http://www.otoguncel.com/otomobilinizi-kisa-hazirladiniz-mi/" rel="nofollow - Kış mevsiminin olumsuz yol şartlarında yıpranan otomobilinizi, http://www.otoguncel.com/yazla-gelen-klimatizasyon/" rel="nofollow - yaz
boyunca sorunsuz kullanmak istiyorsanız, baharın kendini yaza bırakmaya
başladığı şu günlerde bazı konulara dikkatinizi çekmek isterim.Yazın sıcağı, tozu, dur-kalklı trafiği aracınızı belirli ölçülerde mutlaka etkileyecektir. Zorlu http://www.otoguncel.com/sorularla-kis-ve-otomobil/" rel="nofollow - kış
şartlarında yolların bozulması nedeniyle süspansiyon sistemlerinde ve
lastiklerde arıza meydana gelebilmektedir. Bu nedenle otomobillerde
amortisörlerin, ağır vasıtalarda körüklerin ve makasların kontrol
edilmesinin yanı sıra rot-balans ayarının gözden geçirilmesi yerinde
olur. http://www.otoguncel.com/kar-ya-da-kis-lastikleri/" rel="nofollow - Yaz aylarına girerken; bujiler temizlenmeli, havada daha çok toz olacağından Hava filtresi
değiştirilmeli ya da daha sık kontrol edilmeli. Aşırı sıcaklarda
klimaya ihtiyaç duyulacağından polen filtresi bakımı ya dagerekirse
değiştirilmesi göz ardı edilmemeli. Motor ve diğer aksamların sıvı seviyesi kontrolleri yap[tır]ılmalı, http://www.otoguncel.com/eko-surus-5-trafik-agirlik-yuk/" rel="nofollow - Yakıt ve yağ filtresi kontrol edilmeli ve gerekirse değiştirilmeli, Elektrikli fanın devreye girme derecesi ve kayışların kontrolü mutlaka yaptırılmalıdır. Bunlara ilave olarak akü bakımı ile lastiklerin basınçları da ihmal edilmemelidir. Ayrıca aracınızda yaz ya da dört mevsim lastiklerin takılı olduğunu da kontrol edin. Özetle:
Kış aylarına göre yaz ayları daha rahat olmasına karşın herhangi bir
olumsuzlukla karşılaşmamak için araçların yaz bakımı ihmal
edilmemelidir. http://www.otoguncel.com/sorularla-kis-ve-otomobil/" rel="nofollow - kış mevsiminin olumsuz yol şartlarında yıpranan otomobilinizi, yaz boyunca sorunsuz kullanmak istiyorsanız, yazın kendini hissettirmeye başladığı şu günlerde tepeden tırnağa bir http://www.otoguncel.com/eko-surus-8-bakimli-arac-ekonomi-saglar/" rel="nofollow - bakım
yaptırılmalıdır. Bu hayati bir önem de taşımaktadır. Bunun yanında
yazın sıcağı, tozu, dur-kalklı trafiği aracınızı belirli ölçülerde
mutlaka etkileyecektir. http://www.otoguncel.com/yazla-gelen-klimatizasyon/" rel="nofollow - Klima
(Air Conditioning), normal koşullarda sorun çıkarmayan bir sistem sıcak
havada çalışmayabilir. Sistemi kalifiye bir teknisyene kontrol
ettiriniz. Çünkü bu sisteme yazın çok ihtiyacınız olacak. Bu sene http://www.otoguncel.com/kar-ya-da-kis-lastikleri/" rel="nofollow - Yaz biraz daha sert geçecek gibi görünüyor. 
Soğutma
sistemi; yaz seyahatlerinin başta gelen sorunu motorun hararet
yapmasıdır. Soğutma sistemi iki yılda bir tamamen boşaltılıp yıkanarak
tekrar doldurulmalıdır. Soğutma sıvısının seviyesi, durumu ve
konsantrasyonunu kontrol ediniz ve eksilmişse ilave ediniz (genellikle
50/50 antifriz/su karışımı önerilmektedir). Motor tamamen soğumadan
radyatör kapağını açmayınız! Kayışların, kelepçelerin ve hortumların
sıkılık ve durumlarını kontrol ediniz veya ettiriniz. 
Motor
yağı ve yağ filtresini katalogda ya da kullanıcı el kitabında
belirtilen sürelerde değiştiriniz. Aracın kullanıcı el kitabı yoksa
değişim aralığını marka yetkili servislerinden yada satış sonrası
hizmetlerden öğrenebilirsiniz. Değişim tarihi yakınsa, değişimi seyahat
öncesinde yapınız. Aracınız römork çekiyor, bagaj yükünüz biraz abartılı
veya seyahatiniz uzun ise yağ değişim süresini kısaltabilirsiniz. 
Motor
performansı için, hava ve yakıt filtrelerini katalogda belirtilen
sürelerde (tozlu koşullarda daha da kısa sürelerde) değiştiriniz.
Motorun zor ilk hareketi, bozuk rölanti ve avans ayarı, düşük güç gibi
sürüş problemleri varsa iyi bir serviste ayarlattırınız. Cam
silecekleri, yaz seyahatlerinde de lazımdır. Yağmurlu, çamurlu yollarda
araç kullanmanız da gerekebilir. İyi silmeyen silecekler görüşünüzü
bozarak gözünüzün yorulmasına ve güvenli sürüşünüzün de tehlikeye
girmesine sebep olabilir. Aşınmış, sertleşmiş sileceklerinizi
değiştiriniz. Ayrıca yanınıza yeterli miktarda cam silecek sıvısı almayı
da ihmal etmeyiniz. 
