Açık Hava Filtresi Borusu Yapma.
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: Nasıl Yapılır ?
Forum Tanımlaması: Araçlarınızda uygulayabileceğiniz pratik çözümler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=18553
Tarih: 09 Haziran 2025 Saat 17:00 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: Açık Hava Filtresi Borusu Yapma.
Mesajı Yazan: metin
Konu: Açık Hava Filtresi Borusu Yapma.
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 15:50
Arkadaşlar merhaba.
Hafta sonu forumumuzdan "mimit" kardeşimizden green marka açık hava filtresi aldım. Aracıma taktım ama pek de sağlam olduğunu zannetmiyorum. Güzel bir boru sistemi gerekiyor. Zira elimdeki borularla tam manası ile olmadı diyebilirim. (Şuan emanet bir şekilde duruyor)
Nette biraz araştırdım hazır borular var ama çok pahalı yani o parayı etmez. Birde sipiralli olduğu için iyi değilmiş çünkü havanın geçeceği boru mümkün olduğunca pürüzsüz olması gerekiyor.
Şuan en güzel ve en ucuz olarak bildiğimiz pimaş boru ile hava filtresini istediğim şekilde monte etmek istiyorum.
Siz değerli arkadaşlarımın bu konu hakkında bilgilerini ve tavsiyelerini paylaşmalarını rica ediyorum. Daha iyi fikriniz varsa o yönde bir çalışma yapacağım.
Teşekkürler.
------------- Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: I Love My Pug
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 16:06
Öncelikle hayırlı olsun yeni filtren :) sormak istediğim şey pimaş boru plastik mi ? yoksa çelik mi ?İnternetten baktım hep plastik gözüküyorda ?
------------- 306 GTI - 2.0LT 200 HP "Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin 0507 750 39 37
|
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 16:08
I Love My Pug Yazdı:
Öncelikle hayırlı olsun yeni filtren :) sormak istediğim şey pimaş boru plastik mi ? yoksa çelik mi ?İnternetten baktım hep plastik gözüküyorda ? |
vallahi pimaş boru bildiğim kadarı ile plastik oluyor çelik nasıl?
aspiratör borusunumu kasdettiniz çelik olarak?
evet bende internetten araştırıyorum bir yandan. en sağlam ve şekil verilebilen plastik gözüküyor.
------------- Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 16:18
Metin emir abiye bir sor istersen belki elinde fazladan boru kalmıştır,yada murat abiden orjinal filtre borusunu alıp monte edebilirsin???
|
Mesajı Yazan: brutal
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 16:19
Hocam o iş pimaşla olur ama olmaz .. Neden diyeceksin çünkü erime olabilir ayriyetten sıcaklığı havaya iletebilir .. Ama Yalıtım Malzemecisinden Kalorifer Borularına Sardıkları Malzemeden SArarsan Canavar Olur Ve Pimaş AYrı Bir Ses Cıkarır .. :)
------------- 106 Xr 1.4 5K 106 Qs 1.4 3K 307 Xs 1.6 5K Alfa Romeo 147 1.6 Dist Alfa Romeo 156 1.6 T.S Vw Golf TSI 1.4 Pulse
|
Mesajı Yazan: sedataksu
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 16:23
Arkadaşlar pimaş boru erir ve ısınıp sogumadan dolayı kırılır.Bunun yerine bizim başka işler için kullandığımız elastiki kauçuk içi ip sargılı borular var çok güzel bir ara kendi aracıma yapacaktım.Adını ögrenmek için depoya gittim arkadaşı bulamadım bulduğumda adını ve nerden bulabileceğini yazacam.Birde hava filtresinin agız çapını yazarmısın o ölçü varmı bi sorayım.
------------- 2011 C4 VTRPK MCP İstanbul Kartal Hızlı gidip geçmiş olsun diyeceklerine yavaş git hoşgeldin desinler... * 28 ÇOTANAKLAR *
|
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 16:25
HeRo1727 Yazdı:
Metin emir abiye bir sor istersen belki elinde fazladan boru kalmıştır,yada murat abiden orjinal filtre borusunu alıp monte edebilirsin??? |
evet mantıklı. herhangi bir peugeotun uzun filtre borusu vardır mutlaka elinde. öncelikçe çapı ölçmem gerek ozaman.
------------- Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
|
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 16:26
brutal Yazdı:
Hocam o iş pimaşla olur ama olmaz .. Neden diyeceksin çünkü erime olabilir ayriyetten sıcaklığı havaya iletebilir .. Ama Yalıtım Malzemecisinden Kalorifer Borularına Sardıkları Malzemeden SArarsan Canavar Olur Ve Pimaş AYrı Bir Ses Cıkarır .. :) |
nasıl bir malzemedir o? ilk kez duyuyorum.
------------- Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
|
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 16:27
sedataksu Yazdı:
Arkadaşlar pimaş boru erir ve ısınıp sogumadan dolayı kırılır.Bunun yerine bizim başka işler için kullandığımız elastiki kauçuk içi ip sargılı borular var çok güzel bir ara kendi aracıma yapacaktım.Adını ögrenmek için depoya gittim arkadaşı bulamadım bulduğumda adını ve nerden bulabileceğini yazacam.Birde hava filtresinin agız çapını yazarmısın o ölçü varmı bi sorayım. |
eve gittiğimde ölçebilirsem, gaz kelebeği giriş çapı, filtre girişi ve çıkışının çaplarını size söyleyebilirim.
------------- Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 16:38
Belki isinize yarar:
Asagidaki filtre kiti icin boyutlar:
Base Outside Diameter: 5.197 in (132 mm) Flange Inside Diameter: 2.52 in (64 mm) Flange Length: 0.748 in (19 mm) Height: 4.567 in (116 mm) Top Outside Diameter: 3.504 in (89 mm)

|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 16:41
3 gun sonra sokeceksın çok yakıyor dıye neden takıyosun kanka :)
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 16:50
EmRaH Yazdı:
3 gun sonra sokeceksın çok yakıyor dıye neden takıyosun kanka :) |
Bence sokmeyecek... Efendı gıbı ses cıkarmadan kullanırsa hıcte sokmez. Bende o kadar kullandım hıcte bır fark yaratmadı. Anlasılan sende hala anlamıssın bu ısın mantıgını 
Sen ses duyacagım dıye durduk yere gaz verırsen veya olmadık yerde gereksız devır yaptırırsan acık fıltre degıl orjınal fıltrede olsa aynı sekılde yıne yakar... Bu durum bır fııl test edılıp tarafımdan onaylanmıstır.
Acık fıltre yakıtı artırmaz. Kullanıcı ses duyacagım dıye fazladan gaza basarsa dogal olarak yakıt artar...
Metın kardesımınde benım gıbı yapıp ses cıkarmadan gıdebılecegını dusunuyorum 
|
Mesajı Yazan: brutal
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 16:50
metin Yazdı:
brutal Yazdı:
Hocam o iş pimaşla olur ama olmaz .. Neden diyeceksin çünkü erime olabilir ayriyetten sıcaklığı havaya iletebilir .. Ama Yalıtım Malzemecisinden Kalorifer Borularına Sardıkları Malzemeden SArarsan Canavar Olur Ve Pimaş AYrı Bir Ses Cıkarır .. :) |
nasıl bir malzemedir o? ilk kez duyuyorum. |
ABICIM ICI ELYAF DISI GUMUS RENGINDE ISI YALITIM MALZEMESIDIR .. KALORIFER ISI YALITIM MALZEMESI DIYE GECER BUYUK CAPLI BINALARIN KALORIFER SICAK SU BORULARINA SARILIR MUTLAKA GORMUSSUNDUR ..
