Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

307 hararet

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=18695
Tarih: 27 Temmuz 2025 Saat 20:28
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 307 hararet
Mesajı Yazan: Muhammet
Konu: 307 hararet
Mesaj Tarihi: 03 Ekim 2011 Saat 17:47
herkese iyi günler bir kaç sorum olacaktı. 307 cc 2.0 otomatik aracım var trafikte durunca aracın hararet çubuğu yükseliyor hızlanınca iniyor bir ara 100 dereceye kadar geldi korktum kapattım sonra tekrar oldu fakat bir şey olmadı hızlanınca tekrar azaldı ama her seferinde aynı şey oluyor bu bir problem mi yoksa fan daha sonramı devreye giriyor bilgilendirirseniz sevinirim iyi forumlar Gülme

-------------
307cc 2.0 otomatik 34 ARM 55
2008 BMW 320d



Cevaplar:
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 03 Ekim 2011 Saat 17:57

normaldir merak etmeyin.

1.6 benzinli kullanıyorum 90 ile 100 arası normaldir. 2.0 motorda yanılmıyorsam aynı sıcaklıkda olması gerekiyor, güle güle kullanın. eğer 90 dan çok aşağı iniyorsa ozaman termostatınız arızalı olabilir konrtol edin onun dışında sıkıntı olmaz. zaten hararet çok yükselirse araç ikaz vererek göstergede "stop" yazısını yakıp söndürmeye başlar ozaman motoru durdurmalısınız.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 03 Ekim 2011 Saat 18:03
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

normaldir merak etmeyin.

1.6 benzinli kullanıyorum 90 ile 100 arası normaldir. 2.0 motorda yanılmıyorsam aynı sıcaklıkda olması gerekiyor, güle güle kullanın. eğer 90 dan çok aşağı iniyorsa ozaman termostatınız arızalı olabilir konrtol edin onun dışında sıkıntı olmaz. zaten hararet çok yükselirse araç ikaz vererek göstergede "stop" yazısını yakıp söndürmeye başlar ozaman motoru durdurmalısınız.


bazı üyelerimizin peugeot üstüne ustalık belgesi alması gerekiyor


Mesajı Yazan: Muhammet
Mesaj Tarihi: 03 Ekim 2011 Saat 18:04
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

normaldir merak etmeyin.

1.6 benzinli kullanıyorum 90 ile 100 arası normaldir. 2.0 motorda yanılmıyorsam aynı sıcaklıkda olması gerekiyor, güle güle kullanın. eğer 90 dan çok aşağı iniyorsa ozaman termostatınız arızalı olabilir konrtol edin onun dışında sıkıntı olmaz. zaten hararet çok yükselirse araç ikaz vererek göstergede "stop" yazısını yakıp söndürmeye başlar ozaman motoru durdurmalısınız.

bir ara 100 ün üstüne çıktığı için korktum sadece trafikteyken birden yükseliyor buda beni korkuttu 80-90 arasında genellikle trafikte ilk önce 90 sonra yavaş yavaş yükseliyor. bunu bilmem iyi oldu cevapladığınız için teşekkür ederim. 


-------------
307cc 2.0 otomatik 34 ARM 55
2008 BMW 320d


Mesajı Yazan: Ako06
Mesaj Tarihi: 03 Ekim 2011 Saat 19:03
Aynen sıkıntılı bir durumda stop yazısı yanmaya baslar..


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 03 Ekim 2011 Saat 20:24
Orjinalini yazan: Muhammet Muhammet Yazdı:

Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

normaldir merak etmeyin.

1.6 benzinli kullanıyorum 90 ile 100 arası normaldir. 2.0 motorda yanılmıyorsam aynı sıcaklıkda olması gerekiyor, güle güle kullanın. eğer 90 dan çok aşağı iniyorsa ozaman termostatınız arızalı olabilir konrtol edin onun dışında sıkıntı olmaz. zaten hararet çok yükselirse araç ikaz vererek göstergede "stop" yazısını yakıp söndürmeye başlar ozaman motoru durdurmalısınız.

bir ara 100 ün üstüne çıktığı için korktum sadece trafikteyken birden yükseliyor buda beni korkuttu 80-90 arasında genellikle trafikte ilk önce 90 sonra yavaş yavaş yükseliyor. bunu bilmem iyi oldu cevapladığınız için teşekkür ederim. 
 
