Nos Sistemi Hakkında Bilgi
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: Modifiye ve Tuning Bilgileri
Forum Tanımlaması: performans arttırıcı işlemler ve parcalarla ilgili gerekli bilgiler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=1903
Tarih: 05 Şubat 2025 Saat 09:51 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: Nos Sistemi Hakkında Bilgi
Mesajı Yazan: Guests
Konu: Nos Sistemi Hakkında Bilgi
Mesaj Tarihi: 05 Eylül 2008 Saat 15:44
NOS (Nitrous Oxide System)
Bir motordan en fazla guc artisi NOS ile saglanir. Calisma prensibi
cok basit olan NOS, otomobilin herhangi bir yerine monte edilen tuple
kontrol ediliyor. Tup baglantilarla, istenildiginde motorun yanma
odasina yakit ve havanin yaninda "nitroues oxide" gazi veriyor. Bu
gazin sogutucu etkisi, genlesme katsayisini dusuruyor ve yanma odasina
normalin cok ustunde miktarda oksijen dolmasina neden oluyor. Bu sayede
yakit daha iyi yaniyor, patlama cok daha siddetli gerceklesiyor ve guc
artiyor. Kiti bir tup, butonlar ve motor ici baglanti aparatlarindan
olusan NOS'u aktif hale getirmek tupun vanasi, ardindan iceride bulunan
ana kumanda dugmesi aciliyor, gaz pedalinin altinda bulunan buton, gaza
tam basilmasi halinde aktif hale geliyor ve "nitroues oxide" gazi yanma
odasi icine pompalaniyor. Sahip olduğu potansiyel gücün hepsini
verebilecek olan bir motorla ilgili opsiyonları göz önüne almak zorunda
olduğunuzda; nitro oksidin size verebileceği kapasitede hiçbir
benzerinin olmadığını görürsünüz. Nitro sistemine herbir beygir gücü
için bir dolar esasıyla bakarsanız, NOS'dan alınan bir nitro sisteminin
kıymetli yatırımızın herbir doları için en büyük değeri temin ettiğini
göreceksiniz. Yıllar boyunca var olan tecrübelerimiz sadece birkaç saat
içerisinde 50 ila 500 beygir gücü ilave etme yeteneğine sahip
ürünlerimizden performansçılar ve yarışçılar gibi çoğunluğun
etkilendiğini bize ispatlamıştır. Uygulamanız için doğru sistemi
dikkatlice seçmek suretiyle sedece NOS sisteminizi harekete geçirerek
motorunuzun hacmını iki katına çıkartmayla mukayese edilebilecek bir
performans artışı ve güvenlik faktörü yönünden emin kılınmış
olacaksınız. Artı Beygir Gücünü Nasıl Elde EtmeliBir motor, Yakıt
yakarak çalışır ve genişleme yaparak pistonları aşağıya iter. Daha
fazla beygir gücü yapmak istiyormusunuz? Daha fazla yakıt yakın böylece
motor pistonları aşağıya daha kuvvetle itecektir. Çok kolay gibi
geliyor. Fakat, bu o kadar da kolay değil. Gücü arttırmayı bir kompleks
mühendislik problemi yapan çok sayıda ki faktörler olduğundan biz
burada sadece üç ana esası ele alacağız.
Herşeyden evvel, tüm yakıtlar yanabilmek için oksijene ihtiyaç
duyar. Daha fazla yakıt yakmak istiyorsanız, daha fazla oksijen
vermeniz gerekecektir. Hemen hemen bütün motor performans ürünleri
yakıt ve oksijen akışını arttırara gücü yükseltirler.
http://imageshack.us/"> | Resmi Orjinal Boyutlarinda (787x591) Görmek Için Tiklayiniz. |
Egzantrikler, daha hacimli karbüratörler veya valfler, porting, emme
manifoldu, egzost headersları, superchargerlar, turbochargerlar, ve NOS
geliştirilmiş bir motorun nasıl hava aldığını gösteren açık örneklerdir
(daha fazla yakıt yakmak için daha fazla oksijen ) ve bu size artan
beygir gücü verir. Oksijen ve yakıtın akışını arttırmak için en etkin
yol muhtemelen Nitro oksid enjeksiyon sistemidir. Nitro sisteminin bu
kadar büyük beygir gücü üretmesinin başlıca sebebi budur. Diğer bir
temel güç faktörü yakıtın buharlaştırılmasıdır. Diğer yarış
yakıtlarında olduğu gibi benzin sıvı haldeyken yanmayacaktır. Benzinin
yanabilmesi için buhar haline dönüştürülmelidir. Benzinin buhar haline
dönüştürülmesi kolay bir işlemdir. Bu husus temel olarak dışarıya bir
bardak su koyup kurumasını beklemeden farklı değildir. Elbetteki
motorun içinde buharlaşma çok çabuk olmaktadır. 8000 RPM'de çiğ
benzinin buhara dönüştürülmesi, yeterince buharlaştırma işleminin
harekete geçirilmesinde anahtar; motor ısısı ve yakıt atomizasyonudur.
