Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Araba 206 Rc mi Gti Almalıyım ? Yardım

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE ALIM-SATIM BÖLÜMÜ
Forum Adı: Araç Alım & Satımı
Forum Tanımlaması: arac alımı ve satımı
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=18735
Tarih: 31 Ekim 2025 Saat 11:43
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Araba 206 Rc mi Gti Almalıyım ? Yardım
Mesajı Yazan: oğuzhan86
Konu: Araba 206 Rc mi Gti Almalıyım ? Yardım
Mesaj Tarihi: 05 Ekim 2011 Saat 01:33
Arkadaşlar araba alıcam fakat henüz karar veremedim 206 gti ve rc arasında gidip gelmekteyim ortalama olarak düzgün yamuğu yumuğu olmayan düzgün bir rc ve gti'nin 2. el fiyatları ortalama civarları nedir?? 2 model arasında ortalama fiyat farkı nedir ?? Ayrıca aldığım araca marka vermek hoş olmaz ama prins lpg taktırıcam araştırdım aracın motoruna zarar vermiyomus ve dünyadaki en iyi marka buymus diye söyleniyor...yardımlarınızı bekliyorum.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: oğuzhan86
Mesaj Tarihi: 05 Ekim 2011 Saat 01:40
arkadaşlar fikirlerinizi yardımlarını bekliyorum


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Ekim 2011 Saat 01:49
oğuzhan kardeşim. Bulduğun 206 GTI ile ilgili daha yeni bir konu açtın. ''Almak istediğim araç'' diye...
Aracın kendisi ve ilanı veren kişi tam bir fiyasko....
Niye bu kadar acele ediyorsun?
Böyle gidersen dolandırılma ihitimalin yüksek. Adam sana aracı satar,ve malum o hareketi yapar.
O hareket ne mi?(sağ elini yumruk yapıp,sol elini sağ elinin üstüne sertçe çakar)
Anladın dimi.Göz Kırpma
bir kere düşündüğün araçlar performans araçları...GTI ve RC. yanılmıyorsam gtı 150,rc 180 beygir. donanım olarak pek o kadarda farkları yok koltuk ve jantlar haricinde.
bu araçlar genelde gençler tarafından tercih edilir ve yüksek devirde kullanılır.yani motor yorulur,hırpalanır.ben rc ilanlarına baktım. genelde 40 bin 80 bin km aralığında satılıyor.
düşük km olmasına aldanmamak lazım. eğer araç sürekli red line kullanıldıysa çok baş ağrıtır.
bence gtı kullanan arkadaşlar sana bilgi vereceklerdir beklemeni öneririm.
ve çok aceleci olma. ben bu kötü tecrübeyi 2 sefer yaşadım.
***konu başlığını keşke yardım diye açmasaydın. çünkü konun çok acil bir durum değil. arkadaşlarımız zaten yardımcı olacaklardır.


Mesajı Yazan: oğuzhan86
Mesaj Tarihi: 05 Ekim 2011 Saat 01:59
yok hocam acil dememin nedeni kafamda net bişey belirlemek yoksa hemen almıcam yılbasına kadar vakit war ama verdiğin bilgiler için cok teşekkür ettim hocam peki bu tip yüksek beygirli spor performans aracı alırken nelere dikkat etmem gerekir peki? anlatmışsın ama biraz daha açarsan cok sevinirm


Mesajı Yazan: tigerland
Mesaj Tarihi: 05 Ekim 2011 Saat 02:05
RC 180 Hp tam bir performans ve yakıt düşünülmeksizin alınacak bir araç GTİ ise 138 Hp biraz daha orta hali performans araçtır. sen ikisinden hangisini almalıyım dediğine göre ararştırmadasın :) 206 gti motoru 406 coupe 307 gibi araçlarda kullanılan 2.0 standart motordur sadece isim olarak GTİ'dir. Rc ise bunun modlanmışı :) seçim senin artık umarım açıklayıcı olmuştur.  
GTİ modsuz 2.0 = 138 hp 
RC mod gören aynı motor =180 Hp 



-------------
206 RG 2000
206 GTI 2001
206 XS 2004
206 RC 2004
206+ 2012
206 GTI 2002
206 RED RC
207 GT
206 RC Black


Mesajı Yazan: oğuzhan86
Mesaj Tarihi: 05 Ekim 2011 Saat 02:08
cok saolun ben araçtan pek anlamam zaten bu ilk aracım olucak onuda söylemeliyim redline falan nedir bi acıklasanız ? Gercekten aractan pek anlamam o yüzden bari siz yardım edin bu araçlar cok fazla redline olduğu zaman motora cok mu zarar verir kmsi cok olan araçlardan uzak mı durmalıyım ?


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Ekim 2011 Saat 02:09
güzel kardeşim.ben nacizane bir memur adamım.beni gtı ve rc hem vergi olarak aşar,hem benzin olarakGülmeonun için ben 1.4 benzinli kullanıyorum.pejo 206 nın 1.2 sini çıkarsaydı onu alırdım.Sırıtma
performanslı aracım olmasını bende isterdim senin gibi ama imkanlar buna müsait değildi.
ilk olarak bence motoruna baktır.gtı demek motor demek.onda o motor olmasa diğer 206 lardan farkı kalır mıydı zaten. o aracın bütün sermayesi motoru.motorun bitik olmaması lazım.
geri kalan kaporta işlerine de baktırırsın tabiki.
zaten araç kendini uzaktan belli eder. araç kendini diri göstermesi lazım


Mesajı Yazan: oğuzhan86
Mesaj Tarihi: 05 Ekim 2011 Saat 02:13
peki 206 gti lerin yedek parçaları pahalımıdır???


