Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Otomatik şanzıman da vuruntu

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=17000
Tarih: 24 Nisan 2024 Saat 00:07
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: Otomatik şanzıman da vuruntu
Mesajı Yazan: onlyyou42
Konu: Otomatik şanzıman da vuruntu
Mesaj Tarihi: 08 Ağustos 2011 Saat 18:34
Arkadaşlar 307 xt premium otomatik vites aracım bazen sıkışık trafikte ilk kalkışlarda vuruntu yapıyor.
Nerdeyse tabiri doğruysa beni koltuğa yapıştırıyor.Yağ ve yağ filtresini değiştirdim.Kesilir gibi oldu hatta azaldı ama yinede yapıyor.Sizce ne yapmalıyım.Arıza lambası kodu ve vs yanmıyor.Bilgisayarada soktum.Bilemedim.Yardım edin lütfen.AğlamaAğlamaAğlamaAğlamaAğlamaAğlama


-------------
Yalnız Sen (((peogeot 307 xt premium 1.6 )))



Cevaplar:
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 08 Ağustos 2011 Saat 19:19
yahu hem yardım istiyorsun ama hemde kendine düşen görevleri yapmıyorsun.
 
ilk olarak bununla ilgili istemediğin kadar bilgi var forumda hatta aynı şekilde ben atlattım aynı sıkıntıyı.
 
ilk önce kendini tanıtan bir konu açman gerekli, eğer açtıysan da profilnde il ve ilçe bilgini paylaşmalısın nasıl yardımcı olalım usta tavsye edelim dimi


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 08 Ağustos 2011 Saat 23:26
senin için link vereyim ama kendini tanıt unutma :)

http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=16819&KW=otomatik+%FEanz&PID=261756&title=ara-stop-etmeye-balad#261756


-------------
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...

Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model
1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II)
Otoban faresi :) ARh(+)


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 09 Ağustos 2011 Saat 09:03
Orjinalini yazan: vbmaster vbmaster Yazdı:

senin için link vereyim ama kendini tanıt unutma :)

http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=16819&KW=otomatik+%FEanz&PID=261756&title=ara-stop-etmeye-balad#261756
 
abi bu verdiğin linkin bir konu ile bir alakası olacağını zannetmiyorum. Bu AL4 otomatik şanzımanların klasik arızası Göz Kırpma


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 09 Ağustos 2011 Saat 09:09
alper abi sıkıntı yapma ilk önce aracını servise götürcez, lpg li olmadığı için şanslısın çünkü lpg li olunca servise almıyorlar.
 
servise gitmeden önce küçük bir test yapmanı istiyorum. hafif bir yokuşta yaklaşık (10 derecelik) dur. Aracı "D" moduna alıp ayağını frenden çek. eğer araç geri kaçmıyorsa ozaman büyük bir sıkıntısı yoktur.
 
Daha sonra aracı servise götür, yanlız bu vurma olayı hararet iyice yüksekken olduğu için harareti iyice yükselt sonra aracı bilgisayara bağlat (çalışır durumda olsun) bilgisayara bağlatığında hararet yüksek ve rolentide çalışırken şanzıman yağ basıncı 2,5 barın altındaysa "selenoid valf" diğer adı ile "elektro vana" ları değiştir sorun kalkar.
 
Orjinal elektro vanaları sıkıntılı olduğu için şanzıman ısındığında yağ basıncı düşüyor ve basınç üretemediği için vitesleri vuruntulu değiştiriyor.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: onlyyou42
Mesaj Tarihi: 09 Ağustos 2011 Saat 14:00
Kardeş benim vitesler vuruntulu değişmiyor.Nerdeyse yağ gibi .Sadece ilk kalkışlarda vuruntu ouyor.Akşam hanım ve çocuğu aldım .Nereyse 30 km gezdik .Tık yok (tam rahatladım derken)Sonra eve geldik tam park yerine girererken yavaşladım durdum.Sonra hareket etmek için gaza bastım.Vuruntu oldu.Hararet resistansı düşük devirde çalışmıomuş hararet hep 96 santigradın üstündeydi .NAzarı dikkatımi çekti .Bi elektrikçiye gittim.O problemi halletti.(acaba ondan mı dedim)Ondanda değil.Peugeot ustası sağolsun şanzımanı indirtmemek için yağ değişti filtreyi değiştirdi ,en son katkı koydu.Ama olmadı.Daha önce peugeot kullanmamıştım.Hastası oldum .Kızım daha 9 yaşında baba bu sakın satma diyorStar.Ama bu sıkıntı canımı sıktı uykularım kaçıyor.Mübarek gündür.Ağız dolusu bi küfür bile edemiyorum.OFFFFFFFFF

-------------
Yalnız Sen (((peogeot 307 xt premium 1.6 )))


Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 09 Ağustos 2011 Saat 14:11
ya hakkaten alakası yokmuş :) gece vakti hızlıca bakmıştım kusura bakmayın ...

-------------
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...

Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model
1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II)
Otoban faresi :) ARh(+)


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 09 Ağustos 2011 Saat 14:25
sen yinede beni dinle şanzıman yağ basıncına baktır. Vitesleri basınçla değiştirdiği gibi vitesede yağ basıncı ile takıyor. Gerekli basınç olmadığında takamıyor, sen araç viteste diye gaza bastığında şanzıman yağ basıncı yükseliyor ve vitese alıyor ama o sırada ayağın gazda olduğu için vitese geçmesi ile ilerlemesi bir oluyor arkadan vurmuşlar gibi etki yapıyor.
 
yetkili serviste araç rolentideyken şanzıman yağ basıncını ölçtür, bence selenoidlerin eski tip bu yüzden değiştir kurtul


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: onlyyou42
Mesaj Tarihi: 09 Ağustos 2011 Saat 14:46
Doğrudur bu vanalar ne kadar ortalama.Ayrıca vanalarda problem olsa antipatinaj ve spor sürüş modu lambaları devamlı yanmaz mı??

-------------
Yalnız Sen (((peogeot 307 xt premium 1.6 )))


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 09 Ağustos 2011 Saat 14:51
yanmıyor işte benim başıma geldiği için biliyorum. ne arıza ne ışık ne bişey. vurma çok sert ama ortada bir arıza kaydı bile yok. en sonunda şanzıman yağ basıncındaki düşüklükden anladık. Motor ve şanzıman soğukken sıkıntı olmaz ama belli bir sıcaklığı geçince olur.
 
misal ben ilkbaharda okadar çok yaşıyordum ki dedim ilk baharda böyleyse yazınsıcağın da ne yapacam diye. Maşallah 19 mayıs da selenoidleri değiştirdim o günden beri en yoğun trafikde bile yapmadı.
 
selenoidler 2 adettir tanesi yanılmıyorsam 180 tl falandı. Selenoidle birlikde yağı değiştiriyorlar ve yeni tip selenoidi beyine tanıtıyorlar.
 
eğer değiştirirsen koyulan yağın seviyesine ve selenoidlerin beyine mutlaka tanıtılmasına dikkat etmelisin.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: onlyyou42
Mesaj Tarihi: 09 Ağustos 2011 Saat 16:42
Araba her zaman bu işi yapmıyor.Az önce servise gittim.USta aldı sürdü.Bi şi yok ben bindim eve geldim evin önünde yaptı.benim araç bu işi yapmadan önce ışıkta duruyorum ayağım frende ayağımı çekiyorum ilerlemiyor gaza hafif yükleniyorum.Vuruntu yaparak gidiyo.Sizinkidemi aynısını yaptı.Ustalar(papuçumun ustaları) hemen sökelim diyor.seronoid değişimi +yağ değişimine indi bindi 900 tl masraf dediler.(BU en azmış birde ekstralarla bayağı yüklü olurmuş en iyisi çıkma al tak)dediler.Şaka gibi oda nerdenbaksan 2500 3000 tl yi bulurmuş.KOnyada adam gibi bir usta yokmu ??????Sinirden başıma ağrılar girdi.

-------------
Yalnız Sen (((peogeot 307 xt premium 1.6 )))


Mesajı Yazan: onlyyou42
Mesaj Tarihi: 09 Ağustos 2011 Saat 16:47
Rampada dur kalk testini yaptım.Sıkıntı yok.Ama usta balatan hafif kaçırıyo dedi.KOnya düz memleket ne halt edecem.