Eski
lastiklerle yola çıkmayınız. Aracınızda kış lastikleri takılı ise yaz
ya da dört mevsim lastikleri ile değiştiriniz. Yedek lastiğinizi de
kontrol ederek iyi ve hazır durumda olmasını sağlayınız. Lastik
basınçlarını ayda bir kontrol ediniz. Aracınızın kullanıcı el kitabında
belirtilen periyotlarda lastikleri rotasyona tabii tutunuz. Şayet
kullanıcı el kitabı yoksa rotasyonu 8.000 ile 10.000 km’de bir yapınız.
Lastiklerin değişim tarihi yakınsa, değişimi seyahat öncesinde yapınız.
Rahat ve güvenli bir yolculuk için lastiklerin balansını da unutmayınız. Frenleme
sistemi, çok geniş bir sürüş aralığında frenleme performansı sağlaması
için tasarlanmıştır. Yeni nesil araçların bir çoğunda kullanılan diskli
fren balatalarında, balatalar yenilenecek noktaya gelene kadar
aşındığında tiz bir şekilde ötme sesi çıkartan entegre aşınma
göstergeleri bulunmaktadır. Seyir esnasında bu sesi duyarsanız, fren
balatalarını kontrol ettirin ve derhal bir yetkili servis tarafından
değiştirilmesini sağlayın. Frenleri gürültü ve durma mesafesi açısından
daima kontrol ediniz. Aküler
yılın herhangi bir döneminde arızalanabilir. Uzun yola çıkmadan önce
akünüzü kontrol ediniz./ettiriniz. Sizin yapabilecekleriniz, kutup
başları ve kablo başlarını tel fırça ile fırçalamak, tüm yüzeyleri
temizlemek, bağlantıları sıkmak olabilir. Bakım gerektiren akülerde
akünün içerisindeki sıvı seviyesini kontrol edebilir, eksikse saf su
ekleyebilirsiniz. Bu az bakım gerektiren akülerde uygulanmaz. Bu konuda
şu uyarıyı yapmayı kendime bir vazife addediyorum. Akü sıvısı asitlidir.
Cildinize ve üzerinize sıçramamasına özen gösterin. Sıçraması halinde
ilgili bölgeyi, derhal bol su ile yıkayın. Akü yüzeyindeki artıklara
dokunmayın, akü ile çalışırken gözlük ve lastik eldiven giyin.
Aracınızın
tüm aydınlatma sistemini kontrol ediniz. Kir ve böcek artıklarını ıslak
bir bezle temizleyiniz. Acil durumlara yönelik olarak; aracınızda küçük
bir tamir çantası, ilk yardım çantası, seyyar lamba, yedek ampul ve
fener ile mümkünse bir cep telefonu ve pilli radyo bulundurunuz. Ayrıca
krikonun iyi durumda olduğundan emin olunuz.
Özetle;
lastikler uzun yollarda hayati önem taşımaktadır. Kış lastikleri
mutlaka çıkarılmalıdır. Kış şartlarında kullanılan otomobillerin yaz
bakımı çerçevesinde özellikle ön takımlarının kontrol ettirilmesi çok
önemli. Kış şartlarında yolların deforme olması ve otomobillerin sık sık
çukurlara girmesi sebebiyle süspansiyon ve amortisörlerde arızalar
oluşabilmektedir. Aksın genel bakımının yapılması ve rot-balans ayarının
kontrolü gerekebilir. Ön takımların dışında fren bakımının da ihmale
gelmeyeceğini unutmamak lazım. Balataların bakımının yapılması,
gerekiyorsa değiştirilmesi, araçtaki tüm sıvı seviyelerinin -motor yağı,
radyatör suyu/sıvısı, klima sıvısı, fren hidroliği, kavrama hidroliği,
direksiyon dişli yağı, vites ve diferansiyel yağları- kontrol edilmesi
gerekir. Bujilerin temizlenmesi, akünün kontrolü, hava filtresinin
bakımı, polen filtresi, benzin filtresi, elektrikli fanın devreye girme
derecesi ve kayışlar kontrol ettirilmelidir. Silecek lastiklerinin
kontrolü, klima ve havalandırma sisteminin bakımı ve far ampulleri
kontrol edilmelidir. Devir daim pompası ve onunla ilgili hortumlar
eskimişse değiştirilmeli ve kelepçeler yenilenmelidir. Aracınız
karbüratörlü ise, karbüratör ayarları gözden geçirilmelidir. Şunu
unutmamak gerekir ki en iyi bakım kılavuzu, aracınızın kullanıcı el
kitabında ve katalogunda belirtilen görüş, öneri ve uyarılardır. Kitabı
ve katalogu okuyarak, üreticinin önerilerine ve servis takvimine uyunuz.
Şayet aracınızın kullanıcı el kitabı yoksa aracınızın üreticisinin
satış sonrası hizmetler müdürlüğünü arayarak bu bilgileri
edinebilirsiniz ya da bir kitap talep edebilirsiniz. Buradaki
açıklamalar araçlara yönelik özel değil genel açıklamaları içermektedir.
Aracınızı kazalardan uzak ve trafik güvenliğinden ödün vermeden
kullanmanız dileğiyle…
kaynak : Oto magazin
|