Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

frene basmadan gelen fren sesi.

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 207
Forum Tanımlaması: Peugeot 207, 2006-2012 yılları arasında üretilmiştir. JATO, 207'yi 2007'de Avrupa'daki en çok satan otomobil olarak adlandırdı.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=16242
Tarih: 22 Kasım 2024 Saat 04:45
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: frene basmadan gelen fren sesi.
Mesajı Yazan: okan0665
Konu: frene basmadan gelen fren sesi.
Mesaj Tarihi: 08 Temmuz 2011 Saat 17:48
Arkadaşlar, benim araçtan düz yolda giderken frene bastığınızda balataların asbestsiz olmasından kaynaklanan sese benzer bir ses geliyor, iki metali birbirine sürter gibi. Ses aracı bir süre kullandıktan sonra ve özellikle saatte 70 km hızı geçtikten sonra başlıyor, frene basınca kesiliyor. Bazen de yolda giderken ses yokken direksiyonu sağa sola, özellikle de sola hafif oynatınca geliyor. Bu arada 2009 yılında sıfır km aldığım 207 1.4 70 bg dizel araç, şimdi 52.000 km'de, herhangi bir hasarı yok çok şükür. 45.000 bakımını 43.000 km'de Ankara Demirbek servisinde yaptırırken ön fren balataları da değişti, bahsettiğim ses ise 50.000 km civarında ortaya çıktı. Servisi aradım, sesi anlattım, balatalarda biriken tozdan olmuştur önemli değil dedi ama benim aklıma ön takımdan kaynaklı bir sorun olabileceği geliyor. Bu arada birkaç kez 70-80 km hızla sert diyebileceğimiz çukurlara girmiş olmama rağmen direksiyonda herhangi bir titreme, sağa sola çekme, kasislerde süspansiyonlarda hissedilen boşluk vs yok, sadece bahsettiğim ses var. Bu konuda fikri, tecrübesi olanlardan cevap bekliyorum. Saygılarımla..



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Temmuz 2011 Saat 17:50
balatalardan kaynakli bir problem gibi gözüküyor. bekliyelim görelim tecrübesi olan arkadaşlarımız bilgilendirme yapacaktır
saygılar


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 08 Temmuz 2011 Saat 17:51
Tekerlek rulmani.
Araci krikoya alma sansiniz varsa hangisi tarafin bozuk oldugunu anlayacaginiz yontemi de aktarabilirim.


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 08 Temmuz 2011 Saat 17:58
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Tekerlek rulmani.
Araci krikoya alma sansiniz varsa hangisi tarafin bozuk oldugunu anlayacaginiz yontemi de aktarabilirim.
 
koliva benim bildiğim rulman belli bir hızdan sonra ses yapar hatta arıza ilerledikce ilk başlarda 80 kmde başlayan ses 50 km 40 km hızda giderken bile yapmaya başlar ozaman rulmandan olduğu doğrudur
 
 
anlamadığım sağa sola dönüşlerde de yapıyor olması bence rulman hızlanınca yapar dönüşlerde değil ozaaman da aklıma balata geliyor.
 
demek istediğim rulman konusunda eksikmi biliyorum yada sıkıntı hem rulman hemde balata olabilir mi. 


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 08 Temmuz 2011 Saat 18:01
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

 
koliva benim bildiğim rulman belli bir hızdan sonra ses yapar hatta arıza ilerledikce ilk başlarda 80 kmde başlayan ses 50 km 40 km hızda giderken bile yapmaya başlar ozaman rulmandan olduğu doğrudur
 
 
anlamadığım sağa sola dönüşlerde de yapıyor olması bence rulman hızlanınca yapar dönüşlerde değil ozaaman da aklıma balata geliyor.
 
demek istediğim rulman konusunda eksikmi biliyorum yada sıkıntı hem rulman hemde balata olabilir mi. 


Zaten kendisi oyle demis:

Alıntı
...saatte 70 km hızı geçtikten sonra başlıyor,



Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 08 Temmuz 2011 Saat 18:03
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

 
koliva benim bildiğim rulman belli bir hızdan sonra ses yapar hatta arıza ilerledikce ilk başlarda 80 kmde başlayan ses 50 km 40 km hızda giderken bile yapmaya başlar ozaman rulmandan olduğu doğrudur
 
 
anlamadığım sağa sola dönüşlerde de yapıyor olması bence rulman hızlanınca yapar dönüşlerde değil ozaaman da aklıma balata geliyor.
 
demek istediğim rulman konusunda eksikmi biliyorum yada sıkıntı hem rulman hemde balata olabilir mi. 


