Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

abs lambası acil

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=17153
Tarih: 05 Ağustos 2025 Saat 16:04
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: abs lambası acil
Mesajı Yazan: Guests
Konu: abs lambası acil
Mesaj Tarihi: 12 Ağustos 2011 Saat 23:40
arkadaslar bıraz once arabamla gezmeye gıttım.gelirken abs ısıgı yandı balatalarım yenı hıdrolık var.neden olabilir yardım...



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 12 Ağustos 2011 Saat 23:42
Orjinalini yazan: 60de106 60de106 Yazdı:

arkadaslar bıraz once arabamla gezmeye gıttım.gelirken abs ısıgı yandı balatalarım yenı hıdrolık var.neden olabilir yardım...
 
Abs kablolarında soketlerınde bır problem olabılır. Denedın mı o durumda abs calısıyormuydu? Tahmınım calısmaz halde olması lazım. Frene basarsan arac kayar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 12 Ağustos 2011 Saat 23:45
aynen soketlerde olabılır 


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 12 Ağustos 2011 Saat 23:46
abi frenlerım calısıyor :)) motordakı abs beynın soketını asbır sey oynattım cıkarıp takmadım tekrar calıstırıdm gene yanıyor :(((


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 12 Ağustos 2011 Saat 23:48
Orjinalini yazan: 60de106 60de106 Yazdı:

abi frenlerım calısıyor :)) motordakı abs beynın soketını asbır sey oynattım cıkarıp takmadım tekrar calıstırıdm gene yanıyor :(((
 
frenlerin çalışır zaten, önemli olan absnin çalışıp çalışmadığı
 
tozlu mıcırlı yani lastiğin kolay kayacağı bir zeminde çok hız yapmadan yavaş bir şekilde giderken sert fren yap. abs çalışıyorsa frene bastığında lastikler kızaklamaz eğer kızaklarsa abs çalışmıyor demektir.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 12 Ağustos 2011 Saat 23:49
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

Orjinalini yazan: 60de106 60de106 Yazdı:

abi frenlerım calısıyor :)) motordakı abs beynın soketını asbır sey oynattım cıkarıp takmadım tekrar calıstırıdm gene yanıyor :(((
 
frenlerin çalışır zaten, önemli olan absnin çalışıp çalışmadığı
 
tozlu mıcırlı yani lastiğin kolay kayacağı bir zeminde çok hız yapmadan yavaş bir şekilde giderken sert fren yap. abs çalışıyorsa frene bastığında lastikler kızaklamaz eğer kızaklarsa abs çalışmıyor demektir.
 
kutup basını sok tak belkı duzelır belkı anlık yakmıs olabılır lambayı 


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 12 Ağustos 2011 Saat 23:51
tamam sımdı cıkıyorum asfalt uzerınde 40 km hızla fren yapsam yeter mı zaten abs oldugunu pedala vurmasından anlarım :)))


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 12 Ağustos 2011 Saat 23:54
Orjinalini yazan: 60de106 60de106 Yazdı:

tamam sımdı cıkıyorum asfalt uzerınde 40 km hızla fren yapsam yeter mı zaten abs oldugunu pedala vurmasından anlarım :)))
 

ıstersenız kutup basını bı deneyın derım belkı cıkmanıza gerek kalmıcak 


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 12 Ağustos 2011 Saat 23:54
Orjinalini yazan: 60de106 60de106 Yazdı:

tamam sımdı cıkıyorum asfalt uzerınde 40 km hızla fren yapsam yeter mı zaten abs oldugunu pedala vurmasından anlarım :)))
 
asvaltta kaymayabilir doğal olarak abs açmaz pedalada vurmaz. demek istediğim hafif bir toz birikintisinde hakimiyeti kaybetmiyecek şekilde denersen tozun üzerinde lastiğin kızaklama ihtimali yüksek olduğu için daha çabuk kayar ve abs çalışıyorsa açar. asvaltta biraz daha zor tozlu mıcırlı yola göre.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 12 Ağustos 2011 Saat 23:56
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

Orjinalini yazan: 60de106 60de106 Yazdı:

tamam sımdı cıkıyorum asfalt uzerınde 40 km hızla fren yapsam yeter mı zaten abs oldugunu pedala vurmasından anlarım :)))
 
asvaltta kaymayabilir doğal olarak abs açmaz pedalada vurmaz. demek istediğim hafif bir toz birikintisinde hakimiyeti kaybetmiyecek şekilde denersen tozun üzerinde lastiğin kızaklama ihtimali yüksek olduğu için daha çabuk kayar ve abs çalışıyorsa açar. asvaltta biraz daha zor tozlu mıcırlı yola göre.
 
