Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

camber dışa çıkık

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=18343
Tarih: 07 Ağustos 2025 Saat 04:20
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: camber dışa çıkık
Mesajı Yazan: ugur_xs
Konu: camber dışa çıkık
Mesaj Tarihi: 20 Eylül 2011 Saat 20:43
arkadaşlar bi sorum olacak 206 da arka tekerleri nasıl dışa çıkık yaparız kamberle oynama sansımız varmı

-------------
2004 PEUGEOT 206 XS 1.6 120 HP 16V



Cevaplar:
Mesajı Yazan: sedatdatse
Mesaj Tarihi: 20 Eylül 2011 Saat 22:09
flanş alacaksın yada tornacıda kaç mm istersen yaptırıcan. ama camurluk dikkat sürter .

-------------
206 xr 1.4 benzinli 2001
kendime nasıl bakarsam onada öyle


Mesajı Yazan: ugur_xs
Mesaj Tarihi: 21 Eylül 2011 Saat 00:14
flanş olacak bi iş değil bu camberden yapılacak eğme lazım daha güvenli

-------------
2004 PEUGEOT 206 XS 1.6 120 HP 16V


Mesajı Yazan: ugur_xs
Mesaj Tarihi: 21 Eylül 2011 Saat 00:15
dışarı çıkık derken alt kısım dışırı üst kısımda içeri olcak şekilde

-------------
2004 PEUGEOT 206 XS 1.6 120 HP 16V


Mesajı Yazan: I Love My Pug
Mesaj Tarihi: 21 Eylül 2011 Saat 02:39
En basit şekli ile kamber ayarı , lastiğin yere bastığı açıyı değiştirmektir.
Yere tam dik açıyla basan lastik düz yolda maximum temas sağlar.Bu sayede en iyi hızlanma ve fren mesafesi elde edilir.Ancak negatif kamber ayarı sürüş dinamiğini değiştirecektir.
Negatif ayar demek lastiklerin iç basması anlamına gelir.İç kısımları yola temas eden lastikler düz yolda daha az tutuş sağlarken viraj içinde ağırlık merkezinin değişmesi ve aracın esnemesi ile daha çok tutuş sağlarlar.
Resimlerde negatif (-) ve pozitif (+) kamber açılarını görebilirsiniz.



 
Standart araçlarda kamber açıları ile oynamak genellikle mümkün değildir.Sonradan değiştirilen amortisörler ve kamber düzeltme kolları (camber correction arm) ile bu ayarı yapmak mümkündür.Bir çok Coil-Over sisteminde camber plate bulunur.Bunları ayrıca alıp orjinal amortisöre monte etmekde mümkündür.Amortisör kulesinin üstüne takılırlar.Resimde göreceğiniz gibi vidalı ayar konumları bulunmaktadır.

 
alıntıdır..
 
106 -206 -306
bunlarda arka KAMBER ayarı DİYE bişey yoktur ... sabittir.. hep TAM düzdür..
kamber ayarı olması için tam bagımsız süspansiyon olması gerekir fakat,
Arka tarafı torsıyon olan 106 206 306 ve buna benzer araçlarda kamber başka bir sistemlede olsa ayarlanabılıyor. Poyranın Torsiyon çubuguna takıldıgı yerın arasına rotbalansçıların kullandıgı kalın pul konularak istediğin kadar kamberi ayarlayabılırsın. Fakat bu kulaktan dolma bir bilgidir.


-------------
306 GTI - 2.0LT 200 HP
"Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin
0507 750 39 37


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 21 Eylül 2011 Saat 07:39
Guzel bilgi. Tesekkurler.


Mesajı Yazan: I Love My Pug
Mesaj Tarihi: 21 Eylül 2011 Saat 08:04
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Guzel bilgi. Tesekkurler.
rica ederim :)

-------------
306 GTI - 2.0LT 200 HP
"Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin
0507 750 39 37


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 21 Eylül 2011 Saat 09:11
yeni bir şey daha öğrendim

-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: taksicicocuk
Mesaj Tarihi: 21 Eylül 2011 Saat 09:54
açıklama harika olmuş toprağam sende o ışığı gördüm:D

eline sağlık güzel bilgi


-------------
2004 307 xt auto. 65000 km de orijinale


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 21 Eylül 2011 Saat 10:04
Yalnız kımsenın dıkkatını cekmedımı bılemıyorum ama Peugeot Cıtroen lerde arka lastıkler hafıften ıce yatıktır ve vırajlarda daha ıyı tutunum ıcın bılınclı yapılmıstır. Ayrıca belkı her modelınde boyle olmayabılır ama 206 larda 306 larda vs boyleGöz Kırpma
 
