206 Otomatik Vites
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=17099
Tarih: 14 Haziran 2025 Saat 02:04 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: 206 Otomatik Vites
Mesajı Yazan: leewent
Konu: 206 Otomatik Vites
Mesaj Tarihi: 11 Ağustos 2011 Saat 21:36
Zannedersem Peugeot otomatik vites eksik kalmış. Otomatik vites kullanan arkadaşlar bu araçlarda dikkat edilmesi gerekenler ve yaşadığınız sorunları burada paylaşalım...
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2011 Saat 16:21
pejonun otomatık vitesleri sakin kullanım konforlu kullanım içindir, sürekli full gaz yada hor kullanıma gelmez, masraf açar ama serviste direk revizyon derler aslında genelde sorunlar 600 tl yi geçmeden çözülür, ama şahsi fikrim otomatik vites alacak bir kişi pejo almasın,bu konuda dünyada honda-vw dsg en iyi şanzımanlara sahiptir,pejo halen 0 araçlarında tork konvertörlü al 4 tipli şanzıman kullanır,dizel araçlarında ize 6r robotic şanzıman vardır, al 4 şanzıman 4 vitesli,yokusta geri kaçırmayan vites geçişleri aslında hissedilmemesi gereken ama belli kmden sonra hissettiren,verimsiz şanzımandır.(çok yakar performanssızdır),ancak yeni nesil 6r roboticler manuel performansını ve yakıt tüketimi sağlar,sadece vites geçişleri hissedilir.
eğer zaten pejonuz varsa,orta diklikte bir yokusta geri kaçırmıyorsa,vites geçişleriniz sorunsuzsa motor hararetiniz 90 ı geçtiğinde bile şikayetiniz yoksa problem yok demektir.
eğer vuruntu,auto gear fault şikayetiniz varsa, genellikle 600 tllik bir masrafla düzelir.
sadece vuruntu şikayetiniz varsa şanzıman yağını değiştirriseniz genelde düzelir (100tl)
diğer problemlerde baktırmak lazım.fışş sesi yokusta geri kaçırma gibi. yağ blogundan baslar
revizyonakadar yolu vardır.
|
Mesajı Yazan: F-Eren
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2011 Saat 16:29
alisuat Yazdı:
pejonun otomatık vitesleri sakin kullanım konforlu kullanım içindir, sürekli full gaz yada hor kullanıma gelmez, masraf açar ama serviste direk revizyon derler aslında genelde sorunlar 600 tl yi geçmeden çözülür, ama şahsi fikrim otomatik vites alacak bir kişi pejo almasın,bu konuda dünyada honda-vw dsg en iyi şanzımanlara sahiptir,pejo halen 0 araçlarında tork konvertörlü al 4 tipli şanzıman kullanır,dizel araçlarında ize 6r robotic şanzıman vardır, al 4 şanzıman 4 vitesli,yokusta geri kaçırmayan vites geçişleri aslında hissedilmemesi gereken ama belli kmden sonra hissettiren,verimsiz şanzımandır.(çok yakar performanssızdır),ancak yeni nesil 6r roboticler manuel performansını ve yakıt tüketimi sağlar,sadece vites geçişleri hissedilir.
eğer zaten pejonuz varsa,orta diklikte bir yokusta geri kaçırmıyorsa,vites geçişleriniz sorunsuzsa motor hararetiniz 90 ı geçtiğinde bile şikayetiniz yoksa problem yok demektir.
eğer vuruntu,auto gear fault şikayetiniz varsa, genellikle 600 tllik bir masrafla düzelir.
