Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Motor arıza lambası yardım!!!

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=16176
Tarih: 03 Kasım 2025 Saat 22:03
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Motor arıza lambası yardım!!!
Mesajı Yazan: math_sevko
Konu: Motor arıza lambası yardım!!!
Mesaj Tarihi: 06 Temmuz 2011 Saat 19:24
Slm arkadaşlar 2 hafta önce 206 XR (benzinli) aldım kullanmaya başladım hiçbir sorunum yoktu, taaki bikaçgün önce bakım yaptırmaya gidene kadar
yapılan bakım:
-Yağı-suyu yenilendi
-triger kayışı ve bilyası yenilendi
-Bujiler yenilendi
-yağ filtresi yenilendi
-Polen filtresi yenilendi
ustadan çıktığımda arabamda motor arıza lambası yandı ve frene bastığımda devir düşerek stop etmeye başladı,ustanın işi olduğu için ertesi gün bakalım dedi ve eve gidene kadar her ışıkta defalarca stop etti,acayip sıkıntı çektim :(
ertesin gün gittik bujilerdendir diye tekrar yeni bujileri taktık tık yok aynı problem :(
bilgisayara bağlattık bobin arızası dediler değiştirdik gene aynı :(
bikaçgündür böyle biniyorum durum biraz düzeldi çok nadir yanıyor lamba ama rolantide çalışırken bazen devir düşerek stop ediyor ve asıl problem geri vitese takıp hareket ettiğim anda lamba (motor arıza lambası) yanarak stop ediyor :((
bakım yaptırana kadar hiçbir problemim yoktu,ustam da anlamadı durumu yardım edebilecek varmı ?
Şimdiden teşekkürler...



Cevaplar:
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 06 Temmuz 2011 Saat 19:46
Lutfen ayni konuyu iki yerde dile getirmeyiniz.

Ayrica:

Yeni üyeliğini tamamlamış ve foruma girmiş üyelerimiz, "Üyelerimizi Tanıyalım" başlığı altında lütfen yeni konu açarak kendinizi tanıtınız, Tüm bilgileri eksiksiz doldurmanız sizi daha iyi tanımamız açısından bizlere yardımcı olacaktır, Bilginize...

1.- Adınız, soyadınız:
2.- Yaşınız:
3.- Aracınız (Markası, modeli):
4.- Hobileriniz:
5.- Mesleğiniz:
6.- Siteyi nereden duydunuz:
7.- Kan Grubunuz:
8.- Burcunuz:
9.- Taraftarı olduğunuz takım:
10.- Hangi ilçe yada İldesiniz:
11.- Msn adresiniz:


İlginiz için teşekkür ederiz.

Peugeot Türkiye Fun Club Yönetimi
http://www.peugeotturkey.com/" rel="nofollow - www.peugeotturkey.com & http://www.peugeotturkiye.com/" rel="nofollow - www.peugeotturkiye.com


Mesajı Yazan: aslanparcası
Mesaj Tarihi: 06 Temmuz 2011 Saat 19:47
Bu yazdığınız stop etme, devir düşmesi probleminin yağ, filtreler, su değişimi gibi unsurlardan olma ihtimali yok. Geriye triger değişiminden kaynaklı olması olasılığı yada bu işlemleri yaparken başka bir yere yanlışlıkla zarar verilmesi olasılığı kalıyor. Araçta geç çalışma varmı? Yani marşa basınca önceden olduğu gibi hemen çalışıyormu yoksa birkaç saniye sonramı çalışıyor?


Mesajı Yazan: math_sevko
Mesaj Tarihi: 06 Temmuz 2011 Saat 20:56
Hemen çalışıyor, çalışmada hiçbir problem yok. nerdeyse düz giderken de problem yok (çok nadiren geride herzaman yaptığı lambayı yakma ve stop etme oluyor) , ama geride herzaman devir düşüp lamba yakıp stop ediyor.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Temmuz 2011 Saat 22:09
çok ama çok geçmiş olsun..sıkıntılı bir durum aracıda yeni almışsınız...en kısa zamanda umarım sıkıntınız çözülür..tuhaf bir durum.... bu arada konum yazan kısma il yada ilçe yada ikisini bir yazrsanız memnun oluruz..