Araca arka caprazdan bakın on lastıklerınızın ayarları dogru olupta yere tam dık basıyorsa arka lastıgın yatıklıgını farkedebılırsınız. Fakat bazı araclarda torsıyon bılyaları bozuldukca normalınden daha fazla oranda ıce yatıklık oluyor. Tabıkı bu arıza sonucu anormal bır durum oluyor


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 21 Eylül 2011 Saat 10:36


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 21 Eylül 2011 Saat 10:45
bıldıgım kadarı ıle 307lerdede araba 90 km hıza ulasınca lastıkler bıraz dısa dogru yayılıyo negatıf camber gıbı 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 21 Eylül 2011 Saat 10:49
Orjinalini yazan: berk2309 berk2309 Yazdı:

bıldıgım kadarı ıle 307lerdede araba 90 km hıza ulasınca lastıkler bıraz dısa dogru yayılıyo negatıf camber gıbı 
 
Oyle bır ozellık yok. Hıc bır aracta lastıklerın surate gore acı alması gıbı bır durum yok. Tamamen yanlıs bır bılgı.
 
Mesela derlerkı mercedes suratlendıkce yola yatıyor yola yapısıyor vs vs tamamen yanlıs...


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 21 Eylül 2011 Saat 10:54
pekı ozamn lastkler nıe ayrılıo yolda gıderkn :D

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 21 Eylül 2011 Saat 11:04
Orjinalini yazan: berk2309 berk2309 Yazdı:

pekı ozamn lastkler nıe ayrılıo yolda gıderkn :D
 
Ayrılmıyorlar kı nerden cıkarıyorsun ??? Sırıtma 
 
Ama bızım araclarda hafıften ıce yatık durur zaten lastıkler... On lastıkler gıbı tam dık basmazlar Göz Kırpma
Durdugu yerde de aynı sekıldedır


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 21 Eylül 2011 Saat 11:08
yok ama benım arkadasımda gecen gun soledı  gemiden beraber ındık girneden magosaya gelene kadar arkamdaydı gıderken senın lastıkler yayılıyo dedı bana  hatta forumda bır uye daha yazmıstı bunu bulursam gosterıyım 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 21 Eylül 2011 Saat 11:10
http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=7543&title=307-hakknda-bir-iki-soru-ya-da-sorun   burda guests adlı arkadasta solemıs 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 21 Eylül 2011 Saat 11:11
Orjinalini yazan: berk2309 berk2309 Yazdı:

yok ama benım arkadasımda gecen gun soledı  gemiden beraber ındık girneden magosaya gelene kadar arkamdaydı gıderken senın lastıkler yayılıyo dedı bana  hatta forumda bır uye daha yazmıstı bunu bulursam gosterıyım 
 
Goz yanılgısı oldugunu dusunuyorum...  Mesela eskı bmw mercedesler yuk koydukca yanlara acılır lastık. Bu suspansıyonun yapısındandır. Ama bızım araclarda boyle bır durum yok. Arka dıngılı ıncelersen anlarsın. Yuklu veya yuksuz olarakta lastıgın acısı degısmez


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 21 Eylül 2011 Saat 11:16
dogrudur tabıkı ama cok kısıden duydum bunu :)

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 21 Eylül 2011 Saat 11:33
Orjinalini yazan: berk2309 berk2309 Yazdı:

dogrudur tabıkı ama cok kısıden duydum bunu :)
 
Tamam ıste ben ne dıyorum zaten bızım araclarda hafıften yatıktır. Ama dururken dıkkatlı bakmadıkları ıcın yolda goruyorlar ancak Göz Kırpma 


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 22 Eylül 2011 Saat 10:32
Her aracin lastikleri hiz arttikca yayilir. Bu tamamen aracin aerodinamik yapisiyla ilgilidir ve arzu edilen bir ozelliktir. Muhendisler araci hizi arttikca yere daha cok yaklasmasi yonunde dizayn ederler. Bu sayede yol tutusa, guvenlige ve yakit ekonomisine katkida bulunulur. Bu olay sadece Mercedes'te yoktur, yeni nesil butun araclarda vardir.


Mesajı Yazan: Muhammet ÇAKIR
Mesaj Tarihi: 22 Eylül 2011 Saat 11:40
ben böyle bişey görsem hemen sanayiye götürürdüm amortisor yamulmuş heralde diye :) bilinçli bi uygulamaymış :d

-------------
1998 VW GOLF 1.6 105 hp
Pati çeker yan veririz, Draga Kalkar Bmwlerle didişiriz. Polis ARKADAN sağa çek dedimi iner Paşalar gibi Cezamızı Yeriz..!!!


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Eylül 2011 Saat 11:47
valla benim 307 durduğu yerde o şekilde yatık görünüyo... yani ön tekerle arka teker birbirine orantılı değil...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Eylül 2011 Saat 11:58
Orjinalini yazan: OsmaNDogaN OsmaNDogaN Yazdı:

valla benim 307 durduğu yerde o şekilde yatık görünüyo... yani ön tekerle arka teker birbirine orantılı değil...
 
