Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

306 LPG - Rolanti - İstop vb. Sorunlar

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 306
Forum Tanımlaması: 306, 1993'ten 2002'ye 309'u değiştiren küçük bir aile otomobilidir, ancak 2001'de 307 ile değiştirilmiştir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=16557
Tarih: 01 Aralık 2024 Saat 05:32
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 306 LPG - Rolanti - İstop vb. Sorunlar
Mesajı Yazan: Murat_06
Konu: 306 LPG - Rolanti - İstop vb. Sorunlar
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 11:36
Selam Arkadaşlar. 99 model 1.8 motor 306 kullanıyorum. Atiker merka LPG takılı. Bazı sorularım olacak umarım yardımcı olurusunuz.. Öncelikle marşa basar basmaz araç çalışıyor ama bırakınca istop ediyor. Bu olay bir kaç kere oluyor sonra düzeliyor. Bazen devir göstergesi düşüp kalkıyor çok aşağı düşünce de yine istop ediyor. Yolda giderken vitesi boşa aldığımda ya da debriyaja bastığımda da istop sorunu yaşadığım oluyor. Ama nedense bu olaylar bazen oluyor. LPG den kaynaklı olduğu söyleniyor. Bir kaç ustaya göstermiştim Gaz ayarı çekildi, kelebek temizledi bişeyler yaptılar ama hiç bir zaman kalıcı bir çözüm olmadı... Bu konularda bana yardımcı olursanız çok makbule geçer. Aksi takdirde 306 beni canım bezdirme safhasına doğru geliyor. Satacam valla :))) Sağlam bir ustaya da ihtiyaç var... Cevaplarınız belkiyorum lütfen...



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 11:49
murat merhaba dostum... bu konuyla ilgili cecoli abimiz sana yardımcı olacaktır. ...ve sorunun çözülecektir..  açtığın konuyu takip et sürekli zaten 1 saat içinde cecoli bu konuyu ele alır.. saygıdeğer dostum bi tanedir o ...


Mesajı Yazan: Murat_06
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 11:57

Konuyu sürekli takip halindeyim. Şimdi öğle yemeğine çıkacam ve geldiğimde ilk iş foruma girmek olacak. Cecoliden haber bekliyoruz :) Şimdiden çok teşekkürler...



Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 12:08
Motor 1.8 16V degıl mı ???
Ayrıca bu yasadıgınız durumları benzınde denedınız mı benzınde de bırebır aynı problemler oluyormu???


Mesajı Yazan: Murat_06
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 14:27
Motor 1.8 ama 5K diye geçiyor zannedersem 8Valf oluyor.
LPG sıralı sistem olduğu için zaten ilk benzinde çalışmıyo mu ? yani ilk marş alırken istop etme olayı gaz - benzin pek fark etmiyo gibi. Gaz verince sorun yok ama bırakınca yine istop...
Soğuk havalarda daha fazla oluyor. Bir tavsiyeniz varsa sevinirim...


Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 14:34
Rolanti kontrol valfi yapar onu değiştirmen lasım ama ii para bana geçti oradan biliyorum :)

-------------
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...

Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model
1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II)
Otoban faresi :) ARh(+)


Mesajı Yazan: Murat_06
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 14:41
Ayıptır söylemesi kaç para geçti hocam.. :)


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 14:54
Orjinalini yazan: Murat_06 Murat_06 Yazdı:

Motor 1.8 ama 5K diye geçiyor zannedersem 8Valf oluyor.
LPG sıralı sistem olduğu için zaten ilk benzinde çalışmıyo mu ? yani ilk marş alırken istop etme olayı gaz - benzin pek fark etmiyo gibi. Gaz verince sorun yok ama bırakınca yine istop...
Soğuk havalarda daha fazla oluyor. Bir tavsiyeniz varsa sevinirim...
 
5K demek 5 kapı yanı hatchback demektır. onun onemı yok. motor 16v olması lazım. arac duz vıtes degıl mı ???
 
Ilk mars her zaman benzınle baslar sonra ısınınca lpg ye gecer... dogal olarak sogukta bu durum daha etkılı olur


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 15:00
Senın motorda bundan olması lazım... ???
 


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 15:09
şaheesere bak be aşağısı bile gözükmüyor Embarrassed

-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Murat_06
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 15:15

Evet araç düz vites... Cecoli hocam "Senın motorda bundan olması lazım... ??? " derken resim filan eklediyseniz işyeri sağoldun resim açmıyo bazen... göremiyorum yani... Ne yapabiliriz benim bu aracı adam etme konusunda ? Tavsiye edebileceğiniz bir usta olur mu ?



Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 15:17
Orjinalini yazan: Murat_06 Murat_06 Yazdı:

Evet araç düz vites... Cecoli hocam "Senın motorda bundan olması lazım... ??? " derken resim filan eklediyseniz işyeri sağoldun resim açmıyo bazen... göremiyorum yani... Ne yapabiliriz benim bu aracı adam etme konusunda ? Tavsiye edebileceğiniz bir usta olur mu ?

 
Evet ben oraya fotograf koydum. Aksam bakarsın... Fakat 97 98 99 model 1.8 lerde soyle bır uygulama var. Otomatık ıse 8V 103 motor takılmıs, duz vıtes ıse 16V 115 bg motor takılmıs. Senınkıde duz vıtes olduguna gore benımkı ıle aynı motora sahıp olman lazım
 
Ankara da tanıdıgım bıldıgım kımse yok...
Ancak Goral ın ıyı oldugunu soyluyorlar. Ankara lı arkadasların bu noktada bılgılerı varsa yardımcı olacaklardır


Mesajı Yazan: Murat_06
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 15:24
Bu konuyla sizden başka pek ilgilenen yok gibi... Ben satacam galiba bu arabayı...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 15:25
Orjinalini yazan: Murat_06 Murat_06 Yazdı:

Bu konuyla sizden başka pek ilgilenen yok gibi... Ben satacam galiba bu arabayı...
 
Bu motoru bılen azdırda o acıdan... Satmakta tabıkı sızın kendı tasarrufunuzda olan bır durum. Hayırlısı olsun...
 
Ben cok memnunum meselaGöz Kırpma Herkesde bılır aracımı...


Mesajı Yazan: Murat_06
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 15:33
Ben de arabamı seviyorum ama şu olaylar olmasa keyifle binecem...Wall


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 15:41
Orjinalini yazan: Murat_06 Murat_06 Yazdı:

Ben de arabamı seviyorum ama şu olaylar olmasa keyifle binecem...Wall
 
Araba bu yanı zamanla elbet bır yerlerı bozulacak. Dusunecek olursak 12 yasında bır arac. Kullansanızda kullanmasanızda zamanla bıryerlerı eskıyor...
 
Gereklı bakımları yaparsanız sızı memnun edecegını dusunuyorum. 306 ve 406 markamızın en saglam ve sorunsuz modellerıdır. Bunu herkes bılır. Ama bunların ıcınde sorundan kurtulamayanlarıda var tabıkıGöz Kırpma
 
Bunlar bıraz kullanım seklı ve ustalardan dolayı cok degısken.
 
 
Aracın km sı neydı ???


Mesajı Yazan: Murat_06
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 15:43
Araç 212 bini devirdi :) Bir de fren disklerinin ortalama ömrü ne kadardır bilir misiniz ?


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 15:51
Orjinalini yazan: Murat_06 Murat_06 Yazdı:

Araç 212 bini devirdi :) Bir de fren disklerinin ortalama ömrü ne kadardır bilir misiniz ?
 
212.000 ıyı bır km... Gecmıste ıyı bakıldıysa hıcbırsey olmaz. Ama bakılmamıssa problem cıkması cok normal.
 
Pekı komple gaz kelebegı bakımı yaptırdınız mı?
 
Fren dıskınınde omru cok degıskendır. Kalıtesıne gore ve kullanıma gore cok degısır. Genelde 2-3 balata degısımı olarak soyleyebılırım. Ona bakarsan benım 125.000 de dısklerı orjınal oldugunu sanıyorum. Ben 96.000 de almıstım...


Mesajı Yazan: Murat_06
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 16:00
Gaz kelebeği bakımı yapıldı. Elim kadar bi şey söktüler yanlış hatırlamıyorsam bi şeyler püskürtüp temizlediler. geçici bir çözüm oldu... Cecoli hocam sana da çok teşekkürler. derdimizi dinledin, başını ağrıttık kusura bakma... Lakin bir çözüm de bulamadık Gülme
 
 


-------------
99 Peugeot 306 XR 1.8 16V
0532 779 31 69


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 16:04
Orjinalini yazan: Murat_06 Murat_06 Yazdı:

Gaz kelebeği bakımı yapıldı. Elim kadar bi şey söktüler yanlış hatırlamıyorsam bi şeyler püskürtüp temizlediler. geçici bir çözüm oldu... Cecoli hocam sana da çok teşekkürler. derdimizi dinledin, başını ağrıttık kusura bakma... Lakin bir çözüm de bulamadık Gülme
 
 
 
Rıca ederım buradan ancak bu kadar olur. Arabayı gormeden daha ne yapmamızı beklıyorsun afedersın ??? Bılgısayara baglattın mı hıc?


