Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

307 1.4 hdi 1depo=1580km yaparmı?

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=17044
Tarih: 09 Ağustos 2025 Saat 01:55
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 307 1.4 hdi 1depo=1580km yaparmı?
Mesajı Yazan: Guests
Konu: 307 1.4 hdi 1depo=1580km yaparmı?
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2011 Saat 11:51
Bir  http://forum.donanimhaber.com/m_7579358/tm.htm#" rel="nofollow - #" rel="nofollow - - bu l-Antalya arasında gayrıresmi bir yakıt tüketimi rekoru denemesi... Gerçek koşullarda düşük bir ortalama hızda ne kadar az tüketilebilir? 

Erkan Altınsoy 

Yolu tamamlayıp biraz uğraştıktan sonra Antalya'da benzinciyi bulup yakıt almak üzere aracı durdurdum. Araçtan inmeden sol kapıyı açarak pompadaki görevliyi çağırdım, "İstanbul'da Kozyatağı'nda depoyu doldurdum, buraya kadar 700 km geldim, ibre hala yarıdan fazla gösteriyor!" dedim. Görevlinin ilk tepkisi, "İbre yanlış gösteriyor?" oldu. "Hayır" dedim, "gayet doğru gösteriyor!". Bunun üzerine, "nasıl geldin, yavaş mı geldin" muhabbeti başladı ve o da acaba depo kaç litre alacak diye en az benim kadar meraklandı. Depoyu büyük bir titizlikle doldurdu. Hatta pompa üçüncü kez de otomatik olarak atınca (Peugeot, kullanım kitapçığında pompa üçüncü kez atınca doldurmayı bırakın diyor) yeterli olduğunu söyledim, ama bir hakem titizliğiyle, "dur, dur, hile yok" diye takılarak biraz daha doldurdu. 703.7 km geçmiştim İstanbul'da depoyu doldurduktan sonra. Değerli pompacı arkadaşımızın bütün çabalarına rağmen 26.58 litre motorin alabildi depo. Benzin pompasının göstergesine göre ödeyeceğim tutar da (o günkü fiyatla) 59.01 YTL idi, yani yakıt masrafım. Bu tüketim 100 km'de ortalama 3.77 litreye karşılık geliyordu. Yani, görev tamam, amacıma ulaştım. Sabah 07:45 İstanbul Kozyatağı'ndan depoyu doldurup yola çıktıktan sonra hava kararırken, 703.7 km'nin ardından 18:45'te Antalya'daki benzinciye hedeflediğim sürede ve hedeflediğim yakıt tüketimiyle ulaşmış oldum. Başlıktaki sorunun cevabı, evet, bir depoyla 1588 km gidilebilir! 
Nasıl bir y http://forum.donanimhaber.com/m_7579358/tm.htm#" rel="nofollow - #" rel="nofollow - - var ında tutmaktı. Bazen düz yolda yavaşlayınca ya da yokuş çıkarken dördüncü vitese geçmek gerekti. Bunun dışında, en yüksek hız en düşük tüketim hedefine uygun olarak şanzıman hep beşinci vitesteydi. 
Artık 307'de sunulmayan bir motor: 1.4 HDi 

Doğrusu Golf sınıfı da denilen bu sınıfta Peugeot'nun 307'de 1.4 litrelik (70 beygir) bir motor sunması birçok kişiye şaşırtıcı gelmişti. Çünkü, genelde bu hacimdeki motorlar daha küçük sınıftaki otomobillerde sunulur. Tabii, teknoloji birçok eski genellemeyi geride bırakmaya neden oluyor. Aslında, 1.4 litrelik yüksek basınçlı ortak yakıt hattına (common rail) sahip bu turbodizel motorun sağladığı tork 1.6 litrelik benzinli bir motorun torkundan daha fazla. Üstelik bunu, 3500-4500 gibi devirlerde değil, daha 2000 d/d'den itibaren sağlıyor. Yani çok daha kullanışlı. Buna rağmen, bu kasayla bile en az tüketen dizel motorlar kadar da düşük yakıt tüketimine sahip. Fabrika rakamlarına göre şehir içi tüketimi 5.5 litre/100 km. Benim İstanbul'un yoğun trafiğinde elde ettiğim rakam ise 6.5 litre/100 km civarında. Yani, koşullar göz önünde bulundurulduğunda gerçekçi sayılır. Şehir dışı tüketimi ise fabrika rakamlarına göre 4.0 litre. Antalya yolculuğu bunun hayal ürünü olmadığını gösterdi. Normalde, araç yüklüyken normal hızlarda bile şehirlerarası yollarda 5 litre civarında bir tüketim elde edilebiliyor. Peugeot, yenilenen 307'de bu motorun yerine 1.6 litre 110 beygirlik dizel motorun daha düşük güçteki modeli 90 beygirlik motoru sunuyor. Bu yeni motor artık sunulmayan 1.4 HDi motora göre daha iyi performans sağlıyor ama yüzde 10 civarında daha fazla tüketiyor (ortalama 4.5 litre yerine 4.9 litre/100 km) 1.4'ün çok cimri olduğunu düşünürsek, yine de düşük sayılabilecek bir tüketim rakamı bu. Ama daha çok şehir içinde kullanıldığında aradaki fark açılıyor. Benim gibi ekonomiye daha çok önem verenler için 1.4 HDi iyi bir seçenekti. Hatta bu motorun 16 supaplı 92 beygirlik bir kardeşi de Citroen tarafından C3'te kullanılıyordu. 