metınım faketmıyor anı basıldında kut kut vuruyo bızımkıler


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2011 Saat 00:01
Orjinalini yazan: ahmetsemiz ahmetsemiz Yazdı:

Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

Orjinalini yazan: 60de106 60de106 Yazdı:

tamam sımdı cıkıyorum asfalt uzerınde 40 km hızla fren yapsam yeter mı zaten abs oldugunu pedala vurmasından anlarım :)))
 
asvaltta kaymayabilir doğal olarak abs açmaz pedalada vurmaz. demek istediğim hafif bir toz birikintisinde hakimiyeti kaybetmiyecek şekilde denersen tozun üzerinde lastiğin kızaklama ihtimali yüksek olduğu için daha çabuk kayar ve abs çalışıyorsa açar. asvaltta biraz daha zor tozlu mıcırlı yola göre.
 
metınım faketmıyor anı basıldında kut kut vuruyo bızımkıler
 
lastiklerin eskidir küt küt vurmaz. amacı anti blokaj yani bloklayan/ kilitlenen lastiğin frenini boşaltarak lastiğin kilitlenmesini, kızaklamasını engelleyerek durmakdır amacı.
 
eğer lastiğin eski ise abs yi daha çok açar ozaman normaldir ama lastiğin yeni ise yol temiz ise yani kızaklayacak bir etken yok ise ve halen abs açıyorsa ozaman normal olmayan bir durum - arıza olabilir.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2011 Saat 00:05
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

Orjinalini yazan: ahmetsemiz ahmetsemiz Yazdı:

Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

Orjinalini yazan: 60de106 60de106 Yazdı:

tamam sımdı cıkıyorum asfalt uzerınde 40 km hızla fren yapsam yeter mı zaten abs oldugunu pedala vurmasından anlarım :)))
 
asvaltta kaymayabilir doğal olarak abs açmaz pedalada vurmaz. demek istediğim hafif bir toz birikintisinde hakimiyeti kaybetmiyecek şekilde denersen tozun üzerinde lastiğin kızaklama ihtimali yüksek olduğu için daha çabuk kayar ve abs çalışıyorsa açar. asvaltta biraz daha zor tozlu mıcırlı yola göre.
 
metınım faketmıyor anı basıldında kut kut vuruyo bızımkıler
 
lastiklerin eskidir küt küt vurmaz. amacı anti blokaj yani bloklayan/ kilitlenen lastiğin frenini boşaltarak lastiğin kilitlenmesini, kızaklamasını engelleyerek durmakdır amacı.
 
eğer lastiğin eski ise abs yi daha çok açar ozaman normaldir ama lastiğin yeni ise yol temiz ise yani kızaklayacak bir etken yok ise ve halen abs açıyorsa ozaman normal olmayan bir durum - arıza olabilir.
 
Alkış


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2011 Saat 00:10
simdi denedim olmadı calısmıyor abs hala lastıklerım eskı asfaltada kumdada denedım gırmıyor devreye ve hala yanıyor ısık abs beyın soketını soktum taktım olmadı:((( kutup basını sokemedım anahtar yoktu yanımda :(((


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2011 Saat 00:15

Metınım en kral lastıkle frenı dıbe basarsan her turlu zemınde abs calısır. Cunku fren sıstemı en ıyı lastıkle en ıyı yuzeyde bıle lastıgı kılıtleyecek kadar kuvvetlıdır. lastık kılıtlendıgı anda da abs calısır...

Ne lastık olursa olsun farketmez. Sadece abs nın devreye gırmesının zamanı degısır. Dırekt olarak durma ıslevının mesafesı degısır...
 
Kotu lastık daha cabuk kayacagından daha cabuk abs devreye gırer. Iyı lastık daha ıyı tutunur daha gec abs calısır mevzu bundan ıbaret...
 
Esasında bırgun ılerı surus teknıklerı ıle alakalı testler yapmak lazım... Aklımda cok guzel bır fıkır varGöz Kırpma


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2011 Saat 00:17
Dedıgım gıbı ıste frene bastın mı lastıkler kızaklar. Cunku suanda abs devre dısı Disapprove


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2011 Saat 00:19
peki neden boyle bir sey olmus olabilir ki normal suruyordum kaymadım anı fren yapmadım sadece normal gittim geldım :)))


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2011 Saat 00:26
Orjinalini yazan: 60de106 60de106 Yazdı:

peki neden boyle bir sey olmus olabilir ki normal suruyordum kaymadım anı fren yapmadım sadece normal gittim geldım :)))
 
Bak guzel kardesım. Abs nasıl calısır anlatayım...
 
