Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

nasıl sürülür bu otomatik...

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=18501
Tarih: 30 Eylül 2025 Saat 18:11
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: nasıl sürülür bu otomatik...
Mesajı Yazan: Guests
Konu: nasıl sürülür bu otomatik...
Mesaj Tarihi: 26 Eylül 2011 Saat 21:45
eşimde kullansın diyerek doblo yerine 307 aldık xt otomatik, arabayı çok beğenerek kullanıyorum 1 haftadır. bu aracı kullanan arkadaşlar acaba daha uzun ömürlü ve sağlıklı vede tasarruflu kullanım için deneyimlerini paylaşabilir mi acaba. 



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Engin Tepe
Mesaj Tarihi: 26 Eylül 2011 Saat 21:53
**Benzinlide olsa dizel de Akaryakıt aldıgınız yere dikkat edin,
**Çorttt diye vites geçmeyin Sırıtma. ( 3.20 vardı 1,2 ardında D ye çorrt edee edee sonunda cortladı şanzıman)
**Ani kalkışlardan sakının. Dip gaz dan.
**Ve en önemlisi arabanızla aranızda bi bag kurun Cool İnanın daha verimli ılımlı ve samimi kullanacaksınız.Bunu kasislerden gecerken ble farkedebilirsiniz.


-------------
PEUGEOT PARTNER ADVENTURE 2.0 HDI 90bg 2008 SİYAH 100 km/6.5 Lt 0 5419 649 7 58
▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 26 Eylül 2011 Saat 22:03

Kullanıcı arkdaşlar olarak şanzıman hakkındaki genel görüşler aşağıdaki linkte toplanıyor. Daha ziyade sorunlar ve çözümleri ile alakalı ancak size bir fikir verebilir.

http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=17576&KW=&title=al4-anzman-hakknda-bilmemiz-gerekenler



Mesajı Yazan: mehmet eren
Mesaj Tarihi: 26 Eylül 2011 Saat 22:06
arac otomatık demıssınız zaten kalkıslarda hız lımıtlerınıze dıkkat edersenız arac kendısıde ayarlar kanımca.

-------------
Peugeot 2001 Model 306 Platınum
Tüplü(Atiker)1.6 Motor 90 Beygir.127.000KM
5053747493

Sıfır al omur boyu kullan.


Mesajı Yazan: DRIVER34
Mesaj Tarihi: 26 Eylül 2011 Saat 22:35
onu bir araba olarak değil evin bir bireyi olarak görün Sırıtma ihtiyaçlarına dikkat edin yağı suyu bakımını güvenilir düzgün bir yerde yaptırmaya çalışın inanın size sıkıntı çıkarmaz, ben hep eski araç kullandığım için malum bu tarz araçları kullananlar kendi adıma konuşuyorum biraz anormaldir bendede ordan kaldı biraz fazla ilgiliyim ... ama sonuç olarak 1952 modelden 1984 modele kadar birçok araba geçti elimden hiçbiri çok istisnayi durumlar hariç yolda bırakmadı, şimdiki aracımda da aynısını yapıyorum maşallah çok büyük sıkıntılar çıkarmadı bana...

-------------
307 14XR16V(Sİyah)2005
5427327273
http://goo.gl/mc9cY" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 27 Eylül 2011 Saat 09:34
htasay bende eşim için otomatik aldım. Senin aracın 10,9 litre yakar şehir içi. benim gibi sakin kullanırsan 9,8 e kadar düşer (:
 
uzun ömürlü kullanmak istiyorsan
 
1- park edeceğin zaman önce el frenini çek sonra ayak frenini bırak, aracın yükü lastiklere binince P moduna al. ilk önce P ye alıp freni bırakırsan yük lastik yerine şanzımana biner ömrü kısalır.
 
2- vites geçişlerini yavaş yap. yani D den R ye alırken ve R den D ye alırken önce N ye alıp biraz bekle sonra al. Bu durumda D den R ye alırken şanzıman ileri vitesteki yağı boşaltıp geriye basar bu işlemi hızlı yaptığında şanzımanda hızlı yapmak zorunda kalır ve ilerde arızalar çıkabilir.
 
3- spor modda kullanmamaya özen göster.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: mehmet eren
Mesaj Tarihi: 27 Eylül 2011 Saat 11:12
metin abi,2. uygulama bana garıp gelıyor bızım kalosda d ve r'ye gecıslerı hemen yapıyorum.Manuelde yaptıgımız yavas ıslemı otomatık dırek yapıyor,2-3 sanıye fark kalıyor.bence gereksız uygulama.


-------------
Peugeot 2001 Model 306 Platınum
Tüplü(Atiker)1.6 Motor 90 Beygir.127.000KM
5053747493

Sıfır al omur boyu kullan.