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Ekim 2011 Saat 02:22
senceGöz Kırpma


Mesajı Yazan: oğuzhan86
Mesaj Tarihi: 05 Ekim 2011 Saat 02:32
hocam 206ların tüm parçaları aşağı yukarı aynı değil midir fiyat olarak? mesela ford fiesta st nin arka tamponu 1600 tl boya montaj dahil ford a göre nasıl daha mı pahalı?


Mesajı Yazan: I Love My Pug
Mesaj Tarihi: 05 Ekim 2011 Saat 07:50
Hayır tabiki o kadar pahalı değil kardeşim, ama çokta ucuz değil GTI parçaları RC hakkında Erbin' in söylediklerinden daha fazla bi bilgim yok benimde :) Maverick abimizin dediği gibi GTI ve RC performans araçlarıdır acele edip ciğersiz bi araç alıp başına bela edecek kadar zengin değilsindir sanırım. GTI' a bakıyosan zaten km'sinin fazla olmasını ve yakıtını göze alman lazım kardeşim. bu tür araçlar gençlerin tercihi olduğundan km'leri çoktur ve bir çoğu hor kullanılmıştır + kazalıdır. Temizini bulmak imkansız değildir fakat oldukça zordur bunun içinde bence acele etme sakin sakin araştırarak yoluna devam et, ki arabalar hakkındada pek bilgin yokmuş bana kalırsa öncelikle GTI'ın sana uygun bir araç olup olmadığına bi bak önce. Acele edip patlak GTI alma sonra yaptırmakla çok zaman ve para harcarsın üstelik satmaktada çok zorlanırsın.
 
Ayrıyetten ST' nin içinden geçerim ayıptır söylemesi :D
 


-------------
306 GTI - 2.0LT 200 HP
"Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin
0507 750 39 37


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Ekim 2011 Saat 08:45
Bence GTI alacağına RC al geç daha pahalı araç olduğu için kullanıcı daha zengin kısım ve patlağı GTI a göre daha az bir model.


Mesajı Yazan: apopeugeot
Mesaj Tarihi: 05 Ekim 2011 Saat 08:51
bence ilk aracınsa bu araçlardan almamanda fayda var bence... Benim direksiyonum iyi arac sürmeyide iyi biliyorum diyorsan bişey demem ama ilk alıncak araç rc yada gti olmamlı :)

-------------
206 XT 1.6 16v 110hp inadına benzin :)

apo_fb88@hotmail.com

http://www.facebook.com/apogulyurt

0535 296 38 98


Mesajı Yazan: oğuzhan86
Mesaj Tarihi: 05 Ekim 2011 Saat 08:52
sanırım bu redline olayı arabanın yüksek devirde cok fazla kullanılması ve izlediğim videolarda genelde gtiler bu redline a cok cıkmış gibi duruyor.rc ler redline ı görmesi daha zor en azından izlemiş olduğum videolar onu gösteriolar:)


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Ekim 2011 Saat 08:58
Orjinalini yazan: oğuzhan86 oğuzhan86 Yazdı:

hocam 206ların tüm parçaları aşağı yukarı aynı değil midir fiyat olarak? mesela ford fiesta st nin arka tamponu 1600 tl boya montaj dahil ford a göre nasıl daha mı pahalı?
206 nın kasası aynıdır.RC deki kasa ile diğer 206 lar arasında fark yoktur.
demek istediğim farı,stop lambaları,aynaları,kaporta parçalarının fiyatları aynıdır.
ama motor parçaları için aynı şeyi söyleyemem. mesela bir triger seti,devirdaim pompasının fiyatı farklıdır.bujileri bile özeldir.baskı balatası diğer 206 lardan daha pahalıdır. demek istediğim mekanik parçaları daha pahalıdır.
farın veya stopun kırılsa bile RC far aramana gerek yoktur.normal bir 206 far ve stopu olur.
kaza yapsan mesela(mazallah) çamurluğun değişecek.normal bir 206 çamurluğu olabilir.



Mesajı Yazan: oğuzhan86
Mesaj Tarihi: 05 Ekim 2011 Saat 09:02
hocam peki gti nin motor parçasından tahminen ne kadar daha pahalıdır birde şöyle birşey duydum rc ler daha özel işçilikle yapılmış iç dizayn ı diye


Mesajı Yazan: apopeugeot
Mesaj Tarihi: 05 Ekim 2011 Saat 09:04
2000 CC MOTOR ALICAKSAN RC


-------------
206 XT 1.6 16v 110hp inadına benzin :)

apo_fb88@hotmail.com

http://www.facebook.com/apogulyurt

0535 296 38 98


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Ekim 2011 Saat 09:07
Arkadaşım sahibindende 16 adet rc ilanı var birtanesinde lpg yok gerçekten taktırmak istiyormusun.
Çünkü taktırırsan bir ilk olursun Sırıtma
 


