Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

katalitik konvertör mü? beyin mi?

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=20168
Tarih: 01 Ekim 2025 Saat 04:16
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: katalitik konvertör mü? beyin mi?
Mesajı Yazan: spilmac
Konu: katalitik konvertör mü? beyin mi?
Mesaj Tarihi: 23 Kasım 2011 Saat 16:07
arkadaslar sizden yardım istiyorum. batman'da öğretmenim 307'im var. 2002 model XR.

otobanda 170-180 ile giderken birden motor arıza lambası yandı ve "catalytic converter fault" yazdı sonra da "antipolution fault" yazdı. 

sağa cektim sonra araba zor calıstı. araba yürür halde ama yüksek devir yapmam lazım yürümesi için. 15 in altına düşünce devir arac hemen stop ediyor. (hararet fln yok)

sonra bujiden dediler. bujiler değişti sorun düzelmedi

bobin dediler. bobini degiştiler sorun düzelmedi.

elektronik sistem dediler. arabanın beynini değiştirecez dediler. ama pek emin değiller gibi.

bilgisayara bagladılar hata mesajı olarak "bilinmeyen silindirde yanma hatası" diyor.



lütfen yardım edin nedir bu sorun?

-------------
Peugeot 307 xr 1.6 16 Valf 110 Bg Benzinli 2002 Model



Cevaplar:
Mesajı Yazan: voodoo
Mesaj Tarihi: 23 Kasım 2011 Saat 17:45
katalitik konvertor buyuk ihtimalle,guzelce kontrol ettirmeni tavsiye ederim biyerlerde tikaniklik olabilir,bu yuzdende havayuksek basinc olmadan atilmiyordur..dusuk devirdede o yuzden stop ediordur...


-------------
2001 206
2.0 GTI
Antwerpen


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 23 Kasım 2011 Saat 17:50
Beyin olacağını sanmıyorum hocam bu tür bi işlemde her iki parçanın da pahalı olduğunu düşünürsen yetkili serviste çözüm garantili yaptırmanı tavsiye ederim..


Mesajı Yazan: spilmac
Mesaj Tarihi: 23 Kasım 2011 Saat 18:07
laedri kardesim yasadıgım sehirde yetkili servis yok. bunun sıkıntısını yasıyorum zaten ben. araba bu haldeyken de yürütmek istemiyorum. onun için forumlarda arastırıyorum sorunu.

-------------
Peugeot 307 xr 1.6 16 Valf 110 Bg Benzinli 2002 Model


Mesajı Yazan: taksicicocuk
Mesaj Tarihi: 23 Kasım 2011 Saat 19:07
abicim senin bir eksozcuya gidip egzoza baktırman gerekir katalitik konvektör dediğiniz parça katalizör. parçalar koparak egzozu tıkıyor büyük olduğu için dışarı atılamıyor kaynakla son susturucuyu kessin içini boşaltsın ok bende clio vardı öyle yapmıştım araba rahatlamıştı gidişi flan değişti 

-------------
2004 307 xt auto. 65000 km de orijinale


Mesajı Yazan: yavuz25
Mesaj Tarihi: 23 Kasım 2011 Saat 19:11
Orjinalini yazan: taksicicocuk taksicicocuk Yazdı:

abicim senin bir eksozcuya gidip egzoza baktırman gerekir katalitik konvektör dediğiniz parça katalizör. parçalar koparak egzozu tıkıyor büyük olduğu için dışarı atılamıyor kaynakla son susturucuyu kessin içini boşaltsın ok bende clio vardı öyle yapmıştım araba rahatlamıştı gidişi flan değişti 
 
motordan sonra ilk susturucu değilmiydi oErmm


Mesajı Yazan: aslanparcası
Mesaj Tarihi: 23 Kasım 2011 Saat 20:16
katalizörün yeri bencede yanlış tarif edilmiş eksoz manifoltlarının bağlı olduğu ilk susturucu olmalı.

-------------
2009 206 sedan 1.4 8V atiker obd2


Mesajı Yazan: spilmac
Mesaj Tarihi: 24 Kasım 2011 Saat 23:31
orun katalizorden degilmiş bugun ögrendik :(

-------------
Peugeot 307 xr 1.6 16 Valf 110 Bg Benzinli 2002 Model


Mesajı Yazan: 06ÖzGüR06
Mesaj Tarihi: 24 Kasım 2011 Saat 23:58
Bu arızanın nedenini çok merak ettim...Umarım enjektörlerden değildir.