Mesajı Yazan: math_sevko
Mesaj Tarihi: 06 Temmuz 2011 Saat 22:22
Teşkkrler evt durum bayaa tuhaf 2 ustaya gittim önce güldüler problemi söyleyince inanmadılar :)) Binip baktıklarında şaşıp kaldı 2 si de :))


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Temmuz 2011 Saat 22:29
Orjinalini yazan: math_sevko math_sevko Yazdı:

Teşkkrler evt durum bayaa tuhaf 2 ustaya gittim önce güldüler problemi söyleyince inanmadılar :)) Binip baktıklarında şaşıp kaldı 2 si de :))

 
ya dostum bi yerdede dellenmemek elde değil.. buna benzer olay benimde başıma geldi..  düşünsene yeni araba alıyosun sıkıntısız... ustaya veriosun yağını sıyunu değiştir yeni aldım yp işte bakımlarını diyorsun..  araba arıza çıkartıyor iş değil ya.... bak benden sana bir dost tavsiyesi.. arabamı nisanda aldım tık ses yıoktu mükemmeldi.. aynen ustanın birisine al ne gerekiyorsa yap dedim.. bir gün bir gece kalcak dedi ok deidm.. bir aldım aracı.... ön yükselmiş... sibob sesi çıkmış.. triger sente atmış.. neyse abi o usta bu usta inan bana maddi olarakta pisikolojik olarakta paramparça oldum... sadedec o usta bu usta işçilik 1000 tl vermişimdir.. en sonunda kafam attı götürdüm servise ne var ne yok yaptırdımmm.... eğer sorunun çözülmez ise  sana tavsiyem hiç parçalanma götür  bi servise... bakırköydeki  berkeyi tavsiye ederim. ben çok memnun kaldım şahsen..işçilikleride ucuz ...belkide çok basit bir şey var..nerden bileceğizki.. ama kesin ve kesin servise git göster derim...


Mesajı Yazan: math_sevko
Mesaj Tarihi: 06 Temmuz 2011 Saat 23:00
Haklısın dostum ,hiç problem yokken ustadan sonra olması canımı fazlasıyla sıktı,daha dk 1 soğudum arabadan hiçbişii olmamasına rağmen :( ama servislerinde fazla ücret çıkardıkları aşikar, üstelik şu bozuk bu bozuk sağlam parçaları dahi değiştirip hemde çözüme ulaşamadıklarına şahit oldum. Bakalım burdan problemi anlayacak bi arkadaş yardımcı olur inşllh :(


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Temmuz 2011 Saat 23:08
abi bendede  306  var sana yemin ederim  servis konusunda  bu güne kadar bende senin gibi düşünüyordum... onca araba kullandım 1 kere servise gitmedimki korkuyordum... ne zamanki 306 aldım piyasada ustalar beni parçaladılar anladımki pejoyu servisten başka bir yere götürmicekmişim... kimse kusura bakmasın. ( .bunu söylerken her usta için söylemiyorum yani kurunun yanında yaşıda yakmayalım ... )  gelelim servis fiyatlarına evet tuzludur.. mesela ben bir hava filtre tertibatımı komple 250 tl ye bitirdimki parçanın bir kaçınıda fransadan getirdiler.. işçilik sadece 50 tl aldılar... neyse artık ben sana fikirlerimi sundum... burda işin ehli bir sürü dostumuz arkadaşımız var ..eminimki seni yönlendirecekler ve fikir vereceklerdir.. bir sürü arkadaşımızın  sorunlarıda böyle çözüldü zaten.. seninkide umarım çözülür...


Mesajı Yazan: math_sevko
Mesaj Tarihi: 06 Temmuz 2011 Saat 23:15
Tavsiyelerin için teşkkr ederim bakalım biraz daha binicez böyle, bi çözüm bulamazsak illaki servis tabiki :(


