Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Blow off mu (cuf cuf ) Yoksa chipmi

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL
Forum Adı: Sohbet \ Muhabbet
Forum Tanımlaması: Sohbet ve Muhabbet alanı. Araç sorunları haricinde ki tüm konuları bu başlıkta paylaşabilirsiniz.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=19245
Tarih: 04 Kasım 2025 Saat 20:42
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Blow off mu (cuf cuf ) Yoksa chipmi
Mesajı Yazan: muratgulen07
Konu: Blow off mu (cuf cuf ) Yoksa chipmi
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2011 Saat 16:48
Arkadaşlarım önümüzdeki ay başlıkta yazanlardan birini yaptırmayı planlıyorum.Her ikiside zamanla takılacak o kesin ama maddi durumdan dolayı diğeri bi kaç ay sonra olucak. Sizce hangisini önce taktırmalıyım ve neden fikirleriniz herzaman olduğu gibi önemli Yorumlarınızı bekliyorum..

-------------
3'07 1.6 hdi 110 HP 0 RH(+)
       507 207 00 27
        MuraT GÜLEN



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2011 Saat 16:50
Ben Blowoff tavsiye ederim,çünkü turbosu olan araçlar için gerekli bir ekipman,blowoffun sesinden ziyade turboyu uzun ömürlü kullanım için gerektiğne inanıyorum,daha sonrasında chip de taktırabilirsin...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2011 Saat 16:56
Orjinalini yazan: HeRo1727 HeRo1727 Yazdı:

Ben Blowoff tavsiye ederim,çünkü turbosu olan araçlar için gerekli bir ekipman,blowoffun sesinden ziyade turboyu uzun ömürlü kullanım için gerektiğne inanıyorum,daha sonrasında chip de taktırabilirsin...


Katılıyroum Göz Kırpma


Mesajı Yazan: sedataksu
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2011 Saat 17:07
Bence önce chip yaptır.Sonrasında blowoff yaptırırsın sana ve araca katkısı daha fazla olcaktır.Chip kalıcı olacaktır fakat blowoff tan belli bir süre sonra sesinden dolayı sıkılabilirsin.Blow off taktırırken kesinlikle boruda s olan yere yakın taktır ve aşağı bakacak şekilde yaptırmanı tavsiye ederim ve de işi bilen birine yaptır sonra yag akıtıyo şikayetinde bulunabilirsin.Ben olsam önce chip sonra kat ve egr iptali sonrasında blowoff  daha sonrada bi turbo timer şeklinde devam ederdim.

-------------
2011 C4 VTRPK MCP
İstanbul Kartal
Hızlı gidip geçmiş olsun diyeceklerine yavaş git hoşgeldin desinler...
* 28 ÇOTANAKLAR *


Mesajı Yazan: Emre Ekrem
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2011 Saat 17:13
Orjinalini yazan: sedataksu sedataksu Yazdı:

Bence önce chip yaptır.Sonrasında blowoff yaptırırsın sana ve araca katkısı daha fazla olcaktır.Chip kalıcı olacaktır fakat blowoff tan belli bir süre sonra sesinden dolayı sıkılabilirsin.Blow off taktırırken kesinlikle boruda s olan yere yakın taktır ve aşağı bakacak şekilde yaptırmanı tavsiye ederim ve de işi bilen birine yaptır sonra yag akıtıyo şikayetinde bulunabilirsin.Ben olsam önce chip sonra kat ve egr iptali sonrasında blowoff  daha sonrada bi turbo timer şeklinde devam ederdim.

Katılıyorum fakat chip uygulaması öyle ince bir iştir ki, bir egzoz, coldair intake ilavesi ile tekrardan programlama gerektirir, araçta yapacağınız tüm değişikliklerden sonra en son chip/mapping/yazılım uygulaması yaptırın. Bow stage/grade yönelik bir çalışma olmadığı sürece olmazsa olmaz değil. Cat iptal, egzoz ve coldair intake yada hava filitresinden sonra chip yapmanız daha faydalı olacaktir. 


