DYNO raporundan ne anlamalıyz
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=20128
Tarih: 07 Ağustos 2025 Saat 05:16 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: DYNO raporundan ne anlamalıyz
Mesajı Yazan: Bavik
Konu: DYNO raporundan ne anlamalıyz
Mesaj Tarihi: 21 Kasım 2011 Saat 22:21
Arkadaşlar bu araçları soktukları dyno testinden ne anlamalıyz nerelerini açıklayan olursa sevinirim alta bir tane resim koyuyorum 
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: 06ÖzGüR06
Mesaj Tarihi: 21 Kasım 2011 Saat 23:59
Bu grafikte motor devrine bağlı olarak elde edilen tork ve güç değerleri gösterilmiş.
4865 devirde 78.8 Kw güç elde edilmiş.Bu da 107 Hp güç demek.(yani motordan alınan güç) Aracın hızı da 133 km/h
Tekerlekten alınan net 59.5 Kw yaklaşık 80 HP güç demek.
araç maksimum 5415 devirde 148.4 km/h hıza ulaşmış.
4232 motor devrinde ve 116 km/h hızda Max. tork 159.5 Nm ölçülmüş.
Yani kısaca aracın motoru belirli bir güç üretir.Bu güç şanzıman ve diferansiyel gibi aktarma organlarında sürtünmelerden dolayı kayıba uğrar.Bu nedenle motordan direk alınan güç ile tekerlekten alınan güç arasında fark vardır.Yani daha azdır.Bu testler aracın şanzımanında ve ya diğer aktarma organlarında aşınma olup olmadığını anlamamızı sağlar.Aynı durum motor için de geçerli.
Bu değerler benzinli ve dizel motorda farklılık gösteririr.
Aracın markası ve modeli nedir?
|
Mesajı Yazan: Bavik
Mesaj Tarihi: 23 Kasım 2011 Saat 23:21
406 sv peki normal mi bu degerler olması gerekenden düşükmü ? bu arada açıklaman için sagol :)
|
Mesajı Yazan: Üçyüzaltı
Mesaj Tarihi: 23 Kasım 2011 Saat 23:32
150 km az deilmi sizin arac 150 kmyi geçmiyormu şimdi ?
|
Mesajı Yazan: 06ÖzGüR06
Mesaj Tarihi: 23 Kasım 2011 Saat 23:36
. |
406 1.8 ST |
406
2.0 SV |
406
3.0 SV |
Motor Hacmi (cc) |
1762 |
1998 |
2950 |
Silindir Sayısı |
4 |
4 |
V6 |
Beygir gücü (BG/d/d) |
112/5500 |
135/5500 |
194/5500 |
En Yüksek
Tork (Nm)/(d/d) |
155/4250 |
180/4200 |
267/4000 |
Son Hız (km/s) |
192 |
203 |
230 |
0-100 km/s Hızlanma (sn) |
12.5 |
11.0 |
8.2 |
Yakıt tüketimi (100
km'de) 90 km/s hızda (litre) |
5.4 |
6.1 |
8.0 |
120 km/s hızda (litre) |
- |
- |
- |
Şehir İçinde (litre) |
10.1 |
11.3 |
15.9 |
Ağırlık (kg) |
1275 |
1315 |
1455 |
Dingil mesafesi (mm) |
2700 |
2700 |
2700 |
Uzunluk (mm) |
4555 |
4555 |
4555 |
Genişlik (mm) |
1765 |
1765 |
1765 |
Yükseklik (mm) |
1396 |
1396 |
1396 |
Bagaj Hacmi (litre) |
430 |
430 |
430 |
Burdaki teknik verilere göre değerlendirirsek orjinal değerlere göre azalma var.Tabi ki bu aracın kilometresine göre değişkenlik gösterir.Teknik verilerde 5500 d/d da 135 beygir güç yazıyor.İlla ki aracın motor gücü hep aynı kalıcak diye birşey yok tabi.Zamanla aşınan parçalardan dolayı güç de belirli düşüşler yaşanıyor.(Düzenli bakımları yapılmamışsa bu düşüş daha fazla yaşanır)
Tabi ki bu değerler benzin için geçerli sizin araç teste LPG ile girdiyse o nedenle farklı sonuç alınmış olabilir.
|
Mesajı Yazan: Bavik
Mesaj Tarihi: 24 Kasım 2011 Saat 00:18
araç lpg ile girdi zatn test e ama bu test e girdigi zamn bu veriyi 3. vites e aldılar motor unun rektefe isteyip istemediginini nasıl anlayabilirim
|
Mesajı Yazan: 06ÖzGüR06
Mesaj Tarihi: 24 Kasım 2011 Saat 00:23
Mesajı Yazan: Bavik
Mesaj Tarihi: 24 Kasım 2011 Saat 00:31
195000 de ama agır bakımları yapıldıgı zamn gerek yok dendi 1.5 yıl once
|
Mesajı Yazan: 06ÖzGüR06
Mesaj Tarihi: 24 Kasım 2011 Saat 00:35
bence revizyona gerek yok bu km ye bu değerler bence normal üstelik LPG de mevcut.Motorun tork ve güç değerlerinde düşüş var tabi.Motor yağ yakmıyorsa.Supaplar vurmaya başlamadıysa.Bence gerek yok.
|
Mesajı Yazan: Bavik
Mesaj Tarihi: 24 Kasım 2011 Saat 00:59
yag az da olsa yakıyoda subaplarda sıkıntım yok ya sagol bilgilendirdigin için
|
|