------------- 106 Xr 1.4 5K 106 Qs 1.4 3K 307 Xs 1.6 5K Alfa Romeo 147 1.6 Dist Alfa Romeo 156 1.6 T.S Vw Golf TSI 1.4 Pulse
|
Mesajı Yazan: sedataksu
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 16:52
sedataksu Yazdı:
Arkadaşlar pimaş boru erir ve ısınıp sogumadan dolayı kırılır.Bunun yerine bizim başka işler için kullandığımız elastiki kauçuk içi ip sargılı borular var çok güzel bir ara kendi aracıma yapacaktım.Adını ögrenmek için depoya gittim arkadaşı bulamadım bulduğumda adını ve nerden bulabileceğini yazacam.Birde hava filtresinin agız çapını yazarmısın o ölçü varmı bi sorayım. |
Arkadaşlar hidrolik hortumu diye geçiyor.Farklı ölçüleri var.Verdiğim siteden farklı çeşitleride var hava hortumuda kullanılabilir.Karaköyde tersaneler caddesinde bulunan hırdavatçılarda bulunuyor istediğiniz ölçüde kestirip alıyorsunuz.Bağlantı için kelepçede satılmakta.Tersane caddesi galata köprüsünün karaköy tarafından unkapanı köprüsü arasında bulunan tünelden başlayan caddedir.Tersane caddesindeki hırdavatçılarda farklı hortumlarda bulunmakta. http://www.guvensanayi.com/toz_hava.html" rel="nofollow - http://www.guvensanayi.com/toz_hava.html http://www.guvensanayi.com/hidrolik.html#4" rel="nofollow - http://www.guvensanayi.com/hidrolik.html#4
------------- 2011 C4 VTRPK MCP İstanbul Kartal Hızlı gidip geçmiş olsun diyeceklerine yavaş git hoşgeldin desinler... * 28 ÇOTANAKLAR *
|
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 16:53
EmRaH Yazdı:
3 gun sonra sokeceksın çok yakıyor dıye neden takıyosun kanka :) |
cem abi gerekli cevabı vermiş be kanka 
------------- Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 16:54
CeCoLi Yazdı:
EmRaH Yazdı:
3 gun sonra sokeceksın çok yakıyor dıye neden takıyosun kanka :) |
Bence sokmeyecek... Efendı gıbı ses cıkarmadan kullanırsa hıcte sokmez. Bende o kadar kullandım hıcte bır fark yaratmadı. Anlasılan sende hala anlamıssın bu ısın mantıgını 
Sen ses duyacagım dıye durduk yere gaz verırsen veya olmadık yerde gereksız devır yaptırırsan acık fıltre degıl orjınal fıltrede olsa aynı sekılde yıne yakar... Bu durum bır fııl test edılıp tarafımdan onaylanmıstır.
Acık fıltre yakıtı artırmaz. Kullanıcı ses duyacagım dıye fazladan gaza basarsa dogal olarak yakıt artar...
Metın kardesımınde benım gıbı yapıp ses cıkarmadan gıdebılecegını dusunuyorum  |
Arada sole bı fark var Cem bey Lpg + Düz vites + otomatık vıtes arac normalde de zaten 30 kurusun altına ınmıyor .. ses duymak ıcn bastıkca yakıtın artacagını bılıyorum fakat otomaık olması kafamı kurcalıyor
|
Mesajı Yazan: mimitt
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 16:56
kullanılacak boru sıcak karşısında yumuşamamalı, yumuşadığı zaman motor emmeye başlayınca boruda büzüşüp hava girişini engelleye bilir.bahsi geçen içi ip örgülü borudan kullanmıştık ve dediğim olay ile karşılaştık,tabiki bu borularında çeşitleri vardır,elınırken bu durum göz önünde bulundurulursa daha sağlıklı olur.
ayrıca metin filitreyi taktıktan sonra bir süre çok yakacaktır ondan şüphe yok,ama bir süre sonra alışınca gazlamayı bırakıp normal sakin günlük kullanıma döndüğünde yakıttaki farkı olumlu yöne dönecektir.
filtre dışında başka bir yerde açık falan kaldıysa dikkatli ol metin,bloga gidecek pislik ve hafif iri toz parçaları zararlı olabilir.
------------- 2001 peugeot 406 sv bva 2010 peugeot 308 Millesim hdi(dv6C) Auto6r
|
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 16:58
brutal Yazdı:
metin Yazdı:
brutal Yazdı:
Hocam o iş pimaşla olur ama olmaz .. Neden diyeceksin çünkü erime olabilir ayriyetten sıcaklığı havaya iletebilir .. Ama Yalıtım Malzemecisinden Kalorifer Borularına Sardıkları Malzemeden SArarsan Canavar Olur Ve Pimaş AYrı Bir Ses Cıkarır .. :) |
nasıl bir malzemedir o? ilk kez duyuyorum. |
ABICIM ICI ELYAF DISI GUMUS RENGINDE ISI YALITIM MALZEMESIDIR .. KALORIFER ISI YALITIM MALZEMESI DIYE GECER BUYUK CAPLI BINALARIN KALORIFER SICAK SU BORULARINA SARILIR MUTLAKA GORMUSSUNDUR .. |
abi bahsettiğin bumu ?
birde senden ricam forum kuralları gereği büyük harf kullanmamaya çalış yasak (:
------------- Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 16:59
mimitt Yazdı:
kullanılacak boru sıcak karşısında yumuşamamalı, yumuşadığı zaman motor emmeye başlayınca boruda büzüşüp hava girişini engelleye bilir.bahsi geçen içi ip örgülü borudan kullanmıştık ve dediğim olay ile karşılaştık,tabiki bu borularında çeşitleri vardır,elınırken bu durum göz önünde bulundurulursa daha sağlıklı olur.
ayrıca metin filitreyi taktıktan sonra bir süre çok yakacaktır ondan şüphe yok,ama bir süre sonra alışınca gazlamayı bırakıp normal sakin günlük kullanıma döndüğünde yakıttaki farkı olumlu yöne dönecektir. |
Bu fazla yakma tamamen senin filtrenin sesini duyma isteğinden kaynaklanıyor yanlış anlaşılmasın 
|
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 17:02
mimitt Yazdı:
kullanılacak boru sıcak karşısında yumuşamamalı, yumuşadığı zaman motor emmeye başlayınca boruda büzüşüp hava girişini engelleye bilir.bahsi geçen içi ip örgülü borudan kullanmıştık ve dediğim olay ile karşılaştık,tabiki bu borularında çeşitleri vardır,elınırken bu durum göz önünde bulundurulursa daha sağlıklı olur.
ayrıca metin filitreyi taktıktan sonra bir süre çok yakacaktır ondan şüphe yok,ama bir süre sonra alışınca gazlamayı bırakıp normal sakin günlük kullanıma döndüğünde yakıttaki farkı olumlu yöne dönecektir.
filtre dışında başka bir yerde açık falan kaldıysa dikkatli ol metin,bloga gidecek pislik ve hafif iri toz parçaları zararlı olabilir. |
O kesin zaten yakıt da ilk zamanlar biraz artma olacak ama uzun yolda arayı kapatıcaz inşallah.
filtreden başka hava alacak yeri yok ama gelen boruya bi "S" yaptıramadım biraz kasıldı akü boruya baskı yapıyor. Yeniden tertemiz bir tesisat çekmek istiyorum. Kullanacağım malzemeyi bulsam ne ala hemen yapacam ama her malzemenin + sı ve - si var.
ama bir filtre borusunu açık hava filtresi altında 100 TL ye satanın ben gözlerinden öpmek isterim tabiki.