Atomizasyon işlemi çiğ yakıt akışını çok küçük damlacıklara dönüştürür
ve böylece buharlaşma yüzeyinin genişlemiş olmasından ötürü buharlaşma
hızlanır. Yakıt damlacıklarının ebadı çok önemlidir. Büyük bir damla
benzin alın ve onu on küçük damlacığa dönüştürün, bu durumda daha etkin
buharlaştırma için yüzey sahasını genişletmiş olmaktasınız. Sonuç,
yanmak üzere daha fazla yakıt elde edilmiş olur. İyi dizayn edilmiş
olan bir NOS sistemi nitro ile birlikte motora akan yakıtta çok küçük
damlacık ebatları meydana getirir. İşte bu sebepten dolayı NOS
sistemleri diğer sistemlere göre daha güçlü beygir gücü oluşturur.
http://imageshack.us/"> | Resmi Orjinal Boyutlarinda (787x468) Görmek Için Tiklayiniz. |
Bizim bakacağımız üçüncü ana güç faktörü hava/yakıt karışımının
yoğunluğudur. Toros'larda ki 5000 metredeki geçitte hiç jogging yapmayı
denediniz mi? Nefesinizi kesiyor değil mi? Atmosferin yüksekliklerinde,
deniz seviyesinde olduğuna nazaran hava daha ince ve daha az
yoğunluktadır. İşte bu sebepten dolayı, deniz seviyesinde olan
İstanbula'da yolda giden bir kamyona göre, Toroslardaki bir yolda giden
kamyon daha yavaş ilerler. Yoğunluk, atmosfer basıncı (üzerinizde olan
atmosferin ağırlığı), sıcaklık, ve nem tarafından etkinleşir.
Atmosferin basıncını değiştiremeyiz, ancak bir dereceye kadar emme
odasının ısısını düzenleyebiliriz. Cool can'ler ve intercooler'lar
yakıt ile hava/yakıt karışımını soğutarak daha yoğunlaştırırlar ve
böylece ekstra bir güç meydana getirirler. Bu karışım ne denli daha
yoğun olursa silindir yanma için yakıt ve havayla daha fazla sıkışır ve
daha fazla güç oluşturur. Nitro oksid enjekte edildiğinde derhal likit
halinden gaz haline dönüşür ve çok soğuk olur. Bu soğuk nitro buharı
manifolddaki tüm emme odasının ısısını 65 o Fahrenhayt'a kadar düşürür.
Daha yoğun karışım bir nitro sistemiyle motor'a çok daha fazla güç
üretmesine yardımcı olur.
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Eylül 2008 Saat 15:45
NOS SİSTEMİNİN TİPLERİ
NOS sistemlerinin başlıca iki çeşidi vardır. Spray bar plate
sistemleri; karbüratör ve manifold arasında bir ara plate ile
kullanılan Powershot (güçlü atış), Cheater (aldatıcı), Big shot (büyük
atış) gibi. Bu plaka, built-in olan spray barlarının içinden emme
manifold kanallarına nitro ve ilave yakıt verir. Çoğu yakıt enjeksiyon
motorları ve Top Shot gibi olan sistemler için olan nitro sistemleri,
plate sistem teknolojisinin değişik şekilleridir. Plate sistemleri 50
ya da extra 400 beygir gücü verebilir. Çoğu plate sistemleri ayar
yapılabilen beygir gücü kazanımı ve sistem ayarı için çıkarılabilen
nitro ve yakıt jet özelliklerine sahiptir. Plate sistemleri cadde ve
çoğu yarış sınıflarında kullanılır.
Diğer taraftan, direkt port sistemleri mümkün olduğunca emme valfine
yakın olan herbir emiş yolu'na nitro ve ilave yakıt verebilmek için
özel dizayn edilmiş enjektörler, fogger memeler kullanır. Bu sistemler,
herbir silindire aynı miktarda verirken bolca nitro ve yakıt akıtır.
Multiple stage direct port sistemleri, bazı profesyonel yarış
motorlarında 1000 ekstra beygire kadar artış yapmıştır. Bütün NOS
direkt Port sistemlerin özelliği beygir ayarlamaları ve sistem tuningi
(ince ayar) için değiştirilebilen nitro ve yakıt jetleridir. Direkt
port sistemleri aşağı yukarı hertürlü motorlarda hem cadde hem de yarış
uygulamalarında kullanılır.Yakıt enjeksiyonu için olan bazı nitro
sistemleri Direkt Port teknolojisinin değişik bir ifadesidir.
Benzin enjeksiyonu için olan bir sistem tipinde üst emme yoluna
nitro ve yakıt enjekte etmek için bir direkt port stili nozzle (meme)
kullanılır. Kuru manifold stili nitro sistemleri nitro'yu hava akımı
içine olacak şekilde yukarı doğru enjekte ederken ilave yakıt, motorun
kendi yakıt enjeksiyon memelerince verilir
NİTRO OKSİD & EMİSYONLARI
Nitro Oksid'in (N2O) kullanılması havayı kirleten nitrojen
oksitlerinin (NOx) artması anl***** gelmez. Elbette ki NOS'un yaptığı
"sadece yarış için" olan sistemler, emisyon kontrollü motorlarda
kullanımı kanuni değildir. Buna rağmen, NOS sistemlerinin çoğu 50
eyaletten ABD'de kullanımının kanuni olduğuna dair belge almıştır.
Emisyon kontrollü araçlarda kullanım tasdiki bağımsız laboratuvar
testleri tarafından alınmış olup, bu NOS sistemlerinin egzost
emisyonlarının normal sürüş koşullarında arttırılmadığı ispata
bağlanmıştır. Emisyon kontrol tüzüklerine bağlı olan motorlarda emisyon
müsadeli NOS kitlerinin kullanılmasını öneririz.
BUJİLER VE NOS
Öyle gözüküyor ki yıllar boyunca bujilerin basitçe nasıl
çalıştıkları, çalışmakta olan motora parelel olarak yaptıkları hakkında
çok sayıda teknik husus yazılmıştır.Uygulamanız için doğru bujinin
akıllıca bir seçimini yapmak için bujilerin karakteristik yapıları
hakkında bilmeniz gereken bir husus vardır.