sadece vuruntu şikayetiniz varsa şanzıman yağını değiştirriseniz genelde düzelir (100tl)
diğer problemlerde baktırmak lazım.fışş sesi yokusta geri kaçırma gibi. yağ blogundan baslar
revizyonakadar yolu vardır. |
güzel açıklama yapmışsın ne diyelim otomatik olsun iki lira fazla olsun derim ben peugeot otomatiği de benim işimi görüyor herşeyin bir bedeli var tabi ki :)
------------- Fatih Eren (1983) Mühendis, İstanbul, Aslan Galatasaray 2003 206 XT 1,6 16V BVA Şeytan Kırmızı + Sunroof A Rh -
|
Mesajı Yazan: AliÖzagan
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2011 Saat 16:34
bizim araçta otomatik 206 yaklasık 10 ay fln oluyor 2.el olarak almıştık Allaha şükür şu ana kadarda hic bir sıkıntı çıkarmadı vites geçişleri olsun yokuşta geri kaçma gibi bi sıkıntı olmadı ama 4 vites olunca 4.v vites 2500devirde filan 90 ı görüyor devirli kullanmamak içinde max. 110 120 ile gidebiliyorum :))
------------- Peugeot 206 1.4 XR 2001 model Otomatik Benzin(Şeytan Kırmızı) B Rh(-)
|
Mesajı Yazan: F-Eren
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2011 Saat 17:54
AliÖzagan Yazdı:
bizim araçta otomatik 206 yaklasık 10 ay fln oluyor 2.el olarak almıştık Allaha şükür şu ana kadarda hic bir sıkıntı çıkarmadı vites geçişleri olsun yokuşta geri kaçma gibi bi sıkıntı olmadı ama 4 vites olunca 4.v vites 2500devirde filan 90 ı görüyor devirli kullanmamak içinde max. 110 120 ile gidebiliyorum :)) |
110-120 dediğin hızda gittiğinde 6litre yakıt tüketimine kadar düşüyor biliyormusun? tecrübe ile tasdikledim tekirdağdan gelirken 110-120 arası gittim yol bilgisayarı 6lt/100km yazıyordu küçükyalıya geldiğimde ki yaklaşık 200km yol yaptım
------------- Fatih Eren (1983) Mühendis, İstanbul, Aslan Galatasaray 2003 206 XT 1,6 16V BVA Şeytan Kırmızı + Sunroof A Rh -
|
Mesajı Yazan: dinoco
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2011 Saat 18:43
acık konusayım peugeot un tam otomatik al4 şanzıman tipini kullanıyor eşim ve maşşalh tık yok.. ve cok kullanışlı.. ama aynı şeyi 308 207 gibi yeni tip aracların otomatigi için söyleyemiyorum. kişisel fikrim yeni tip elektronik yani daha modern otomatikler daha kullanışsız gibi geliyor bana.. ben memnunum adam gibi kullanana miss :)) 
------------- 2002 xt bva otomatic 206 1.4 8v yalnızca benzinli :)
|
Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2011 Saat 19:06
zaten pejo f1 şanzıman denedi ama başaramadı sahibindende en çok otomatık ılanı 207 f1 şanzımanlarda var ben sürdüm gerçekten bölye bir rezalet olamazz vites geçişleri performans rezalet, otomatık illa diyorsanız dsg ye gücünüzü zorlayın, yada honda olabilir.
babamda 4 ileri corolla var. pejo 110 da 3000 devirdeyken toyota 130da 3000 160 da 4 bindevirde gidiyor yani corolla 307 ye göre hem iyi gidiyor hem az yakıyor. hem araç 30 bine geldi full gazda bile vuruntu olmuyor geçişlerde.
otomatık için japon yada vw olsun 2 kurus fazla olsun.
|
Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2011 Saat 20:07
yazmaya başlayım ozaman :D ben komple revizyona soktum benım araba 2. viteste güç kaybedip fışşş diye şanzımandan turbo emme sesı gıbı ses gelıyodu once selenoıd yag degısımı yaptım olmadı gene bayılıyodu ve en sonunda araba dık yokuslarda gaza sonuna basmama rağmen gıtmemeye basladı ABC peugeot servisinde revizyona soktum şuanda yazdıklarımı faturadan yazıcam nelerin değiştiğini : Otomatik şanzuman balata seti AL4 : 296.61 Otom. şazuman sekmanı:33.90 Yağ haznesi : 112.66 şazuman ara keçesi: 13.56 segman: 5.21 Otom. şazuman pistonu: 50.43 Otom.şanzuman kontra pistonu : 34.92 Oto. şazuman fren kelepçesi: 232.98 Şanzuman sekmanı: 12.96 segman: 5.85 keçe: 15.85 keçe: 15.85 keçe:15.85 vida: 2.83 agraf: 3.30 perçin : 1.74 oto şazıman al4 yağ 4 lt :87.0 mekanik işçilik % 10 iskonto : 600 TOPLAM: 1.694.11 birde buna çıkma tamir görmemiş sıfır gibi tork konvertörü :300 tl
------------- "307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2011 Saat 20:21
yaklasık bır ay olcak otomaık 206 aldım suanda ılk kez ogrendım aracımın 4 vıtes oldugunu :))))
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2011 Saat 20:31
60de106 Yazdı:
yaklasık bır ay olcak otomaık 206 aldım suanda ılk kez ogrendım aracımın 4 vıtes oldugunu :)))) |
Hiç mi manuele almadın . Ekranda yazıyor 1-2-3-4 diye. Ben bazen manuele alıyorum. Nostalji oluyor.
Bu arada AL4 otomatik şanzıman kullanan biri olarak şanzıman hakkındaki düşüncelerim. 1. Konfor müthiş vitesin geçtiğini anlamak için devir saatine bakmanız gerekiyor. 2. Yakıt konusunda gerçekten Petrol istasyonu sahipleri tarafından tasarlanmış gibi ancak düzgün kullanırsanız manueli aratmıyor. Şehir dışı için geçerli bu dediğim ama şehir içinde harbi tüketim fazla. 3. Kesinlikle ve kesinlikle işinin ehli kimseler tarafından bakımları yapılmalı yoksa sıkıntı oluyor. Hassaslar. Yetkili servislere dahi güvenmeyin. Ben bakım için gittiğimde ne halt olduklarını anladım ama iş işten geçmişti. Yağı fazla koymuşlar. Boşaltana kadar bayağı bir sıkıntılı dönem geçirdim. 4. Yağ değişim periyotlarını iyi takip etmek gerekiyor. Yağ şanzımanın kanı gibi. :) 5. Sonuç olarak araçtan ve şanzımanından memnunum. Bu gün araç alacak olsam yine gidip aynı aracı alırım.