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Ekim 2011 Saat 09:14
Orjinalini yazan: oğuzhan86 oğuzhan86 Yazdı:

hocam peki gti nin motor parçasından tahminen ne kadar daha pahalıdır birde şöyle birşey duydum rc ler daha özel işçilikle yapılmış iç dizayn ı diye
oğuzhan;
kaporta aynı.gtı,rc,quiksilver,xs modeli aynı kasayı kullandılar.
hatta youtube da bunun videosu var. yurtdışında adam perte çıkmış RC yi alıp panelvan 206 sına taktı. aşamalarını slayt videosu haline getirmiş izledim.
kasa aynı.RC de extra işçilik yok.
işçilik şöför kapısını açtığında başlıyor. RC koltuklar ile alimünyum spor pedallar ilk göze çarpanlardan.
başka hiçbir esprisi yok.
motor kaputunu açtığındda ise 180 beygirlik makine var  o kadar.
ne kadar daha pahalı demişssin. onu bilemem. ne söylesem yalan olur. parça fiyatlarını gir bak internette. RC nin ne kadar GTI ne kadar kıyaslama yaparsın.
sana forumdaki arkadaşlar da söylemiş. 
sigara içen 20 yaşındaki adam mı;yoksa içmemiş insan mı daha rahat koşar?
bu arabanın temizi şans işi.motoru ciğer kalbi o arabanın. 
çok yorulduysa hırpalandıysa pek bir şey bekleme.
sonra o ilandaki adam gibi, eliyle çevirdiği kadran gibi 3500 dd 190 km yaptırırsın.


Mesajı Yazan: oğuzhan86
Mesaj Tarihi: 05 Ekim 2011 Saat 09:14
arkadaşım escalade de gördüm ben lpg hemde 0 escalade :) önemli olan takıcak firmanın ne kadar bu işi iyi yaptığı benm isim vermemin nedenide o zaten almanyada bir ara mercedes bile kendi fabrikasından lpgli araçlar üretti.. peug. ne ki :) anlıyorum performans aracı ama rc yide cok beğeniyorum özel bi araç zaten benm taktırıcam lpg en iyisi diyorum


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Ekim 2011 Saat 09:16

Tercih senin arkadaşım,ilkler herzaman hatırlanır :)



Mesajı Yazan: oğuzhan86
Mesaj Tarihi: 05 Ekim 2011 Saat 09:21
ben zaten edirnede kullanıcam aracı evet ilk aracm olucak belki bundan sonrada spor bi araba alamıcam bilmiyorum ama bu ilk ve bende fazla hırpalanmamıs bir arac alıp kullanmak istiyorum. ortalama bir gti 15bin rc 20 den başlıyo gtide alsam zaten jant ve tekerlek değişicek 17'' olucak he birde arac 2000 yada 2001 model olucak redline görme olasığı baya yüksek bir araç olucak muhtemek ama rc alırsam en kötü 2003 olucak ve araca birşey yapmıcam


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Ekim 2011 Saat 09:38
Hakkında hayırlısı olsun arkadaşım,inşallah gönlünden geçen aracı alırsın kazasız belasız kullanırsın...


Mesajı Yazan: oğuzhan86
Mesaj Tarihi: 05 Ekim 2011 Saat 09:51
arkadaşlar peki bu peug. ların yedek parçaları ford citroen wolkswagen toyota 206 yla eşdeğer segmentteki araçlarıyla nasıl yedek parça fiyatları ortalama olarak nasıldır??


Mesajı Yazan: tigerland
Mesaj Tarihi: 05 Ekim 2011 Saat 10:04
Orjinalini yazan: oğuzhan86 oğuzhan86 Yazdı:

peki 206 gti lerin yedek parçaları pahalımıdır???
triger set 300 TL değiştirdim, 
Arka Torsiyon var sırada 275 TL tutyor, uçuk değil tamir bakım.. 


-------------
206 RG 2000
206 GTI 2001
206 XS 2004
206 RC 2004
206+ 2012
206 GTI 2002
206 RED RC
207 GT
206 RC Black


Mesajı Yazan: tigerland
Mesaj Tarihi: 05 Ekim 2011 Saat 10:07
alacaksan RC al bencede çok az yakıta fazladan paran gider, vergiside 300 TL farkediyor yılda ben yaptım hesabı :)) bende değiştirirsem RC'ye geçerim. ama ilk aracım demişsiniz araç kullanmayı iyi biliyorsunuz sanırım performans araç alacağınıza göre

-------------
206 RG 2000
206 GTI 2001
206 XS 2004
206 RC 2004
206+ 2012
206 GTI 2002
206 RED RC
207 GT
206 RC Black


Mesajı Yazan: oğuzhan86
Mesaj Tarihi: 05 Ekim 2011 Saat 10:09
sanırım asıl sorun 14000 tl ye temiz motorlu düzgün bir arac bulmak sizce bu fiyata temiz patlamamıs hor kullanılmamıs bulunur mu?


Mesajı Yazan: oğuzhan86
Mesaj Tarihi: 05 Ekim 2011 Saat 10:09
14000 tl ye gti :)


Mesajı Yazan: tigerland
Mesaj Tarihi: 05 Ekim 2011 Saat 10:16
Orjinalini yazan: oğuzhan86 oğuzhan86 Yazdı:

sanırım asıl sorun 14000 tl ye temiz motorlu düzgün bir arac bulmak sizce bu fiyata temiz patlamamıs hor kullanılmamıs bulunur mu?
araştırmanız gerek illa GTİ olsun mu diyorsunuz siz ? o zaman şimdiden aramaya başlayın, sizin için değişensiz bitane
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-peugeot-bakmadan-gecme-206gtt-nadir-kalanlardannn-59570827/detay/" rel="nofollow - http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-peugeot-bakmadan-gecme-206gtt-nadir-kalanlardannn-59570827/detay/


