Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Aracımı nasıl alçaltırım?

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: Modifiye ve Tuning Bilgileri
Forum Tanımlaması: performans arttırıcı işlemler ve parcalarla ilgili gerekli bilgiler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=17631
Tarih: 12 Temmuz 2025 Saat 21:25
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Aracımı nasıl alçaltırım?
Mesajı Yazan: Guests
Konu: Aracımı nasıl alçaltırım?
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 01:53
307mi biraz basmak istiyorum ama pek bilgili değilim bu konuda.

En ucuz yolu nedir bunun sakıncaları nelerdir birde en sağlıklı yöntemi nedir maaliyeti ne kadar olur?



Cevaplar:
Mesajı Yazan: eren8er
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 01:57
en sağlıklı spor yay takman olur..en sağlıksızı ve ucuzu 10 liraya yayları ısıtarak düşürmen olur..orta yollu dersen orjinal yayları kestirebilirsin..oda ortalama 80 lira civarında olur..ama bence spor yay al..


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 02:00
Yayları kestirmek yerine ısıtıp düşürmeyi tavsiye etti bi usta bana ne gibi zararı var ısıttırmanın?


Mesajı Yazan: MaximuS
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 02:00
hüseyinim kesinlikle spor yay... başka yollar çok güvensiz, arac için sakıncalı ve konforu son derece bozuyor...!!!


Mesajı Yazan: eren8er
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 02:03
Orjinalini yazan: HuseyinTurk HuseyinTurk Yazdı:

Yayları kestirmek yerine ısıtıp düşürmeyi tavsiye etti bi usta bana ne gibi zararı var ısıttırmanın?


yay ısıtmayı tavsiye eden ustada  bi sorun olmalı! bikere ısınarak şekil verilen maddeyi soğuduktan sonra tekrar ısıtırsan kırılır..2 kez yaşayıp görmüş biri olarak söylüyorum..eğer ısıtırsan yay hem özelliğini kaybeder hemde kırılır..


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 02:04
Spor yaydada çok sert oluyo araba beşik gibi sallanıyo ondan dolayı sevmiyorum pek ama her halikarde konfor kaybı olucak sanırım


Mesajı Yazan: MaximuS
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 02:10
Orjinalini yazan: HuseyinTurk HuseyinTurk Yazdı:

Spor yaydada çok sert oluyo araba beşik gibi sallanıyo ondan dolayı sevmiyorum pek ama her halikarde konfor kaybı olucak sanırım
yanlış...
1. bi kere kesinlikle EIBACH kullanacaksın
2. illa lastiklerin üstünü kapatasıya kadar düşürmeyip, mümkünse prokit (3 ya da 3,5 cm lik) kullanacaksın. unutma, düşürdüğün ara arttıkça süspansiyonu için yaydaki esneme alanı o kadar azalacaktır...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 02:15
Çok hafif düşünüyorum zaten davlumbaz sırıtıyo o biraz kapansa yeter arka koltuğa ben gibi 2 kişi oturunca dştüğü kadar düşsün yeter.Yada bagajda taşmı taşısam :)


Mesajı Yazan: eren8er
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 02:16
aracını alçaltmaya karar verdiysen konfordan ödün verceksin o kesin.. ya konfor yada görüntü..tercihini yapmalısın..


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 02:17
Senin Aracın Zaten Çok Alçakkk;  Hüseyinim (:)


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 02:21
Sizinkilerin yanında bayaa bi gururlu benim aracım resmen yerlerde sürünüyo sizinkiler bak resimlere elimde belgeler var :)


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 02:22
Jant lastik seçiminde konfordan ödün verdim görüntüyü seçtim zaten yaydada öyle yaparsam kamyon gibi olur araba


