Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

DÜNYANIN İLK HİBRİD DİZEL PEUGEOT 3008

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL
Forum Adı: Haberler
Forum Tanımlaması: Otomobil, Teknoloji, Spor ve diğer tüm konular hakkında güncel haberler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=19025
Tarih: 09 Temmuz 2025 Saat 02:19
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: DÜNYANIN İLK HİBRİD DİZEL PEUGEOT 3008
Mesajı Yazan: rifatseker
Konu: DÜNYANIN İLK HİBRİD DİZEL PEUGEOT 3008
Mesaj Tarihi: 14 Ekim 2011 Saat 09:18


Peugeot 3008, HYbrid4 teknolojisini kullanarak dünyada pazara sunulan ilk "Full Hybrid" dizel otomobil oldu.


  DÜNYANIN İLK HİBRİD DİZEL CROSSOVER MODELİ  PEUGEOT 3008 HYbrid4

Bu otomobil, mühendislerin bütün uzmanlıklarını seferber ederek Peugeot Markası’nın çevre konusundaki hassasiyetine cevap veren ve aynı zamanda heyecanla dolu bir sürüşü de garanti eden bir sonuca ulaşmayı başarmış olan bir projenin ürünüdür. Aynı zamanda, dizel ile elektriğin yararlı bir birlikteliği de söz konusudur. 
3008 + HYbrid4 (DİZEL + ELEKTRİK) = YARARLI BİR BİRLİKTELİK 
Akıllıca bir birliktelik 
HYbrid4 teknolojisinin crossover 3008'e uyarlanması akıllıca bir proje oldu. Bu başarılı crossover, HYbrid4'ün dışında da hibrit niteliğinde olup, SUV, sedankompakt monospace, coupe vs. gibi çeşitli otomobil dünyalarının hibrit olarak yani bir arada kullanılmasının bir sonucudur. Bu özelliklerebu araç için geçerli olmak üzere ve ilkdefa, dizel ile elektrik bir araya gelerek, "ekolojik" dört tekerden çekiş, kontrol altında bir güç, üst düzeyde güvenlik, modüler özelliklerin korunması, çevre sorumluluğu çerçevesinde kalınarak sürüş heyecanlarına yeni boyutlar katılması gibi HYbrid4'ün sunduğu avantajlar ekleniyor ve müşteri beklentileriyle mükemmel bir uyum sağlanıyor. 
Yeni nesil bir sürüş keyfine doğru 
Peugeot için, bu teknolojinin yararlılığı, çevre bakımından etkililiğin çok ötesine geçiyor: bu teknoloji, sürücüye yeni özellikler, yeni duygular kazandırıyor, azami bir sürüş rahatlığı ve yepyeni bir sürüş keyfi sunuyor. 
Bu yeni duygular, sadece elektrik moduyla gitme imkanı sayesinde sessiz işleyiş, 4 tekerden çekişin sağladığı güvenlik sayesinde huzurlu seyir, birinci sınıf bir karayolu davranışı sayesinde Yüksek düzey performanslar ve ZEV, 4 teker çekiş, Sport ve Auto şeklindeki dört sürüş modu arasından seçim yapma imkanı sayesinde benzersizbir kullanım özgürlüğü ve basitliği olmak üzere çeşitli boyutlarda kendini gösteriyor. 
Performanslar bakımından, 3008 HYbrid4, hızlanma safhalarında içten yanmalı ve elektrikli motorların müşterek gücünden yararlanabiliyor, “boost” işlevi ile böylece anında ilave güç kazanabiliyor. Bu durumda, iki motorun birleşik gücü, 2.0 I HDi FAP’ın 120 kW (163 bg) gücü ile elektrik motorunun gücünün (27 Kw, yani 37 bg) toplanmasıyla 147 kW’yi (200 bg) bulabiliyor. Tork, ön tarafta, dizel bloğu tarafından 300 Nm düzeyinde sağlanıyor. Arkada ise, elektrik motoru azami 200 Nm tork üretiyor. Toplam azami tork değeri, düşük hızda 450 Nm’dir. 
Bu özellikleriyle, 3008 HYbrid4, CO2/azami güç oranı konusunda bir rekor kırıyor. 
Neticede, 200 bg gücünde, 4 teker çekişli, 4,36 metrelik bir araç olduğu halde tüketimi karma çevrimde sadece 3,8 l/100 km ve 99 g/km CO2 düzeyinde kalan bir crossover gibi şaşırtıcı bir sonuç elde ediliyor. 
En yüksek donanımlı versiyonlarda, salımlar, karma parkurda kilometrede 104 veya 108 g CO2 düzeyindedir. 
Karayolu davranışı bakımından ise, bu mekanik bütün, sofistike yer bağlantılarından çok yararlanıyor. Bilhassa, arka modülde, mükemmel bir karayolu etkililiğinin timsali olan çok kollu bir çekiş mevcut. 
Kullanımda basitlik 
Orta konsol üzerinde bulunan bir kumanda, sürücüye dört farklı mod arasından seçim yapma imkanı sunuyor: 
