Benzin İbresi Arızası :(
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=15798
Tarih: 28 Haziran 2025 Saat 17:49 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: Benzin İbresi Arızası :(
Mesajı Yazan: murat206
Konu: Benzin İbresi Arızası :(
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2011 Saat 08:18
Arkadaşlar öncelikle bu konu ile ilgili epey bi yazı var hepsini okudum, Ancak net bir cevap bulamadım. Sorunum şu; Aracıma yaklaşık 1 ay önce tüp taktırdım, geçen pazar günü akhisar-manisa arasında lukoilden gaz aldım, gaz almadan önce benzin ibresi sıfıra yakın bi yerde iken gaz aldıktan sonra ibre yarım depoyu geçti. Acaba sorun beyinde mi yoksa şamandıra mı diye merak ediyorum. Tüp takıldıktan sonra 206 larda bu durum oluyo deniliyor.
Şimdi önce sanayide, tüp yakılan yere mi gitsem, elektrikçiye mi gitsem veya başka biyere mi? Durumun düzeltilmesi için ne kadar bi ücret normaldir.
Arkadaşlar lütfen acil yardımlarınızı bekliyorum, sizlere sormadan sanayiye gitmeyeyim dedim.
------------- 2004 206 XT 1.4 16V 90hp manuel (şeytan kırmızısı), KME lpg kit
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: orhanax
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2011 Saat 08:30
Üç yıl buyunca LPG'li 307 kullandım. Benzin ibresinin hatalı göstermesi ne yazık ki oluyor. Ancak benzin aldıktan sonra arabayı çalıştırdığımızda doğru seviyeyi gösteriyor. LPG takılan yere gittim, araya bir parça koydular ama sorun yine devam etti. Ben de çareyi yarım deponun altına düşmemekte ve iki LPG dolumunda bir 10 Liralık benzin almakta buldum. Aman aracı benzinsiz bırakma, yoksa benim gibi benzin pompasını yakarsın. 
------------- 2006 307 SW 1.6 HDI Comfort (B Rh+)
|
Mesajı Yazan: orhanax
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2011 Saat 08:37
Bu arada sorunu çözmek için uğraşacaksan önce tüpü taktırdığın yere gitmeni öneririm. Yetkili servise gittin mi olmadık şeylerden masraf çıkartabiliyorlar. Örneğin ben arıza lambası yandığı için 2008 yılında İzmir'de H... Ö... gittim; "katalitik konventör arızası var, hemen değiştirmemiz lazım. 3 bin TL ödemeniz gerekiyor." dediler. Onlara inanıp da başka yere götürmeseydim muhteşem bir kazık yiyecektim. Tabii ki her servis aynı değil. İşini dürüstçe yapanlar da var. Onları tenzih ederim.
------------- 2006 307 SW 1.6 HDI Comfort (B Rh+)
|
Mesajı Yazan: murat206
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2011 Saat 08:58
O zaman önce tüpçüye gideyim, ama bunun bi çözümü olmalı, başımıza iş alırız bu şekilde :((
------------- 2004 206 XT 1.4 16V 90hp manuel (şeytan kırmızısı), KME lpg kit
|
Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2011 Saat 09:47
Bu sorunla ilgili benim bildiğim forumda en az 5 tane konu ve çözümleri var Benzin ibresi tekerleğin dönüşünden ibreyi düşürüyor.Aslında araç LPG de gidiyor fakat araç benzin yakıyormuş gibi algılıyor.Önemsenmeyecek bir durum sadece depoyu yarımın altına düşürme.Benzin ibresi kendi kafasına göre iner çıkar.
------------- 2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
Mesajı Yazan: murat206
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2011 Saat 10:33
Ya arkadaş bu aracın benzin deposundan şamandıra yok mu? Bu gösterge neden şamandıradan almıyor veriyi. Benzini yarım depoda tut diyosunuz, onu mu takip edecez hep. Hem yarım depo olduğunu nerden bilip de takip edecem 
------------- 2004 206 XT 1.4 16V 90hp manuel (şeytan kırmızısı), KME lpg kit
|
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2011 Saat 11:11
murat206 Yazdı:
Arkadaşlar öncelikle bu konu ile ilgili epey bi yazı var hepsini okudum, Ancak net bir cevap bulamadım.
Sorunum şu; Aracıma yaklaşık 1 ay önce tüp taktırdım, geçen pazar günü akhisar-manisa arasında lukoilden gaz aldım, gaz almadan önce benzin ibresi sıfıra yakın bi yerde iken gaz aldıktan sonra ibre yarım depoyu geçti.