-------------
Yalnız Sen (((peogeot 307 xt premium 1.6 )))


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 09 Ağustos 2011 Saat 16:52
arabada 2. viteste bayılma gitmeme ve fışşş diye bi ses gelir camı actıgında ole bı sıkayetın varmı 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: onlyyou42
Mesaj Tarihi: 09 Ağustos 2011 Saat 16:58
Yok kardeşim ,sadece 3.vitesten 4 e geçerken bazen 3500 devri görüyor o kadar

-------------
Yalnız Sen (((peogeot 307 xt premium 1.6 )))


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 09 Ağustos 2011 Saat 17:00
senin şikayetin kalktıktan sonra 1 den 2 ye gecerken küt diye vuruntu yapıyo  heralde bende sogukken yapıyodu onu resmen yapıstırıyodu

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: onlyyou42
Mesaj Tarihi: 09 Ağustos 2011 Saat 17:13
Yok kalkarken yapıyor.Sonrasında problem yok .

-------------
Yalnız Sen (((peogeot 307 xt premium 1.6 )))


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 09 Ağustos 2011 Saat 17:33
Orjinalini yazan: onlyyou42 onlyyou42 Yazdı:

Araba her zaman bu işi yapmıyor.Az önce servise gittim.USta aldı sürdü.Bi şi yok ben bindim eve geldim evin önünde yaptı.benim araç bu işi yapmadan önce ışıkta duruyorum ayağım frende ayağımı çekiyorum ilerlemiyor gaza hafif yükleniyorum.Vuruntu yaparak gidiyo.Sizinkidemi aynısını yaptı.Ustalar(papuçumun ustaları) hemen sökelim diyor.seronoid değişimi +yağ değişimine indi bindi 900 tl masraf dediler.(BU en azmış birde ekstralarla bayağı yüklü olurmuş en iyisi çıkma al tak)dediler.Şaka gibi oda nerdenbaksan 2500 3000 tl yi bulurmuş.KOnyada adam gibi bir usta yokmu ??????Sinirden başıma ağrılar girdi.
 
rampada kaçırmıyorsa korkma banada 2500 dediler durdular elletmedim araştırdım 491 tl ye bitirdim. selenoid değişimi yağ değişimi yazılım vs 500-600 tutar 900 olarak çok sallamışlar. birde değiştirirsen yetkili serviste değiştir. özel servisler yeni seleonidi tanıtmak için yazılım atamıyorlar ayrıca selenoidi yetkili servis garantili değiştirdiği için aynı sıkıntı olursa birdaha aynı aprayı ödemek zorunda kalmazsın.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 09 Ağustos 2011 Saat 17:34
Orjinalini yazan: onlyyou42 onlyyou42 Yazdı:

Rampada dur kalk testini yaptım.Sıkıntı yok.Ama usta balatan hafif kaçırıyo dedi.KOnya düz memleket ne halt edecem.
 
balatalar nasıl hafif kaçırıyor araç kaç kilometrede? balataların kaçırması için 180 ile 200 bin km yapmış olman gerekli.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 09 Ağustos 2011 Saat 17:39
Orjinalini yazan: onlyyou42 onlyyou42 Yazdı:

Yok kardeşim ,sadece 3.vitesten 4 e geçerken bazen 3500 devri görüyor o kadar
 
vites geçişlerinin uzaması şanzımanda anormal çalışmalar fren müşüründen olma ihtimali yüksekmiş bende yeni öğrendim. daha doğrusu selenoidleri değişmeme rağmen şanzıman anormal çalışıyordu fren müşürü değiştirdim şimdi çok güzel hiç sıkıntı yok.
 
fren müşürünün arızalı olup olmadığını anlaman içn bir basit yöntem var. aracı çalıştırdığında park modundan çıkarmak için frene basman gerekir yoksa çıkmaz. sende hiç frene bastığın halde kilidi açmadığı oldumu? olduysa arızalıdır. fiyatı 20 tl falan. bir değiştir test et bakalım.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: onlyyou42
Mesaj Tarihi: 09 Ağustos 2011 Saat 17:39
Kardeş araç 133 binde .



-------------
Yalnız Sen (((peogeot 307 xt premium 1.6 )))


Mesajı Yazan: onlyyou42
Mesaj Tarihi: 09 Ağustos 2011 Saat 17:44
Arkadaşım ben aracı çalıştırmadan evvel frene basıyom öyle çalıştırıyorum.Vitesler geçiyor.Çalıştırdıkdan sonra frene basıp viteslerin geçip geçmeyeceğini  hiç denemedim işin doğrusu.???

-------------
Yalnız Sen (((peogeot 307 xt premium 1.6 )))


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 09 Ağustos 2011 Saat 19:13
Orjinalini yazan: onlyyou42 onlyyou42 Yazdı:

Arkadaşım ben aracı çalıştırmadan evvel frene basıyom öyle çalıştırıyorum.Vitesler geçiyor.Çalıştırdıkdan sonra frene basıp viteslerin geçip geçmeyeceğini  hiç denemedim işin doğrusu.???
 
şöyle iza edeyim.
 
araç çalışırken vitesi P modunda kilitler. Sebebi ise sen araçda değilsen çocuk falan varsa vitesi p den çıkarıp d ye çekerse araç yürümesin diye P modunda kilit vardır. Kilitten çıkartacağın zaman şöför koltuğa oturur ve frene basınca "tık" diye bir ses gelerek kilit açılır aksi halde p modundan çıkartamazsın. vitesin kilidi fren pedalına yani fren müşürüne bağlıdır.
 
Bazen sabahları aracı ısıtırken bir süre çalışması için bekleriz daha sonra aracı vitese almak için frene bastığımızda vitesin kilidi açılmaz doğal olarak müşür bozulmuştur. bu duruma düşen arkadaşlar aracı stop edip tekrar çalıştırarak devam ederler.
 
dikkat et frene basınca tık diye kilidi açar freni bırakınca tık diye vitesi kilitler bazen frene bastığın halde kilidi açmazsa müşürü değiştir.
 
nedenini bilmiyorum ama fren müşürü çabuk bozulan bir parça ve şanzımanın çalışmasında önemlirol oynuyor.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: zeynep taylan
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2011 Saat 07:12
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

alper abi sıkıntı yapma ilk önce aracını servise götürcez, lpg li olmadığı için şanslısın çünkü lpg li olunca servise almıyorlar.
 
servise gitmeden önce küçük bir test yapmanı istiyorum. hafif bir yokuşta yaklaşık (10 derecelik) dur. Aracı "D" moduna alıp ayağını frenden çek. eğer araç geri kaçmıyorsa ozaman büyük bir sıkıntısı yoktur.
 
Daha sonra aracı servise götür, yanlız bu vurma olayı hararet iyice yüksekken olduğu için harareti iyice yükselt sonra aracı bilgisayara bağlat (çalışır durumda olsun) bilgisayara bağlatığında hararet yüksek ve rolentide çalışırken şanzıman yağ basıncı 2,5 barın altındaysa "selenoid valf" diğer adı ile "elektro vana" ları değiştir sorun kalkar.
 
Orjinal elektro vanaları sıkıntılı olduğu için şanzıman ısındığında yağ basıncı düşüyor ve basınç üretemediği için vitesleri vuruntulu değiştiriyor.

Metin Bey, ne zamandır yaşamakta olduğum sorunu birebşir tarif etmiş, ve çözümünü de sunmuşsunuz. Ben de az önce bu konuyla ilgili bir başlık açmıştım, sanırım benim sorunum da tamamen bununla alakalı. Yoksa aracımda hiçbir sorun yok,bayırda da kaçırmıyor...: Peugeot 307 Gazı 1-2 sn Almıyor, Sonra Birden Öne Atıyor?


Mesajı Yazan: onlyyou42
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2011 Saat 16:34
Sabah saat 9 dan beri Ankara ve İstanbuldaki şanzıman servislerini arıyorum.Sıkıntımı anlatıyoum.
Verdikleri cewap aynı 307 lerin klasik sıkıntısı.araç km si 134 bin de olduğu için komple revizyon :((
ortalama fiyat 2000-2500 tl Ama şuda var idare etsin diyorsanız 900-1000 tl ama 10 bin km sonra başka bir yerden arıza çıkarmaması için bir neden yok .Açık ve net .



-------------
Yalnız Sen (((peogeot 307 xt premium 1.6 )))


Mesajı Yazan: zeynep taylan
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2011 Saat 18:47
Orjinalini yazan: onlyyou42 onlyyou42 Yazdı:

Sabah saat 9 dan beri Ankara ve İstanbuldaki şanzıman servislerini arıyorum.Sıkıntımı anlatıyoum.
Verdikleri cewap aynı 307 lerin klasik sıkıntısı.araç km si 134 bin de olduğu için komple revizyon :((
ortalama fiyat 2000-2500 tl Ama şuda var idare etsin diyorsanız 900-1000 tl ama 10 bin km sonra başka bir yerden arıza çıkarmaması için bir neden yok .Açık ve net .