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Temmuz 2011 Saat 23:34
Ya öncelikle büyük geçmiş olsun. by_ersin arkadaşıma sonuna kadar katılıyorum, bende de ilk olay v-kayışta bir hasar meydana geldi servise götürdüm sağolsun usta altına üstüne falan baktı kayışı değiştirdi bir de motorun terlediğini söyledim (sanayi tabiriyle söyledim ve güldü zaten usta :D) o da contalarda vs sorun yok yağ kapağın acayipleşmiş onu değiştirdim yazdı, sesini dinledim parçalara baktım maşallah güzel araban dedi anahtarı verirken ve kayışa 17, kapağa 5 tl işçiliğe de yanılmıyorsam 20 tl falan yazdı ki ben en az 100 derler diyordum ön yargımla gittiğim için.
 arkadaşlar pahalı bile olsa biraz fazla verip servislere bırakın arabanızı, inşallah uygun bir şekilde hallederler


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 06 Temmuz 2011 Saat 23:44

bunları okuyunca benim başıma gelen bir olay aklıma geldi

ustaya trigeri değiştirtmiştim aynı gün motor keçelerden yağ kaçırmaya başladı uzun araştırmalarım sonucu keçenin gibindeki yağ tahliye tapasının gevşetildiğini öğrendim, meğer usta yeniden ona gidyim diye yapmış eksantrik keçelerini ve silindir kapak contasını değiştirecekti yani anlayacağın sırf para kazanmak için böyle bişey yaptığını öğrendim. senin sorunun görünce direk aklıma bu geldi


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: math_sevko
Mesaj Tarihi: 07 Temmuz 2011 Saat 02:10
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

bunları okuyunca benim başıma gelen bir olay aklıma geldi

ustaya trigeri değiştirtmiştim aynı gün motor keçelerden yağ kaçırmaya başladı uzun araştırmalarım sonucu keçenin gibindeki yağ tahliye tapasının gevşetildiğini öğrendim, meğer usta yeniden ona gidyim diye yapmış eksantrik keçelerini ve silindir kapak contasını değiştirecekti yani anlayacağın sırf para kazanmak için böyle bişey yaptığını öğrendim. senin sorunun görünce direk aklıma bu geldi
senin ustaya vay ... diyesim geldi içimden :)) geçmiş olsun yine erken anlamışsın kurtarmışsın ;) ama bende öyle bi art niyet olacağını zannetmiorum 2. ve 3. gidişlerimde saatlerce uğraştı para teklif etmeme rağmen almadı, sorunu anlamadığı aşikar evt ama art niyet zannetmiorum


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 07 Temmuz 2011 Saat 08:40
Orjinalini yazan: math_sevko math_sevko Yazdı:

Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

bunları okuyunca benim başıma gelen bir olay aklıma geldi

ustaya trigeri değiştirtmiştim aynı gün motor keçelerden yağ kaçırmaya başladı uzun araştırmalarım sonucu keçenin gibindeki yağ tahliye tapasının gevşetildiğini öğrendim, meğer usta yeniden ona gidyim diye yapmış eksantrik keçelerini ve silindir kapak contasını değiştirecekti yani anlayacağın sırf para kazanmak için böyle bişey yaptığını öğrendim. senin sorunun görünce direk aklıma bu geldi
senin ustaya vay ... diyesim geldi içimden :)) geçmiş olsun yine erken anlamışsın kurtarmışsın ;) ama bende öyle bi art niyet olacağını zannetmiorum 2. ve 3. gidişlerimde saatlerce uğraştı para teklif etmeme rağmen almadı, sorunu anlamadığı aşikar evt ama art niyet zannetmiorum
 
ben yine anlamadım, yağ kaçağını görünce ikinciye gittiğimde arıza tespiti yaptı herşey gayet güzeldi ama 450 tl masraf çıkarttı ve tek bir tl bile inmedi. ozaman durumdan şüpelendim. bir kaç ustaya daha gösterdim onlarda aynı arızaları söylediler fakat daha uygun fiyat verdiler. öyle böyle derken son gittiğim usta baktı etti sonra tapa gevşetilmiş dedi sıktı ve o bölgedeki yağları temizledi. Üzerinden yaklaşık 6 ay geçti Maşallah tek damla yok.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: math_sevko
Mesaj Tarihi: 07 Temmuz 2011 Saat 19:41
Ya başka forumları şöyle bi kurcaladım benzer 2 sorun tespit ettim;
1. si Triger değiştirilirken sente atlatmış olabilir deniyo
2. si şanzumandan çıkan kablolardan dolayı ger viteste  şase alan bi araç var

bunlardan biri olabilir mi ki ? varmı yardımcı olabilecek ?

