Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

206 xr otomatik çözülemeyen hararet sorunu...

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=19161
Tarih: 14 Ağustos 2025 Saat 08:18
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 206 xr otomatik çözülemeyen hararet sorunu...
Mesajı Yazan: assat76
Konu: 206 xr otomatik çözülemeyen hararet sorunu...
Mesaj Tarihi: 18 Ekim 2011 Saat 09:49
Arkadaşlar merhaba nerdeyse 3 haftadır sanayideyim Kırıkkalede ama hala sorunum anlaşılamadı.

Yapılanlar;

1-Triger ve devirdaim değişti
2-Termostat değişti
3-Radyatör temizlendi
4-Fan ve hararet müşürü değişti.
5-Kalorifer peteği değişti

Şimdi olay şöyle.Araba rolantide bile 100 derecede çalışıyor ve az sıkıştırınca kırmızıya kadar dayanıyor.Fakat dün akşam farkettimki fan açmıyor araba.Arabayı 110 derecede stop ettim ve bekledim ama fan açılmadı.(bu arada arabam geçmişte conta yaktığı için radyatöre ve devirdaime çamur gibi su karışmıştı bunlar hep temizlendi devirdaimde herhangi bi sorun yok) Usta artık yapacak bişey olmadığını ve bugün bir elektrikçiyle beraber kontrol etmeleri gerektiğini söyledi.Ya fan arızalı ya da şu bazı arkadaşların şanzıman eşanjörü dediği yağ soğutucu tıkandı tam emin değilim.Ama suya baktığım zaman hiçte 120 derece gibi durmuyor.Antifriz var şu anda arabada.Sebep olabilecek aklıma gelen şeyleri ekliyorum siz de eklerseniz çok sevinirim.Bu arada servisi aradım abi şanzıman eşanjörü diye bi parça yok dediler Allah Allah dedim :D Yağ soğutucudur o dediler.Bi arkadaş bu parçayı değiştirince hararet sorununu halletmiş.Sizce de aynı sorun mu yoksa elektriksel bir durum mu var?

1-Rezistans
2-Eşanjör
3-Fan rolesi


-------------
PEUGEOT 206 1.4 XR AUTO 2001 LPG



Cevaplar:
Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 18 Ekim 2011 Saat 09:58
bence elektrıksel bı sorun  fan acmıyosa  elektrık tesısatına baktır fana baktırdın mı oda bozulmus olabılırmı :)

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: EmRe26
Mesaj Tarihi: 18 Ekim 2011 Saat 10:01
abi benmde hararet prblemı wardı musur degistı duzelmedı. Fan acmadgnı tespt edildı. Fan elektrk tesisatında prblem warms. Tesisat elden gecirldı sorun duzeldı. Smdı 90a bile zor geliyo. Kıslık musur taktrcam.

-------------
2002 206 XT 110 hp. Öğrenci Modifiyesi:D Xenon,cam filmi, JSV Egsoz,, Gündüz Farı
26 FL 760
Ses Sistemi Yapım Aşamasında


Mesajı Yazan: assat76
Mesaj Tarihi: 18 Ekim 2011 Saat 10:18
tek fana baktırmadım ama bir keresinde açmıştı sonra nasılsa açıyo diyerek baktırmadık işte.sorun yüzde 90 fan gibi ya da tesisat.müşür kolay kolay bozulan bir parça değil aslında.

-------------
PEUGEOT 206 1.4 XR AUTO 2001 LPG


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 18 Ekim 2011 Saat 10:19
müşür cok onemlı degılde  devırdaım nıye degıstırıldı araba hararet yapıp devırdaımdan kacak mı oldu

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: assat76
Mesaj Tarihi: 18 Ekim 2011 Saat 10:21
Orjinalini yazan: berk2309 berk2309 Yazdı:

müşür cok onemlı degılde  devırdaım nıye degıstırıldı araba hararet yapıp devırdaımdan kacak mı oldu

Dediğim gibi trigeri değişen usta devirdaimi değişmemişti.Arkadaşa ben söyledim değiş diye bi çıkardı devirdaimi kelebekler hep paslanmış.Normalde triger ile değişmesi lazım.