Mesajı Yazan: mimitt
Mesaj Tarihi: 27 Eylül 2011 Saat 11:18
aracı çalıştırdıktan sonra bir süre bekleyin,ilk önce motorunuz yağlansın daha sonra aracı d yada r konumuna aldığınızda da bir süre bekleyin aynı şekilde şanzıman yağınız da bir sirküle edilsin çünkü şanzıman yağıda soğuduğu zaman akışkanlığını kaybediyor.yağ biraz çalışıp inceldiğinde daha sağlıklı bir şekilde görevini yapıyor,yaz ayları için bu iki işlem için 1 dakika yeterli olacaktır,kışın mümkünse bu süreyi 3 dakikanın altına indirmemeye çalışın.

-------------
2001 peugeot 406 sv bva
2010 peugeot 308 Millesim hdi(dv6C) Auto6r


Mesajı Yazan: mehmet eren
Mesaj Tarihi: 27 Eylül 2011 Saat 11:21
[QUOTE=mimitt] aracı çalıştırdıktan sonra bir süre bekleyin,ilk önce motorunuz yağlansın daha sonra aracı d yada r konumuna aldığınızda da bir süre bekleyin aynı şekilde şanzıman yağınız da bir sirküle edilsin çünkü şanzıman yağıda soğuduğ

Thumbs Up



-------------
Peugeot 2001 Model 306 Platınum
Tüplü(Atiker)1.6 Motor 90 Beygir.127.000KM
5053747493

Sıfır al omur boyu kullan.


Mesajı Yazan: insomnia
Mesaj Tarihi: 27 Eylül 2011 Saat 11:23
ben otomatikte pek sakin olamıyorum desem yeridir manuelde bile devirsiz kullanmak için kendimle mücadele ediyorum bir ara 5.20 bmw vardı eski çalıştığım yerde otomatikti sporta tıklayınca 2 tane birden vites küçültüyordu gerisini siz düşünün tam bir caneveroydu

-------------
306 1.6 XR şeytan kırmızı
Alpıne S serıes 30 cm Subwoofer & Sony Xplod 500w XM-SD14 Amphı & Pıoneer DEH-4250 sab bass 4*50w & Kıcker DS 650.2 Mıd Bass &
O RH+ bayariin haa


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 27 Eylül 2011 Saat 11:36
Orjinalini yazan: mehmet eren mehmet eren Yazdı:

metin abi,2. uygulama bana garıp gelıyor bızım kalosda d ve r'ye gecıslerı hemen yapıyorum.Manuelde yaptıgımız yavas ıslemı otomatık dırek yapıyor,2-3 sanıye fark kalıyor.bence gereksız uygulama.
 
gereksiz değil, şanzımanın ömrünü uzatan bir uygulamadır. D de durup birden R ye alırsan ileri vitesin yağını birden boşaltıp geri vitese doldurur bir süre sonra geriye takarken küt diye geçtiğini duyarsan forumda da neden geriye takında vuruyor dersen ben sana demitim gereksi bir uygulama olmadığını derim (:


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 27 Eylül 2011 Saat 16:37
tavsiyeler için teşekkür ederim arkadaşlar. ben bu bağ kurma işine inanıyorum çünkü dobloyu bir kere uyduruk bi ustaya götürüp bakım yaptırdım mecburiyetten oda bana küstü çalışmadı doğru düzgün sonra gittim normal ustama yeniden yaptırmıştım:) 
ben genel olarka sakin kullanıyorum zaten aracı öyle hadi basayım bir yerlere yetişeyim huyum hiç yoktur. bakım konusuna gelince tipik pimpirikli memurlardanım. zamanı gelmeden giderim:) inşallah bu araç üzmeyecek beni...


Mesajı Yazan: mehmet eren
Mesaj Tarihi: 27 Eylül 2011 Saat 16:41
Herseyı zamanında yap arkadasım,km bakımları cok onemlı bellımı olur onceden yaptırdıkların sonradan arıza verırse.

-------------
Peugeot 2001 Model 306 Platınum
Tüplü(Atiker)1.6 Motor 90 Beygir.127.000KM
5053747493

Sıfır al omur boyu kullan.


Mesajı Yazan: çetin
Mesaj Tarihi: 27 Eylül 2011 Saat 16:43
Bu konuyu açan iyi iş yaptı.bilgisi olanlar paylaşırsa daha iyi olur daha faydalı olur.bende bir kaç şey öğrenmiş oldum...teşekkürler... Thumbs Up

-------------
206 feline (2006)     1.4 otomatik+Atiker Safe Fast


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 27 Eylül 2011 Saat 16:45
otomotik vites sorunlu galiba biraz düz vitesteki keyfi alamıyorum. baksana dip gaz zararlıymış


Mesajı Yazan: çetin
Mesaj Tarihi: 27 Eylül 2011 Saat 17:21
Uzun yolda dip gazsız olurmu üstad.bu kısa mesafelerde ani yüklenmelerden kaçmak için yapılan uyarı  Thumbs Up

-------------
206 feline (2006)     1.4 otomatik+Atiker Safe Fast



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net