Mesajı Yazan: MaximuS
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 02:23
Orjinalini yazan: eren8er eren8er Yazdı:

aracını alçaltmaya karar verdiysen konfordan ödün verceksin o kesin.. ya konfor yada görüntü..tercihini yapmalısın..
arkadaşım ben şuan yukarıda bahsettiğim yayı kullanıyorum. (eibach prokit 3cm) hiç bir konfor kaybı yaşamadım. çünkü;
bu prokit denen yaylar, avrupada aracın orjinal fabrika çıkış yaylarıdır. bizim araclardan farkı yolların ve şartların daha elverişli olmasından dolayı 3 cm daha aşağıda olmasıdır. çoğu kez yeni bi model çıktığında, gazete ve dergilerdeki resimlerini görünce araç bize baya bi çekici gelir çünkü aracın üzerinde orjinal jantı olmasına rağmen, bizimkilerden 3 cm daha düşük bi yaya sahip olmasıdır.
aracın konforunu kaçıran ve fazla sarsma yapan yaylar 50-55 ve 60 mmlik yaylardır...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 02:24
Orjinalini yazan: HuseyinTurk HuseyinTurk Yazdı:

Sizinkilerin yanında bayaa bi gururlu benim aracım resmen yerlerde sürünüyo sizinkiler bak resimlere elimde belgeler var :)

Hüseyin Gözüm Üstünde... Haberin Olsun... Gülme Sırıtma
Sen İnsan Değilsin ... Bir Meleksin Sen Hüseyin;Sırıtma
Sen Bir Daha Davosa Gelme...


Mesajı Yazan: hakann83
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 02:24
indirirsen arkaya 2 kişi bindiğinde sürter benim kanaatimm


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 02:26
sürtme yapıcağını sanmam çünkü lastik çapı orijinaliyle aynı toplamda(merkezden lastik yüzyine).Orjinal haliylede baya yüklediğimz oldu bu arabayı sürtmedi sorun olmadı


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 02:27
Orjinalini yazan: MaximuS MaximuS Yazdı:

Orjinalini yazan: eren8er eren8er Yazdı:

aracını alçaltmaya karar verdiysen konfordan ödün verceksin o kesin.. ya konfor yada görüntü..tercihini yapmalısın..
arkadaşım ben şuan yukarıda bahsettiğim yayı kullanıyorum. (eibach prokit 3cm) hiç bir konfor kaybı yaşamadım. çünkü;
bu prokit denen yaylar, avrupada aracın orjinal fabrika çıkış yaylarıdır. bizim araclardan farkı yolların ve şartların daha elverişli olmasından dolayı 3 cm daha aşağıda olmasıdır. çoğu kez yeni bi model çıktığında, gazete ve dergilerdeki resimlerini görünce araç bize baya bi çekici gelir çünkü aracın üzerinde orjinal jantı olmasına rağmen, bizimkilerden 3 cm daha düşük bi yaya sahip olmasıdır.
aracın konforunu kaçıran ve fazla sarsma yapan yaylar 50-55 ve 60 mmlik yaylardır...

Abi peki orjinal yayları çok azıcık ucundan kestirsem deneme için çok konfor kaybım olurmu?


Mesajı Yazan: Muhammet ÇAKIR
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 02:30
kestirme kardesım nıye kestiriyorsun 70 - 80 tlye cok rahat bulursun zaten kesme ısıtma sakat iş canından daha onemlı degıl ya 

-------------
1998 VW GOLF 1.6 105 hp
Pati çeker yan veririz, Draga Kalkar Bmwlerle didişiriz. Polis ARKADAN sağa çek dedimi iner Paşalar gibi Cezamızı Yeriz..!!!


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 02:32
400tl felan diyo nette baktım fiyatlarına 70 80 liraya eicbag bulamam sanırım?