- “Auto” (Otomatik) modu: Elektronik düzenek sistemin bütününü otomatik olarak yönetir; içten yanmalı ve elektrik motorlardan optimum şekilde faydalanır. Bu mod, sürücü için en basit şekilde hibrit dizelin, 'dizel' ön çekiş, 4 tekerden çekiş veya elektrik modu gibi bütün dinamik karakteristiklerini kullanıyor. En düşük tüketim ve CO2 yayımı düzeyleri de bu mod vasıtasıyla elde ediliyor. Vites geçişi kanunları, HDi motorunun devir eşikleri ve elektrik motorunun kullanım fazları optimumlaştırılarak 3008 HYbrid4'ün genel yakıt tüketimi azaltılıyor. 
Böylece, şehir içi seyahatlerde zamanın 2/3'ünü dizel motor devre dışı olarak geçirmek mümkün oluyor. Bu, e-HDi teknolojisi kullanılan bir versiyona göre performansın iki katına çıkması anlamına geliyor (son nesil Stop & Start). 
- “ZEV” (Sıfır Salımlı Araç) modu: Büyük oranda elektrikli modda kullanıma imkan verir. Bu durumda, içten yanmalı motorun devreye alınışı, daha güçlü hızlanma fazlarına kaydırılır. Bu, yüksek gerilimli akülerin %50 oranında dolu olmasını gerektirir. Böylece, araç tam bir "vatandaşlık sorumluluğuna sahip araç" haline gelir çünkü en ufak bir kirletici salıma veya ses kirliliğine yol açmaz. Özellikle de, sürücüye, şehirde sessiz sedasız bir sürüş için veya sessiz araç kullanımının konfor ve keyfinden sonuna kadar yararlanmak için bu modu tercih etme imkanı verir. 
Saatte 70 km/s hıza kadar ve 4 km'ye kadar salt elektrik çekişle gitmek mümkündür. Bu sınırlar, yolun coğrafyasına ve sürüş şekline (gaza daha hızlı veya daha yavaş basılması) göre değişir. Sürücülerin çoğu, şehir içinde veya köy geçişlerinde mümkün olduğu kadar uzun süre ZEV modunda kalma oyununa kendilerini kaptırırlar ve böylece ekolojik araç sürüşün karakteristik davranış biçimini benimsemiş olurlar
Son olarak, akü düzeyi salt elektrik çekişle kullanım için yetersiz hale geldiğinde, içten yanmalı motor tekrar devreye girer ve işleyiş modu otomatik olarak Auto'ya geçer. 
- Dört teker çekiş (4WD): Çekişi iyileştirmeye yöneliktir. Her iki motora da, birlikte maksimumda çalışma talimatı verir. Böylece, arka tekerlekler elektrikli motorla, ön tekerler içten yanmalı motorla tahrik olur. Torkun dağılımı, çok düşük hızda %40'a varan oranda arka çekişe gidebilir ve yola tutunma ve seyir koşullarına bağlı olarak değişir. Dolayısıyla, bütün modern SUV'larda olduğu gibi, 4 tekerin çekişleri sürekli aynı değildir. Elektronik bilgisayarlar, arka tekerlerin çekiş katkısını en doğru şekilde yönetme işini üstlenirler ve böylece enerji tüketimi sınırlanmış olur. Arka tekerler elektrikle tahrik olduğundan, 4 teker çekiş modu çevre bakımından da çekicidir. Sürüş özellikleri bakımından ise, 3008 HYbrid4, SUV'a eşdeğer arazi çekiş kabiliyetleri sunar. Sürücünün artık çamurlu bir patikayı aşmak veya kayak merkezine çıkan karlı bir yolu tırmanmak konusunda bir kaygısı kalmaz. 8 kW'lık sürekli güç sayesinde, aküler boşken bile dört teker çekiş işlevi her zaman mevcuttur. Bu sürekli gücü, ihtiyaç halinde, dalgalı akım marşı sağlar. Bu ilave enerji, ayrıcalıklı durumlarda, yani ilk harekette veya düşük hız durumlarında, çekişi muhafaza etmeye yeter. 
- "Sport" modu: Dinamizme ayrıcalık tanıyarak, Auto seçeneğine göre daha hızlı vites geçişleri ve daha yüksek motor devirlerine izin verir. O zaman, 3008 HYbrid4'ün bütün dinamik potansiyeli seferber olarak azami performanslara erişilmesini sağlar. Bu modda, "kontrol altında güç" kavramı tam anlamına kavuşur: içten yanmalı ve elektrik motorların birbirine eklenmesi 'Boost' etkisi ile ilave bir ataklık sağlar ve 4 teker çekiş bu ilave gücü dağıtır ve yere optimum şekilde aktarır. Böylece stabilite ve dinamik sürüş sevenlerinin çok hoşuna giden heyecanlar elde edilir. 3008 HYbrid4'ün dinamik özellikleri de bu modda fark edilir. Özellikle çok kollu arka çekiş, yol pürüzlerinin mükemmel bir şekilde filtrelenmesini sağlar. 

