek başına değiştirmek isterseniz 2 anahtar taşımak zorunda kalırsınız.

evet kontak anahtarini depo kapağini acmak için kullanıyorumda, kapılar otomatik kitleniyor uzaktan kumanda ile aynı anahtarin kopyasi olmazmı?Tekli halinde.. ve bu anahtar şifresi oluyormus immobılızer eski kontağin içindeki çip varmıs onu anlayamamistım yeni kontağa göre şifreyi ayarlamak gerekiyomus sanırım. 




-------------
Peugeot 206 gti 2.0 (s16)


Mesajı Yazan: Üçyüzaltı
Mesaj Tarihi: 05 Aralık 2011 Saat 23:22
Enterasan sizde depo içerden açılmıyor mu ?


Mesajı Yazan: xpyhre
Mesaj Tarihi: 05 Aralık 2011 Saat 23:27

Orjinalini yazan: Üçyüzaltı Üçyüzaltı Yazdı:

Enterasan sizde depo içerden açılmıyor mu ?

benzin kapaği dişaridan aciliyor depo kapağinin üstünde anahtar yuvasi var.



-------------
Peugeot 206 gti 2.0 (s16)


Mesajı Yazan: aspirinxlarge
Mesaj Tarihi: 05 Aralık 2011 Saat 23:56
kilitx.com bence bu firma ile iletiime geç benim de merkezi kilit ile alakalı bi sorun vardı.  Anında çözdü.  Ayrıca benim 206 da anahtar tam oturuyor , birde sana bi öneri yapacağım.  Marş takılıyor diyorsun ya marşa uzun değil çok kısa bas. Zaten marş motorunun sesini duyarsın çıkark diye atıyor,  atmadığı anda sesini zaten duyabiliyosun.  Yarım saniye kadar basarsan sorunun düzelebilir.   Zaman deneyerek de test edebilirsin.


-------------
Sevene Can Feda Sevmeyene Elveda ! 206 XS 110hp Full Tesco


Mesajı Yazan: Üçyüzaltı
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2011 Saat 00:02
Bende o crak die çıkan sesi çıkmasın die baya bi uğraş veriom her kontağı çevirişimde çok hızlı çalışıo bazen o ses çıkıo bazen o kadar hızlı olmuo bu sefer ben kontağı erken bırakmış oluyorum , o sesin gelmesinde mahsur varmı saniyelik bir ses tabi hemen çekiyorum elimi 


Mesajı Yazan: aspirinxlarge
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2011 Saat 00:09
Marş takılı kalıyo işte o sıra nasıl bir mekanizma varsa , marşı ayırıyo. ayırmadığı anda takılıp kalıyor. Motor sesinden duyulmayabiliyor. dikkatli kulak verirseniz aynen anlattığım gibi inceden sanki dişler birbirine uzaktan  sürtüyor gibi ses geliyor.  Aracı başkasına verdiğinizde ( kullanması için ) dikkat etmesini söyleyin,  :)


-------------
Sevene Can Feda Sevmeyene Elveda ! 206 XS 110hp Full Tesco


Mesajı Yazan: Üçyüzaltı
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2011 Saat 00:12
Arabamı kimselere vermiom LOL audisi olan birisi söylemişti 300 tl miş elektirik düzenliyicisimi ne varmış o oldumu olmuyormuş , işin tuafı bizim bide brotvey var dükkan için onda yok öyle bişe Big smile


Mesajı Yazan: 06ÖzGüR06
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2011 Saat 00:13
Bu peugeot var ya aslında tam dayaklıkBig smile.Yahu şu araçlara düzgün bir kontak koysana.Beğenmediğimiz fiatta bile araç çalışırken istediğin kadar marşa bas marş motoru devreye girmiyor.Mercedeslerde de elektronik marş çıkarmışlar.Anahtarı bir kez çevirmen yeterli araç kendi çalışıyor zaten.Big smile

Bu arada marş motoru ne durumda  çalışıyor mu hala?


Mesajı Yazan: xpyhre
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2011 Saat 00:16
valeo marka orginal marş motoru yandı elektrikciye götürdüm adam topladı içini açtiğinda aklı kaydı zaten. içinde herşey kavrulmuş sonra yeni birtane aldım oda yandı artık oto elektci beni görünce gözlerini sağa sola kaydırıyor. adam mars motorunu toplamaktan bikti diyebilirim. kontaği kısa zamanda yapmam lazım.. ama kontak kod olayını cozemedım ustanın bana söylediği, yeni kontak alacaksın aracının anahtarina uygun olarak, sonra anahtarciya gideceksın kontağa göre yeni anahtar kopyalattircaksın dedi sonra kontak şifresinden bahsetti onuda ayarlattircaksın dedi o şifre işini anlayamadım gitti.