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2011 Saat 20:47
benım aracım 2001 model ototmatık trıptonık degıl yanı manuel yok bızde :))) ve bu sanzuman yagı bakımı nasıl ne aralıklarla yapılıyor...
|
Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2011 Saat 20:49
60.000 bır dıolar bazıları 25.000 dıo bende anlamadım ama paran varsa 20.000 yaptır şanzımanda sende rahat et :)
------------- "307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2011 Saat 20:55
ben 10 bınde yapamda kafam rahat olsun :)))
|
Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2011 Saat 20:57
oda olur sen nasıl ıstersen :D
------------- "307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2011 Saat 20:59
bu sanzuman yagı gene manual araclar gıbı aracın altından mı konuyor tıpa acılıp yoksa baska yerdemı...
|
Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2011 Saat 21:06
okadarını bılmıyorum :D şazımanın sokulusunu felan cok ızledım ama yagı nerden koyuyolar bakmadım:D
------------- "307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2011 Saat 21:08
onu bı ogrenmek lazım :))))
|
Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2011 Saat 21:09
kendın deıgsıtrceksın heralde fazla yada az koyarsan ama şanzımana zarar verırsın dıkkat etmek lazım
------------- "307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2011 Saat 21:11
kendım koymak ıcın degılde bır gun motora baktıgımızda motorda bır yerden yag akıyor motor yagımı sanzuman yagımı bılmek lazım :)))
|
Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2011 Saat 21:20
aksın oldugu yerlere bakıcaksın aksaların ordan gelıyosa kecelerden atma yapıyodur dıer ıhtımal şanzuman ara keçesi yani tork konvertörunun oldugu yer oda hemen aks ust tarafına baktıgında şanzımanın ordan yağ sızar anlarsın zaten
------------- "307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
|
Mesajı Yazan: naksi
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2011 Saat 21:27
berk banada tork konvektoru lazım olacak bende cıkma temiz bulabilirmiyim sen nerden buldun tel varmı ?
|
Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2011 Saat 22:18
yardımcı olmaya calısırım ben bı sorustırıym pazartesı sana haber verıyım fıyat olarak saglam bısey bulurum ıns kardesım
------------- "307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2011 Saat 22:22
konustugunuz parcalardan hıc bır sey anlamıyorum kendımı ılk kez araba goren bırısı gıbı hıssedıyorum bu parcaları ne ıse yaradıgını ve arızasını nasıl anlıyacagımızı anlatan boyle kısa bır bılgı seklınce acıklama yapma ımkanımız var mı...
|
Mesajı Yazan: AliÖzagan
Mesaj Tarihi: 14 Ağustos 2011 Saat 00:23
F-Eren Yazdı:
AliÖzagan Yazdı:
bizim araçta otomatik 206 yaklasık 10 ay fln oluyor 2.el olarak almıştık Allaha şükür şu ana kadarda hic bir sıkıntı çıkarmadı vites geçişleri olsun yokuşta geri kaçma gibi bi sıkıntı olmadı ama 4 vites olunca 4.v vites 2500devirde filan 90 ı görüyor devirli kullanmamak içinde max. 110 120 ile gidebiliyorum :)) |
110-120 dediğin hızda gittiğinde 6litre yakıt tüketimine kadar düşüyor biliyormusun? tecrübe ile tasdikledim tekirdağdan gelirken 110-120 arası gittim yol bilgisayarı 6lt/100km yazıyordu küçükyalıya geldiğimde ki yaklaşık 200km yol yaptım |
genellikle şehir içi kullanım olduğu için ve yol bilgisayarı olmadığı için yakıt tüketimini göremiyorum ama illaki düşüyordur
------------- Peugeot 206 1.4 XR 2001 model Otomatik Benzin(Şeytan Kırmızı) B Rh(-)
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 14 Ağustos 2011 Saat 02:31
60de106 Yazdı:
bu sanzuman yagı gene manual araclar gıbı aracın altından mı konuyor tıpa acılıp yoksa baska yerdemı... |
AL4 ise eğer şanzımanın üst tarafında bir tıpa var öncelikle o tıpaya ulaşabilmek için öncelikle hava filtresi kutusu boğaz kelebeğinden itibaren sökülüyor, akü ve akünün arkasındaki beyin dahil sökülüyor. Akünün üzerine oturduğu metal bir parça var o sökülüyor. Sonra tıpaya ulaşıp tıpa sökülüyor. Ancak yağ konulacak yer o kadar küçük ki onun yağ tıpası olduğunu anlamak bile çok zor. Bir huni yardımıyla yağ konuluyor. Serviste izlediğim kadarıyla böyleydi. Dikkat edilmesi gereken nokta ne kadar yağ boşaltıldı ise o kadar yağ konulması gerekiyor. Fazla ya da eksik olmamalı. yoksa sorun çıkarır. Bu yazdıklarım 307 için geçerli, sizin aracınızda durum aynı mıdır bilemem.
