Bu otomobil, mühendislerin bütün uzmanlıklarını seferber ederek Peugeot Markası’nın çevre konusundaki hassasiyetine cevap
veren ve aynı
zamanda heyecanla dolu bir
sürüşü de
garanti eden bir
sonuca ulaşmayı başarmış olan bir projenin ürünüdür. Aynı zamanda,
dizel ile elektriğin yararlı bir birlikteliği de söz konusudur.
3008 + HYbrid4 (DİZEL + ELEKTRİK) = YARARLI BİR BİRLİKTELİK
Akıllıca bir birliktelik
HYbrid4
teknolojisinin crossover 3008'e uyarlanması akıllıca bir proje oldu. Bu başarılı crossover, HYbrid4'ün dışında da hibrit niteliğinde olup, SUV,
sedan,
kompakt monospace,
coupe vs. gibi çeşitli otomobil dünyalarının hibrit
olarak yani bir arada kullanılmasının bir sonucudur. Bu
özelliklere,
bu araç için geçerli olmak üzere ve
ilkdefa, dizel ile elektrik bir araya gelerek, "ekolojik" dört tekerden çekiş,
kontrol altında bir
güç, üst düzeyde güvenlik, modüler özelliklerin korunması, çevre sorumluluğu çerçevesinde kalınarak sürüş heyecanlarına
yeni boyutlar katılması gibi HYbrid4'ün sunduğu avantajlar ekleniyor ve
müşteri beklentileriyle
mükemmel bir
uyum sağlanıyor.
Yeni
nesil bir sürüş keyfine doğru
Peugeot için, bu teknolojinin yararlılığı, çevre bakımından etkililiğin
çok ötesine geçiyor: bu teknoloji,
sürücüye yeni özellikler, yeni duygular kazandırıyor, azami bir sürüş rahatlığı ve yepyeni bir sürüş keyfi sunuyor.
Bu yeni duygular, sadece elektrik moduyla gitme
imkanı sayesinde sessiz işleyiş, 4 tekerden çekişin sağladığı güvenlik sayesinde huzurlu seyir, birinci sınıf bir karayolu davranışı sayesinde
Yüksek düzey performanslar ve ZEV, 4 teker çekiş,
Sport ve
Auto şeklindeki dört sürüş modu arasından
seçim yapma imkanı sayesinde
benzersizbir kullanım özgürlüğü ve basitliği olmak üzere çeşitli boyutlarda kendini gösteriyor.
Performanslar bakımından, 3008 HYbrid4,
hızlanma safhalarında içten yanmalı ve elektrikli
motorların müşterek gücünden yararlanabiliyor, “boost” işlevi ile böylece anında ilave güç kazanabiliyor. Bu durumda, iki motorun birleşik gücü, 2.0 I HDi FAP’ın 120 kW (163 bg) gücü ile elektrik motorunun gücünün (27 Kw, yani 37 bg) toplanmasıyla 147 kW’yi (200 bg) bulabiliyor. Tork, ön tarafta, dizel bloğu tarafından 300 Nm düzeyinde sağlanıyor. Arkada ise, elektrik motoru azami
200 Nm tork üretiyor. Toplam azami tork değeri, düşük hızda 450 Nm’dir.
Bu özellikleriyle, 3008 HYbrid4, CO2/azami güç oranı konusunda bir
rekor kırıyor.
Neticede, 200 bg gücünde, 4 teker çekişli, 4,36 metrelik bir araç olduğu halde
tüketimi karma çevrimde sadece 3,8 l/100
km ve 99 g/km CO2 düzeyinde kalan bir crossover gibi şaşırtıcı bir
sonuç elde ediliyor.
En
yüksek donanımlı versiyonlarda, salımlar, karma parkurda kilometrede 104 veya 108 g CO2 düzeyindedir.
Karayolu davranışı bakımından ise, bu mekanik bütün, sofistike yer bağlantılarından çok yararlanıyor. Bilhassa, arka modülde, mükemmel bir karayolu etkililiğinin timsali olan çok kollu bir çekiş mevcut.
Kullanımda basitlik
Orta
konsol üzerinde bulunan bir kumanda, sürücüye dört
farklı mod arasından seçim yapma imkanı sunuyor:
- “Auto” (Otomatik) modu: Elektronik düzenek sistemin bütününü
otomatik olarak yönetir; içten yanmalı ve elektrik motorlardan optimum şekilde faydalanır. Bu mod, sürücü için en basit şekilde hibrit dizelin, 'dizel' ön çekiş, 4 tekerden çekiş veya elektrik modu gibi bütün
dinamik karakteristiklerini kullanıyor. En düşük tüketim ve CO2 yayımı düzeyleri de bu mod vasıtasıyla elde ediliyor.
Vites geçişi kanunları, HDi motorunun devir eşikleri ve elektrik motorunun kullanım fazları optimumlaştırılarak 3008 HYbrid4'ün
genel yakıt tüketimi azaltılıyor.
Böylece,
şehir içi seyahatlerde zamanın 2/3'ünü dizel motor devre dışı olarak geçirmek mümkün oluyor. Bu, e-HDi teknolojisi kullanılan bir versiyona göre performansın iki katına çıkması anlamına geliyor (son nesil Stop & Start).