Dizel motor kullanım tekniği 

Dizel satışlarının artması ve dizel motorlu araçların trafiğe çıkmasıyla birlikte bazı uyum sorunları da yaşanmaya başlandı. Sürücülerin bir bölümü (taksiler dahil) dizel motoru benzinli motor gibi kullanıyor, üst vitese geçmeden önce 4000-4500 devir/dakika'ya kadar çıkıyor. Halbuki, dizel motorların verimliliği (çoğunlukla) 3500 d/d'den sonra hızla düşmeye başlıyor. Hem daha iyi hızlanma hem de daha düşük yakıt tüketimi için üst vitese geçip, torkun en yüksek olduğu 2000 ile 3500 arasındaki devirlerden yararlanmak gerekiyor. Ekonomik kullanmak istiyorsanız, tercihen 2000 ile 3000 d/d arasında kalınmalı. Yani, 3500 d/d'deyken hızlanmak istiyorsanız yapmanız gereken en doğru şey önce üst vitese geçip ondan sonra gaza basmak olacaktır. Dizel motorların özellikleri genel olarak benzese de, tork eğrileri (hangi devirde ne kadar tork sunduklarını gösteren grafik) ve vites oranları farklılıklar gösteriyor. Bu nedenle, araçla ilgili biraz bilgi edinmek aracı daha verimli kullanmak açısından yararlı olur. Doğrudan direksiyona oturan biri de motorun hangi devirden itibaren iyi tepki göstermeye başladığını ve bu yüksek çekiş gücünün hangi devirlere kadar devam ettiğini zaman içinde anlayabilir ve alışabilir. Motorun özelliklerine uygun bir şekilde kullanılmasıyla hem daha iyi performans elde ediliyor hem de yakıt tüketimi düşüyor. 
Başka araçlarla da bu yakıt tüketimine ulaşmak mümkün mü? 

Artık satılmayan 1.4 HDi motorlu 307 şu anda yolda görebileceğimiz büyüklüğü ne olursa olsun en ekonomik araçlardan biri. Daha düşük yakıt tüketimi için aynı motoru kullanan daha küçük otomobillerden başlayarak mini sınıftaki otomobillere bakmak gerekir. Örneğin, Peugeot 206, Citroen C3, C2, Ford Fiesta (1.4 TDCi, aynı motor). Bu motor bir ara Citroen'in 307 ile aynı sınıftaki eski Xsara modelinde de sunuldu. Peugeot-Citroen'in dizel motorları, aynı zamana Ford'da ve Volvo'da da kullanılıyor. Bunun yanında, yeni nesil yüksek basınçlı yakıt hattını (common rail) kullanan birçok şirket çok verimli dizel motorlar sunuyorlar. Renault ve Fiat da bu alanda önemli uzmanlığa sahip. VW Grubu (VW, Audi, Skoda, Seat) ise pompa enjektörlü dizel teknolojisiyle düşük yakıt tüketimi sağlıyor. Araçların teknik bilgilerinde yakıt tüketimleriyle ilgili ayrıntılar belirtiliyor. Az yakıt tüketen birçok dizel (ve benzinli) araç seçeneği var. Ama, bu testte de görüldüğü gibi, aracın ne kadar tükettiği kadar, nasıl kullanıldığı da önemli. Ekonomik araç + ekonomik sürücü = ekonomik tüketim. 