|
Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 14 Ağustos 2011 Saat 09:22
kardeşim tork konvertörün en çok işe yaradığı vitesler 1.vites araç kalkışı ve geri vitesidir basıncı yüksek verir ve içindeki tirbüm pervanesini döndürerek aracın yokuş aşağı kaymamasını sağlar ve kalkışını sağlar eğer tirbününde hasar veya bozukluk varsa araç geriye çok kaçar doldurmayı tam yapmaz mesela bende araç hem geri çok kaçırıyodu hemde yokuşlarda kalkmıyodu gaza sonuna kadar basmama rağmen bi açtık tirbün dağılmış. bu konuda metin kardeşimin önerdiği gibi 10 yada 15 derecelik bir eğim araç d konumunda iken ayağını fren çek araba geri kaçıyosa yada aşırı derecede boşta gibi geri gidiyosa tirbününde sorun vardır
------------- "307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
|
Mesajı Yazan: F-Eren
Mesaj Tarihi: 14 Ağustos 2011 Saat 10:30
arkadaşlar pardon ama %10 - 15 eğim ne demek ??? yani nasıl örnek vereyim bilmem ama %7lik bir eğim bile gayet dik bir rampa demektir yol olarak siz %10-15 diyorsunuz ki çok ciddi bir eğim oranı bu. bu eğimde aracın kaymaması çok zor diyebilirim, kesinlikle kendini biraz bırakır %10-15 büyük rakam :)
------------- Fatih Eren (1983) Mühendis, İstanbul, Aslan Galatasaray 2003 206 XT 1,6 16V BVA Şeytan Kırmızı + Sunroof A Rh -
|
Mesajı Yazan: F-Eren
Mesaj Tarihi: 14 Ağustos 2011 Saat 10:31
AliÖzagan Yazdı:
F-Eren Yazdı:
AliÖzagan Yazdı:
bizim araçta otomatik 206 yaklasık 10 ay fln oluyor 2.el olarak almıştık Allaha şükür şu ana kadarda hic bir sıkıntı çıkarmadı vites geçişleri olsun yokuşta geri kaçma gibi bi sıkıntı olmadı ama 4 vites olunca 4.v vites 2500devirde filan 90 ı görüyor devirli kullanmamak içinde max. 110 120 ile gidebiliyorum :)) |
110-120 dediğin hızda gittiğinde 6litre yakıt tüketimine kadar düşüyor biliyormusun? tecrübe ile tasdikledim tekirdağdan gelirken 110-120 arası gittim yol bilgisayarı 6lt/100km yazıyordu küçükyalıya geldiğimde ki yaklaşık 200km yol yaptım |
genellikle şehir içi kullanım olduğu için ve yol bilgisayarı olmadığı için yakıt tüketimini göremiyorum ama illaki düşüyordur |
anladım kardeşim ben yol bilgisayarını çok kullanıyorum tespitlerimi aktardım ... yol bilgisayarı taktır :)
------------- Fatih Eren (1983) Mühendis, İstanbul, Aslan Galatasaray 2003 206 XT 1,6 16V BVA Şeytan Kırmızı + Sunroof A Rh -
|
Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 14 Ağustos 2011 Saat 12:24
tabiki kendını bırakır bırakmaz deıl ama bostaymıs gıbı gıdıyosa gerı tıtreme felan yapmıyosa tırbun gıdık demektır
------------- "307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
|
Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 14 Ağustos 2011 Saat 12:47
yüzde 10 eğim yeter yani istinat duvarı gibi olan bir yere gidin 30 adım yürüdüğünüzde tahmini 3 metre kot farkı olan yer demektir, pejo şanzımanı d konumunda oldugu yerde durur yada çok yavas şekilde geri kaçırırsa normal sayılır ileri giderse mükemmeldir :).
arkadaşlar bir araştırma yapmıştım size özetleyim.
1)tork konvertöründen aracı mümkün oldugunca çabuk çıkarmanız lazım,bununda en kolay yolu ilk k
kalkışta gaza çok hafif basarak aracın hemen 2 ye geçmesini sağlamanızdır.
2)Zorunlu olmadıkca vites en fazla 3000 devirde atacak şekilde sürün.
3) triptronicde az sürün. özellikle bizim araçlarda
4)sakın araç giderken n ye almayın d de kalsın araç gaza basmayn ama hızda giderken n den d ye almak sıkıntı verir.
5)şanzıman yağını 2 yılda bir veye 30-40 binde bir değiştirin.mobil marka yağ ve bu siteden öğreneceğiniz servislerde yaptırın. 6) araçınız şanzıman hatası verirse servisin dediklerine kulak asmayın servisin istediği paraların çok altına halledersiniz. 7)al4 şanzımanlar 200 bini rahat görebilecek şanzımanlardır sonrasında ise revizyonla devam edersiniz. ama bu yazdıklarıma çok dikkat edin.
