Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

307 oto.vites halatı

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=17980
Tarih: 17 Ağustos 2025 Saat 15:06
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 307 oto.vites halatı
Mesajı Yazan: ismail özdemir
Konu: 307 oto.vites halatı
Mesaj Tarihi: 07 Eylül 2011 Saat 13:04

arkadaşlar 2002 model 307xt aracımda soyle bır sorun var arac p den d ye geçirdiğimde triptoniğin oraya geçip takılıyo ve ekranda n yazıyo bu olay bende hıc olmadı ama tamırcım yada yıkamacı kullandıgı zaman oluyo kaputu acıyorum sanzumanın ustunde bır parça var boyle mavı kapaklı gıbı onu ılerı ıttıgımız zaman tık deyıp oturuyo ve duzelıyo anı harekerler bu parça fazla ileri gittiği için vites takılı kalıyo vites halatı dedikleri şey bumu nerden alır nasıl tamir ettirebilirim bir fikri olan varmı?



-------------
307xt 1.6 16v 110hp trıp (atiker lpg)



Cevaplar:
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 07 Eylül 2011 Saat 13:10
Metin sanirim Ismail Bey multi-function switch(kontaktor) den bahsediyor dogru mu?


Mesajı Yazan: ismail özdemir
Mesaj Tarihi: 07 Eylül 2011 Saat 13:13
evet evet sanırım kontaktörden filanda olur demişlerdi nedir bu?

-------------
307xt 1.6 16v 110hp trıp (atiker lpg)


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 07 Eylül 2011 Saat 13:25
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Metin sanirim Ismail Bey multi-function switch(kontaktor) den bahsediyor dogru mu?
 
yok abi sanmıyorum burada vites takılıyor. kontaktörün görevi sadece vites konumunu ekrana ve beyine vs iletir.
 
merak ettiğim nokta vites triptoniğe gelsede ekranda N yazıyor olsada araç yürüyor mu?
 
biraz daha ayrıntılı açıklayacak olursak vites kolunun ucunda tel vardır direk şanzımana gider ve bu selenoidlerin üzerinde bir civata var oradaki menteşe gibi parçayı ileri geri ittirerek vites geçişlerini yapar. Hatta bu pimin civatası yağ doldurma tapasına benzediği için yanlışlıkla sökülebiliyor. Hatta senin yağ değişimi prosedüründe dikkat edersen şanzımanın üzerinde iki civata olduğunu öndekini kesinlikle kullanmamak gerektiğini yazıyordu.
 
 
soruna gelicek olursak ilk önce iyice anlamamız gerekli bu bilgiler yeterli değil şuan için.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 07 Eylül 2011 Saat 13:26
Orjinalini yazan: ismail özdemir ismail özdemir Yazdı:

evet evet sanırım kontaktörden filanda olur demişlerdi nedir bu?


Su baslikta guzel bilgiler verdik.

http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=17576&KW=multi+function&PID=282220&title=al4-anzman-hakknda-bilmemiz-gerekenler#282220" rel="nofollow - http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=17576&KW=multi+function&PID=282220&title=al4-anzman-hakknda-bilmemiz-gerekenler#282220

bu basligi tamamen bastan sona okumanizi tavsiye ederim.


Mesajı Yazan: ismail özdemir
Mesaj Tarihi: 07 Eylül 2011 Saat 13:30
sorunu detaylı anlatıyım ben bu aracı yaklaşık 1,5 yıldır bende hiç böyle bişey olmuyo nezaman araca başkası binse bu sıkıntı cıkıyor artık vıtesı nasıl değiştiriyorlar anlamıyorum ama? p r n d ye takıyolar vitesi triptoniğin o tarafa doğru geçip orada takılı kalıyo araç çalışır durumda ekranda n yazıyo kol kesinlikle hareket etmiyo sonra biz kaputu açıyoruz hemen hava filtresinin o siyah kapalı kutunun arka altında sanırım şanzımanın üstünde üstü mavi kapak gibi bişey var sanırımda vitese bağlı elimi araya sokup onu ileri doğru ittirdiğimde yani motordan aracın içinde doğru tık diye bir ses geliyo ve vites düzeliyo anladığım kadarı ile sert hareketlerde oluyo bu yani aniden p den dye çekildiğinde filan o üstü mavi kapak gibi olup ileri geri hareket eden şey görevini yapmıyo her neyse anlamadım ama sıkıntı bu şekilde bu zamana kadar 5-6kez anca yapmıştır ama bu itme işini tamircim iyi yapıyor geçen ben denedim elle yapamdım tornavida ile yaptım :) yani yolda belde bendede yapar sıkıntı yasamayım basıt bısey ne kadar bununla ilgili bilgi almak istedim

