Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Bor

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=18488
Tarih: 01 Ağustos 2025 Saat 23:50
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Bor
Mesajı Yazan: metin
Konu: Bor
Mesaj Tarihi: 26 Eylül 2011 Saat 14:21
anlaşılan pek araştırmamışsın,
 
http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=18287&title=bor-power" rel="nofollow - http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=18287&title=bor-power


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...



Cevaplar:
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 26 Eylül 2011 Saat 14:22
profilinde ki bilgileri eksiksiz doldurmanı ve imza kısmınada aracının bilgilerini yazmanı rica ederim.

-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: mehmet eren
Mesaj Tarihi: 26 Eylül 2011 Saat 15:07
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

profilinde ki bilgileri eksiksiz doldurmanı ve imza kısmınada aracının bilgilerini yazmanı rica ederim.


Verdıgın lınkte guzel acıklamar var bencede motorunun duzenlı kontrolunu yaparsan katkı maddesıne gerek kalmaz.


-------------
Peugeot 2001 Model 306 Platınum
Tüplü(Atiker)1.6 Motor 90 Beygir.127.000KM
5053747493

Sıfır al omur boyu kullan.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 26 Eylül 2011 Saat 16:47
Borun gerçektende faydası var fakat arabanın motoru sağlamsa herhangi bir sorunu yoksa nedensiz yere kullanmakta çok sağlıklı degil.Bilginize.... ;)


Mesajı Yazan: musictime
Mesaj Tarihi: 26 Eylül 2011 Saat 17:20
106 Quick arkadaşıma katılmıyorum nedensiz yere kullanmak sakıncalı diye birşey yoktur önceden korumaya alacaksın ki zaten ileride faydası olsun ölmüş motoru düzeltmek için katarsan zaten işe yaramaz borun faydasını biliyorum petrolümüzde satıyoruz yakıtta tasarrufa gider aracınızın pistonlarını girdiği yerleri daha doğrusu cam gibi yapar ve asla pas kireç vb. şeyler tutmaz ve saat gibi çalışmasını sağlar 50 60 tl kadar bir fiyatı var araç motoru sıcak iken çok iyi bir şekile çalkalayarak hatta yere vurabılırsınız iyi olsun sonra içine döküyoruz faydasını görmedim diye merak etmeyin zamanın getirdiği yıpranmalara karşı etkili oldugunu zaten kendiniz göreceksiniz.

-------------
2006 MODEL PEUGEOT 206 X-DESİGN 1,4 MOTOR 75 HP CASTROL YAĞ MİCHELİN ENERGİ SAVE LASTİKLER FULL SES SİSTEMİ KİCKER + PİONEER TEAM


Mesajı Yazan: brutal
Mesaj Tarihi: 26 Eylül 2011 Saat 17:41
Bor ılerıde Motorda yapıstıgı ıcın bır sure sonra kaplama olmus oluyor parcalarda ve yag degmesı gereken yerlere yag ısleyememeye baslıyor cunku donuyor bu da asınmaya baglı olarak aracın pıstonlarında ılerıde buyuk sorunlar teskıl edebılıyor .. bakımları ve yaglanmaları zamanında yapılmıs araclarda kullanılması gereksız ..

-------------
106 Xr 1.4 5K
106 Qs 1.4 3K
307 Xs 1.6 5K
Alfa Romeo 147 1.6 Dist
Alfa Romeo 156 1.6 T.S
Vw Golf TSI 1.4 Pulse


Mesajı Yazan: musictime
Mesaj Tarihi: 26 Eylül 2011 Saat 18:08
zaten temiz yağla birlikte yapışacaktır tek başına yapışsa araç 1 seneye fıs diye sönmüş olur bor dünyada az bulunan türkiyede % 70 i bulunduran ve herkesin peşinde olan bir şeydir yararları saymakla bitmez ilerde yakıtımız o olacak benzinin gittigi bir depoya o 1 lt ile gidecek şahsi fikrim denenmesinden yana

-------------
2006 MODEL PEUGEOT 206 X-DESİGN 1,4 MOTOR 75 HP CASTROL YAĞ MİCHELİN ENERGİ SAVE LASTİKLER FULL SES SİSTEMİ KİCKER + PİONEER TEAM


Mesajı Yazan: kose
Mesaj Tarihi: 26 Eylül 2011 Saat 20:36
borun  yağ yakmaya başlamış arabada hıç bır faydası yok sağlam motorada bence bor gerek yok
kısacası  gereksız
bızzat denedm işe yaramıyor


Mesajı Yazan: Engin Tepe
Mesaj Tarihi: 26 Eylül 2011 Saat 21:48
Bunu yakıt olark kullanırsak daha faydalı olacagı kanaatındeyim. Çünki araçlarımızı aldıgımız akaryakıt kalitesi mahvediyor...

