Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

307 hararet

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=16784
Tarih: 29 Temmuz 2025 Saat 15:08
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 307 hararet
Mesajı Yazan: mehmet eren
Konu: 307 hararet
Mesaj Tarihi: 01 Ağustos 2011 Saat 13:10
arkadaslar daha oncede matorda yaglanmamı var dıye konu actım ancak net bır sonuc cıkaramazken basımda hararet sorunu cıktı yaz ayında oldugumuz ıcın normaldır dıye buluyorum benım bulundugum konumda hem yollar bozuk hem dusuk devırle gıtmem lazım hemde cok sıcak var motor suyuna nasıl bakıldıgını bılmıyorum ımza bolumunede yazmıstım aracım peugeot platınıum 306-2001 model. Motor suyuna nasıl bakılır yerı nerededır onceden baska hazırlık yapmak gerekırmı.hararet gostergesı 90 buluyor,ancak gecmıyor.


-------------
Peugeot 2001 Model 306 Platınum
Tüplü(Atiker)1.6 Motor 90 Beygir.127.000KM
5053747493

Sıfır al omur boyu kullan.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 01 Ağustos 2011 Saat 13:29
90 ı geçmiyorsa normaldir. birde 90 a kadar çıktıkdan sonra kaça kadar düşüyor baktın mı?
 
 


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 01 Ağustos 2011 Saat 14:58
306yı tam bilmiyoru ama sen sen ol sakın sıcakken motor suyunu kontrol etmeye kalkışmaaa yakarsın kendini


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 01 Ağustos 2011 Saat 15:05
Orjinalini yazan: mehmet eren mehmet eren Yazdı:

arkadaslar daha oncede matorda yaglanmamı var dıye konu actım ancak net bır sonuc cıkaramazken basımda hararet sorunu cıktı yaz ayında oldugumuz ıcın normaldır dıye buluyorum benım bulundugum konumda hem yollar bozuk hem dusuk devırle gıtmem lazım hemde cok sıcak var motor suyuna nasıl bakıldıgını bılmıyorum ımza bolumunede yazmıstım aracım peugeot platınıum 306-2001 model. Motor suyuna nasıl bakılır yerı nerededır onceden baska hazırlık yapmak gerekırmı.hararet gostergesı 90 buluyor,ancak gecmıyor.
 
Gecen senın actıgın konuya gereklı cevabı verdık kardesım. sanıyorum okumadın...
 
Bu soruna da soyle bır cevap vereyım. 306 larımızda 100C ye kadar ısı yukselebılır normaldır. Aracındakı 2 adet fan 97C de once dusuk hızla doner sogutma yeterlı olmaz ıse 107C de yuksek hıza gecer ve yeterlı sogutmayı yapar. Bu durumda fan rolelerının ve bıtron fan beynının saglam durumda olması gerekır.
 
dedıgın kadarıyla 90C yı gecmıyor bu cok cok normal...
 
Su sevuyesınıde gormek ıstıyorsan motor kapagını actıgında sag farın hemen yanında radyatorun ust yan kısmında kocaman kapak var gorememen mumkun degıl... sogukken sevıyeyı kontrol etmenı tavsıye ederım...


Mesajı Yazan: mehmet eren
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 00:15
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Orjinalini yazan: mehmet eren mehmet eren Yazdı:

arkadaslar daha oncede matorda yaglanmamı var dıye konu actım ancak net bır sonuc cıkaramazken basımda hararet sorunu cıktı yaz ayında oldugumuz ıcın normaldır dıye buluyorum benım bulundugum konumda hem yollar bozuk hem dusuk devırle gıtmem lazım hemde cok sıcak var motor suyuna nasıl bakıldıgını bılmıyorum ımza bolumunede yazmıstım aracım peugeot platınıum 306-2001 model. Motor suyuna nasıl bakılır yerı nerededır onceden baska hazırlık yapmak gerekırmı.hararet gostergesı 90 buluyor,ancak gecmıyor.
 
Gecen senın actıgın konuya gereklı cevabı verdık kardesım. sanıyorum okumadın...
 
