Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Lambda sensörü arızası :(

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=16546
Tarih: 20 Nisan 2024 Saat 08:13
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: Lambda sensörü arızası :(
Mesajı Yazan: vbmaster
Konu: Lambda sensörü arızası :(
Mesaj Tarihi: 21 Temmuz 2011 Saat 23:00
Arkadaşlar bilgisyar bağlattım çekişteki problem için araç benzinli 2000 model 1,6 8v bilgisayarda enjektör bobini ve lamda sensörü arızası çıktı. nedir bunlar ? usta sildi bir kaç gün gez gel bir daha okuyalım dedi tekrar ederse bakarız falan vakit yoktu çıktım ne diyorsunuz?

-------------
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...

Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model
1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II)
Otoban faresi :) ARh(+)



Cevaplar:
Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 21 Temmuz 2011 Saat 23:06
arkadaşlar service boxta model bu fiyat hakkında bilgisi olan va rmı?

http://imageshack.us/photo/my-images/651/kb59f10a.jpg/" rel="nofollow">

Uploaded with http://imageshack.us" rel="nofollow - ImageShack.us


-------------
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...

Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model
1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II)
Otoban faresi :) ARh(+)


Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 21 Temmuz 2011 Saat 23:09
oha 
0000597074ATEŞLEME BOBİNİ< ="text" name="quantity" maxlength="7" size="5" value="1" ="zone" myreadonlyattr="false" style="margin-top: 0px; margin-right: auto; margin-bottom: 0px; margin-left: auto; padding-top: 0px; padding-right: 0px; padding-bottom: 0px; padding-left: 0px; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 12px; text-align: center; ">188,38 TRY  222,29 TRY  222,29 TRY  
 

sevice boxtaki fiyatını buldum


-------------
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...

Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model
1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II)
Otoban faresi :) ARh(+)


Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 21 Temmuz 2011 Saat 23:09
abi yok mu yan sanayisi falan bir de şu lamda sensörü ne zıkkım ya gece gece asabım bozuldu yaaa

-------------
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...

Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model
1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II)
Otoban faresi :) ARh(+)


Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 21 Temmuz 2011 Saat 23:18
oksijen sensörüymüş ...

-------------
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...

Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model
1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II)
Otoban faresi :) ARh(+)


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 21 Temmuz 2011 Saat 23:55

vbmaster genelde kötü hava yakıt karışımnda arıza lambası yakar. bazende sensörün ölçüm yaptığı ucu kurum yapar ve ölçemediği için arıza kaydı verir.

 
çekişin düşmesi için yakıtın az geliyor da olabilir. eğer benzin pompanda sıkıntı varsa yakıt az geldiği için bobin arızası verebilir, yakıt az geldiği için yeterli hava yakıt karışımı olmaz ve bunu takiben de oksijen sensörü arızası çıkıyor olabilir.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 00:56
obaaa peki sorunu şöyle anlatayım :

1 usta buji çatlamış olabilir dedi yarın bakcaz
diğer usta enjektörler aşınmıştır değiştir dedi
bir diğeri oksijen sensöründen olur dedi 
şimdi bir de benzin poımpası diyorsun ki gayet mantıklı geldi bana

peki bunların hangisi nasıl anlarım :)


-------------
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...

Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model
1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II)
Otoban faresi :) ARh(+)


Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 00:58
sorunu bir kez daha tarif ediyorum: araç giderken sanki gaz pedalı teli kopuyorda işlevini yitiriyor gibi basıyorum gitmiyor sonra pat sarı ışık.gazı sonuna kadar dayıyorum atlaya atlaya gidiyoır 2sn bir gaza basıp çekmek gibi. arabayı istop edip çalıştırınca canavar sanki bir şey ok.

sorun NEDEN OLABİLİR yalvarıyorum biri fikir versin çıldırtacak beni :)


-------------
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...

Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model
1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II)
Otoban faresi :) ARh(+)


Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 01:42
Orjinalini yazan: vbmaster vbmaster Yazdı:

sorunu bir kez daha tarif ediyorum: araç giderken sanki gaz pedalı teli kopuyorda işlevini yitiriyor gibi basıyorum gitmiyor sonra pat sarı ışık.gazı sonuna kadar dayıyorum atlaya atlaya gidiyoır 2sn bir gaza basıp çekmek gibi. arabayı istop edip çalıştırınca canavar sanki bir şey ok.

sorun NEDEN OLABİLİR yalvarıyorum biri fikir versin çıldırtacak beni :)

önce çıldırma sakin ol ustalarımız gerekli şeyi yazar, inan belkide çok küçük birşeydir önce sorunu kesin belirle yaptırma kısmında yer öneririz


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 01:49
arkadaşım benimde başıma buna benzer bişey geldi ya bujilerden yada ama dahada kötüsü bobinden eğer bobinse biraz tuzlu..


Mesajı Yazan: axi206
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 07:41
Orjinalini yazan: vbmaster vbmaster Yazdı:

sorunu bir kez daha tarif ediyorum: araç giderken sanki gaz pedalı teli kopuyorda işlevini yitiriyor gibi basıyorum gitmiyor sonra pat sarı ışık.gazı sonuna kadar dayıyorum atlaya atlaya gidiyoır 2sn bir gaza basıp çekmek gibi. arabayı istop edip çalıştırınca canavar sanki bir şey ok.

sorun NEDEN OLABİLİR yalvarıyorum biri fikir versin çıldırtacak beni :)


hava akısmetresınden suphelenen olmadı mı. oksıjen sensoru bıldıgım kadaryıla kontak acıp kapatmayla duzelmez.oksıjen sensoru bozuksa arac hep cekısten dusuktur,fazla yakar,cıg benzın kokusu salar.




Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 09:05
Orjinalini yazan: axi206 axi206 Yazdı:

Orjinalini yazan: vbmaster vbmaster Yazdı:

sorunu bir kez daha tarif ediyorum: araç giderken sanki gaz pedalı teli kopuyorda işlevini yitiriyor gibi basıyorum gitmiyor sonra pat sarı ışık.gazı sonuna kadar dayıyorum atlaya atlaya gidiyoır 2sn bir gaza basıp çekmek gibi. arabayı istop edip çalıştırınca canavar sanki bir şey ok.

sorun NEDEN OLABİLİR yalvarıyorum biri fikir versin çıldırtacak beni :)


hava akısmetresınden suphelenen olmadı mı. oksıjen sensoru bıldıgım kadaryıla kontak acıp kapatmayla duzelmez.oksıjen sensoru bozuksa arac hep cekısten dusuktur,fazla yakar,cıg benzın kokusu salar.


 
aracı stop edince tekrar çalıştırınca düzeliyormuş ozaman sensör olamaz mı diyelim.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: semsword
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 09:50
Çok enteresan, yaşlandım mı diyor acaba bu.. Aynı şey benim de başıma geldi tam 2 hafta önce (2000 model 206 1,6XT)... 

Beylikdüzünde E-5'te trafik oldu, hava deli gibi sıcaktı dur-kalk yaparken hararet 100'ü gösteriyordu, birden araba sanki bujiler ıslanmış gibi davranmaya başladı. O şekilde güç bela kenara çektim, stop ettim tekrar çalıştırdım canavar gibi. Gün içinde bir kaç kere yaptı aynı şeyi. Allah'a şükür o günden beri sorun yok. Bir kaç çalıştırma sonrası motor ışığı da söndü. Bir kaç ay önce de aynısını yapmıştı.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 10:55
oksijen sensörü ekzostan çıkan dumanla ilgili sanırım bendende arıza lambası yanmıştı ordanmış sildi usta bidahada yapmadı sensörü iptal etmişte olabilir ama mekanikle alakası yok sanırım


Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 12:27
peki hava akışmetresi nedir nerede bulunur arızalı oluğ olmadığını nasıl anlarım hemen değitireyim ucuzdan başlayacam :)

-------------
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...

Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model
1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II)
Otoban faresi :) ARh(+)


Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 12:27
orunu bir kez daha tarif ediyorum: araç giderken sanki gaz pedalı teli kopuyorda işlevini yitiriyor gibi basıyorum gitmiyor sonra pat sarı ışık.gazı sonuna kadar dayıyorum atlaya atlaya gidiyoır 2sn bir gaza basıp çekmek gibi. arabayı istop edip çalıştırınca canavar sanki bir şey ok.

hava akışmetresi ismi ne olarak geçer


-------------
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...

Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model
1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II)
Otoban faresi :) ARh(+)


Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 12:37
hocam kaç para bu zıkkım arızalı olduğunu nasıl anlarım bilgisayrda arıza vermez miydin ondan olsa

-------------
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...

Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model
1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II)
Otoban faresi :) ARh(+)


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 13:39
2000 model 1,4 8v quicksilver lpg yok sadece benzin  buji değiştireceğim önerilerinizi alabilir miyim?


Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 14:19
valla ben hala değiştirmedim bakıyorum karar verince haber ederim ama aklımdan şu ultrasonic zıkkımlardan takmak geçiyor

-------------
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...

Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model
1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II)
Otoban faresi :) ARh(+)


Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 14:19
şu hava debimetresinin yerini bilen var mı 206 da resmi falan olan ben sökebilir miyim?

-------------
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...

Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model
1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II)
Otoban faresi :) ARh(+)


Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 14:27
hava debimetresini sökebilir miyim ve yan sanayisi kaç para tavsiye eder misiniz? oksijen sensörü de bizim değiştirebileceğimiz bir şey değil mi?

-------------
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...

Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model
1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II)
Otoban faresi :) ARh(+)


Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 14:35
güncel söken yok mu şu zıkkımı

-------------
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...

Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model
1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II)
Otoban faresi :) ARh(+)


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 14:35
onu sen değiştiremesin. fiyatıda orjinali 250-300 arası
 
bosch markasıda 150-170 di en son. ne fark var diyeceksin. ikiside bosch (: Orjinali kutusunda.
 
bu şekilde forumda nekadardır gibi fiyat sorarsan net cevap almayabilirsin bizde senin gibi kullanıcıyız. sen sponsor şahin peugeot'u ara o sana yardımcı olacaktır.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: semsword
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 14:45
Orjinalini yazan: vbmaster vbmaster Yazdı:

hava debimetresini sökebilir miyim ve yan sanayisi kaç para tavsiye eder misiniz? oksijen sensörü de bizim değiştirebileceğimiz bir şey değil mi?

Sizin sorun "hava debimetresi"nde miymiş?


Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 14:56
bilmiyorum ama ilk defa hava debimetresi diyen biri çıktı onu değiştimeyi düşündüm sanırım en ucuz parça o :)

-------------
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...

Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model
1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II)
Otoban faresi :) ARh(+)


Mesajı Yazan: tazmaniac
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 20:05
yahu iyide makine zaten arızayı göstermiş niye deneme yanılmayla paranı harcıyasun arkadaşım?
bırak ona bakan usta karar versin..bu arada şu an bahsettiğin kesiklik dışında arıza lamban yanıyor mu?tahminim oksijen sensörüyle beraber enjektör bobini bozuk olmasa da bozuk gösterebilir çünkü enjektörlerin açılış-kpanaış sürelerini de ayarlar oksijen sensörü


Mesajı Yazan: ersinizmit
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 23:38
arkadaşlar ben taksiciyim bende citroen xsara var2000 model 1.6 8v 300binde 206larla aynı motora sahip lpg var 32litre lpg ile şehir içi 290-300km şehirdışı 430-450 arası gidiyor ben buaçda herşeyi denedim birkere oksijen sontasını değiştirin çok fark yapar 130/150tl arası bujilerinide orjinal takmayın bohş marka takın hava filtresi de okadar önemli deyil yanlış anlamayın siz senede 10bin yaparsınız ben 10bini 45günde yapıyorum çok uğraştım bu arabayla 206larla aynı devirsaati oynama yapıyorsa kelebek senserü arızalıdır dediğim gibi oksijen müşür sontasını eksozdadır çıkan gazı ölçer ona göre beyine talimat verir arızalı ise araç çok yakar çekiş düşer


Mesajı Yazan: peugeotefe
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2011 Saat 23:43

Öncelikle geçmiş olsun konuya göz gezdirdim hava debimetresi denmiş sanırım manifold basınç sensörü (map) sensöründen bahsediyor arkadaşlar?.1 olasılık bobinde çatlak olabilir ve bu karşılık araçta çalışma probelm yaşanır bunun içinde eksozdan çıkan gaz normal olmadığı için direk oksijen sensörü kendi arıza alır test cihazına bağladığınız taktirde oksijen sensörü arızası verir.2. olasılık map sensörü dediğimiz parça manifolttaki basıncı ayarlayamadığı için motorun çalışması aptallaşır gaz yerken 2 veya 3 silindire düşer ve araba american arabaları gibi öksürerek gaz yemeye başlar bunlar en büyük ihtimaller.aracını işinin ehli olan bir peugeot ustasına götürürsen arızanı çözer.Geçmiş olsun



-------------
PEUGEOT YEDEK PARÇA TAMİR BAKIM SERVİSİ


Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 24 Temmuz 2011 Saat 02:39
şu map sensörü nerede bulunur aracın ve takribi kaç paradır

-------------
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...

Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model
1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II)
Otoban faresi :) ARh(+)


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 24 Temmuz 2011 Saat 02:45
Orjinalini yazan: vbmaster vbmaster Yazdı:

şu map sensörü nerede bulunur aracın ve takribi kaç paradır


Yeri:








Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 24 Temmuz 2011 Saat 02:47
anaaa şu bizim güccük parça hep görüyorum da bak ne olduğunu  öğrenmek şimdi nasip oldu fiyat da boyut kadar ufak mı :)

-------------
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...

Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model
1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II)
Otoban faresi :) ARh(+)


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 24 Temmuz 2011 Saat 08:55
Fiyati konusunda bir bilgim yok Gülme


Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 24 Temmuz 2011 Saat 09:16
Peki bir sorum daha olacak bir arkadaşın dediği gib üstte ya benzin pompası arızalı ise ? onun arızalı olup olmadığını nasıl anlarım. bu sorunla beraber araç aşırı felaket anormal berbat bir yakıt sarfiyatı var. şehir içi 0,49 krş

sorun bobinde ise ya da oksijen sensöründe farkı nasıl anlarım hangisini değiştireyim. 

80 lirya yerli bobin varmış ama elinde patlar dediler :) ne dersiniz markası var mı bu işlerin ?


-------------
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...

Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model
1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II)
Otoban faresi :) ARh(+)


Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 24 Temmuz 2011 Saat 12:53
var mı bobin değiştiren ?

-------------
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...

Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model
1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II)
Otoban faresi :) ARh(+)


Mesajı Yazan: hakann83
Mesaj Tarihi: 24 Temmuz 2011 Saat 17:40
Bak şimdi pejo kullanıyosan bazı parçaların ucuzunu bulman veya bulursanda kalitesiz olacağından kısa sürede tekrarlama ihtimalin yüksek. Onun için sana çıkaracağı parçaları almadan bi piyasa araştırması yapmanı tavsiye ederim. Sonra ortalamaya yakın olan fiyattan alman daha doğru olur ama lambda sensörü, bobin, enjektör gibi parcalar hiçte ucuz parcalar değil. Örnek verim sana bobin arızalı çıktı diyelim kaç kuruş orjinali 150 diyelim sen 80 buldun 80'ne alıcağına 150 ve ojirinalini al daha uzun ömürlü kullanırsın. Arızana gelince senin anlattığına göre benim kanaatim ya sensörden yada bobin buna benzer bi arıza palioda geldi başıma bobinden çıktı 4 yerine 3 ateşlemeyle çalışıyomuş arada bir sürekli yapmadığı için arızayı bulana kadar bir ayak kompile yandı 3 düştü ozaman çözüldü sorun.


Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 24 Temmuz 2011 Saat 23:00
ya sanırım benim bobini henüz elime almadım :) ondan çakamıyoruz arızayı ama aracın neredenyse 0,50 krş yakmasının nedeni bu bobin arızası olabilir mi?

-------------
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...

Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model
1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II)
Otoban faresi :) ARh(+)


Mesajı Yazan: hakann83
Mesaj Tarihi: 25 Temmuz 2011 Saat 00:45
olabilir 4 silindir araba düşün 4dü çalıştığında sorun yok  biri arıza yapsın 3 düşsün arabanın dengesi bozulur çekişten düşeceği içinde yakıt sarfiyatın artar 


Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 25 Temmuz 2011 Saat 00:48
elbette ama bir silindir çalışmadığı anda zaten hissetmeliyim sanıyorum ama mesela dakikada 30 ateşleme yerine 25 yapıyordur ve ben fark edemiyorumdur ? böyle bir şey olabilir mi bu yakıtı etkiler mi eğer etkilems ise oksijen sensörünü de değiştirecem garanti olsun yakıttan bıktım artık ...

