Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

2000 devir hız

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=18016
Tarih: 06 Ağustos 2025 Saat 03:33
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 2000 devir hız
Mesajı Yazan: haakaannn
Konu: 2000 devir hız
Mesaj Tarihi: 08 Eylül 2011 Saat 13:29
merhaba ocak ayında 307 1.6 comfort aracımı aldım aldığım günden beri aklıma aracımın devrinin normal olup olmadığı takılıyor.
arkadaşlarımın başka marka araçları 4. vites 2000 devirde 80 yaparken benim aracım 5. vites 2000 devirde 70 yapıyor.
bu devir için bu hız nromalmidir?


-------------
307 1.6 comfort



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Eylül 2011 Saat 13:56
5. vites 2000 devirde 100 civarı ya da 90 filan yapması gerek


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 08 Eylül 2011 Saat 14:15
bu olay çok farklı bir kavramdır, arkadaşlarının araçları ve modelleri nedir? senin aracın dizelmi benzinlimi bunlarıda imza kısmına yazmalısın.
 
eğer aracın 307 1.6 110 hp ise 5. vites 2500 devirde 90 dır. 200 devirde de 70 normalir.
 
biraz daha açacak olursak eskiden hız sınırı 90 olduğu için üretilen araçları 90 km hızda az yakacak şekilde ayarlıyorlardı. bu sebeple hem araç sürenler 90 km hızında tutmaya çalışıyorlardı. şimdi yeni kanuna göre hız sınırı 110 olduğu için yeni araçlar 110 km hızda az yakıyorlar. eski araçlarda 90 a göre ayarlanmış olduğu için halen 90 ile gitmek zorunda kalıyorlar.
 
bu devir hız olayı şanzımanın dişli oranına göre değişiyor. bu yüzden arkadaşlarının araçlarının model yılı markası modeli vs nedir ona göre kendini karşılaştırmalısın.
 
aracın manuelse de belki debriyajın bitmiş olabilir, bu yüzden gaza bastığında debriyaj çakırdığı için devir yüksek hız alçak olabilir.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 08 Eylül 2011 Saat 14:16
Orjinalini yazan: berkekk berkekk Yazdı:

5. vites 2000 devirde 100 civarı ya da 90 filan yapması gerek
 
senin aracın 5. vites 2500 devirde 90km/h, 5. vites 3000 devirde 110 km/h dir.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Eylül 2011 Saat 15:06
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

Orjinalini yazan: berkekk berkekk Yazdı:

5. vites 2000 devirde 100 civarı ya da 90 filan yapması gerek
 
senin aracın 5. vites 2500 devirde 90km/h, 5. vites 3000 devirde 110 km/h dir.

metin abi yani aklımda öyle kalmış o civarlarda gidiyor Sırıtma


Mesajı Yazan: haakaannn
Mesaj Tarihi: 08 Eylül 2011 Saat 16:58
aracım 1.6 comfort benzinli arkadaşlarımın araçları 2008 fiesta 2011 astra vb araçlar.
2008 2006 arası fark etmesi garip geldi.


-------------
307 1.6 comfort


Mesajı Yazan: haakaannn
Mesaj Tarihi: 08 Eylül 2011 Saat 17:09
senin hızın gayet iyi ben 3000 de 100 110 görüyorum anca.

-------------
307 1.6 comfort


Mesajı Yazan: haakaannn
Mesaj Tarihi: 08 Eylül 2011 Saat 17:21
acaba senin arabanın dizel olmasıylamı bir alakası var.
halbuki arabamda çekiş ve hız konusunda sorun  yok 210 görebildim .


-------------
307 1.6 comfort


Mesajı Yazan: cermiki
Mesaj Tarihi: 08 Eylül 2011 Saat 18:43
benim 2006 307 1.6 hdi 4.devir 2000 80 i rahat görüyor. 5. viteste ise 100-110 arasında


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Eylül 2011 Saat 18:51
Arkadaslar kımse alınmasın ama herkes kafasına gore konusmus yanı. Yanlıs kıyaslar etmıssınız...
Sadece Metın dogru soylemıs.
 