-------------
ph2 stock 306 gti


Mesajı Yazan: Engin Tepe
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2011 Saat 17:13
Orjinalini yazan: sedataksu sedataksu Yazdı:

Bence önce chip yaptır.Sonrasında blowoff yaptırırsın sana ve araca katkısı daha fazla olcaktır.Chip kalıcı olacaktır fakat blowoff tan belli bir süre sonra sesinden dolayı sıkılabilirsin.Blow off taktırırken kesinlikle boruda s olan yere yakın taktır ve aşağı bakacak şekilde yaptırmanı tavsiye ederim ve de işi bilen birine yaptır sonra yag akıtıyo şikayetinde bulunabilirsin.Ben olsam önce chip sonra kat ve egr iptali sonrasında blowoff  daha sonrada bi turbo timer şeklinde devam ederdim.
 
Ekleyecek birşey bulamadım :) Thumbs Up


-------------
PEUGEOT PARTNER ADVENTURE 2.0 HDI 90bg 2008 SİYAH 100 km/6.5 Lt 0 5419 649 7 58
▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄


Mesajı Yazan: muratgulen07
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2011 Saat 17:15
Orjinalini yazan: sedataksu sedataksu Yazdı:

Bence önce chip yaptır.Sonrasında blowoff yaptırırsın sana ve araca katkısı daha fazla olcaktır.Chip kalıcı olacaktır fakat blowoff tan belli bir süre sonra sesinden dolayı sıkılabilirsin.Blow off taktırırken kesinlikle boruda s olan yere yakın taktır ve aşağı bakacak şekilde yaptırmanı tavsiye ederim ve de işi bilen birine yaptır sonra yag akıtıyo şikayetinde bulunabilirsin.Ben olsam önce chip sonra kat ve egr iptali sonrasında blowoff  daha sonrada bi turbo timer şeklinde devam ederdim.


Ben o sesten sıkılana kadar chipi çoktan halletmiş olurum :) Kafamda önceliği bi oturtuyum sonra zaten yapımında sizlere elbet danışacağım hakim olduğum bi konu değil :) tavsiye üzerine gidip yaptırıcağım ankarada...

peki önce chip olayını halledersem blow takılana kadar geçen sürede turboya eksisi olurmu ? Hevesimi alana kadar chip den biraz yüklenirim gibi geliyor :) :)


-------------
3'07 1.6 hdi 110 HP 0 RH(+)
       507 207 00 27
        MuraT GÜLEN


Mesajı Yazan: Engin Tepe
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2011 Saat 17:18

Chip i yaptırdınmı daha çok basmak gelicek. Serileşecek Blowof oldumu her bastıgında cufff cuff ses ılk başları güzel ve kulaga hoşi gelıyor fakat sonradan her an duymak sıkıcı gelıyor



-------------
PEUGEOT PARTNER ADVENTURE 2.0 HDI 90bg 2008 SİYAH 100 km/6.5 Lt 0 5419 649 7 58
▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄


Mesajı Yazan: muratgulen07
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2011 Saat 17:19
Orjinalini yazan: undertaker undertaker Yazdı:

Orjinalini yazan: sedataksu sedataksu Yazdı:

Bence önce chip yaptır.Sonrasında blowoff yaptırırsın sana ve araca katkısı daha fazla olcaktır.Chip kalıcı olacaktır fakat blowoff tan belli bir süre sonra sesinden dolayı sıkılabilirsin.Blow off taktırırken kesinlikle boruda s olan yere yakın taktır ve aşağı bakacak şekilde yaptırmanı tavsiye ederim ve de işi bilen birine yaptır sonra yag akıtıyo şikayetinde bulunabilirsin.Ben olsam önce chip sonra kat ve egr iptali sonrasında blowoff  daha sonrada bi turbo timer şeklinde devam ederdim.

Katılıyorum fakat chip uygulaması öyle ince bir iştir ki, bir egzoz, coldair intake ilavesi ile tekrardan programlama gerektirir, araçta yapacağınız tüm değişikliklerden sonra en son chip/mapping/yazılım uygulaması yaptırın. Bow stage/grade yönelik bir çalışma olmadığı sürece olmazsa olmaz değil. Cat iptal, egzoz ve coldair intake yada hava filitresinden sonra chip yapmanız daha faydalı olacaktir. 