Şehir Efsaneleri: "bu araba gaz yemiyor", "bu motor bu kasayı çekmiyor" vb. ! 

İnsanların birbirinden duyduğu ve tekrarladığı şehir efsanelerinden biri olan "bu araba gaz yemiyor" tabiri de aracın kullanımıyla ilgili. Trafikteki bir durumda yanlış viteste yakalanıp, vites değiştirmeden gaza basınca araba "gaz yemiyor" doğal olarak. İnsanlar, "ben yanlış viteste yakalandım, benim hatam" diyemiyor, "araba gaz yemiyor" diyorlar. Bu sürücülere asıl sizin kafanız "gaz yemiyor" demek lazım. Araç otomatik vitesli değilse, zaman zaman vites değiştirme ihtiyacı doğar. Bundan doğal bir şey olamaz (Kusura bakmasınlar, insanların iftiralarına karşı otomobilleri ve motorları savunmam gerekiyordu). Tabii ki bazı motorlar nispeten daha düşük güce ve torka sahip ama yine de doğru kullanıldıklarında gayet iyi bir performans verebilirler. 

Buna benzer bir konu da "bu motor bu kasayı çekmiyor" deyimi. Bunu söyleyenleri tebrik ederim. Fabrikaya bağlı çalışan binlerce araştırma ve geliştirme mühendisinin göremediği bir şeyi görmüşler... Her otomobil çeşitli güçteki benzinli ve dizel motorlarla sunuluyor. Bazıları düşük güçte ama ekonomik oluyor, bazıları da nispeten daha yüksek güçte oluyor ve daha çok yakıt tüketiyor. Bütün bu motorlar araçlar üzerinde, tam yüklü olarak normal trafik koşullarında da test edildikten sonra piyasaya sunuluyor. Müşteriler de araçların özelliklerini ve performans bilgilerini inceledikten sonra satın alıyor. Ama vatandaş aracı almış, ya yukarıdaki gibi yanlış viteslerde yakalanıyor ya da motor gerçekten istediğinden az performans veriyor. Ama burada suçlu aranacaksa, araç, motor ya da fabrikada aranmamalı, aynaya bakmak yeterli. Çünkü, herkes satın almadan önce aşağı yukarı nasıl bir performansla karşılaşacağını biliyor ya da alacağı aracı test edebiliyor. 

Lastiklerin yakıt tüketimi http://forum.donanimhaber.com/m_7579358/tm.htm#" rel="nofollow - #" rel="nofollow -
Dizel araç maliyet hesabı yanlış yapılıyor 

Dizel araçların kullanıcıya maliyetini hesaplarken hep şöyle bir yöntem izleniyor. Örneğin, aynı motor gücüne ya da donanım düzeyine sahip benzinli araçla arasındaki fiyat farkına bakılıyor (diyelim ki dizel 35,000 ve benzinli araç da 30,000 olsun). Sonra da her iki aracın yıllık yakıt tüketimi maliyetleri hesaplanarak aradaki fark (dizelin avantajı) bulunuyor. Bu da örneğin, 15,000 km geçildiğinde 2000 YTL olsun. Bu yönteme göre, deniyor ki, dizel aracın verilen 5000 YTL fazla fiyatı çıkarması için 2.5 yıl gerekiyor. Burada göz ardı edilen önemli bir şey var. Bu araçları diyelim ki 2.5 yıl sonra satmaya kalkıştık. Dizel motorlu araç benzinli araçla aynı fiyata mı satılacak? Hayır, tabii ki. Herkes biliyor ki dizel araçlar kullanılmış olarak satılırken de daha yüksek fiyata satılıyor. Bu şekilde, fiyat anlamında maliyetin bir kısmı sonraki kullanıcıya aktarılmış oluyor. Bu nedenle dizel aracın, benzinliye göre fiyat farkının hepsini bir kaç yıl içinde yakıt tasarrufuyla çıkarması gerekir diye düşünmek çok doğru olmuyor. 