-------------
PEUGEOT 206 1.4 XR AUTO 2001 LPG


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 18 Ekim 2011 Saat 10:25
anladım keşke bu kadar sey degıstırmeden once  direk tesisata göz atsaydın neyse olsun degıscektı sonucta degıstırdıgın ıyı olmus :)  ıns bulursun sorunu 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: assat76
Mesaj Tarihi: 18 Ekim 2011 Saat 10:28
şimdi conta yanıkken su tankı komple kirli su ile doluydu ve herif contayı yaptırmamak için termostatı delik kullanmış.bu yüzden araç hiç hararet yapmıyordu ama bu seferde lpgye geçiş süresi çok uzun oluyordu ve kalorifer hiç ısıtmıyordu.termostatı değişince bu seferde hararet fırladı.tabi önceden 90 ı geçmeyince hararet, fan sorunu yoktu ama şimdi 120 ye gelipte fan açmayınca durum biraz daha netleşmeye başladı.

-------------
PEUGEOT 206 1.4 XR AUTO 2001 LPG


Mesajı Yazan: assat76
Mesaj Tarihi: 18 Ekim 2011 Saat 10:29
peki elektrik ne gibi harareti etkileyebilir ki? yani şase yapsa niye hararet fırlar?

-------------
PEUGEOT 206 1.4 XR AUTO 2001 LPG


Mesajı Yazan: sedataksu
Mesaj Tarihi: 18 Ekim 2011 Saat 10:29
Arkadaşım umarım sorunun çözülür bence ustanı değiştir bu kadar şey değiştirip en son fanın açmadığını görüyorsa ne diyeyim artık.Wall

-------------
2011 C4 VTRPK MCP
İstanbul Kartal
Hızlı gidip geçmiş olsun diyeceklerine yavaş git hoşgeldin desinler...
* 28 ÇOTANAKLAR *


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 18 Ekim 2011 Saat 10:31
ama bi dakka sen contayı degıstın mı pekı onemlı olan bu  contanda sorun olmadıgına emınmısın 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: assat76
Mesaj Tarihi: 18 Ekim 2011 Saat 10:35
Orjinalini yazan: berk2309 berk2309 Yazdı:

ama bi dakka sen contayı degıstın mı pekı onemlı olan bu  contanda sorun olmadıgına emınmısın 


tabiki contayı değişen ustaya güveniyorum.ben diğer su tesisatını başka yerde yaptırdım herif sadece değişiyo.bişeyden anlamıyo.gerçek ustam değildi yani.gerçek ustama olanları anlatınca sen zaten herşeyi değişmişsin o zaman sorun elektrikten kaynaklanıyo dedi.contadan sorunum yok kabarma taşma veya yağ yakma gibi ayrıca çekişte çok arttı.ondan çok memnunum.


-------------
PEUGEOT 206 1.4 XR AUTO 2001 LPG


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 18 Ekim 2011 Saat 10:39
ozaman sorun yok dırek elektrık tesısatına yonel ozaman  yada belkı fan motorunun omru dolmus olabılır  . elektrik gitmiyosa  fan acmıyoda olabilir baktırmak lazım sonucta 10 yıllık araba bunların olması doğal 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: sedataksu
Mesaj Tarihi: 18 Ekim 2011 Saat 10:41
Orjinalini yazan: assat76 assat76 Yazdı:

Orjinalini yazan: berk2309 berk2309 Yazdı:

ama bi dakka sen contayı degıstın mı pekı onemlı olan bu  contanda sorun olmadıgına emınmısın 


tabiki contayı değişen ustaya güveniyorum.ben diğer su tesisatını başka yerde yaptırdım herif sadece değişiyo.bişeyden anlamıyo.gerçek ustam değildi yani.gerçek ustama olanları anlatınca sen zaten herşeyi değişmişsin o zaman sorun elektrikten kaynaklanıyo dedi.contadan sorunum yok kabarma taşma veya yağ yakma gibi ayrıca çekişte çok arttı.ondan çok memnunum.
 