Dızel ıle benzınlı makınenın oranları degısıktır dolayısıyla devır ve surat ılıskılerı farklıdır. Mesela otomatık arac ıle duz vıteste kıyas edılmez...
 
Bu durumun motor hacmıyle veya model yılıyla da alakası yoktur. Arac eskıdıkce veya yenı oldukcada degısmez. Tamamen uretım teknıklerı ıle alakalı bır konudur.
 
Her aracın dıslı oranları aynı olmak zorunda degıldır...
 
Konuya gelecek olursak soruyu soran arkadasın aracı 307 1.6 16V 110bg benzınlı.
Bu aracın 5. vıtes 2000 devırde 70
                            3000 devırde 105 surate ulasması dogrudur.
Bu orandan gıdersek 6000 devırde de 210 km surate ulasabılır...
Aynı durum aynı motora sahıp 206 dada gecerlıdır... Cunku sanzumanıda aynıdır...
 
Farklı bır ornek vermek gerekırse 2001 model Hyundaı Accent 1.3 12V
5 te 2000 devırde 80 e ulasıyor.
 
Hangısı ıyıdır noktasına gelırsek bu konu uzaaaarr gıder.
 
Dusuk devırle daha cok surat yapan arac ;
Gec hızlanır yanı hızlanması yavas olur ama genel olarak daha az yakıt tuketebılır ve motor gucune gore daha cok son surat yapabılır
 
Dusuk devırde daha az surat yapan arac ;
Cabuk hızlanır daha serı olur ama genel olarak daha cok yakıt tuketebılır ve dıger duruma nazaran daha az son surat yapabılır.


Mesajı Yazan: individual
Mesaj Tarihi: 08 Eylül 2011 Saat 19:06

5. viteste hız oranlarım şu şekilde;

3000 100

3300 110

3600 120

3900 130

4200 140

4500 150

4800 160

5100 170

5400 180

5700 190

6000 200

6300 210





Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Eylül 2011 Saat 19:11
Ergın senın lastık olcunde bır farklılık mı var ??? Bılırsınkı lastık capı bu olayı degıstırır...
Cunku 3000 devırde 105 ve oranlarsak 6000 devırde 210 a ulasması lazım... Bır yanlıslık olmasın ???
 
Cunku TU5JP4 makıne ve uzerındekı sanzumanın degerlerı budur... 1.6 16V 307 ve 206 larda da aynı...


Mesajı Yazan: individual
Mesaj Tarihi: 08 Eylül 2011 Saat 19:32

valla 3000 de 105 yaptığını hiç görmedim cem.

zaten araba devir kesiciye girecek kadar kısa şanzımana sahip.

bir ara bakarım tekrar ama %99 eminim

Gülme


istersen youtube videolarını inceleyebilirsin. (307 1.6 benzinli ve manuel motorlar)



Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 08 Eylül 2011 Saat 19:58
Cem lastikle kadranda gorulen degerlerin bir alakasi yok. Bunu onceki yazilarindan senin de gayet iyi bildigini biliyorum. Ancak bu yazinda tersi anlasiliyor. Belkide ben yanlis anliyorum Gülme


Mesajı Yazan: OkaN
Mesaj Tarihi: 08 Eylül 2011 Saat 20:24
cem abi sen yapma bari Embarrassed lastik capıyla hızın ne alakası var hız kadranı şanzumanla alakalı deilmi abi Wall 

-------------
Şakağımdaki kansa, o benim gülüşümdür,
Namert sürünmektense, erkekçe ölüşümdür…