İlk evvela ve en önemli olan; motorunuzun etrafında bulunan
donanımlarıyla çalışabilmesi için doğru dizaynda olmalıdır. Bu, motorun
nasıl yakıt yaktığı ve genelde nasıl çalıştığı ile ilgili olarak
bujinin hemen hiç etkisi olmadığını gösterir. Doğru buji, motorun
içindeki mevcut şartlarda devamiyetini sağlar. Bir buji kendisini temiz
tutabilmek için doğru ısıyı devam ettirmelidir.Yanlış ısı değişimleri
haddinden fazla ısınmış bujiye veya kirli bujiye sebebiyet verebilir.
ısı değişimleri, merkezi elektrodu çevreleyen seramiğin ısısına etki
yapar. Kötü karışım hava/yakıt dereceleri yakılması en zor olanıdır,
çünkü tırnak ateşleyeceği zaman tırnak aralığı yüzeyinde çok az yakıt
molekülleri bulunur; kısa aralıklı tırnaklı olan bujiler son model az
karışımlı motorlar için dizayn edilmiştir. Modern yüksek-enerjili
ateşleme sistemleride geniş tırnak aralıklarına (gap) müsaade eder.
Sıklıkla, orijinal, geniş aralıklı Tırnaklı, nitro'nun kullanılmasından
birkaç saniye sonra yanlış ateşleme durumu yaratır. Yanlış ateşleme ısı
değişiminden ötürü değildir. Yanlış ateşleme ortaya çıkar çünkü,
bujinin toprak (şasi) hattı ak kor haline geçer, çünkü nitronun
yarattığı ateşleme durumu tarafından meydana gelen ekstra ısıyı
sarfetmek için çok uzaktır. Doğru uygulama için, daha kısa şasi hatları
bulunanlarla değiştirmektir. Bunu yapmakla, şasi hattı tarafından
tutulan ısının yolunu kısaltmış olacaksınız. Aynı ısı değişim hattını
kullanabilirsiniz, siz sadece daha kısa ve tercihen daha kalın şasi
hattı bulunan ve işlenmiş tırnağı olmayan cinsten buji bulmanız
gerekecektir.
Eğer sadece bujinin ısı hattını daha soğuk ısı hattına değiştirecek
olursanız sizin hala gene de yanlış ateşleme probleminiz olabilir.Şasi
hattının uzunluğu yanlış ateşlemenin sebebi olduğundan, daha soğuk bir
buji, yerine koymuş olduğunuz daha sıcak bujininki gibi aynı
uzunluktaki şasi hattına sahip olabilir. Buji aralıkları genelde
.030" dan .035" e kadar olur. .060" olarak dizayn edilen bir bujinin
aralığını .035" e indirmeye asla çalışmayın. .035" aralığa göre dizayn
edilmiş bir buji temin edin.
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Eylül 2008 Saat 15:45
Nitrous Oxide System Hakkında Bilinmesi Gereken & Merak Edilen Sorular
Nitro Oksit, Motorun Sağlamlığını Etkiler Mi?
Bu işin sırrı, uygulama için doğru gücü seçmektir. Doğru seçilen bir
kit, normalde aracınızın motoruna zarar vermeyecektir. Silindir
içindeki enerji çoğaldıkça, ilgili parçaların taşıması gereken yük te
orantılı olarak artmaktadır, dolayısı ile aşınma da çoğalmaktadır.
Nitro Oksit kitleri, istek üzerine ve sadece tam gazda kullanılmak
üzere tasarlanmıştır. Bunun dışındaki uygulamalar aracınıza zarar
verebilmektedir. Nitro Oksit kitleri istenildiği zaman kullanıldığı
için oldukça avantajlıdırlar.
Nitro Ürünleri Hakkında Ne Tür Araştırma & Testler Yapılmakta?
Nitro geliştiren firmalar, fabrikalarında içinde bilgisayarlı
dinamometrelerin de bulunduğu araştırma ve geliştirme merkezleri
barındırmaktalar. Buna ek olarak, Nitro üreticileri tanınmış
yarışçılarla çalışarak ürünlerinin performansını gerçek hayatta da test
etmekteler.
Nitro Sisteminden Ne Kadar Performans Beklenir?
Çoğu zaman, 0-400m'de 1-3 saniye arası, 25-30 km/h bir iyileşme söz
konusu olabiliyor. Motor hacmi, lastikler, jet boyutları, şanzıman bu
performans artışını etkileyen etkenler arasında.
Nitro Sistemi İle Birlikte Chip Uygulaması Yapmalı Mıyım?
Eğer chip programı Nitro için tasarlanmışsa yaptırmanızı tavsiye
ederiz. Ancak normal bir program ile (avans değerleri yüksek)
detonasyon problemi yaşayabilirsiniz.
Nitro Tüpünü Dondurarak Extra Performans Sağlayabilir Miyim?
Hayır. Nitro tüpünün ısısını düşürmeniz, basıncı ve akış debisini
düşürecektir. Karışım zengine dönecek ve performansınız düşecektir.
Optimum verim için, tüpün basıncı 60-65 bar arasında tutulmalıdır. Eğer
soğuk bir bölgede yaşıyorsanız, nitro tüpünüzü ısıtmanız için bir
sistem yaptırmanız tavsiye edilir.
Nitro Kitinin Yaşlı Motorlar Üzerinde Olumsuz Etkisi Olur Mu?
