Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Akü Değişimi

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=19542
Tarih: 20 Nisan 2024 Saat 05:16
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: Akü Değişimi
Mesajı Yazan: bahadiryor
Konu: Akü Değişimi
Mesaj Tarihi: 31 Ekim 2011 Saat 09:30
Mrb. Akü değişimi nasıl yapılıyor. Direk çıkar yerine yenisini takmı yoksa araba çalışır vaziyettemi çıkarılıyor? teyp kod olayı falan varmı acaba?    2003/307

-------------
2003 OrientDarkBlue 307



Cevaplar:
Mesajı Yazan: sedataksu
Mesaj Tarihi: 31 Ekim 2011 Saat 10:57
Orjinalini yazan: bahadiryor bahadiryor Yazdı:

Mrb. Akü değişimi nasıl yapılıyor. Direk çıkar yerine yenisini takmı yoksa araba çalışır vaziyettemi çıkarılıyor? teyp kod olayı falan varmı acaba?    2003/307
 
Direk çıkar yerine yenisini tak araç çalışır vaziyette yapılmaz kısa devre yaparsın Allah göstermesin.Kod olayına bişey diyemiyorum sorabilir.


-------------
2011 C4 VTRPK MCP
İstanbul Kartal
Hızlı gidip geçmiş olsun diyeceklerine yavaş git hoşgeldin desinler...
* 28 ÇOTANAKLAR *


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 31 Ekim 2011 Saat 11:24
sen neden soruyosun ki kendin mi takıcan aküyü bence kendin uğraşma aküyü aldığın yer taksın.
takarken tam aklımda kalmamış da önce (-)  sonra (+) takılıyordu galiba böyle olunca saat ve değerler deişmiyordu sanırım...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 31 Ekim 2011 Saat 12:05
DİKKATTT ;
Kesinlikle anahtarı arabanın içinde bırakma arkadaşım çünkü yeni aküyü bağladığın anda araç kendini kitliyor aman diyim


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 31 Ekim 2011 Saat 13:40
benim 307 de teyp kodu falan istemiyor aküyü söküp takınca. 2004 model 307

-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 31 Ekim 2011 Saat 13:47
bendede istemedi teyp kodu vs 2003 model 307


Mesajı Yazan: bahadiryor
Mesaj Tarihi: 31 Ekim 2011 Saat 13:47
komple söktüğün zaman problem olmuyor anladığım kadarıyla



-------------
2003 OrientDarkBlue 307


Mesajı Yazan: bahadiryor
Mesaj Tarihi: 31 Ekim 2011 Saat 13:50
Sormamın amacı Metro Grosmarket'te şu anda Energy marka 60 amper akü (depositolu) 79.90 tl benim aküde artık tırt. alayım götüreyim, değiştireyim diyorum.


-------------
2003 OrientDarkBlue 307


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 31 Ekim 2011 Saat 14:07
energy nasıl bir markadır bilmem ama 80 liraya 5 yıl garantili akü her yerde var çok tıraş bir marka olmasın?


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 31 Ekim 2011 Saat 14:15
bence bilindik markadan şaşma sonra bir arıza yaptığı zaman bayisini bulamıyosun.
eski arabada serdar akü vardı 3 yere gittim 3 de bayiliklerini iptal etmiş en sonunda yeni akü almıştım....


Mesajı Yazan: redline
Mesaj Tarihi: 31 Ekim 2011 Saat 15:31
Energy marka aküyü bende düşünüyorum araştırdınız mı hiç var mı bilginiz nasıl olduğuna dair


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 31 Ekim 2011 Saat 15:33
dediğim gibi bilindik markalardan şaşmayın arkadaşlar sonra arıza yaptımı çok koşturursunuz..


Mesajı Yazan: bahadiryor
Mesaj Tarihi: 31 Ekim 2011 Saat 16:42
Metro'da satılan energy marka akü esan akü tarafından üretilmiş. http://www.esanaku.com

-------------
2003 OrientDarkBlue 307


Mesajı Yazan: 06ÖzGüR06
Mesaj Tarihi: 01 Kasım 2011 Saat 20:49

Akü değişimi yapılmadan önce eski akü takılı halde iken, başka bir akü ile akım veriliyor.(Yeni akü takılana kadar çıkarılmıyor)

Eski akü çıkarılırken önce (-) kutup sonra (+) kutup sökülür.