Acaba sorun beyinde mi yoksa şamandıra mı diye merak ediyorum. Tüp takıldıktan sonra 206 larda bu durum oluyo deniliyor.
Şimdi önce sanayide, tüp yakılan yere mi gitsem, elektrikçiye mi gitsem veya başka biyere mi?
Durumun düzeltilmesi için ne kadar bi ücret normaldir.
Arkadaşlar lütfen acil yardımlarınızı bekliyorum, sizlere sormadan sanayiye gitmeyeyim dedim. |
deponda yarım depo vardı bitik gösteriyordu da gaz alınca mı ibre tekrar eski haline geldi yoksa zaten deponda benzin yokdu da olmadığı halde mi yarım depoyu gösterdi?
eğer benzin olmadığı halde fazla gösteriyorsa ibren arızalıdır yada ibreyi her kontağı açtığında eski haline çeviren modül takmışlardır lpg takan arkadaşlar.
------------- Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
|
Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2011 Saat 11:15
Aptal Fransızlar işte,aracı benzin de kullanıma göre tasarlamış.Hiç benzine göre araç mı tasarlanır?Sen onların kusuruna bakma bu seferlik idare et,100 TL benzin koy o kafasına göre inip çıksın.
------------- 2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
Mesajı Yazan: murat206
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2011 Saat 11:15
depomda en son 30 tl lik benzin koymuştum, ibre sıfıra çok yakın duruyordu, sonra bu olay olunca yarım deponun üzerinde göstermeye başladı!
------------- 2004 206 XT 1.4 16V 90hp manuel (şeytan kırmızısı), KME lpg kit
|
Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2011 Saat 11:34
murat206 Yazdı:
depomda en son 30 tl lik benzin koymuştum, ibre sıfıra çok yakın duruyordu, sonra bu olay olunca yarım deponun üzerinde göstermeye başladı! |
Tamam işte deponda zaten benzin varmış ama yarım deponun altında bir seviyedeymiş.Üzerine 30 TL alınca yerini bulmuş.Sen şuanki mevcut benzinin üzerine 50 TL daha benzin al,o yine gazda kullanırken rezerv bölgesine kadar düşecek belki ışığı yakacak,sonra kontağı kapatıp açtığın anda benzin ibresi olması gereken yere gelecek.
Bu araçlar depodaki benzini şamandıra dan değil yol bilgisayarından okuyor.(2003 model ve yukarısı)
------------- 2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2011 Saat 11:38
monur Yazdı:
murat206 Yazdı:
depomda en son 30 tl lik benzin koymuştum, ibre sıfıra çok yakın duruyordu, sonra bu olay olunca yarım deponun üzerinde göstermeye başladı! |
Tamam işte deponda zaten benzin varmış ama yarım deponun altında bir seviyedeymiş.Üzerine 30 TL alınca yerini bulmuş.Sen şuanki mevcut benzinin üzerine 50 TL daha benzin al,o yine gazda kullanırken rezerv bölgesine kadar düşecek belki ışığı yakacak,sonra kontağı kapatıp açtığın anda benzin ibresi olması gereken yere gelecek.
Bu araçlar depodaki benzini şamandıra dan değil yol bilgisayarından okuyor.(2003 model ve yukarısı) |
Evet abıcım cok dogru :))
|
Mesajı Yazan: murat206
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2011 Saat 11:47
söylemeyi unuttum bi arkadaş sizin dediğinizi demişti, dün akşam 30 TL benzin aldım, kontağı kapatıp açtım, ibre yarım deponun biraz üzerine çıktı..
Şimdi peki bu ibre doğtuyo mu gösteriyo acaba, sanmıyorum; bakalım biraz deneyeyim diyorum, biraz km yapınca düşecek mi yine?
------------- 2004 206 XT 1.4 16V 90hp manuel (şeytan kırmızısı), KME lpg kit
|
Mesajı Yazan: çetin
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2011 Saat 12:41
ee yokmu bunun çözümü.yoksa ALLAH a emanet mi gidecek depodaki benzin.ne alaka ya !vardır mutlaka deponun gerçek durumunu gösteren bir yöntem veya aparat 
------------- 206 feline (2006) 1.4 otomatik+Atiker Safe Fast
|
Mesajı Yazan: murat206
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2011 Saat 13:26
çetin Yazdı:
ee yokmu bunun çözümü.yoksa ALLAH a emanet mi gidecek depodaki benzin.ne alaka ya !vardır mutlaka deponun gerçek durumunu gösteren bir yöntem veya aparat  |
bende onun için soruyorum, şimdi sanaiye gidecem herkez ayrı bişey diecek herkese ayrı para bayılacaz, kesin çözüm olacağıda belli değil..