Bu aslında motor komponentlerinin durumuna bağlı. Eskimiş veya ayarsız
bir motora modifikasyon yapılması motora zarar verebilir. Ancak iyi
durumdaki bir motora Nitro sistemi uygulaması sakınca doğurmayacaktır.
Yüksek Sıkıştırmalı Motorlarda Nitro Kullanabilir Miyiz?
Evet. Düşük veya yüksek sıkıştırmalı motorlarda Nitro kullanılabilir,
ancak yakıt ve hava karışımına dikkat etmek ve düzgün ayarlamak
gereklidir. Nitro uygulamaları, standart motorlarda tutun, 15:1
sıkıştırmalı yarış motorlarına dahi uygulanabilmektedir. Sıkıştırma
oranı yükseldikçe, avans değerlerinin düşürülmesi gerekiyor. Aynı
zamanda yüksek oktanlı benzin de kullanmak gerekiyor.
Nitro Kitini Monte Ettirdikten Sonra, Bildiğimiz Benzini Kullanmaya Devam Edebilir Miyiz?
Evet. Oktanı ne kadar yüksek tutarsanız, performans ve motor ömrü o
kadar uzun olacaktır. Yüksek kompresyonlu uygulamalarda, yüksek oktanlı
benzin kullanılması tavsiye edilir.
Nitro Kiti İle Birlikte Ne Tür Bir Eksantrik Kullanmalıyım?
Yarış uygulamalarında, egzoz bindirmesi düşük ve egzoz zamanı yüksek
eksantrikler tavsiye edilir. Ancak, en güzeli eksantriği Nitro kitine
göre değil, cadde kullanımına göre seçmek en doğrusudur zira caddede
kullanımın %99'u tam gaz hali dışında olmaktadır. Nitro uygulamaları
için özel eksantrikler mevcuttur.
Nitro Kitleri Yeni Model EFI (Elektronik Enjeksiyon) Araçlarda Kullanılabilir Mi?
Evet. Nitro kitleri bu araçlarda güvenli bir şekilde kullanılabilir.
Nitro Kitini Nasıl Seçmeliyim: Plaka Enjeksiyon Sistemi mi Yoksa Direct Port Sistemi Mi?
Plaka sisteminin avantajı kolay takılıp kolay sökülmesi, jetlerin
kolayca değiştirilmesi ve başka bir araca aktarılmasıdır. Bu sistemle
75 - 350 hp arasında extra güç elde etmeniz mümkün.
Bazı durumlarda (mesela uzun tek sıra motorlarda) , dağıtımı maximize
etmek için direct port sistemini öneriyoruz. 350 hp'den daha fazla
gerektiği durumlarda ise, Fogger sistemimiz 500 hp'ye kadar extra güç
sağlayabilmektedir. Manifold altına gizlenecekse, fogger sistemi
tavsiye edilir.
Benzin Sistemimi Nitro Uygulamasına Göre Modifiye Etmeli miyim?
Çoğu benzin pompası küçük Nitro uygulamaları için fazlasıyal yeterli
olacaktır. Burda önemli olan nokta, pompanın basıncının yanısıra, tam
gazdaki debisidir. Eğer pompa yeterli debi sağlayabiliyorsa problem
oluşmayacaktır. Nitro kiti için ayrı bir pompa da kullanılabilir.
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Eylül 2008 Saat 15:45
Nitro Tüpü Nasıl Monte Edilmelidir?
Nitro gazının verimli şekilde motora iletilmesi için, tüpün doğru
monte edilmesi gerekmektedir. Bizim tavsiyemiz, tüpü 15 derecelik bir
açıyla, vana kısmı yukarıda kalacak ve aracın ön kısmına bakacak
şekilde monte etmektir.
Nitro Kiti ile Birlikte Benzin Filtresi Kullanmak Gerekir mi?
Belki de en önemli parça benzin filtresi denebilir. Benzin
jetinin yabancı maddeler tarafından tıkanması karışımı sağlayamayacak
ve detonasyona yol açacaktır. Bu nedenle benzin filtresi kullanılması
mutlaka tavsiye edilir.
Diğer Modlara Göre Nitro Sistemi Kullanmanın Avantajı Nedir?
İşin aslına bakılırsa, Nitro sistemi alınan güce ve verilen paraya
kıyasla oldukça hesaplı bir sistemdir. 8-10 hp için verilen paranın
1.5-2 katına, 5-6 katı güç elde etmek mümkün. Bunun yanısıra, Nitro
sistemi sadece ihtiyaç olduğuna kullanılan bir sistemdir. Yani,
aracınızı normal olarak kullanmakta, sadece ihtiyaç duyduğunuzda extra
güç elde etmektesiniz. Bu nedenden dolayı, motorunuzun ömrü uzun
olmaktadır.
Nitro Sisteminde Söz Konusu Basınçlar Hangi Mertebelerde?
Bir nitro sisteminde basınç genelde 1000 psi'yı (70 bar) aşmaktadır. Bu nedenle kullanılan komponentler dayanıklı olmalıdır.
Nitro Tüpünün Bitip Bitmediği Nasıl Anlaşılır?
En iyi yöntem tüpü tartmaktır. Yinede, tüp %20'ye yaklaşırken, performansta bir düşüş hissedilecektir.
Tüp Üzerindeki Güvenlik Valfi Ne İşe Yarar?
Tüpü kapasitesinden fazla doldurmamak gereklidir. Aksi takdirde, tüpün
üzerindeki güvenlik vanası açılacak ve tüpün tüm içeriği boşalacaktır.
