Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Radyotör Fanı. (Çözüldü)

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=20127
Tarih: 03 Ağustos 2025 Saat 11:56
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Radyotör Fanı. (Çözüldü)
Mesajı Yazan: xpyhre
Konu: Radyotör Fanı. (Çözüldü)
Mesaj Tarihi: 21 Kasım 2011 Saat 21:29
Öncelikle herkeze selam. 206 gti araclarin radyator fanı aracı caliştirdiğin anda dönmeye başlarmı? yoksa belli süre sonramı dönmeye baslar? ben araci caliştiriyorum fan dönmüyor, motor biraz ısınıyor, normalmi acaba? bazi kablolari sökmüştüm elektriksel anlamda, yine hepsini yerine taktım normalde önceden hiç dikkat etmemiştim aracı caliştirirken radyator fanı dönüyormu? dönmüyormu?, uzun yol yaptiğimda aracı durdurdugumda radyator fanının caliştiğini görmüştüm. Şimdi şüpheye düştüm kablolari söktüm ya yanliş kabloyu yanliş yeremi taktım acaba? kara kara düşünmeye basladım bu normalmidir? aracı 20 dakıka garajda calişir halde biraktim stop ettim fan dönmüyor motor sıcak.. ve radyatore bağli olan hortumdan cok az buhar cikiyor... yardımlariniz için şimdiden teşekkür ederim. 

-------------
Peugeot 206 gti 2.0 (s16)



Cevaplar:
Mesajı Yazan: ercan_g
Mesaj Tarihi: 24 Kasım 2011 Saat 00:49
dostum öncelikle aracını garajdan bi çıkar sonra bikaç tur at düzensiz vites geçişleri devirsiz aracını on onbeş dakika kullan. aracının hararet gösterge çizgisi kırmızıya dayandığı an aracını durdur sonra fanın çalışıp çalışmadığını kontrol et. eğer çalışmıyorsa aracı rölantide çalışır vaziyette bırak gene bi on onbeş dakika gene fan açmassa şunlardan biri olmuş olabilir:

fan müşüri arızalıdır.
fan sigortasında problem vardır
fan arızalı olabilir. (bunu fanın güç kablolarına gerilim uygulayarak anlayabilirsin)
fan müşürü yüksek dereceli olabilir yani sadece kırmızı haraket ışığı yandığında açmasını sağlayan yüksek dereceli bir müşür takılı olabilir.


Mesajı Yazan: xpyhre
Mesaj Tarihi: 24 Kasım 2011 Saat 01:12
Orjinalini yazan: ercan_g ercan_g Yazdı:

dostum öncelikle aracını garajdan bi çıkar sonra bikaç tur at düzensiz vites geçişleri devirsiz aracını on onbeş dakika kullan. aracının hararet gösterge çizgisi kırmızıya dayandığı an aracını durdur sonra fanın çalışıp çalışmadığını kontrol et. eğer çalışmıyorsa aracı rölantide çalışır vaziyette bırak gene bi on onbeş dakika gene fan açmassa şunlardan biri olmuş olabilir:

fan müşüri arızalıdır.
fan sigortasında problem vardır
fan arızalı olabilir. (bunu fanın güç kablolarına gerilim uygulayarak anlayabilirsin)
fan müşürü yüksek dereceli olabilir yani sadece kırmızı haraket ışığı yandığında açmasını sağlayan yüksek dereceli bir müşür takılı olabilir.


Eywallah hocam cok saol bilgiler için..


-------------
Peugeot 206 gti 2.0 (s16)


Mesajı Yazan: jack67
Mesaj Tarihi: 24 Kasım 2011 Saat 02:43
Aynı sorunu bende yaşamıştım.Yeşil müşir değişti sorun kalmadı :)

-------------
206 XT 1.4 HDi 70 PS Gri Hatchback 2004 Model Manuel+com2000+3satır bilgi ekranı 10 yıl 250.000km beraberlik


Mesajı Yazan: ercan_g
Mesaj Tarihi: 26 Kasım 2011 Saat 00:25
hacı ben 82 derecelek müşür taktım 106 xr aracıma :D ne kadar devirsiz kullansamda kırmızıya gelmeden fan açmıyor :D gerçi elektrikçi taktı :D ama standart 72 derece ile 82 derece arası ideal :d ama daha düşükte olmamalı çünkü kışı düşünerek taktın diyelim ya yaz ayı ne olacak :d



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net