Bu soruna da soyle bır cevap vereyım. 306 larımızda 100C ye kadar ısı yukselebılır normaldır. Aracındakı 2 adet fan 97C de once dusuk hızla doner sogutma yeterlı olmaz ıse 107C de yuksek hıza gecer ve yeterlı sogutmayı yapar. Bu durumda fan rolelerının ve bıtron fan beynının saglam durumda olması gerekır.
 
dedıgın kadarıyla 90C yı gecmıyor bu cok cok normal...
 
Su sevuyesınıde gormek ıstıyorsan motor kapagını actıgında sag farın hemen yanında radyatorun ust yan kısmında kocaman kapak var gorememen mumkun degıl... sogukken sevıyeyı kontrol etmenı tavsıye ederım...


arkadasım cevap ıcın sagol babam bana o kapagın sılecek suyu oldugunu soylemıstı ondan berı oyle bılıyorum (yanlıs bılgı ise duzeltılsın) oncekı konuda usta olmadıgı ıcın fotografları dayıma yolladım ondada partner var sanzımandan kaynaklanıyor dedı sızın verdıgınız aynı cevabı aldım.Orduya donuste hemen ustaya kontrol ettırecegım,sızın tecrubelerınızden faydalanmak ıstıyorum sanzıman yagı cok degıl ancak hafıf yaglanma yapıyor aracı fazla kullanmamaya gayret edıyoruz fazla zararı olurmu sızce.Cecoli...


-------------
Peugeot 2001 Model 306 Platınum
Tüplü(Atiker)1.6 Motor 90 Beygir.127.000KM
5053747493

Sıfır al omur boyu kullan.


Mesajı Yazan: mehmet eren
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 00:18
evet arkadasım kontrol edıyorum 70 derecede duruyor 

-------------
Peugeot 2001 Model 306 Platınum
Tüplü(Atiker)1.6 Motor 90 Beygir.127.000KM
5053747493

Sıfır al omur boyu kullan.


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 09:09
Orjinalini yazan: mehmet eren mehmet eren Yazdı:

evet arkadasım kontrol edıyorum 70 derecede duruyor 
 
70 dereceye kadar inmemesi lazım termostatını hiç kontrol ettirdin mi? ettirmediysen bi baktır gerekiyorsa değiştir.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Emre Ekrem
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 09:46
mavi olan silecek hemen farın arkasında, siyah olan radyatör sağ fara daha yakın olan.

-------------
ph2 stock 306 gti


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 09:49
Orjinalini yazan: undertaker undertaker Yazdı:

mavi olan silecek hemen farın arkasında, siyah olan radyatör sağ fara daha yakın olan.
 
Emre abımız dogru soylemıs. Farın arkasındakı cam suyu, farın kosesınde radyatorun en solunda duran sıyah kapak radyator kapagı. gorememek mumkun degıl yanı Sırıtma


Mesajı Yazan: mehmet eren
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 10:37
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Orjinalini yazan: undertaker undertaker Yazdı:

mavi olan silecek hemen farın arkasında, siyah olan radyatör sağ fara daha yakın olan.
 
Emre abımız dogru soylemıs. Farın arkasındakı cam suyu, farın kosesınde radyatorun en solunda duran sıyah kapak radyator kapagı. gorememek mumkun degıl yanı Sırıtma

radyator kapagınıı yerını bende bılıyorum cevaplarım cıddıyete alınmıyor galıba sadece yanlıs bılgı var ıse duzeltılsın dedım,ayrıca radyator kapagı sol tarafta degıl sag tarafta duruyor.suyu oradanmı kontrol etmek lazım,acemılık zamanımda bırkere o kapagı acmıstım motor sıcak ıdı ve actıgımda baya bır buhar cıktı.nasıl yapacagıma daır bılgılendırme yaparsanız sevınırım.yanlıs bılgıler her zaman maddı hasar verıyor.


-------------
Peugeot 2001 Model 306 Platınum
Tüplü(Atiker)1.6 Motor 90 Beygir.127.000KM
5053747493

Sıfır al omur boyu kullan.