Selam, sizin aracınızın model yılı kaç? bu bahsedilen kronik sıkıntılar 2006 sonrası makyajlı kasalarda giderilmiş mi acaba?


Mesajı Yazan: Ako06
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2011 Saat 18:52
Sorun valflerde bana kalırsa.. benzer problemleri yasamıstım.


Mesajı Yazan: onlyyou42
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2011 Saat 18:56
2004 307 1.6 otomatik triptonik aracım.Dediğiniz modellerde de giderildiği sanmam .Sanırım şanzıman tipleri aynı



-------------
Yalnız Sen (((peogeot 307 xt premium 1.6 )))


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 11 Ağustos 2011 Saat 14:21
eğer o parayı verip sorun cıkaracagından korkuyosan benım gıbı yap serviste yaptır garantisi olsun  şanzıman 3 gun sonra dagıldımı gotur başlarına at arabayı faturan olduktan sonra yapmak zorunda adam


-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 11 Ağustos 2011 Saat 14:36
ben sorunu anladım , ilk kalkışta gaza basınca ya gazı hemen almıyor yada az alıyor sonra birden kütt diye vurarak kalkıyor sanırım, konyada sanayide bunu yapamazlar zira konyada 5 yıl okudum tesadüf müdür bilemem ama 10 tl lik yol bilgisayarı ampulu degısımı yapılarak duzelttıgım yol bılgısayarım ıcın 200 tl duzelmezse 750 tl istemişlerdir, ankara yolunun arka tarafında yetkili servis vardı uyararslan degıl digeri oraya bir götürün isterseniz hiç olmazsa ankaraya işiniz düşerse buradada servise sokarız.


Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 11 Ağustos 2011 Saat 14:37
abi bende auto gear fault yazıyordu servisin teki yağ blogu 1500 tl birisi revizyon 3000 tl dedi,buradaki arkadaşlar saolsun yönlendirdiler ve yağ ve valf değişimi ile bahsedilen paraların çok çok altına düzeldi araç


Mesajı Yazan: zeynep taylan
Mesaj Tarihi: 11 Ağustos 2011 Saat 14:51
Orjinalini yazan: alisuat alisuat Yazdı:

abi bende auto gear fault yazıyordu servisin teki yağ blogu 1500 tl birisi revizyon 3000 tl dedi,buradaki arkadaşlar saolsun yönlendirdiler ve yağ ve valf değişimi ile bahsedilen paraların çok çok altına düzeldi araç

yağ ve valf değişimine kaç para verdiniz? ve nerede yaptırdınız. Bu iş için sadece yağı, ya da sadece valfi değiştirsek yeterli olur mu?


Mesajı Yazan: sahin-peugeot
Mesaj Tarihi: 11 Ağustos 2011 Saat 17:28
Selenoid ve yağ değişimi yeterli olacağı kanaatindeyim ,selenoid 2 adet değişiyor adet fiyatı 120 tl orjinal, yağ ise 3-4  litre arası kullanılıyor litresi 18 tl orjinal,  parça fiyatı 300 tl tutuyor işçiliğe ne kadar isterler bilemiyorum çok farklı fiyatlar istiyorlar,

-------------
Peugeot & Citroen Yedek Parça
Peugeot Yedek Parça Bayii

Şahin Peugeot Oto Yedek Parça Ltd.Şti.
İstanbul/Ümraniye
(533)3018806 - (216)6311080


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 11 Ağustos 2011 Saat 17:38
Orjinalini yazan: sahin-peugeot sahin-peugeot Yazdı:

Selenoid ve yağ değişimi yeterli olacağı kanaatindeyim ,selenoid 2 adet değişiyor adet fiyatı 120 tl orjinal, yağ ise 3-4  litre arası kullanılıyor litresi 18 tl orjinal,  parça fiyatı 300 tl tutuyor işçiliğe ne kadar isterler bilemiyorum çok farklı fiyatlar istiyorlar,
 
bana kalsa işçilik 100 tl yeter. çok bişey yapmıyorlar. yağı boşalt, şanzımanın ön kapağını aç selenoidleri değiştirip kapat sonra yağ ekle bitti.
 
yanlız çok önemli not: eski kasa 307 lerdeki selenoid eski tipdir. şahin peugeot murat abideki yeni tipdir yani revize edilmiş sıkıntıları halledilmiş. Eğer aracındaki selenoidler eski tipse, yenisi takıldığında mutlaka yeni olanlar tanıtılmalıdır. aksi halde şanzıman uyumsuz çalışacaktır.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 12 Ağustos 2011 Saat 01:59
normalde 550 tl tutuyordu ben 250 tl fark vermiştim,tüm şanzıman açıldı şanzımandaki filtre temizlendi tüm aksam balata spreyiyle temizlendi sabah 8 bucukta bırakıp aksam 6 30 aldım arabayı gerisini siz düşünün.


Mesajı Yazan: tolga35
Mesaj Tarihi: 14 Ağustos 2011 Saat 23:31
iyi geceler herkese; benim 307 son bir iki gündür hararet yüksekken tam durma anında vuruntu yaptı. tam duracakken sanki arkrdan biri itiyo gibi tatlıdan vurarak hamle yapmak ister gibi oluyo ama öyle çok bi vuruntu değil.kalkışlarda ve vites geçişlerinde hiçbi sorun yok...

-------------
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 15 Ağustos 2011 Saat 03:01

Orjinalini yazan: tolga35 tolga35 Yazdı:

iyi geceler herkese; benim 307 son bir iki gündür hararet yüksekken tam durma anında vuruntu yaptı. tam duracakken sanki arkrdan biri itiyo gibi tatlıdan vurarak hamle yapmak ister gibi oluyo ama öyle çok bi vuruntu değil.kalkışlarda ve vites geçişlerinde hiçbi sorun yok...

Boğaz kelebeğine bir baktır. Benzer problemim vardı temizlik sonrası bir şey kalmadı. 



Mesajı Yazan: tuncaksoy
Mesaj Tarihi: 15 Ağustos 2011 Saat 09:49
Bende de benzer bir problem vardı. Motor ve şanzıman yağını değiştirince rahatladı. Artık çok daha ender yapıyor. Onun şanzuman yağı ama total in bir modelidir. Her yağ olmuyor. O modeli bulana kadar epey uğraştık. Yetkili servis sitesinden giriş yapıp buldu arkadaş.
 
Hatırlamadığım için yazamıyorum.
 
 


-------------
Tunç Aksoy, Peugeot - 307 Comfort -1.6 - Siyah, 2006 model, 49.000km, Benzinli - 11L/100km, Triptonik Şanzıman, 5 Kapı, Yakıt & Yağ - Total
İstanbul / Göztepe


Mesajı Yazan: zeynep taylan
Mesaj Tarihi: 15 Ağustos 2011 Saat 19:09
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:


rampada kaçırmıyorsa korkma banada 2500 dediler durdular elletmedim araştırdım 491 tl ye bitirdim. selenoid değişimi yağ değişimi yazılım vs 500-600 tutar 900 olarak çok sallamışlar. birde değiştirirsen yetkili serviste değiştir. özel servisler yeni seleonidi tanıtmak için yazılım atamıyorlar ayrıca selenoidi yetkili servis garantili değiştirdiği için aynı sıkıntı olursa birdaha aynı aprayı ödemek zorunda kalmazsın.

siz yağı ve valfleri nerede değiştirdiniz 500 tl'ye?


Mesajı Yazan: zeynep taylan
Mesaj Tarihi: 15 Ağustos 2011 Saat 19:10
Orjinalini yazan: kapagan kapagan Yazdı:

Orjinalini yazan: tolga35 tolga35 Yazdı:

iyi geceler herkese; benim 307 son bir iki gündür hararet yüksekken tam durma anında vuruntu yaptı. tam duracakken sanki arkrdan biri itiyo gibi tatlıdan vurarak hamle yapmak ister gibi oluyo ama öyle çok bi vuruntu değil.kalkışlarda ve vites geçişlerinde hiçbi sorun yok...

Boğaz kelebeğine bir baktır. Benzer problemim vardı temizlik sonrası bir şey kalmadı. 


kapagan, sizin problem tam olarak neydi? biraz anlatır mısınız? kelebeği temizletmekle ne kadar geçti probleminiz. ayrıoca nerede ve kaça değiştirdiniz? teşekkürler.


Mesajı Yazan: zeynep taylan
Mesaj Tarihi: 15 Ağustos 2011 Saat 23:41
Orjinalini yazan: Ako06 Ako06 Yazdı:

Sorun valflerde bana kalırsa.. benzer problemleri yasamıstım.
Sorun valflerde demişsiniz, benzer dediğiniz problem nelerdi? ve nasıl üstesinden geldiniz? valfleri değiştirerek mi?