------------- 2004 206 XT 1.4 16V 90hp manuel (şeytan kırmızısı), KME lpg kit
|
Mesajı Yazan: ___KxL___
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2011 Saat 13:32
Fransız arabalarında benzin göstergesi depodaki şamandıraya değilde tekeleklerdeki bi sensör benzeri şeyle ölçülüyo.Araç gazda gitmesine rağmen benzinle yol alıyomuşsun gibi tekelek döndükçe ibreyi düşürüyo. Düşsede benzin harcamıyo korkmana gerek yok.Çeyrek depoya kadar arabayı çalıştırdığında kendiliğinden düzeli ama çeyrek deponun altıa düştükten sonra düzelmiyo.Tek çare biraz benzin almak.Böylelikle depo doğru gösteriyo.Benzinle kim uğraşacak diyosanda PSA modülü taktırman gerekiyo. Bu modül arabayı her çalıştırdığında şamandırayı resetliyo böylelikle ibre normal haline dönüyo.Ama modüle rağmen aynı hatanın devam ettiğini söyleyenlerde var ama ne kadar doğru bilmiyorum.Modül montaj dahil 100 TL miş.
------------- 2004 Peugeot 206 1.4 XT
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2011 Saat 13:34
Problemi cozume kavusturmak icin once mekanizmayi bilmek gerek. Araci ilk calistirdigimizda BSI unitesi benzin tankindaki benzin seviyesini olcer ve bu islemi bir sonraki kontak cevirmeye kadar bir daha yapmaz. Kalan benzin seviyesi ise BSI tarafindan anlik hesaplanir ve depo seviyesi ile alakali degildir. BSI sadece gidilen km, enjektorlerden puskurtulen yakit miktari ...vs gibi parametreleri sensorlerden toplayarak ne kadar yakit harcandigini hesaplar ve bu miktari ilk olculen degerden anlik olarak cikarir.
Bu noktada simdiye kadar bir kac cozum onerisi sunuldu, forumda mevcut. Ancak tam anlamiyla tatmin eden bir sistem henuz yok.
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2011 Saat 13:37
Arkadaslar gereklı acıklama yapılmıstır.
Benzın gostergesı samandıradan bır fııl gelen verıye gore degıl kontak acıldıgı andan ıtıbaren aracın calısmasıyla mutabık elektronık olarak yavas yavas dusurulur. Kontagı actıgınız anda dogru benzını gorursunuz ve arac calısmaya devam ettıgı surece gosterge duser...
Bunun hıcbır cozumu yok. Ne yaparsanız yapın elbet gosterge dusuyor. Ancak Benzınıyarım ustunde tutarsanız kontak kapatıp acınca dogru yere gelıyor ve devamında yıne dusuyor... Yada ufak bır parca takılıyor her kontagı acıp kapatmada dogru yere gelıyor :))
|
Mesajı Yazan: murat206
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2011 Saat 13:54
hımm, tamam şimdi oldu. O zman benim depoda yarım depodan az olduğu için kontak açıp kapatınca, ibre yine doğruyo göstermioo, o zaman bi 75 TL daha benzin koyacaz anlaşılan, bu şekilde de dewam edecez 
------------- 2004 206 XT 1.4 16V 90hp manuel (şeytan kırmızısı), KME lpg kit
|
Mesajı Yazan: d3n1s
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2011 Saat 14:19
abicim ben senin yerinde olsam depoyu fullerim, arada bir yine fullerim, böylelikle gaz alamadığın durumda deponda da benzin olmuş olur.
------------- 206 Quik
|
Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2011 Saat 15:35
Depoyu tam doldurmak pek akıllıca çözüm değil.Malum yaz ayındayız ve sıcaktan buharlaşma fazla olacağı için yarım deponun üzerinde tutmak buharlaşmayı bir nebze olsun azaltacaktır.