Mesajı Yazan: Murat_06
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 16:10
Arabayı görmeden bir şey yapın demedik ki. En azından bir usta tavsiyesi istedik o kadar.
LPG önceden bigisayara girdi ama değişen bi şey yok...
 
 


-------------
99 Peugeot 306 XR 1.8 16V
0532 779 31 69


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 16:18
Orjinalini yazan: Murat_06 Murat_06 Yazdı:

Arabayı görmeden bir şey yapın demedik ki. En azından bir usta tavsiyesi istedik o kadar.
LPG önceden bigisayara girdi ama değişen bi şey yok...
 
 
 
Ankara lı olanlar arkadaslar usta noktasında daha ıyı yardımcı olacaklardır


Mesajı Yazan: Murat_06
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 16:22
Haklısınız da kimseden ses çıkmadı. En iyisi mi ben yeni bir konu başlığı açayım...


Mesajı Yazan: fatihceyhan
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 16:25
murta dostum dur bi dakika , konuyu açalı daha ne kadar olduki !! hele bir görsünler yardımcı olurlar.bildiğim kadarıyla 306 ların rolatide teklemesi oldukça yaygın,sorununuz inşallah en kısa zamanda çözülür

-------------
"81samara18"
306 GRİFFE 1998 MODEL



Mesajı Yazan: Murat_06
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 16:29
Sağolsun cecoli var. yoksa kendim çalıp kendim oynayacam :)


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 16:39
Orjinalini yazan: Murat_06 Murat_06 Yazdı:

Haklısınız da kimseden ses çıkmadı. En iyisi mi ben yeni bir konu başlığı açayım...
 
Yenı bır konu baslıgı acacak olursan sılmek zorunda kalırım afedersın yanı...
Fazla konu baslıgı acman dogru olmaz ve cok konu acılınca cevap alabılmen anlamına gelmez. Ayrıca bırılerı sana anında cevap vermek zorunda da degıl yanı. Belkı sordugun konu hakkıında bılgısı olan pek yoktur bunu bılemeyız. Burası soru sordugun an dogru bır sekılde cevabını alacagının garantısı olan bır yerde degıl yanı... Göz Kırpma Peugeot Destek Hizmetleri hıc degil yanı Sırıtma
 
Herkes nacızane bılgını dogrultusunda yardımcı olmaya calısır...Gülme


Mesajı Yazan: Murat_06
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 16:59
Tamam Anlaşıldı...


Mesajı Yazan: forewer_fb
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 17:00
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Orjinalini yazan: Murat_06 Murat_06 Yazdı:

Haklısınız da kimseden ses çıkmadı. En iyisi mi ben yeni bir konu başlığı açayım...
 
Yenı bır konu baslıgı acacak olursan sılmek zorunda kalırım afedersın yanı...
Fazla konu baslıgı acman dogru olmaz ve cok konu acılınca cevap alabılmen anlamına gelmez. Ayrıca bırılerı sana anında cevap vermek zorunda da degıl yanı. Belkı sordugun konu hakkıında bılgısı olan pek yoktur bunu bılemeyız. Burası soru sordugun an dogru bır sekılde cevabını alacagının garantısı olan bır yerde degıl yanı... Göz Kırpma Peugeot Destek Hizmetleri hıc degil yanı Sırıtma
 
Herkes nacızane bılgını dogrultusunda yardımcı olmaya calısır...Gülme
+999


-------------
İETT, metrobüs, dolmuş, vapur :)hala peugeot sevdalısı
B Rh(+) 0533 484 26 08


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 18:06
kardeşim aracı hemen satma ... bak bana araba 17 bine maal oldu bana .. şimdi en ufak bir sorun yok.. uzun yıllarda skıntı çıkarmaz.. keyifle biniyorum.. modifiyeye ayırdığım paramı gömdüm komple ön takıma... napalım kısmet böleymiş... batımmı gidiyor abi .. daha çorludan yeni geldim  170-180-190 yolun durumuna göre akıyorum tık ses yok.. onca masraf ettim değdi doğrusu.. o yüzden hemen satma yaptır ufak ufak.. beni sitede çoğu kişi bilir ilk aldığımda neler çekmiştim.. :))) 700 krş yakıodu araba... ateşleme bobininden kelebek boğazı temizliğine motor hava tahliye borusundan rolanti valfine :))) neyse saymayacağım daha :)) aracını sev ufak ufak yaptır... 