-------------
Peugeot 206 gti 2.0 (s16)


Mesajı Yazan: 06ÖzGüR06
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2011 Saat 00:22
immobiliezer olayını servise sormak lazım.Ama kontakla birlikte anahtar değişecek zaten kumanda orjinaldir.Anahtar ve kontaktaki okuyucu birbirini tanırsa sıkıntı olmaz diye düşünüyorum.Yeni kontağı beyine de tanıtmak gerekebilir.

Bu işi var yaoto hırsızları çok iyi bilir.Onlara sormak lazım aslındaLOL


Mesajı Yazan: xpyhre
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2011 Saat 00:26
  sadece kontaği değişsem kontağa göre anahtar yaptirsam bir sıkıntı ile karşilaşirmiyim sizce arkadaslar? arac calişırmı*  benım sıkıntım... kontak...düzelsin yeter kontak sayesınde 2 marş motoru attım çöpe..  

-------------
Peugeot 206 gti 2.0 (s16)


Mesajı Yazan: 06ÖzGüR06
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2011 Saat 00:29
Çalışmaz.Çünkü anahtarın içinde sinyal üreten çip var o çip ile kontaktaki okuyucu uyum sağlamazsa motor bloke olur.


Mesajı Yazan: xpyhre
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2011 Saat 00:30
Orjinalini yazan: 06ÖzGüR06 06ÖzGüR06 Yazdı:

immobiliezer olayını servise sormak lazım.Ama kontakla birlikte anahtar değişecek zaten kumanda orjinaldir.Anahtar ve kontaktaki okuyucu birbirini tanırsa sıkıntı olmaz diye düşünüyorum.Yeni kontağı beyine de tanıtmak gerekebilir.

Bu işi var yaoto hırsızları çok iyi bilir.Onlara sormak lazım aslındaLOL

Thumbs Up aynen onlar iyi bilir, 3-5 hırsız tanıyorum sorsam benım aracıda götürürler.




-------------
Peugeot 206 gti 2.0 (s16)


Mesajı Yazan: Üçyüzaltı
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2011 Saat 00:31
İmbollizeri devre dışı bırakın kafanız rahat etsin ciple falan uğraşmayın derim 


Mesajı Yazan: xpyhre
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2011 Saat 00:33

Orjinalini yazan: Üçyüzaltı Üçyüzaltı Yazdı:

İmbollizeri devre dışı bırakın kafanız rahat etsin ciple falan uğraşmayın derim 

dostum aracı aldiğimda zaten immobılıezer calişmiyordu ondan diyorum.. ama özgür arac calişmaz diyor.. 



-------------
Peugeot 206 gti 2.0 (s16)


Mesajı Yazan: Üçyüzaltı
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2011 Saat 00:36
Ben şimdi olayı anlamadım sizin marş motorunun yanmasına imbolizör mü neden oluyor ?
Yok ondan deilde sebeb başka birşeyse yeni anahtarı alıca onunda imbosunu boz LOL aynı ayar devam et


Mesajı Yazan: 06ÖzGüR06
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2011 Saat 00:38
Abi immobiliezer çalışmıyorsa o zaman dene bakalım çalışırsa ne ala çalışmazsa yol yine servise görünüyor.Big smile

İmmobiliezer ın çalışmadığını nasıl anladınız?


Mesajı Yazan: xpyhre
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2011 Saat 00:39
Orjinalini yazan: Üçyüzaltı Üçyüzaltı Yazdı:

Ben şimdi olayı anlamadım sizin marş motorunun yanmasına imbolizör mü neden oluyor ?

Yok ondan deilde sebeb başka birşeyse yeni anahtarı alıca onunda imbosunu boz LOL aynı ayar devam et

 

marş motorunun yanmasına aracın kontaği neden oluyor aracın kontağinda problem var, anahtar kontaktan düşüyor, buda aracla seyir halinde giderken cukurdan falan gectiğimde marş motorunu ceviriyor kontak sallandiği için, aşırı boşluk var ve anahtar olmadan bile kontaği tornavida çivi, makas ne olursa onlarla bile dönüyor kontak.. arac calişiyorrr. (:



-------------
Peugeot 206 gti 2.0 (s16)


Mesajı Yazan: xpyhre
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2011 Saat 00:42
Orjinalini yazan: 06ÖzGüR06 06ÖzGüR06 Yazdı:

Abi immobiliezer çalışmıyorsa o zaman dene bakalım çalışırsa ne ala çalışmazsa yol yine servise görünüyor.Big smile

İmmobiliezer ın çalışmadığını nasıl anladınız?