Aslında yapıcağım işlemler o kadar prof değil en fazla dediğim gibi blow ve chip aracım hdi olduğundan 110 hp den 137-140'a kadar çıktığını okudum bi kaç yerde e oda yeter...fazlası beni de aslanımıda yorar gibi geliyor :) 




-------------
3'07 1.6 hdi 110 HP 0 RH(+)
       507 207 00 27
        MuraT GÜLEN


Mesajı Yazan: muratgulen07
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2011 Saat 17:21
Orjinalini yazan: Engin Tepe Engin Tepe Yazdı:

Chip i yaptırdınmı daha çok basmak gelicek. Serileşecek Blowof oldumu her bastıgında cufff cuff ses ılk başları güzel ve kulaga hoşi gelıyor fakat sonradan her an duymak sıkıcı gelıyor



Valla doğru olabilir İşte o nedenle kararsızım cuf cufdan sıkılmam gibi geliyor şimdilik ama tabi sürekli olunca bi süre sonra sıkabilir haklısınız...


-------------
3'07 1.6 hdi 110 HP 0 RH(+)
       507 207 00 27
        MuraT GÜLEN


Mesajı Yazan: sedataksu
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2011 Saat 17:22
Orjinalini yazan: undertaker undertaker Yazdı:

Orjinalini yazan: sedataksu sedataksu Yazdı:

Bence önce chip yaptır.Sonrasında blowoff yaptırırsın sana ve araca katkısı daha fazla olcaktır.Chip kalıcı olacaktır fakat blowoff tan belli bir süre sonra sesinden dolayı sıkılabilirsin.Blow off taktırırken kesinlikle boruda s olan yere yakın taktır ve aşağı bakacak şekilde yaptırmanı tavsiye ederim ve de işi bilen birine yaptır sonra yag akıtıyo şikayetinde bulunabilirsin.Ben olsam önce chip sonra kat ve egr iptali sonrasında blowoff  daha sonrada bi turbo timer şeklinde devam ederdim.

Katılıyorum fakat chip uygulaması öyle ince bir iştir ki, bir egzoz, coldair intake ilavesi ile tekrardan programlama gerektirir, araçta yapacağınız tüm değişikliklerden sonra en son chip/mapping/yazılım uygulaması yaptırın. Bow stage/grade yönelik bir çalışma olmadığı sürece olmazsa olmaz değil. Cat iptal, egzoz ve coldair intake yada hava filitresinden sonra chip yapmanız daha faydalı olacaktir. 
 
Arkadaşın yazdığından anladığım kadarıyla box uygulacak bu sebepten kat iptali ve egr iptalini sonra yapılabilir diye belirttim.Eger araca özel remap yapılacaksa kat iptalini yazılımdan önce yapmak daha doğru olacaktır.Şunuda belirteyim box yerine işini bilen birine remap yaptırırsa daha güzel olacaktır.


-------------
2011 C4 VTRPK MCP
İstanbul Kartal
Hızlı gidip geçmiş olsun diyeceklerine yavaş git hoşgeldin desinler...
* 28 ÇOTANAKLAR *


Mesajı Yazan: sedataksu
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2011 Saat 17:29
Orjinalini yazan: muratgulen07 muratgulen07 Yazdı:

Orjinalini yazan: sedataksu sedataksu Yazdı:

Bence önce chip yaptır.Sonrasında blowoff yaptırırsın sana ve araca katkısı daha fazla olcaktır.Chip kalıcı olacaktır fakat blowoff tan belli bir süre sonra sesinden dolayı sıkılabilirsin.Blow off taktırırken kesinlikle boruda s olan yere yakın taktır ve aşağı bakacak şekilde yaptırmanı tavsiye ederim ve de işi bilen birine yaptır sonra yag akıtıyo şikayetinde bulunabilirsin.Ben olsam önce chip sonra kat ve egr iptali sonrasında blowoff  daha sonrada bi turbo timer şeklinde devam ederdim.