- “ZEV” (Sıfır Salımlı
Araç) modu:
Büyük oranda elektrikli modda kullanıma imkan verir. Bu durumda, içten yanmalı motorun devreye alınışı,
daha güçlü hızlanma fazlarına kaydırılır. Bu, yüksek gerilimli akülerin %50 oranında dolu olmasını gerektirir. Böylece, araç tam bir "vatandaşlık sorumluluğuna sahip araç" haline gelir çünkü en ufak bir kirletici salıma veya ses kirliliğine
yol açmaz. Özellikle de, sürücüye, şehirde sessiz sedasız bir sürüş için veya sessiz araç kullanımının
konfor ve keyfinden sonuna
kadar yararlanmak için bu modu
tercih etme imkanı verir.
Saatte 70 km/s hıza kadar ve 4 km'ye kadar salt elektrik çekişle gitmek mümkündür. Bu sınırlar, yolun coğrafyasına ve sürüş şekline (gaza daha
hızlı veya daha yavaş basılması) göre değişir. Sürücülerin çoğu, şehir içinde veya köy geçişlerinde mümkün olduğu kadar uzun
süre ZEV modunda kalma oyununa kendilerini kaptırırlar ve böylece ekolojik araç sürüşün karakteristik davranış biçimini benimsemiş
olurlar.
Son olarak, akü düzeyi salt elektrik çekişle kullanım için yetersiz hale geldiğinde, içten yanmalı motor tekrar devreye girer ve işleyiş modu otomatik olarak Auto'ya geçer.
- Dört teker çekiş (4WD): Çekişi iyileştirmeye yöneliktir.
Her iki motora da, birlikte maksimumda
çalışma talimatı verir. Böylece, arka tekerlekler elektrikli motorla, ön tekerler içten yanmalı motorla tahrik olur. Torkun dağılımı, çok düşük hızda %40'a varan oranda arka çekişe gidebilir ve yola tutunma ve seyir koşullarına bağlı olarak değişir. Dolayısıyla, bütün
modern SUV'larda olduğu gibi, 4 tekerin çekişleri sürekli aynı değildir. Elektronik bilgisayarlar, arka tekerlerin çekiş katkısını en doğru şekilde yönetme işini üstlenirler ve böylece
enerji tüketimi sınırlanmış olur. Arka tekerler elektrikle tahrik olduğundan, 4 teker çekiş modu çevre bakımından da çekicidir.
Sürüş özellikleri bakımından ise, 3008 HYbrid4, SUV'a eşdeğer arazi çekiş kabiliyetleri sunar. Sürücünün artık çamurlu bir patikayı aşmak veya kayak merkezine çıkan
karlı bir yolu tırmanmak konusunda bir kaygısı kalmaz. 8 kW'lık sürekli güç sayesinde, aküler boşken bile dört teker çekiş işlevi
her zaman mevcuttur. Bu sürekli gücü,
ihtiyaç halinde, dalgalı akım marşı sağlar. Bu ilave enerji,
ayrıcalıklı durumlarda, yani ilk harekette veya düşük hız durumlarında, çekişi muhafaza etmeye yeter.
- "Sport" modu: Dinamizme ayrıcalık tanıyarak, Auto seçeneğine göre daha hızlı
vites geçişleri ve daha yüksek motor devirlerine izin verir. O zaman, 3008 HYbrid4'ün bütün dinamik potansiyeli seferber olarak azami performanslara erişilmesini sağlar. Bu modda, "kontrol altında güç" kavramı tam anlamına kavuşur: içten yanmalı ve elektrik motorların birbirine eklenmesi 'Boost' etkisi ile ilave bir ataklık sağlar ve 4 teker çekiş bu ilave gücü dağıtır ve yere optimum şekilde aktarır. Böylece stabilite ve dinamik sürüş sevenlerinin çok hoşuna giden heyecanlar elde edilir. 3008 HYbrid4'ün dinamik özellikleri de bu modda
fark edilir. Özellikle çok kollu arka çekiş, yol pürüzlerinin mükemmel bir şekilde filtrelenmesini sağlar.
Geniş bir
hedef kitle: teknoloji sever özel şahıslardan
şirket filolarına
HYbrid4 teknolojisinden yararlanan bir 3008'te amaç, sadece çevreye saygı ve teknolojik yenilikler değil, aynı zamanda otomobil zevki beklentisinde de olan müşterilerin memnun edilmesi ve kazanılmasıdır.
Nitekim, yakıt tüketimini kayda değer derecede düşürerek sorumlu vatandaş olmanın yanı sıra, teknolojinin sağladığı özellikler de, yola tutunma koşulları
her ne olursa olsun karayolu davranışı, ataklık, çekiş ve huzurlu kullanım gibi konularda en titiz olan ve bir yandan da şehir içinde iken elektrikli işleyişin sessizliğinin tadına varmak isteyen müşteri kitlesini baştan çıkaracaktır.
Şirketler de 3008 HYbrid4'ü çekici bulacaklardır, çünkü bu araç, özellikle düşük CO2 salımları ve bundan dolayı da bazı ülkelerin vergi normuna göre genel olarak vergilerin düşük olması sayesinde çekici bir kullanım maliyeti (TCO) sunuyor. Ayrıca, çevreye saygılı olma bakımından
firma imajına da katkısı olur.