-------------
206 RG 2000
206 GTI 2001
206 XS 2004
206 RC 2004
206+ 2012
206 GTI 2002
206 RED RC
207 GT
206 RC Black


Mesajı Yazan: oğuzhan86
Mesaj Tarihi: 05 Ekim 2011 Saat 10:49
16000 km yazmış ama hile hurda olmasın? :)


Mesajı Yazan: tigerland
Mesaj Tarihi: 05 Ekim 2011 Saat 10:52
ara sor ona bakmadım :)

-------------
206 RG 2000
206 GTI 2001
206 XS 2004
206 RC 2004
206+ 2012
206 GTI 2002
206 RED RC
207 GT
206 RC Black


Mesajı Yazan: oğuzhan86
Mesaj Tarihi: 05 Ekim 2011 Saat 11:10
bakın ben 2 tane buldum fikirlerinizi bekliyorum..

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-peugeot-190-hp-hatasiz-52414881/detay/

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-peugeot-benzeri-aynada-s16-58076382/detay/


Mesajı Yazan: oğuzhan86
Mesaj Tarihi: 05 Ekim 2011 Saat 12:46
Orjinalini yazan: Erbin Erbin Yazdı:


alacaksan RC al bencede çok az yakıta fazladan paran gider, vergiside 300 TL farkediyor yılda ben yaptım hesabı :)) bende değiştirirsem RC'ye geçerim. ama ilk aracım demişsiniz araç kullanmayı iyi biliyorsunuz sanırım performans araç alacağınıza göre


araç kullanmayı biliyorum ama cok iyi değil zaten edirnede oturuyorum aracıda burda kullanıcam trafik pek sorun olmuyor mesela rc kullanırken araba kullanmayı cok iyi bilmeyen birisi zorlanır mı ?


Mesajı Yazan: Muhammet
Mesaj Tarihi: 05 Ekim 2011 Saat 13:56
Orjinalini yazan: oğuzhan86 oğuzhan86 Yazdı:

sanırım bu redline olayı arabanın yüksek devirde cok fazla kullanılması ve izlediğim videolarda genelde gtiler bu redline a cok cıkmış gibi duruyor.rc ler redline ı görmesi daha zor en azından izlemiş olduğum videolar onu gösteriolar:)

devir göstergesinde kırmızı gösterilen yerler redline olarak geçer rc nin redline görmesi daha kolaydır beygir olarak bile anlayabilirsin çok iyi bir ustaya göstermen de fayda var. kesinlikle hor kullanılmıştır temizleride pahalıdır hemde çok abartı bir şekilde. ilk aracın olacaksa direksiyon ve hız tecrüben yoksa kesinlikle bulaşma derim çünkü böyle araçlar feci bir şekilde gaza getiriyor. bende kullandım performans arabası ve hor kullandım herkesin yaptığı gibi. aşırı derecede masraf açabilir dikkatli olmakta fayda var benim eski araçta 2.000 tl gibi bir masraf vardı kimilerine göre az gelebilir ama aracın fiyatı 10.000 olunca fazla geliyor. ikisinden birisi diyorsan kesinlikle rc derim. şimdiden hayırlı olsun umarım beklentini karşılayacak bir araba bulursunGülme


-------------
307cc 2.0 otomatik 34 ARM 55
2008 BMW 320d


Mesajı Yazan: oğuzhan86
Mesaj Tarihi: 05 Ekim 2011 Saat 14:40
Orjinalini yazan: Muhammet Muhammet Yazdı:


Orjinalini yazan: oğuzhan86 oğuzhan86 Yazdı:

sanırım bu redline olayı arabanın yüksek devirde cok fazla kullanılması ve izlediğim videolarda genelde gtiler bu redline a cok cıkmış gibi duruyor.rc ler redline ı görmesi daha zor en azından izlemiş olduğum videolar onu gösteriolar:)

<div id="isChromeWebToolbarDiv" style="display:none">

devir göstergesinde kırmızı gösterilen yerler redline olarak geçer rc nin redline görmesi daha kolaydır beygir olarak bile anlayabilirsin çok iyi bir ustaya göstermen de fayda var. kesinlikle hor kullanılmıştır temizleride pahalıdır hemde çok abartı bir şekilde. ilk aracın olacaksa direksiyon ve hız tecrüben yoksa kesinlikle bulaşma derim çünkü böyle araçlar feci bir şekilde gaza getiriyor. bende kullandım performans arabası ve hor kullandım herkesin yaptığı gibi. aşırı derecede masraf açabilir dikkatli olmakta fayda var benim eski araçta 2.000 tl gibi bir masraf vardı kimilerine göre az gelebilir ama aracın fiyatı 10.000 olunca fazla geliyor. ikisinden birisi diyorsan kesinlikle rc derim. şimdiden hayırlı olsun umarım beklentini karşılayacak bir araba bulursunGülme



58000 km de 21bin liraya var 2003 model rc sence nasıldır


Mesajı Yazan: Muhammet
Mesaj Tarihi: 05 Ekim 2011 Saat 17:24
bence parasından çok temizliğine önem vermelisin 2.000 fazla olsun temiz olsun piyasasını bilmiyorum üstadım

