Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

1998 Peugeot 306 XN hakkında sorular.

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 306
Forum Tanımlaması: 306, 1993'ten 2002'ye 309'u değiştiren küçük bir aile otomobilidir, ancak 2001'de 307 ile değiştirilmiştir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=17359
Tarih: 06 Temmuz 2025 Saat 00:44
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 1998 Peugeot 306 XN hakkında sorular.
Mesajı Yazan: altay_26
Konu: 1998 Peugeot 306 XN hakkında sorular.
Mesaj Tarihi: 18 Ağustos 2011 Saat 20:56
1998 Peugeot 306 XN modeli arabam var.
Arabayı yeni aldım aldığım kişi baya hor kullanmış arabayı.
 
Aklıma takılan ve arabada gördüğüm bazı sorunlar mevcut.
 
1. Arabam tüplü ama enjektörlerinden ses geliyor.
 
2. İlk çalıştırırken zorluyor ve çalıştığı zaman egzosttan patlama sesi geliyor.
 
3. Motor arada bir tekliyordu ama şimdi sürekli teklemeye başladı. (Bobin, Buji kabloları ve Bujileri 1000 km. önce değiştirdim.
 
4. Araç hareket halindeyken arada sırada veya zaman zaman Motor Arıza Işığı yanıyor.
 
5. Aracın elektirik tesisatındada sorun olduğunu düşünüyorum. 3200 Watt amfi var ama ya akü bitiriyor yada amfi çalışmıyor. (Akü 75 Amper).
 
6. Biraz öncede bir ustaya gösterdim arabayı Conta yakmış olabilir dedi fakat arabada ne hararet yükseliyor, ne suya yağ karışıyor nede torktan düşüyor.
 
Bu konu hakkında yardımcı olursanız sevinirim.
İlginiz için şimdiden teşekkür ederim.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 18 Ağustos 2011 Saat 21:14

1) Lpg enjektorlerı seslı calısıyordur. Bu cok normal bır durum. Bazı enjektorler seslıdır yapısı boyledır...

2) Benzın yakıt sıstemı ve atesleme sıstemını kontrol etmek lazım. Acaba aku yeterlı mıktarda cevırebılıyormu ???
 
3) Supap ayarı yaptırdınız mı??? Belkı tekleme duzelebılır...
 
4) Arıza ısıgı benzınde gıdınce yanmaya devam edıyormu ??? Benzınde yanmıyorsa lpg karısımından dolayıdır...
 
5) Elektrık olayına bırsey dıyemeyecegım.
 
6) Conta yakmıs olsa dedıgın gıbı tepkıler vermesı gerekır.
 
aracın kmsı neydı ???


Mesajı Yazan: altay_26
Mesaj Tarihi: 18 Ağustos 2011 Saat 21:27
Subap ayarı yaptırmadım.
Aklımdan şöyle bişey geçiyor diğer yorumları okudum.
 
Kelebekte yada kelebek boğazında sıkıntı olabilirmi yada enjektörlerden birisi tıkanmış veya çalışmıyor olabilirmi.


Mesajı Yazan: altay_26
Mesaj Tarihi: 19 Ağustos 2011 Saat 13:48
Araç 215.000 Km.de şu anda.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 19 Ağustos 2011 Saat 14:37
8 supaplı makınelerde duzenlı olarak supap ayarı yapılması gerekır. O acıdan bence ılk olarak supap ayarı kontrolu yaptır. Gerekıyorsa da yaptır. Supap ayarı motorun en temel ayarlarından bırıdır...
16V motorlarda ıse supap ayarı yapmaya gerek yoktur. Bu da 16V makınenın ustunlugudur


Mesajı Yazan: altay_26
Mesaj Tarihi: 25 Ağustos 2011 Saat 23:15
sorunu çözdüm arkadaşlar. aracın şarj dinamosunun yatağı yanmış. ondan kaynaklanan bir sorunmuş.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 00:01

O zaman gecmıs olsun... Ama supap ayarını kontrol ettırmelısın



Mesajı Yazan: altay_26
Mesaj Tarihi: 15 Eylül 2011 Saat 23:25
peki subap ayar aralıgı ölçüleri nedir yazarsan sevinirim.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net