Nitro Uygulaması Sonrasında, Ateşleme Sistemimi Değiştirmem Gerekecek mi?
Normalde Hayır. Yeni model araçlarda gelişmiş ateşleme sistemleri
mevcuttur. Belki yarış uygulamaları için daha yüksek kalitede ateşleme
sistemlerine bakmak gerekebilir.
NOS SİSTEMİ NELERDEN OLUŞUR?
1.NOS TÜPÜ (DOLU)
2.NOS BORUSU & BENZİN BORUSU
3.NOS & BENZİN SOLENOID' İ (VANASI)
4.MONTAJ KABLOLARI VE APARATLARI
5.ATIŞ VE HAZIRLAMA BUTONLARI
6.NOS ETİKETLERİ
7.KULLANIM KLAVUZU
8.NOS VE BENZİN MEMELERİ
9.BENZİN & EMNİYET MÜŞÜRÜ
TÜP NEKADAR DAYANIR?
Tüp 15-20 Saniyelik Atışlarla,
* 10 OZ' LUK MİNİK TÜP İLE 4-5 ATIŞ
* 2 LBS' LİK TÜP İLE 10-15 ATIŞ
* 10 LBS' LİK TÜP İLE 20-30 ATIŞ
Tabi Bu Kullanılan Kite & Motorun Hacmine Göredir.
* 10 OZ' LUK TÜP 50 HP.
* 2 LBS' LİK TÜP 60-75 HP.
* 10 LBS' LİK TÜP 100-150 HP.
ARTI GÜÇ ARTIŞI VERECEK ŞEKİLDE ÖRNEK GÖSTERİLMİŞTİR. TÜP BİTTİĞİNDE
TÜRKİYE' DEKİ TEK REFİLL (DOLUM) İSTASYONU RPM' DE VEYA SANAYİ GAZI
DOLUM TESİSLERİNDE KOLAYCA DOLDURULABİLİR.
HANGİ ARABALARA UYGULANABİLİR?
1. TÜM BENZİNLİ VE DİZEL ARABALARDA
2. 4-6-8-10-12 SİLİNDİRLİ MOTORLARDA, ARACIN GÜCÜNE VE MOTOR HACMİNE
GÖRE ÖZEL DİZAYN EDİLMİŞ KİTLER UYGULANABİLİR. ANA PRENSİP OLARAK
STANDART MOTORLAR
3. 4 Silindirli motorlar 60-100 Hp.
4. 6 Silindirli Motorlar 75-125 Hp.
5. 8 Silindirli (Small Block) Motorlar 125-150 Hp.
6. 8 Silindirli (Big Block) motorlar 150-250 Hp.
EKSTRA GÜÇ ARTIŞINI RAHATLIKLA TOLERE EDERLER. BU DEĞERLERİN ÜSTÜNE
ÇIKILDIĞINDA, İSTENEN GÜCE GÖRE DEĞİŞEN FORGED PİSTON, ÇELİK FORGED
PİSTON KOLU VE DAHA İLERİ SAFHALARINDA ÇELİK FORGED KRANK GEREKSİNİMİ
VARDIR. APLİKASYONUN GENELDE SAĞLIKLI ÇALIŞAN BİR MOTORA YAPILMASI
UYGUNDUR YANİ YAĞ YAKAN VEYA ÇOK FAZLA REKTEFİYE EDİLMİŞ MOTORA
UYGULANMASI TAVSİYE EDİLMEMEKTEDİR. BİR ÖRNEK VERİRSEK SU'YUN İNSANA
BİR ZARARI YOKTUR. FAKAT 5 DAMACANA SU İÇİLİRSE ZARARI KAÇINILMAZDIR.
NOS SİSTEMİ DE AYNEN BU ÖRNEKDEKİ GİBİ UZMAN KİŞİLER TARAFINDAN MONTE
EDİLİRSE VE MOTORUN KAPASİTESİNE GÖRE SEÇİLİRSE HİÇ BİR ZARARI YOKTUR.
GÜÇ NASIL ELDE EDİLİR?
KULLANIM ŞEKLİ NEDİR?NOS KİTİNİN ARACA MONTAJINI MÜTEAKKİP, ELİNİZİN
ALTINDA 3 EMNİYET ŞALTERİ VARDIR. BİRİNCİSİ TÜP VANASI, İKİNCİSİ
SOLENOİDLERE ELEKTRİK VEREN HAZIR ŞALTERİ, ÜÇÜNCÜSÜ ATIŞ ŞALTERİDİR.
TÜP AÇIK İKEN HAZIR ŞALTERİ AÇILIR VE 1500-2000 DEVİR VEYA ÜSTÜNDE
SEYREDEN BİR ARAÇTA GAZ PEDALININ ALTINDA VEYA KOLAYCA ULAŞILABİLECEK
(ÖRNEĞİN VİTES TOPUZU, DİREKSİYON) ATIŞ ŞALTERİNE BASTIĞINIZ SÜRECE
MOTORA NOS VE EKSTRA BENZİN VERİR. GENELDE TÜP BİTENE KADAR
BASILABİLİR. FAKAT SAĞLIKLI OLMASI BAKIMINDAN YETKİLİLER 15-20 SANİYEYİ
YETERLİ BULUYORLAR. ÇÜNKİ BU YARIŞ MODUNDA ÜRETİLMİŞ BİR SİSTEM OLDUĞU
İÇİN, YARIŞLARIN DA EN FAZLA 16-17 SANİYE (0-400 MT.) OLACAĞINDAN
FAZLASI GEREKSİZ BULUNMAKTADIR.