Mesajı Yazan: kuantum
Mesaj Tarihi: 17 Ağustos 2011 Saat 00:59
2006 Model, makyajlı kasa 307 SW'm var. Aracımda vites geçişlerinde hafifi vuruntu oluyor. ÖZellikle de 1 den 2 ye geçerken. Uzun süren araştırmam sonucu bu vuruntuyu çözecek önerileri şu şekilde listeledim.


1- Motor kulakçıklarını değiştir 
2- Fren müşürü değiştir(alakasız gibi gözüküyor ama işe yarıyormuş)
3- Şanzıman yağını değiştir
4- Selenoid valfleri değiştir


Bu maddeleri sırasıyla uygulamayı düşünüyorum. İlk planda motor kulakçıklarını değiştirmeyi planlıyorum. Acaba benim aracımın motor kulakçık fiyatı ve işçilik yaklaşık olarak ne kadar tutar?

Ayrıca neden internetteki yedek parçacılarda motor kulakçığı bulamıyorum? Başka bir ismi mi var acaba bu parçanın?


Mesajı Yazan: kayas
Mesaj Tarihi: 17 Ağustos 2011 Saat 01:52
Orjinalini yazan: sahin-peugeot sahin-peugeot Yazdı:

Selenoid ve yağ değişimi yeterli olacağı kanaatindeyim ,selenoid 2 adet değişiyor adet fiyatı 120 tl orjinal, yağ ise 3-4  litre arası kullanılıyor litresi 18 tl orjinal,  parça fiyatı 300 tl tutuyor işçiliğe ne kadar isterler bilemiyorum çok farklı fiyatlar istiyorlar,

şahin arkadaşım bu selenoid valfleri 120tl demişsiniz. nereden aldığınızı öğrenebilir miyim. servis bu değişimi kendisi yapsa ne kadar istiyor onun hakkında da bilgi verirseniz sevinirim. 

ayrıca benim aracımda da motor sıcakken kapattığımda tekrar marşa bastığımda tık diye bir ses geliyor ve araç çalışmıyor taki motor sıcaklığı yarıya düşene kadar. marş problemi olarak düşünüyorum ama farklı şeyler de okumadım değil.marş motoru komple değişirse sorun çözülür mü acaba? yoksa sadece marş motoru üzerindeki endüksiyon bobinin değişmesi işi çözer mi?  kimisi kat değişecek diyor kimisi kutup başları sıkılsa iyi olur diyor. ama kutup başlarını kontrol ettim sıkıntı yok. ek olarak yokuş çıkarken önceden yağ gibi kayardı şimdi sanki arkadan çeken varmış gibi gidiyor.

2 ay önce tanıdık bir egzozcuda egzoz değiştirdim. 180tl para verdim değiştirdikten sonra araç biraz daha fazla yakmaya başladı. sorun nedir acaba. adam bana bu peugeot un egzozu dedi ve onu taktı normalde 250-300tl ye mal oluyormuş. tanıdık hesabı yaptım dedi ama şimdi yakıt biraz daha fazla arttı gibi sanki. bunun başka bir sebebi olabilir mi acaba?


Mesajı Yazan: kayas
Mesaj Tarihi: 17 Ağustos 2011 Saat 01:58
bu arada aracım 2004 307 xs ov ve 86000km de. 67000km de selenoid valfleri değiştirmiştim. şehir içinde çok fazla yol da yapmıyor. bu kadar arıza vermesini o nedenle anlayabilmiş değilim. km nin çoğu da genellikle uzun yolda yapılmış. otoban arabası diyebilirim. dolayısı ile şehir içinde zorlanmış araç da değil


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 17 Ağustos 2011 Saat 02:54
Orjinalini yazan: kuantum kuantum Yazdı:

2006 Model, makyajlı kasa 307 SW'm var. Aracımda vites geçişlerinde hafifi vuruntu oluyor. ÖZellikle de 1 den 2 ye geçerken. Uzun süren araştırmam sonucu bu vuruntuyu çözecek önerileri şu şekilde listeledim.


1- Motor kulakçıklarını değiştir 
2- Fren müşürü değiştir(alakasız gibi gözüküyor ama işe yarıyormuş)
3- Şanzıman yağını değiştir
4- Selenoid valfleri değiştir


Bu maddeleri sırasıyla uygulamayı düşünüyorum. İlk planda motor kulakçıklarını değiştirmeyi planlıyorum. Acaba benim aracımın motor kulakçık fiyatı ve işçilik yaklaşık olarak ne kadar tutar?

Ayrıca neden internetteki yedek parçacılarda motor kulakçığı bulamıyorum? Başka bir ismi mi var acaba bu parçanın?

Ben olsam öncelikle yağını ve fren müşürünü değiştirirdim.



Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 17 Ağustos 2011 Saat 03:02
Orjinalini yazan: zeynep taylan zeynep taylan Yazdı:

Orjinalini yazan: kapagan kapagan Yazdı:

Orjinalini yazan: tolga35 tolga35 Yazdı:

iyi geceler herkese; benim 307 son bir iki gündür hararet yüksekken tam durma anında vuruntu yaptı. tam duracakken sanki arkrdan biri itiyo gibi tatlıdan vurarak hamle yapmak ister gibi oluyo ama öyle çok bi vuruntu değil.kalkışlarda ve vites geçişlerinde hiçbi sorun yok...

Boğaz kelebeğine bir baktır. Benzer problemim vardı temizlik sonrası bir şey kalmadı. 


kapagan, sizin problem tam olarak neydi? biraz anlatır mısınız? kelebeği temizletmekle ne kadar geçti probleminiz. ayrıoca nerede ve kaça değiştirdiniz? teşekkürler.

Aynen tolga35 in de dediği gibi tam durma anına yakın aracı sanki arkadan itiyorlar gibi hamle yapıyordu. Kırmızı ışıkta duracak olduğum zamanlar korkardım millete çarpacağım diye ve frene iyice basmak zorunda kalırdım. Boğaz kelebeği  denilen parçayı temizlettim akabinde gaz pedalı alıştırması yaptırdım sorun kalmadı.  Bu arada boğaz kelebeğinin bu kadar pis olabileceği aklımdan geçmemişti. Gerçekten çok kötü durumdaydı. 



Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 17 Ağustos 2011 Saat 03:05
Orjinalini yazan: kayas kayas Yazdı:

Orjinalini yazan: sahin-peugeot sahin-peugeot Yazdı:

Selenoid ve yağ değişimi yeterli olacağı kanaatindeyim ,selenoid 2 adet değişiyor adet fiyatı 120 tl orjinal, yağ ise 3-4  litre arası kullanılıyor litresi 18 tl orjinal,  parça fiyatı 300 tl tutuyor işçiliğe ne kadar isterler bilemiyorum çok farklı fiyatlar istiyorlar,

şahin arkadaşım bu selenoid valfleri 120tl demişsiniz. nereden aldığınızı öğrenebilir miyim.

Kendisi peugeot parçacısıdır. Ayrıca sitemizin sponsorudur. Kendisine aşağıdaki numaralardan ulaşabilirsiniz. 

Şahin Peugeot
Orjinal Yedek Parça
0216 631 10 80
0216 631 18 12
0533 301 88 06



Mesajı Yazan: tolga35
Mesaj Tarihi: 17 Ağustos 2011 Saat 15:40
kapagan kardeşim yardımın için teşekkür ederim pc de sorun vardı yazamadım sana.dediğini yapıcam mantıklı çünkü arada sırada boştada hafif bi rolanti gezmesi yapıyor ve boğaz hiç ellenmemiş kirli olması muhtemel

-------------
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg


Mesajı Yazan: kuantum
Mesaj Tarihi: 18 Ağustos 2011 Saat 19:59
bugün fren müşürünü değiştirdim. arabada bir rahatlama oldu. psikolojik mi bilemiyorum, ama sanki çekişi güçlendi gibi. yarın biraz daha kullanayım diğer gözlemlerimi de yazarım. fakat fren müşirini asıl değiştirme nedenim olan vuruntuya bir faydası olmadı. hala 1. vitesten 2. vitese geçerken sert geçiyor. şimdi şanzıman yağını değiştirmeyi düşünüyorum uygun bir zamanda..