Zaten kendisi oyle demis:

Alıntı
...saatte 70 km hızı geçtikten sonra başlıyor,

 
abi tamam da aynı zamanda "Bazen de yolda giderken ses yokken direksiyonu sağa sola, özellikle de sola hafif oynatınca geliyor." demiş bunun sebebide rulmanmıdır yoksa balatamıdır ben onu düşündüm. yani sadece rulmanla iş bitmiyor sanırım.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 08 Temmuz 2011 Saat 18:08
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

abi tamam da aynı zamanda "Bazen de yolda giderken ses yokken direksiyonu sağa sola, özellikle de sola hafif oynatınca geliyor." demiş bunun sebebide rulmanmıdır yoksa balatamıdır ben onu düşündüm. yani sadece rulmanla iş bitmiyor sanırım.


Bildigin gibi, tekerlek rulmani arizasinin en buyuk bulgusu belirli bir hizdan sonra baslamasi ve sesin giderek artmasidir. Ufak direksiyon hareketlerinde de tekerlek rulmanindan kaynakli sesler gelebilir. 1. cumle icin kesinlikle tekerlek rulmani diyebiliriz ama 2. cumledeki ifade icin kesinlik soz konusu degil. Ornegin tam sıkılmamış bijonlar da bu sesi yaptirabilir.


Mesajı Yazan: okan0665
Mesaj Tarihi: 08 Temmuz 2011 Saat 18:29
Yarın hafta sonu nasılsa, olmadı tek tek krikoyla kaldırır kontrol ederim sağlı sollu. Yöntemi anlatabilir misiniz? Umarım dediğiniz nedenden kaynaklanmıyordur, durduk yere masraf açmasın başımıza. Gerçi durduk yere de sayılmaz, birkaç kez çukurlara girmek durumunda kaldım, Ankara yolları malum:) Başka bir sorun yaratır mı rulmandan kaynaklanıyorsa, yolda bırakmasın? ya da daha fazla masraf açmasın?


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 08 Temmuz 2011 Saat 18:36
Orjinalini yazan: Özkan Kantarcı Özkan Kantarcı Yazdı:

Yarın hafta sonu nasılsa, olmadı tek tek krikoyla kaldırır kontrol ederim sağlı sollu. Yöntemi anlatabilir misiniz? Umarım dediğiniz nedenden kaynaklanmıyordur, durduk yere masraf açmasın başımıza. Gerçi durduk yere de sayılmaz, birkaç kez çukurlara girmek durumunda kaldım, Ankara yolları malum:) Başka bir sorun yaratır mı rulmandan kaynaklanıyorsa, yolda bırakmasın? ya da daha fazla masraf açmasın?


Rulmanin cok pahali bisey oldugunu sanmiyorum. Yapacaginiz sey su:

Once guvenligi on planda tutarak aracinizi tek tarafli krikoya kaldirin. Tekerlek havadayken elinizle dondurun ve gelen sesi dinleyin. Eger tekerlek tam rahat donmuyorsa yine kotu rulmana isaret eder. Daha sonra iki elinizi de tekerlegin yanagina koyun ama birisi saat 12 yonunde digeri saat 6 yonunde olsun. Sonra kollarinizi farkli zamanlarda oynatarak tekerlegi ileri geri oynatmaya calisin. Oynamamasi lazim. Oynuyorsa yine kotu rulman.

Eger ses felan duymazsaniz o zaman diger ihtimallere bakariz.


Mesajı Yazan: okan0665
Mesaj Tarihi: 08 Temmuz 2011 Saat 18:40
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Orjinalini yazan: Özkan Kantarcı Özkan Kantarcı Yazdı:

Yarın hafta sonu nasılsa, olmadı tek tek krikoyla kaldırır kontrol ederim sağlı sollu. Yöntemi anlatabilir misiniz? Umarım dediğiniz nedenden kaynaklanmıyordur, durduk yere masraf açmasın başımıza. Gerçi durduk yere de sayılmaz, birkaç kez çukurlara girmek durumunda kaldım, Ankara yolları malum:) Başka bir sorun yaratır mı rulmandan kaynaklanıyorsa, yolda bırakmasın? ya da daha fazla masraf açmasın?