------------- 2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
Mesajı Yazan: d3n1s
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2011 Saat 15:56
monur Yazdı:
Depoyu tam doldurmak pek akıllıca çözüm değil.Malum yaz ayındayız ve sıcaktan buharlaşma fazla olacağı için yarım deponun üzerinde tutmak buharlaşmayı bir nebze olsun azaltacaktır. |
bu muhabbeti de oldum olası anlamadım, benzin deposu ve yolu kapak hariç tam kapalı bir sistem, depo kapağı açılmadığı müddetçe ya motora gider buharlaşan benzin ya da ortam soğuyunca tekrar yakıt olarak depoya geri döner, dolayısıyla kayıp ancak depo kapağı açılınca olur, LPG'li araçta da depo kapağı ne kadar zamanda bir açılacak ki?
------------- 206 Quik
|
Mesajı Yazan: çetin
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2011 Saat 16:04
  
------------- 206 feline (2006) 1.4 otomatik+Atiker Safe Fast
|
Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2011 Saat 16:51
d3n1s Yazdı:
monur Yazdı:
Depoyu tam doldurmak pek akıllıca çözüm değil.Malum yaz ayındayız ve sıcaktan buharlaşma fazla olacağı için yarım deponun üzerinde tutmak buharlaşmayı bir nebze olsun azaltacaktır. |
bu muhabbeti de oldum olası anlamadım, benzin deposu ve yolu kapak hariç tam kapalı bir sistem, depo kapağı açılmadığı müddetçe ya motora gider buharlaşan benzin ya da ortam soğuyunca tekrar yakıt olarak depoya geri döner, dolayısıyla kayıp ancak depo kapağı açılınca olur, LPG'li araçta da depo kapağı ne kadar zamanda bir açılacak ki?
|
Benzin buharlaştırma valfi (gasoline evaporation valve ) diye de araştırılabilir.Yeni nesil araçlarda bu 12 voltluk bir selonoid,eski tip araçlarda ya şamandra üzerinde,bazılarında da benzin depo kapağı bu görevi görür.
Mesela soğutma suyunu kontrol ettiğin kiminin tabiri ile yedek su deposu nun kapağı da belli bir basınçtan sonra içeride oluşan buharı tahliye eder.Yani benzin deposu bahsettiğin şekilde komple kapak hariç bir kapalı sistem değildir,aksi fazla buharlaşan havayı tahliye edemediği takdirde patlar.
Kısaca her cisim belirli ölçüde basınca dayanabildiği gibi benzin depoları da içerisinde oluşan belirli basınca kadar mukavemet gösterirler.LPG kullanıcılarına tavsiyem,bu aylara da bu parçanın arıza yapmış olduğunu varsayarak,haftada bir sefer depo kapağını açmalarını tavsiye ederim.
------------- 2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
Mesajı Yazan: fbagci
Mesaj Tarihi: 25 Haziran 2011 Saat 13:45
arkadaşlar merhaba, mayıs ayında 2004 model 1.4 x-line bi 206 aldım. şimdi benim araçta lpg takılı ve geçenlerde bu bahsedilen arıza benim araçta da oluştu. bunun hiç bi çözümü yok mu? arabamı çok seviyorum ama böyle saçma şeylerle karşılaşmak can sıkıyor.
bi de arabam 85.000 km de bakım yaptırmak istiyorum. triger kayışı hiç değişmemiş. 15.000 lik bakım ve triger seti değişimi bana kaça mal olur? serviste yaptırmayı düşünüyorum ama çok abartılı olur diye de kafam karışıyor. yeni bakım yaptıran ve bu benzin göstergesi arızasına adam akıllı bi çözüm bulan varsa memnun olurum.. :)
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 25 Haziran 2011 Saat 14:18
Sn fbagci,
Yeni üyeliğini tamamlamış ve foruma girmiş üyelerimiz, "Üyelerimizi Tanıyalım"
başlığı altında lütfen yeni konu açarak kendinizi tanıtınız, Tüm
bilgileri eksiksiz doldurmanız sizi daha iyi tanımamız açısından bizlere
yardımcı olacaktır, Bilginize...
1.- Adınız, soyadınız: 2.- Yaşınız: 3.- Aracınız (Markası, modeli): 4.- Hobileriniz: 5.- Mesleğiniz: 6.- Siteyi nereden duydunuz: 7.- Kan Grubunuz: 8.- Burcunuz: 9.- Taraftarı olduğunuz takım: 10.- Hangi ilçe yada İldesiniz: 11.- Msn adresiniz:
İlginiz için teşekkür ederiz.
Peugeot Türkiye Fun Club Yönetimi http://www.peugeotturkey.com/" rel="nofollow - www.peugeotturkey.com & http://www.peugeotturkiye.com/" rel="nofollow - www.peugeotturkiye.com
|
Mesajı Yazan: murat206
Mesaj Tarihi: 25 Haziran 2011 Saat 14:59
usta senin depodan yarım depodan fazla benzin war diyoo, ibre doğruyu gösteriyormuş. Bakalım yol gidince ibre tekrar düşecekmi.
