Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

307 1.4 hdi aracımın yağ problemi.

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=16123
Tarih: 26 Temmuz 2025 Saat 17:16
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 307 1.4 hdi aracımın yağ problemi.
Mesajı Yazan: fatempro
Konu: 307 1.4 hdi aracımın yağ problemi.
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2011 Saat 12:50
Merhaba..
2004 model 307 1.4 hdi aracım 160.000 km. de.
Yağ değişimi yaptıktan sonra ilk 1.000 km yağda hiçbir problem yok. Hatta çok sık bakıyorum.gram eksilmiyor.
Ne zamanki 1000 km. yi geçiyorum. Yavaş yavaş eksiltiyor. Şu anda yağ değişiminden sonra  2.000 km yaptım. Yağ seviyesi max. seviyenin iki çizgi altında. 
bor katkısıda kullandım. Onlar sadece süreyi uzattı. Sonuç yine aynı.
Egzosdan Beyaz duman,mavi dumanda gelmiyor.
Motorun çekişinde de problem yok.
Motoru direk açtırıp rektefeye sokturmak istemiyorum. önce segman atarız olmazsa rektefe ederiz diyorlar. segman  dedikleri  600-700 lira, rektefe deseniz 3000-4000 lira. 
sorunu tam olarak anlamış değilim. herkes başka bir şey diyor.
Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2011 Saat 13:01
Yeni üyeliğini tamamlamış ve foruma girmiş üyelerimiz, "Üyelerimizi Tanıyalım" başlığı altında lütfen yeni konu açarak kendinizi tanıtınız, Tüm bilgileri eksiksiz doldurmanız sizi daha iyi tanımamız açısından bizlere yardımcı olacaktır, Bilginize...

1.- Adınız, soyadınız:
2.- Yaşınız:
3.- Aracınız (Markası, modeli):
4.- Hobileriniz:
5.- Mesleğiniz:
6.- Siteyi nereden duydunuz:
7.- Kan Grubunuz:
8.- Burcunuz:
9.- Taraftarı olduğunuz takım:
10.- Hangi ilçe yada İldesiniz:
11.- Msn adresiniz:


İlginiz için teşekkür ederiz.

Peugeot Türkiye Fun Club Yönetimi
http://www.peugeotturkey.com/" rel="nofollow - www.peugeotturkey.com & http://www.peugeotturkiye.com/" rel="nofollow - www.peugeotturkiye.com


Mesajı Yazan: oguzhan29
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2011 Saat 13:20

kardeşim oncelikle kendınızı tanıtınız sonra bılgılı arkadaşlar sızlere yardımcı olacaktır



-------------
PEUGEOT 206 SW HDİ X-LİNE(GRİ)2004 model


Mesajı Yazan: fatempro
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2011 Saat 13:33
Yeni olduğum için kural ihlali yapmışım :)
Kendimi tanıttım.
Umarım sorunuma yardımcı olursunuz.


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2011 Saat 13:50
Kac numara ve marka yag kullaniyorsunuz?


Mesajı Yazan: fatempro
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2011 Saat 14:05
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Kac numara ve marka yag kullaniyorsunuz?
Şu anda 10/40 total diesel yağ kullanıyorum. Öncesinde castrol magnatech kullanıyordum. ama her ikisindede aynı durum oldu.
Son yağı 40 gün önce değiştirdim ve ortalama 2.000 km yol yaptım.



Mesajı Yazan: taytay
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2011 Saat 14:09
üst kapaktan bi yerden yag kacagı falan varmı motorun alt kısmını falan kontrol edin karter in orları falan orlardan bi yerden sızdıyor olabilir. 

-------------
kiraz kırmızı 98 106 gti
EA 1434


Mesajı Yazan: fatempro
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2011 Saat 14:23
Orjinalini yazan: taytay taytay Yazdı:

üst kapaktan bi yerden yag kacagı falan varmı motorun alt kısmını falan kontrol edin karter in orları falan orlardan bi yerden sızdıyor olabilir. 
20.000 km önce  üst kapaktan kaçırıyordu. Oraya silikon çektirdim. Üst kapak contası değişti. Şu anda üstten kaçak yok. Park halinde altına bakıyorum. Yerde yağ görmüyorum. Zaten dediğim gibi ilk 1.000 kilometre hiç sıkıntı yok. Sıkıntı 1.000 km den sonra başlıyor. 
Hararette yapmıyor. Bazen yokuş çıkarken 90 derecenin üstüne çıkıyor ama 2.fanın devreye girmesiyle kısa süre sonra ısı normale düşüyor. Hararet göstergesinde kırmızı alanı hiç görmedim. Havanın durumuna göre motor ortalama 80-90 derecede çalışıyor.  