Mesajı Yazan: kayas
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 00:41
Orjinalini yazan: alisuat alisuat Yazdı:

normalde 550 tl tutuyordu ben 250 tl fark vermiştim,tüm şanzıman açıldı şanzımandaki filtre temizlendi tüm aksam balata spreyiyle temizlendi sabah 8 bucukta bırakıp aksam 6 30 aldım arabayı gerisini siz düşünün.
nasıl yani tam olarak ne yaptırdın ki. geçen gün ben de selenoid ve yağ değişimi yaptım. şanzıman içerisinden acayip kirli bir yağ çıktı ve bu çıkan da yağın bir kısmı imiş. tam olarak şanzıman yağını boşaltabilmek için şanzımanın komple açılması lazım dediler ve 2500TL istediler. açılınca türbin, baskı vs parçalar değişiyormuş ve şanzıman revize ediliyor muş... 


-------------
Kayaş
2004 307 1.6 XS OV


Mesajı Yazan: Fotomuhabiri
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2017 Saat 10:41
Güncell
2003 model 307 aldım geçenlerde tüm gün gezdim yaklaşık 40 km. Den sonra kalkarken ayağımı frenden çekiyorum araç gitmiyor. Hafif gaza dokununca sanki arkadan araç çarpmış gibi vuruyor. Ne yapıcam. Neden oluyor..???


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2017 Saat 11:12
Orjinalini yazan: Fotomuhabiri Fotomuhabiri Yazdı:

Güncell
2003 model 307 aldım geçenlerde tüm gün gezdim yaklaşık 40 km. Den sonra kalkarken ayağımı frenden çekiyorum araç gitmiyor. Hafif gaza dokununca sanki arkadan araç çarpmış gibi vuruyor. Ne yapıcam. Neden oluyor..???

öncelikle aramıza hoşgeldiniz. Aracınız hayırlı olsun kazasız belasız kullanmanız dileğiyle. Probleme gelince bir kaç sebebi olabilir hocam. 

1-fren müşürü
2-selenoid valfler
3-yağ soğutucusu problemi gibi
 
Öncelik olarak iyi bir usta bulmanızı tavsiye ederim peugeottan ve otomatik şanzumanlardan anlayan. Ama genelde selenoid valf ve yağ deşiminden sonra düzeliyor. ortalama maliyeti 600-800 tl civarlarında tutar.


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: ismail53
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2017 Saat 13:42
Herkese merhaba,

  2-3 yıldır vuruntu problemi var. 1-2 kere gearbox faulty hatası da çıktı ekrana. Can oto da 1-2 yıl kadar önce selenoid valf ler ve yağı değişti. Biraz düzeldi ama esas sorun akü değişince düzelmişti. Bir pazar günü dandik bir çin malı akü taktırdım sanayide ondan sonra şanzıman sorunsuz çalıştı 1 ay öncesine kadar. Gene yoğun dur kalk trafiğine girersem vuruntu problemi var. Birde gaz almama durumu oluyor bazen. 1 den 2 ye geçerken gaza basmama rağmen vites geçmiyor. 3-4 saniye sonra sert bir şekilde geçiyor. Yolda kalma durumu olmadı hiç sadece can sıkıcı bir durum. 2 ye geçmeme düz yolda ve yokuş aşağı oluyor. Yokuş yukarı sorun olmadı hiç 

Benim sorum şu bu arabayı satarken ne kadar düşmem lazım? Yeni bir şanzıman taktırma imkanı var mıdır? Bu şekilde satılır mı? Bütün sorunları satarken alıcıya söyleyeceğim. Şimdi ben bunu yaptırsam bile sorun çıkmayacağı garantisi yok. O yüzden fiyattan düşerek bu şekilde satmak istiyorum. En iyisi peugeot bayisine takasa vermek ama 3008 aşırı pahalı.

Teşekkürler,



Mesajı Yazan: Fotomuhabiri
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2017 Saat 23:54
araç ben kullanırken yapıyor. başkalarında yapmıyor. acaba ben araca acemi miyim düşündüm. Ama bende de şanzuman soğukken yapmuyordu. Akşama doğru 40 km yaptıktan sonra yapmaya başlıyor. Birde şanzımandan yağ damlıyormuş. keçeler değişecek, bir yerden daha damlıyormuş. 900 tl istediler şaşmazda...


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 29 Eylül 2017 Saat 09:39
Orjinalini yazan: ismail53 ismail53 Yazdı:

Herkese merhaba,

2008 model 308 1.6 vti otomatik kullanıyorum. İstanbul kadıköy deyim. İlk sahibiyim. KM 88binde.  2-3 yıldır vuruntu problemi var. 1-2 kere gearbox faulty hatası da çıktı ekrana. Can oto da 1-2 yıl kadar önce selenoid valf ler ve yağı değişti. Biraz düzeldi ama esas sorun akü değişince düzelmişti. Bir pazar günü dandik bir çin malı akü taktırdım sanayide ondan sonra şanzıman sorunsuz çalıştı 1 ay öncesine kadar. Gene yoğun dur kalk trafiğine girersem vuruntu problemi var. Birde gaz almama durumu oluyor bazen. 1 den 2 ye geçerken gaza basmama rağmen vites geçmiyor. 3-4 saniye sonra sert bir şekilde geçiyor. Yolda kalma durumu olmadı hiç sadece can sıkıcı bir durum. 2 ye geçmeme düz yolda ve yokuş aşağı oluyor. Yokuş yukarı sorun olmadı hiç 

Benim sorum şu bu arabayı satarken ne kadar düşmem lazım? Yeni bir şanzıman taktırma imkanı var mıdır? Bu şekilde satılır mı? Bütün sorunları satarken alıcıya söyleyeceğim. Şimdi ben bunu yaptırsam bile sorun çıkmayacağı garantisi yok. O yüzden fiyattan düşerek bu şekilde satmak istiyorum. En iyisi peugeot bayisine takasa vermek ama 3008 aşırı pahalı.

Teşekkürler,


Merhabalar hocam sizin araç tam otomatik mi? genelde 308 lerde robotize şazuman var ama sanırım sizin araç tam otomatik. Satarken sorunu söylersiniz ona satarsınız hocam sonuç ona göre bir fiyat vereceksiniz. Takasta mantıklı illa sıfır diyorsanız 3008 evet baya bir pahalı geçen sene ötv zamından sonra uçtu gitti malesef. Yetkili servislerde temiz ikinci el eski kasalarala takasta düşünülebilir.


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 29 Eylül 2017 Saat 09:41
Orjinalini yazan: Fotomuhabiri Fotomuhabiri Yazdı:

araç ben kullanırken yapıyor. başkalarında yapmıyor. acaba ben araca acemi miyim düşündüm. Ama bende de şanzuman soğukken yapmuyordu. Akşama doğru 40 km yaptıktan sonra yapmaya başlıyor. Birde şanzımandan yağ damlıyormuş. keçeler değişecek, bir yerden daha damlıyormuş. 900 tl istediler şaşmazda...

eğer şazuman yağ kaçırıyorsa yağ eksildiği içinde yapar. eksik yağ olunca basınç yeterli gelmediği için de bu tip sorunlarla kaşılaşabilirsiniz. 900 tl istediler diyorsunuz yapılacak işlemler ne onunla ilgili ne söylediler.


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: ismail53
Mesaj Tarihi: 29 Eylül 2017 Saat 11:59
Evet tam otomatik benzinli model.  al4 şanzıman. İstanbul Anadolu yakasında önerebileceğiniz  peugeot otomatik şanzıman ustası var mıdır?

Teşekkürler.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 29 Eylül 2017 Saat 12:16
Orjinalini yazan: ismail53 ismail53 Yazdı:

Evet tam otomatik benzinli model.  al4 şanzıman. İstanbul Anadolu yakasında önerebileceğiniz  peugeot otomatik şanzıman ustası var mıdır?

Teşekkürler.

Malesef hocam usta konusunda ben yardımcı olamayacağım aslın eski konularda vardı ama bakmak lazım bulursam buraya yazarım Sizin sorun selenoid valflerden kaynaklı gibi al4 şazumanların genel sıkıntısı diyebiliriz. aşağı yukarı bu valflerin değişimi yağ ile birlikte 600-800 tl civarlarındadır. Bence hocam birde fren müşürünü değiştirin derim ben bazan ondan kaynaklıda bu tip problemler olabiliyor.