Daha sonra eski akü çıkarılır.

Yeni akü önce (+) sonra (-) kutup bağlanarak takılır.

Bağlantı tamamlandıktan sonra akım verdiğimiz diğer akü de ayrılıyor.İşlem tamam oluyor.

Tarih saat  teyp vs. sıfırlanmıyor... 




Mesajı Yazan: bahadiryor
Mesaj Tarihi: 02 Kasım 2011 Saat 09:01
Teşekkürler.

-------------
2003 OrientDarkBlue 307


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Kasım 2011 Saat 09:13
Orjinalini yazan: adventure peugeot adventure peugeot Yazdı:


Akü değişimi yapılmadan önce eski akü takılı halde iken, başka bir akü ile akım veriliyor.(Yeni akü takılana kadar çıkarılmıyor)

Eski akü çıkarılırken önce (-) kutup sonra (+) kutup sökülür.

Daha sonra eski akü çıkarılır.

Yeni akü önce (+) sonra (-) kutup bağlanarak takılır.

Bağlantı tamamlandıktan sonra akım verdiğimiz diğer akü de ayrılıyor.İşlem tamam oluyor.

Tarih saat  teyp vs. sıfırlanmıyor... 


 
Evet gayet mantıklı Gülme


Mesajı Yazan: bahadiryor
Mesaj Tarihi: 08 Kasım 2011 Saat 11:14
Mrb. iyi bayramlar.
Akü olayını çözdüm. 110 tl  Mutlu Silver akü aldım. adventure peugeot  arkadaşımızın tavsiyesi gibi değiştirdik. teşekkürler.

-------------
2003 OrientDarkBlue 307


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Kasım 2011 Saat 11:16
inci supr-a 72 var bende Göz Kırpma


Mesajı Yazan: 06ÖzGüR06
Mesaj Tarihi: 09 Kasım 2011 Saat 17:02
Orjinalini yazan: bahadiryor bahadiryor Yazdı:

Mrb. iyi bayramlar.
Akü olayını çözdüm. 110 tl  Mutlu Silver akü aldım. adventure peugeot  arkadaşımızın tavsiyesi gibi değiştirdik. teşekkürler.




Yeni akünüz hayırlı olsun.

Mutlu akü iyi seçim ben de aynısını kullanıyorum.Keyifli forumlar...Gülme



Mesajı Yazan: and
Mesaj Tarihi: 21 Temmuz 2015 Saat 11:53
2010 model 308 sahibiyim ve aracın orijinal aküsünü bayram arefesinde iftar vakti değiştirmek zorunda kaldım, gerçi buna da şükür tabi. Merak ettiğim akü biterken yada zayıflarken her hangi bir işaret vermemesi yada benim farkedememem mi?

-------------
2010 308 Millesim 1.6 VTI OV


Mesajı Yazan: samet206
Mesaj Tarihi: 21 Temmuz 2015 Saat 12:34
Akü işi sıkıntılı benimde başıma geldi ansızın bende farketmedim işarette vermedi marş almadı araç o oldu yani.Sonra gidip ölçtürdüm şarja vereyim istedim akücü sorun yok dedi normal değerleri 3 yıllık aküydü.Bende inandım o gün öyle kullandım 2 gün sonra araca bındım yıne marş almadı gittim direk değiştirdim zaten eski akülerin şarjla kurtarılması pek mümkün değil en garanti olan direk yenilemek.Şansa bırakmamak lazım vurdurmakta ıstemıyorsak yada mumkun değilse takviye işi her an mümkün olmayabiliyor canı sıkılıyor ınsanın.


-------------
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı...


Mesajı Yazan: sezar206
Mesaj Tarihi: 21 Temmuz 2015 Saat 13:35
100 110 lira bi sey ya. Maceraya ne gerek var 20 lira kar edecem diye.