------------- Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
|
Mesajı Yazan: mimitt
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 17:03
yanlış anlaşımadan değil bende ilk taktığım 3 4 hafta boyunca 3000 4000 devir arası gezdim hep ama sonradan insan alışıyor ve normale dönüyor,normale dönemezsen evet çok yakmaya devam ediyorsun,ışıklarda biraz kafa çıkartayım gibi durumlar alışkanlık haline gelirse oda kötü mesela :)
------------- 2001 peugeot 406 sv bva 2010 peugeot 308 Millesim hdi(dv6C) Auto6r
|
Mesajı Yazan: brutal
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 17:03
metin Yazdı:
brutal Yazdı:
metin Yazdı:
brutal Yazdı:
Hocam o iş pimaşla olur ama olmaz .. Neden diyeceksin çünkü erime olabilir ayriyetten sıcaklığı havaya iletebilir .. Ama Yalıtım Malzemecisinden Kalorifer Borularına Sardıkları Malzemeden SArarsan Canavar Olur Ve Pimaş AYrı Bir Ses Cıkarır .. :) |
nasıl bir malzemedir o? ilk kez duyuyorum. |
ABICIM ICI ELYAF DISI GUMUS RENGINDE ISI YALITIM MALZEMESIDIR .. KALORIFER ISI YALITIM MALZEMESI DIYE GECER BUYUK CAPLI BINALARIN KALORIFER SICAK SU BORULARINA SARILIR MUTLAKA GORMUSSUNDUR .. |
abi bahsettiğin bumu ?
birde senden ricam forum kuralları gereği büyük harf kullanmamaya çalış yasak (: |
evet bundan hocam ya ben bankacı oldugumdan yazısmalar buyuk harfle yazıldıgından takılı kalıo caps ekrana bakmadan yazıom musterının suratına bakarak ondan bole oluyor :) özür ..
------------- 106 Xr 1.4 5K 106 Qs 1.4 3K 307 Xs 1.6 5K Alfa Romeo 147 1.6 Dist Alfa Romeo 156 1.6 T.S Vw Golf TSI 1.4 Pulse
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 17:04
EmRaH Yazdı:
CeCoLi Yazdı:
EmRaH Yazdı:
3 gun sonra sokeceksın çok yakıyor dıye neden takıyosun kanka :) |
Bence sokmeyecek... Efendı gıbı ses cıkarmadan kullanırsa hıcte sokmez. Bende o kadar kullandım hıcte bır fark yaratmadı. Anlasılan sende hala anlamıssın bu ısın mantıgını 
Sen ses duyacagım dıye durduk yere gaz verırsen veya olmadık yerde gereksız devır yaptırırsan acık fıltre degıl orjınal fıltrede olsa aynı sekılde yıne yakar... Bu durum bır fııl test edılıp tarafımdan onaylanmıstır.
Acık fıltre yakıtı artırmaz. Kullanıcı ses duyacagım dıye fazladan gaza basarsa dogal olarak yakıt artar...
Metın kardesımınde benım gıbı yapıp ses cıkarmadan gıdebılecegını dusunuyorum  |
Arada sole bı fark var Cem bey Lpg + Düz vites + otomatık vıtes arac normalde de zaten 30 kurusun altına ınmıyor .. ses duymak ıcn bastıkca yakıtın artacagını bılıyorum fakat otomaık olması kafamı kurcalıyor
|
Haaaydaaaa ben ne dıyorum sen ne dıyorsun. Ses duymak ıcın basarsa tabıkı artacak yaaa. Ben ne dıyorum Metınım ses cıkarmadan da gıder aynı benım gıbı yanı... Amac arac rahat hava alsın ve ıstedıgın an ayagının altında ses cıkaracak aksam takılı dursun. Ben aylarca kullandım ama yakıtım artmadı cunku gereksız yere basmadım gaza. Muayene ıcın soktum tekrar takacagım. Canım sıkılıp gazladıgımda ses duymak keyıf verıcı oluyor. Zaten gazladıgında fıltre olmasada yakıt gıdıyor... Bırsey farketmıyor merak etme sen 
|
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 17:14
EmRaH Yazdı:
CeCoLi Yazdı:
EmRaH Yazdı:
3 gun sonra sokeceksın çok yakıyor dıye neden takıyosun kanka :) |
Bence sokmeyecek... Efendı gıbı ses cıkarmadan kullanırsa hıcte sokmez. Bende o kadar kullandım hıcte bır fark yaratmadı. Anlasılan sende hala anlamıssın bu ısın mantıgını 
Sen ses duyacagım dıye durduk yere gaz verırsen veya olmadık yerde gereksız devır yaptırırsan acık fıltre degıl orjınal fıltrede olsa aynı sekılde yıne yakar... Bu durum bır fııl test edılıp tarafımdan onaylanmıstır.
Acık fıltre yakıtı artırmaz. Kullanıcı ses duyacagım dıye fazladan gaza basarsa dogal olarak yakıt artar...
Metın kardesımınde benım gıbı yapıp ses cıkarmadan gıdebılecegını dusunuyorum  |
Arada sole bı fark var Cem bey Lpg + Düz vites + otomatık vıtes arac normalde de zaten 30 kurusun altına ınmıyor .. ses duymak ıcn bastıkca yakıtın artacagını bılıyorum fakat otomaık olması kafamı kurcalıyor
|
kanki otomatik olduğu için öttürme şansım manuel kadar yok, amaç kaliteli hava gelmesi. isterse ötmesin umrumda değil önemli olan performans ve yakıt.
------------- Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
|
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 17:15
brutal Yazdı:
metin Yazdı:
brutal Yazdı:
metin Yazdı:
brutal Yazdı:
Hocam o iş pimaşla olur ama olmaz .. Neden diyeceksin çünkü erime olabilir ayriyetten sıcaklığı havaya iletebilir .. Ama Yalıtım Malzemecisinden Kalorifer Borularına Sardıkları Malzemeden SArarsan Canavar Olur Ve Pimaş AYrı Bir Ses Cıkarır .. :) |
nasıl bir malzemedir o? ilk kez duyuyorum. |
ABICIM ICI ELYAF DISI GUMUS RENGINDE ISI YALITIM MALZEMESIDIR .. KALORIFER ISI YALITIM MALZEMESI DIYE GECER BUYUK CAPLI BINALARIN KALORIFER SICAK SU BORULARINA SARILIR MUTLAKA GORMUSSUNDUR .. |
abi bahsettiğin bumu ?
birde senden ricam forum kuralları gereği büyük harf kullanmamaya çalış yasak (: |
evet bundan hocam ya ben bankacı oldugumdan yazısmalar buyuk harfle yazıldıgından takılı kalıo caps ekrana bakmadan yazıom musterının suratına bakarak ondan bole oluyor :) özür .. |
sizi gidiler sizi, bundan sonra bankaya gittiğimde ekrana bakacam. ben işlem yaparken ne bekletiyorsun kardeşim 
------------- Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
|
Mesajı Yazan: I Love My Pug
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 17:18
Sevgili Metin arkadaşlarında söylediği gibi plastik borudan bu iş olmaz çelik olması lazım ki hem erimesin hemde içinden geçen havanın soğukluğunu korusun, açık hava filtresinin mantığı bu zaten nek adar çok soğuk hava girerse o kadar çok performans artar.