Herşeyde bi hayır vardır güzel bi bakım olmuş böylelikle bide yag ve filtreler değişip frenlerde kontrol edildimi canavar.


-------------
2011 C4 VTRPK MCP
İstanbul Kartal
Hızlı gidip geçmiş olsun diyeceklerine yavaş git hoşgeldin desinler...
* 28 ÇOTANAKLAR *


Mesajı Yazan: assat76
Mesaj Tarihi: 18 Ekim 2011 Saat 10:45
Bencede hocam kesinlikle iyi oldu masraflı oldu ama değiyor.Devirdaim paslanmış termostat delikmiş, su pis olduğu için peteğin içi dolmuş vsvs.temiz iş oldu umarım sorun elektriktendir yoksa kafayı kırarım valla :D her akşam 7 den önce sanayiden çıkamıyorum ve 3 lt antifrizim hiç oldu :D

-------------
PEUGEOT 206 1.4 XR AUTO 2001 LPG


Mesajı Yazan: kizilhakan
Mesaj Tarihi: 18 Ekim 2011 Saat 10:54
merhaba soronuna bir yorumda neb katmak istiyorum benim ekranda sürekli hararet 70 gösteriyordu istanbulda data pejo ibrahim ustaya gittik ve aracı kontrol ettik sorunun nedeni ekrandaki gösterge çıktı şimdi 70 i 90 derece olarak alıyorum çünkü işin özeti bilgisayarda orada gerçek değer yazıyor aracını bilgisayara bağlatıp beyindeki gerçek değeri görebilirsin çok masraf yapmışsın bence kendine işi iyi bilen ve teknik ve elektronik imkanları olan bir yer bulman geçmiş olsun.

-------------
206 x line 2004 otomatik benzin bağımlısı


Mesajı Yazan: assat76
Mesaj Tarihi: 18 Ekim 2011 Saat 10:58
Orjinalini yazan: kizilhakan kizilhakan Yazdı:

merhaba soronuna bir yorumda neb katmak istiyorum benim ekranda sürekli hararet 70 gösteriyordu istanbulda data pejo ibrahim ustaya gittik ve aracı kontrol ettik sorunun nedeni ekrandaki gösterge çıktı şimdi 70 i 90 derece olarak alıyorum çünkü işin özeti bilgisayarda orada gerçek değer yazıyor aracını bilgisayara bağlatıp beyindeki gerçek değeri görebilirsin çok masraf yapmışsın bence kendine işi iyi bilen ve teknik ve elektronik imkanları olan bir yer bulman geçmiş olsun.

ama eğer gösterge yanlış gösterge hep gösterirdi.onu da düşündüm.misal termostat delikken 90 ı geçmezdi mümkünü yoktu ama termostatta delik olmayınca 120 ye kadar geldi.yani sorun daha başka.


-------------
PEUGEOT 206 1.4 XR AUTO 2001 LPG


Mesajı Yazan: assat76
Mesaj Tarihi: 18 Ekim 2011 Saat 11:00
bu arada çok masraf etmedim aslında.misal sorunun müşürlerden olmadığı anlaşılınca geri iade ettim.parçacı arkadaşım.radyatör temizliğine de para vermedim.triger ve devirdaim zorunlu bir değişiklikti.250 tl tuttu petekte herşey dahil 180 tuttu.termostatta 25 tl.yani 450 tlye tüm bakımlar yapıldı gibi bişiy.filtreler ve yağ vsvs zaten değişmişti ilk aldığımda.daha masrafım kalmadı çok şükür.

-------------
PEUGEOT 206 1.4 XR AUTO 2001 LPG


Mesajı Yazan: kizilhakan
Mesaj Tarihi: 18 Ekim 2011 Saat 11:03
sen beni dinle aracı bilgisayara bağlatıp gerçek değeri gör ve sorunun nereden kaynaklandığını anla ozaman ona göre bir çözüm bulabilirsin göstergenmi bozuk aracında başka bir sorunmu var bence göstergende sorun var çünkü birsürü parçayı yenilemişsin ama sen bilirsin başka çözümleride araştır