-------------
307xt 1.6 16v 110hp trıp (atiker lpg)


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 07 Eylül 2011 Saat 13:33
Orjinalini yazan: ismail özdemir ismail özdemir Yazdı:

sorunu detaylı anlatıyım ben bu aracı yaklaşık 1,5 yıldır bende hiç böyle bişey olmuyo nezaman araca başkası binse bu sıkıntı cıkıyor artık vıtesı nasıl değiştiriyorlar anlamıyorum ama? p r n d ye takıyolar vitesi triptoniğin o tarafa doğru geçip orada takılı kalıyo araç çalışır durumda ekranda n yazıyo kol kesinlikle hareket etmiyo sonra biz kaputu açıyoruz hemen hava filtresinin o siyah kapalı kutunun arka altında sanırım şanzımanın üstünde üstü mavi kapak gibi bişey var sanırımda vitese bağlı elimi araya sokup onu ileri doğru ittirdiğimde yani motordan aracın içinde doğru tık diye bir ses geliyo ve vites düzeliyo anladığım kadarı ile sert hareketlerde oluyo bu yani aniden p den dye çekildiğinde filan o üstü mavi kapak gibi olup ileri geri hareket eden şey görevini yapmıyo her neyse anlamadım ama sıkıntı bu şekilde bu zamana kadar 5-6kez anca yapmıştır ama bu itme işini tamircim iyi yapıyor geçen ben denedim elle yapamdım tornavida ile yaptım :) yani yolda belde bendede yapar sıkıntı yasamayım basıt bısey ne kadar bununla ilgili bilgi almak istedim


Eger kolaydaysa sunun bir fotografini cekip koyabilir misiniz buraya?


Mesajı Yazan: ismail özdemir
Mesaj Tarihi: 07 Eylül 2011 Saat 13:35
araç evde yarın çekip koymaya çalışırım yani bayağı bakınca görünen belirgin bir parça zaten

-------------
307xt 1.6 16v 110hp trıp (atiker lpg)


Mesajı Yazan: ismail özdemir
Mesaj Tarihi: 07 Eylül 2011 Saat 13:43
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

[QUOTE=ismail özdemir]evet evet sanırım kontaktörden filanda olur demişlerdi nedir bu?


Su baslikta guzel bilgiler verdik.

http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=17576&KW=multi+function&PID=282220&title=al4-anzman-hakknda-bilmemiz-gerekenler#282220" rel="nofollow - http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=17576&KW=multi+function&PID=282220&title=al4-anzman-hakknda-bilmemiz-gerekenler#282220

bu basligi tamamen bastan sona okumanizi tavsiye ederim.
ya bu resimlerden bişey çıkaramadım ben resmi çekip getireyim size

-------------
307xt 1.6 16v 110hp trıp (atiker lpg)


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 07 Eylül 2011 Saat 13:49
işte buldum,
 
bende bu sağdaki civata sökülerek yağ değişimi yapılmıştı. civata söküldüğünde beraberinde içindeki pimde yerinden çıkmıştı ve işaretlediğim kelebek yerinden çıktığı için vites kolu hareket ediyor ama araç vitese geçmiyordu. daha sonra yağı boşaltıp öndeki siyah kapağı açıp o parçayı ve üzerindeki teli yerine takıp toplamıştık yani o kelebek vites kolu ile hareket ediyor ve vites geçişlerini yapıyor diye biliyorum.
 
bu çıktığında vitesi D ye alıyorum ekranda D yazıyor ama araç gitmiyor yani şanzıman halen kendini P de sanıyordu.
 
