Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Acil bilgi lütfen

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=16738
Tarih: 08 Ağustos 2025 Saat 04:04
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Acil bilgi lütfen
Mesajı Yazan: Gökhan_S
Konu: Acil bilgi lütfen
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2011 Saat 22:57
arkadaşlar ben acemiyim,2.el peugeot 2001 model 206 var.
aracı yüksek devirde kullanmak nedir? düşük devirde kullanmak nedir? km.göstergesinin yanında devir göstergesi var bu ne işe yarar ? ne şekilde yüksek devre geçer?


-------------
Peugeot 206 Xr Presence<< gerekirse peugeotumu balkona koyarım okadar seviyorum arkadaş ...



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2011 Saat 23:05
O gösterge motorun dakikada kaç devir çevirdiğini gösterir. Yani, örneğin devir saati 3'teyken motor dakikada 3000 devir çevirir. Yüksek devirde kullanmak ise aracı devamlı 5000 devrin üzerinde tutmaktır. Vites değişimi redline dediğimiz, maksimum çevrilebilecek devrin sınırından büyütülür. (206'larda fabrika tarafından 6250 devirde sınırlandırılmıştır.) Bu da performanslı kullanım sağlar fakat yakıt tüketim değeri maksimum seviyededir. İdeal kullanım olarak 2800-3000 devirlerde vites büyütülebilir. (Benzinli motor için)


Mesajı Yazan: Gökhan_S
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2011 Saat 23:14
2800 - 3000 devirlerde vites büyütülür derken mesela ben kalktıktan sonra gaza yüklendikçe aracın boguldugunu hissediyorum bunu en çok 1-vitesten 2 ye geçerken oluyo,2.vitesten sonra gaza yüklendikçe aracın devir göstergesi haliyle 2000-3000 lere geliyo ve bu aralıkta mı vitesi 3 e ya da 4 e yükselt diyosun?

-------------
Peugeot 206 Xr Presence<< gerekirse peugeotumu balkona koyarım okadar seviyorum arkadaş ...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2011 Saat 23:16
Aracın dizel mi benzinli mi?


Mesajı Yazan: Gökhan_S
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2011 Saat 23:22
benzinli

-------------
Peugeot 206 Xr Presence<< gerekirse peugeotumu balkona koyarım okadar seviyorum arkadaş ...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2011 Saat 23:26
Normali 3000'dir ama senin kullanım tarzına göre değişir. Ne kadar yukarıda vites atarsan yakıt tüketimin o kadar fazla olur. Ama az yaksın diye 2000'de de atarsan çok düşük devirde kullanmanın da zararları var.

Boğulma derken nasıl bir boğulma anlayamadım. Belki acemi olduğun için debriyajdan ayağını yavaş kaldırıyo olabilirsin. O nedenle tabi hemen ivmelenemez.


Mesajı Yazan: mon
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2011 Saat 23:26
tamam işte 1 viteste giderken devir 3000 olunca vitesi 2 ye tak.
2. vitese takınca haliyle devir 2000 cıvarı olucak 3000 e gelince devir vitesi 3 tak devir yine 2000 cıvarı olacak 3000 olunca 4 e tak devir 2000 olacak devir 3000 olunca 5 tak devir 2000 olacak devir 3000 olunca R ye tak roketlesin araba:)


-------------
206 2001 1.4 Colorline, Atiker


İlim dahi sanma senindir,
Bilim dediğin yalnız Rab içindir.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2011 Saat 23:28
Orjinalini yazan: mon mon Yazdı:

tamam işte 1 viteste giderken devir 3000 olunca vitesi 2 ye tak.
2. vitese takınca haliyle devir 2000 cıvarı olucak 3000 e gelince devir vitesi 3 tak devir yine 2000 cıvarı olacak 3000 olunca 4 e tak devir 2000 olacak devir 3000 olunca 5 tak devir 2000 olacak devir 3000 olunca R ye tak roketlesin araba:)
Usta ne yaptın ya, arkadaş acemi. 