Geniş bir hedef kitle: teknoloji sever özel şahıslardan şirket filolarına 
HYbrid4 teknolojisinden yararlanan bir 3008'te amaç, sadece çevreye saygı ve teknolojik yenilikler değil, aynı zamanda otomobil zevki beklentisinde de olan müşterilerin memnun edilmesi ve kazanılmasıdır. 
Nitekim, yakıt tüketimini kayda değer derecede düşürerek sorumlu vatandaş olmanın yanı sıra, teknolojinin sağladığı özellikler de, yola tutunma koşulları her ne olursa olsun karayolu davranışı, ataklık, çekiş ve huzurlu kullanım gibi konularda en titiz olan ve bir yandan da şehir içinde iken elektrikli işleyişin sessizliğinin tadına varmak isteyen müşteri kitlesini baştan çıkaracaktır. 
Şirketler de 3008 HYbrid4'ü çekici bulacaklardır, çünkü bu araç, özellikle düşük CO2 salımları ve bundan dolayı da bazı ülkelerin vergi normuna göre genel olarak vergilerin düşük olması sayesinde çekici bir kullanım maliyeti (TCO) sunuyor. Ayrıca, çevreye saygılı olma bakımından firma imajına da katkısı olur. 


-------------
Çıktığın kapıyı sert çarpma, geri dönüp açman gerekebilir. (Atasözü)

Leon 1.6 DSG / 206 XT 1.4



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 14 Ekim 2011 Saat 09:50
Eline Sağlık Rıfat Kardeşim;

Hay Maşallah Dizele HYBRİD Teknolojisini Uygulamışlar Adamlar...Cool


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 14 Ekim 2011 Saat 10:09
yahu bu konu daha önce açılmamışmıydı, hatta e-hdi bundan değilmi bu tamamen farklı mı diye sormuştum

-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net