-------------
2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı
Atiker lpg


Mesajı Yazan: and
Mesaj Tarihi: 21 Temmuz 2015 Saat 15:23
bayramda yola gideceğim için ve arefe akşam 8 civarı olunca hiç uğraşmayım dedim, saolsun akücüde geldi dükkanını açtı yenisini aldım taktık.

-------------
2010 308 Millesim 1.6 VTI OV


Mesajı Yazan: sezar206
Mesaj Tarihi: 21 Temmuz 2015 Saat 17:55
Bende vrta vardi 3 yil dayandi. Bi de en iyisi o diyolar. Ha gerci haftada bor ya da iki calisti araba cogu zaman onjn da etkisi var.

-------------
2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı
Atiker lpg


Mesajı Yazan: madblueblacksea
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2015 Saat 02:22
Yeni nesil aküler eskileri gibi zayıflayarak kendini belli etmiyor ben bittim deyip çamura yatıyor. 

-------------
206 1.4 HDI Look 2004


Mesajı Yazan: Alicilik
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2015 Saat 04:46
Akuyu algilayip omru bitti tarzinda uyari olmaz. Ancak voltmetre araciligi ile voltaji olcerek tespitte tespitte bulunabilirsiniz.

Aku lambasi sarj dinamosunun calisip calismadigini belli eder. Sarj dinamosu akuyu sarj etmedigi durumlarda yanar sadece aku ile baglantisi yoktur.

Hersey normalken ertesi gun aku bitebilir tekrar sarj edersiniz 1 ay daha gider ama sonra eskisi gibi olur.

Akucuye gidersiniz aracin calisirken ve calismazkenki voltaj degerlerine bakar.

Arac calisirken sarj dinamosu 13.1 ila 14.6 v arasi voltaj saglar. Arac calismiyor iken aku akimina gecilir bu da 11 ila 13v arasidir 11in altinda ise ve voltaj stabil degil surekli azalirsa aku omrunu doldurmus veya kacak suphesi vardir. Gerekli tespitler sonucu aku degisebilir. Aku omru kullanima ve kaliteye gore degisir. 2004 corsanin akusu 9 sene tik demeden calisti 9. Sene sonunda degisti. 2011 206+ 4 sene dayandi onu da yeni degistirdik.

Bulabilirseniz almanya uretimi bosch alin yoksa da az beklemis varta mutlu son ihtimal inci dusunun ama az beklemis olmasi onemli.

-------------
http://fb.me/hizimsabit" rel="nofollow - Hız sabitleme ve limitleme için
DiagBox v7.82
PP2000 v22
Lexia 3 v45
Sedre/Doc Backup 11.2013



Mesajı Yazan: and
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2015 Saat 12:48
Açıkçası o saatte araştırmaya pek vaktim olmadığı için mutlu aldım, umarım mutlu oluruz. 

-------------
2010 308 Millesim 1.6 VTI OV


Mesajı Yazan: okan77
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2015 Saat 16:15
Yeterli akım gelmez ise yeni nesil araçlarda malesef marş basmıyor... Tık Tık tık kalıyorsun... Birde takviye yapılacak ise farklı bir araçtan 300 amp den fazla iletken olan takviye kablosu gerekiyor. İnce takviye kabloları işe yaramıyor... 


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2015 Saat 16:37
bende söyle bir sorun var akşamları farlar iç gösterge radyo bilgi ekranı vs. camları kaldırıp indirirken voltaj düşmesi oluyor tabi rölanti halinde iken sebep aküden kaynaklımıdır. yoksa sarj dinamosuna baktırmam mı gerekiyor. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Alicilik
Mesaj Tarihi: 23 Temmuz 2015 Saat 00:00
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

bende söyle bir sorun var akşamları farlar iç gösterge radyo bilgi ekranı vs. camları kaldırıp indirirken voltaj düşmesi oluyor tabi rölanti halinde iken sebep aküden kaynaklımıdır. yoksa sarj dinamosuna baktırmam mı gerekiyor. 