EGİL KULAK VER CEDDİNE TÜRKE KEFEN BİÇMEK KİMİN HADDİNE AVRUPADAN ÇİN SEDDİNE REHBER KUR’AN HEDEF TURAN


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Eylül 2011 Saat 20:39
Orjinalini yazan: 34GH0111 34GH0111 Yazdı:

cem abi sen yapma bari Embarrassed lastik capıyla hızın ne alakası var hız kadranı şanzumanla alakalı deilmi abi Wall 
 
Sen kolıva nın ne yazdıgını oku sonra bana bır daha yorum yap bakalım. Onu benım oyle soylememde bır bıldıgım varda neyse Göz Kırpma


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Eylül 2011 Saat 20:57
Yanlış hatırlamıyorsam benim değerler de aynı. 2000'de 70 km/h 2500'de 90km/h.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Eylül 2011 Saat 21:11
Orjinalini yazan: 34GH0111 34GH0111 Yazdı:

cem abi sen yapma bari Embarrassed lastik capıyla hızın ne alakası var hız kadranı şanzumanla alakalı deilmi abi Wall 



dostum bi mantikli düşün.aracin lastigi buyudukce aldığı yolda artar mesela benim jantlar 15 inc ama ergin abininki 16 veya üstüyse ergin abi bana plakasını okutur.bu işler böyledir


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Eylül 2011 Saat 21:21
Orjinalini yazan: berkekk berkekk Yazdı:

Orjinalini yazan: 34GH0111 34GH0111 Yazdı:

cem abi sen yapma bari Embarrassed lastik capıyla hızın ne alakası var hız kadranı şanzumanla alakalı deilmi abi Wall 



dostum bi mantikli düşün.aracin lastigi buyudukce aldığı yolda artar mesela benim jantlar 15 inc ama ergin abininki 16 veya üstüyse ergin abi bana plakasını okutur.bu işler böyledir
 
Dıkkat et karsındakı dogru soyluyor Göz Kırpma
Bız burada devır sayısı ve gostergedekı hızdan bahsedıyoruz...
 
Ayrıca bır araca 16 17 jant takınca suratı artmaz. Lastık capı buyurse artar. Lastık capınında jant ıle alakası yoktur...
 
Senın aracında orjınalden 195 65 15 takılı. Bazı modellerde yıne orjınalden 205 55 16 veya bazılarında da 205 50 17 takılı... Mısal olarak bu 3 lastıgınde capları aynı oldugundan hangısını takarsan tak surat degısmez... Mısal 225 40 18 ın bıle capı bunlarla aynıdır. Anlastık guzel kardesım ???
 
Amaaaa mısal 205 55 16 yerıne 205 60 16 takarsan veya 205 50 17 yerıne 225 50 17 takarsan caplar buyur ve gercek suratler fark bazında artar...
 
Bırde bunun tersınden bakarsak 205 55 16 yerıne 205 50 16 takarsanda lastık capı kuculur. Bu sefer gercek surat azalır..


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Eylül 2011 Saat 21:23
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Orjinalini yazan: berkekk berkekk Yazdı:

Orjinalini yazan: 34GH0111 34GH0111 Yazdı:

cem abi sen yapma bari Embarrassed lastik capıyla hızın ne alakası var hız kadranı şanzumanla alakalı deilmi abi Wall 



dostum bi mantikli düşün.aracin lastigi buyudukce aldığı yolda artar mesela benim jantlar 15 inc ama ergin abininki 16 veya üstüyse ergin abi bana plakasını okutur.bu işler böyledir
 
Dıkkat et karsındakı dogru soyluyor Göz Kırpma
Bız burada devır sayısı ve gostergedekı hızdan bahsedıyoruz...
 
Ayrıca bır araca 16 17 jant takınca suratı artmaz. Lastık capı buyurse artar. Lastık capınında jant ıle alakası yoktur...
 