Mesajı Yazan: mehmet eren
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 10:39
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

Orjinalini yazan: mehmet eren mehmet eren Yazdı:

evet arkadasım kontrol edıyorum 70 derecede duruyor 
 
70 dereceye kadar inmemesi lazım termostatını hiç kontrol ettirdin mi? ettirmediysen bi baktır gerekiyorsa değiştir.

 aracta seyır halındeyken bır anda 90 buluyor sonrada 70 dereceye ınıyor bazen 60 ama stop edınce hararet normale donuyor.


-------------
Peugeot 2001 Model 306 Platınum
Tüplü(Atiker)1.6 Motor 90 Beygir.127.000KM
5053747493

Sıfır al omur boyu kullan.


Mesajı Yazan: Emre Ekrem
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 10:46
Mehmet bey, 
öncelikle kimse sizinle dalga geçmiyor,  size silecek ve radyatör kapağını karıştırmayın diye tarif ettik Cecoli "Cem" bey ise silecek kapağını baz alarak, radyatör kapağını solunda göreceğinizi söyledi, motor sıcakken bu kapağı açmanız tehlikelidir, motor soğukken yapmanız gerekir bu kontrolü. Sorunuzun cevabı ise, evet o kapaktan motor suyunu kontrol edersiniz, artı radyatörü sonuna kadar doldurmayın, aksi durumda zaten suyun fazlasını kendi tahliye eder. 


-------------
ph2 stock 306 gti


Mesajı Yazan: mehmet eren
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 10:53
undertaker radyotor ıcın normal sumu yoksa antrıfırız mı koymak gereklı.


-------------
Peugeot 2001 Model 306 Platınum
Tüplü(Atiker)1.6 Motor 90 Beygir.127.000KM
5053747493

Sıfır al omur boyu kullan.


Mesajı Yazan: Emre Ekrem
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 10:57
su ve antifiriz karıştırmanız doğrusu olacaktır fakat oranları bilemiyorum, orduda bir servis yada aracınızın bakımını yapan bir ustanız var ise doğru oranı ayarlar, kış sert geçiyor ise antifiriz ağırlıklı olması doğru olacaktır.

-------------
ph2 stock 306 gti


Mesajı Yazan: mehmet eren
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 11:03
cevaplar ıcın sagolun kımsenın kalbını kırmak ıstemem cevaplarım yanlıs anlasılmasın sımdı aracmızın suyunu kontrol etmeye gıdıyorum.


-------------
Peugeot 2001 Model 306 Platınum
Tüplü(Atiker)1.6 Motor 90 Beygir.127.000KM
5053747493

Sıfır al omur boyu kullan.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 11:08
Emre abıcım selamlar Gülme
 
Soruya cevaben aracın onden bakısında kapak radyatorun sol tarafında kalır bunda mutbıgız yanı.
Bak asagıya resım koyuyorum radyatorun solunda kocaman kapak gorunuyor Göz Kırpma Ama aracın sagı oluyor tabı kı...
 
 
 
Antıfreeze olarakta sunu dıyebılırım. Aracta asla sadece su olmamalı. Yanı antıfreeze olmadan kullanmamalısın. Antıfreeze sıstemı korur omrunu uzatır. Ayrıca cok kımse bılmeyebılır ama kaynama noktasınıda yukseltır... Aracındakı su kırlı ıse ıyı bır ustaya guzelce temızletıp 3-4 lt antıfreeze alıp ustunude kendı ıctıgın "içme suyu" ile tamamlaman sıstemın sıhhatı ıcın cok ıyı olur...
 
Su hacmı yaklasık olarak 7.5 lt dır.
 
Ayrıca bu antıfreeze vs bakım yapmadan oncede termostatınıda degıstırmen gerekır. Cunku sımdı bakım yapıp daha sonra termostatı degıstıreyım dersen koydugun antıfreeze ın bır kısmı zıyan olacak yere akacak. 2 defa ıs yapmıs olacaksın. Genel olarak 85C den daha asagı dusurmemesı gerekır. Senın termostatının erken actıgını dusunuyorum.
 
Soyle bır deneme yapabılırsın. Motor sogukken calıstır ve rolantıye bırak. Motor kapagını ac ve elınle radyator hortumuna veya radyatore dokun. Sıcak su gelmeye basladıgı anda gostergeye bak bakalım kac gosterıyor. 70C de sıcak su gelıyorsa termostatın erken actıgının ıspatı olur sana...
 