http://goo.gl/mc9cY" rel="nofollow">
http://goo.gl/mc9cY" rel="nofollow">
http://goo.gl/mc9cY" rel="nofollow">
 


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: ismail özdemir
Mesaj Tarihi: 07 Eylül 2011 Saat 14:09
metin bey benim dediğim mekanizmada o işaretlediğiniz civatanın hemen ilerisinde hafif solda o hortumların altında

-------------
307xt 1.6 16v 110hp trıp (atiker lpg)


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 07 Eylül 2011 Saat 14:17
Orjinalini yazan: ismail özdemir ismail özdemir Yazdı:

metin bey benim dediğim mekanizmada o işaretlediğiniz civatanın hemen ilerisinde hafif solda o hortumların altında
 
bunun ile bağlantılı olabilir. ressim ile görsek daha iyi olacak.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: ismail özdemir
Mesaj Tarihi: 07 Eylül 2011 Saat 14:35

ok



-------------
307xt 1.6 16v 110hp trıp (atiker lpg)


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 07 Eylül 2011 Saat 14:49
Su olabilir mi bahsettiginiz?




Mesajı Yazan: ismail özdemir
Mesaj Tarihi: 07 Eylül 2011 Saat 15:08
yok koliva değil yukarıda metin beyin işeretlediği civatanın arkasında hafif solunda kalıyo zaten böyle metal bişey değil boyutuda o civatalar kadar sanki bir kızağın üstünde hareket ediyo gibi üstünde mavi kapak gibi bişey var yarın resmini çekip koymaya çalışcam buraya yani motorun üstünden bakınca araca yağ koyduğumuz siyah blokla sigorta kutusunun arasında hava filtre kutusunun arkasındaki ara boşlukta

-------------
307xt 1.6 16v 110hp trıp (atiker lpg)


Mesajı Yazan: ismail özdemir
Mesaj Tarihi: 07 Eylül 2011 Saat 15:19

ya başka ne varki orda halat değil kontaktör değil ama biraz önce pejo yedek parçadan kontaktöre baktım sanki onun ucu biraz benziyo gibi ama sizin anlatığınıza göre kontaktörde böyle bir sıkıntı yok yani takılı kalıyo ve n yazıyo vites oynamıyo yerinden anlamadımki neyse ben resmi getirince çözülür sanırım



-------------
307xt 1.6 16v 110hp trıp (atiker lpg)


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 07 Eylül 2011 Saat 15:20
Orjinalini yazan: ismail özdemir ismail özdemir Yazdı:

ya başka ne varki orda halat değil kontaktör değil ama biraz önce pejo yedek parçadan kontaktöre baktım sanki onun ucu biraz benziyo gibi ama sizin anlatığınıza göre kontaktörde böyle bir sıkıntı yok yani takılı kalıyo ve n yazıyo vites oynamıyo yerinden anlamadımki neyse ben resmi getirince çözülür sanırım



Parcayi bi bulsak sikinti hakkinda yorum yapacagizda parcanin adini bulamiyoruz.


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 07 Eylül 2011 Saat 16:30
Orjinalini yazan: ismail özdemir ismail özdemir Yazdı:

ya başka ne varki orda halat değil kontaktör değil ama biraz önce pejo yedek parçadan kontaktöre baktım sanki onun ucu biraz benziyo gibi ama sizin anlatığınıza göre kontaktörde böyle bir sıkıntı yok yani takılı kalıyo ve n yazıyo vites oynamıyo yerinden anlamadımki neyse ben resmi getirince çözülür sanırım

 
kontaktör kolivanın işaretlediği siyah parçadır, arka tarafa soket ile bağlıdır.
 
görevi,
aracı stop ettiğinde P ye almamışsan araçtan inerken uyarmak,
vites D de yada R deyse marşa bastığında aracın çalışmasını engellemek
Vites konumlarını "P,R,N,D ve 1, 2, 3, 4 bunları gösterge ekranına iletmek
geri vitese taktığında geri vites lambasını yakmak tır.
 
senin sorunun kondüktör ile alakalı olmadığını düşünüyorum çünkü bu sorunlar yok sende.
 


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net