Mesajı Yazan: tazmaniac
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 19:51
şimdi önce şu ilk marş düşünceni bırak cecolinin sorduğu gibi özellikle benzinde yapıyo mu yamıyo mu ona bi emin olman lazım anahtardan lpgy tamamen kapat arabayı 2-3 gün benzinde kullan tabi eğer sorunun kesin nerden olduğunu bulmak istiyorsan.yoksa o usta bu usta debelenir durursun

önce onu bir yap ondan sonra tekrar fikir vermeye çalışalım ama şimdilik tarifine göre benim aklıma gelen ihtimaller oksijen sensörü, map sensörü yada rölanti düzenleyicisi gibi


Mesajı Yazan: Murat_06
Mesaj Tarihi: 25 Temmuz 2011 Saat 08:41
Orjinalini yazan: by_ersin by_ersin Yazdı:

kardeşim aracı hemen satma ... bak bana araba 17 bine maal oldu bana .. şimdi en ufak bir sorun yok.. uzun yıllarda skıntı çıkarmaz.. keyifle biniyorum.. modifiyeye ayırdığım paramı gömdüm komple ön takıma... napalım kısmet böleymiş... batımmı gidiyor abi .. daha çorludan yeni geldim  170-180-190 yolun durumuna göre akıyorum tık ses yok.. onca masraf ettim değdi doğrusu.. o yüzden hemen satma yaptır ufak ufak.. beni sitede çoğu kişi bilir ilk aldığımda neler çekmiştim.. :))) 700 krş yakıodu araba... ateşleme bobininden kelebek boğazı temizliğine motor hava tahliye borusundan rolanti valfine :))) neyse saymayacağım daha :)) aracını sev ufak ufak yaptır... 
Şimdilik aracı satma fikrinden caymış durumdayım :) LPG problemi çözülürse her şeyini parça parça yaptırmayı düşünüyorum... Ama ankarada bir usta tavsiyesine de ihtiyacım var...


Mesajı Yazan: Murat_06
Mesaj Tarihi: 25 Temmuz 2011 Saat 08:47
Orjinalini yazan: tazmaniac tazmaniac Yazdı:

şimdi önce şu ilk marş düşünceni bırak cecolinin sorduğu gibi özellikle benzinde yapıyo mu yamıyo mu ona bi emin olman lazım anahtardan lpgy tamamen kapat arabayı 2-3 gün benzinde kullan tabi eğer sorunun kesin nerden olduğunu bulmak istiyorsan.yoksa o usta bu usta debelenir durursun

önce onu bir yap ondan sonra tekrar fikir vermeye çalışalım ama şimdilik tarifine göre benim aklıma gelen ihtimaller oksijen sensörü, map sensörü yada rölanti düzenleyicisi gibi
Hocam benzinde de denedim ve sonuç aynı oldu. Ustanın biri baktı ve hava aldığını söyledi. Büyük ihtimal kelebek contasındanmış. Ne dersiniz olabilir mi ?


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 25 Temmuz 2011 Saat 08:59
Orjinalini yazan: Murat_06 Murat_06 Yazdı:

Orjinalini yazan: tazmaniac tazmaniac Yazdı:

şimdi önce şu ilk marş düşünceni bırak cecolinin sorduğu gibi özellikle benzinde yapıyo mu yamıyo mu ona bi emin olman lazım anahtardan lpgy tamamen kapat arabayı 2-3 gün benzinde kullan tabi eğer sorunun kesin nerden olduğunu bulmak istiyorsan.yoksa o usta bu usta debelenir durursun

önce onu bir yap ondan sonra tekrar fikir vermeye çalışalım ama şimdilik tarifine göre benim aklıma gelen ihtimaller oksijen sensörü, map sensörü yada rölanti düzenleyicisi gibi
Hocam benzinde de denedim ve sonuç aynı oldu. Ustanın biri baktı ve hava aldığını söyledi. Büyük ihtimal kelebek contasındanmış. Ne dersiniz olabilir mi ?
 