Aracın anahtarında pil yoktu aracı aldiğim kişiden bu sekilde almiştim.. anahtara pil taktım ortasindaki düğmeye basinca kırmızı işik yanıyor ama hiç bir belirti yok immonun caliştiğina dair. sadece anahtarlikta alarm sistemi var merkezi kilit.



-------------
Peugeot 206 gti 2.0 (s16)


Mesajı Yazan: 06ÖzGüR06
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2011 Saat 00:43

IMMOBILIZER  NEDİR

Immobilizer, teknik olarak aracın yakıt ve ateşleme sistemini devre dışı bırakan
bir emniyet sistemidir. Transponder, anten (kontak bileziği), immobilizer kutusu ve ecu (elektronik kontrol ünitesi) den oluşur.

IMMOBILIZER  NASIL  ÇALIŞIR

Immobilizer devredeyken, yakıt sistemi ve ateşleme sistemi çalışmaz. Bu da aracın çalıştırılamaması anlamına gelir. Aracın anahtarını kontağa soktuğumuzda,
anahtarın içindeki çip (transponder - transmit ve responder kelimelerinden gelir), kontak bileziğinden (rf anteninden) aldığı enerjiyle aktif olur ve immo kutusuyla iletişime geçer. Burada immo kutusu transponder dan gelen kriptolu bilgiyi işler ve yeni bir kod üretir. Bu kodu kendi veri tabanındaki bilgiyle karşılaştırır. eğer doğruysa ecu ye (elektronik kontrol ünitesine) kendi kriptolu kodunu gönderir. Ecu de aynı işlemleri yaparak kendisine gönderilen kodu doğrular. Bunun sebebi arac üzerindeki immobilizer kutusu gerçek mi yoksa değiştirilmiş mi anlamak için (hırsızlar bu yola başvurabiliyorlar). Eğer kod doğruysa kontrolündeki yakıt ve ateşleme sistemlerini aktif hale getirerek aracın çalışmasını sağlar. Aksi taktirde marş çalışacak ancak motor çalışmayacaktır.



Mesajı Yazan: Üçyüzaltı
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2011 Saat 00:43
Hımmm kötüymüş harbi bi hırsıza sormak lazım Big smile Siz şimdi kontağı deiştireceksiniz imbolizer sorun çıkaracak , ilk bu sorun sizde çıkmadığına göre vardır bir çözümü 


Mesajı Yazan: Üçyüzaltı
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2011 Saat 00:45
Benim orjinal anahtarıda pert sonradan bi merkezi kilit sistemi yapmışlar imbonun çalıştığını hiç sanmam LOL sorunda yok 


Mesajı Yazan: 06ÖzGüR06
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2011 Saat 00:46
Orjinalini yazan: xpyhre xpyhre Yazdı:

Orjinalini yazan: 06ÖzGüR06 06ÖzGüR06 Yazdı:

Abi immobiliezer çalışmıyorsa o zaman dene bakalım çalışırsa ne ala çalışmazsa yol yine servise görünüyor.Big smile

İmmobiliezer ın çalışmadığını nasıl anladınız?

Aracın anahtarında pil yoktu aracı aldiğim kişiden bu sekilde almiştim.. anahtara pil taktım ortasindaki düğmeye basinca kırmızı işik yanıyor ama hiç bir belirti yok immonun caliştiğina dair. sadece anahtarlikta alarm sistemi var merkezi kilit.



O zaman aracınızda immobilizer sistemi mevcut değil  demek ki, bu işinizi kolaylaştırır.Kontağı değiştir  yeni anahtarı yaptır aynen devamBig smile


Mesajı Yazan: xpyhre
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2011 Saat 00:47
önceleri nasıl calişiyordu peki arac* mars motoru yanmadan once yine immobiliezere ait birseyler göremedım ben ama kontağin içinde yeşil devreli bi kart var ufak.. ama bende immo calişmiyor devamlı boyle kullanmiştim aracı. kontak anahtarinin içindede yesil devreli kart var içinde  5-6 haneli  numara yaziyor.  

-------------
Peugeot 206 gti 2.0 (s16)


Mesajı Yazan: 06ÖzGüR06
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2011 Saat 00:49
Anahtar uzaktan kumanda olduğuna göre merkezi kilit sistemine aittir o.

Kontağın içinde de mi var o zaman vardır ama çalışmıyordur demek ki

abi sen bir dene bakalım sonucu da burda paylaşırsın.