Gökhan R'ye tak dışındaki kısımlar doğrudur. Gülme




Mesajı Yazan: Gökhan_S
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2011 Saat 23:32
bogulma derken sadece kalkışta yani 1 vitesdeyken gaza bastıkça araba vites istiyo ya,o aralıkta inilti oluyo o da normal galiba,ve ayrıca şehir içinde çok sık dur kalk yada yavaşla meselesi çok oldugundan mesela 2.vitesten 1 e çekmeye çalışırken aracı iyice yavaşlatıyorum bazen vites 1 e geçmiyo bu nedendir?

-------------
Peugeot 206 Xr Presence<< gerekirse peugeotumu balkona koyarım okadar seviyorum arkadaş ...


Mesajı Yazan: mon
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2011 Saat 23:32
biliyorum latife olsun diye yazdım. yanlış anlaşılmasın aman kardeş R ye felan takma.

-------------
206 2001 1.4 Colorline, Atiker


İlim dahi sanma senindir,
Bilim dediğin yalnız Rab içindir.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2011 Saat 23:34
Orjinalini yazan: Gökhan_S Gökhan_S Yazdı:

bogulma derken sadece kalkışta yani 1 vitesdeyken gaza bastıkça araba vites istiyo ya,o aralıkta inilti oluyo o da normal galiba,ve ayrıca şehir içinde çok sık dur kalk yada yavaşla meselesi çok oldugundan mesela 2.vitesten 1 e çekmeye çalışırken aracı iyice yavaşlatıyorum bazen vites 1 e geçmiyo bu nedendir?
2'den 1'e geçmiyorsa büyük ihtimalle baskı balata istiyor araç. Bir servise göstermende fayda var.

Eskiden kara şanzımanlı araçlar vardı. Vites küçültemiyordun. 2'den 1'e geçmiyor deyince aklıma o geldi. Bir arkadaşımın Vos Vos'unda öyleydi. Kahkaha


Mesajı Yazan: Gökhan_S
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2011 Saat 23:38
burda servis ne gezer sanayiye götürdüm 15 gün önce derme çatma yerler.... aracın ön sol amatisör takozunu degiştirmeye ,sökerken bi anormallik sezdim ,arabanın şanzıman yagı boşaldı birden bi baktım yag akıyo sordum bu neden aktı diye,akar dediler sizce?

-------------
Peugeot 206 Xr Presence<< gerekirse peugeotumu balkona koyarım okadar seviyorum arkadaş ...


Mesajı Yazan: Gökhan_S
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2011 Saat 23:44
Wall

-------------
Peugeot 206 Xr Presence<< gerekirse peugeotumu balkona koyarım okadar seviyorum arkadaş ...


Mesajı Yazan: mon
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2011 Saat 23:50
işin zor ama araç 2 den 1 e geçmiyor yada geçmesi için baya bir hızının azalması gerekiyorsa bu normal bütün araçlar böyledir arıza değilki bu.

-------------
206 2001 1.4 Colorline, Atiker


İlim dahi sanma senindir,
Bilim dediğin yalnız Rab içindir.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 30 Temmuz 2011 Saat 00:07
ya evet 2 den 1 e küçültmek bir çok araçta hız azalınca  geçer zaten bunu arıza baskı balata diye adlandırmanın nedenini anlayamadım:s
Mon kardeş güzelce açıklamış tabi başta devir saatine bakarak atarsın sonra alışırsın sesine bakmadan geçirmeye başlarsın vitesini, arabaya alışmaya bak senThumbs Up

Bu arada ilini içeni profiline işlesen, imzana araçla ilgili detayları yazsan daha süper olur:)



Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 30 Temmuz 2011 Saat 09:53
Orjinalini yazan: Gökhan_S Gökhan_S Yazdı:

burda servis ne gezer sanayiye götürdüm 15 gün önce derme çatma yerler.... aracın ön sol amatisör takozunu degiştirmeye ,sökerken bi anormallik sezdim ,arabanın şanzıman yagı boşaldı birden bi baktım yag akıyo sordum bu neden aktı diye,akar dediler sizce?
 
proıfilinde il ve ilç.e bilgilerini imzanda da aracının bilgilerini paylaşki varsa yakınında arkadaşlar yardımcı olsun.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 30 Temmuz 2011 Saat 09:55
+ 999 Thumbs Up



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net