İLAVE HERHANGİ BİR MODİFİKASYONA GEREK VARMI VEYA YAPILMASI GEREKLİMİDİR?
NOS İÇİN HERHANGİ BİR MODİFİKASYONA GEREK YOKTUR. STANDART HER TÜRLÜ
MOTORA KOLAYCA UYGULANIR. ENJEKSİYONLU ARAÇLARDA BASINÇ REGULATÖRÜ NOS
DEVREYE GİRDİĞİNDE BY PASS EDİLEREK BENZİN YETİŞTİRMEME GİBİ SORUNLARLA
KARŞILAŞILMAZ. KARBURETORLÜ ARAÇLARDA İSE NOS SİSTEMİNİN 10 PSİ' DAN
AŞAĞI OLMAMASI BASINÇ REGULATÖRÜ VEYA EKSTRA BİR BENZİN POMPASI İLE
SAĞLANIR. MOTORA YAPILMIŞ OLAN MODİFİKASYONLAR VAR İSE NOS HERZAMAN
ARTI GÜÇ VERECEĞİNDEN FAYDASI VARDIR. (EGZANTRİK MİLLERİ, AÇIK HAVA
FİLİTRELERİ, CHİP VE ATEŞLEME SİSTEMLERİ GİBİ) DEVİR KESİCİ BULUNAN
ARAÇLARDA DEVİR, KESİCİ DEVREYE GİRMEDEN ATEŞLEME YAPILMASI UYGUNDUR.
MOTORA BİR ZARAR VERİR Mİ?
TAVSİYE EDİLEN KİTLER MOTORA HERHANGİ BİR ZARAR VERMEZ. (NOS
MEMELERİNİN KAPASİTESİ İLE OYNAMAK HİÇ BİR ZAMAN ARTI GÜÇ VERMEZ.
SADECE ZARAR VERİR. SİSTEM OLARAK NOS TEK BAŞINA HİÇ BİR ZAMAN GÜÇ
VERMEZ. GÜÇ YAKITTAN GELİR. YAKITI SAĞLAYAMAZSANIZ NOS' UN TEK BAŞINA
YAPACAĞI HİÇ BİR ŞEY YOKTUR. NOS İLAVE BİR YAKIT DEĞİLDİR. SADECE DAHA
FAZLA YAKITIN YAKILMASINA MÜSADE EDEN BİR GAZDIR. SİSTEMİN EN ÖNEMLİ
UNSURU BUDUR. NOS' U VERDİĞİNİZDE İLAVE YAKIT ORADA YOKSA MOTORUNUZUN
NORMAL ZAMANDA KULLANDIĞI YAKITIN YANMA NİSPETİNİ HIZLANDIRMIŞ
OLURSUNUZ. BU DURUM ÇOK GEÇMEDEN PİSTONLARDA DETENASYON' A (HARABİYET'
E) SEBEP OLUR. ONUN İÇİN EN ÖNEMLİ HUSUS , NOS VE BENZİNİ AYNI ANDA
ORANLI BİR ŞEKİLDE VERMENİZ GEREKİR. 50 HP. ' LİK SİSTEMLERDE MOTORUN
BENZİN EMMESİ YETERLİ OLDUĞUNDAN İLAVE BENZİN SOLENOİD' İNE GEREKSİNİMİ
YOKTUR. FAKAT DAHA ÜST ARTI GÜÇLERDE MUHAKKAK İLAVE BENZİN SOLENOİD' İ
KULLANILMALIDIR. ZATEN RPM SİZİN HANGİ KİTİ NASIL KULLANACAĞINIZI VE NE
KADAR ARTIŞ ELDE EDECEĞİNİZİ SİZE BİLDİRMEKTEDİR.
MONTAJI NASIL VE NE KADAR SÜRE İÇERİSİNDE YAPILMAKTADIR?
50 HP. ' LİK KİTLER 2-3 SAAT 50 HP. ÜZERİNDEKİ KİTLER YAKLAŞIK 4-5
SAATTE MONTE EDİLİRLER. MONTAJ İSTASYONLARI, ŞU ANDA İSTANBUL VE ANKARA
OLARAK HİZMET VERMEKTEDİRLER. KOLAY ANLAŞILABİLİR MONTAJ ŞEMASI İLE GÜN
İÇERİSİNDE KENDİNİZ BİLE TAKABİLİRSİNİZ. MONTAJI KOLAYDIR.
NOS DİĞER PERFORMANS ÜRÜNLERİNE KARŞI NE GİBİ AVANTAJLAR SAĞLAR?
MALİYET AÇISINDAN NOS MÜŞTERİYE PARASI İLE SATIN ALABİLECEĞİ EN UCUZ
BEYGİR GÜCÜDÜR. EKSTRA BEYGİR GÜCÜ ELDE ETMEK İÇİN KARBURASYON, CHİP,
PORTING, ROLISHING, TURBO VE EGZOST SİSTEMLERİNE ORANLA MALİYETİ DÜŞÜK
VE NORMAL SÜRÜŞ NORMLARINI BOZMADAN VE MOTORA EKSTRA STRES YARATMADAN
KULLANACAĞINIZ GÜVENLİ BİR SİSTEMDİR.
NOS MOTORDA EKSTRA BİR AŞINMAYA SEBEBİYET VERİR Mİ?