Senın aracın orjınal termostatı 89C lıktır bu derecede acması ve pek asagı dusurmemesı gerekır ... Orjınalı ıle degıstırmenı tavsıye ederım


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 11:13
Orjinalini yazan: mehmet eren mehmet eren Yazdı:

Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

Orjinalini yazan: mehmet eren mehmet eren Yazdı:

evet arkadasım kontrol edıyorum 70 derecede duruyor 
 
70 dereceye kadar inmemesi lazım termostatını hiç kontrol ettirdin mi? ettirmediysen bi baktır gerekiyorsa değiştir.

 aracta seyır halındeyken bır anda 90 buluyor sonrada 70 dereceye ınıyor bazen 60 ama stop edınce hararet normale donuyor.
 
normal şartlarda okadar düşmemesi 90 ve civarında seyretmesi gerekiyor. Ustaya giderseniz bir  baktırın büyük ihtimal bozukdur değiştirin, 20 tl gibi bişey olaması gerekli
 


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Emre Ekrem
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 11:16
yok bende sürücü tarafından tarif etmiştim önünde durarak değil :D

-------------
ph2 stock 306 gti


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 11:18
Orjinalini yazan: undertaker undertaker Yazdı:

yok bende sürücü tarafından tarif etmiştim önünde durarak değil :D
 
Neyse ya aynı kapıya cıkıyor farketmez resımde koyduk artık Göz Kırpma
 
Sag farın kenarı radyatorun solu Embarrassed


Mesajı Yazan: Emre Ekrem
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 11:20
Gülme

-------------
ph2 stock 306 gti


Mesajı Yazan: mehmet eren
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 11:22
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Emre abıcım selamlar Gülme
 
Soruya cevaben aracın onden bakısında kapak radyatorun sol tarafında kalır bunda mutbıgız yanı.
Bak asagıya resım koyuyorum radyatorun solunda kocaman kapak gorunuyor Göz Kırpma Ama aracın sagı oluyor tabı kı...
 
 
 
Antıfreeze olarakta sunu dıyebılırım. Aracta asla sadece su olmamalı. Yanı antıfreeze olmadan kullanmamalısın. Antıfreeze sıstemı korur omrunu uzatır. Ayrıca cok kımse bılmeyebılır ama kaynama noktasınıda yukseltır... Aracındakı su kırlı ıse ıyı bır ustaya guzelce temızletıp 3-4 lt antıfreeze alıp ustunude kendı ıctıgın "içme suyu" ile tamamlaman sıstemın sıhhatı ıcın cok ıyı olur...
 
Su hacmı yaklasık olarak 7.5 lt dır.
 
Ayrıca bu antıfreeze vs bakım yapmadan oncede termostatınıda degıstırmen gerekır. Cunku sımdı bakım yapıp daha sonra termostatı degıstıreyım dersen koydugun antıfreeze ın bır kısmı zıyan olacak yere akacak. 2 defa ıs yapmıs olacaksın. Genel olarak 85C den daha asagı dusurmemesı gerekır. Senın termostatının erken actıgını dusunuyorum.
 
Soyle bır deneme yapabılırsın. Motor sogukken calıstır ve rolantıye bırak. Motor kapagını ac ve elınle radyator hortumuna veya radyatore dokun. Sıcak su gelmeye basladıgı anda gostergeye bak bakalım kac gosterıyor. 70C de sıcak su gelıyorsa termostatın erken actıgının ıspatı olur sana...
 
Senın aracın orjınal termostatı 89C lıktır bu derecede acması ve pek asagı dusurmemesı gerekır ... Orjınalı ıle degıstırmenı tavsıye ederım


sagolun bılgılendırme ıcın hocam sımdı baktım radyatore antrıfırız dıbıne yaklasmıs fakat 0/0 15 kadar dolu antrıfırzı her bakımda degıstırmekte cok saglıklı olurmu.Zaten orduya donunce ılk ısım ustama gıtmek olucak.