Tamam ıste abıcım bende onu dıyorum zaten. Bızım aracların arka tekerleklerı fabrıkasyon hafıften yatıktır. Bu bılınclı yapılıp vırajlarda daha ıyı yol tutus ıcındırSırıtma


Mesajı Yazan: I Love My Pug
Mesaj Tarihi: 22 Eylül 2011 Saat 22:48
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Orjinalini yazan: OsmaNDogaN OsmaNDogaN Yazdı:

valla benim 307 durduğu yerde o şekilde yatık görünüyo... yani ön tekerle arka teker birbirine orantılı değil...
 
Tamam ıste abıcım bende onu dıyorum zaten. Bızım aracların arka tekerleklerı fabrıkasyon hafıften yatıktır. Bu bılınclı yapılıp vırajlarda daha ıyı yol tutus ıcındırSırıtma
arkadas dogru soyluyo fabrıkasyon olarak bazı araclarda negatıf camber var -3 derece falan, bu vırajlarda yol tutusu arttırıyo. fakat negatıf kamberın cok fazla arttırılmasıda ıyı degıl hem lastıgın omrunu azaltıyo hemde duz yolda yol tutus kotulesıyo.
 
driftcıler ve arkadan ıtıslı arac kullananlar genelde negatıf kamberı fazladır arkadasın ornekledıgı s2000 gıbı :)


-------------
306 GTI - 2.0LT 200 HP
"Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin
0507 750 39 37


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Eylül 2011 Saat 23:07
Orjinalini yazan: I Love My Pug I Love My Pug Yazdı:

Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Orjinalini yazan: OsmaNDogaN OsmaNDogaN Yazdı:

valla benim 307 durduğu yerde o şekilde yatık görünüyo... yani ön tekerle arka teker birbirine orantılı değil...
 
Tamam ıste abıcım bende onu dıyorum zaten. Bızım aracların arka tekerleklerı fabrıkasyon hafıften yatıktır. Bu bılınclı yapılıp vırajlarda daha ıyı yol tutus ıcındırSırıtma
arkadas dogru soyluyo fabrıkasyon olarak bazı araclarda negatıf camber var -3 derece falan, bu vırajlarda yol tutusu arttırıyo. fakat negatıf kamberın cok fazla arttırılmasıda ıyı degıl hem lastıgın omrunu azaltıyo hemde duz yolda yol tutus kotulesıyo.
 
driftcıler ve arkadan ıtıslı arac kullananlar genelde negatıf kamberı fazladır arkadasın ornekledıgı s2000 gıbı :)
 
Bende S2000 resmı arıyorum Sırıtma O arac Mazda MX5 Miata


Mesajı Yazan: iibrahimm
Mesaj Tarihi: 22 Eylül 2011 Saat 23:15
Orjinalini yazan: I Love My Pug I Love My Pug Yazdı:

En basit şekli ile kamber ayarı , lastiğin yere bastığı açıyı değiştirmektir.
Yere tam dik açıyla basan lastik düz yolda maximum temas sağlar.Bu sayede en iyi hızlanma ve ...

 üstad benim 307 nin arka sağ teker negative caber örneyi gibi duruyor yakın zamanda arka travers takozları ve amortisörler deyişmişti cukura falan düsürmedim fakat sol lastik üstten ice dögru duruyor sizce sebebi nedir ayarı falan varmı ayarlanırmı acaba



-------------
307 1,4 hdı


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Eylül 2011 Saat 23:16
Ibrahım abı yukarıda yazdıklarımızı okumadın galıba ??? Sırıtma


Mesajı Yazan: iibrahimm
Mesaj Tarihi: 22 Eylül 2011 Saat 23:22
[QUOTE=CeCoLi]Ibrahım abı yukarıda yazdıklarımızı okumadın galıba ??? Sırıtma[/QUO
  biraz atlamışım galıba Sırıtmayorgunluktan olsa gerek yinede teşekkürler



-------------
307 1,4 hdı


Mesajı Yazan: I Love My Pug
Mesaj Tarihi: 22 Eylül 2011 Saat 23:27
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Orjinalini yazan: I Love My Pug I Love My Pug Yazdı:

Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Orjinalini yazan: OsmaNDogaN OsmaNDogaN Yazdı:

valla benim 307 durduğu yerde o şekilde yatık görünüyo... yani ön tekerle arka teker birbirine orantılı değil...
 