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 14 Ağustos 2011 Saat 14:30
simdi ben yabancısıyım arabamın ozellıgını anlatayım bu rampa ne kadar dık olursa olsun gerı kacırmıyor p vitesde d aldıgımda rampa gene ne kadar dık olursa olsun hemen kendı kalkıyor. aracım bırden ıkıye cok erken atıyor 3 sanıye fılan galıba. aracım vıteslerı normalde 2300 de degıstırıyordu bugun ise 2700de degıstırmeye basladı ama bıraz once gene 2300 dondu:)))
hata:bugun aracımda ilk kez olan bır seyıde anlatmak istiyorum.aracım vıteslerı gec degıstırıyor dedım ya bı surelık o sırada mesela 2800devırde gıdıyorum degıstırmıyor ve ayagımı gazdan cekıyorum devır dırek 2000ne dusuyor ama arabada yıgılma kasılma yok ayagımı gerı koyuorum gaza 2800 gerı gelıyor ama arabada gazdan ceksende bassanda cekıs degısmıyor cekersen 2000 basarsan2800 oluyor sonra gaz pedalı 2800devırı gececek kadar basarsan araba vıtes atıp uzuyor.ama bu olay kısa bır sure ıcın oldu. neden olmustur acaba...
|
Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 14 Ağustos 2011 Saat 16:55
yazılım güncelleyin isterseniz ama bunda çok önemli birşey yok.
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 14 Ağustos 2011 Saat 17:09
alisuat Yazdı:
yazılım güncelleyin isterseniz ama bunda çok önemli birşey yok. |
kusura bakmayın imza bolumunuzde goremedım sızde mı otomatık kullanıcısınız.ve bu guncelleme nerde nasıl ve ne kadar malıyetle yapılıyor.
|
Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 15 Ağustos 2011 Saat 02:43
60de106 Yazdı:
alisuat Yazdı:
yazılım güncelleyin isterseniz ama bunda çok önemli birşey yok. |
kusura bakmayın imza bolumunuzde goremedım sızde mı otomatık kullanıcısınız.ve bu guncelleme nerde nasıl ve ne kadar malıyetle yapılıyor. |
bende 307 xt otomatik vardı,servise gidin 60 tl ye bilgisayara bağlatın orada şanzımanla ilgili yazılımı güncelleyebilirsiniz.
|
Mesajı Yazan: AliÖzagan
Mesaj Tarihi: 15 Ağustos 2011 Saat 02:48
F-Eren Yazdı:
AliÖzagan Yazdı:
F-Eren Yazdı:
AliÖzagan Yazdı:
bizim araçta otomatik 206 yaklasık 10 ay fln oluyor 2.el olarak almıştık Allaha şükür şu ana kadarda hic bir sıkıntı çıkarmadı vites geçişleri olsun yokuşta geri kaçma gibi bi sıkıntı olmadı ama 4 vites olunca 4.v vites 2500devirde filan 90 ı görüyor devirli kullanmamak içinde max. 110 120 ile gidebiliyorum :)) |
110-120 dediğin hızda gittiğinde 6litre yakıt tüketimine kadar düşüyor biliyormusun? tecrübe ile tasdikledim tekirdağdan gelirken 110-120 arası gittim yol bilgisayarı 6lt/100km yazıyordu küçükyalıya geldiğimde ki yaklaşık 200km yol yaptım |
genellikle şehir içi kullanım olduğu için ve yol bilgisayarı olmadığı için yakıt tüketimini göremiyorum ama illaki düşüyordur |
anladım kardeşim ben yol bilgisayarını çok kullanıyorum tespitlerimi aktardım ... yol bilgisayarı taktır :) |
------------- Peugeot 206 1.4 XR 2001 model Otomatik Benzin(Şeytan Kırmızı) B Rh(-)
|
Mesajı Yazan: leewent
Mesaj Tarihi: 15 Ağustos 2011 Saat 13:37
Alisuat hocam verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.
------------- 2008 Peugeot 206 1.4 Fever Otomatik Vites - LPG
|
Mesajı Yazan: leewent
Mesaj Tarihi: 15 Ağustos 2011 Saat 13:48
Araç devir almışken rampaya gelince vitesi daha çabuk küçülttürmenin pratik bir yolu varmıdır? Tecrübeli arkadaşlar yardım almak isterim.
------------- 2008 Peugeot 206 1.4 Fever Otomatik Vites - LPG
|
Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 15 Ağustos 2011 Saat 14:03
vitesi küçültmenin en pratik yolu direk triptronikten yada gaza biraz fazla basarak küçültmektir.
|
Mesajı Yazan: Mehach
Mesaj Tarihi: 15 Ağustos 2011 Saat 14:21
Benim de 206'm otomatik memnunum. Spor modunda aniden yüksek devirlere çıkıyor ve hızlanışını beğenmiyorum sadece bu sorun var. Bir de baya dik yokuşlarda 60-70 lere düşüyor hızım
|
Mesajı Yazan: leewent
Mesaj Tarihi: 15 Ağustos 2011 Saat 14:32
alisuat Yazdı:
vitesi küçültmenin en pratik yolu direk triptronikten yada gaza biraz fazla basarak küçültmektir. |
alisuat hocam araç giderken D konumundan triptronik geçirmenin şanzımana zararı olurmu peki?
