Kış aylarında sürücüler, arka camda oluşan buğu yüzünden
sık sık görüş problemiyle karşılaşırlar. Buğuyu yok etmenin tek yolu rezistansı
çalıştırmaktır. Buğuyu yok etmenin tek yolu rezistansı çalıştırmaktır.
Ancak çeşitli nedenlerden dolayı kopan ince rezistans telleri, sürücülerin
başını ağrıtır. Oysa bu tellerin tamiri, piyasada satılan gümüş sırlı boyalarla
birkaç dakika içinde yapılabiliyor.
Buğu yapar
Her ne kadar yaz aylarında varlığını unutacak bile olsanız, arka cam rezistansı
arızalandığında tamiratını siz yapabilirsiniz. Çok ince ve hassas bir yapıya
sahip olan rezistans telleri, ya otomobilin camı silinirken ya da otomobil
stationwagon ise yükleme sırasında kopar. Isınarak arka camdaki buğuyu yok eden
birbirine paralel bağlı bu ince ve hassas yapılı rezistans telleri
koptuklarında kendilerini buğu yaparak belli eder. Sağlam olanlar ise
görevlerini sürdürmeye devam eder.
Tamiri 5 dakika
Çoğu kullanıcı, kopan rezistans telini tamir ettirmeye üşenir. Basit bir tel
için servise gitmek zahmetli bir iş gibi görünür. Ancak teller kopmaya devam
edince arka cam tamamıyla buğu yapar ve asıl sorunlar da o zaman başlar.
Servise gitmek için bütün tellerin kopmasını beklemek yanlış olur. Gümüş sırlı
iletken boyalar sayesinde, otomobilinizin rezistansını 5 dakikada tamir
edebilirsiniz. Üstelik tek başınıza.
Rezistans nasıl onarılır?
Tamir için ilk olarak, tellerden hangisinin kopuk olduğunu tespit etmek
gerekir. Bunu anlamak için, rezistans çalıştırılır. Çalışan tellerin üzerindeki
buğu çözülürken, kopuk tellerin olduğu bölgede buğu kalacaktır. Buğunun kaldığı
bölgede telin üzerindeki kopuk kolaylıkla bulunabilir. Gümüş sırlı iletken boyayı kopuk telin üzerine sürmeden önce yüzeyi
temizlemek gerekir. Bunun için yüzeyi nemli bir bezle ve diğer tellere zarar
vermemek için fazla bastırmadan silmelisiniz. Temizlenen zemin kuruduktan sonra, gümüş sırlı iletken boyanın dışarı
taşmaması için kutunun içinde bulunan ve ortasında rezistans telinin kalınlığı
kadar boşluk olan özel karton, zemin üzerine konulur. Daha sonra, gümüş sırlı
iletken boya o boşluğa sürülerek, kopuk iki telin ucu birleştirilir. Eğer
kutunun içerisinden, özel delikli karton çıkmamışsa, kopuk kısmın her iki
tarafı da bantlanarak boyanın dışarı taşması önlenebilir.
Burada dikkat edilmesi gereken en önemli nokta, gümüş sırlı boyaların
kullanılmadan önce iyice çalkalanması gerektiği. Boya uygulandıktan sonra,
kuruması için 5-6 saat beklemek yeterli. Bu süre zarfında rezistansın
çalıştırılmaması gerekir. Ancak bu kadar beklemek istemiyorsanız, bir saç
kurutma makinesini boyanın üzerine tutarak daha çabuk kurumasını
sağlayabilirsiniz.
Gümüş sırlı boya, sadece arka cam rezistansındaki kopuklukları giderebiliyor.
Rezistansın ana bağlantı yerlerindeki hasarlarda ve ön camla yan dikiz
aynalarındaki ısıtıcılı camlarda bulunan rezistans arızalarında kullanılmaz.
|