Ben o sesten sıkılana kadar chipi çoktan halletmiş olurum :) Kafamda önceliği bi oturtuyum sonra zaten yapımında sizlere elbet danışacağım hakim olduğum bi konu değil :) tavsiye üzerine gidip yaptırıcağım ankarada...

peki önce chip olayını halledersem blow takılana kadar geçen sürede turboya eksisi olurmu ? Hevesimi alana kadar chip den biraz yüklenirim gibi geliyor :) :)
 
Blow turboyu korumak için yapılır fakat olmazsa olmaz diye birşey değildir ve alt devirlerde blow tubonun biraz daha geç kendini göstermesine sebep olacaktır.


-------------
2011 C4 VTRPK MCP
İstanbul Kartal
Hızlı gidip geçmiş olsun diyeceklerine yavaş git hoşgeldin desinler...
* 28 ÇOTANAKLAR *


Mesajı Yazan: Engin Tepe
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2011 Saat 17:29
Bolwoff u egsoz gibi düşün :) ilk başlarda sırf sesi duymak için bsarsın zamnla :) Ama kulak aşin aoluyor bir tarafdan ilk gunkı gıbı zevk almıyorsun.
Bende partnere yaptrmk ıstedım ama  ben aracı gundelık sı sık kullanıyorum  gecen sene egsoz vardı meganmde o bıle baydı zamnla soktrdm


-------------
PEUGEOT PARTNER ADVENTURE 2.0 HDI 90bg 2008 SİYAH 100 km/6.5 Lt 0 5419 649 7 58
▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄


Mesajı Yazan: sedataksu
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2011 Saat 17:32
Orjinalini yazan: Engin Tepe Engin Tepe Yazdı:

Bolwoff u egsoz gibi düşün :) ilk başlarda sırf sesi duymak için bsarsın zamnla :) Ama kulak aşin aoluyor bir tarafdan ilk gunkı gıbı zevk almıyorsun.
Bende partnere yaptrmk ıstedım ama  ben aracı gundelık sı sık kullanıyorum  gecen sene egsoz vardı meganmde o bıle baydı zamnla soktrdm
 
Kesinlikle kardeş açık hava filtresi baş ağrısı yapıyor bende artıkEmbarrassed Sesi duyuyorsun fakat güç yok yakıt tüketimi artıyor gidiyorrr.Wall


-------------
2011 C4 VTRPK MCP
İstanbul Kartal
Hızlı gidip geçmiş olsun diyeceklerine yavaş git hoşgeldin desinler...
* 28 ÇOTANAKLAR *


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2011 Saat 17:49
Arkadaşlar blowoff da valf seçeneğiniz  var isterseniz sesi kapatabiliyorsunuz...


Mesajı Yazan: Engin Tepe
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2011 Saat 18:04

Valf ne :D Embarrassed



-------------
PEUGEOT PARTNER ADVENTURE 2.0 HDI 90bg 2008 SİYAH 100 km/6.5 Lt 0 5419 649 7 58
▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2011 Saat 18:09
Sert cisim :) bizim bir arkadaşımız babasıyla beraber kullanıyor,oda aynı sıkıntıyı yaşarım dedi sonra öğrendikki sesini istediğin gibi açıp kapatabiliyormuşsun...


Mesajı Yazan: Engin Tepe
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2011 Saat 18:11
Bugüzel bi olay :D Her zamn çekilmiyor da

-------------
PEUGEOT PARTNER ADVENTURE 2.0 HDI 90bg 2008 SİYAH 100 km/6.5 Lt 0 5419 649 7 58
▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄


Mesajı Yazan: Muhammet ÇAKIR
Mesaj Tarihi: 21 Ekim 2011 Saat 01:39

adamda para cok :D çip te yaptırıyor blow da taktırıyor :)) kanka boşver simdilik blow offu once chıp yaptır sen sımdı taktın dıyelım blowu yanına aynı sekılde bı arac yanastı motor ozellıklerı aynı :) sen tıs tıs gezıyosun adam bı kapatıyor :) sen arkada tıs tıs gelırsın:) arabana guveneceksın yapmam dıyorsunda yanına bırı geldıgınde oluyor bunlar kac defa yasadım :) once performans sonra goruntu hem blow off var hemde super gıdıyor desınler sadece blow var ama gıtmıyor demesınler :)) inş. anlamıssındır anlatmak ıstedıklerımı (yanlıs yere cekme :)))))   )



-------------
1998 VW GOLF 1.6 105 hp
Pati çeker yan veririz, Draga Kalkar Bmwlerle didişiriz. Polis ARKADAN sağa çek dedimi iner Paşalar gibi Cezamızı Yeriz..!!!