Resmi yakıt tüketimi rakamları nasıl elde ediliyor? 
Resmi yakıt tüketimi testlerinin amacı müşterilere farklı modellerin standart testlerdeki yakıt tüketimi hakkında karşılaştırmalı bilgi sunmak. Gerçek hayattaki çok değişken koşullar nedeniyle kuralları sıkı sıkıya belirlenmiş ve karşılaştırılabilir bir test yapılması gerekiyor. Şu anda Avrupa'da AB'nin 80/1268/AET (en son 2004/3/EC ile değiştirildi) direktifine göre yakıt tüketimi testleri yapılıyor. Uluslararası alanda kabul gören bu testler önceki testlere göre gerçek koşullardaki yakıt tüketimini daha doğru gösteriyor. 

Testte kullanılacak araçların en az 3000 km kullanılmış olması gerekiyor. Test iki bölümden oluşuyor; şehir içi ve şehir dışı. 

Şehir içi testi 

Bu test bir laboratuarda 20°C ila 30°C sıcaklıkta döner bir yol üzerinde motor soğuk olarak başlanarak yapılır. Bu testte çeşitli hızlanmalar, sabit hızda gidişler, yavaşlamalar ve boşta çalışmalar bulunuyor. En yüksek hız 50 km/s, ortalama hız 19 km/s ve geçilen mesafe de 4 kilometredir. Aşağıdaki grafikteki birinci bölüm bu testi gösteriyor. Testin bu bölümü şehir içinde sürekli dur kalk trafiğini yansıtıyor. 

Şehir dışı testi 

Bu test şehir içi testinin hemen ardından yapılır ve aşağı yukarı yarısı sabit hızda gidişten ve geri kalın da hızlanma, yavaşlama ve biraz boşta çalışmadan oluşur. En yüksek hız 120 km/s, ortalama hız 63 km/s ve geçilen mesafe de 7 kilometredir. Bu test de aşağıdaki grafiğin sağ tarafında gösteriliyor. 

Ortalama yakıt tüketimi rakamı 

Ortalama yakıt tüketimi şehir içi ve şehir dışı rakamlarının bileşimidir. Bu nedenle, her iki testin her bölümde geçilen mesafeye göre ağırlıklı olarak alınmış ortalamasıdır. 

http://forum.donanimhaber.com/m_7579358/tm.htm#" rel="nofollow - #" rel="nofollow - - bilgi leri 
Test Tarihi: 27.03.2006 (motorin fiyatı ve maliyet rakamları da aynı tarihin) 

Sabah Yola Çıkış (Kozyatağı, Hal, Petrol Ofisi) = 07:45 

Antalya Varış (Petrol Ofisi, Erdemli Petrol) = 18:40 

Toplam Süre : 10 saat 55 dakika 

Geç http://forum.donanimhaber.com/m_7579358/tm.htm#" rel="nofollow - #" rel="nofollow -
(alıntıdır)



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2011 Saat 11:58
o yol çekilmez olur ozman


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2011 Saat 12:00
110a kadar çok etkiliyeceğini sanmam 5.vitesten 2000lerde oluyo devir 3000den sonra yakıt baya artıyo ama


Mesajı Yazan: oguzhan29
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2011 Saat 12:05
kardeşim ben 5. vites 2500 dd 110 km hızla 1300 km yol yaptım gümüşhaneden izmire giderken arabanın deposu yarıya geldiğinde 650 km gösteriyordu

-------------
PEUGEOT 206 SW HDİ X-LİNE(GRİ)2004 model


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2011 Saat 12:05
hüseyin paylaşamın için teşekkür ederim dostum ... ama bu  Erkan Altınsoy  kim ise biraz abartmış olayı sanırım ...


Mesajı Yazan: oguzhan29
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2011 Saat 12:06
2000 dd lede giderdimde tek şoför için biraz zor olacağı için 110a sabitledim arabamdan çok memnunum az yakıyor çok kaçıyor

-------------
PEUGEOT 206 SW HDİ X-LİNE(GRİ)2004 model


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2011 Saat 12:07

evet bu olay gerçekmiş. noter huzurunda yapılmış.

küçükyalıdaki peugeot yıldırım otomavide sordum belgeleri aşağıda demişlerdi sonra bakmadım nekadar doğru bilemem.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2011 Saat 12:08
Banada öyle geldi hesaplayınca 3,80 ltsi olsa mazotun 0,144 tl yakıyo kmde.Çok imkansız değil ama acayip kasmak gerek.Benim arabada yok yol bilgisayarı ama dobloda var 1.6 motor 105 hp gaza çok hafif dokununca 6. viteste 2lt/100km gösteriyo devir 40000i geçince 20lt leri buluyo çok devirsiz kullanmış sanırım oda motora zarar ciddi anlamda