Mesajı Yazan: Muhammet ÇAKIR
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 02:35
Orjinalini yazan: HuseyinTurk HuseyinTurk Yazdı:

400tl felan diyo nette baktım fiyatlarına 70 80 liraya eicbag bulamam sanırım?
ya basacagın en fazla 3 cm bısey kardesım eıbach olsa nolcak fk olsa ne olacak mesut abı fk taktı sanıırm hıc bı sıkıntı yok cok fazla basacaksan tamamda konfor arıyorsan yayla beraber spor amortisor alman gerekır zaten :) illaki rahatın bozulur boyle rahatın ıyıyse hıc bozma goruntu kafaya takılıyor ama bastıktan sonra keske kalkık olsada rahat olsa dıyosun :)

-------------
1998 VW GOLF 1.6 105 hp
Pati çeker yan veririz, Draga Kalkar Bmwlerle didişiriz. Polis ARKADAN sağa çek dedimi iner Paşalar gibi Cezamızı Yeriz..!!!


Mesajı Yazan: MaximuS
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 02:35
Orjinalini yazan: HuseyinTurk HuseyinTurk Yazdı:

Orjinalini yazan: MaximuS MaximuS Yazdı:

Orjinalini yazan: eren8er eren8er Yazdı:

aracını alçaltmaya karar verdiysen konfordan ödün verceksin o kesin.. ya konfor yada görüntü..tercihini yapmalısın..
arkadaşım ben şuan yukarıda bahsettiğim yayı kullanıyorum. (eibach prokit 3cm) hiç bir konfor kaybı yaşamadım. çünkü;
bu prokit denen yaylar, avrupada aracın orjinal fabrika çıkış yaylarıdır. bizim araclardan farkı yolların ve şartların daha elverişli olmasından dolayı 3 cm daha aşağıda olmasıdır. çoğu kez yeni bi model çıktığında, gazete ve dergilerdeki resimlerini görünce araç bize baya bi çekici gelir çünkü aracın üzerinde orjinal jantı olmasına rağmen, bizimkilerden 3 cm daha düşük bi yaya sahip olmasıdır.
aracın konforunu kaçıran ve fazla sarsma yapan yaylar 50-55 ve 60 mmlik yaylardır...

Abi peki orjinal yayları çok azıcık ucundan kestirsem deneme için çok konfor kaybım olurmu?
hüseyinim kestirme işinde de aracın zarar görür... spor ve prokit yaylara dikkat ettiysen  bi tarafı daha sıktır. yani arada mesafe yok denecek kadar azdır ki esneme payı düşer. sert kasislerde aracın yayı o sık bölgede sarsıntıyı emer. sen orjinal yayı kestirirp takarsan eğer, sert kasislerde en kısa zamanda amortisörlerini bitirirsin. hemen sonrada öntakımların kendi kendini yemeye başlar. sonra sırada amortisör kule başları falan filan... liste kabarık yani...


Mesajı Yazan: MaximuS
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 02:38
sen bi dahaki buluşmaya kadar beni bekle. benim arabayı bi sür. konfor olarak orjinalden hiçbir farkı olmadığını göreceksin. görüntü olarak da seni zaten ihya etmişti... ki beni gayet memnun ediyo.
sana bakmaya başlarız çıkma eibach 3cm lik...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 02:41
Tamamdır abi acelem yok zaten sen dedin 18 jant koydum pişman olmadım aydınlattığın yolda ilerlemeye devam edicem bakalım . Ayrıca o arabayla beni başbaşa bırakırsan depodaki mazotun götürdüğü yere kadar giderim abi haberin olsun :)


Mesajı Yazan: MaximuS
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 02:45
Orjinalini yazan: HuseyinTurk HuseyinTurk Yazdı:

Tamamdır abi acelem yok zaten sen dedin 18 jant koydum pişman olmadım aydınlattığın yolda ilerlemeye devam edicem bakalım . Ayrıca o arabayla beni başbaşa bırakırsan depodaki mazotun götürdüğü yere kadar giderim abi haberin olsun :)
estağfurullah, tecrubelerimden faydalan istiyorum o kadar...
 
mazot bitince abi ben yolda kaldım diye beni arama ama...  EmbarrassedEmbarrassedEmbarrassed


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 02:47
Bana uyar abi seve seve koyar mazotunu binerim ben o arabaya :) kaçakta yakar o bence büyük ya hafiften bi otobs havası var gezerim ucuz ucuz


Mesajı Yazan: MaximuS
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 02:50
bu arada 10 - 11 ve 16 eylül akşamları batıköydeyim haberin ola...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 03:13
10-11 bi akslk çıkmazsa burdaym abi ama 16sında çorluda olcam görüşürz bi aksilik çıkmazsa


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 09:58
Orjinalini yazan: HuseyinTurk HuseyinTurk Yazdı:

Yayları kestirmek yerine ısıtıp düşürmeyi tavsiye etti bi usta bana ne gibi zararı var ısıttırmanın?
 