------------- 2008 Peugeot 206 1.4 Fever Otomatik Vites - LPG
|
Mesajı Yazan: leewent
Mesaj Tarihi: 15 Ağustos 2011 Saat 14:35
Birde bazı otomatik arabalarda D konumunda giderken vites değiştiğinde D1, D2 gibi otomatik vitesin durumunu da gösteriyor, Peugeot ta böyle bir yazılım güncellemesi varmıdır?
------------- 2008 Peugeot 206 1.4 Fever Otomatik Vites - LPG
|
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 15 Ağustos 2011 Saat 14:42
kapagan Yazdı:
60de106 Yazdı:
yaklasık bır ay olcak otomaık 206 aldım suanda ılk kez ogrendım aracımın 4 vıtes oldugunu :)))) |
Hiç mi manuele almadın . Ekranda yazıyor 1-2-3-4 diye. Ben bazen manuele alıyorum. Nostalji oluyor.
Bu arada AL4 otomatik şanzıman kullanan biri olarak şanzıman hakkındaki düşüncelerim.
1. Konfor müthiş vitesin geçtiğini anlamak için devir saatine bakmanız gerekiyor.
2. Yakıt konusunda gerçekten Petrol istasyonu sahipleri tarafından tasarlanmış gibi ancak düzgün kullanırsanız manueli aratmıyor. Şehir dışı için geçerli bu dediğim ama şehir içinde harbi tüketim fazla.
3. Kesinlikle ve kesinlikle işinin ehli kimseler tarafından bakımları yapılmalı yoksa sıkıntı oluyor. Hassaslar. Yetkili servislere dahi güvenmeyin. Ben bakım için gittiğimde ne halt olduklarını anladım ama iş işten geçmişti. Yağı fazla koymuşlar. Boşaltana kadar bayağı bir sıkıntılı dönem geçirdim.
4. Yağ değişim periyotlarını iyi takip etmek gerekiyor. Yağ şanzımanın kanı gibi. :)
5. Sonuç olarak araçtan ve şanzımanından memnunum. Bu gün araç alacak olsam yine gidip aynı aracı alırım. |
aynen sana katılıyorum çok güzel özetlemişsin,
bende bugün araba alacak olsam aynısını hiç arkama bakmadan alırım.
------------- Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
|
Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 15 Ağustos 2011 Saat 15:37
leewent Yazdı:
alisuat Yazdı:
vitesi küçültmenin en pratik yolu direk triptronikten yada gaza biraz fazla basarak küçültmektir. |
alisuat hocam araç giderken D konumundan triptronik geçirmenin şanzımana zararı olurmu peki?
|
aslında olmaması lazım ama sürekli kullanmadıkca bir problem olmaz ama aracı sürekli triptronikte kullanıp sürekli viteslerle oynamak zarar verir diye biliyorum
|
Mesajı Yazan: oktay_251
Mesaj Tarihi: 16 Ağustos 2011 Saat 09:45
60de106 Yazdı:
simdi ben yabancısıyım arabamın ozellıgını anlatayım bu rampa ne kadar dık olursa olsun gerı kacırmıyor p vitesde d aldıgımda rampa gene ne kadar dık olursa olsun hemen kendı kalkıyor.
aracım bırden ıkıye cok erken atıyor 3 sanıye fılan galıba.
aracım vıteslerı normalde 2300 de degıstırıyordu bugun ise 2700de degıstırmeye basladı ama bıraz once gene 2300 dondu:)))
hata:bugun aracımda ilk kez olan bır seyıde anlatmak istiyorum.aracım vıteslerı gec degıstırıyor dedım ya bı surelık o sırada mesela 2800devırde gıdıyorum degıstırmıyor ve ayagımı gazdan cekıyorum devır dırek 2000ne dusuyor ama arabada yıgılma kasılma yok ayagımı gerı koyuorum gaza 2800 gerı gelıyor ama arabada gazdan ceksende bassanda cekıs degısmıyor cekersen 2000 basarsan2800 oluyor sonra gaz pedalı 2800devırı gececek kadar basarsan araba vıtes atıp uzuyor.ama bu olay kısa bır sure ıcın oldu. neden olmustur acaba... |
pazartesi günü arabayı test ettik şanzumanda herhangi bir sorun yok aynı araba bende de var vites değişimleri gayet normal. kullandığımda tek kusur olarak gaz pedalının aşırı sertliği dikkatimi çekti araçta başka bi kusur yok
ayrıca şanzuman konusunda da peugeotun bi çok insanın abartması kadar da kötü olduğunu düşünmüyorum. 8 aydan beri kullanıyorum şanzuman konusunda çok şükür hiçbir sıkıntı çekmedim tek sıkıntım aks flanşıydı onuda pazartesi günü hallettik.