Mesajı Yazan: taytay
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2011 Saat 14:28
Orjinalini yazan: fatempro fatempro Yazdı:

Orjinalini yazan: taytay taytay Yazdı:

üst kapaktan bi yerden yag kacagı falan varmı motorun alt kısmını falan kontrol edin karter in orları falan orlardan bi yerden sızdıyor olabilir. 
20.000 km önce  üst kapaktan kaçırıyordu. Oraya silikon çektirdim. Üst kapak contası değişti. Şu anda üstten kaçak yok. Park halinde altına bakıyorum. Yerde yağ görmüyorum. Zaten dediğim gibi ilk 1.000 kilometre hiç sıkıntı yok. Sıkıntı 1.000 km den sonra başlıyor. 
Hararette yapmıyor. Bazen yokuş çıkarken 90 derecenin üstüne çıkıyor ama 2.fanın devreye girmesiyle kısa süre sonra ısı normale düşüyor. Hararet göstergesinde kırmızı alanı hiç görmedim. Havanın durumuna göre motor ortalama 80-90 derecede çalışıyor.  

park halinde akıtmayabilir çok fazla zaten . bi kanala veya lifte cıkartın bakın. birde piston komperesör değerlerini kontrol ettirin sekman kırmıs olabilirsiniz en kısa zamanda yaptırın sekmanlardan bi tanesinde sıkıntı varsa fazla masraf acmaz böyle devam ederseniz eger sıkıntı varsa büyük masraf cıkartır.


-------------
kiraz kırmızı 98 106 gti
EA 1434


Mesajı Yazan: fatempro
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2011 Saat 14:51
Orjinalini yazan: taytay taytay Yazdı:

Orjinalini yazan: fatempro fatempro Yazdı:

Orjinalini yazan: taytay taytay Yazdı:

üst kapaktan bi yerden yag kacagı falan varmı motorun alt kısmını falan kontrol edin karter in orları falan orlardan bi yerden sızdıyor olabilir. 
20.000 km önce  üst kapaktan kaçırıyordu. Oraya silikon çektirdim. Üst kapak contası değişti. Şu anda üstten kaçak yok. Park halinde altına bakıyorum. Yerde yağ görmüyorum. Zaten dediğim gibi ilk 1.000 kilometre hiç sıkıntı yok. Sıkıntı 1.000 km den sonra başlıyor. 
Hararette yapmıyor. Bazen yokuş çıkarken 90 derecenin üstüne çıkıyor ama 2.fanın devreye girmesiyle kısa süre sonra ısı normale düşüyor. Hararet göstergesinde kırmızı alanı hiç görmedim. Havanın durumuna göre motor ortalama 80-90 derecede çalışıyor.  

park halinde akıtmayabilir çok fazla zaten . bi kanala veya lifte cıkartın bakın. birde piston komperesör değerlerini kontrol ettirin sekman kırmıs olabilirsiniz en kısa zamanda yaptırın sekmanlardan bi tanesinde sıkıntı varsa fazla masraf acmaz böyle devam ederseniz eger sıkıntı varsa büyük masraf cıkartır.

öncelikle ilginiz için teşekkür ederim. 
serviste  son yağ değişiminde  lifte çıkarıp baktılar. alttan yağ kaçağı yok dediler. ama araç muayenesinde üstte yağ kaçağı olmamasına rağmen "yağ kaçakları gözlendi" diye not düşmüşlerdi. ben üst kapaktan kaçırdığı dönemden kaldığını düşünmüştüm. 
piston kompresör testini bilmiyorum. nerede yaptırabilirim? sonuca ulaşmamda etkili olursa hemen yaptırabilirim.


Mesajı Yazan: fatempro
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2011 Saat 22:39
arkadaşlar yardımınızı bekliyorum. kompresor testi yaptırmalımıyım? ankara iskitler büyük sanayide yapan bir yer biliyor musunuz?


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2011 Saat 22:47
yağ yakıyomu egzosttan nasıl bi duman atıyo araç

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2011 Saat 22:51
yukardaki yazında yeni gördüm benim araçtada karterin ordaki o-ring lastikleri eskidiği için ordan hafif sızdırma vardı tamponun ordan bakman lazım karterın ustu hemen

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: fatempro
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2011 Saat 22:51
Orjinalini yazan: berk2309 berk2309 Yazdı:

yağ yakıyomu egzosttan nasıl bi duman atıyo araç
yağ eksiltiyor. ama yakıyor mu bilmiyorum. egzosttan duman atmıyor. 