ısıtarak kesilmesi en kötü yöntem onu tavsiye eden ustadan da uzak dur. yayları kesmek için ısıttıklarında yaylar dahada sertleşir ve esnemediği için kırılır. yani yolda giderken virajın birine girdiğinde virajı dönmek yerine dümdüz gitmen karşıya geçmen aşağı uçman vs büyük ihtimaldir.
 
en güzeli hazır olarak satılan 3,5 cm lik yani aracı 3,5 cm düşüren yaydan al. bu arada karter koruman yoksa önce onu hallet yere yakın aracın altı daha çok sürter.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 09:59
Orjinalini yazan: HuseyinTurk HuseyinTurk Yazdı:

400tl felan diyo nette baktım fiyatlarına 70 80 liraya eicbag bulamam sanırım?
 
yaylar 150-200 arası değişiyor, 100 tl de işçilik versen tamamdır.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: okan4037
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 10:31
Orjinalini yazan: hakann83 hakann83 Yazdı:

indirirsen arkaya 2 kişi bindiğinde sürter benim kanaatimm


 Ofsetli bir cantınız yoksa ki 307 lere takılmıyor genelde ne kadar düşürürseniz düşürün arka teker çamurluğa sürtmez çünkü içine alıyor tüm jantı.. mesela ben 6 kısı full yuk ıle bındım jantın yarısına kadar arac ındı tumseklerde egzozla stepne yerı degıyordu jant ortada yoktu gene 1 kere bıle surtmemıstı :)


-------------
MEÜ... 2004 307 1.6 Cc


Mesajı Yazan: MaximuS
Mesaj Tarihi: 27 Ağustos 2011 Saat 01:11
Orjinalini yazan: HuseyinTurk HuseyinTurk Yazdı:

10-11 bi akslk çıkmazsa burdaym abi ama 16sında çorluda olcam görüşürz bi aksilik çıkmazsa
görüşelim kardeşim... 2 kişilik mikro buluşmalar pek moda bu aralar...!?!?!?!?!?


Mesajı Yazan: AS055
Mesaj Tarihi: 03 Eylül 2011 Saat 18:45
Eğer jantlarını büyültmem diyorsan, amortisörlerin çanaklarını 3-4 cm kadar aşagıya cekebilirsin. orjinal yay ve süspansiyonun olur. konfor kaybı da yaşamazsın. 

Ama bu işlemi yaptıkdan sonra geriye dönüş olmaz. Jantları büyültmek istersen yeni amortisör alman gerekebilir...


-------------
206 FeVeR 1.4 HDi - 2007 81 AS 055
0541 681 60 00 - 0533 361 79 59 KeReM


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 03 Eylül 2011 Saat 19:26
jantlarm 18 şuan zaten heralde biraz daha büyültsem arabayı koltuk takımı olarak kullanmak zorunda kalırım :) bu şekilde o dediğini yapabilirmiyim?


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 03 Eylül 2011 Saat 20:04
tak diye gelen ses çok basit birşey hepsinde oluyomuş 307lerin bi arkadaş konu açmıştı hatta amörtisrn dışını saran sert plastik bi cisim yapıyo o sesi çookk önemsiz birşey slikonla çözülüyo yayla alakası yok 


Mesajı Yazan: aşil16
Mesaj Tarihi: 03 Eylül 2011 Saat 22:44
ben onlerı bastırıcam daha :D evet konfor kalmıyor dogru ama goruntu olarak super duruyor :D

-------------
5546158013
model 2000
206 xs



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net