Rulmanin cok pahali bisey oldugunu sanmiyorum. Yapacaginiz sey su:

Once guvenligi on planda tutarak aracinizi tek tarafli krikoya kaldirin. Tekerlek havadayken elinizle dondurun ve gelen sesi dinleyin. Eger tekerlek tam rahat donmuyorsa yine kotu rulmana isaret eder. Daha sonra iki elinizi de tekerlegin yanagina koyun ama birisi saat 12 yonunde digeri saat 6 yonunde olsun. Sonra kollarinizi farkli zamanlarda oynatarak tekerlegi ileri geri oynatmaya calisin. Oynamamasi lazim. Oynuyorsa yine kotu rulman.

Eger ses felan duymazsaniz o zaman diger ihtimallere bakariz.
 
Tekerleklerde bir boşluk olup olmadığını kontrol edeceğiz anladığım kadarıyla. tamam sonucu size bildireceğim.


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 08 Temmuz 2011 Saat 18:43
Orjinalini yazan: Özkan Kantarcı Özkan Kantarcı Yazdı:

Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Orjinalini yazan: Özkan Kantarcı Özkan Kantarcı Yazdı:

Yarın hafta sonu nasılsa, olmadı tek tek krikoyla kaldırır kontrol ederim sağlı sollu. Yöntemi anlatabilir misiniz? Umarım dediğiniz nedenden kaynaklanmıyordur, durduk yere masraf açmasın başımıza. Gerçi durduk yere de sayılmaz, birkaç kez çukurlara girmek durumunda kaldım, Ankara yolları malum:) Başka bir sorun yaratır mı rulmandan kaynaklanıyorsa, yolda bırakmasın? ya da daha fazla masraf açmasın?


Rulmanin cok pahali bisey oldugunu sanmiyorum. Yapacaginiz sey su:

Once guvenligi on planda tutarak aracinizi tek tarafli krikoya kaldirin. Tekerlek havadayken elinizle dondurun ve gelen sesi dinleyin. Eger tekerlek tam rahat donmuyorsa yine kotu rulmana isaret eder. Daha sonra iki elinizi de tekerlegin yanagina koyun ama birisi saat 12 yonunde digeri saat 6 yonunde olsun. Sonra kollarinizi farkli zamanlarda oynatarak tekerlegi ileri geri oynatmaya calisin. Oynamamasi lazim. Oynuyorsa yine kotu rulman.

Eger ses felan duymazsaniz o zaman diger ihtimallere bakariz.
 
Tekerleklerde bir boşluk olup olmadığını kontrol edeceğiz anladığım kadarıyla. tamam sonucu size bildireceğim.


Sunu bir izle. Boyle bir ses ariyorsun:



Veya soyle bir sallanti:




Mesajı Yazan: okan0665
Mesaj Tarihi: 08 Temmuz 2011 Saat 19:00
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Orjinalini yazan: Özkan Kantarcı Özkan Kantarcı Yazdı:

Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Orjinalini yazan: Özkan Kantarcı Özkan Kantarcı Yazdı:

Yarın hafta sonu nasılsa, olmadı tek tek krikoyla kaldırır kontrol ederim sağlı sollu. Yöntemi anlatabilir misiniz? Umarım dediğiniz nedenden kaynaklanmıyordur, durduk yere masraf açmasın başımıza. Gerçi durduk yere de sayılmaz, birkaç kez çukurlara girmek durumunda kaldım, Ankara yolları malum:) Başka bir sorun yaratır mı rulmandan kaynaklanıyorsa, yolda bırakmasın? ya da daha fazla masraf açmasın?


Rulmanin cok pahali bisey oldugunu sanmiyorum. Yapacaginiz sey su:

Once guvenligi on planda tutarak aracinizi tek tarafli krikoya kaldirin. Tekerlek havadayken elinizle dondurun ve gelen sesi dinleyin. Eger tekerlek tam rahat donmuyorsa yine kotu rulmana isaret eder. Daha sonra iki elinizi de tekerlegin yanagina koyun ama birisi saat 12 yonunde digeri saat 6 yonunde olsun. Sonra kollarinizi farkli zamanlarda oynatarak tekerlegi ileri geri oynatmaya calisin. Oynamamasi lazim. Oynuyorsa yine kotu rulman.

Eger ses felan duymazsaniz o zaman diger ihtimallere bakariz.
 
Tekerleklerde bir boşluk olup olmadığını kontrol edeceğiz anladığım kadarıyla. tamam sonucu size bildireceğim.


Sunu bir izle. Boyle bir ses ariyorsun:

Veya soyle bir sallanti:

tamam, haberdar edeceğim sizi. İnşallah önemli birşey değildir.