-------------
307cc 2.0 otomatik 34 ARM 55
2008 BMW 320d


Mesajı Yazan: 06K3892Böcüük
Mesaj Tarihi: 03 Kasım 2011 Saat 15:30
2 tane 206 gti kullanmışlıgı olan bı kısı olarak ve halada kullanmaya devam eden bi dostun olarak sana iyi ve kötü yanlarından bıraz bahsedeyım. elbette caddede sokakda heryerde aracını parmakla gösterecekler kucuk cocuklar bakacak ve buda elbette hosuna gıdecek bunlarda bı kötuluk yok ancak 2.0 138 bg bıraz oynanmış olur zaten aldıgın ortalama 140 bg tüpde 325 350 kuruş arası yakıyor . sonra rot ayarı yaptırmalısın hep cunku hız lastıgı rot bozuyo ondan sonra gaz ayarı vs eger benzınde bınersende 500 kuruşu gözden cıkaracaksın tabı zevk meselesı ben bıle 1 ay bındıkden sonra lpg taktırmak zorunda kaldım karar senin rcnin tadı ayrıdır tabi rc olan bı arkadaşdan bılgı al bence ben gti hakkında bıldıklerımı paylaştım :)

-------------
06K3892 --->2001 Model 206 Gti 2.0 151Hp Böcüük .)

"Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her   şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin


Mesajı Yazan: I Love My Pug
Mesaj Tarihi: 03 Kasım 2011 Saat 16:08
Oğuzhan, Muhammet' e katılıyorum bencede GTİ yada RC tarzı araçlar hiç kimsenin ilk aracı olmamalı zira kötü sonuçlarla karşılaşabilirsin Allah korusun..

-------------
306 GTI - 2.0LT 200 HP
"Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin
0507 750 39 37


Mesajı Yazan: murat deniz
Mesaj Tarihi: 03 Kasım 2011 Saat 16:54
Orjinalini yazan: apopeugeot apopeugeot Yazdı:

bence ilk aracınsa bu araçlardan almamanda fayda var bence... Benim direksiyonum iyi arac sürmeyide iyi biliyorum diyorsan bişey demem ama ilk alıncak araç rc yada gti olmamlı :)
 
+1 Thumbs Up


-------------
2004 PEUGEOT 206 x-linE 1.4 75 bg benzin / Ariane 15" jant + 185 55 15 goodyear efficientgrip   0 RH +
kara böcükk :)


Mesajı Yazan: I Love My Pug
Mesaj Tarihi: 03 Kasım 2011 Saat 17:17
Orjinalini yazan: oğuzhan86 oğuzhan86 Yazdı:

Orjinalini yazan: Erbin Erbin Yazdı:


alacaksan RC al bencede çok az yakıta fazladan paran gider, vergiside 300 TL farkediyor yılda ben yaptım hesabı :)) bende değiştirirsem RC'ye geçerim. ama ilk aracım demişsiniz araç kullanmayı iyi biliyorsunuz sanırım performans araç alacağınıza göre


araç kullanmayı biliyorum ama cok iyi değil zaten edirnede oturuyorum aracıda burda kullanıcam trafik pek sorun olmuyor mesela rc kullanırken araba kullanmayı cok iyi bilmeyen birisi zorlanır mı ?
 
Kardeşim trafik sorun değil demişsinde trafiğin yoğun yada tenha olması değil zaten önemli olan, altındaki devirli araç sen bastıkça makina ister yanlış anlama motorun sesinden bile kim olsa gaza gelir ben gaza gelmem diyen yalan söyler açıkcası. Allah korusun gider biyerde patlarsın örnekleri çok yaşandı özellikle 106 GTI gençler yüzünden kötü bir üne sahip oldu ne yazıkki..


-------------
306 GTI - 2.0LT 200 HP
"Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin
0507 750 39 37


Mesajı Yazan: oğuzhan86
Mesaj Tarihi: 03 Kasım 2011 Saat 17:33
bi ara subaru bile baktım fakat motoruna bakıcak usta sayısı ist.da bile sınırlı 206 rc nin de temizini bulursam istiyorum cünkü araç pug un modern ve performans anlamında suana kadar en iyisi ama 206 gti de diğer secenek olarak düşünüyorum fiyatından dlayı ve temizini daha rahat bulabilirim gibi geliyor sanki...ayrıca öyle yüksek sürata cıkmak için almıyıcam aracın durusu bile yetiyor :)


Mesajı Yazan: I Love My Pug
Mesaj Tarihi: 03 Kasım 2011 Saat 17:55
Görüntü için alıyosan 206 XS al, tıpa tıp GTI. Cam tavanda var.

-------------
306 GTI - 2.0LT 200 HP
"Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin
0507 750 39 37


Mesajı Yazan: oğuzhan86
Mesaj Tarihi: 03 Kasım 2011 Saat 18:19
görünyü + performans


Mesajı Yazan: drakman
Mesaj Tarihi: 03 Kasım 2011 Saat 20:25
Ben olsam RC al derim, ama senin gönlün GTI diyor. Son olarak gönlünün sesini dinle derim.


Mesajı Yazan: oğuzhan86
Mesaj Tarihi: 03 Kasım 2011 Saat 20:32
aslında verdiğim paranın karsılığını almak istiyorum her anlamda diyelim o yüzden rc daha önce ama gti yide pas gecemiyorum :)


Mesajı Yazan: MagicPerformance
Mesaj Tarihi: 03 Kasım 2011 Saat 21:11
6 senedir 206 gti kullanıyorum ama 2. araç olarak :)
1. si 23-24 binden aşağı alacağın RC sana keyif değil dert verir.
2. gti-rc tarzı araçların motorları diğer normal puglara göre daha kaliteli üretilmiştir. benim aracım şu anda 135000 de bu km nin 120000 redline kullanımdır ve halen saat gibi çalışıyor( 320000km olan gti arkadaşımda var oda saat gibi)
3.GTİ-RC segment olarak farklı araçlar gti artışarı yedek parçası daha ucuz ve rahat bulunabilir. ve sanrufu var daha az yakar. RC nin artıları daha sağlam gider koltuklarını ve jantlarını söküp satsan 4000 tl eder :)
4. eğer daha önce bu tarz performans aracın olmadıysa bence önce gti al 1-2 sene bin rc ye dön derim.