Şuan benim aracımda kit yok sadece filtre var bende en kısa zamanda bi boru alacağım yada yaptıracağım, borunun faydası soğuk havayı tamponun alt taraflarından falan alarak en soğuk havayı direk emmek çok yayarlı kullanışlı bir parça ama işte o dar yerlerden güzelce geçirmek lazım :)))
------------- 306 GTI - 2.0LT 200 HP "Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin 0507 750 39 37
|
Mesajı Yazan: I Love My Pug
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 17:22
Abicim bence içi elyaflı malzemeden de olmaz ya, o elyaflar zamanla parçalanıp motorun içine kaçabilir ?? nasıl bi malzeme olduğunu bilmiyorum ama şahsen ben kullanmam onu. en güzeli normal düz boru.
------------- 306 GTI - 2.0LT 200 HP "Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin 0507 750 39 37
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 17:23
I Love My Pug Yazdı:
Sevgili Metin arkadaşlarında söylediği gibi plastik borudan bu iş olmaz çelik olması lazım ki hem erimesin hemde içinden geçen havanın soğukluğunu korusun, açık hava filtresinin mantığı bu zaten nek adar çok soğuk hava girerse o kadar çok performans artar.
Şuan benim aracımda kit yok sadece filtre var bende en kısa zamanda bi boru alacağım yada yaptıracağım, borunun faydası soğuk havayı tamponun alt taraflarından falan alarak en soğuk havayı direk emmek çok yayarlı kullanışlı bir parça ama işte o dar yerlerden güzelce geçirmek lazım :))) |
Bırsey dıyecegım ama celık boru ısınmıyormu sanıyorsun. benım hava fıltresının arkasında metal bogaz var. Radyatorden gelen sıcak ona vurdugunda el degdıremıcek kadar ısınıyor. O acıdan ben sana katılmıyorum. Ayrıca pımas boruda motorun ısısından etkılenmez.
Yerıne gore lavaboya kaynar su dokuyorsun pımas borular erıyormu dusunsene ??? pımas o sekılde erıyecek olsa atıs su tesısatında kullanılırmı ???
Ayrıca motor bolumunde o kadar buyuk bır sıcaklık olusmuyor... o sıcaklıktan pımas boru etkılenmez 
Dusunecek olursan aracın orjınal butun hava fıltre tertıbatları plastık zaten. Onlar erıyor mu ??? Emın ol pımas onlardan daha saglam bır malzeme 
|
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 17:30
I Love My Pug Yazdı:
Sevgili Metin arkadaşlarında söylediği gibi plastik borudan bu iş olmaz çelik olması lazım ki hem erimesin hemde içinden geçen havanın soğukluğunu korusun, açık hava filtresinin mantığı bu zaten nek adar çok soğuk hava girerse o kadar çok performans artar.
Şuan benim aracımda kit yok sadece filtre var bende en kısa zamanda bi boru alacağım yada yaptıracağım, borunun faydası soğuk havayı tamponun alt taraflarından falan alarak en soğuk havayı direk emmek çok yayarlı kullanışlı bir parça ama işte o dar yerlerden güzelce geçirmek lazım :))) |
benim yer konusunda sıkıntım yok.
yeri geniş ve rahat.
------------- Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
|
Mesajı Yazan: I Love My Pug
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 17:40
CeCoLi Yazdı:
I Love My Pug Yazdı:
Sevgili Metin arkadaşlarında söylediği gibi plastik borudan bu iş olmaz çelik olması lazım ki hem erimesin hemde içinden geçen havanın soğukluğunu korusun, açık hava filtresinin mantığı bu zaten nek adar çok soğuk hava girerse o kadar çok performans artar.
Şuan benim aracımda kit yok sadece filtre var bende en kısa zamanda bi boru alacağım yada yaptıracağım, borunun faydası soğuk havayı tamponun alt taraflarından falan alarak en soğuk havayı direk emmek çok yayarlı kullanışlı bir parça ama işte o dar yerlerden güzelce geçirmek lazım :))) |
Bırsey dıyecegım ama celık boru ısınmıyormu sanıyorsun. benım hava fıltresının arkasında metal bogaz var. Radyatorden gelen sıcak ona vurdugunda el degdıremıcek kadar ısınıyor. O acıdan ben sana katılmıyorum. Ayrıca pımas boruda motorun ısısından etkılenmez.
Yerıne gore lavaboya kaynar su dokuyorsun pımas borular erıyormu dusunsene ??? pımas o sekılde erıyecek olsa atıs su tesısatında kullanılırmı ???
Ayrıca motor bolumunde o kadar buyuk bır sıcaklık olusmuyor... o sıcaklıktan pımas boru etkılenmez  |
Çelik boruda tabiki ısınıyor :) ama pimaştan sağlam olduğuda bir gerçek :) Üstelik tamponun o taraflara biyere kadar uzayacak, herhangi bi cisim çarpsa yada sıçrasa pimaşı direk kırar, delik açar. Valla cecoli dediğin kadar kullanışlı bir malzeme olsa filtre kitlerinin büyük çoğunluğu pimaştan yapılır fiyatlarıda çok cüzzi miktarlarda olurdu diye düşünüyorum. Senin araba pimaş mı ?
------------- 306 GTI - 2.0LT 200 HP "Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin 0507 750 39 37
|
Mesajı Yazan: sedataksu
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 17:46
sedataksu Yazdı:
sedataksu Yazdı:
Arkadaşlar pimaş boru erir ve ısınıp sogumadan dolayı kırılır.Bunun yerine bizim başka işler için kullandığımız elastiki kauçuk içi ip sargılı borular var çok güzel bir ara kendi aracıma yapacaktım.Adını ögrenmek için depoya gittim arkadaşı bulamadım bulduğumda adını ve nerden bulabileceğini yazacam.Birde hava filtresinin agız çapını yazarmısın o ölçü varmı bi sorayım. |
Arkadaşlar hidrolik hortumu diye geçiyor.Farklı ölçüleri var.Verdiğim siteden farklı çeşitleride var hava hortumuda kullanılabilir.Karaköyde tersaneler caddesinde bulunan hırdavatçılarda bulunuyor istediğiniz ölçüde kestirip alıyorsunuz.Bağlantı için kelepçede satılmakta.Tersane caddesi galata köprüsünün karaköy tarafından unkapanı köprüsü arasında bulunan tünelden başlayan caddedir.Tersane caddesindeki hırdavatçılarda farklı hortumlarda bulunmakta. http://www.guvensanayi.com/toz_hava.html" rel="nofollow - http://www.guvensanayi.com/toz_hava.html http://www.guvensanayi.com/hidrolik.html#4" rel="nofollow - http://www.guvensanayi.com/hidrolik.html#4 |
Arkadaşlar yukarda verdiğim siteden bakarsanız kauçuk hortumlar hem daha ucuza hemde daha kolaya çözersiniz diye düşünüyorum.Kauçuk borular araç motorunda kullanılan hortumların aynısı hem ısıya dayanıklı hemde elastiki özelliğinden dolayı çok rakat bükülebilmektedir.