Mesajı Yazan: okan0665
Mesaj Tarihi: 09 Temmuz 2011 Saat 13:11
Az önce ön tekerleklerin her ikisini de kontrol ettim, dediğiniz gibi bir ses ya da sallantı yok, oldukça sağlam duruyor hatta tekerlekler. Ama jant kollarından tutup lastiği çevirdiğimde bir sürtünme sesi geliyor hafiften ve lastik en fazla bir iki tur atıp duruyor. Hergün ortalama 60 km yol yapıyorum ve bunun yaklaşık 5 km.si yol yapım çalışmaları nedeniyle taşlı tozlu yollarda geçiyor. Bi şekilde bir yerlere toz filan sıkışmış olabilir mi? ya da Metin'in dediği gibi balatalardan geliyor da olabilir ses? Sizin aklınıza gelen başka birşey var mı?


Mesajı Yazan: BAHTİYAR
Mesaj Tarihi: 09 Temmuz 2011 Saat 13:20

sorun disklerde bence hem balatalar değişecek hem de diskler eğer disklerin kalınlığı iyi ise tornayla  halledilebilir benzeri bende de olmuştu 52binde rulmanı dağıtmaz gibi belli olmaz ama kullanıma bağlı edit: fiyata gelince tornayla hallolur büyük ihtimal ben öyle yaptırdım 20lira torna 25 30 lira balata (illa peugeot olması lazım değil şehiriçinde kullanıldığından fiat taktırmıştım ben )10 15 de işcilik



-------------
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL.


Mesajı Yazan: okan0665
Mesaj Tarihi: 09 Temmuz 2011 Saat 13:30
Orjinalini yazan: BAHTİYAR BAHTİYAR Yazdı:

sorun disklerde bence hem balatalar değişecek hem de diskler eğer disklerin kalınlığı iyi ise tornayla  halledilebilir benzeri bende de olmuştu 52binde rulmanı dağıtmaz gibi belli olmaz ama kullanıma bağlı edit: fiyata gelince tornayla hallolur büyük ihtimal ben öyle yaptırdım 20lira torna 25 30 lira balata (illa peugeot olması lazım değil şehiriçinde kullanıldığından fiat taktırmıştım ben )10 15 de işcilik


Orjinal balatalarını 43.000'de serviste yine orjinal yedek parçalarla değiştirttim. o zaman daha 5000 km gider demişlerdi ama disklere zarar vermemek ve bir daha vakit harcamamak için değiştirtmeyi tercih etmiştim. Şimdi araç 52.000 km'de olduğuna göre 9000 km'de disklere zarar verecek derecede orjinal yedek balataların bitmesi mümkün mü? Aracın tek kullanıcısı benim, sürüş karakterim de değişmiş değil? Rulman açısından da, birkaç kez sert çukurlara girdim, belki zarar görmüş olabilir ama yaptığımız kontrolde de herhangi bir boşluğa ya da sese rastlamadık?


Mesajı Yazan: BAHTİYAR
Mesaj Tarihi: 09 Temmuz 2011 Saat 13:44
Orjinalini yazan: Özkan Kantarcı Özkan Kantarcı Yazdı:

Orjinalini yazan: BAHTİYAR BAHTİYAR Yazdı:

sorun disklerde bence hem balatalar değişecek hem de diskler eğer disklerin kalınlığı iyi ise tornayla  halledilebilir benzeri bende de olmuştu 52binde rulmanı dağıtmaz gibi belli olmaz ama kullanıma bağlı edit: fiyata gelince tornayla hallolur büyük ihtimal ben öyle yaptırdım 20lira torna 25 30 lira balata (illa peugeot olması lazım değil şehiriçinde kullanıldığından fiat taktırmıştım ben )10 15 de işcilik


Orjinal balatalarını 43.000'de serviste yine orjinal yedek parçalarla değiştirttim. o zaman daha 5000 km gider demişlerdi ama disklere zarar vermemek ve bir daha vakit harcamamak için değiştirtmeyi tercih etmiştim. Şimdi araç 52.000 km'de olduğuna göre 9000 km'de disklere zarar verecek derecede orjinal yedek balataların bitmesi mümkün mü? Aracın tek kullanıcısı benim, sürüş karakterim de değişmiş değil? Rulman açısından da, birkaç kez sert çukurlara girdim, belki zarar görmüş olabilir ama yaptığımız kontrolde de herhangi bir boşluğa ya da sese rastlamadık?
  tam anlayamadım balataları değiştirdiğinizde diskleri değiştirdiniz mi? ben zaten balatalar bitmiş demedim diskin yüzeyi pütürlü olduğu için frene basmadan balataya değer ve bu ses çıkar

-------------
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL.


