|

Yeni Peugeot 308, Peugeot’nun yeni marka kimliğini sergileyen
çizgilere bürünürken, yenilikçi mikro-hibrid e-HDi teknolojisinden
yararlanıyor ve %15’e varan yakıt tasarrufu dolayısıyla kullanım
maliyeti tasarrufu sunuyor. Access ve Active donanım seviyelerine sahip
olan ve 5 motor seçeneği ile farklı vites kutusu kombinasyon olanakları
sunan Yeni Peugeot 308, 38 bin 500 TL’den başlayan anahtar teslim
fiyatlar ile Türkiye pazarına sunuldu. Yeni Peugeot 308 ile e-HDi
teknolojisini hem manuel hem de Auto6R vites kutusu seçenekleri ile
sunan ilk ve tek marka olan Peugeot, standart olarak sunulan ESP
donanımı ile de farklılığını ortaya koyuyor. Yeni Peugeot 308’in stili
LED’li farları ile ön plana çıkıyor. Peugeot 308, yeni
çizgileriyle Peugeot markasının yeni stil kodlarını sergiliyor. LED’li
ön farlarının simgelediği gibi daha teknolojik bir zarafete doğru
değişim gösteren Yeni Peugeot 308, genlerinde her zaman var olan
dinamizm ve heyecanı ön plana çıkarıyor.
Yeni Peugeot 308
otomobilde üst düzey keyif ve konfor sunuyor. İç mekandaki genişliğin
yanında, yüksek üretim kalitesi ile üst gam seviyesine ulaşılıyor. Yeni
Peugeot 308 yolcuları panoramik cam tavan sayesinde “güneşli” bir iç
mekandan yararlanabiliyorlar. Panoramik cam tavan toplam camlı yüzeyin
4,86 m²’ye çıkmasına yol açıyor.
Zengin ekipman seviyesi
Yeni
Peugeot 308, Access ve Active olmak üzere 2 farklı donanım seviyesi ile
38 bin 500 TL’den başlayan anahtar teslim fiyatlar ile Türkiye pazarına
sunuldu. Access donanım seviyesinde ESP, yokuşta geri kaymayı önleyici
sistem Hill Holder, ABS, elektronik fren gücü dağıtım sistemi EBD, acil
fren yardım sistemi AFU, sürücü ve yolcu ön ve yan hava yastıkları, hız
sabitleme ve sınırlandırma sistemi cruise control, elektrikli ve
ısıtmalı yan aynalar, yol bilgisayarı, yükseklik ve derinlik ayarlı,
elektro-hidrolik takviyeli direksiyon, klima, direksiyondan kumanda
kollu Radyo CD MP3, ön sis farları ve Energy Saver düşük yuvarlanma
direncine sahip lastikler standart olarak yer alıyor. Bluetooth
handsfree telefon kiti, USB bağlantısı, hazneli ön kol dayama bölümünden
oluşan WIP Bluetooth Paketi, 16” alüminyum jantlar ile arka park yardım
sistemi ise opsiyonel olarak sunuluyor.
Active donanım
seviyesinde, Access donanım seviyesinde yer alan ekipmanlara ek olarak
ön ve arka yolcular için perde hava yastıkları, LED gündüz farları, ön
ve arka park yardım sistemi, panoramik cam tavan ve elektrikli tavan
perdesi, 16” alüminyum jantlar, Bluetooth handsfree telefon kiti, USB
bağlantısı otomatik yanan farlar, follow me home refakatçi aydınlatma
sistemi, yağmur sensörü, hazneli ön ve arka kol dayama, otomatik klima
standart olarak yer alıyor. Bi-Xenon viraj yönlendirmeli farlar ve far
yıkama sisteminden oluşan Xenon paketi ise tek opsiyon olarak sunuluyor.
%15’e varan yakıt tasarrufu
Peugeot
308, sürüş özellikleri ve sürüş keyfi anlamında liderliğini sürdürürken
çevre etkinliği konusunda da referans olmayı hedefliyor. CO2
salımlarının azaltılması Yeni Peugeot 308 projesinin başlıca
amaçlarından biri oldu. Araçta yakıt tüketimini etkileyen tüm etkenler
de optimize edildi. Bunun için araç ağırlığı ortalama 25 kg azaltıldı,
yuvarlanma direnci ultra düşük 16" lastikler kullanıldı, alternatörün
çalışması optimize edildi, hidrolik direksiyon (GEP) kontrolü
iyileştirildi, yakıt tüketimine etki eden en önemli unsurlardan hava
sürtünme katsayısı 0,28 Cx ile segment rekoru bir seviyeye getirildi ve
e-HDi mikro-hibrid teknolojisi kullanıldı.
Peugeot 508’den
sonra, Yeni Peugeot 308’in 1.6 l HDi 112 hp Euro 5 versiyonunda
yenilikçi mikro-hibrid e-HDi teknolojisi ile son nesil STOP & START
sistemi ilk kez kullanılıyor. “Gam kalbinde” konumlanan bir motor
seçeneğinde bu yenilikler, maksimum sürüş keyfi için segmentte bir ilk
olan Auto6R ve manuel vites kutulu iki farklı versiyonda sunuluyor.
e-HDi
sistemi, şehir içinde yakıt tüketiminin %15 azaltılması, standart karma
parkurda CO2 emisyonlarının 5 g/km düşürülmesi, takviyeli marş motorlu
bir STOP & START‘a kıyasla motorun %40 daha hızlı yeniden
çalıştırılması (400 ms) (alternatör tahrikli STOP & START), manuel
bir vites kutusu ile 20 km/s hızdan itibaren motorun durdurulması
(Auto6R ile 8 km/s) ve STOP & START kullanım keyfinin artırılması
(çalışma sessizliği, titreşim olmaması) gibi çok önemli avantajlar
sağlıyor.
Geniş motor yelpazesi
CO2
emisyonlarını azami ölçüde azaltmak üzere, ister benzinli (VTi veya THP
motorlar) ister dizel versiyonlar (yeni HDi Euro 5 motorları) sözkonusu
olsun Yeni 308 en son nesil motorlarla donatıldı. Mevcut 5 motor ile
sunulan manuel, Auto6R, otomatik olmak üzere farklı vites kutusu
kombinasyon olanakları her müşteriye kendisine en çok uyan versiyonu
seçme imkanı sağlıyor. Yeni Peugeot 308, Euro5 normlarına sahip 1.6 l
VTi 120 hp (manuel ve otomatik), 1.6 l THP 156 hp (manuel ve otomatik)
ve 1.6 l THP 200 hp (manuel GTi) olmak üzere 3 benzinli ve 1.6 l HDi FAP
92 hp (manuel), 1.6 l e-HDi FAP 112 hp (manuel ve Auto6R) olmak üzere 2
dizel motor seçeneği ile sunuluyor.
alıntıdır pegout.com
|