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2011 Saat 22:55
atmıyo diyosan ozaman biyerlerden sızdırma yapıyodur veya gene contanda sorun olabılırmı üst kapak felan 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: fatempro
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2011 Saat 23:00
sızdırma yapsa 1.000 km sonramı yapar bilmiyorum. artık her 100 km bakar oldum. 1000 km ye kadar yağma hiçbir eksilme yok. 1000 km den sonra başlıyor. üst tarafta gördüğüm kısım tertemiz.  ama üst kapağın arka tarafını göremediğim için bilemiyorum. 


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2011 Saat 23:03
eksiltme dedıgın nekadar yapıyo

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: fatempro
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2011 Saat 23:13
yağ değişiminden sonra  2000 km yaptım. max. seviyenin 2 çizgi altına inmiş.


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2011 Saat 23:16
bence sen lıfte kaldırtıp  bı bak varmı kacak yoksa yakıyodur yagı 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: fatempro
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2011 Saat 23:17
vatan peugeot da yağ değişimi sırasında lifte kaldırıp baktılar. ama yağ kaçağı yok dediler.


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2011 Saat 23:17
bişey daha aracın suyuna baktın mı hıc yag varmı

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: fatempro
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2011 Saat 23:24
antifiriz kullanıyorum. içinde yağ varmı bilmiyorum.ama seviyesinde 1 yıldır değişme yok.


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2011 Saat 23:25
yok şimdi eğer antfrız suyunun ıcıne yağ karışıyosa contanda sorun vardır  kapagını acıp bak koyma yerınden kahverengı tahin gibi rengi olur

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: taytay
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2011 Saat 23:49
Orjinalini yazan: fatempro fatempro Yazdı:

arkadaşlar yardımınızı bekliyorum. kompresor testi yaptırmalımıyım? ankara iskitler büyük sanayide yapan bir yer biliyor musunuz?

herhangi bir pug özel servisinde yaptırabilirsin  izmirde olsan yardımcı olurdum . zaten 10dk lık bir iş.


-------------
kiraz kırmızı 98 106 gti
EA 1434


Mesajı Yazan: badcombatant
Mesaj Tarihi: 06 Temmuz 2011 Saat 02:48
Belki okadar fark etmez ama bilgin olsun diye söylüorum aracın dizel devamlı şehir içinde vede üstüne üstelik sıkışık trafikte kullanıyosan bir miktar yağ yakması normal yanlış hatırlamıyosam her 1000 km bir yağ miktarını kontrol edin der kullanım klavuzunda ve 1000 km de azda olsa belli miktar (miktarı klavuzda yazıyodu şimdi hatırlamıyorum) yağ eksiltmside normaldir yazıyodu
Eğer aracında da bi sıkıntı var bü yüzden de yağ eksiltiyosa ikisi başına daha büyük bi sorun çıkarabilir kompresör testi ve ölçümleri yaptırmanda ayrıca aracı bi bilgisayara bağlatarak herhangi bi arıza varmı diye de ayrı olarak baktırırsan daha da güzel olur


-------------
2004 1.4 hdi 307 xr


Mesajı Yazan: fatempro
Mesaj Tarihi: 06 Temmuz 2011 Saat 10:57
aracı bilgisayara bağlattım. buji enjektörlerinin motora giren kısmında kalem gibi 4  parçanın olduğu ve bunlardan birinin arızalı olduğu çıktı. yağ yakmasının bununla bir ilgisi olmaz, ama arıza ilerlerse araba çekişten düşer dediler. 


Mesajı Yazan: taytay
Mesaj Tarihi: 06 Temmuz 2011 Saat 11:28
komperesör degerlerini ölçütülermi peki bütün pistonların degerleri aynımı durumu normal mi ? 

-------------
kiraz kırmızı 98 106 gti
EA 1434


Mesajı Yazan: fatempro
Mesaj Tarihi: 06 Temmuz 2011 Saat 12:09
kompresör testini yaptıracak yer bulamadım ama 307 nin kullanım klavuzunu inceledim. aracınızın her 1000 km de 0.5 litre yağ eksiltmesi normaldir deniyor.
buna göre benim aracım ilk 1000 de eksiltmiyor. 2000 km de yaklaşık 0.5 litre eksiltiyor. 
bu değerler klavuzda yazdığına göre sizce (her 1000 km de 0,5 litre yağ ekleyerek) beklemelimiyim?  


Mesajı Yazan: fatempro
Mesaj Tarihi: 06 Temmuz 2011 Saat 12:33
Orjinalini yazan: ezelefe ezelefe Yazdı:

her 2000km de yarım lt yag normal gozuksede fazla gıbıme gelıyor.
aynı aractan bendede var 6000 kmde 1-1,5 lt yag eklıyordum.bır cok ustaya gosterdım normal dedıler.
aracı cok sıkıstırarak kullanıyorsan da yapar.uzun km lı yolculuklardada yapar.
aracınız kaç km de?



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net