Olabılır. Manıfold contasından da olabılır. LPG hortumlarından da yapabılır... Iyı bır ustanın ıtınalı bır sekılde kontrol etmesı gerekır...


Mesajı Yazan: Murat_06
Mesaj Tarihi: 25 Temmuz 2011 Saat 09:28
Sadece Reno ve Pejo'ya bakan bir usta buldum. İlk izlenimde güven veriyor. İnşallah işinin ehlidir de şu marş olayını çözer. Sonuçları paylaşacağım :)


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 25 Temmuz 2011 Saat 09:35
Orjinalini yazan: Murat_06 Murat_06 Yazdı:

Sadece Reno ve Pejo'ya bakan bir usta buldum. İlk izlenimde güven veriyor. İnşallah işinin ehlidir de şu marş olayını çözer. Sonuçları paylaşacağım :)
 
Hayırlısı bakalım...


Mesajı Yazan: Murat_06
Mesaj Tarihi: 25 Temmuz 2011 Saat 12:01
Amin... Thumbs Up


Mesajı Yazan: Murat_06
Mesaj Tarihi: 28 Temmuz 2011 Saat 09:26

Sorun çözüldü gibi... Benim fan kafasına göre çalışıyomuş. Fan beyni sizlere ömür. (oksitlenmiş) Bi de fan müşürü değişti. Fan çalıştığı için motor tam ısınmıyomuş. Gaz kelebeğine de güzel bir temizleme işlemi yapıldı ve LPG ayarı yapıldı. Şimdilik sorun yok gibi duruyor... İnş. böyle kalır Thumbs Up



Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 28 Temmuz 2011 Saat 09:35
Orjinalini yazan: Murat_06 Murat_06 Yazdı:

Sorun çözüldü gibi... Benim fan kafasına göre çalışıyomuş. Fan beyni sizlere ömür. (oksitlenmiş) Bi de fan müşürü değişti. Fan çalıştığı için motor tam ısınmıyomuş. Gaz kelebeğine de güzel bir temizleme işlemi yapıldı ve LPG ayarı yapıldı. Şimdilik sorun yok gibi duruyor... İnş. böyle kalır Thumbs Up

 
Abıcım fan ıstedıgı kadar calıssın termostat ne gune duruyor??? Bana pek mantıklı gelmedı. Ayrıca motor ısınmıyorsa boyle bır durumu senın anlaman gerekırdı.
 
Hararet gostergesını takıp etmıyormuydun hıc??? 90 a gelmıyormuydu


Mesajı Yazan: Murat_06
Mesaj Tarihi: 28 Temmuz 2011 Saat 09:41
Zaten onu fark ettiğim için gittim ustaya... hararet 80 e filan anca geliyodu... açıkçası bu konularda pek bilgili biri değilim... O zaman gaz kelebeği temizliği ve ayarı ile alakalı olabilir mi ?


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 28 Temmuz 2011 Saat 09:43
egerkı motor ısınmıyorsa termostatını degıstırmen lazım. yanı erken acılıyor.
 
ama yınede bu ısınma ıle soyledıklerının alakası olmadıgını dusunuyorum ama acep lpg regulatorune gelen su sırkulasyonun nasıl. aracının durumunu gormeden bılmeden konusmakta cok zor...


Mesajı Yazan: Murat_06
Mesaj Tarihi: 28 Temmuz 2011 Saat 09:50
Ankarada olsaydın aracı sana getirirdim... :)
Keşke bu işlerden biraz anlasaydım da sorularına cevap verebilseydim.
Unutmadan şu anda motorun ısınma sorunu yok. 90 a geliyo yani.
Benim bu dediğim fan, motor fanı oluyo herhalde... ?


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 28 Temmuz 2011 Saat 09:54
Orjinalini yazan: Murat_06 Murat_06 Yazdı:

Ankarada olsaydın aracı sana getirirdim... :)
Keşke bu işlerden biraz anlasaydım da sorularına cevap verebilseydim.
Unutmadan şu anda motorun ısınma sorunu yok. 90 a geliyo yani.
Benim bu dediğim fan, motor fanı oluyo herhalde... ?
 
Tabıkı motor fanı oluyor Sırıtma Normalde bızım aracta 100C gıbı fan acması gerek. Benımkı 85C den asagı asla dusmez.