------------- 2004 206 XT 1.4 16V 90hp manuel (şeytan kırmızısı), KME lpg kit
|
Mesajı Yazan: emreyilik
Mesaj Tarihi: 25 Haziran 2011 Saat 15:10
ARkadaşlar ben de 3 gün önce taktırdım tüpü..Takar takmaz aynı arıza bende de oldu. LPG taktırdığımda depo neredeyse full idi. Tüpren sonra sanki benzin yakıyormuş gibi azaldı yarım depoya kadar geldi. Dün ise arabayı çalıştırdığımda yine full idi hatta fullden daha yukarıdaydı gösterge. Neredeyse 360 devir dönecekti yani:) Bi çözümü var mı bilmiyorum. Dedim bi ara benim araba hala benzin yakıyor..neyse ki gaz alınca öğrendim meğer gaz yakıyormuş. Çözümü bilen varsa söylerse sevinirim..
------------- 2005 model Peugeot 206 X-line Triptonik//Atiker Sıralı Sistem//
|
Mesajı Yazan: çetin
Mesaj Tarihi: 25 Haziran 2011 Saat 15:16
Bendede aynısı oldu ;lpg göstergeleri düştükçe benzin ibreside düştü.bu gün lpg depomu fulleyince benzin göstergesi yarım deponun üstüne çıktı.ama geçen hafta lpg taktırdığımda aracın 4\3 benzin deposu doluydu yani benzinim vardı.bu durumda benzin ibresi doğruyumu gösteriyor yoksa yanlışmı gösteriyor.üstadlar yorumlarınızı bekliyorum 
------------- 206 feline (2006) 1.4 otomatik+Atiker Safe Fast
|
Mesajı Yazan: fbagci
Mesaj Tarihi: 25 Haziran 2011 Saat 20:47
nedir bu sorun ya? çok sinir bozucu... peki arkadaşlar bu sorunla uzun süreden beri uğraşan kimse var mı bu durumun araca bi zararı var mı veya ileride büyük bir zarar vermesi münkün mü?
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 25 Haziran 2011 Saat 22:57
sacma olucak ama bır ıhtımal samandıra sase falan alıyo olabılır ozamanda yapma sansı ıhtımalı var
|
Mesajı Yazan: çetin
Mesaj Tarihi: 26 Haziran 2011 Saat 23:46
???? kesin bir cevap yok...

------------- 206 feline (2006) 1.4 otomatik+Atiker Safe Fast
|
Mesajı Yazan: fbagci
Mesaj Tarihi: 27 Haziran 2011 Saat 00:18
evet anlaşılan adam akıllı bi çözüm bulamayacağız. depoyu boş tutmadan binmeye devam edecez...
|
Mesajı Yazan: coolasice
Mesaj Tarihi: 27 Haziran 2011 Saat 01:10
fbagci serviste geçen sene triger değişimi için toplam 260TL ödemiştim.15000 bakımı derken sadece yağ ve filtre değişimi ise o da en fazla 100TL tutar.Ve bu benzin göstergesi sorunu ne yazık ki bende de var.Ama bende neredeyse 1 sene sonra ortaya çıktı.1 sene Lpg ile kullandım hiç bir anormallik yoktu,şimdi gösterge bazen hiç kımıldamıyor bazen de normal seviyeyi gösteriyor kafasına göre yani.
|
Mesajı Yazan: fbagci
Mesaj Tarihi: 27 Haziran 2011 Saat 02:14
coolasice..
teşekkür ederim. malatya peugeot servisi bana 15.000 bakımı için 250 triger değişimi için yaklaşık 350 tutar dedi. ben de yaptırmaya karar verdim. bakalım artık salı günü arabayı gelip alacaklar. bakım bittikten sonra son ne tuttu yazarım tekrar.
|
Mesajı Yazan: murat206
Mesaj Tarihi: 27 Haziran 2011 Saat 08:10
arkadaşlar tek sıkıntımız benzin ibresi olsun, o da nazarlık olsun :D
------------- 2004 206 XT 1.4 16V 90hp manuel (şeytan kırmızısı), KME lpg kit
|
Mesajı Yazan: fbagci
Mesaj Tarihi: 27 Haziran 2011 Saat 10:51
peki bakalım başka sıkıntı olmasın :)
|
|