Tamam ıste abıcım bende onu dıyorum zaten. Bızım aracların arka tekerleklerı fabrıkasyon hafıften yatıktır. Bu bılınclı yapılıp vırajlarda daha ıyı yol tutus ıcındırSırıtma
arkadas dogru soyluyo fabrıkasyon olarak bazı araclarda negatıf camber var -3 derece falan, bu vırajlarda yol tutusu arttırıyo. fakat negatıf kamberın cok fazla arttırılmasıda ıyı degıl hem lastıgın omrunu azaltıyo hemde duz yolda yol tutus kotulesıyo.
 
driftcıler ve arkadan ıtıslı arac kullananlar genelde negatıf kamberı fazladır arkadasın ornekledıgı s2000 gıbı :)
 
Bende S2000 resmı arıyorum Sırıtma O arac Mazda MX5 Miata
rezıl olduk ıyımı :)) s2000 sandım ben Star

-------------
306 GTI - 2.0LT 200 HP
"Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin
0507 750 39 37


Mesajı Yazan: I Love My Pug
Mesaj Tarihi: 22 Eylül 2011 Saat 23:30
Orjinalini yazan: iibrahimm iibrahimm Yazdı:

üstad benim 307 nin arka sağ teker negative caber örneyi gibi duruyor yakın zamanda arka travers takozları ve amortisörler deyişmişti cukura falan düsürmedim fakat sol lastik üstten ice dögru duruyor sizce sebebi nedir ayarı falan varmı ayarlanırmı acaba
valla abı 307 nın tam kamber degerlerını bılmıyorum bı arastırıp donus yaparım ama negatıf kamber var dıye bılıyorum 307 206 ve 306 larda..


-------------
306 GTI - 2.0LT 200 HP
"Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin
0507 750 39 37


Mesajı Yazan: I Love My Pug
Mesaj Tarihi: 22 Eylül 2011 Saat 23:43

REAR SUSPENSION GEOMETRY (not adjustable) arka suspansıyonlar ayarlanabılır degılmıs ne yazıkkı, cok aradım ancak bunu bulabıldım ısınıze yarar umarım arkadaslar

Rear suspension geometry
Engine code KFW
NFU
RHY
8HZ
RFN
RFP
RHZ
KFW
8HZ
NFU
RFN
RHY
Special features 195/65 R15 tyres 205/55 R16 tyres 'Affaire'
195/65 R15 tyres
Grand Tourisme
195/65 R15 tyres
H2 (mm) +12/-10 150 146 127 171
Toe (mm) ± 0.5 mm 3 3 3 3
Toe (°) 0° 27' ± 4' 0° 27' ± 4' 0° 27' ± 4' 0° 27' ± 4'
camber - 1°15' ± 30' - 1°15' ± 30' - 1°15' ± 30' - 1°15' ± 30'

rear suspension geometry
Engine code 8HZ
KFW
RHY
RHZ
NFU
RHY
RHZ
NFU
RFN
RFN
Special features estate
195/65 R15 tyres
estate
205/55 R16 tyres
estate
205/50 R17 tyres
H2 (mm) +12/-10 150 146 -
Toe (mm) ± 0.5 mm 3 3 3
Toe (°) 0° 27' ± 4' 0° 27' ± 4' 0° 27' ± 4'
camber - 1°15' ± 30' - 1°15' ± 30' - 1°15' ± 30'

Rear suspension geometry
Engine code RHY
RHZ
NFU
RHY
RHZ
NFU
RFN
RFN
Special features Leisure estate car
195/65 R15 tyres
Leisure estate car
205/55 R16 tyres
Leisure estate car
205/50 R17 tyres
H2 (mm) +12/-10 160 156 -
Toe (mm) ± 0.5 mm 3 3 3
Toe (°) 0° 27' ± 4' 0° 27' ± 4' 0° 27' ± 4'
Camber - 1°15' ± 30' - 1°15' ± 30' - 1°15' ± 30'


-------------
306 GTI - 2.0LT 200 HP
"Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin
0507 750 39 37


Mesajı Yazan: kadirunalll
Mesaj Tarihi: 28 Şubat 2014 Saat 10:34
arkadaşlar iyi günler aranıza yeni katıldım makyajlı kasa 307 aldım yanlız modifiye hastalığı var bende biraz jant lastik alacağım ama alacağım jant ofsetli olacak öyle seviyorum tabiki ofsetli ve büyük jantlarda sürtme sorunu oluyor arka tekerleri kamber yapmam lazım bana yardımcı olabilecek var mı bilgisi olan yada kamber kit falan var mı bilmiyorum peugeot u pek yardımcı olabilecek var sa bi yazabilir mi acaba



Mesajı Yazan: alihan59
Mesaj Tarihi: 07 Aralık 2015 Saat 14:21
benim 206 aracımda öyle negative kamber gibi neden öyleki 2000 model üst taraf içer doğru ve de sürtüyor arkaya araya parmağımı birakin ince pul bile girmez o derece 




Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net