100-105 e kadar çıkıyor 110 da sorun oluyordu sanırım. 80 e kadar düşmesi normal değil.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Muhammet
Mesaj Tarihi: 03 Ekim 2011 Saat 21:16
ben en iyisi bir göstereyim birşey yoksa bile tedbir amaçlı Gülme

-------------
307cc 2.0 otomatik 34 ARM 55
2008 BMW 320d


Mesajı Yazan: tilbe307
Mesaj Tarihi: 03 Ekim 2011 Saat 23:28
benim aracımda aynısı oluyor. uzun yolda 80 eğer trafiğe takıldıysan 100 110 oluyor. gittim ustaya dedim böyle birşey var.
pejo motoru sever sıcağı,
takma kafana bu mantığı dedi. aracım aldıktan sonra yani 2011 şubattan beri 20 bin km yaptım. şükür aslanım bi sorun çıkarmadı.


-------------
2010 3008 1.6 VTİ 120 HP PRİNS LPG


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 04 Ekim 2011 Saat 02:54
yanlışım varsa düzeltin ama benim bildiğim kadarıyla hararet yapmış sıcak motoru istop etmenin çook büyük zararı var yapılacak şey çalışır vaziyette arabayı bekletmek hararet biraz inince dikkatlice açıp su eksikse su eklemek ama hararet yapmış arabayı stop ederseniz blok gözlerine zarar verir.


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 04 Ekim 2011 Saat 09:43
Orjinalini yazan: tilbe307 tilbe307 Yazdı:

benim aracımda aynısı oluyor. uzun yolda 80 eğer trafiğe takıldıysan 100 110 oluyor. gittim ustaya dedim böyle birşey var.
pejo motoru sever sıcağı,
takma kafana bu mantığı dedi. aracım aldıktan sonra yani 2011 şubattan beri 20 bin km yaptım. şükür aslanım bi sorun çıkarmadı.
 
uzun yola da çıksan boşta da gitsen 80 e düşmemesi lazım eğer düşüyorsa termostatın gitmeye başlamış demektir. bu araç en iyi 90 derecede çalıştığı için (1,6 benzinli) bu yüzden termostat sürekli 90 da tutar. Uzun yolda ise motor değil radyatördeki su soğur ve termostat motor ısındıkca biraz soğuk su yollar yeniden 90 dereceye indirir. 90 a inincede radyatörden gelen suyu yeniden keser bu şekilde aracı sürekli 90 derecede tutar ister uzun yolda git ister 1. viteste git aynı.
 
80 e inmesi mümkün değil termostatına baktır.
 
 


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: okan4037
Mesaj Tarihi: 04 Ekim 2011 Saat 09:59
bencede 80 e inmesi için yokuş aşağı boşa almanız ve 100 gibi süratle otobanda buz gibi hava akımından geçmeniz lazım :)

-------------
MEÜ... 2004 307 1.6 Cc


Mesajı Yazan: gozem
Mesaj Tarihi: 04 Ekim 2011 Saat 10:06
Bu sorun,,, radyatör peteklerinin tıkanmasından dolayıda olabilir.
Araç haraket edince kendini soğutuyor ama durduğunda fanın cektiği hava yeterli gelmiyor.
Bence radyatörünüzü basınclı hava ile temizletiniz. Bunun için ücret dahi ödemezsiniz..

-------------
Mehmet Ali ÇECELİ
2004 307 XT 110hp manuel,dizel..
Dünya Kadar Malın olucağına Fındık Kadar Turbon olsun


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 04 Ekim 2011 Saat 10:28
Orjinalini yazan: okan4037 okan4037 Yazdı:

bencede 80 e inmesi için yokuş aşağı boşa almanız ve 100 gibi süratle otobanda buz gibi hava akımından geçmeniz lazım :)
 
yav arkadaş sen benim yazdığımı okumaın mı (:
 
boşa bile atsan 80 e inmez. Çünkü 100 dereceye kadar ısınan bir motoru bildiğin gibi radyatörden gelen soğuk su motorun içinde dolaşarak soğutur. termostat da radyatörden gelen soğuk suyun önünü açarak be kapayarak sürekli 90 da tutar.
 
yani boşta biel gitsen radyatördeki su termostat izin vermediği sürece motora girip soğutamaz. Termostat da sıcaklık 90 derecenin altına indiğinde radyatörden gelen soğuk suyun önünü kapattığı için motorun soğutması durdurulmuş olur. bu yüzden 80 e düşmesi imkansız!.
 
eğer düşüyorsada termostat arızalanmıştır suyun önünü kapatamıyordur.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net