-------------
206 x line 2004 otomatik benzin bağımlısı


Mesajı Yazan: assat76
Mesaj Tarihi: 18 Ekim 2011 Saat 11:25
Orjinalini yazan: kizilhakan kizilhakan Yazdı:

sen beni dinle aracı bilgisayara bağlatıp gerçek değeri gör ve sorunun nereden kaynaklandığını anla ozaman ona göre bir çözüm bulabilirsin göstergenmi bozuk aracında başka bir sorunmu var bence göstergende sorun var çünkü birsürü parçayı yenilemişsin ama sen bilirsin başka çözümleride araştır


ona da barktırırım hocam o sorun değil ama kırıkkalede o cihazdan var mı asıl sorun bu Dil Çıkarma


-------------
PEUGEOT 206 1.4 XR AUTO 2001 LPG


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 18 Ekim 2011 Saat 11:46
termostat orjinal mi?

-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 18 Ekim 2011 Saat 12:30
Orjinalini yazan: assat76 assat76 Yazdı:

Arkadaşlar merhaba nerdeyse 3 haftadır sanayideyim Kırıkkalede ama hala sorunum anlaşılamadı.

Yapılanlar;

1-Triger ve devirdaim değişti
2-Termostat değişti
3-Radyatör temizlendi
4-Fan ve hararet müşürü değişti.
5-Kalorifer peteği değişti

Şimdi olay şöyle.Araba rolantide bile 100 derecede çalışıyor ve az sıkıştırınca kırmızıya kadar dayanıyor.Fakat dün akşam farkettimki fan açmıyor araba.Arabayı 110 derecede stop ettim ve bekledim ama fan açılmadı.(bu arada arabam geçmişte conta yaktığı için radyatöre ve devirdaime çamur gibi su karışmıştı bunlar hep temizlendi devirdaimde herhangi bi sorun yok) Usta artık yapacak bişey olmadığını ve bugün bir elektrikçiyle beraber kontrol etmeleri gerektiğini söyledi.Ya fan arızalı ya da şu bazı arkadaşların şanzıman eşanjörü dediği yağ soğutucu tıkandı tam emin değilim.Ama suya baktığım zaman hiçte 120 derece gibi durmuyor.Antifriz var şu anda arabada.Sebep olabilecek aklıma gelen şeyleri ekliyorum siz de eklerseniz çok sevinirim.Bu arada servisi aradım abi şanzıman eşanjörü diye bi parça yok dediler Allah Allah dedim :D Yağ soğutucudur o dediler.Bi arkadaş bu parçayı değiştirince hararet sorununu halletmiş.Sizce de aynı sorun mu yoksa elektriksel bir durum mu var?

1-Rezistans
2-Eşanjör
3-Fan rolesi


Radyatöre giden bir soket var radyatörün arkasında kalıyor hemen fiş gibi birşey biraz büyük.Bizim arabaların çoğunda oluyomuş zamanla oksitleniyor o fiş.fan kademelerini , fanın açılıp kapatılmasını iletiyor fana onu değiştir bence sorunun yüksek ihtimalle odur.Çok basit bir işlem yani 25 30 liralık.

o kadar şey değiştiren ustana selam söylüyorum ayrıca en içten dileklerimi iletirsin.Banada diyolardı yok şu değişcek bu değişcek en son adam gibi bir ustaya denk geldik şükür çıkardı soketi temizledi taktı halloldu sorun.




Mesajı Yazan: assat76
Mesaj Tarihi: 18 Ekim 2011 Saat 20:23
termostat orjinal olması lazım 25 tl olan.poşetli felan geliyo ama bu devirde neyin çin neyin orjinal oldugunu anlamak gerçekten zor.ayrıca bi elektrikçi yan sanayi hararet müşirinden de olabilir dedi ama nerdeyse 3 tane müşir denedik alakası yok.bir de şöyle bişiy var.hararet 110 larda geziyor ama kaloriferi açıyorum ılık yani gerçekten su sıcak değil.ya göstergede bi sorun var ya da başka bişiy.radyatör soketi tam olarak nerde acaba? bir de 90 dereceden sonra gelen ilk ince beyaz çizgi 95 mi yoksa 100 mü? benimki onu geçip kırmızıya kadar geliyor ama ne hararet var  ne de hortumlarda şişme.zaten rölantide bile 100 derece.