Senın aracında orjınalden 195 65 15 takılı. Bazı modellerde yıne orjınalden 205 55 16 veya bazılarında da 205 50 17 takılı... Mısal olarak bu 3 lastıgınde capları aynı oldugundan hangısını takarsan tak surat degısmez... Mısal 225 40 18 ın bıle capı bunlarla aynıdır. Anlastık guzel kardesım ???
 
Amaaaa mısal 205 55 16 yerıne 205 60 16 takarsan veya 205 50 17 yerıne 225 50 17 takarsan caplar buyur ve gercek suratler fark bazında artar...
 
Bırde bunun tersınden bakarsak 205 55 16 yerıne 205 50 16 takarsanda lastık capı kuculur. Bu sefer gercek surat azalır..

Benim lastiklerim de 185/55 r14 mesela orjinal 106 lastiğini göz önünde bulundurursak benim aracım göstergedekinden daha mı hızlı gidiyor acaba? merak ettim şimdi?


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Eylül 2011 Saat 21:26
Cem abi bende onu kastettim ama turkcem ve kelime haznem zayif oldugu icin cap sozcugu yerine inc kullandim dedigim dogru degilmi cem abi aslinda ayni seyi soyluyoruz ama ben cap sozcugunu kullanamadim :)))


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Eylül 2011 Saat 22:12
Orjinalini yazan: berkekk berkekk Yazdı:

Cem abi bende onu kastettim ama turkcem ve kelime haznem zayif oldugu icin cap sozcugu yerine inc kullandim dedigim dogru degilmi cem abi aslinda ayni seyi soyluyoruz ama ben cap sozcugunu kullanamadim :)))
 
Sen kafanda benımle aynı seyı dusunmedıgın asıkar. Cunku jant buyudukce suratın artacagını yazmıssın yukarıda. Bu durumda lastık secımıne gore sonuc degısır.
 
Lastık capını degıstırmedıkten sonra jantı ıster buyut ıster kucult surat farketmez.
Ama lastık capını degıstırırsen surat azalabılırde artabılırde...
 
Benım orjınal lastıgım 185 65 14. Ben sımdı 195 55 15 e gectım. Senın soyledıgıne gore aracın hızı artması gerekır. Hızı artmadı azalmadıda... Cunku bu 2 olcununda capları denk...
 
Anlastık mı ??? Göz KırpmaGöz KırpmaGöz Kırpma


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Eylül 2011 Saat 22:14
Orjinalini yazan: Alicangulpinar Alicangulpinar Yazdı:

Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Orjinalini yazan: berkekk berkekk Yazdı:

Orjinalini yazan: 34GH0111 34GH0111 Yazdı:

cem abi sen yapma bari Embarrassed lastik capıyla hızın ne alakası var hız kadranı şanzumanla alakalı deilmi abi Wall 



dostum bi mantikli düşün.aracin lastigi buyudukce aldığı yolda artar mesela benim jantlar 15 inc ama ergin abininki 16 veya üstüyse ergin abi bana plakasını okutur.bu işler böyledir
 
Dıkkat et karsındakı dogru soyluyor Göz Kırpma
Bız burada devır sayısı ve gostergedekı hızdan bahsedıyoruz...
 
Ayrıca bır araca 16 17 jant takınca suratı artmaz. Lastık capı buyurse artar. Lastık capınında jant ıle alakası yoktur...
 
Senın aracında orjınalden 195 65 15 takılı. Bazı modellerde yıne orjınalden 205 55 16 veya bazılarında da 205 50 17 takılı... Mısal olarak bu 3 lastıgınde capları aynı oldugundan hangısını takarsan tak surat degısmez... Mısal 225 40 18 ın bıle capı bunlarla aynıdır. Anlastık guzel kardesım ???
 
Amaaaa mısal 205 55 16 yerıne 205 60 16 takarsan veya 205 50 17 yerıne 225 50 17 takarsan caplar buyur ve gercek suratler fark bazında artar...
 
Bırde bunun tersınden bakarsak 205 55 16 yerıne 205 50 16 takarsanda lastık capı kuculur. Bu sefer gercek surat azalır..