Mesajı Yazan: okan0665
Mesaj Tarihi: 09 Temmuz 2011 Saat 13:50
Orjinalini yazan: BAHTİYAR BAHTİYAR Yazdı:

Orjinalini yazan: Özkan Kantarcı Özkan Kantarcı Yazdı:

Orjinalini yazan: BAHTİYAR BAHTİYAR Yazdı:

sorun disklerde bence hem balatalar değişecek hem de diskler eğer disklerin kalınlığı iyi ise tornayla  halledilebilir benzeri bende de olmuştu 52binde rulmanı dağıtmaz gibi belli olmaz ama kullanıma bağlı edit: fiyata gelince tornayla hallolur büyük ihtimal ben öyle yaptırdım 20lira torna 25 30 lira balata (illa peugeot olması lazım değil şehiriçinde kullanıldığından fiat taktırmıştım ben )10 15 de işcilik


Orjinal balatalarını 43.000'de serviste yine orjinal yedek parçalarla değiştirttim. o zaman daha 5000 km gider demişlerdi ama disklere zarar vermemek ve bir daha vakit harcamamak için değiştirtmeyi tercih etmiştim. Şimdi araç 52.000 km'de olduğuna göre 9000 km'de disklere zarar verecek derecede orjinal yedek balataların bitmesi mümkün mü? Aracın tek kullanıcısı benim, sürüş karakterim de değişmiş değil? Rulman açısından da, birkaç kez sert çukurlara girdim, belki zarar görmüş olabilir ama yaptığımız kontrolde de herhangi bir boşluğa ya da sese rastlamadık?
  tam anlayamadım balataları değiştirdiğinizde diskleri değiştirdiniz mi? ben zaten balatalar bitmiş demedim diskin yüzeyi pütürlü olduğu için frene basmadan balataya değer ve bu ses çıkar


hayır değiştirmedim ama disklerde herhangi bir sorun olmadığı söylenmişti. yanlış biliyorum belki ama balatalar bitmeden diskin zarar görmesi, yüzeyinin pütürlenmesi mümkün mü?


Mesajı Yazan: BAHTİYAR
Mesaj Tarihi: 09 Temmuz 2011 Saat 13:55
Orjinalini yazan: Özkan Kantarcı Özkan Kantarcı Yazdı:

Orjinalini yazan: BAHTİYAR BAHTİYAR Yazdı:

Orjinalini yazan: Özkan Kantarcı Özkan Kantarcı Yazdı:

Orjinalini yazan: BAHTİYAR BAHTİYAR Yazdı:

sorun disklerde bence hem balatalar değişecek hem de diskler eğer disklerin kalınlığı iyi ise tornayla  halledilebilir benzeri bende de olmuştu 52binde rulmanı dağıtmaz gibi belli olmaz ama kullanıma bağlı edit: fiyata gelince tornayla hallolur büyük ihtimal ben öyle yaptırdım 20lira torna 25 30 lira balata (illa peugeot olması lazım değil şehiriçinde kullanıldığından fiat taktırmıştım ben )10 15 de işcilik


Orjinal balatalarını 43.000'de serviste yine orjinal yedek parçalarla değiştirttim. o zaman daha 5000 km gider demişlerdi ama disklere zarar vermemek ve bir daha vakit harcamamak için değiştirtmeyi tercih etmiştim. Şimdi araç 52.000 km'de olduğuna göre 9000 km'de disklere zarar verecek derecede orjinal yedek balataların bitmesi mümkün mü? Aracın tek kullanıcısı benim, sürüş karakterim de değişmiş değil? Rulman açısından da, birkaç kez sert çukurlara girdim, belki zarar görmüş olabilir ama yaptığımız kontrolde de herhangi bir boşluğa ya da sese rastlamadık?
  tam anlayamadım balataları değiştirdiğinizde diskleri değiştirdiniz mi? ben zaten balatalar bitmiş demedim diskin yüzeyi pütürlü olduğu için frene basmadan balataya değer ve bu ses çıkar


hayır değiştirmedim ama disklerde herhangi bir sorun olmadığı söylenmişti. yanlış biliyorum belki ama balatalar bitmeden diskin zarar görmesi, yüzeyinin pütürlenmesi mümkün mü?
mümkün olabiliyor her balata değişiminde sanyide diskin faturasını alırlar (pütürünü)servisde yapmazlar kesin disklerde sorun benimde aynısı arka frenlerde başıma geldi tornalattım geçti sizinki ön sanırsam diskleri değiştirin bence

-------------
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL.