-------------
PEUGEOT 206 1.4 XR AUTO 2001 LPG


Mesajı Yazan: phoenix.1905
Mesaj Tarihi: 18 Ekim 2011 Saat 22:57
Ona benzer sorunla ben yaşamıştım. Termostatı ben aldım taktım ancak araç rolantide 100ü buluyordu. Ancak su ılıktı. 200m aşağıdaki ustaya zor götürdüm. Aracın önünü yokusa aldı iyice suyu bastı. Soğutma tesisatın arka tarafına su gitmemiş. sibob kapağı gibi bişey var ordan havasını aldı. Sistemi tamamen suyla doldurdu ve düzeldi. 

-------------
Peugeot 306 xr platinium (2001)


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 19 Ekim 2011 Saat 01:00
Orjinalini yazan: assat76 assat76 Yazdı:

termostat orjinal olması lazım 25 tl olan.poşetli felan geliyo ama bu devirde neyin çin neyin orjinal oldugunu anlamak gerçekten zor.ayrıca bi elektrikçi yan sanayi hararet müşirinden de olabilir dedi ama nerdeyse 3 tane müşir denedik alakası yok.bir de şöyle bişiy var.hararet 110 larda geziyor ama kaloriferi açıyorum ılık yani gerçekten su sıcak değil.ya göstergede bi sorun var ya da başka bişiy.radyatör soketi tam olarak nerde acaba? bir de 90 dereceden sonra gelen ilk ince beyaz çizgi 95 mi yoksa 100 mü? benimki onu geçip kırmızıya kadar geliyor ama ne hararet var  ne de hortumlarda şişme.zaten rölantide bile 100 derece.

Kaloriferi baz alma bence suyun sıcaklığını anlamak için aç kaputu radyatöre giden büyük hortumun sertliğine bak 90 derecede çok sert oluyo futbol topu gibi çok az sıkabiliyosun ama 95 dedimi taş gibi olur.


Mesajı Yazan: assat76
Mesaj Tarihi: 19 Ekim 2011 Saat 07:40
Orjinalini yazan: phoenix.1905 phoenix.1905 Yazdı:

Ona benzer sorunla ben yaşamıştım. Termostatı ben aldım taktım ancak araç rolantide 100ü buluyordu. Ancak su ılıktı. 200m aşağıdaki ustaya zor götürdüm. Aracın önünü yokusa aldı iyice suyu bastı. Soğutma tesisatın arka tarafına su gitmemiş. sibob kapağı gibi bişey var ordan havasını aldı. Sistemi tamamen suyla doldurdu ve düzeldi. 


hocam sanırım sende gerçekten hararet oluyordu ama bende öyle bişiy yok yani su buz gibi nerdeyse.hortumlardaki ve tanktaki su soğuk ama hararet yüksek gösteriyor.


-------------
PEUGEOT 206 1.4 XR AUTO 2001 LPG


Mesajı Yazan: assat76
Mesaj Tarihi: 19 Ekim 2011 Saat 13:58
ya arkadaşlar peugeot yedek parçacısı var Ankarada onu aradım adam gösterge fiyatı için adam diyoki abi o sıcaklıklar çok normal diyo.kırmızıya bile gelse ve eğer geri düşüyosa sorunyok diyo ben hiçbişiy anlamadım valla.pejolar sıcak çalışır diyo.hararet göstergende sorun yok diyo napacam ben şimdi?

-------------
PEUGEOT 206 1.4 XR AUTO 2001 LPG


Mesajı Yazan: B-Devi
Mesaj Tarihi: 19 Ekim 2011 Saat 22:02
Motor sıcakken radyatördeki su soğuksa termostatını değiştir arkadaşım. 15 TL'ye yeni bi termostat al. Termostat arızalanınca devirdaim yapmaz ve dolayısıyla motordaki su ısındığı halde radyatördeki soguk kalır. Devir daim ile ilgili Baska bir problem de olabilir ama en büyük olasılık termostatta ;) Hortumların bir şekilde tıkanmış olabilir.

