Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

otm vites geçişleri

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=17445
Tarih: 30 Eylül 2025 Saat 18:47
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: otm vites geçişleri
Mesajı Yazan: mugur32
Konu: otm vites geçişleri
Mesaj Tarihi: 21 Ağustos 2011 Saat 16:32
arkadaşlar  2004 otm 307 xt vites geçişleri serti yani araba ısınınca trafikte 1-2 arası geçişlerde az bi vuruntu diğer geçişlerde belirgin geçişler oluyordu . yetkili servise götürdüm, bilgisayara bağladılar hata vermedi . dediler her arıza hata vermez bunların sebebi elektro vanalardan 525 tl karşılığında değiştirdik. ama umduğum gibi olmadı vuruntu olayı geçti,hatta arabada performans falan değişti..yanlız vites geçişlerindeki belirginlik hala devam.. ve servis bunun normal olduğunu söyledi yarı otomatiklerde vites geçişleri sarsıntılı olurmuş... bu doğrumu yoksa beni başlarından mı savmak istiyorlar...cevaplarınızı bekliyorumm..teşekkürler

-------------
anlatamak yetmez... yaşamak lazım....;)



Cevaplar:
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 21 Ağustos 2011 Saat 16:57
öncelikle geçmiş olsun, forumda bunlarla ilgili konu çok tatrışıldı. sizden ricam konu açmadan önce aynı konu varmı yokmu diye araştırınız, eğer varsa aynı konudan devam ediniz,
 
sorununuza gelince, vurma olayı diğer konularda da bahsettiğimiz gibi yoğın trafikde şanzıman yağı ısındığı ve yağ basıncı düştüğü için gerçekleşir. bu durumda eski tip selenoidin değiştirilerek yeni tip selenoid valf takılması lazım. eğer halen sorun devam ederse bunun sebebi "fren müşürü" dür. değiştirdiğinizde sorunun düzeleceğini düşünüyorum.
 
bazen P modunda vites kitlendiğinde frene basınca kilidin açılmadığı P modundan çıkaramadığınız oluyor mu?


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: g-demir
Mesaj Tarihi: 21 Ağustos 2011 Saat 16:59
servisler yapamazsa genelde b ok sürmemek adına itiraf etmez. otomatikcilerden yorumları alalım...

-------------
2004 307 XR 1,4 16V Gümüş Gri + Ön Dahil Cam Filmleri + OMVL LPG + Ztec 6000k Xenon + Simota Açık Hava Filtresi + Ztec Cold Air İntake + ZCW 17" Enigma Krom + Kumho Solus KH25 205/50/17 + Sparco topuz


Mesajı Yazan: mugur32
Mesaj Tarihi: 21 Ağustos 2011 Saat 17:11
olmuyor her şey normal geçiş zamanları falan her şey normal ...

-------------
anlatamak yetmez... yaşamak lazım....;)


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 21 Ağustos 2011 Saat 17:17
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Sen yeterki iste Dil Çıkarma
Zaman eksikliginden kaynaklanan tarzanca cevirilerin kusuruna bakmayin. Olmadi detayina sonra gireriz.

1.       seviye
Kickdown(ECU nun tam gaz vermesi) komutu
Sanzimanin calismasina herhangi bir etkisi yoktur.
2.       seviye
- Sanziman yagi sicakliginda
- Motor tork bilgisinde
- Ekran kontrolunde
- Vites kilidinde
Isleyiste ufak aksama, konforsuz surus
3.       seviye
- Aracin hizinda
- lock-up ayarlayicisi elektrovalfinde
- torkta azalma oldugunda
- basinc sensorunde
- sensorlerin beslemelerinde
- fren musurunde
- isi degistiricindeki akis duzenleyicisi elektrovalfinde (EPDE)
- enjektor ECU ve tork bilgilerindeki eksiklikten kaynaklanan bogaz kelebegi pozisyonu bilgisinin eksikliginde
Sanzimanin isleyisinde buyuk oranda aksaklik (vites degisimlerinin efektif olmamasi, fonksiyonlarin calismamasi)
4.       seviye
- motor hizinda
- Sanziman hiz girdisi sensorunde
Sanzimanin isleyisinde buyuk oranda aksaklik (vites degisimlerinin efektif olmamasi, fonksiyonlarin calismamasi veya normalinden eksik calismasi)
5.       seviye
- Gaz pedali potansiyometresi bilgisinde
- motor tork bilgisinde
- Cok fonksiyonlu switchte(hareket halindeyken geri vites guvenliginin kaybi)
- Analog sensorlere beslemede
- Basinc duzenleyici elektrovalfinde
- Ana basinc duzenlemesinde
- isi degistiricindeki akis duzenleyicisi elektrovalfinde (EPDE)
- Hiz girdisi ve ciktisinda
- Hiz girdisi ve motor hizinda
- Hiz ciktisi ve motor hizinda
Bir sonraki arac calistirmada 3. Hidrolige gecilir. Eger arac 4. viteste ise bu vites korunu ve bir sonraki arac calistirmada otomatik olarak 3. Vitese gecirilir. Bu dusurme olayina farklilastirilmis durdurma modu denilir.
6.       seviye
- ECU calismiyorsa
- elektrovalflerin sirasinda
- elektrovalflerin sirasi beslemesinde
- gaz pedali pozisyonu programlanmadiginda
3. hidrolige gecilir. Bu olaya durdurma modu denilir.

 
bu listede hangi parçada sıkıntı oluyorsa sonucunda nasıl arızalar olur onun tablosu var.
 
burada şanzımanındaki sıkıntıyı denk gelen arızalı olması muhtemel parçaları görebilisin,
 
kolivaya saygılarımla,


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net