------------- 2011 C4 VTRPK MCP İstanbul Kartal Hızlı gidip geçmiş olsun diyeceklerine yavaş git hoşgeldin desinler... * 28 ÇOTANAKLAR *
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 17:49
I Love My Pug Yazdı:
CeCoLi Yazdı:
I Love My Pug Yazdı:
Sevgili Metin arkadaşlarında söylediği gibi plastik borudan bu iş olmaz çelik olması lazım ki hem erimesin hemde içinden geçen havanın soğukluğunu korusun, açık hava filtresinin mantığı bu zaten nek adar çok soğuk hava girerse o kadar çok performans artar.
Şuan benim aracımda kit yok sadece filtre var bende en kısa zamanda bi boru alacağım yada yaptıracağım, borunun faydası soğuk havayı tamponun alt taraflarından falan alarak en soğuk havayı direk emmek çok yayarlı kullanışlı bir parça ama işte o dar yerlerden güzelce geçirmek lazım :))) |
Bırsey dıyecegım ama celık boru ısınmıyormu sanıyorsun. benım hava fıltresının arkasında metal bogaz var. Radyatorden gelen sıcak ona vurdugunda el degdıremıcek kadar ısınıyor. O acıdan ben sana katılmıyorum. Ayrıca pımas boruda motorun ısısından etkılenmez.
Yerıne gore lavaboya kaynar su dokuyorsun pımas borular erıyormu dusunsene ??? pımas o sekılde erıyecek olsa atıs su tesısatında kullanılırmı ???
Ayrıca motor bolumunde o kadar buyuk bır sıcaklık olusmuyor... o sıcaklıktan pımas boru etkılenmez  |
Çelik boruda tabiki ısınıyor :) ama pimaştan sağlam olduğuda bir gerçek :) Üstelik tamponun o taraflara biyere kadar uzayacak, herhangi bi cisim çarpsa yada sıçrasa pimaşı direk kırar, delik açar. Valla cecoli dediğin kadar kullanışlı bir malzeme olsa filtre kitlerinin büyük çoğunluğu pimaştan yapılır fiyatlarıda çok cüzzi miktarlarda olurdu diye düşünüyorum. Senin araba pimaş mı ? |
Acık fıltrem muayeneye gırmeden once cok dandık bır kagıt hortumla baglıydı ama emaneten takmıstım oyle kullandım uzun zaman... herhangı bır sıkıntı yaratmadı. Bırcok arkadasta fıltremın nasıl baglı oldugunu gordu. O kagıt hortuma bıle hıcbırsey olmadı yanı 
Fakat bak ozellıkle soyluyorum. Pımas boru aracın orjınal hava fıltre tertıbatındakı plastıkten daha saglamdır oyle bırseyın carpmasını bırak sen ıstesen kıramazsın. Anlasılan sen pımasın mukavemetını bılmıyorsun. Bazı pımaslar o kadar esnek ve saglamdır kı uzerınden aracla gecsen kırılmaz... Ben ıklımlendırme konusunda 3 yıl santıye seflıgı yaptım. pımastır pprcdır demır borudur galvenız borudur vs cok calıstık ugrastık. bılıyor olmam ondan herhalde 
Ayrıca mevzu saglamlık degıl kı. Aracın orjınal plastık boruları cok mu saglam sence ??? Zaten cok saglam olmasına gerekte yok. Cunku uzerıne bır baskı gelmıyorkı 
|
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 17:50
sedataksu Yazdı:
sedataksu Yazdı:
sedataksu Yazdı:
Arkadaşlar pimaş boru erir ve ısınıp sogumadan dolayı kırılır.Bunun yerine bizim başka işler için kullandığımız elastiki kauçuk içi ip sargılı borular var çok güzel bir ara kendi aracıma yapacaktım.Adını ögrenmek için depoya gittim arkadaşı bulamadım bulduğumda adını ve nerden bulabileceğini yazacam.Birde hava filtresinin agız çapını yazarmısın o ölçü varmı bi sorayım. |
Arkadaşlar hidrolik hortumu diye geçiyor.Farklı ölçüleri var.Verdiğim siteden farklı çeşitleride var hava hortumuda kullanılabilir.Karaköyde tersaneler caddesinde bulunan hırdavatçılarda bulunuyor istediğiniz ölçüde kestirip alıyorsunuz.Bağlantı için kelepçede satılmakta.Tersane caddesi galata köprüsünün karaköy tarafından unkapanı köprüsü arasında bulunan tünelden başlayan caddedir.Tersane caddesindeki hırdavatçılarda farklı hortumlarda bulunmakta.
http://www.guvensanayi.com/toz_hava.html" rel="nofollow - http://www.guvensanayi.com/toz_hava.html
http://www.guvensanayi.com/hidrolik.html#4" rel="nofollow - http://www.guvensanayi.com/hidrolik.html#4 |
Arkadaşlar yukarda verdiğim siteden bakarsanız kauçuk hortumlar hem daha ucuza hemde daha kolaya çözersiniz diye düşünüyorum.Kauçuk borular araç motorunda kullanılan hortumların aynısı hem ısıya dayanıklı hemde elastiki özelliğinden dolayı çok rakat bükülebilmektedir. |
buraya ya ölçü ile gitmek lazım yada aracı hortumcunun kapıya çekip orada yapmak lazım (: bakalım duruma göre araştırmaya devam.
------------- Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 17:53
Metınım o kadar detaylı ugrasmana gerek yok bence. Benım sana dedıgım sekılde bagla ve ucunuda radyatorun yanına dogru uzat. Radyatorun farların yanlarından vs herseyden onden vuran hava gırıyor zaten. Bır sıkıntı olmaz... Ama ıstersen mımıtın sana vermıs oldugu boruyla dırekt bır yerden emdırebılırsın...
|
Mesajı Yazan: I Love My Pug
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 17:56
CeCoLi Yazdı:
I Love My Pug Yazdı:
CeCoLi Yazdı:
I Love My Pug Yazdı:
Sevgili Metin arkadaşlarında söylediği gibi plastik borudan bu iş olmaz çelik olması lazım ki hem erimesin hemde içinden geçen havanın soğukluğunu korusun, açık hava filtresinin mantığı bu zaten nek adar çok soğuk hava girerse o kadar çok performans artar.