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: ismail53
Mesaj Tarihi: 10 Ekim 2017 Saat 11:11
al4 hatalı üretim değil mi? Bunu peugeot ya bedava yaptırabilen olmuş mudur acaba? Bütün bakımları serviste yapıldı. Yetkili servis haricinde hiç müdahale edilmedi araca. Valla üşenmesem sosyal medyadan kampanya başlatacağım peugeot elimde kaldı diye:) 

 tanıdık galeri 31 veririm dedi:) Oda vites 2 bine tamir edildikten sonra.  Dün 2 saat trafikte kaldım. 1-2 kere sert geçti 2 ye o kadar. Çok da kötü durumda değil sanki ama sattıktan 1 hafta sonrada dağılabilir tabi:)


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 10 Ekim 2017 Saat 11:18
Orjinalini yazan: ismail53 ismail53 Yazdı:

al4 hatalı üretim değil mi? Bunu peugeot ya bedava yaptırabilen olmuş mudur acaba? Bütün bakımları serviste yapıldı. Yetkili servis haricinde hiç müdahale edilmedi araca. Valla üşenmesem sosyal medyadan kampanya başlatacağım peugeot elimde kaldı diye:) 

2008 model 89 bindeki premium otomatik araca tanıdık galeri 31 veririm dedi:) Oda vites 2 bine tamir edildikten sonra.  Dün 2 saat trafikte kaldım. 1-2 kere sert geçti 2 ye o kadar. Çok da kötü durumda değil sanki ama sattıktan 1 hafta sonrada dağılabilir tabi:)

Valla hocam hatalı üretim demek olabilir ama 2006 yılında ufak bir kaç revizyon yapıldı bu şazumanlara. Hepsine sorunlu demek çok doğru olmayacaktır. Yıllarca problemsiz binen insanları tanıyorum çevremde. Ama genelde nedense bir çok insan problem yaşamıştır. Hatta bu şazuman o dönemler renault grubuda kullandı.


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: soner uygutalp
Mesaj Tarihi: 11 Ekim 2017 Saat 08:53
merhaba arkadaşlar  
   aracım pejo 206 sedan otomatik 1.6 115 beygir yaklaşık 1 yıldır kullanıyorum son 2 aydır  araç hararet  göstergesi 90 dereceyi geçtiği zaman ilerlerken ışık durduğunuzda kendisini ileri doğru atıyor. ( manuel vites de araç vitesteyken çalıştırmaya çalıştırırsanız ve  kendisini ileri doğru  atar ya  işte öyle ) ha birde yokuş yukarı aynı durum olduğun da vites bi 5 saniye kendini toplayamıyor ve araç gitmiyor aksine gaza basmama rağmen geri kaçıyor. Normal zamanlarda şanzıman da yada araçta herhangi bir sıkıntı yok.  
Ankara da bu sıkıntıyı çözebilecek güvene bileceğim bir yer  önere bilir misiniz . 


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 11 Ekim 2017 Saat 16:32
Orjinalini yazan: soner uygutalp soner uygutalp Yazdı:

<span style=": rgb245, 245, 255; font-size: 13.3333px;">merhaba arkadaşlar  </span><div style=": rgb245, 245, 255; font-size: 13.3333px;">   aracım pejo 206 sedan otomatik 1.6 115 beygir yaklaşık 1 yıldır kullanıyorum son 2 aydır  araç hararet  göstergesi 90 dereceyi geçtiği zaman ilerlerken ışık durduğunuzda kendisini ileri doğru atıyor. ( manuel vites de araç vitesteyken çalıştırmaya çalıştırırsanız ve  kendisini ileri doğru  atar ya  işte öyle ) ha birde yokuş yukarı aynı durum olduğun da vites bi 5 saniye kendini toplayamıyor ve araç gitmiyor aksine gaza basmama rağmen geri kaçıyor. Normal zamanlarda şanzıman da yada araçta herhangi bir sıkıntı yok.  <div style=": rgb245, 245, 255; font-size: 13.3333px;">Ankara da bu sıkıntıyı çözebilecek güvene bileceğim bir yer  önere bilir misiniz . 

Ankarada iki yer biliyorum.
1. Google a çözüm oto kamil usta yazın. Adres ve telefonu çıkar. Ben gitmedim ama bayagi öven var.
2. Selenoid ve yağ değişimi yaptırdığım yer var Öztürk şanzıman. Oda google da çıkar. Gayet ilgililer ama kapıda 3 5 araba oluyor genelde. Sakin bir zamana denk getirmeniz lazım. Gerçi otomatikcilerin çoğu çok yoğun oluyor.


Mesajı Yazan: soner uygutalp
Mesaj Tarihi: 14 Ekim 2017 Saat 15:04
ilginize çok teşekkür ederim  


Mesajı Yazan: aunal2811
Mesaj Tarihi: 13 Eylül 2019 Saat 15:22
arladaşlar iyi günler 2003 model 307 sw aracımda şöyle bir problem mevcut : araç yaklaşık 30-40 km yol gidene kadar herhangi bir problem yok yaz kış farketmiyor 30-40 km gittikten sonra durduğumda baya yavaşladığımda araç yürümüyor devir 5000 ni falan görüyor anca vitesi manüel konuma alıyorum 1,2,3,4 yazması gereken ekranda sadece D yazıyor ve araç anca bağırıyor buna bağlı selonid valfler değişti yağ değişti sorun yine çözülmedi sonrasında arka kapak açıldı burç teflon ve bir bant değişti ve çıltım otobana 100-150 bastım yol ayrımında yavaşladım tekrar gaza bastım ve maalesef arıza devam ediyor hiçbir değişiklik olmadı sadece vuruntu ortadan kalktı ne yapacağım bilmiyorum başına gelen veya önerisi olan varmı 



Mesajı Yazan: EmSul
Mesaj Tarihi: 13 Eylül 2019 Saat 17:28
Bu islemleri nerede hangi sanzimancida yaptirdiniz.Hepsi bosuna yapildi keske hic dokundurtmadan buraya yazsaydiniz yagini bile degistirmemeliydiniz sorununuzu cozecegiz

-------------
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v"
"1998 Ford Mondeo 2.0 glx"
"2005 Peugeot Partner 2.0hdi"
"2004 Peugeot 307 1.6 bva"


Mesajı Yazan: aunal2811
Mesaj Tarihi: 13 Eylül 2019 Saat 19:19
bu işlemleri bir dost tavsiyesi üzerine ankara şaşmazda Vural otomatik şanzımanda yaptırdım sadece vuruntu kesildi arıza devam ediyor maalesef...peki nasıl çözeceğiz maddi manevi çok Yoruldum gücüm takatim kalmadı bu şekilde satıp vebale de girmek istemiyorum


Mesajı Yazan: EmSul
Mesaj Tarihi: 13 Eylül 2019 Saat 21:44
çözum otomatik sanziman bursa kamil ustayi ariyosunuz balikesirden pasakoy koftecisi tavsiye etti benim derdimin caresi senmissin usta diyeceksin arizayi tarif edeceksin o yol gostericek sana.Ankaradaki dukkanda oglu var kamil usta bursadaki dukkanda kamil ustayla once goruseceksin o seni ankaradaki dukkana ogluna yonlendirecek

-------------
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v"
"1998 Ford Mondeo 2.0 glx"
"2005 Peugeot Partner 2.0hdi"
"2004 Peugeot 307 1.6 bva"


Mesajı Yazan: aunal2811
Mesaj Tarihi: 13 Eylül 2019 Saat 22:17
bu işlemleri yaptırmadan önce gittim oraya ogün usta ile görüştüm kendisi de burç ve teflon değişecek dedi 1600 TL gibi bir rakam verdi sonrasın da gittiğimde çok ilgilenmediler çünkü cumartesi gidebiliyordum bide üstüne çözüm otomatik şanzıman ile ilgili hiç iç açıcı şeyler duymadım onun için tercih etmedim...çözüm olarak aynı şeyi sundu o da fakat sorun hala giderilmedi


Mesajı Yazan: EmSul
Mesaj Tarihi: 14 Eylül 2019 Saat 14:58
ayni seyi sundu diyorsunuzda eger ogun yapsaydi sorununuz duzelicekti emin olun olay ustada bitiyor..Daha ayni sizin yasadiklarinizi 3 ay kadar once bende yasadim ayni islemleri hatta daha fazlasini yaptirdim baska sanzimanciya hicbirsey duzelmedi bursaya kamil ustaya gittim en son o da burclarin teflonlarin oldugu arka kapagi soktu ben onlar degisti zaten dedim ama ben yapmadim dedi ve o duzeltti bu ariza al4 sanzimanin ozel bi arizasi kamil ustada bu isi cozen usta siz bilirsiniz ugrasmaya devam edin madem

-------------
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v"
"1998 Ford Mondeo 2.0 glx"
"2005 Peugeot Partner 2.0hdi"
"2004 Peugeot 307 1.6 bva"


Mesajı Yazan: aunal2811
Mesaj Tarihi: 14 Eylül 2019 Saat 17:27
tamam da bugün telefon ettim kendisine arızayı anlattım aynı size yazdığım gibi kendisi yapılan işlemlere gerek olmadığını yağ soğutucunun kalını ile değişmesini termostat kontrolü birde fani erken açmayı sağlayacak Tofaş jakı dedi galiba bunları yaptır sorun çözülür dedi şimdi bana söyle arkadaşım kime inanayım kime güveneyim zaten gitti 2000 TL allah bilir daha ne kadar daha gidecek...bugün yine gittim işlemleri yapan şanzumancıya aracı cihaza bağladı okuyucu hata vermış dedi pazartesi gel tekrar sökelim bakalım dedi napcam bilmiyorum  


Mesajı Yazan: aunal2811
Mesaj Tarihi: 14 Eylül 2019 Saat 17:27
size kaç paraya maaş olmuştu bu işlem 


Mesajı Yazan: EmSul
Mesaj Tarihi: 14 Eylül 2019 Saat 20:36
Ogun ile mi konustun yoksa Kamil ustaylami?