Mesajı Yazan: Murat_06
Mesaj Tarihi: 28 Temmuz 2011 Saat 09:59
Cecoli senin ankaraya yolun düşmüyo mu ya Sırıtma Ordaki usta zamanında göral'da kısım şefliği yapmış, 1.8 ve 2.0 motorarda lpg nin uyumsuz olduğunu söylüyo.
hatta istersen atiker iç anadolu bölge bayiine gidelim kaputu açıp kapatmaları bir olur dedi. senin araçta bir problem yok di mi ?


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 28 Temmuz 2011 Saat 12:10
Orjinalini yazan: Murat_06 Murat_06 Yazdı:

Cecoli senin ankaraya yolun düşmüyo mu ya Sırıtma Ordaki usta zamanında göral'da kısım şefliği yapmış, 1.8 ve 2.0 motorarda lpg nin uyumsuz olduğunu söylüyo.
hatta istersen atiker iç anadolu bölge bayiine gidelim kaputu açıp kapatmaları bir olur dedi. senin araçta bir problem yok di mi ?
 
Yolum Ankara ya hıc dusmez :)) Fakat kısmetse Eylul de oraya gelecegım.
 
Yalnız sen bızım motorlara lpg uymadıgını soyleyenlere selamımı soyle bana bır sutlu kahve getırsınler Göz Kırpma Ben cok memnunum. hıcbır problem yok...
 
Bolge bayıyı de olsa ısı cok ıyı bılıyor veya her aracı motoru ıyı tanıyor anlamına gelmez. Ben bu araca sahıbım ve 30.000 km olacak bınıyorum bır fııl. İspatı burada yanı Sırıtma Baskasının ne dedıgı benı ılgılendırmez...
 
Yakıtını cekısını problemsızlıgını herkes bılır. Herkesınkınden cok daha once lpg ye gecer. Yalnız bu durumlar hep benım eserım onu soylemem gerekır...
 
Ayrıca aracın cekısını gormek ıstersen Edırne' ye gıderken cektıgımız vıdeoyu ızle. Orada zaten lpg ıle gıdıyorduk benzıne de aldık ama hıcbırsey degısmedı. Yanı benzındekı gucu lpg dede alıyorum... Daha ne olsun...
 
http://www.youtube.com/watch?v=nXq4DOyVRuw" rel="nofollow - http://www.youtube.com/watch?v=nXq4DOyVRuw


Mesajı Yazan: Murat_06
Mesaj Tarihi: 28 Temmuz 2011 Saat 17:02
Süpersiniz ya video'ya şimdi bakabildim. Daha ne olsun ibre sonuna dayanmış Star
Olmadı ben yolumu istanbula düşürecem... Göz Kırpma 


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 28 Temmuz 2011 Saat 17:06
Orjinalini yazan: Murat_06 Murat_06 Yazdı:

Süpersiniz ya video'ya şimdi bakabildim. Daha ne olsun ibre sonuna dayanmış Star
Olmadı ben yolumu istanbula düşürecem... Göz Kırpma 
 
O vıdeodakı sana gostermemdekı amac ıbrenın durumu degılde benzınle lpg nın denklıgı yanı Göz Kırpma
 
Sen yolunu buraya dusurebılırsen guzel olur tabı Gülme


Mesajı Yazan: Murat_06
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2011 Saat 11:42
Tamam anlaştık o taraflara gelirsem haber ederim Gülme


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2011 Saat 11:43

Tamam gel beklerız...

Son durum nasıl ??? Arıza ısıgı yanmıyormuydu ?


Mesajı Yazan: turan306xr
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2011 Saat 11:52

Merhaba arkadaşım. 2 aydır bende bu sorunla uğraşıyordum. Ve en sonunda dün bu sorunu çözdük. Şu anda bir problemim kalmadı ne kadar sevindiğimi anlatamam.



-------------
TURAN 306 XR 1997 OTOMATİK
0532 226 52 94 HADIMKÖY/İSTANBUL


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2011 Saat 11:56
Orjinalini yazan: turan306xr turan306xr Yazdı:

Merhaba arkadaşım. 2 aydır bende bu sorunla uğraşıyordum. Ve en sonunda dün bu sorunu çözdük. Şu anda bir problemim kalmadı ne kadar sevindiğimi anlatamam.

 
Insallah bır daha yasamazsında rahat rahat aracına bınersın Göz Kırpma


Mesajı Yazan: Murat_06
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2011 Saat 11:57
Senin adına çok sevindim arkadaşım. Sorunu nasıl çödünüz acaba ?