-------------
Ateş Kırmızı 306 XT


Mesajı Yazan: assat76
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2011 Saat 12:14
Orjinalini yazan: B-Devi B-Devi Yazdı:

Motor sıcakken radyatördeki su soğuksa termostatını değiştir arkadaşım. 15 TL'ye yeni bi termostat al. Termostat arızalanınca devirdaim yapmaz ve dolayısıyla motordaki su ısındığı halde radyatördeki soguk kalır. Devir daim ile ilgili Baska bir problem de olabilir ama en büyük olasılık termostatta ;) Hortumların bir şekilde tıkanmış olabilir.


hocam termostat yeni zaten bu ikinci :)) cumartesi bırakcam ustaya.sanırım silindir kapağındaymış.


-------------
PEUGEOT 206 1.4 XR AUTO 2001 LPG


Mesajı Yazan: assat76
Mesaj Tarihi: 22 Ekim 2011 Saat 14:15
evet arkadaşlar Allaha şükür sorunum düzeldi.meğerse kalorifer peteğini değiştiren usta !!!! bağlantıyı ters bağlamış.sıcak su paso dolaştığı için soğuk kalıyomuş ve motorda su kalmayıncada motor hararet yapıyomuş.şu anda kalorifer öyle bir üflüyorki elini tutamıyosun ve anında lpgye geçiyo araba.hararette ortadan kalktı ve benim üstümden de çok büyük bir yük kalktı Star

-------------
PEUGEOT 206 1.4 XR AUTO 2001 LPG


Mesajı Yazan: sedataksu
Mesaj Tarihi: 22 Ekim 2011 Saat 15:10
Hadi hayırlısı .Yanlışı yapan da ustaSinirli düzeltende usta.Sırıtma

-------------
2011 C4 VTRPK MCP
İstanbul Kartal
Hızlı gidip geçmiş olsun diyeceklerine yavaş git hoşgeldin desinler...
* 28 ÇOTANAKLAR *


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Ekim 2011 Saat 15:11
yuh yani!!!nasıl usta bunlar ya...
bende yakından takip ediyordum konuyu,acaba sorun ne cıkacak diye.
geçmiş olsun tekrar



Mesajı Yazan: assat76
Mesaj Tarihi: 22 Ekim 2011 Saat 18:47
eyvallah arkadaşlar teşekkür ederim.çözüldüya çok şükür.ama bunu çözen adam kırıkkalede nadir ustalardan biridir.kırıkkalede olupta usta arayan olursa irtibata geçebilir.biz ankaraya güvendik iyi ustalar vardır diye adamlar içine etmiş haberimiz yok.bu olayı çözen usta 3 gün düşündü işin içinden çıkamadı çünki kimsenin aklına gelmez bağlantıları ters bağlamak.az kalsın diyo silindir kapağını açacaktım tek o kalmıştı diyo son anda aklıma geldi diyoStar

-------------
PEUGEOT 206 1.4 XR AUTO 2001 LPG


Mesajı Yazan: madara
Mesaj Tarihi: 28 Mart 2012 Saat 19:10
ooofff darısı başıma :(



-------------
SeNi üZeN KRaL oLSa BiLe SiLeCeKSiN Ki, BiLSiNLeR KRaLıNı SiLeN SoYTaRıSıYLa uĞRaŞMaZ...