ARTI BEYGİR GÜCÜ SEÇİMİ ANAHTAR NOKTADIR. DOĞRU BİR UYGULAMA
AŞINMAYA SEBEBİYET VERMEZ. SİLİNDİRDE ORTAYA ÇIKAN ENERJİ ARTAR VE
BUNLARI İDARE EDECEK FARKLI BİRİMLER DE YÜKÜ KALDIRIR. EĞER YÜK
ARTIŞLARI ONLARI İDARE EDECEK BİRİMLERİN KAPASİTESİNİ GEÇERSE İLAVE
AŞINIM MEYDANA GELİR. NOS HER ZAMAN DEĞİL SADECE İSTENİLDİĞİNDE
KULLANILMAK ÜZERE İMAL EDİLDİĞİNDEN FEVKALADE AVANTAJLIDIR. İLERİ
DERECEDE BEYGİR ARTIŞI İÇİN DİZAYN EDİLEN KİTLERDE BUJİ VE ATEŞLEME
ZAMANLARININ GECİKTİRİLMESİ GİBİ İLAVE AYARLARLA SİSTEME ZARAR VERMEZ.
DOĞAL OLARAK BENZİN OKTAN' ININ DA ARTIRILMASI GEREKEBİLİR.
NİTRO KİMYASAL OLARAK NEDİR?
NITROUS OXIDE 2 BİRİM NİTROJEN (AZOT) VE 1 BİRİM OKSİJEN' DEN
İBARETTİR. (AĞIRLIK OLARAK %36' SI OKSİJENDİR.) MOTOR ÇALIŞMA ISISINDA
NİTRO PARÇALANARAK OKSİJENİ SERBEST BIRAKIR. BU EKSTRA OKSİJEN DAHA
FAZLA YAKITIN YANMASINI TEMİN EDEREK İLAVE GÜÇ YARATIR. PARÇALANAN
NİTRO YANMA İŞLEMİNİN KONTROLÜNE YARDIMCI OLARAK ARTAN SİLİNDİR
BASINCINA KORUYUCU KALKAN VE NEMLENDİRİCİ ETKİ YAPARAK OLUŞAN ISIYI
DÜŞÜREREK HAREKETİ' DE ETKİLER.
TÜP NE KADAR ZAMANDA BİTER?
BU GENİŞ ÖLÇÜDE KİTİN YAPISINA VE JET MEMELERİNE BAĞLIDIR. ÖRNEĞİN, 10
LBS KAPASİTELİ BİR TÜP 125 HP KİT İLE 7-10 KEZ 0-400 METRE KALKIŞI
YAPTIRIR. TABİİ BU SÜRENİN UZAMASI VEYA KISALMASI TÜP ÖMRÜNÜ UZATIP
KISALTIR.
EN İYİ KULLANMA ZAMANI NEDİR?
SADECE TAMAMEN AÇIK KELEBEKLE (TAM GAZDA) KULLANILMALIDIR. NİTRO TÜM
KELEBEK AÇIKLIĞINDA 1500 DEVİR / DAKİKANIN ÜSTÜNDE DE MÜKEMMEL SONUÇ
VERİR.
TURBO İLE UYGULANMASI YARAR SAĞLARMI?
TAMAMEN, TURBO VE SUPERCHARGERLAR MOTOR İÇİNE HAVA BASARLARKEN
SIKIŞTIRIRLAR VE BU DA İÇ ISININ (HARARETİN) ARTMASINA NEDEN OLURLAR.
İŞTE NOS BURADA İŞE ÇOK YARAR. 20-30o ISI DÜŞÜŞÜ YAPARAK MOTORU VE
İÇERİ GİREN HAVAYI SOĞUTUR VE OKSİJENİ ARTIRIR. BU DA İLAVE BEYGİR GÜCÜ
DEMEKTİR. BU TİP TURBO VE SUPERCHARGERLİ ARAÇLAR İÇİN MÜKEMMEL BİR
UYGULAMA OLUR.
NİTRO KATALİTİK KONVERTORE ZARAR VERİR Mİ?
HAYIR. EGZOSTA MEVCUT OKSİJENİN ARTMASI, AKSİNE KONVERTORÜN ETKİNLİĞİNİ
ARTIRIR. BİR ÇOK ÜLKEDE EGZOST EMİSYON YASALARI TARAFINDAN KABUL EDİLİR
alıntıdır..
|
Mesajı Yazan: Emin
Mesaj Tarihi: 05 Eylül 2008 Saat 15:47
Nos falan bunlar dikkat edilmesi gereken şeyler...
Kışkırtıcı!!!!1
|
Mesajı Yazan: Jonnie
Mesaj Tarihi: 05 Eylül 2008 Saat 15:48
Paylasim icin tesekkurler!!!
|
Mesajı Yazan: HakanGokdemir
Mesaj Tarihi: 05 Eylül 2008 Saat 15:50
Emrah birde fiyat söyle tam olsun
------------- Hakan GÖKDEMİR 0 533 215 8019
Pendik / İSTANBUL 26.08.1980
A RH +
Kardeş zorunlu dosttur, Dost seçilmiş kardeştir...
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Eylül 2008 Saat 15:51
Emrahcım guzel bılgıler
Ama alıntı ıse altına alıntı yaz yada baslarım soru sormaya Nos ıle ılgılı :)
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Eylül 2008 Saat 15:52
ya alıntı abıcım tabı bu kadar seyı ben nasıl yazım kendı kafamdan :):)
hakan abı fıyat konsuunda bı bılgım yok ama ogrenırım ben senın ıcın..