Şuan benim aracımda kit yok sadece filtre var bende en kısa zamanda bi boru alacağım yada yaptıracağım, borunun faydası soğuk havayı tamponun alt taraflarından falan alarak en soğuk havayı direk emmek çok yayarlı kullanışlı bir parça ama işte o dar yerlerden güzelce geçirmek lazım :))) |
Bırsey dıyecegım ama celık boru ısınmıyormu sanıyorsun. benım hava fıltresının arkasında metal bogaz var. Radyatorden gelen sıcak ona vurdugunda el degdıremıcek kadar ısınıyor. O acıdan ben sana katılmıyorum. Ayrıca pımas boruda motorun ısısından etkılenmez.
Yerıne gore lavaboya kaynar su dokuyorsun pımas borular erıyormu dusunsene ??? pımas o sekılde erıyecek olsa atıs su tesısatında kullanılırmı ???
Ayrıca motor bolumunde o kadar buyuk bır sıcaklık olusmuyor... o sıcaklıktan pımas boru etkılenmez  |
Çelik boruda tabiki ısınıyor :) ama pimaştan sağlam olduğuda bir gerçek :) Üstelik tamponun o taraflara biyere kadar uzayacak, herhangi bi cisim çarpsa yada sıçrasa pimaşı direk kırar, delik açar. Valla cecoli dediğin kadar kullanışlı bir malzeme olsa filtre kitlerinin büyük çoğunluğu pimaştan yapılır fiyatlarıda çok cüzzi miktarlarda olurdu diye düşünüyorum. Senin araba pimaş mı ? |
Acık fıltrem muayeneye gırmeden once cok dandık bır kagıt hortumla baglıydı ama emaneten takmıstım oyle kullandım uzun zaman... herhangı bır sıkıntı yaratmadı. Bırcok arkadasta fıltremın nasıl baglı oldugunu gordu. O kagıt hortuma bıle hıcbırsey olmadı yanı 
Fakat bak ozellıkle soyluyorum. Pımas boru aracın orjınal hava fıltre tertıbatındakı plastıkten daha saglamdır oyle bırseyın carpmasını bırak sen ıstesen kıramazsın. Anlasılan sen pımasın mukavemetını bılmıyorsun. Bazı pımaslar o kadar esnek ve saglamdır kı uzerınden aracla gecsen kırılmaz... Ben ıklımlendırme konusunda 3 yıl santıye seflıgı yaptım. pımastır pprcdır demır borudur galvenız borudur vs cok calıstık ugrastık. bılıyor olmam ondan herhalde 
Ayrıca mevzu saglamlık degıl kı. Aracın orjınal plastık boruları cok mu saglam sence ??? Zaten cok saglam olmasına gerekte yok. Cunku uzerıne bır baskı gelmıyorkı  |
------------- 306 GTI - 2.0LT 200 HP "Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin 0507 750 39 37
|
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 17:58
CeCoLi Yazdı:
Metınım o kadar detaylı ugrasmana gerek yok bence. Benım sana dedıgım sekılde bagla ve ucunuda radyatorun yanına dogru uzat. Radyatorun farların yanlarından vs herseyden onden vuran hava gırıyor zaten. Bır sıkıntı olmaz... Ama ıstersen mımıtın sana vermıs oldugu boruyla dırekt bır yerden emdırebılırsın... |
abicim dediğin şekilde yaptım ama sorun o işte. motordan gelen orjinal borunun ucuna taktım filtreyi ama motordan gelen boru kısa olduğu için filtreyi taktığımda tam radyatörün dibinde duruyor. orjinal borusu kısa olduğu için esnetip sağa doğru ucunu kıvırdım ve küçük parça ekledim, şuanda radyatörün yanında duruyor ağzı ama emanet. ayrıca akünün köşesi boru gerildiği için baskı yapıyor. İdare ediyor ama güzel bir boru sistemi yaparsam çok daha iyi olacak hiç değilse emanet durmayacak.
akşam fotoğrafını çekip koyarm daha iyi anlarsınız.
------------- Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
|
Mesajı Yazan: I Love My Pug
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 18:08
metin Yazdı:
CeCoLi Yazdı:
Metınım o kadar detaylı ugrasmana gerek yok bence. Benım sana dedıgım sekılde bagla ve ucunuda radyatorun yanına dogru uzat. Radyatorun farların yanlarından vs herseyden onden vuran hava gırıyor zaten. Bır sıkıntı olmaz... Ama ıstersen mımıtın sana vermıs oldugu boruyla dırekt bır yerden emdırebılırsın... |
abicim dediğin şekilde yaptım ama sorun o işte. motordan gelen orjinal borunun ucuna taktım filtreyi ama motordan gelen boru kısa olduğu için filtreyi taktığımda tam radyatörün dibinde duruyor. orjinal borusu kısa olduğu için esnetip sağa doğru ucunu kıvırdım ve küçük parça ekledim, şuanda radyatörün yanında duruyor ağzı ama emanet. ayrıca akünün köşesi boru gerildiği için baskı yapıyor. İdare ediyor ama güzel bir boru sistemi yaparsam çok daha iyi olacak hiç değilse emanet durmayacak.
akşam fotoğrafını çekip koyarm daha iyi anlarsınız. |
Cecoli çok güzel bir örnekle demin telefonda anlattı bana pimaşın sağlamlığını  ikna oldum bende pimaştan yapacam  teşekkürler Cecoli  
------------- 306 GTI - 2.0LT 200 HP "Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin 0507 750 39 37
|
Mesajı Yazan: mimitt
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 19:53
metaller çok iyi ısı iletkenidir arkadaşlar bunu unutmayalım,araçların orjinal parçalarına bakarsak bunlarında plastikten yapıldığını çok rahat görüyoruz zaten,güzel bir pimaş boru ve yalıtım ile çok güzel bir sistem olacağına eminim.
------------- 2001 peugeot 406 sv bva 2010 peugeot 308 Millesim hdi(dv6C) Auto6r
|
Mesajı Yazan: I Love My Pug
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 20:07
mimitt Yazdı:
metaller çok iyi ısı iletkenidir arkadaşlar bunu unutmayalım,araçların orjinal parçalarına bakarsak bunlarında plastikten yapıldığını çok rahat görüyoruz zaten,güzel bir pimaş boru ve yalıtım ile çok güzel bir sistem olacağına eminim. |
Pimaştan yapacam kendim üstünüde folyoyla kaplarım güzel olur, bu pimaş hırdavatçılarda vardır değilmi alırken pimaşmı diyeceğiz yoksa farklı bir ismi daha varmı ? Pvc boru desek yanlış bi malzeme almış olmayız değilmi ?
------------- 306 GTI - 2.0LT 200 HP "Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin 0507 750 39 37
|
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2011 Saat 23:40
herhalde pimaş konusunda hemfikir olacağız. bu arada sesi güzel :)
------------- Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
|
Mesajı Yazan: I Love My Pug
Mesaj Tarihi: 29 Eylül 2011 Saat 00:21
metin Yazdı:
herhalde pimaş konusunda hemfikir olacağız. bu arada sesi güzel :) |
Aynen bende pimaşla yapacam :)) Pimaşlamı güzel ses veriyo ? öylemi denedin ?