bir çok arabanın otomatiğine göre de bence başarılı 2009 cruze a bindim onun vites geçişleri bile daha çok hissedilir durumda ben memnunum kırmızı şeytanımdan 
------------- 2004 Wolkswagen Bora Pasific 1.6 16V 105HP Benzinli
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 16 Ağustos 2011 Saat 09:49
ıspartadan bucaga sevgılerle....  ,bende artık takmıyorum senden sonra suanda bınıp gezıyorum :)))) yoksa taka taka kafayıyı yıecegım ya bozulana kadar bınerım sonrada satarım :))))
|
Mesajı Yazan: oktay_251
Mesaj Tarihi: 16 Ağustos 2011 Saat 10:01
bucaktan da ıspartaya sevgilerle 
he şöyle yaa  takma kafana rahat rahat kullanmana bak aracını sonuçta o bir peugeot 
------------- 2004 Wolkswagen Bora Pasific 1.6 16V 105HP Benzinli
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 16 Ağustos 2011 Saat 10:04
bu arada ıspartada pejocu arkadaslarımızın sayısı artıyor :))) bayram sonrası bulusma kesınlesmeye gıdıyor unutma:))) kırmızı seytanı beklıyoruz ıspartaya :)))
|
Mesajı Yazan: oktay_251
Mesaj Tarihi: 16 Ağustos 2011 Saat 10:08
inşallah inşallah bende bucağa beklerim
zaten arka teker için de bayramdan sonra müsait olduğum bi gün gelecem yine ıspartaya :):)
------------- 2004 Wolkswagen Bora Pasific 1.6 16V 105HP Benzinli
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 16 Ağustos 2011 Saat 10:21
bi de sana bir sey sorcam senın arac 4 vıtesde 3000 devırde kac km hızı goruyor
|
Mesajı Yazan: AliÖzagan
Mesaj Tarihi: 16 Ağustos 2011 Saat 10:49
benimki 1.4 3000 devirde düz yolda 110u görüyor iyimi kötümü bilmiyorum artık :)
------------- Peugeot 206 1.4 XR 2001 model Otomatik Benzin(Şeytan Kırmızı) B Rh(-)
|
Mesajı Yazan: oktay_251
Mesaj Tarihi: 16 Ağustos 2011 Saat 10:56
60de106 Yazdı:
bi de sana bir sey sorcam senın arac 4 vıtesde 3000 devırde kac km hızı goruyor |
hiç dikkat etmedim ama 110 galiba ilk fırsatta dener söylerim tekrar 
sen denedin mi?
------------- 2004 Wolkswagen Bora Pasific 1.6 16V 105HP Benzinli
|
Mesajı Yazan: foresteng.
Mesaj Tarihi: 23 Nisan 2012 Saat 14:48
Selam Arkadaşlar, Bende 2006 model otomatik vites (1,4) 206 Feline aldım. Uzun zamandan sonra ilk defa otomatik kullanıyorum. Allalı 2 hafta oldu, oldukça eğlenceli ve rahat geliyor... Dikkatimi çeken ( gerçi forumdan yine bir arkadaş yazmıştı, porsche tipi olduğu içinmiş) bazen 2400/2800 devir aralığında değişen vites bazen de 3200/3700 gibi devirde değişiyor. Vites geçişi 1 den 2 ye hariç hissedilmiyor. Gerçi ben tiptironic kullanmayı seviyorum ama yukarıda arkadaşın yazdıklarından sonra D pozisyonunda kullanmaya karar verdim :( Otomatik vitesli 206 sahibi olan arkadaşlar, ben İstanbul anadolu yakasında oturuyorum, otomatik vites bakımlarını bu yakada kimlere yaptırıyorsunuz ? Gerçi Avrupa yakasıda olur ya ... Birde bu arabanın direksiyonu neden bu kadar ağır ? kime sorduysam normaldir pejoların geneli böyle diyorlar doğru mudur ? Birde şehir efsanesi midir anlamadım ama, '' s '' moduna geçtiğinizde araç alçalıyormuş var mı böyle bir şey ?
------------- 2006/206 Feline OV 1,4 (benzinli) Kapkara
|
Mesajı Yazan: fTh206
Mesaj Tarihi: 23 Nisan 2012 Saat 17:22
Direksiyon sert demişsiniz tam tersi benimki yumuşak az sert olsa istiyorum :( ona çok şaşırdım birde 's' moduna alınca alçalıyo demişsiniz öle bişey yok ben çok aldım 's' moduna çok yakıt yakmakdan başka bi faydası yok birde otomatik vitesde en çok dikkat etmeniz gereken şey banada ustaların dediklerini diyorum sert ve ani kalkışlardan sakının yoksa devamlı selenoid değiştirmek zorunda kalırsınız zarar veriyomuş bende şimdi çok dikkat ediyorum sert kalkışlardan şimdilik bildiklerim bunlar.