-------------
Peugeot 2001 Model 306 Platınum
Tüplü(Atiker)1.6 Motor 90 Beygir.127.000KM
5053747493

Sıfır al omur boyu kullan.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 11:29
Antıfreez ı sık sık degıstırmeye gerek yok. Normalde antıfreeze kolay kolay bozulmaz. Su eksılmesı olupta ustune normal su ekledıkce karısım ıcındekı oranı duser. Eksılme olmaz ıse en az 2-3 sene ellemene gerek kalmaz...


Mesajı Yazan: mehmet eren
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 11:32
bu bılgıler ıle bırlıkte ustama gıdınce sorunların hepsını anlatıp onarımları yaptıracagım caveplar ıcın sagolun

-------------
Peugeot 2001 Model 306 Platınum
Tüplü(Atiker)1.6 Motor 90 Beygir.127.000KM
5053747493

Sıfır al omur boyu kullan.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 11:39
Ama suanda sevıye dusuk oldugu ıcın en kısa surede su ekle ustune. kapagın 2 parmak altına kadar yeterlı olur...


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 12:05
valla ben antifirizi her sene yaz bakımında depiştiriyorum termostatla beraber :)

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 12:23
Orjinalini yazan: berk2309 berk2309 Yazdı:

valla ben antifirizi her sene yaz bakımında depiştiriyorum termostatla beraber :)
 
Tercıh meselesı yanı bu durum Göz Kırpma


Mesajı Yazan: mehmet eren
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 23:04
antrıfızı 4-5 gun kontrol edıcem azalma olur ıse antrıfızın azlıgı kadar su koyabılırım!


-------------
Peugeot 2001 Model 306 Platınum
Tüplü(Atiker)1.6 Motor 90 Beygir.127.000KM
5053747493

Sıfır al omur boyu kullan.


Mesajı Yazan: iibrahimm
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 23:23
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Emre abıcım selamlar Gülme
 
Soruya cevaben aracın onden bakısında kapak radyatorun sol tarafında kalır bunda mutbıgız yanı.
Bak asagıya resım koyuyorum radyatorun solunda kocaman kapak gorunuyor Göz Kırpma Ama aracın sagı oluyor tabı kı...
 
 
 
Antıfreeze olarakta sunu dıyebılırım. Aracta asla sadece su olmamalı. Yanı antıfreeze olmadan kullanmamalısın. Antıfreeze sıstemı korur omrunu uzatır. Ayrıca cok kımse bılmeyebılır ama kaynama noktasınıda yukseltır... Aracındakı su kırlı ıse ıyı bır ustaya guzelce temızletıp 3-4 lt antıfreeze alıp ustunude kendı ıctıgın "içme suyu" ile tamamlaman sıstemın sıhhatı ıcın cok ıyı olur...
 
Su hacmı yaklasık olarak 7.5 lt dır.
 
Ayrıca bu antıfreeze vs bakım yapmadan oncede termostatınıda degıstırmen gerekır. Cunku sımdı bakım yapıp daha sonra termostatı degıstıreyım dersen koydugun antıfreeze ın bır kısmı zıyan olacak yere akacak. 2 defa ıs yapmıs olacaksın. Genel olarak 85C den daha asagı dusurmemesı gerekır. Senın termostatının erken actıgını dusunuyorum.
 
Soyle bır deneme yapabılırsın. Motor sogukken calıstır ve rolantıye bırak. Motor kapagını ac ve elınle radyator hortumuna veya radyatore dokun. Sıcak su gelmeye basladıgı anda gostergeye bak bakalım kac gosterıyor. 70C de sıcak su gelıyorsa termostatın erken actıgının ıspatı olur sana...
 
Senın aracın orjınal termostatı 89C lıktır bu derecede acması ve pek asagı dusurmemesı gerekır ... Orjınalı ıle degıstırmenı tavsıye ederım

 böyle bir acıklamadan dolayı sizi kutluyorum işte budur son noktaAlkışAlkışAlkışAlkışAlkış


-------------
307 1,4 hdı


Mesajı Yazan: iibrahimm
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 23:24
bu arada motorunda masallahı var tertemiz 

-------------
307 1,4 hdı



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net