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2011 Saat 12:11
enteresan Ouch


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2011 Saat 12:16
Orjinalini yazan: by_ersin by_ersin Yazdı:

enteresan Ouch

Senin araç benzinli ya abi böyle değerler hayal gibi gelebilir ama gerçek :)


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2011 Saat 12:21
Orjinalini yazan: HuseyinTurk HuseyinTurk Yazdı:

Orjinalini yazan: by_ersin by_ersin Yazdı:

enteresan Ouch

Senin araç benzinli ya abi böyle değerler hayal gibi gelebilir ama gerçek :)

 
Embarrassed vallahi ben 235 tl  ye 877 km yol yaptım :))  130 geçemedim :))  gerçekten hayal gibi geliyorr.. çok ama çok fark var Embarrassed kafayı yememek elde değil ...1 depo ve 1580 km ..


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2011 Saat 12:22

Gayet guzel rakam ve cokta abartili degil. Sanirim normal sartlarda gorulecek rakam 1400 civaridir ancak burada test ortaminda daha dikkatli ve ekonomik gidilmistir diye dusunuyorum. Kaldiki benim 1.6 SW benzinli aracimla tam depo %40 sehir ici %60 sehir disi ve 36km/h ortalama hiz ile 950-1000 yapabiliyorsam 1,4 ve dizelin bu rakamlari gormesi normal olsa gerek.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2011 Saat 12:49
Bahsettiğin Araç Saatte 20 Km Hızla Gitse Bile Yapamaz...
Boşa Alıp Kontakta Kapatsa Gitmez...


Mesajı Yazan: Baybars
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2011 Saat 12:51
1 depo ile bu kadar yol imkansız megan 1,5 dci bile yapmıyo o kadar menzil

-------------
PEUGEOT Partner 1.6 HDI Tepee Comfort Origin
0532 430 79 22


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2011 Saat 13:13
Yapar. Ben de uzun süre kullandım 2005 model 307 1,4 HDi. Ankara-Konya arası 3,9 yakmıştım. Bursa-İzmit arası da 4,1 civarı yakıyordu. Muhteşem değerler. 1580km yapar..


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2011 Saat 13:27
1580 km..demek benim 1,2 depo ile fatsaya gidip gelmem demek..vaybeeeeee....


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2011 Saat 13:41
Orjinalini yazan: Baybars Baybars Yazdı:

1 depo ile bu kadar yol imkansız megan 1,5 dci bile yapmıyo o kadar menzil

Pejo daha az yakıyoki meganedan zaten hem fark azda olsa motor küçük hemde kasa daha hafif


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2011 Saat 14:45
Orjinalini yazan: AlbaYDemircaN AlbaYDemircaN Yazdı:

Bahsettiğin Araç Saatte 20 Km Hızla Gitse Bile Yapamaz...
Boşa Alıp Kontakta Kapatsa Gitmez...
 
albayım 307 1.4 hdi yi diyorsan küçükyalıda yıldırım peugeot yetkili servisi var orada sormuştum noter huzurunda yaptık belgeleri bizde var demişlerdi istersen bi bak (:


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2011 Saat 15:05
yıldırıma bende sordum metın evet noter huzurunda yapmıslar 


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2011 Saat 15:08
yapar yapmasınada bence sürekli o şekilde kullanımda zararı olur arabaya az enerjiyle çok iş yapıyo sonuçta zorlanıyo yani motor


Mesajı Yazan: okan0665
Mesaj Tarihi: 20 Ağustos 2011 Saat 14:53
2009 207 1,4 hdi ile Ankara-Bursa arası olabildiğince 110 km sabit hızla gittim, 4,0 tüketti araç. ama bursa'nın girişinden merkeze kadar hemen 4,1'e çıktı tabi;)


Mesajı Yazan: 34sea45
Mesaj Tarihi: 20 Ağustos 2011 Saat 14:56
Orjinalini yazan: by_ersin by_ersin Yazdı:

hüseyin paylaşamın için teşekkür ederim dostum ... ama bu  Erkan Altınsoy  kim ise biraz abartmış olayı sanırım ...


Alkış
Alkış
Alkış

-------------
106 xr 1998 1,4 her daim benzinli+playstation (PeSBoX)
Çakmak/Ümraniye/İstanbul
0 507 250 90 71 - dincerkukku@hotmail.com



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net