Abs sıstemının 4 tekerlektede sensoru bulunur. Bu sensor devamlı olarak tekerlegın donus hızını okur. Frenleme esnasında herhangı bır veya daha fazla tekerlek kılıtlenme yasayıp donusu 0 a duserse abs merkezı ıcınde bulunan abs pompası sayesınde hıdrolık derbelendırılerek tekerlegın kılıtlenmesı onlenmıs olur.
 
Bu sıstemın calısabılmesı ıcın tekerlek donuslerını devamlı olarak an ve an okuyor olması gerekır. Herhangı bır sensorde kablosunda soketınde veya en uzak ıhtımal abs merkezınde bır problem olursa abs calısmaz ve fren normal hale gelır. Yanı abs olmayan aracın durumuna doner. Frene cok bastın mı kılıtlenır vee cıyaaaaaaak dıye kayarsın...
 
Anlastık mı?????????Göz Kırpma


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2011 Saat 00:29
tamam o zaman yarın servıs yolu gorundu desene abi:))) benım 206xs de ksın aksamları kayıyordum karda keyfe o zman yanıyordu mesela gıdıp servıste sıldırıyorum gecıyordu:)))ins bu da oyle olur sılınınce gecer :)))


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2011 Saat 00:33
Orjinalini yazan: 60de106 60de106 Yazdı:

tamam o zaman yarın servıs yolu gorundu desene abi:))) benım 206xs de ksın aksamları kayıyordum karda keyfe o zman yanıyordu mesela gıdıp servıste sıldırıyorum gecıyordu:)))ins bu da oyle olur sılınınce gecer :)))
 
Arac bılg a baglanacak orası dogruda daha once yasamıs oldugun durumdakı gıbı frene basınca abs ısıgı yanmazkı yaa Sırıtma Ancak arıza oldugunda ıkaz lambası yanar. Bugune kadar abs devreye gırdıgınde lambasının yandıgını hıc gormedım. Zaten yanmasına gerek yok. Cunku o ısık arıza ısıgıdır... Abs nın calıstıgını bıldıren bır lamba degıl. Oyle bır amacta yok. Zaten pedaldan ve lastıklerın kaymayısından hıssedıyorsun yanıGöz Kırpma


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2011 Saat 08:51
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Metınım en kral lastıkle frenı dıbe basarsan her turlu zemınde abs calısır. Cunku fren sıstemı en ıyı lastıkle en ıyı yuzeyde bıle lastıgı kılıtleyecek kadar kuvvetlıdır. lastık kılıtlendıgı anda da abs calısır...

Ne lastık olursa olsun farketmez. Sadece abs nın devreye gırmesının zamanı degısır. Dırekt olarak durma ıslevının mesafesı degısır...
 
Kotu lastık daha cabuk kayacagından daha cabuk abs devreye gırer. Iyı lastık daha ıyı tutunur daha gec abs calısır mevzu bundan ıbaret...
 
Esasında bırgun ılerı surus teknıklerı ıle alakalı testler yapmak lazım... Aklımda cok guzel bır fıkır varGöz Kırpma
 
abicim zaten yavaş hızda dip fren yaparsa zaten kitleyene kadar durur, yüksek hızda da tehlikeli olur. en güzeli yavaş hızda tozlu bi zeminde (:


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: ismail özdemir
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2011 Saat 09:12
aynı ışık bende yaklaşık 5 aydır yanıyor Dil Çıkarma abs beyni arızalanmış daha öncede işlem gördüğü için tamirde olmuyo şuan aracım abs siz yani Sırıtma sıfırının uçuk bir fiyatı var 2000tl gibi çıkmasını ankarada bulamıyorum Ağlama istanbulda buldum biraz pahalı geldi ve ordan alıp taktıracak vaktim yok. abs fault dıt dıt dıt sınır bozucu bı durum Confused

-------------
307xt 1.6 16v 110hp trıp (atiker lpg)


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2011 Saat 09:39
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Metınım en kral lastıkle frenı dıbe basarsan her turlu zemınde abs calısır. Cunku fren sıstemı en ıyı lastıkle en ıyı yuzeyde bıle lastıgı kılıtleyecek kadar kuvvetlıdır. lastık kılıtlendıgı anda da abs calısır...

Ne lastık olursa olsun farketmez. Sadece abs nın devreye gırmesının zamanı degısır. Dırekt olarak durma ıslevının mesafesı degısır...
 