------------- HONDA CİTY 1.4 ES İ-VTEC 2010 CVT OTOMATİK
|
Mesajı Yazan: fTh206
Mesaj Tarihi: 23 Nisan 2012 Saat 17:23
Birde aslında sadece peugeot değil bütün otomatik araçlarda şu hususlara dikkat edilmesi gerekiyo: 1. Gaz pedalına basılıyken vites kolu P ve N konumundan başka bir konuma getirilmemelidir.
2. Araç hareket halindeyken P konumuna alınmamalıdır.Aksi taktirde ciddi hasarlar ortaya çıkacaktır.
3. R konumuna geçmeden önce aracın tamamen durması beklenmelidir.
4. Yokuş aşağı inişlerde araç kesinlikle boşa yani N konumuna alınmamalıdır.
5. Otomatik şanzımalı araçlarda,motor çalışmadığı taktirde kesinlikle vurdurmak olarak bilinen uygulama yapılmamalıdır.
6. Araç bozulduğunda yada kaza halinde çekilmesi
gerektiğinde çekişin gerçekleştiği tekerlekler askıya alınmalıdır.
7. Otomatik şanzıman yağ değişimi zamanlarına mutlaka
uyulmalıdır.aksi taktirde yağ bozulacak ve bozulan yağ şanzımanın
performansında düşüşe ve bazı arızalara neden olacaktır.
8. Araç hızı 95 KM den fazlaysa vites kolu asla manuel olarak 2 veya L konumuna alınmamalıdır.
9. L konumundaki sürüşlerde 50 KM nin üstündeki hızlara çıkılmamalıdır.
10. Ani kalkışlardan kaçının sert kalkışlar aracınızın dişlilerine zarar verecekdir.
------------- HONDA CİTY 1.4 ES İ-VTEC 2010 CVT OTOMATİK
|
Mesajı Yazan: leony510
Mesaj Tarihi: 23 Nisan 2012 Saat 17:28
otomatıkkmı atın cöpe gtsin..
|
Mesajı Yazan: foresteng.
Mesaj Tarihi: 25 Nisan 2012 Saat 00:41
fTh206 Yazdı:
Direksiyon sert demişsiniz tam tersi benimki yumuşak az sert olsa istiyorum :( ona çok şaşırdım birde 's' moduna alınca alçalıyo demişsiniz öle bişey yok ben çok aldım 's' moduna çok yakıt yakmakdan başka bi faydası yok birde otomatik vitesde en çok dikkat etmeniz gereken şey banada ustaların dediklerini diyorum sert ve ani kalkışlardan sakının yoksa devamlı selenoid değiştirmek zorunda kalırsınız zarar veriyomuş bende şimdi çok dikkat ediyorum sert kalkışlardan şimdilik bildiklerim bunlar.
|
Benim direksiyon sert malesef ... Ama kullanırken o sertlik yok.. Marea dan sonra direksiyon tuhaf geldi bana.. Mümkün olduğu kadar bende yavaş kalkıyorum. Ama manuelde kullanmayı daha çok seviyorum, istediğim gibi hızlandırıyorum .. sanırım oda sakatmış :(
------------- 2006/206 Feline OV 1,4 (benzinli) Kapkara
|
Mesajı Yazan: acemi pecocu
Mesaj Tarihi: 10 Ocak 2013 Saat 21:43
S.a benimkide 206 x lıne 1.4 2005 otomotik vites gayet memnunum 5-6 ay oldu alalı bir kaç sorun oldu değiştirdik inşaALLAH başka sorun olmaz bu siteden bilmediklerimi öğrenmek için üye oldum birde ustaların fiatları üflemesine karşı çıkmak için fiyatlasrı buradan öğreniyorum herkese tşkler kazasız sürüşler
------------- 206 x lıne 1.4 2005 otomotik vites kırmızı şimşek
|
Mesajı Yazan: pierson
Mesaj Tarihi: 10 Ocak 2013 Saat 22:07
ben sürekli D de kullanırım...30 sn üstü beklemelerde N ye alıyorum...bir de P...başka birşey bilmiyorum...ama namıssız lpg li de olsa şehir içi çok yakıyor..valla ben 130 kadar çıkıyorum hiç bana mısın demiyor..
|
Mesajı Yazan: otomatikci
Mesaj Tarihi: 27 Nisan 2018 Saat 16:37
dsg edc power shift dct dtc cvt otomatik bizim işimiz her marka ve model araçta teknik bilgi ve sorularınız için bizi arayabilirsiniz bekliyoruz 05392281647
|
Mesajı Yazan: otomatikci
Mesaj Tarihi: 27 Nisan 2018 Saat 16:37
dsg edc power shift dct dtc cvt dpo otomatik bizim işimiz her marka ve model araçta teknik bilgi ve sorularınız için bizi arayabilirsiniz bekliyoruz 05392281647
|
|