Mesajı Yazan: spilmac
Mesaj Tarihi: 25 Kasım 2011 Saat 02:07
1.silindir çalısmıyormus. ordaki buji ıslaktı. bakalım napacaklar.

-------------
Peugeot 307 xr 1.6 16 Valf 110 Bg Benzinli 2002 Model


Mesajı Yazan: 06ÖzGüR06
Mesaj Tarihi: 25 Kasım 2011 Saat 03:53
Orjinalini yazan: spilmac spilmac Yazdı:

1.silindir çalısmıyormus. ordaki buji ıslaktı. bakalım napacaklar.


Bujinin ıslak olması silindir içindeki yanmanın tam olarak gerçekleşmediğini gösteriyor.

1-Yanlış buji takılmış olabilir.Yeterli ateşleme sağlanamadığından yakıt tam olarak tutuşmuyor.(Bujilerin orjinal olması gerekiyor.)

2-Silindir yeterli kompresyon oluşturamıyor.Kompresyon oluşmadığında, yeterli basınç ve sıcaklık meydana gelmediğinden yakıt yine tutuşamıyor.





Mesajı Yazan: spilmac
Mesaj Tarihi: 25 Kasım 2011 Saat 10:01
şimdi ustam aradı. 1.silindirdeki subap çalışmıyormuş. ondan dolayıymış sorun. umarım en kısa surede yapar.

-------------
Peugeot 307 xr 1.6 16 Valf 110 Bg Benzinli 2002 Model


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 25 Kasım 2011 Saat 10:05
Orjinalini yazan: spilmac spilmac Yazdı:

şimdi ustam aradı. 1.silindirdeki subap çalışmıyormuş. ondan dolayıymış sorun. umarım en kısa surede yapar.


Gecmis olsun. Subap neden calismaz ki? Cok sasirdim dogrusu Shocked


Mesajı Yazan: spilmac
Mesaj Tarihi: 25 Kasım 2011 Saat 10:14

subaplar bildigim kadarıyla hava-yakıt karısımı yapan bi şey. güzel karıstırmazsa ya hava cok geliyor ya yakıt. yakıt cok gelince buji ıslanıyor ve atesleme yapmıyor. 

zaten son zamanlarda araba biraz yag eksiltmeye baslamıstı ve hırıltılı çalışıyordu. arızanın meydana geldigi gün de 170-180 arası bi hızda baya ilerlemiştim.demek ki zorlanınca oldu. ama genel olarak LPG subapları öldürüyormuş. 



-------------
Peugeot 307 xr 1.6 16 Valf 110 Bg Benzinli 2002 Model


Mesajı Yazan: 06ÖzGüR06
Mesaj Tarihi: 25 Kasım 2011 Saat 15:41
Supap erimiş mi acaba ne olmuş ki?


Mesajı Yazan: spilmac
Mesaj Tarihi: 25 Kasım 2011 Saat 15:54
evet özgür 1.silindirin subabı erimiş mi yapışmış mı ne olmus işte. o subabı degiştireceklerdi ama tek basına bulamadık. toplamda takım halinde degişecek subaplar. 320 liraya fln. sonra ust conta ve ust kapak taşlaması yapılacak. yani nerden baksan bi 500 gidiyor.

-------------
Peugeot 307 xr 1.6 16 Valf 110 Bg Benzinli 2002 Model


Mesajı Yazan: 06ÖzGüR06
Mesaj Tarihi: 25 Kasım 2011 Saat 16:08
Hayırlısı olsun hocam.Daha masraflı da olabilirdi.LPG maalesef motorda bu şekilde arızalara sebep oluyor.En önemlisi arızanın sonunda bulunmasına sevindim.Bu arada bujileri ve bobini de yenilemiş oldunuz.Umarım bundan sonra sorunsuz kullanırsınız aracınızı.


Mesajı Yazan: toprak
Mesaj Tarihi: 25 Kasım 2011 Saat 16:57
catalitik converterin fault olmuş :)

-------------
FGRDFG FSDGDSFG DSG


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 25 Kasım 2011 Saat 17:22
Orjinalini yazan: spilmac spilmac Yazdı:

evet özgür 1.silindirin subabı erimiş mi yapışmış mı ne olmus işte. o subabı degiştireceklerdi ama tek basına bulamadık. toplamda takım halinde degişecek subaplar. 320 liraya fln. sonra ust conta ve ust kapak taşlaması yapılacak. yani nerden baksan bi 500 gidiyor.