Mesajı Yazan: kabusizmit
Mesaj Tarihi: 03 Kasım 2011 Saat 21:29
Bak arkadaşım yakın arkadaşımda 206 gti var arabayı çok kullandım biliyorum 206 rc yi bikere kullandım 60 km civarı. 2 aracısenin için karşılaştırayım..Senin ilk aracın olacağı için 206 gti bindiğinde sana f 16 gibi gelecek ama kendi rakiplerine göre yavaş araç yaktığı benzinin hakkını vermiyo 306 gti yı gecemesin 206 rc yi geçemessin 106 gti yı geçemessin civic vti yigeçemessin,,, abimin chip li 1.6 dizel focusu  nal toplatıyo... 206 gti ya
 
RC ye gelince amortisor istemleri firen sistemleri direksiyon kutusu 206 gti dan farklıdır. Tam bi yarış arabasıdır. 206 gti ile 206 rc kıyas bile edilemez bu işlerden biraz anlıyan kişi bu kıyaslamaya güler geçer...
Sahibinden  de 200 tane 206 gti vardır satılık ama RC 20 taneyi geçmez... Rc yi çok kişi ister ama az kişi satın alır... Temizinide oyle 20-22 ye bulamassın RC pejo nun efsane aracıdır... Kazasız düşük kilometre  en az 25-26.000 (bende alıcam temiz düşük iyatlısını 1 senedir bekliyorum daha düşmedi Gülme)
LPG mevzuuna gelince 206 gti ın lpg lisi daha makbuldur..Ama 206 rc ye LPG taktırırsan aracın son sahibi sen olabilirsin ona göre...
 
 206gti yı alan görüntüsüne vurulur.... Ama 206 rc alan nasıl bi araç aldığının farkındadır o yüzden lpg işine bulaşmaz haftada 3 gün gazlar sonra doğru garaja.....
 
yedek parça olarak iki aracında yedek parçaları uygun arkadaşın 206 gti ın devirdayim triger tüm filtreler işçilik 600 tl ye hallettik...
 


Mesajı Yazan: oğuzhan86
Mesaj Tarihi: 03 Kasım 2011 Saat 22:00
Kahraman LPG, dizele karşı
Kimi için doğa dostu, kimi için yürüyen bomba. Ferrari, Almanya’da bir otomobiline LPG takılmasını firmaya hakaret sayıp sahibinden geri almış olsa da, 2007’nin hız rekoru, bir LPG’li spor otomobile ait. Kapalı otoparklara alınmasalar da, otomobil firmalarınca garanti kapsamından çıkarılsalar da, Türkiye’de LPG’li otomobil sayısı iki milyona ulaştı. Litre başı düşük fiyatı sayesinde, dizel otomobillere tasarrufta hava atan LPG’li otomobiller, rüştünü ispata çalışıyor

Renksiz, kokusuz ve depolanabilen bir yakıt türü olması, LPG’yi (sıvılaştırılmış petrol gazı) ön plana çıkarıyor. Gaz emisyon değerleri de benzin ve dizel yakıtlara oranla çok düşük. LPG bu anlamda çevre dostu bir yakıt türü. Otomobillerde LPG kullanımı ise 2000 yılına denk geliyor. Benzinden yarı yarıya daha ucuz olan litre fiyatı, LPG’yi tasarruflu kılıyor. Ancak her alanda olduğu gibi LPG dönüşümlerinde belli güvenlik kriterlerinin oluşup, kontrolünün sağlanması, 2005’e kadar mümkün olmadı. Şu anda Türkiye’deki araçların yüzde 27’sinde LPG var. Yeni sertifikalı montaj sistemlerinin ortaya çıkması ile sadece ucuz otomobillerde değil, lüks araçlarda da LPG kullanılıyor olması, sektörün daralmayıp, gittikçe büyüyeceğinin ipuçlarını veriyor. Ancak sektör, 2001-2005 arasında nizami olmayan yöntemlerle dönüşümü gerçekleştirilmiş otomobillerin kötü şöhretinin cezasını çekiyor.