-------------
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...

Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model
1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II)
Otoban faresi :) ARh(+)


Mesajı Yazan: hakann83
Mesaj Tarihi: 25 Temmuz 2011 Saat 00:55
bir ayak hata verdiğinde mutlaka hissedersin araba normal giderken bayılmaya başlar lambda sessörü arızaları hakkında bi bilgim olmadığı için bişi diyemiyorum


Mesajı Yazan: Platinium
Mesaj Tarihi: 25 Temmuz 2011 Saat 01:52
Bende de tekleme sorunu vardı araba çekişten düşüyodu araba 2 ile rampa bile çıkamıyodu ama her zaman yapmıyodu arada yapıyodu ateşleme bobinini değişti şimdi sıkıntı yok seninki aynı arızamı bilmiyorum fikir olur belki kolay gelsin.

-------------
306 platinium 1.6 2000 Benzin


Mesajı Yazan: semsword
Mesaj Tarihi: 25 Temmuz 2011 Saat 15:10
Konu karışık bi hale gelmiş. Ne değişiyor, ne tamir oluyor anlamadım. vbmaster, inşallah en ucuz, sağlam ve kesin çözümle olayı çözer ve burada paylaşırsın. Allah yardımcın olsun...

-------------
"2000 model Peugeot 206 1,6XT 110bg"


Mesajı Yazan: efe99
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2011 Saat 02:22
map sensörü motora giren hava yoğunluğunu ölçen bir parçadır.bu bilgiyi ecu ya iletir, ecu da giren hava miktarına göre ve çıkan oksijen sensörüne göre enjektörleri çalıştırır.sen map sensörünün soketini söksen dahi araban çalışacaktır ama rolanti durumun bozulacaktır dikkat edersen soket sökük iken rolanti de sürekli dalgalanma görürsün normal giderken ise yakıtta biraz fark olabilir.map sen söerünü kibar şekilde sökeceksin önceki sayfada resimde görünen küçük bir sarı parça ve yanında bir tel olan yeri yumuşak bir fırça ile (makyaj fırçası) ile saf alkol ile temizle çoğu zaman yağ ve toz parçacıklarını oaraya yapıştığını zaten görürsün

-------------
kuyu derin değil,ip kısa


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2011 Saat 10:11
hocam ıksıjen sensorunun ıkıncı elını cok nadır bulursun bulsanda arızalı cıkması yuksek ıhtımal fıyat 150 200 tl arası bobın bıraz daha ucuz sanırım


Mesajı Yazan: Yabanci26
Mesaj Tarihi: 09 Aralık 2020 Saat 01:21
Arkadaslar merhabalar peugeot 306 aracimin ustteki oksijen sensorunu kendim degistirsem orjinali ile bu degiaimden sonra bilgisayara baglamaya gerek varmi yoksa direk kullaniliyormu takilinca tes3kkurler


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 09 Aralık 2020 Saat 08:46
Orjinalini yazan: Yabanci26 Yabanci26 Yazdı:

Arkadaslar merhabalar peugeot 306 aracimin ustteki oksijen sensorunu kendim degistirsem orjinali ile bu degiaimden sonra bilgisayara baglamaya gerek varmi yoksa direk kullaniliyormu takilinca tes3kkurler

merhabalar hocam. gerek yok bilgisayar bağlamaya direk tanıyacaktır araç.


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Yabanci26
Mesaj Tarihi: 20 Aralık 2020 Saat 21:57
Arkadaslar benim aracimda bu arizalar varken kontagi kapatip 10 saniye  bekleyip actigimda tekleme olayini kesiyor bu durumda ariza hangisinde olabilir bilgisi olan verebilirmi malzemeler cok pahali orjinal bobin vs oksijen sensorleri ariza lambasi surekli yaniyor bazrn yanip sonuyor arka arkaya flasor gibi


Mesajı Yazan: Yabanci26
Mesaj Tarihi: 14 Mayıs 2021 Saat 23:48
Arkadaslar merhaba teklemenin videosunu atacaktim ama beceremedim  aracin bobin ve bujileri degisti ve ustteki oksijen sensorude degisti arac teklemesi devam ediyo kontak kapatip acilinca duzeliyor neden yapabilir varmi bilgisi olann



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net