Motor zorlaniyor olabilir raylarin bakimini yaptirin derim. Bir de dinamoyu olcuturun belki akim dusuk geliyordur.


-------------
http://fb.me/hizimsabit" rel="nofollow - Hız sabitleme ve limitleme için
DiagBox v7.82
PP2000 v22
Lexia 3 v45
Sedre/Doc Backup 11.2013



Mesajı Yazan: H-KAN
Mesaj Tarihi: 27 Temmuz 2015 Saat 12:33
aracımın üzerindeki fabrika aküsü 4.yılını tamamladı, herkes gibi bende acaba? diyerek acı sonu beklerken cuma günü marşa bastım ve aküm benimle vedalaş dedi :) ..
hep kendim değiştiririm düşüncesi vardı (elimden gelmesine rağmen) ancak akü aldığımız yerler veya elektrikçiler dinamo ölçümü vs. de yaptıkları için açıkçası hiç uğraşmadım..

orijinal aküm FIAMM 12v 640A(EN) 60Ah di, piyasada soğuk marş akımı 60 amperlerde (start-stoplar hariç) genelde 540A(EN) olduğundan istediğimi bulamadım, birçok marka ve modele baktım döndüm dolaştım MUTLU Silver taktırdım, bir de bunu deneyelim :) ..

bu arada; kapımın önündeki takviyeden, dükkandaki anahtar teslime kadar 150-TL (çay ve meyve ikramı dahil :)) .. herkese kazasız, belasız ve dertsiz günler dilerim..


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 27 Temmuz 2015 Saat 13:39
Orjinalini yazan: Alicilik Alicilik Yazdı:

Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

bende söyle bir sorun var akşamları farlar iç gösterge radyo bilgi ekranı vs. camları kaldırıp indirirken voltaj düşmesi oluyor tabi rölanti halinde iken sebep aküden kaynaklımıdır. yoksa sarj dinamosuna baktırmam mı gerekiyor. 


Motor zorlaniyor olabilir raylarin bakimini yaptirin derim. Bir de dinamoyu olcuturun belki akim dusuk geliyordur.

raylar derken pek duymadımda mazur görün bi baktıracam maaşı alalım malum :) çlçüm yaptıralım bakalım


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: kimiraikkonen
Mesaj Tarihi: 13 Aralık 2017 Saat 01:34
Orjinalini yazan: H-KAN H-KAN Yazdı:

aracımın üzerindeki fabrika aküsü 4.yılını tamamladı, herkes gibi bende acaba? diyerek acı sonu beklerken cuma günü marşa bastım ve aküm benimle vedalaş dedi :) ..
hep kendim değiştiririm düşüncesi vardı (elimden gelmesine rağmen) ancak akü aldığımız yerler veya elektrikçiler dinamo ölçümü vs. de yaptıkları için açıkçası hiç uğraşmadım..

orijinal aküm FIAMM 12v 640A(EN) 60Ah di, piyasada soğuk marş akımı 60 amperlerde (start-stoplar hariç) genelde 540A(EN) olduğundan istediğimi bulamadım, birçok marka ve modele baktım döndüm dolaştım MUTLU Silver taktırdım, bir de bunu deneyelim :) ..
<span style="line-height: 1.4;">
</span>
<span style="line-height: 1.4;">bu arada; kapımın önündeki takviyeden, dükkandaki anahtar teslime kadar 150-TL (çay ve meyve ikramı dahil :)) .. </span><span style="line-height: 1.4;">herkese kazasız, belasız ve dertsiz günler dilerim..</span>


Hocam aynı sıkıntı bende de var. Aracımın orjinal Fiamm aküsü 60ah olmasına rağmen CCA marş akımı 640A. 60h Varta akü taktırmak istediğimde soğuk marş akımı genelde 540A olan modeller satılıyor. Sizce 540A sorun yaşatır mı? Çıkmaza girdim.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 13 Aralık 2017 Saat 11:15
Orjinalini yazan: kimiraikkonen kimiraikkonen Yazdı:

Orjinalini yazan: H-KAN H-KAN Yazdı:

aracımın üzerindeki fabrika aküsü 4.yılını tamamladı, herkes gibi bende acaba? diyerek acı sonu beklerken cuma günü marşa bastım ve aküm benimle vedalaş dedi :) ..
hep kendim değiştiririm düşüncesi vardı (elimden gelmesine rağmen) ancak akü aldığımız yerler veya elektrikçiler dinamo ölçümü vs. de yaptıkları için açıkçası hiç uğraşmadım..

orijinal aküm FIAMM 12v 640A(EN) 60Ah di, piyasada soğuk marş akımı 60 amperlerde (start-stoplar hariç) genelde 540A(EN) olduğundan istediğimi bulamadım, birçok marka ve modele baktım döndüm dolaştım MUTLU Silver taktırdım, bir de bunu deneyelim :) ..
<span style="line-height: 1.4;">
</span>
<span style="line-height: 1.4;">bu arada; kapımın önündeki takviyeden, dükkandaki anahtar teslime kadar 150-TL (çay ve meyve ikramı dahil :)) .. </span><span style="line-height: 1.4;">herkese kazasız, belasız ve dertsiz günler dilerim..</span>


Hocam aynı sıkıntı bende de var. Aracımın orjinal Fiamm aküsü 60ah olmasına rağmen CCA marş akımı 640A. 60h Varta akü taktırmak istediğimde soğuk marş akımı genelde 540A olan modeller satılıyor. Sizce 540A sorun yaşatır mı? Çıkmaza girdim.

Hocam araç dizel mi yoksa benzinlimi? start - stop varsa yüksek marş akımlı almanız iyi olur zaten o aküler ayrı oluyor. Yoksa 540a sorun çıkarmaz 


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: kimiraikkonen
Mesaj Tarihi: 13 Aralık 2017 Saat 20:22
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

Orjinalini yazan: kimiraikkonen kimiraikkonen Yazdı:

Orjinalini yazan: H-KAN H-KAN Yazdı:

aracımın üzerindeki fabrika aküsü 4.yılını tamamladı, herkes gibi bende acaba? diyerek acı sonu beklerken cuma günü marşa bastım ve aküm benimle vedalaş dedi :) ..
hep kendim değiştiririm düşüncesi vardı (elimden gelmesine rağmen) ancak akü aldığımız yerler veya elektrikçiler dinamo ölçümü vs. de yaptıkları için açıkçası hiç uğraşmadım..

orijinal aküm FIAMM 12v 640A(EN) 60Ah di, piyasada soğuk marş akımı 60 amperlerde (start-stoplar hariç) genelde 540A(EN) olduğundan istediğimi bulamadım, birçok marka ve modele baktım döndüm dolaştım MUTLU Silver taktırdım, bir de bunu deneyelim :) ..
<span style="line-height: 1.4;">
</span>
<span style="line-height: 1.4;">bu arada; kapımın önündeki takviyeden, dükkandaki anahtar teslime kadar 150-TL (çay ve meyve ikramı dahil :)) .. </span><span style="line-height: 1.4;">herkese kazasız, belasız ve dertsiz günler dilerim..</span>


Hocam aynı sıkıntı bende de var. Aracımın orjinal Fiamm aküsü 60ah olmasına rağmen CCA marş akımı 640A. 60h Varta akü taktırmak istediğimde soğuk marş akımı genelde 540A olan modeller satılıyor. Sizce 540A sorun yaşatır mı? Çıkmaza girdim.


Hocam araç dizel mi yoksa benzinlimi? start - stop varsa yüksek marş akımlı almanız iyi olur zaten o aküler ayrı oluyor. Yoksa 540a sorun çıkarmaz 


Hocam start stop yok bende. Benzinli 1.2 vti otomatik. Acaba diğer 208'in diğer versiyonları S&S olduğundan mı böyle özel CCA değeri olan akü koymuşlar bana da? Varta D24 düşünüyorum ama 540a CCA var. Sizce sorun olur mu?



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net