Kapalı otopark sorunu

Bazı Avrupa ülkelerinde LPG’li otomobillere vergi indirimi ya da ücretsiz otopark gibi teşvik edici uygulamalar gerçekleşirken, Türkiye’de LPG’li otomobiller kapalı otoparklara alınmıyor. Bu da LPG’li araçlara karşı insanlarda korku yaratıyor. Kimileri bu sorunu, kapalı otoparkların yeterli havalandırma sistemlerinin olmamasına bağlıyor. Sektördeki uzmanlar ise temkinli olmak gerektiğini ifade ediyor. Bunun başlıca sebebi kontrolsüz yapılan LPG dönüşümleri. Aslında, bu korkunun tüm LPG’li araçları kapsaması yanlış. Çünkü 2005’ten itibaren, benzinli araçların LPG’ye dönüşümü, ‘sıralı sistem’le yapılmaya başlandı. Bu sistem, gerekli güvenlik tertibatına sahip olduğundan, bu tür araçların kapalı otoparklara girmesinde sakınca yok. Ancak 2001-2005 arasında dönüşümü yapılan araçlar hâlâ trafikte olduğundan, hangi LPG’li otomobilin güvenli, hangisinin tehlikeli olduğunu saptamak zor. Bir anlamda, kurunun yanında yaş da yanıyor.
Yeni sistem, eski sisteme göre çok daha başarılı. LPG sektörü, standartların uygulanması ve bazı kontrol mekanizmalarının işlemesi ile ‘tehlikeli’ gibi algılanan bu yakıta bakış açısının hızla değişerek, LPG’nin ‘tehlikeli’ yerine artık, ‘güvenli ve çevreci’ olarak algılanmasını umut ediyor. Fakat bu algıyı çabuk değiştirmek pek kolay olmayacak gibi duruyor. Çünkü Türkiye’de bugüne dek LPG, hep fiyat avantajı göz önünde bulundurularak tercih edildi. Bu da ‘LPG´nin kalitesiz ve ucuz araçlar tarafından kullanıldığı’ algısına yol açtı. Birçok sürücü, lüks araçlarında LPG kullanırken, bunu gizleme gereksinimi duydu.

Orijinal LPG’li otomobiller

Nizami olmayan montajlarla birlikte, otomotiv firmaları da önlem olarak LPG dönüşümü yapılmış otomobilleri garanti kapsamından çıkarma uygulamasına geçti. İstanbul’da yalnızca 46 yasal çalışma izni bulunan LPG montaj istasyonu varken, korsan çalışan işyeri sayısı 360’ı geçiyor. Tüm bu olumsuzluklara rağmen, yıllık LPG dönüşümü yapılan otomobil sayısı 200 bini bulunca, akaryakıt firmalarından otomobil üreticilerine kadar tüm ilgili aktörler pastadan pay almak için gerekli hazırlıkları yapmaya başladılar.
Proton, FIAT, Chevrolet ve Hyundai, uygunsuz LPG dönüşümlerinin önüne geçmek için fabrika çıkışlı LPG’li otomobil satışına başladılar. Böylelikle fabrikadan LPG çıkışlı satın alınan otomobil, garanti kapsamından da çıkmamış oldu. Üretici firmaların da geleceği görüp LPG’li otomobilleri sahiplenmesi önemli. Fark edilir yakıt tasarrufu sağlayan LPG’li otomobiller, özellikle dizel versiyonları olmayan üreticiler için can simidi olabilir. Biz de fabrikadan LPG dönüşümlü bir otomobil deneyerek duruma daha yakından bakalım istedik.

LPG’li araçları denedik

Gen 2, Proton firması tarafından LPG dönüşümü yapılmış bir otomobil. 1.6 litrelik benzinli motorla satışa sunulan model, 23 bin YTL satış fiyatına sahip. Gazlı versiyonunu tercih ederseniz 1.850 YTL’lik fark ödüyorsunuz. 4-5 bin YTL’lik benzinli-dizel otomobil fiyat farkı düşünülürse hesaplı bir rakam. Otomobilin genel duruşu sportif ve Avrupai. Proton yetkilileri, geçmiş yıllardaki kötü JET-PA macerasını unutturmak için Ulumotor distribütörlüğünde Türkiye’ye yeniden ‘merhaba’ dedi. Firma, LPG dönüşümü yapılmış Gen 2 modeliyle hem şık hem hesaplı olunabileceğini göstermek istiyor. Gen 2’nin benzinli kullanımında, atak motoru dikkatimi çekti. Kolay devirlenen motor, verimli çalışması ile beni etkiledi. Peki Gen 2, LPG’li kullanımda nasıl bir performans gösterecekti?

LPG ile daha sessiz

Kompakt yapıya sahip Gen 2, uzun boylular için baş mesafesinde biraz sorun çıkarabilir. Çünkü araç, spor otomobillerde olduğu gibi alçakta konumlandırılmış bir oturuşa sahip. Benzinli kullanımda, kimilerine sportif gelebilecek olan motor sesi, yüksek devirlerde beni biraz rahatsız etti. LPG’li kullanımda bu sesin hayli azaldığını gördüm. Performansta önemli bir değişiklik olmazken, alt devirlerde LPG’li kullanımda biraz cansızlık hissediliyor. Direksiyonun sol tarafındaki bir düğme yardımı ile LPG’li kullanıma geçebiliyorsunuz. Bu düğme dışında araçtaki her şey, benzinli kullanımdaki gibi. Asıl değişiklik bagajda. Çünkü yedek lastiğin olduğu bölümde LPG tankı bulunuyor. 45 litrelik tankın dolumu, arka tamponun alt kısmından gerçekleşiyor. LPG’li otomobillerde yerinden edilen yedek lastik, bagajdan yer çalabiliyor. Bu sorun, tamir kitleri kullanılarak çözülebilir. Bu kitler sayesinde lastiğiniz patladığında köpük sprey kullanarak yolunuza devam edebilir ve bagajınızdaki yedek lastik eksiğinin sorun olmamasını sağlayabilirsiniz.

Kim daha ucuz?