Mesajı Yazan: turan306xr
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2011 Saat 12:00
Merhaba Murat telefonunu verirsen sana yardımcı olabilirim. Benim telefonum 0532 226 52 94
tamircine benim söylediklerimi anlatırsan senin aracın sorunu giderilir.


-------------
TURAN 306 XR 1997 OTOMATİK
0532 226 52 94 HADIMKÖY/İSTANBUL


Mesajı Yazan: turan306xr
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2011 Saat 12:05
Bizim araçlar elektronik. ihtiyaçları kadar yakıt alıp kullanırlar. Fakat lpg takılınca iş değişiyor. lpg yakmaya alışan araç benzine geçince aptallaşıyor. Bir müddet benzinle gidince bu seferde lpg de aptallaşıyor. Önce lpg memelerinin kaçlık olduğunu bana bildir. aracın 1,8 ise 1,5 lik meme takılması gerekiyor. memelerin düzgün ise lpg ayarına gideceksin. Kutup başlarını çıkarıp 10 dk bekledikten sonra takıp motoru çalıştır. bir müddet benzinde çalışsın benzin ayarını kendisi yapacaktır. Sonra lpg ye geç ve lpg ayarını bilgisayarla yaptır. lpg giriş ve ilk gaz yeme ayarlarını yaptır. Sonrasında yolun açık olsun.

-------------
TURAN 306 XR 1997 OTOMATİK
0532 226 52 94 HADIMKÖY/İSTANBUL


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2011 Saat 12:25
Orjinalini yazan: turan306xr turan306xr Yazdı:

Bizim araçlar elektronik. ihtiyaçları kadar yakıt alıp kullanırlar. Fakat lpg takılınca iş değişiyor. lpg yakmaya alışan araç benzine geçince aptallaşıyor. Bir müddet benzinle gidince bu seferde lpg de aptallaşıyor. Önce lpg memelerinin kaçlık olduğunu bana bildir. aracın 1,8 ise 1,5 lik meme takılması gerekiyor. memelerin düzgün ise lpg ayarına gideceksin. Kutup başlarını çıkarıp 10 dk bekledikten sonra takıp motoru çalıştır. bir müddet benzinde çalışsın benzin ayarını kendisi yapacaktır. Sonra lpg ye geç ve lpg ayarını bilgisayarla yaptır. lpg giriş ve ilk gaz yeme ayarlarını yaptır. Sonrasında yolun açık olsun.
 
Idda etmemekle beraber 1.5mm lık memenın kucuk gelecegını dusunuyorum.
Benım aracımda 2.0 mm lık nozul takılı ama gaz basıncı 0.9 barda. enjeksıyon surelerım benzınle bırebır aynı...


Mesajı Yazan: turan306xr
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2011 Saat 12:48

1,8 cc 1,5 cc demek istedim. Benim aracımda 1,9 cc lik aracın memeleri takılıydı.



-------------
TURAN 306 XR 1997 OTOMATİK
0532 226 52 94 HADIMKÖY/İSTANBUL


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2011 Saat 14:21
Orjinalini yazan: turan306xr turan306xr Yazdı:

1,8 cc 1,5 cc demek istedim. Benim aracımda 1,9 cc lik aracın memeleri takılıydı.

 
Burada bırım yanlıslıgı var. Bırım "cc" degıldır. cc bır hacmı ıfade eder. Burada ıfade edılmesı gereken noktda delıgın capıdır. Memenın yanı nozulun capıdır. 1.5 1.8 yada 2.0 de olsa mılımetredır yanı mm Göz Kırpma
 
Sız 1.9mm lık ten 1.5 e dusuruldugunu ıfade etmıssınız. Ama bende 1.5mm lık memenın motorunuz ıcın yetersız olabılecegı gorusundeyım. Acaba basıncmı yuksek tutuldu dıye dusunuyorum. Bırde enjektor surelerı ne durumda ona bakmak lazım...
 
Benımkınde 2.0mm meme takılıyken basıncta 0.9 barda ıken enjektor zamanlaması benzınle tam denk... egrı ust uste cıkıyor...