-------------
PEUGEOT PARTNER ADVENTURE 2.0 HDI 90bg 2008 SİYAH 100 km/6.5 Lt 0 5419 649 7 58
▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄


Mesajı Yazan: DRIVER34
Mesaj Tarihi: 26 Eylül 2011 Saat 22:27
şu oktan artırıcılar nasıl bişey bilen varmı

-------------
307 14XR16V(Sİyah)2005
5427327273
http://goo.gl/mc9cY" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: Engin Tepe
Mesaj Tarihi: 26 Eylül 2011 Saat 22:34
Orjinalini yazan: DRIVER34 DRIVER34 Yazdı:

şu oktan artırıcılar nasıl bişey bilen varmı
Jetta fsı de kulandım 1 yıl performasn ve motor sesıne artısı var.

-------------
PEUGEOT PARTNER ADVENTURE 2.0 HDI 90bg 2008 SİYAH 100 km/6.5 Lt 0 5419 649 7 58
▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄


Mesajı Yazan: zavur
Mesaj Tarihi: 16 Ekim 2011 Saat 11:20
Ben yağ olarak castrol koydum , üstüne kalın harflerle sakın bu yağla katkı maddesi kullanmayın yazıyordu neden ?
Bide castrol mobil vs gibi araştırma geliştirmeye bu kadar para harcayan yağ markalarının yapamadığı yağ katkı maddesinin yaptını ne olabilir ?
Ayrıca 306 nın kullanma kılavuzunu okudum 1000 km = 0.5 l max yağ kullanımı yazıyor ve kontrole gelen araclarının yağının tamamlanması normaldir diyor yani 0 bir aracın yağ eksitmesi normal bişe genelde motor bitik die biliyoruz ama benim araştırdığım bazı motor üreticilerin pistonları silme gececek şekilde yapmayıp aşınmayı engelleyerek motor ömrünü uzatmak için belli sınırlarda yağ eksilmesine izin vermiştir bilginize


Mesajı Yazan: sedataksu
Mesaj Tarihi: 16 Ekim 2011 Saat 11:31
Aracınızda kaliteli ve üretici firmanın tavsiye ettiği değerlerde yağ kullanın.Daha önce bor kullandım çok işe yaramıyor.Aracımın yağ değişimini sürekli aynı yerde yapardım 7.500 km 15.000 kmlik yağmı koyalım diye sorarlardı aracı çok kullanmadığım için 7500 km yağ koyarlardı fiyatıda ucuz olurdu.Hararet göstergesi 2. çizginin üzerinde olurdu Bor koydurduğumda biraz daha düştü.Aslında 7500 15000 dedikleri biri 10*40 diğeri 20*50 yag imiş bunu sonradan ögrendim.Sonradan 10*40 yağ koydum hararet göstergesi 2. çizginin altında kaldı.Aracınıza kaliteli ve doğru değerde yağ koyun katkıya gerek yok.

-------------
2011 C4 VTRPK MCP
İstanbul Kartal
Hızlı gidip geçmiş olsun diyeceklerine yavaş git hoşgeldin desinler...
* 28 ÇOTANAKLAR *


Mesajı Yazan: harmus
Mesaj Tarihi: 16 Ekim 2011 Saat 18:05
Orjinalini yazan: sedataksu sedataksu Yazdı:

Aracınızda kaliteli ve üretici firmanın tavsiye ettiği değerlerde yağ kullanın.Daha önce bor kullandım çok işe yaramıyor. Aracımın yağ değişimini sürekli aynı yerde yapardım 7.500 km 15.000 kmlik yağmı koyalım diye sorarlardı aracı çok kullanmadığım için 7500 km yağ koyarlardı fiyatıda ucuz olurdu.Hararet göstergesi 2. çizginin üzerinde olurdu Bor koydurduğumda biraz daha düştü.Aslında 7500 15000 dedikleri biri 10*40 diğeri 20*50 yag imiş bunu sonradan ögrendim.Sonradan 10*40 yağ koydum hararet göstergesi 2. çizginin altında kaldı.Aracınıza kaliteli ve doğru değerde yağ koyun katkıya gerek yok.
Ben farklı  araçlarımda kullandım Bor yağ katkısını. Hem çok faydalı hem gereksiz diye düşünülebilir. Daha doğrusu duruma göre değişiyor. Şöyle ki:
1- 3 yıl önce henüz 25.000 km bir bora varyantta kullandım.(Castrol yağ almıştım). Faydasını göremedim. Üretici ie bu konuyu görüştüm. Bana zaten az kilometre yapmış araçlarda gereği olmadığını, aşınmış motorlarda faydalı olabileceğini söylemişti. Yani gereksiz yere masraf yapmış oldum. Fakat, kesinlikle zarar vermesi söz konusu değildi.
2- Geçen yıl aldığım Peugeot 307 SW aracımda (aldığımda 86.000 km.deydi) yaklaşık bir ay önce kullandım. Keşke bir önceki yağ değişiminde Bor katsaymışım. Şehirler arası yakıt tüketimim 7,6-7,9 dan 6,8-7,0 aralığına, şehir içi tüketimim ise 8,3-8,5 aralığından 7,2-7,4 aralığına düştü.
3- 307 SW benzinlilerin performansını bilirsiniz sanırım. Düşük viteslerde (1. 2. viteslerde) ağırdır ivmelenmesi. 3. vitesten sonra motor kasa ağırlığını ancak kaldırmaya başlar. Bor katkısından sonra inanın 2. viteste daha iyi performans farkını hissediyor insan.
Özetle; km yapmış yıpranmış motorlarda hem yakıt tüketimi hem motor performansına katkısından dolayı kesinlikle öneriyorum. Kalıntı yaparak zarar verdiğine de katılmıyorum.
 
NOT: Geçtiğimiz hafta manyetik alan yaratarak (güçlü mıknatısla) motorun yakıtı maksimum kullanmasını sağlayacağı iddia edilen bir ürün aldım. Henüz takamadım. (Fakat, mühendislik eğitimimden mantığının çok doğru olduğunu söyleyebilirim). Olumlu sonuç alacağımı düşünüyorum. Sunucu paylaşacağım sizlerle.


-------------
Sevgiyle Kalın.


Mesajı Yazan: harmus
Mesaj Tarihi: 16 Ekim 2011 Saat 18:13
Bir not daha eklemek isterim. Yağ için verilen değerler yağın kullanılacağı aracın genelde bulunduğu iklim ve hava koşullarına göre değişkenlik gösterebilir. Diğer değer ise bir çoğunuzun bildiği gibi viskoziteyi gösterir. Yani, benim gibi (İzmir) Ege iklimi ile daha soğuk olan İç Anadolu veya Doğu Anadolu iklimine sahip araç sahiplarinin kullanacağı yağın değerleri farklı olmalıdır. Bu konuda gerek forumumuzdaki arkadaşların güzel açıklamalı yazılarından gerekse yağ değişimi yapacağınız arkadaşlardan fikir almanızı öneririm. Bir de kesinlikle araç üreticisinin tavsiye ettiği yağı kullanmanız ve yağ değişiminiz için ehliyetli bir servis veya ustaya gitmeniz oldukça önemli bence. Ne de olsa aracımızın kalbi motorumuzdur.

-------------
Sevgiyle Kalın.


Mesajı Yazan: insomnia
Mesaj Tarihi: 16 Ekim 2011 Saat 20:30
eski aracım 50000 de karbüratörlü bir araçtı kullanmıştım yakıt tasarrufu olarak etkisini görmedim ama serilik kazandırdığı bariz hissediliyordu şuanki aracımda kullanmadım ihtiyaç olarak görmüyorum

-------------
306 1.6 XR şeytan kırmızı
Alpıne S serıes 30 cm Subwoofer & Sony Xplod 500w XM-SD14 Amphı & Pıoneer DEH-4250 sab bass 4*50w & Kıcker DS 650.2 Mıd Bass &
O RH+ bayariin haa



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net