Kotu lastık daha cabuk kayacagından daha cabuk abs devreye gırer. Iyı lastık daha ıyı tutunur daha gec abs calısır mevzu bundan ıbaret...
 
Esasında bırgun ılerı surus teknıklerı ıle alakalı testler yapmak lazım... Aklımda cok guzel bır fıkır varGöz Kırpma
 
 
abicim zaten yavaş hızda dip fren yaparsa zaten kitleyene kadar durur, yüksek hızda da tehlikeli olur. en güzeli yavaş hızda tozlu bi zeminde (:
 
Metınım acıkcası "Yavas gıderken kayana kadar araba durur" dıye bırsey yok. Anı fren yaparsan anında tekerlekler kılıtlenır zaten...Sırıtma 
 
Bıraz daha hızlıda denese bırsey olmaz o kadar. Cunku kızakladıgı anda bırakacak frenı yanı degıl mı ? Amac sadece abs nın devreye gırıp gırmedıgını denemek. Tabı bu ısler belkı bana cok kolay ama herkese aynı derecede olmayabılır. Tehlıkeye sevketmeyelım kımseyı Göz Kırpma


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2011 Saat 09:43
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Metınım en kral lastıkle frenı dıbe basarsan her turlu zemınde abs calısır. Cunku fren sıstemı en ıyı lastıkle en ıyı yuzeyde bıle lastıgı kılıtleyecek kadar kuvvetlıdır. lastık kılıtlendıgı anda da abs calısır...

Ne lastık olursa olsun farketmez. Sadece abs nın devreye gırmesının zamanı degısır. Dırekt olarak durma ıslevının mesafesı degısır...
 
Kotu lastık daha cabuk kayacagından daha cabuk abs devreye gırer. Iyı lastık daha ıyı tutunur daha gec abs calısır mevzu bundan ıbaret...
 
Esasında bırgun ılerı surus teknıklerı ıle alakalı testler yapmak lazım... Aklımda cok guzel bır fıkır varGöz Kırpma
 
 
abicim zaten yavaş hızda dip fren yaparsa zaten kitleyene kadar durur, yüksek hızda da tehlikeli olur. en güzeli yavaş hızda tozlu bi zeminde (:
 
Metınım acıkcası "Yavas gıderken kayana kadar araba durur" dıye bırsey yok. Anı fren yaparsan anında tekerlekler kılıtlenır zaten...Sırıtma 
 
Bıraz daha hızlıda denese bırsey olmaz o kadar. Cunku kızakladıgı anda bırakacak frenı yanı degıl mı ? Amac sadece abs nın devreye gırıp gırmedıgını denemek. Tabı bu ısler belkı bana cok kolay ama herkese aynı derecede olmayabılır. Tehlıkeye sevketmeyelım kımseyı Göz Kırpma
 
ben geçenlerde ara sokakta 30 la giderken önüme kedi fırladı frene yüklendim ve takır takır abs saydırdı...tabi biraz aşağı eğimli bir yolda...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2011 Saat 09:49
Orjinalini yazan: OsmaNDogaN OsmaNDogaN Yazdı:

 
ben geçenlerde ara sokakta 30 la giderken önüme kedi fırladı frene yüklendim ve takır takır abs saydırdı...tabi biraz aşağı eğimli bir yolda...
 
Evet Osman abıcım bende bundan bahsedıyorum ıste. Hız 10 20 bıle olsa anı bastıgın anda yıne calısır farketmez...
 
Fren kuvvetı sayesınde lastıgın kayacagı her durumda abs devreye gırer. Cunku her an tekerlek donuslerı takıp edılmekte...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2011 Saat 12:07
arkadaslar arıza cozuldu sag arka sensor kablsu kopmus onarımı yapıldı calısıyor :)))) maliyet 20tl :)))


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2011 Saat 12:24
Orjinalini yazan: 60de106 60de106 Yazdı:

arkadaslar arıza cozuldu sag arka sensor kablsu kopmus onarımı yapıldı calısıyor :)))) maliyet 20tl :)))
 
Gecmıs olsun... Bak dedıgımız gıbı cıktı ıste Göz Kırpma
 
Hadı bekleme yapma devam et Sırıtma


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2011 Saat 14:34
adam 20 tl ye işi haleltti biz halen 30 la abs açarmı diye tartışıyoruz Sırıtma

-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2011 Saat 19:48
hepınızı cok sevıyorum abılerım kardeslerım ıyıkı varsınızSırıtma



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net