------------- 306 GTI - 2.0LT 200 HP "Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin 0507 750 39 37
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 29 Eylül 2011 Saat 01:15
I Love My Pug Yazdı:
mimitt Yazdı:
metaller çok iyi ısı iletkenidir arkadaşlar bunu unutmayalım,araçların orjinal parçalarına bakarsak bunlarında plastikten yapıldığını çok rahat görüyoruz zaten,güzel bir pimaş boru ve yalıtım ile çok güzel bir sistem olacağına eminim. |
Pimaştan yapacam kendim üstünüde folyoyla kaplarım güzel olur, bu pimaş hırdavatçılarda vardır değilmi alırken pimaşmı diyeceğiz yoksa farklı bir ismi daha varmı ? Pvc boru desek yanlış bi malzeme almış olmayız değilmi ? |
Sen yeterkı capını soyle pımas boru desende olur pvc boru desende olur. Ikısıde aynı sey 
|
Mesajı Yazan: I Love My Pug
Mesaj Tarihi: 29 Eylül 2011 Saat 01:23
CeCoLi Yazdı:
I Love My Pug Yazdı:
mimitt Yazdı:
metaller çok iyi ısı iletkenidir arkadaşlar bunu unutmayalım,araçların orjinal parçalarına bakarsak bunlarında plastikten yapıldığını çok rahat görüyoruz zaten,güzel bir pimaş boru ve yalıtım ile çok güzel bir sistem olacağına eminim. |
Pimaştan yapacam kendim üstünüde folyoyla kaplarım güzel olur, bu pimaş hırdavatçılarda vardır değilmi alırken pimaşmı diyeceğiz yoksa farklı bir ismi daha varmı ? Pvc boru desek yanlış bi malzeme almış olmayız değilmi ? |
Sen yeterkı capını soyle pımas boru desende olur pvc boru desende olur. Ikısıde aynı sey  |
Tamam eyvallah abi :D
------------- 306 GTI - 2.0LT 200 HP "Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin 0507 750 39 37
|
Mesajı Yazan: tigerland
Mesaj Tarihi: 29 Eylül 2011 Saat 01:25
bence boruyla pimaşla uğraşma al bitane z tech esnek filtre borusu ben aldım 1 yıldır sorunsuz istediğim yere uzatıp kullanıyorum. kullanışlı pratik bir filre hortumu http://www.hepsiburada.com/Liste/z-tech-esnek-hava-filtre-borusu-70mm-8181/ProductDetails.aspx?productId=otelf8181&categoryId=20024754" rel="nofollow - http://www.hepsiburada.com/Liste/z-tech-esnek-hava-filtre-borusu-70mm-8181/ProductDetails.aspx?productId=otelf8181&categoryId=20024754
------------- 206 RG 2000 206 GTI 2001 206 XS 2004 206 RC 2004 206+ 2012 206 GTI 2002 206 RED RC 207 GT 206 RC Black
|
Mesajı Yazan: I Love My Pug
Mesaj Tarihi: 29 Eylül 2011 Saat 01:30
vay bu daha güzelmiş saolasın kardeşim :)) silikon adaptörüde varmış onlardanda alıyım sevdim bunu valla çok saol tam aradığımız ürün
------------- 306 GTI - 2.0LT 200 HP "Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin 0507 750 39 37
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 29 Eylül 2011 Saat 08:47
Erbin Yazdı:
bence boruyla pimaşla uğraşma al bitane z tech esnek filtre borusu ben aldım 1 yıldır sorunsuz istediğim yere uzatıp kullanıyorum. kullanışlı pratik bir filre hortumu
http://www.hepsiburada.com/Liste/z-tech-esnek-hava-filtre-borusu-70mm-8181/ProductDetails.aspx?productId=otelf8181&categoryId=20024754" rel="nofollow - http://www.hepsiburada.com/Liste/z-tech-esnek-hava-filtre-borusu-70mm-8181/ProductDetails.aspx?productId=otelf8181&categoryId=20024754
|
En pratık ve kolay yontem bu tabı... Yalnız ıcındekı kısımlarda bıraz hava dırencı olusur ama o kadar onemlı degıl  Metın de de boyle bır hortum var zaten mımıtın verdıgı onu kullanmak ıstemıyor 
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 29 Eylül 2011 Saat 09:44
CeCoLi Yazdı:
En pratık ve kolay yontem bu tabı... Yalnız ıcındekı kısımlarda bıraz hava dırencı olusur ama o kadar onemlı degıl  Metın de de boyle bır hortum var zaten mımıtın verdıgı onu kullanmak ıstemıyor  |
Buna psikolojide perfectionism veya Turkce'si mukemmeliyetcilik deniliyor. Ben de oyleyim Bir seyi yapinda en ucuzu ve en mukemmeli olsun isterim.
|
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 29 Eylül 2011 Saat 10:06
CeCoLi Yazdı:
Erbin Yazdı:
bence boruyla pimaşla uğraşma al bitane z tech esnek filtre borusu ben aldım 1 yıldır sorunsuz istediğim yere uzatıp kullanıyorum. kullanışlı pratik bir filre hortumu
http://www.hepsiburada.com/Liste/z-tech-esnek-hava-filtre-borusu-70mm-8181/ProductDetails.aspx?productId=otelf8181&categoryId=20024754" rel="nofollow - http://www.hepsiburada.com/Liste/z-tech-esnek-hava-filtre-borusu-70mm-8181/ProductDetails.aspx?productId=otelf8181&categoryId=20024754
|
En pratık ve kolay yontem bu tabı... Yalnız ıcındekı kısımlarda bıraz hava dırencı olusur ama o kadar onemlı degıl  Metın de de boyle bır hortum var zaten mımıtın verdıgı onu kullanmak ıstemıyor 
|
evet cem abinin söylediği üzere borunun içindeki tırtıklar havanın rahat akmasını engelliyor ve direnç oluştuyuyor. yani nekadar düz okadar rahat bir hava akımı gerçekleşiyor. Bende bu hortumun kısası var ama çok sert bir malzeme olduğu için sağa-sola kıvıramıyorum bırakınca hemen düzeliyor buda o şekildemidir? birde bendeki uzayıp kısalmıyor, anlıcanız bir işe yaramıyor (:
------------- Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
|
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 30 Eylül 2011 Saat 14:06
evet arkadaşlar yokmu başka fikri olan, araştırmalarımda bir gelişmeye rastladım. eğer pimaş japarsak orjinal hava filtresine bağlı bide krank filtresi almak gerekecekmiş. şimdilik ya ona da filtre alıp komple tesisat çekecem yada motor girişindeki kelebekle krank için hava giren boruyu bırakıp ona ek yapacağım gibi gözüküyor.
varmı daha iyi fikri olan.
------------- Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
|
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 30 Eylül 2011 Saat 14:31
normal boru tesisatımı döşesem, krank için de ayfı küçük filtrelerden alıp taksam ama motorun üzeride olduğu için sıcak hava girecektir sıkıntı olur mu ozaman.
------------- Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 30 Eylül 2011 Saat 14:34
metin Yazdı:
normal boru tesisatımı döşesem, krank için de ayfı küçük filtrelerden alıp taksam ama motorun üzeride olduğu için sıcak hava girecektir sıkıntı olur mu ozaman. |
Metınım o karter havalandırma borusunda gırısten daha cok cıkıs var. O borudan emıs borusunun ıcıne yag buharı gelıyor bır mıktar. Bu yag buharıda fabrıka taratından aracın emısıne bırakılmıs.