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 14 Kasım 2008 Saat 20:19
NOS
Açılımı Nitrous Oxide olan NOS uygulaması, güç arttırmanın en etkili yollarından bir tanesidir. İçten yanmalı bir motorun gücü, dışarıdan aldığı oksijeni, püskürttüğü yakıtla ne kadar şiddetle patlatabildiğine bağlıdır. Motor modifiyesinin genel amacı motora giren hava (oksijen) benzin karışımını arttırmak ve bu suretle içerdeki patlamayı şiddetlendirmektir.
Yani, sistemdeki iki ana değişken, yakıt ve oksijendir. Yakıtın depolanması ve aktarılması nispeten kolaydır. Fakat alınan hava miktarının arttırılması ek çalışmalar gerektirmektedir ve genellikle modifiyenin konusunu bu oluşturmaktadır.
İçeri giren havadaki moleküllerin yoğun olması en önemli faktördür. Soğuk hava sıcak havadan çok daha yoğundur. İçeri giren hava ne kadar yoğun olursa içerdeki patlama o derece şiddetli, üretilen güç ve tork da o derece yüksek olur. Otomobillerin soğuk havada daha iyi performans göstermelerinin ve hava filtrelerinin soğuk hava alacak şekilde monte edilmesinin sebebi de budur.
NOS yani nitrojen ve oksijen karışımı, yakılacak olan oksijen miktarını ve patlamanın şiddetini iki şekilde arttırır. Bunlardan birincisi ve en önemlisi, her 2 nitrojen atomu ile birleşik 1 oksijen atomu şeklinde yanma odasına giren nitrous oxide'nin, içerdeki yüksek ısıda nitrojen ve oksijen ayrışmasıdır.
Bu durumda serbest kalan oksijen, dışarıdan alınan havaya ek olarak daha fazla benzinin yakılmasına ve patlama şiddetinin artmasına imkan tanır.
İkinci faktör ise, sıvı olarak tüpte yaklaşık 1000 PSI basınç altında tutulan nitrous oxide, emme manifolduna doğru ilk serbest kaldığı anda basınç farkından dolayı gaza dönüşür. Bu değişim, ısı emerek, içerdeki sıcaklığın çok ciddi oranda düşmesini sağlar. Isının düşmesi, elbette daha yoğunlaşan oksijen molekülleri anlamına gelmektedir. Bu da içerdeki patlamayı kuvvetlendirecek ikinci etkendir.
Bu sayede NOS, motor gücünü diğer modifikasyonlardan çok daha hızlı, çok daha basit ve çok daha büyük bir şekilde arttırır. Üstelik fiyatı da oldukça makuldür. Ancak nitrous oxide tarafından üretilen bu büyük güç, buna göre üretilmemiş olan aksamlar üzerinde yıpranmaya neden olabilir. Buna, piston ve piston yataklarından tutun da aktarma organlarına ve yürüyen aksama kadar çok çeşitli örnekler verilebilir.
Sağladığı büyük güce karşılık, NOS'un kullanımı sınırlı süreler içindir. Cockpitteki switchlerle sürücü tarafından kontrol edilebilen NOS tüpü, en fazla 30 saniye aralıksız olarak açık tutulabilmekte ve drag yarışları veya benzeri ani kalkışlarda ve ani hızlanmalarda kullanılmaktadır.
NOS'un DRY ve WET olarak adlandırılan iki değişik tipi bulunmaktadır.
DRY NOS'ta sistem, gazı ve hava filtresinden içeri giren havayı yakmak için mevcut enjeksiyon sistemini kullanmaktadır. Elbette çoğunlukla bu durumda enjektörlerin büyütülmesi ve elektronik kontrol ünitesinin modifiye edilmesi söz konusu olmaktadır.
WET yani ıslak NOS tabir edilen modellerde, emme manifolduna giden gazı ve hava filtresinden gelen havayı içerde yakabilmek için yakıt takviyesi bulunmaktadır. Wet yani ıslak olarak tabir edilen yer aslında emme manifoldudur. Wet sistem, mevcut enjeksiyon sistemini modifiye etmek yerine, NOS sisteminin fazladan gerektirdiği yakıtı adeta kendi yanında getirmesi anlamına gelir. NOS tüpü kapalı iken otomobil standart enjeksiyon sisteminin sağladığı yakıt ile çalışmaktadır. NOS yüklemesi yapıldığı ve gaza basıldığı anda tüpten gelen ek yakıt da devreye girerek emme manifolduna püskürtülür ve kuru sistemde sadece hava ve gaz aktaran emme manifoldu, wet çalışan bu sistemde hem hava ve gaz hem de sıvı yakıt aktaracaktır.
Tabii ki her iki sistemin de kendine özgü avantaj ve dezavantajları vardır. Dry sistem fazladan bağlantılar ve tüpte yakıt depolamayı gerektirmemesi açısından avantajlıdır ancak her silindire giden nitrous, benzin ve hava miktarının aynı olamaması gibi bir dezavantajı vardır.
Wet sistemde her silindire tam tamına gerekli oranlarda benzin ve nos karışımı gönderme imkanı vardır. Fakat bu sistemin dezavantajı da hava ve yakıt aktarmasıdır. Emme manifoldu hava, nitro ve benzin karışımını aktarmak zorunda kalmaktadır. Sadece hava aktarmak için dizayn edilmiş olan bu aksam, hava benzin karışımını aktarmakta çok da etkili değildir. Ayrıca tüpteki benzin azaldıkça, gönderilen benzinin basıncıda azalmakta ve sonlara doğru performansta kayıplar olmaktadır.
|
Mesajı Yazan: sinan-s
Mesaj Tarihi: 14 Kasım 2008 Saat 20:24
|