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 09 Temmuz 2011 Saat 13:59
eğer yan sanayiyse balata ses yapar bazen bizim boxerdada oluyo bi süre kullandıktan sonra geçer  direksiyonu çevirince bizdede oluyo

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: cerci07
Mesaj Tarihi: 09 Temmuz 2011 Saat 14:59
bendede var ayni ses benimki arka sag diskin yamulmasindan dolayi yapiyor ama sizin arkalar disk degil on disklerde yamukluk olsa direksiyonda titreme yapar balatalardan yapabilir disklerde asiri asinma varsa tornada temizletip yada degistirebilirsin 

-------------


Mesajı Yazan: okan0665
Mesaj Tarihi: 09 Temmuz 2011 Saat 20:49
Parçaların yan sanayi olmaması lazım, serviste değiştirdim, orjinaliyle değiştirin diye de söyledim. Sırf iki balata değişimine 165 TL hesap çıkarttılar ki yukarıda Bahtiyar'ın hesabına göre maks. 95 TL çıkması gerek. Üstelik disin tornalanması da dahil bu 95 TL'ye. Neyse yapacak birşey yok, bu aralar hiç vaktim yok ama bi ara baktırırım artık. Olmazsa Gimat'ın ordaki sanayide benim eski corolla'ya bakan ustama götüreyim, en azından kazıklanmadığımdan emin olurum..


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 09 Temmuz 2011 Saat 21:17
Ben anlamadim simdi. Demissiniz ki tekerlekleri dondurunce ses yok ama janttan dondurunce ses var. Farki ne ki? Ben hala tekerlek rulmani diyorum.
Eger balatadan ya da diskten oldugunu dusunuyorsaniz soyle bir yol izleyebilirsiniz. Aracinizi eger aksamlari duz bir yerde birakiyorsaniz sabah ilk calistirmada hic frene basmadan bir miktar gidin ve mumkunse yine frene basmadan durum. Aracinizdan inin ve disklere parmaginizla dokunun. Sicaklik varsa disk ya da balatadandir diyebiliriz. Iki tarafin sicakligini da birbirinle mukayese edin. Ayni olmalidir.

Birde sunu sorayim. Lastikleriniz kac yasinda ve durumlari nedir?


Mesajı Yazan: BAHTİYAR
Mesaj Tarihi: 09 Temmuz 2011 Saat 21:27
Orjinalini yazan: Özkan Kantarcı Özkan Kantarcı Yazdı:

Parçaların yan sanayi olmaması lazım, serviste değiştirdim, orjinaliyle değiştirin diye de söyledim. Sırf iki balata değişimine 165 TL hesap çıkarttılar ki yukarıda Bahtiyar'ın hesabına göre maks. 95 TL çıkması gerek. Üstelik disin tornalanması da dahil bu 95 TL'ye. Neyse yapacak birşey yok, bu aralar hiç vaktim yok ama bi ara baktırırım artık. Olmazsa Gimat'ın ordaki sanayide benim eski corolla'ya bakan ustama götüreyim, en azından kazıklanmadığımdan emin olurum..
aracın garantisi bitmişse hiç servise götürmeyin benim eski aracım 307 de başımdan geçen olayı anlatayım şaşmazda çok iyi bir ustam var balatalar bitmiş değiştirelim dedi ön diskleride  değiştiriyim dedi arkaya sade balataları değiştirelim dedi tamam dedim bi müddet sonra arkadan sizinki gibi ses gelmeye başladı gittim tekrar geçen sefer aceleden unutmuşlar tornayı benden sadece torna parası aldı yeni balata ve işcilik parası almadı (fiat balatası taktı ama :))))

-------------
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL.


Mesajı Yazan: okan0665
Mesaj Tarihi: 13 Temmuz 2011 Saat 10:25
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Ben anlamadim simdi. Demissiniz ki tekerlekleri dondurunce ses yok ama janttan dondurunce ses var. Farki ne ki? Ben hala tekerlek rulmani diyorum.
Eger balatadan ya da diskten oldugunu dusunuyorsaniz soyle bir yol izleyebilirsiniz. Aracinizi eger aksamlari duz bir yerde birakiyorsaniz sabah ilk calistirmada hic frene basmadan bir miktar gidin ve mumkunse yine frene basmadan durum. Aracinizdan inin ve disklere parmaginizla dokunun. Sicaklik varsa disk ya da balatadandir diyebiliriz. Iki tarafin sicakligini da birbirinle mukayese edin. Ayni olmalidir.