Benim lastiklerim de 185/55 r14 mesela orjinal 106 lastiğini göz önünde bulundurursak benim aracım göstergedekinden daha mı hızlı gidiyor acaba? merak ettim şimdi?
 
Senın lastıklerın orjınal olcusu bu degıl mı zaten ??? Orjınal 106 olcusu ne demek ??? 106 ların hepsının lastıklerı aynı degıl kı !!!Sırıtma
 
Sen kendı aracının orjınalıne bak dıgerlerı senı ılgılendırmez...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Eylül 2011 Saat 22:48
Orjinali 165/65 R14 kapıda yazan. Bnmkinde GTI jantı var. Lastikler de kalın o yüzden.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Eylül 2011 Saat 22:59
Orjinalini yazan: Alicangulpinar Alicangulpinar Yazdı:

Orjinali 165/65 R14 kapıda yazan. Bnmkinde GTI jantı var. Lastikler de kalın o yüzden.
 
165 65 14 e gore 185 55 14 %2 daha kucuk... onemsenecek bır fark degılGöz Kırpma


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Eylül 2011 Saat 23:11
peki. teşekkürler :)


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 09 Eylül 2011 Saat 08:35
Orjinalini yazan: ezelefe ezelefe Yazdı:

3000 devırde 130km hızda benım arac arkadaslar
 
eminmisin?


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 09 Eylül 2011 Saat 12:18
Anlaştık cem abi Gülme


Mesajı Yazan: SZKR
Mesaj Tarihi: 09 Eylül 2011 Saat 12:33
Konuyu okuyunca aklıma geldi, bu sabah ise gelirken denedim;
307xs, 1.6 16v, 225-55-16"arien, 3000d/d = 100km/h. Net...

-------------
http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=17717&title=307m" rel="nofollow - PUG 307 XS - 2003, 1,6 Benzinli


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 09 Eylül 2011 Saat 13:48
Orjinalini yazan: individual individual Yazdı:

valla 3000 de 105 yaptığını hiç görmedim cem.

zaten araba devir kesiciye girecek kadar kısa şanzımana sahip.

bir ara bakarım tekrar ama %99 eminim

Gülme


istersen youtube videolarını inceleyebilirsin. (307 1.6 benzinli ve manuel motorlar)

 
ergin abiye katılıyorum cem abi. sürekli dikkat ediyorum benim otomatik 4 vites biliyorsunuz
 
benim 4. vites 2500 devirde tam 90 km/h 4. vites 3000 devirde ise 110 km/h oluyor düz yolda. 110 u geçmediğim için daha sonraki devir ve hızlara bakmadım ama en az 50 kere 90 ve 110 hızlarında devirin 2500 ve 3000 olduğuna eminim. hatta otomatiklerde farklı olur dediğin için her defasında kontrol ediyorum hep aynı değişmiyor. 3000 devir 110 km/h fix (:


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 09 Eylül 2011 Saat 13:56
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Ergın senın lastık olcunde bır farklılık mı var ??? Bılırsınkı lastık capı bu olayı degıstırır...
Cunku 3000 devırde 105 ve oranlarsak 6000 devırde 210 a ulasması lazım... Bır yanlıslık olmasın ???
 
Cunku TU5JP4 makıne ve uzerındekı sanzumanın degerlerı budur... 1.6 16V 307 ve 206 larda da aynı...
 
cem abi ergin abinin lastik ölçüleri 225/40/18 yani benimki ile 195/65/15bir farkı yok (:
 
anladım ki 307 1.6 16v araçlardaki manul ve otomatik viteslerin son viteslerindeki hız aynıymış sanırım. yani manuelin 5. vitesi 2500 devirde 90 km iken benimde 4. vites 2500 devide 90 km
 
bilmeyenler için söyliyeyim, otomatik 307 ler 4 vites.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net