O acıdan oraya sıcak hava gelmesının hıcbır onemı yok... Hava fıltresındekı gıbı bır durum yok orada 
|
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 30 Eylül 2011 Saat 14:44
peki abi neden hava filtresi borusuna bağlı? oradan çıkan yağ buharı gaz kelebeğinden neden içeri gidiyor amaç nedir anlayamadım.
ozaman içine toz kaçmayacak şekilde bi filtre koysak (hepsiburada da 6 tl ye buldum) diğer tesisatıda istediğimiz gibi döşesek olur mu
------------- Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 30 Eylül 2011 Saat 15:42
metin Yazdı:
peki abi neden hava filtresi borusuna bağlı? oradan çıkan yağ buharı gaz kelebeğinden neden içeri gidiyor amaç nedir anlayamadım.
ozaman içine toz kaçmayacak şekilde bi filtre koysak (hepsiburada da 6 tl ye buldum) diğer tesisatıda istediğimiz gibi döşesek olur mu |
O boruyu emıse baglama nedenlerı cok basıt. Emıse baglanmasa acıga bırakması gerekır ve ıcınden cıkan yag buharı dogaya bırakılmıs olur. Bır nevı kırlılık olmaması ıcın.
Kendı dusundugum kadarıyla esasında buradan gelen yag buharı gaz kelebegını kırletme ozellıgıde var.
Onun harıcınde soyledıgın gıbı o borunun agzına kucuk bır fıltre alıp takabılırsın. Hıcbır sıkıntı olmaz. Bende onun ıcın mavı renklı sımota marka alıp takmıstım. Benım arabada takılıydı ama dıkkat etmedın sanırım...
|
Mesajı Yazan: Long Beach
Mesaj Tarihi: 04 Ekim 2011 Saat 21:25
bu islemin getirisi nedir ? orjinal K&N dahi getirisi sifir
------------- 1- Ucuza alan iki kere alir 2- Calisiyorsa kurcalama 3- Her zaman Gülümse ve tesekkür et.Hem maliyeti sıfır hem de değerine paha biçilmez. 4- Özür dilemeyi bilmiyorsan kimseyle kavga/tartismaya girme.
|
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 04 Ekim 2011 Saat 23:15
CeCoLi Yazdı:
metin Yazdı:
peki abi neden hava filtresi borusuna bağlı? oradan çıkan yağ buharı gaz kelebeğinden neden içeri gidiyor amaç nedir anlayamadım.
ozaman içine toz kaçmayacak şekilde bi filtre koysak (hepsiburada da 6 tl ye buldum) diğer tesisatıda istediğimiz gibi döşesek olur mu |
O boruyu emıse baglama nedenlerı cok basıt. Emıse baglanmasa acıga bırakması gerekır ve ıcınden cıkan yag buharı dogaya bırakılmıs olur. Bır nevı kırlılık olmaması ıcın.
Kendı dusundugum kadarıyla esasında buradan gelen yag buharı gaz kelebegını kırletme ozellıgıde var.
Onun harıcınde soyledıgın gıbı o borunun agzına kucuk bır fıltre alıp takabılırsın. Hıcbır sıkıntı olmaz. Bende onun ıcın mavı renklı sımota marka alıp takmıstım. Benım arabada takılıydı ama dıkkat etmedın sanırım... |
sendekini gördüm abi, hatta sormuştum bu ne diye ama ben buhar çıkışı değil hava emişi sanıyordum buhar çıkışıymış.
------------- Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
|
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 04 Ekim 2011 Saat 23:16
Long Beach Yazdı:
bu islemin getirisi nedir ? orjinal K&N dahi getirisi sifir
|
getirisi sıfır mı? eminmisin?
------------- Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
|
Mesajı Yazan: I Love My Pug
Mesaj Tarihi: 04 Ekim 2011 Saat 23:21
Hiç bir getirisi olmasada ki var,
sesi yeter :)))
------------- 306 GTI - 2.0LT 200 HP "Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin 0507 750 39 37
|
Mesajı Yazan: Long Beach
Mesaj Tarihi: 05 Ekim 2011 Saat 16:18
metin Yazdı:
Long Beach Yazdı:
bu islemin getirisi nedir ? orjinal K&N dahi getirisi sifir
|
getirisi sıfır mı? eminmisin? |
filtreyi takmadan önce ve taktiktan sonra dynomometrede ölcün görürsünüz
------------- 1- Ucuza alan iki kere alir 2- Calisiyorsa kurcalama 3- Her zaman Gülümse ve tesekkür et.Hem maliyeti sıfır hem de değerine paha biçilmez. 4- Özür dilemeyi bilmiyorsan kimseyle kavga/tartismaya girme.
|
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 05 Ekim 2011 Saat 16:37
Long Beach Yazdı:
metin Yazdı:
Long Beach Yazdı:
bu islemin getirisi nedir ? orjinal K&N dahi getirisi sifir
|
getirisi sıfır mı? eminmisin? |
filtreyi takmadan önce ve taktiktan sonra dynomometrede ölcün görürsünüz
|
bir dyno denk gelirse deneriz bakalım 
------------- Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
|
Mesajı Yazan: mehmetaydinpug
Mesaj Tarihi: 16 Aralık 2011 Saat 21:22
merhaba arkadaşlar bende aynı konu üzerinden sorun yaşadım sonunda bi nalburda pimaş almaya karar verdim ama gittiğimde hava filtresi girişine denk ama boğaz kısmında sorun oluyo ısıtmak felan gerekiyo adam bana sarı bi boru tavsiye etti baktım tam boğaza göre ama onunda ısıtılması gerekiyo evde uğraşarak oldu ama L şekli vermek gerekiyo artık uğraşmaya derman kalmadı bagajda öyle duruyo takmadım aslında çok güzel oldu siyah folyo ile kapladım metin bey eger avrupa yakasındaysanız o borudan alacağın yeri tavsiye ederim benimde yapmak istediğim şey ama fırsat olmuyo uğraşamıyorum.
------------- 2000 106 Quicksilver HAYAT SENİNLE GÜZEL PUG
|
Mesajı Yazan: tigerland
Mesaj Tarihi: 09 Ekim 2012 Saat 01:49
halen aynı boruyu kullanıyom :D RC ye bile ondan aldım CANDIR :D
------------- 206 RG 2000 206 GTI 2001 206 XS 2004 206 RC 2004 206+ 2012 206 GTI 2002 206 RED RC 207 GT 206 RC Black
|
Mesajı Yazan: MagicPerformance
Mesaj Tarihi: 09 Ekim 2012 Saat 10:10
Filtrelerin getirisi genellikle sıfırdır arkadaşlar hatta çoğu zaman kutu içi filtreye göre aracınız güç kaybeder önemli olan nerede olduğudur soğuk hava çekemedikten sonra 2000 dolarlık filtrede taksanız sesten başka bişey vermez, filtrede kullandığınız borunun ısı yalıtımı iyi olmalı ve filtre kesinlikle dışarıda olmalı, tampona daire delik açarak yada kaputu kesip amerikan tarzı dışarı vererek uygulayında görün filtre nasıl etki ediyor :)
|
Mesajı Yazan: Forevery
Mesaj Tarihi: 04 Şubat 2015 Saat 12:06
Pimasa laf ettirmem ustunden 1 tonluk yeralti kablo makarasini yuvarladik ezildi geri halini aldi :)
|
|