Birde sunu sorayim. Lastikleriniz kac yasinda ve durumlari nedir?
Tekerlekleri saat 12-6 konumunda ileri geri salladığımda herhangi bir ses ya da boşluk yok. Ama çevirdiğimde, videodaki gibi şıkır şıkır bir ses olmamakla birlikte bir sürtünme sesi var. sanki araya kağıt mendil sıkıştırmış gibi:) arka lastikler aracı aldığımda üzerinde olan orjinal lastikler, 2 senelik ve 52.000 km'de. Ön lastikleri 33.000'de değiştirdim, daha bir sene olmadı. tüm lastikler de michelin energy saver. (Ön lastikleri değiştirmemin nedeni, lastiklerden biri tamamen indikten sonra 2 km yol yapan kardeşimin lastiği kullanılamaz hale getirmesi. Ben de stepnedeki sıfır lastikle ile birlikte yeni aldığım lastiği öne taktım, 33.000 km kullandığım lastiği de stepneye)


Mesajı Yazan: burakdmr
Mesaj Tarihi: 13 Temmuz 2011 Saat 15:18
Orjinalini yazan: Ses aracı bir süre kullandıktan sonra ve özellikle saatte 70 km hızı geçtikten sonra başlıyor, frene basınca kesiliyor. Bazen de yolda giderken ses yokken direksiyonu sağa sola, özellikle de sola hafif oynatınca geliyor. [/QUOTE Ses aracı bir süre kullandıktan sonra ve özellikle saatte 70 km hızı geçtikten sonra başlıyor, frene basınca kesiliyor. Bazen de yolda giderken ses yokken direksiyonu sağa sola, özellikle de sola hafif oynatınca geliyor. [/QUOTE Yazdı:



Aynı problemi yaşadım sadece sola çok az oynatınca geliyordu bu sabah balataları değiştirdim.. Biraz yol yapıp denemek lazım.


Aynı problemi yaşadım sadece sola çok az oynatınca geliyordu bu sabah balataları değiştirdim.. Biraz yol yapıp denemek lazım.


-------------
2008 Peugeot Comfort 1.6 HDİ 90 Hp


Mesajı Yazan: okan0665
Mesaj Tarihi: 14 Temmuz 2011 Saat 09:59
Orjinalini yazan: basistburak basistburak Yazdı:

Orjinalini yazan: Ses aracı bir süre kullandıktan sonra ve özellikle saatte 70 km hızı geçtikten sonra başlıyor, frene basınca kesiliyor. Bazen de yolda giderken ses yokken direksiyonu sağa sola, özellikle de sola hafif oynatınca geliyor.</td></tr></table> 
<DIV><BR></DIV>
<DIV><BR></DIV>
<DIV>Aynı problemi yaşadım sadece sola çok az oynatınca geliyordu bu sabah balataları değiştirdim.. Biraz yol yapıp denemek lazım.</DIV>[/QUOTE Ses aracı bir süre kullandıktan sonra ve özellikle saatte 70 km hızı geçtikten sonra başlıyor, frene basınca kesiliyor. Bazen de yolda giderken ses yokken direksiyonu sağa sola, özellikle de sola hafif oynatınca geliyor.


Aynı problemi yaşadım sadece sola çok az oynatınca geliyordu bu sabah balataları değiştirdim.. Biraz yol yapıp denemek lazım.
[/QUOTE Yazdı:

Dün eski toyotamın ustasın götürdüm, test sürüşünde ses çıkarmadı araba:) Usta fren balatalarındandır muhtemelen, bi yıkat su tuttur, devam ederce getirirsin dedi. Rulman da değilmiş. ondan olsa belli bir hıza ulaşınca mutlaka yaparmış. bizim arabada ses "bazen" geldiği için balata olması muhtemelmiş. bir süre daha kullanayım bakalım böyle..
Dün eski toyotamın ustasın götürdüm, test sürüşünde ses çıkarmadı araba:) Usta fren balatalarındandır muhtemelen, bi yıkat su tuttur, devam ederce getirirsin dedi. Rulman da değilmiş. ondan olsa belli bir hıza ulaşınca mutlaka yaparmış. bizim arabada ses "bazen" geldiği için balata olması muhtemelmiş. bir süre daha kullanayım bakalım böyle..


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 14 Temmuz 2011 Saat 10:33
Evet rulman belli bir hızdan sonra sürekli yaparç balata muhtemel ama su tutarken dikkat et. yoldan gelince su tutarsan sakıncalı. Sıcak diskler su ile temas ettiğinde yamuluyor eömü kısalıyor. mümkünde su tutma işini diskler soğukken yap.
 
"bu sebeple araç ile yoldan geldiğimizde yıkatmayalım disklere zarar gelebiliyor."