Mesajı Yazan: xpyhre
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2011 Saat 01:03

Orjinalini yazan: 06ÖzGüR06 06ÖzGüR06 Yazdı:

Anahtar uzaktan kumanda olduğuna göre merkezi kilit sistemine aittir o.Ben aracın modeline bakmamıştım.İmmobilizer 2000 yılından sonraki araçlarda daha yaygın kullanılmaya başlandı.Bu nedenle yoktur.
 

ozaman kontağin altindaki ufak yeşil devre ne oluyor kardesım,, ve bende merkezi kilit vardi araci aldiğimda.. (bagaj kitlemesi kapılari kitlemesi acmasi uzaktan kumanda ile) kontak anahtarinin içindede var bir devre. ilk sayfada anahtari gösterdim ortasina basinca yanında kırmızı işik yanıyor.ama hiç bir tepki yok peki merkezi kilit'in aracı immobiliezer kadar koruma şansı varmı?





-------------
Peugeot 206 gti 2.0 (s16)


Mesajı Yazan: 06ÖzGüR06
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2011 Saat 13:42
Hayır tabi ki immobilizer motorun bloke olmasını sağlar.Hırsız kapı kilidini rahat açar ama immobilizeraracı çalmasına engel olur.Aracın moturunu kendi anahtarı dışında başka bir anahtar çalıştıramaz.Yakıt sistemi ateşleme sistemi devre dışı kalır.Motor çalışmaz.


Mesajı Yazan: Üçyüzaltı
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2011 Saat 13:46
Teknoloji  gelişirde hırsızlar gelişmezmi Big smile bir videoda baktım adam son  model  mersedesi 1 dk  bile sürmedi aldı götürdü LOL


Mesajı Yazan: 06ÖzGüR06
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2011 Saat 14:05
Big smileyüzde yüz güvenlik zaten mümkün değil.Adamlar beyni değiştirip arabayı götürüyorlar.Hırsızlara teknoloji dayanır mıLOL


Mesajı Yazan: Üçyüzaltı
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2011 Saat 16:36
Arabanın iyisi varda hırsızın yokmu zuhahahLOL


Mesajı Yazan: yavuz25
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2011 Saat 19:47
Bazı arabaların yedek anahtarında imbolizer çipi bulunmaz.Eğer ana anahtar kaybolursa yedek anahtarla  ancak kapıyı açabilirsiniz.Bunu önlemek için bazı uyanık geçinen anahtarcı/araç sahipleri anahtarın içindeki imbolizer çipini kontağın üstüne yada altına bantlıyor.Yani bu sefer yedek anahtarda arabayı çalıştırıyor ancak güvenlik namına birşey kalmıyor.Sizdede eğer tornavida falan kontağı çevirdiğinde araba çalışıyorsa bu çip kontağın etrafında bir yerdedir.


Mesajı Yazan: xpyhre
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2011 Saat 20:08
immobilizer çipi aracın kontağin altinda duruyor anahtarımın içindede var o çip ama anahtarda pil yok calişiyormu calişmiyormu bilmiyorum immonun,, ama eski kontaği yerinden cıkardım kontak hasarliydi yeni kontak alıp, yerine monte edicem. immo yeni kontağa göre calişirmi calişmazmı bilmemekteyim.

-------------
Peugeot 206 gti 2.0 (s16)


Mesajı Yazan: yavuz25
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2011 Saat 20:10
ya bu immobilizer devresi kontakla birliktemi yani kontağın içindemi?Olmaması gerek diye düşünüyorum.KOntak değişir ve aracın kendi immobilizer devresi monte edilirse anahtar sorunu yaşamazsın.Wink


Mesajı Yazan: xpyhre
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2011 Saat 20:15
kontağin içinde değil, kontağin altinda kontağin altina plastik kutunun içine montelenmiş direksiyonun altindaydı.

-------------
Peugeot 206 gti 2.0 (s16)


Mesajı Yazan: yavuz25
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2011 Saat 20:16
onun sökülmesi lazım yeni kontağa monte edilmesi lazım.Parçacıda yeni kontağı bir incele istersen.


Mesajı Yazan: xpyhre
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2011 Saat 20:19
yeni kontaği nereden temin edebilirim? bir bilgin varmı? kardesim.. bu renault 9 kontaklari oluyormus 206 araclara? ikiside fransız nede olsa.. Araştirdim internetten aynısı birebir ama benım kontakta 3 soket var onda 1 soket var ikisinin soket kafalari aynı..

-------------
Peugeot 206 gti 2.0 (s16)


Mesajı Yazan: yavuz25
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2011 Saat 20:41
onu ancak iyi bir elektirikçi bağlayabilir.Bir pevgeot yedek parça satıcısına git ve 206 için kontak sor.Ve inceleyebilirmiyim diye rica et ve yapısını incele.İmmobilizer varmı yokmu ona dikkat et.Renault 9  valeo orjinal kontak 40 tlydi aldığımız zaman.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net