LPG uygulaması sadece benzinli otomobillere yapılabiliyor. Aslında LPG’li otomobiller, litre bazında benzinli otomobillerden daha az harcamıyor. Ancak litre başına ödenen fiyat benzine göre hayli hesaplı. Benzinin litresi ortalama 3.2 YTL, mazotun litresi 2.5 YTL, LPG’nin ise litresi 1.7 YTL civarında değişiyor. Bu da LPG’li otomobillerin benzinli versiyonlarına göre yüzde 45 daha az yakıt harcaması, dizel otomobillerle de başa baş mücadele etmesi demek. 100 kilometrede ortalama dokuz litre benzin tüketen bir otomobilde, benzine her 100 kilometre için 27.45 YTL harcanırken LPG’li bir otomobilde 18.79 YTL’lik masraf oluşuyor. Bu, her 100 kilometre için 8.66 YTL kâr etmek demek. Yılda 200 bin otomobilin LPG’li hale gelmesiyle otogaz tüketimi, akaryakıt firmalarını harekete geçirmeye başladı. Fabrikadan LPG’li otomobillerle güvenlik problemi aşılmaya çalışılırken, belki de sektörün en düzenli çalışan kısmını akaryakıt firmaları oluşturuyor. Sadece İstanbul’da 348 noktada LPG satın alabileceğiniz istasyon bulunuyor. Türkiye, Avrupa’da LPG tüketiminde ilk beş ülkenin içinde.
Bizde LPG’li otomobil sahipleri hâlâ gizli saklı istasyonlarda geceleri dolum yapıyorlar. Lüks arazi araçları hatta spor otomobiller LPG’li olduklarını gizlemek için özel tasarımlar gerçekleştiriyor. Herkes, LPG takılmak istendiği için üretici firma tarafından geri alınan Ferrari’yi konuşadursun, bazı ülkeler LPG dostu uygulamaları ile şaşırtıyor. Otogaz kullanımının doğaya gaz emisyonları salınımı açısından çok önemli olduğu fark edilen Avustralya’da, ‘LPG´li Araç Teşvik Programı’ sekiz yıldır devrede. Program kapsamında mevcut aracını LPG yakıtlı sisteme dönüştürenlere 2 bin, yeni LPG’li araç satın alanlara ise bin Avustralya Dolarlık teşvik veriliyor. Kısacası, LPG’li araçlar sanıldığı kadar ürkütücü değil, yeter ki tüm güvenlik kuralları yerine getirilerek üretilsinler.

bence iyice araştırın su lpg olayını derim ben 1 senedir araştırıyorum


Mesajı Yazan: I Love My Pug
Mesaj Tarihi: 03 Kasım 2011 Saat 22:14
Orjinalini yazan: kabusizmit kabusizmit Yazdı:

Bak arkadaşım yakın arkadaşımda 206 gti var arabayı çok kullandım biliyorum 206 rc yi bikere kullandım 60 km civarı. 2 aracısenin için karşılaştırayım..Senin ilk aracın olacağı için 206 gti bindiğinde sana f 16 gibi gelecek ama kendi rakiplerine göre yavaş araç yaktığı benzinin hakkını vermiyo 306 gti yı gecemesin 206 rc yi geçemessin 106 gti yı geçemessin civic vti yigeçemessin,,, abimin chip li 1.6 dizel focusu  nal toplatıyo... 206 gti ya
 
RC ye gelince amortisor istemleri firen sistemleri direksiyon kutusu 206 gti dan farklıdır. Tam bi yarış arabasıdır. 206 gti ile 206 rc kıyas bile edilemez bu işlerden biraz anlıyan kişi bu kıyaslamaya güler geçer...
Sahibinden  de 200 tane 206 gti vardır satılık ama RC 20 taneyi geçmez... Rc yi çok kişi ister ama az kişi satın alır... Temizinide oyle 20-22 ye bulamassın RC pejo nun efsane aracıdır... Kazasız düşük kilometre  en az 25-26.000 (bende alıcam temiz düşük iyatlısını 1 senedir bekliyorum daha düşmedi Gülme)
LPG mevzuuna gelince 206 gti ın lpg lisi daha makbuldur..Ama 206 rc ye LPG taktırırsan aracın son sahibi sen olabilirsin ona göre...
 
 206gti yı alan görüntüsüne vurulur.... Ama 206 rc alan nasıl bi araç aldığının farkındadır o yüzden lpg işine bulaşmaz haftada 3 gün gazlar sonra doğru garaja.....
 
yedek parça olarak iki aracında yedek parçaları uygun arkadaşın 206 gti ın devirdayim triger tüm filtreler işçilik 600 tl ye hallettik...
 
AlkışAlkış


-------------
306 GTI - 2.0LT 200 HP
"Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin
0507 750 39 37


Mesajı Yazan: zdearban
Mesaj Tarihi: 19 Kasım 2011 Saat 22:38
Orjinalini yazan: Yazdı:

Arkadaşım sahibindende 16 adet rc ilanı var birtanesinde lpg yok gerçekten taktırmak istiyormusun.
Çünkü taktırırsan bir ilk olursun Sırıtma
 

Big smileBig smile


-------------
Şarkının Sonuna Ağlama Payı Bırak...


Mesajı Yazan: oğuzhan86
Mesaj Tarihi: 20 Kasım 2011 Saat 00:40
türkiyede 8 tane ferraride, birçok posche cayanne turbo s te , keza subaru impreza wrx sti ve opel corsa opc de warsa bence hollanda malı olan 2 marka prins yada teleflex(ben teleflex diyorum bence daha kaliteli)takılır.sonuçta 20 bin lik performans aracı...cokta güzel satılır..örnek porsche cayanne turbo s için performans daha önemli 0-100 süresi 4.6 saniye



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net