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: burakdmr
Mesaj Tarihi: 14 Temmuz 2011 Saat 10:51
Hmm öyledir umarım.. Bende de ara ara geliyordu dün balataları değiştirdim yarın uzun yola çıkacağım Samsuna varınca nete girer yazarım sonucu :)

-------------
2008 Peugeot Comfort 1.6 HDİ 90 Hp


Mesajı Yazan: ___KxL___
Mesaj Tarihi: 17 Temmuz 2011 Saat 12:12
Direksiyonu çevirriken geliyosa eğer rotil lastiklerinni eskimesinden de olabilir.Tablanın değişmesi gerekir eğer bundansa ama çok da pahalı bişey değil...

-------------
2004 Peugeot 206 1.4 XT


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 17 Temmuz 2011 Saat 14:52
Orjinalini yazan: burakdmr burakdmr Yazdı:

Hmm öyledir umarım.. Bende de ara ara geliyordu dün balataları değiştirdim yarın uzun yola çıkacağım Samsuna varınca nete girer yazarım sonucu :)
 
yolun açık olsun kazasız belasız


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: semih
Mesaj Tarihi: 17 Temmuz 2011 Saat 16:44
arka kampanaların bilyasının ezilmesinden dolayı ses yapıyor sanırım.saygılarımla.


Mesajı Yazan: okan0665
Mesaj Tarihi: 20 Ağustos 2011 Saat 14:23
Şehirlerarası yolculuk öncesinde aracı bakıma götürdüm. genel bakım yapıldıktan sonra fren kontrolünde yaklaşık 10.000 km önce değiştirdiğim ön balatalardan yalnızca sağ dış balatanın sıfırlanacak kadar bittiği, diske zarar verdiği, sağ iç balata ile sol balataların ise neredeyse hiç aşınmadığı tespit edildi. usta, "şimdi yaptırdığınız yeri arasanız disk merkezinizde sorun vardır diyecek ama herhangi bir sorun yok, pimler de sağlam, balatalar takıldıktan sonra "alıştırma" dedikleri bir işlem yapılması gerekiyor, bunu aceleye getirmişler" dedi. daha önce bu ses için servisi aradığımda frenlerin birbirine alışması lazım, kullandıkça geçer, önemli değil demişlerdi. bunun üzerine balataları yetkili serviste değiştirdiğim için hemen onları aradım, ilgilendiler sağolsunlar. dediklerine göre disk merkezi arızalıymış, ondan kaynaklanıyormuş ama bana yanlış bilgi verdikleri için balatalar set olarak ücretsiz değişti, diskler için de % 15 indirim yaptılar, sonuçta 185 TL'ye patladı disklerin değişimi. işlemler yapılırken aynı disk merkezi yine sorun yarattı, sol tekerlek daha zor dönüyordu. onun için de yaşça daha büyük ve tecrübeli olduğu anlaşılan bir usta geldi, parçalar arasına fren spreyi sıktı, alıştırma işlemini defalarca yaptı, en sonunda o da halloldu. yine sorun yaratabilirmiş, sesin tekrarlaması halinde bu kez disk merkezinin değişimi için gideceğim, maliyete yetkili serviste yaklaşık 200 TL imiş. sonuçta bana g diske maloldu ama sorun çözüldü, ilgilenen herkese teşekkür ederim bu arada..


Mesajı Yazan: sifremi unuttum
Mesaj Tarihi: 04 Ekim 2011 Saat 04:10
selamlar,
balatalari degistiriken seramik veya bakir spreyi/pastasi kullanmadiklari icin balatalardan ses yapar, eger diskler ve balatalarda sorun yoksa, balatalari söküp fren temizleme spreyi ile diskleri ve balatalari temizleyip, balatalari tekrar takarken bakir veya seramik pastasi/spreyi kullanin bir daha ses duymazsiniz.
Eger montajda seramik spreyi kullanmazsaniz en yakinda ses yine gelir ;) Disk merkezleri sese sebep olmazlar, ancak servise para kazandirir :)) merkezler arizaliysa zaten frende sorun vardir, tutmaz-az tutar vs.
Frenlerde alistirma diye birsey olmaz :)) ilk 30-40 km sert fren yapmayin onlar aralarinda anlasir-alisirlar :)) Her yasli-sakalli tecrübeli degildir :)) Ancak ögrendigi yanlisi yillarca tekrar ederler;)

Tekrar etmek gerekirse ; Balatalarin montajinda KESINLIKLE SERAMIK SPREYI/PASTASI kullanin aksi halde en kisa zamanda ses yapar.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net