-------------
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v"
"1998 Ford Mondeo 2.0 glx"
"2005 Peugeot Partner 2.0hdi"
"2004 Peugeot 307 1.6 bva"


Mesajı Yazan: aunal2811
Mesaj Tarihi: 14 Eylül 2019 Saat 21:51
ogün usta ile görüştüm


Mesajı Yazan: EmSul
Mesaj Tarihi: 14 Eylül 2019 Saat 22:32
Yardimci olmaya calisiyorum son kez soyluyorum cozum otomatik sanziman bursa kamil usta ile gorusun selamimi soyleyin bu arizayi cozen usta senmissin diyin o cozecek ogub demedim ogun ankarada onun oglu iyi aksamlar

-------------
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v"
"1998 Ford Mondeo 2.0 glx"
"2005 Peugeot Partner 2.0hdi"
"2004 Peugeot 307 1.6 bva"


Mesajı Yazan: aunal2811
Mesaj Tarihi: 14 Eylül 2019 Saat 23:24
eyvallah yarin arayacağım


Mesajı Yazan: Feridebasak
Mesaj Tarihi: 27 Ekim 2019 Saat 12:09
Orjinalini yazan: aunal2811 aunal2811 Yazdı:

eyvallah yarin arayacağım

Merhabalar şanzıman arızanızı ne yaptınız acaba? Sorun çözüldü mü? Aynı sıkıntı bizde de var.


Mesajı Yazan: aunal2811
Mesaj Tarihi: 28 Ekim 2019 Saat 19:03
maalesef ÇÖZÜLMEDİ henüzCry


Mesajı Yazan: omerb
Mesaj Tarihi: 28 Ekim 2019 Saat 23:56
bence tekrardan neler yaptığını bir yaz. Bizlerde neler yapıldığını tam net görelim. 
Belki bir fikir daha çıkar
Malesef eline tornavida alan ustayım diyor. Sorsan avometre kullanmasını bilmez. 
Şanzıman sadece mekanikten ibaret değil. Sensörler, switchler var. Bunları ölçmeyide bilmiyorlar. 
Şu arızalıdır diyorlar, güveniyorsun. Parayıda ödüyorsun. Sonra olmayınca “haa” şu da olabilir diyorlar. Tabi para onun cebinden çıkmıyor. Hangi usta, çözdüğü sorunu bir ajandaya vs not ediyor ki. 
Böyle yapsa, hiç unutulmayacak. Şak diye nokta atışı sorunu çözecek. 
İnsan unutur. Yazı kalır. 


Mesajı Yazan: Feridebasak
Mesaj Tarihi: 29 Ekim 2019 Saat 09:09
Peki bahsedilen Kamil Ustaya gittiniz mi acaba? Bende o noktada fikir alıp oba göre karar vereceğim çünkü. 


Mesajı Yazan: aunal2811
Mesaj Tarihi: 30 Ekim 2019 Saat 00:20
Orjinalini yazan: Feridebasak Feridebasak Yazdı:

Peki bahsedilen Kamil Ustaya gittiniz mi acaba? Bende o noktada fikir alıp oba göre karar vereceğim çünkü. 
Gitmedim kamil ustayı aradım ayrı bişey anlattı ankarada oğlu ilgileniyormuş o çok daha farklı anlattı neyse bende şanzumancılara güven sıfır işini iyi yapmayan ve yaptığı işin ardında durmayan ustayım diye geçinenleri allaha havale ediyorum artık diyecek bişeyim kalmadı


Mesajı Yazan: aunal2811
Mesaj Tarihi: 30 Ekim 2019 Saat 00:29
Orjinalini yazan: omerb omerb Yazdı:

bence tekrardan neler yaptığını bir yaz. Bizlerde neler yapıldığını tam net görelim. 
Belki bir fikir daha çıkar
Malesef eline tornavida alan ustayım diyor. Sorsan avometre kullanmasını bilmez. 
Şanzıman sadece mekanikten ibaret değil. Sensörler, switchler var. Bunları ölçmeyide bilmiyorlar. 
Şu arızalıdır diyorlar, güveniyorsun. Parayıda ödüyorsun. Sonra olmayınca “haa” şu da olabilir diyorlar. Tabi para onun cebinden çıkmıyor. Hangi usta, çözdüğü sorunu bir ajandaya vs not ediyor ki. 
Böyle yapsa, hiç unutulmayacak. Şak diye nokta atışı sorunu çözecek. 
İnsan unutur. Yazı kalır. 
2003 model 307 sw aracımda şöyle bir problem mevcut : araç yaklaşık 30-40 km yol gidene kadar herhangi bir problem yok yaz kış farketmiyor 30-40 km gittikten sonra durduğumda veya yavaşladığımda araç yürümüyor devir 5000 ni falan görüyor anca hareket ediyor. vitesi manüel konuma alıyorum 1,2,3,4 yazması gereken ekranda sadece D yazıyor ve araç anca devir yükseltiyordu fakat vites yükselmiyor. Bu durumdan ya kontağı aç kapa yapıp yada bir müddet aracı kar modunda kullanınca kurtulabiliyorum ve yaklaşık 15 bin km dir araç böyle uzun yolada gittim bu halde bi problem çıkmadı çok şükür. Bu arızaya bağlı selonid valfler değişti yağ değişti sorun yine çözülmedi sonrasında arka kapak açıldı burç teflon ve bir bant değişti maalesef arıza devam ediyor hiçbir değişiklik olmadı sadece vuruntu ortadan kalktı ve bu işlemleri yapan kendine usta diyen adam bir ameliyat yaptığını birkaç gün sonra düzeleceğini söyledi bende seni allaha havale ediyorum dedim çıktım dükkânından ha bu arada nerdeyse bizim ameliyat yapılalı 45 gün oldu değişiklik yokUnhappy


Mesajı Yazan: omerb
Mesaj Tarihi: 30 Ekim 2019 Saat 00:37
ahmet bey, otomatik vites konum switch ine baktırdınız mı.? Bununla ilgili arızalarda var. Bence bunu inceleyin derim. Belki sorununuz, şanzımanın hangi konumda olduğunu algılamaması olabilir. Bence bu arıza videolarına bakın. Türkçe, ingilizce. Sizin arızanıza benziyor mu.? Aracı siz kullandığınız için, nasıl bir sorun var daha iyi anlarsınız. 
Ayrıca nerde ikamet ediyorsunuz. Citroenden ayrılma arkadaşım var. Aracınızı orjinal bir cihaza bağlayıp arıza kodunu öğrenebiliriz. Ankara daysanız. 


Mesajı Yazan: aunal2811
Mesaj Tarihi: 30 Ekim 2019 Saat 17:23
Orjinalini yazan: omerb omerb Yazdı:

ahmet bey, otomatik vites konum switch ine baktırdınız mı.? Bununla ilgili arızalarda var. Bence bunu inceleyin derim. Belki sorununuz, şanzımanın hangi konumda olduğunu algılamaması olabilir. Bence bu arıza videolarına bakın. Türkçe, ingilizce. Sizin arızanıza benziyor mu.? Aracı siz kullandığınız için, nasıl bir sorun var daha iyi anlarsınız. 
Ayrıca nerde ikamet ediyorsunuz. Citroenden ayrılma arkadaşım var. Aracınızı orjinal bir cihaza bağlayıp arıza kodunu öğrenebiliriz. Ankara daysanız. 
Ankaradayım fakat bu arızaya ilişkin herhangi bir kod çıkmadı malesef 


Mesajı Yazan: omerb
Mesaj Tarihi: 30 Ekim 2019 Saat 19:14
Özeline mesaj attım numaramı. Ararmısın


Mesajı Yazan: al4
Mesaj Tarihi: 30 Ocak 2020 Saat 14:50
al4 şanzıman pejo 307 renault clio gibi çoğu araçta olan otomatik vitestir. benim clio aracımda da çalıştırdıktan sonra araba soğukken 30 kilometreye kadar sorun yokken, araba ısındıktan sonra vuruntu ile araç kalkıyordu. Araç yokuşta ise geri geri gidiyordu. Sorun şanzımanın kendisini D yerine N'de görmesi ile ilgili. Bu konu ile ilgili bir çok forum ve şanzımancı gezdim aklıma en çok yatanı bulabilmek adına. Ve en sonunda bu işin komple revizyon yapılmadan giderilemeyeceği sonucuna ulaştım. Sadece kısmi parça değiştirerek ucuza sorunu hallebilirim diyen ustalar oldu ama aklıma yatmadı hiçbirisi. Sonunda Ankara Şaşmazdaki Mustafa ustaya giderek soruna çözüm buldum. Musta Otomatik Şanzıman.05356834035. Reklam değildir sadece ben memnun kaldığımdan tavsiye etme ihtiyacı hissettim.