(NOT: Rampa aşağı durdurduğumda arabayı geri hiç hareket edemediğini farkettim bugün, düzde lamba yakıp devri düşürüp stop ettirse bile, fazla gazla bi şekilde hareket ettiriliyo ama rampada geri kalkmaya çalıştığımda, daha kavrama yapmak üzereyken stop edip kalıyo :(((


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 07 Temmuz 2011 Saat 21:18
senin araç otomatik mi

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 07 Temmuz 2011 Saat 21:28
hala sorun çözülmemiş ... merakla bekliyorum..


Mesajı Yazan: math_sevko
Mesaj Tarihi: 07 Temmuz 2011 Saat 22:45
Hayır Manuel


Mesajı Yazan: math_sevko
Mesaj Tarihi: 09 Temmuz 2011 Saat 18:38
bu gün diğer forumları da şööle iice kurcaladım, triger kayışını değiştirdikten sonra benimle hemen hemen aynı sıkıntıları yaşayan ark lar var hatta bilgisayara bağlatıp bobin arızası demişlerdi bana bu arkadaşlara da denmiş değiştirip sonuç alamamışlar, çözüm olarakta hepsinde sente atlaması görülmüş. acaba banim araçta da problem bu mu ki ? Bilen varmı ?

Problemler;

-Geri viteste (kavrama anında) Rolanti düşürek arıza lambası yakıp stop etme,
-Rolantide çalışırken bi süre sonra dalgalanarak düşme,sonucu stop etme,
-Çekişte Biraz düşme,
-Kırmızı ışıkta dururken Stop Etme (En sinirlerinden biri)
-Düz yolda giderken nadir de olsa vites değiştirirken arıza lambası yakıp stop etme (Çok sakat oluo bazen)


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 09 Temmuz 2011 Saat 18:54
sende çok önemli trigeri değiştiren senteyi bir diş atlatsa zaten motor kafayı yiyor.

-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: math_sevko
Mesaj Tarihi: 09 Temmuz 2011 Saat 20:23
Aklıma gelen bi bu kaldı, bakalım birileri bi fikir verir inş 


Mesajı Yazan: math_sevko
Mesaj Tarihi: 11 Temmuz 2011 Saat 15:34
Az önce ustadan geldim, sorunu çözdük çok şükür :)))))))
Anlatayım belki başına gelcek arkadaşlara yardımı olur ;
Önce servise götürdüm dediler sente atlamış olabilir soktük baktık cuk yerinde, yine bağladılar makinaya yine bobin arızası verdi.Sorunun bu olmadığını biliyoduk ama yinede dedik eyvallah değiştirin,yenisi takıldı cıkk problem aynı sonra bana demesin mi senin beyin de var arıza var.dedim topla usta bobine fln da para vermiorum eskisini tak(biraz sürtüşme fln oldu oraları es geçiorum) neyse getirdim benim ustaya,baktı incelerdi şudur budur derken farketti şükür.Beyinden çıkan bi tomar kablo var hortumun içinde,hortumu oynattı rolantide dalgalanma başladı,sonra açtığında hortumu vs arada bi kabloda kopuk olduğunu farketti, kestik birleştirdi problemlerin hepsi çözüldü. Bu kopuk muhtemelen arada temas etmeme sonucu stop ettirme,Arıza lamb yakma,ve geride direk stop etmeye sebepo oluyodu. Şükür şimdi kurtuldum 2 haftadır ne uğraştığımı ben bilirim :(( böle saçma s.lak problemler inşlhh kimsenin başına gelmez. Önerileriniz yardımlarınız için teşkkrler arkadaşlar...


Mesajı Yazan: orhanax
Mesaj Tarihi: 11 Temmuz 2011 Saat 15:50
Geçmiş olsun. Probleminizin çözülmesine çok sevindim. Yeni nesil arabalar böyle işte. Ufacık bir kablo bile büyük sıkıntılar yaşatabiliyormuş. Bir şey daha öğrendim. Teşekkür ederim.

-------------
2006 307 SW 1.6 HDI Comfort
(B Rh+)


Mesajı Yazan: cerci07
Mesaj Tarihi: 11 Temmuz 2011 Saat 22:16
gecmis olsun



-------------



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net