Mesajı Yazan: Murat_06
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2011 Saat 14:29
Orjinalini yazan: turan306xr turan306xr Yazdı:

Merhaba Murat telefonunu verirsen sana yardımcı olabilirim. Benim telefonum 0532 226 52 94
tamircine benim söylediklerimi anlatırsan senin aracın sorunu giderilir.
Öncelikle bu konudaki yardımcı paylaşımınız için teşekkürler.
Benim bu lpg nin rolanti oynama - istop olayı kış aylarında oldukça fazla oluyor.
Şimdilik gaz kelebeği temizlendi ve lpg ayarı yapıldı.
Şu anda bir sıkıntı çıkarmıyor gibi ama daha öncede geçici çözümler yapılmıştı.
Ve berlirli bir zaman sonra arıza tekrar baş göstermişti.
Turan hocam sizin cep numaranızı aldım. Şu an çok yoğunum, bi ara siz arıyacağım.
Bu da benim cep 532 779 31 69


-------------
99 Peugeot 306 XR 1.8 16V
0532 779 31 69


Mesajı Yazan: Murat_06
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2011 Saat 14:33
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

[QUOTE=turan306xr]
Sız 1.9mm lık ten 1.5 e dusuruldugunu ıfade etmıssınız. Ama bende 1.5mm lık memenın motorunuz ıcın yetersız olabılecegı gorusundeyım. Acaba basıncmı yuksek tutuldu dıye dusunuyorum. Bırde enjektor surelerı ne durumda ona bakmak lazım...
 
Benımkınde 2.0mm meme takılıyken basıncta 0.9 barda ıken enjektor zamanlaması benzınle tam denk... egrı ust uste cıkıyor...
Cecolinin yorumundan sonra benim kafa biraz karıştı. Zaten pek bi şey anlamıyordum. Gülme Sonra faydalı olcak diye zararlı bi şey yapmış olmayalım Nuke

-------------
99 Peugeot 306 XR 1.8 16V
0532 779 31 69


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2011 Saat 14:41
Yalnız soyle bırsey var. Turan abımızın motoru 8V bızımkı 16V. Hıcbıryerı hıcbırseyı benzemıyor tamamen farklı motorlar. Mesela 16V olan yarı sıralı puskurtme yapıyor, 8V olan full grup puskurtuyor...
 
Genel olarak lpg ayarı dogru olmadıgında benzın egrısı bozulabılıyor ve bu sefer motor benzınde sıkıntı cıkarmaya baslayabılıyor...
 
Genel olarak lpg de 3 tane degısken vardır.
 
- Nozül çapı
- Gaz basıncı
- Enjektör süresi


Mesajı Yazan: Murat_06
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2011 Saat 15:01
Bu işe hiç kalkışmayalım mı dersin ? sonuçta dediğin gibi motorların valfleri de tutmuyor işleme şekilleri de. Denemenin bi zararı olabilir mi acaba. 1,5 mm meme pahalı bi şey mi :)

-------------
99 Peugeot 306 XR 1.8 16V
0532 779 31 69


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2011 Saat 15:16
Orjinalini yazan: Murat_06 Murat_06 Yazdı:

Bu işe hiç kalkışmayalım mı dersin ? sonuçta dediğin gibi motorların valfleri de tutmuyor işleme şekilleri de. Denemenin bi zararı olabilir mi acaba. 1,5 mm meme pahalı bi şey mi :)
 
Denemek cok bırsey degılde sadece memeyı takmakla bıtmez. Tamamen araca yenıden ayar yapmak lazım. O kadar basıt degıl yanı... Cunku meme kuculunce suankıne gore daha az gaz motora gıdecek. Acaba suan gıden gaz fazla mı ona bakmak lazım. Belkı suankı bıle yetersız veya gaz basıncı dusuk yada yuksek???
 
Oncelıkle tespıt yapmak lazım... Bunun ıcın ıyı usta lazım. 3 degıskenı yukarıda yazdım. Temel verı enjeksıyon suresıdır. Fakat enjeksıyon suresını denkledıgınızde de ıs bıtmıs degıldır. Benzın ıle aynı enjeksıyon suresınde gecen gaz mıktarı acaba yeterlımı yetersızmı yada fazlamı???
 
Bu sıralı gaz sıstemının adaptasyonunu yapmak profesyonellık ısteyen bır konu...


Mesajı Yazan: turan306xr
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2011 Saat 18:11

Cecoli doğru söylüyor. Çok iyi bir lpg ustası senin işini görebilir. İstanbulda olsaydın yardımcı olabilirdik. Ankara'da taksicilerden yardım alabilirsin. Yakıt onlar için çok önemli onun için iyi ustaları bilirler.



-------------
TURAN 306 XR 1997 OTOMATİK
0532 226 52 94 HADIMKÖY/İSTANBUL



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net