Mesajı Yazan: ralf_fb
Mesaj Tarihi: 27 Temmuz 2021 Saat 15:23
Bu sorunu yaşamış konularda nasıl çözdüğümü anlatmayı kendime görev biliyor ve ekliyorum.

Merhabalar , aracım 2004 307 otomatik LPG li , 2014 te aşağıdaki parça ne işe yarar diye forumda bir konuda bir arkadaş sormuş , ben aracı alalı 4 yıl oldu , son 1 yıldır araç P de çalışmıyor N de çalışıyordu ve aynı zamanda örneğin trafik veya ışıklarda durduğumda kalkış yaparken frenden ayağımı çektiğimde araç kalkış yapmıyor , sanki arkadan biri çarpmış gibi küt diye bir ses gelerek sonra kalkış yapıyordu , bu durumu ustalara sorduğumda birçok farklı nedenden bahsettiler ben de her bir işlemi yaptıramayacağım için kararsız kaldım ve o sıra uzun yola çıktım , araç artık N de de çalışmamaya başladı ve yolda kaldım , vites ile oynarken şans eseri çalıştı ve daha sonra yine çalışmayınca vitesi N ve R arasında bir yere ittirince çalıştığını çözdüm bu durumda işlerimi halledip istanbula geri döndüm bir kaç şanzımancı ile görüştükten sonra linkteki parçadan kaynaklandığını öğrendim bir peugeot elektronikçisine gidip parçayı değiştirdikten sonra hem çalışmama durumu hem de ışıklarda durduğunda gaz yemiyor gibi ve arkadan biri küt diye çarpmış gibi oluşan problem ortadan kalktı , 1 ay boyunca aracı temmuz ve ağustos sıcaklarında birçok kez kullandım bir sorun yaşamadım , belki başkalarına da faydası olabilir diye buraya ekledim.

Bu arada , bu otomatik vistes kontaktör veya konum şalteri diye geçen parça nın ayarı da şu şekilde yapıldı ek bilgi olsun ki işini bilmeyen bir ustaya denk gelirseniz siz öğretebilirsiniz , araç stop edildikten sonra vites N konumunda kalmalı , parça değişimi yapıldıktan sonra parça üzerinde bulunan 2 adet uç var ve o uçların her birine ölçü aleti probları bağlanıp BİP ses moduna alınıyor , vites D veya R ye alındığında ölçü aletinden BİP sesinin çıkması gerekiyor , N de iken ses olmamalı , bunu da şalter vidalarını hafif boşluk bırakıp yerinden oynatarak ayarlıyorlar , her iki (D ve R) viteste de ölçü aleti ötüyorsa o ayarda kalarak vidaları sıkılıyor ve işlem tamamlanıyor.

http://www.peugeotmarket.com/PEUGEOT-307-OTOMVITES-KONTAKTOR-SALTER,PR-2425.html" rel="nofollow - http://www.peugeotmarket.com/PEUGEOT-307-OTOMVITES-KONTAKTOR-SALTER,PR-2425.html


Mesajı Yazan: cnaykut
Mesaj Tarihi: 15 Eylül 2022 Saat 19:12
Orjinalini yazan: ralf_fb ralf_fb Yazdı:

Bu sorunu yaşamış konularda nasıl çözdüğümü anlatmayı kendime görev biliyor ve ekliyorum.

Merhabalar , aracım 2004 307 otomatik LPG li , 2014 te aşağıdaki parça ne işe yarar diye forumda bir konuda bir arkadaş sormuş , ben aracı alalı 4 yıl oldu , son 1 yıldır araç P de çalışmıyor N de çalışıyordu ve aynı zamanda örneğin trafik veya ışıklarda durduğumda kalkış yaparken frenden ayağımı çektiğimde araç kalkış yapmıyor , sanki arkadan biri çarpmış gibi küt diye bir ses gelerek sonra kalkış yapıyordu , bu durumu ustalara sorduğumda birçok farklı nedenden bahsettiler ben de her bir işlemi yaptıramayacağım için kararsız kaldım ve o sıra uzun yola çıktım , araç artık N de de çalışmamaya başladı ve yolda kaldım , vites ile oynarken şans eseri çalıştı ve daha sonra yine çalışmayınca vitesi N ve R arasında bir yere ittirince çalıştığını çözdüm bu durumda işlerimi halledip istanbula geri döndüm bir kaç şanzımancı ile görüştükten sonra linkteki parçadan kaynaklandığını öğrendim bir peugeot elektronikçisine gidip parçayı değiştirdikten sonra hem çalışmama durumu hem de ışıklarda durduğunda gaz yemiyor gibi ve arkadan biri küt diye çarpmış gibi oluşan problem ortadan kalktı , 1 ay boyunca aracı temmuz ve ağustos sıcaklarında birçok kez kullandım bir sorun yaşamadım , belki başkalarına da faydası olabilir diye buraya ekledim.

Bu arada , bu otomatik vistes kontaktör veya konum şalteri diye geçen parça nın ayarı da şu şekilde yapıldı ek bilgi olsun ki işini bilmeyen bir ustaya denk gelirseniz siz öğretebilirsiniz , araç stop edildikten sonra vites N konumunda kalmalı , parça değişimi yapıldıktan sonra parça üzerinde bulunan 2 adet uç var ve o uçların her birine ölçü aleti probları bağlanıp BİP ses moduna alınıyor , vites D veya R ye alındığında ölçü aletinden BİP sesinin çıkması gerekiyor , N de iken ses olmamalı , bunu da şalter vidalarını hafif boşluk bırakıp yerinden oynatarak ayarlıyorlar , her iki (D ve R) viteste de ölçü aleti ötüyorsa o ayarda kalarak vidaları sıkılıyor ve işlem tamamlanıyor.

http://www.peugeotmarket.com/PEUGEOT-307-OTOMVITES-KONTAKTOR-SALTER,PR-2425.html" rel="nofollow - http://www.peugeotmarket.com/PEUGEOT-307-OTOMVITES-KONTAKTOR-SALTER,PR-2425.html

Ustad ilk mesajdaki sorunun aynisini yasiyordum. Bugun sizin bu mesaji gorunce ben de degistirdim dediginiz parcayi. Bir saat duzgun calisti araba. Sonra yine yapti. 

Sanziman eski sahibinde revizyon da gormus. Ama yag kacagi vsrdi dun yagi da degistirdim uygun yagla. Fan da 2. Kademeye baglandi. Diger ihtimalleri de ortadan kaldirmistim halbuki anlayacaginiz. Geriye bir tek bu kalmisti. Yine olmadi. Mecburen kar modunda kullaniyorum arabayi hala.  

Yalniz olcu aletiyle yaptiklari konum ayarında bip sesi n'deyken gelmesi gerekiyor dediler. Beb yazdiklarinizi soyledim. Tam tersi bir bilgi olmus. D ve r'de ses gelmemesi gerekiyor dediler. 


Mesajı Yazan: ralf_fb
Mesaj Tarihi: 20 Eylül 2022 Saat 10:43
anladım hocam, benim parçayı değiştiren usta bana ne anlattıysa aynısını yazdım, doğru mu yanlış mı inanın ben de bilmiyorum, ustanın numarası bende vardı ama tlf bozuldu yeni tlfnda kontrol ettiğimde numarayı google rehbere kaydetmemişim sanırım o nedenle bulamadım, eğer bir şekilde ustaya ulaşabilirsem buradan numarasını iletirim bir konuşursunuz belki faydası olur, ben istanbuldayım siz hangi şehirdesiniz, belki sizi oraya da yönlendirebilirim.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net