Mesajı Yazan: muratgulen07
Mesaj Tarihi: 21 Ekim 2011 Saat 08:54
Orjinalini yazan: Muhammet ÇAKIR Muhammet ÇAKIR Yazdı:

adamda para cok :D çip te yaptırıyor blow da taktırıyor :)) kanka boşver simdilik blow offu once chıp yaptır sen sımdı taktın dıyelım blowu yanına aynı sekılde bı arac yanastı motor ozellıklerı aynı :) sen tıs tıs gezıyosun adam bı kapatıyor :) sen arkada tıs tıs gelırsın:) arabana guveneceksın yapmam dıyorsunda yanına bırı geldıgınde oluyor bunlar kac defa yasadım :) once performans sonra goruntu hem blow off var hemde super gıdıyor desınler sadece blow var ama gıtmıyor demesınler :)) inş. anlamıssındır anlatmak ıstedıklerımı (yanlıs yere cekme :)))))   )



Kannka şükür ee sonunda memur olduk :) yorumuna gelince valla yüzümü kara çıkartmıyor tamam kalkışta ufak tefek sıkıntı yaşıyo ama ikiye taktığımda yapıştırıp gidiyo valla :) genel olarak sakin kullanırım zaten..diyen desin zaten ikisinide kafaya koydum blowwdan sonra en fazla 1-2 ay içerisinde chip de gelicek..%60 blow olucak bakalım değişmezse fikrim bu arada sesi kısıp açma muhabbetide varsa süper olur valla :)


-------------
3'07 1.6 hdi 110 HP 0 RH(+)
       507 207 00 27
        MuraT GÜLEN


Mesajı Yazan: Muhammet ÇAKIR
Mesaj Tarihi: 21 Ekim 2011 Saat 14:14
Orjinalini yazan: muratgulen07 muratgulen07 Yazdı:

Orjinalini yazan: Muhammet ÇAKIR Muhammet ÇAKIR Yazdı:

adamda para cok :D çip te yaptırıyor blow da taktırıyor :)) kanka boşver simdilik blow offu once chıp yaptır sen sımdı taktın dıyelım blowu yanına aynı sekılde bı arac yanastı motor ozellıklerı aynı :) sen tıs tıs gezıyosun adam bı kapatıyor :) sen arkada tıs tıs gelırsın:) arabana guveneceksın yapmam dıyorsunda yanına bırı geldıgınde oluyor bunlar kac defa yasadım :) once performans sonra goruntu hem blow off var hemde super gıdıyor desınler sadece blow var ama gıtmıyor demesınler :)) inş. anlamıssındır anlatmak ıstedıklerımı (yanlıs yere cekme :)))))   )



Kannka şükür ee sonunda memur olduk :) yorumuna gelince valla yüzümü kara çıkartmıyor tamam kalkışta ufak tefek sıkıntı yaşıyo ama ikiye taktığımda yapıştırıp gidiyo valla :) genel olarak sakin kullanırım zaten..diyen desin zaten ikisinide kafaya koydum blowwdan sonra en fazla 1-2 ay içerisinde chip de gelicek..%60 blow olucak bakalım değişmezse fikrim bu arada sesi kısıp açma muhabbetide varsa süper olur valla :)
yok kanka yuzunu kara cıkartmaz zaten de :) ustun performans bence oncelık olması gerekır :)

-------------
1998 VW GOLF 1.6 105 hp
Pati çeker yan veririz, Draga Kalkar Bmwlerle didişiriz. Polis ARKADAN sağa çek dedimi iner Paşalar gibi Cezamızı Yeriz..!!!