öncelikle geçmiş olsun hocam, bizim buralarda usta  konusu sıkıntı, bende diyarbakırdayım ama yinede adam gibi usta yok yetkili servis var ama onlarda işi pek bilmiyorlar. tam bi usta buldum demiştim oda trafik kazasında vefat etti, şimdi bi usta daha buldum, bi sıkıntın olursa Diyarbakırdan yardımcı olmaya çalışırım.


Mesajı Yazan: nightfly
Mesaj Tarihi: 25 Kasım 2011 Saat 18:17
Orjinalini yazan: spilmac spilmac Yazdı:

subaplar bildigim kadarıyla hava-yakıt karısımı yapan bi şey. güzel karıstırmazsa ya hava cok geliyor ya yakıt. yakıt cok gelince buji ıslanıyor ve atesleme yapmıyor. 

zaten son zamanlarda araba biraz yag eksiltmeye baslamıstı ve hırıltılı çalışıyordu. arızanın meydana geldigi gün de 170-180 arası bi hızda baya ilerlemiştim.demek ki zorlanınca oldu. ama genel olarak LPG subapları öldürüyormuş. 

 selam . bu konudan daha önce açmışsın sanırım orayı bulamadım ben oraya da birşeyler yazdım. fakat aracın lpgliymiş demek ki . senin sorunun daha hafifi bende var . araç çok çabuk gaza geçiyor ve syop ediyor . bir kez katalitik konventör arızası verdi . benzinde giderken hiç bir kınıtı yok . bende 2005 307 xt var otomatik . bir kez gaz ayarı yaptırdım bujiler değişti . ama antipol. hatası devamlıydı . çarşamba lpg ustasına gittim (atiker marka ilk çıkan sistemmiş)lambanın normalde hiç yanmaz dedi ,yanıyorsa hata vardır bir yerinde dedi . baktı yakıt hava karışımında sıkıntı var aracın beynine bağlanı yaptı araç lpg de çalışırken bir değerin % 5 olması gerektiğini bende  %25 olduğunu ve sürerken artabildiğini . bu şekilde kullanırsam subapları yakacağımı söyledi . 500 km benzinde binip yeniden gelmemi söyledi . yeniden format gibi bir şey yapacakmış ecu'ya eğer tutmazsa lpg seti değişecek fiyat ise 750 tl civarında yani tank hariç yeniden lpg takılacak . sanırım sendeki sorun da bendeki gibi tüpte .  bide böyle baktır bakalım ne olacak


Mesajı Yazan: spilmac
Mesaj Tarihi: 27 Kasım 2011 Saat 17:09

sorun giderildi!!

evet arkadaslar sorun çok şükür giderildi. araba çok daha kuvvetlendi. meger benim arabam çok hantalmış.

sorun; 1.silindir subabının erimesi.

alınan malzemeler;

1 takım subap (supsan)
1 takım subap lastiği orj.
1 takım silindir kapak contası orj.
1 yağ filtresi

toplam; 320 lira

yapılan işçilikler;

motor üst kapak taşlama; 70
benzin; 20
sıvı conta loktay 20
bez zımpara; 5
motor yağı; 80
antifiriz 40
elektrikçi; 20
el emeği 150

toplam 400

genel toplam; 750 :(



-------------
Peugeot 307 xr 1.6 16 Valf 110 Bg Benzinli 2002 Model


Mesajı Yazan: 06ÖzGüR06
Mesaj Tarihi: 27 Kasım 2011 Saat 17:19
Hocam tekrar geçmiş olsun.Motor işi masraflı iş.Fiyatlar olması gerektiği gibi.Motoryağı castrol mü koydunuz?


Mesajı Yazan: spilmac
Mesaj Tarihi: 27 Kasım 2011 Saat 17:22
özgür kardes ama araba deli gibi oldu ya. fena kaçıyor :) en azından teselli bulabildim :D

-------------
Peugeot 307 xr 1.6 16 Valf 110 Bg Benzinli 2002 Model


Mesajı Yazan: 06ÖzGüR06
Mesaj Tarihi: 27 Kasım 2011 Saat 17:25
O zaman bize keyifli sürüşler demek kalıyor hocamLOL


Mesajı Yazan: spilmac
Mesaj Tarihi: 27 Kasım 2011 Saat 17:32
umarım sorun tekrarlanmaz :d

-------------
Peugeot 307 xr 1.6 16 Valf 110 Bg Benzinli 2002 Model



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net