Mesajı Yazan: EmSul
Mesaj Tarihi: 29 Mart 2012 Saat 00:09
Aynen benimde...Benimde fan açmıyordu hararet 110lara çıkıyor yağ sıcaklığı 140a yakına geliyordu fanı kendimiz tetikleyince çalışıyordu roleler müşürler kontrol edildi sorun yok..Devirdaimde su kaçağı vardı değişti..Termostata bakalım dedik o da ne termostat gövde var ama içi boş termostat yok !! Yeni termostat aldık taktık..Niye termostatsızmış anlamadım ustada bişey demedi...Bende conta yakmış olmaktan korktum ustayada dedim conta yakmış olmayalım diye çünkü bi defa su hiç kalmamış dikkatsizliğime gelmiş devirdaim değişmeden önce kaçırıyoken stop ışığı yanıp sönmeye başladı hemen çektim sağa durdum ama yağ sıcaklığı 140a gelmiş su deposunu bi açtım buhar çıkıyodu hafif suyunu doldurudum ondan sonrada 2-3 saat yol gittim durup durup suyunu tamamladım sonra gelince malatyaya ustaya bıraktım 2 haftadır ustada..Contayla veya yağ yakmayla falan ilgili bişey demedi bana yağının özelliği rengi ve seviyesi normal..Antifiriz su su deposu falan kirlenme yok gayet normal ama termostat yokmuş ne zamandır yeni farkedildi sökülünce..Ayrıca fan önceden açıyordu şimdi açmıyor ..Kalorifer radyaatörü de değişmişti daha önce..Bi kaç farklı ustayada baktırdı yine benim usta son olarak artık fan açmamayı beyin tetiklemiyor elektrik tesisatı yada beynin kendinde var sorun dediler beyin zaten işlemliydi soketindede sorun çıktı hafif bi oynamada rolantisi değişiyor stop falan ediyordu soketlerine dokununca falan beynin araba şimdi yeni beyin ve elektrik tesisatı sipariş ettik bekliyoruz bakalım inşallah düzelir .. Ama bu termostatsız oluşu beni şaşırttı ve düşündürdü birde bu yağ sıcaklığının çok yükselmesi..İnşallah beyin sistemi değişince fan açılır ve fan açılınca da bu yağ sıcaklığı da yükselmez..

-------------
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v"
"1998 Ford Mondeo 2.0 glx"
"2005 Peugeot Partner 2.0hdi"
"2004 Peugeot 307 1.6 bva"


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 29 Mart 2012 Saat 07:44
Orjinalini yazan: şümubofnsbıemrah şümubofnsbıemrah Yazdı:

Aynen benimde...Benimde fan açmıyordu hararet 110lara çıkıyor yağ sıcaklığı 140a yakına geliyordu fanı kendimiz tetikleyince çalışıyordu roleler müşürler kontrol edildi sorun yok..Devirdaimde su kaçağı vardı değişti..Termostata bakalım dedik o da ne termostat gövde var ama içi boş termostat yok !! Yeni termostat aldık taktık..Niye termostatsızmış anlamadım ustada bişey demedi...Bende conta yakmış olmaktan korktum ustayada dedim conta yakmış olmayalım diye çünkü bi defa su hiç kalmamış dikkatsizliğime gelmiş devirdaim değişmeden önce kaçırıyoken stop ışığı yanıp sönmeye başladı hemen çektim sağa durdum ama yağ sıcaklığı 140a gelmiş su deposunu bi açtım buhar çıkıyodu hafif suyunu doldurudum ondan sonrada 2-3 saat yol gittim durup durup suyunu tamamladım sonra gelince malatyaya ustaya bıraktım 2 haftadır ustada..Contayla veya yağ yakmayla falan ilgili bişey demedi bana yağının özelliği rengi ve seviyesi normal..Antifiriz su su deposu falan kirlenme yok gayet normal ama termostat yokmuş ne zamandır yeni farkedildi sökülünce..Ayrıca fan önceden açıyordu şimdi açmıyor ..Kalorifer radyaatörü de değişmişti daha önce..Bi kaç farklı ustayada baktırdı yine benim usta son olarak artık fan açmamayı beyin tetiklemiyor elektrik tesisatı yada beynin kendinde var sorun dediler beyin zaten işlemliydi soketindede sorun çıktı hafif bi oynamada rolantisi değişiyor stop falan ediyordu soketlerine dokununca falan beynin araba şimdi yeni beyin ve elektrik tesisatı sipariş ettik bekliyoruz bakalım inşallah düzelir .. Ama bu termostatsız oluşu beni şaşırttı ve düşündürdü birde bu yağ sıcaklığının çok yükselmesi..İnşallah beyin sistemi değişince fan açılır ve fan açılınca da bu yağ sıcaklığı da yükselmez..


Gelismelerden bizleri de haberdar etmeyi unutmayin. Gecmis olsun.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net