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 21 Ekim 2011 Saat 14:20
Orjinalini yazan: Engin Tepe Engin Tepe Yazdı:

Valf ne :D Embarrassed

 
kromaj kaplı egzoz ucu Dil Çıkarma


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: sedataksu
Mesaj Tarihi: 21 Ekim 2011 Saat 14:23
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

Orjinalini yazan: Engin Tepe Engin Tepe Yazdı:

Valf ne :D Embarrassed

 
kromaj kaplı egzoz ucu Dil Çıkarma
 
 
EmbarrassedEmbarrassedEmbarrassedEmbarrassedEmbarrassedEmbarrassedEmbarrassed


-------------
2011 C4 VTRPK MCP
İstanbul Kartal
Hızlı gidip geçmiş olsun diyeceklerine yavaş git hoşgeldin desinler...
* 28 ÇOTANAKLAR *


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 21 Ekim 2011 Saat 14:27
cipmi powerboxmu oda var tabi hangisi tercih edilmeli?
birde bu blow-ofun turboya zarar verdiğini okudum çok yerde burda ömrünü uzattığı yazmakta hangisi doğru?


Mesajı Yazan: Muhammet ÇAKIR
Mesaj Tarihi: 21 Ekim 2011 Saat 14:33
Orjinalini yazan: HuseyinTurk HuseyinTurk Yazdı:

cipmi powerboxmu oda var tabi hangisi tercih edilmeli?
birde bu blow-ofun turboya zarar verdiğini okudum çok yerde burda ömrünü uzattığı yazmakta hangisi doğru?
zararlı dıye bısey yok mıllet kafasından uyduruyor onu şöyle bi acıklama yapmıs zaten fabrıka onu ayarlamıstır falan fılan dıyolar ayarladıysalar nıye turbo dızel aracı dırek stop etmıyorsunda bır muddet sonra stp etmeyı onerıyorlar :) ? cunku turbonun ıcındekı havanın tahlıye olmasını beklıyorlar bunu blow off yapıyor ıste beklemene gerek kalmıyor o kadar zararlıda nıcın subaru gıbı markalar takıyor orjınalınde ? :D bunlarıda goz onunde bulundurmak gerekır


-------------
1998 VW GOLF 1.6 105 hp
Pati çeker yan veririz, Draga Kalkar Bmwlerle didişiriz. Polis ARKADAN sağa çek dedimi iner Paşalar gibi Cezamızı Yeriz..!!!


Mesajı Yazan: sedataksu
Mesaj Tarihi: 21 Ekim 2011 Saat 14:52
Orjinalini yazan: Muhammet ÇAKIR Muhammet ÇAKIR Yazdı:

Orjinalini yazan: HuseyinTurk HuseyinTurk Yazdı:

cipmi powerboxmu oda var tabi hangisi tercih edilmeli?
birde bu blow-ofun turboya zarar verdiğini okudum çok yerde burda ömrünü uzattığı yazmakta hangisi doğru?
zararlı dıye bısey yok mıllet kafasından uyduruyor onu şöyle bi acıklama yapmıs zaten fabrıka onu ayarlamıstır falan fılan dıyolar ayarladıysalar nıye turbo dızel aracı dırek stop etmıyorsunda bır muddet sonra stp etmeyı onerıyorlar :) ? cunku turbonun ıcındekı havanın tahlıye olmasını beklıyorlar bunu blow off yapıyor ıste beklemene gerek kalmıyor o kadar zararlıda nıcın subaru gıbı markalar takıyor orjınalınde ? :D bunlarıda goz onunde bulundurmak gerekır
 
Arkadaşlar araç dizel bunu unutmayın iyi bir usta yapmazsa yarardan çok zararı olacaktır.Konuyu açayım benzinli araçlarda açma kapamayı gaz kelebeğinden yapıyorsun fakat dizelde bu olmadığı için gaz pedalının altına switch koyuyorlar eğer dogru yapılmazsa alt devirlerde açtığında turbonun boşalıp dolması zaman alacağı için araç güçten düşecek.Blow off takılcagı yeri doğru seçip aşağı bakacak şekilde olmazsa yağ tacağı için hoş olmayacak.
Ayrıca arkadaşın aracının turbo basıncı ile subarunun turbo basıncı çok farklı.


-------------
2011 C4 VTRPK MCP
İstanbul Kartal
Hızlı gidip geçmiş olsun diyeceklerine yavaş git hoşgeldin desinler...
* 28 ÇOTANAKLAR *



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net