Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Silecek

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=15674
Tarih: 04 Ağustos 2025 Saat 03:15
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Silecek
Mesajı Yazan: Guests
Konu: Silecek
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2011 Saat 08:07
Dün akşam Kayseride bardaktan boşanırcasına yağmur yağdı. Bu arada silecek ikinci kademede çalışıyordu. Yağmur hızlanınca üçüncü kademeye alayım dedim. Üçüncü kademeye alınca silecek olduğu yerde kalıyor. Önce silecek bozuldu sandım. Korktum. Sonra ikinci kademeye alınca çalıştığını gördüm. Üçüncü kademeye alınca yine olduğu yerde durdu, ikinci kademeye alınca çalışmaya devam etti. Bu arıza silecek motorundaymış gibi gözükmüyor. Sizce de arıza silecek kolunda mıdır? Aklınıza gelen çözüm  yöntemleri nelerdir.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2011 Saat 08:08
Faydası olur mu bilmiyorum ama kışın soğuk havalarda da sileceğim çalışmıyordu. Sebeplerinin bağlantısı var mıdır bilmiyorum.


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2011 Saat 09:14
Bence ya motordaki fircalardan ya da silecek kolundan. Ugrasmak isterseniz silecek kolundan baslayin derim.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2011 Saat 10:02
Peki silecek kolunda nasıl bir parça bozulursa böyle birşey yapar?



Mesajı Yazan: mon
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2011 Saat 11:41
bence reostadan dır yani sileceğin kademesini ayarlayan dirençlerden

-------------
206 2001 1.4 Colorline, Atiker


İlim dahi sanma senindir,
Bilim dediğin yalnız Rab içindir.


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2011 Saat 12:38
Orjinalini yazan: badires badires Yazdı:

Peki silecek kolunda nasıl bir parça bozulursa böyle birşey yapar?



Silecek kolunun kendisinde sorun olabilir, baglanti noktalarinda korozyon meydana gelmis ve temassizlik yapiyor olabilir. Bence kullanim sikligina bakildiginda hic ustune gitmeseniz de olur diye dusunuyorum.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2011 Saat 13:56
Anladım. Para harcamaya değmez diyorsunuz. Peki kışın soğuk havalarda hiç çalışmamasının bununla alakası olabilir mi? Ya da onu neyden yapar?


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2011 Saat 14:01
yaw sılecek motorundan yada arkadasımız paylasmıs kademe ayarından yapabılır


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2011 Saat 14:07
Orjinalini yazan: badires badires Yazdı:

Anladım. Para harcamaya değmez diyorsunuz. Peki kışın soğuk havalarda hiç çalışmamasının bununla alakası olabilir mi? Ya da onu neyden yapar?


Soguk derken eksi derecelerde ise belki buzlama yapiyordur diyecegim ama ufak bir ihtimal o.
Bir yerden sasi almiyordur diye dusunuyorum. Silecek motorunun sasi baglantisi kontrol etmek gerek.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2011 Saat 14:12
Yok soğuktan derken buzlanma yok. Silecek lastikleri cama yapışmış durumda değil ama çalışmıyor. 15-20 km gidince kesik kesik çalışmaya başlıyor. Silerken camın ortasında duruyor canı ne zaman isterse o zaman devam ediyor. Bir müddet sonra düzeliyor.


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2011 Saat 14:17
Orjinalini yazan: badires badires Yazdı:

Yok soğuktan derken buzlanma yok. Silecek lastikleri cama yapışmış durumda değil ama çalışmıyor. 15-20 km gidince kesik kesik çalışmaya başlıyor. Silerken camın ortasında duruyor canı ne zaman isterse o zaman devam ediyor. Bir müddet sonra düzeliyor.


Isindikca sasi almayan nokta almaya basliyor ve calisiyordur. Siz dedigim gibi sasileri kontrol edin. Olmadi sokun ve guzelce pasta kirden arindirip geri takin. Hazir eliniz degmisken silecek saftinin eklem yerlerini lityum bazli yaglar ile yaglayin.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2011 Saat 14:27
Lütfen bana kızmayın ama şasi dediğiniz ne? Neyi nasıl yapacağımı detaylı anlatabilirseniz bahtiyar olurum.


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2011 Saat 17:31
Orjinalini yazan: badires badires Yazdı:

Lütfen bana kızmayın ama şasi dediğiniz ne? Neyi nasıl yapacağımı detaylı anlatabilirseniz bahtiyar olurum.


Bildiginiz gibi elektronik bir aletin calisabilmesi icin bir + kutup bir - kutup gerekir. Ornek olarak diyelim ki bir lamba ve bu lambayi acip kapatmaya yarayan bir anahtar takacaksiniz. Yapilacak is, lambaya giden ve akunun + kutbundan gelen kablonun ortasina anahtari koymaktir. Araclarda her zaman eksi kutup sasiden alinir. Hatta "sase yapti" diye bir terim vardir bilmem hic duydunuz mu? Sase yapti demek, arti yuku tasiyan kablonun bir sekilde aracin metal kismina degmesi sonucu ortaya cikan kisa devre olayidir.

Ek bilgi olarak sunu da soyleyeyim. Eski araclarda sasiye arti kutup verilirdi. Ancak zamanla bunun iyi bir fikir olmadigi cikan bazi sorunlardan dolayi fark edildi ve eksi kutup sasiye verilmeye baslanildi.

Sizin durumunuzda, silecek motoruna komutu silecek kolundan goturen kablo arti yuk tasir.  Eksi kutup ise hemen motorun oradan aracin metal aksamina genellikle bir vida ile tutturulur. Bu resimde sase baglantisini gorebilirsiniz. Sanirim bu resim aracin icerisinde bir yerden ancak mantik ayni. Bir vida ile kabloyu aracin metal aksami ile birlestirmek.




Mesajı Yazan: BAHTİYAR
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2011 Saat 22:39
AlkışAlkış
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Orjinalini yazan: badires badires Yazdı:

Lütfen bana kızmayın ama şasi dediğiniz ne? Neyi nasıl yapacağımı detaylı anlatabilirseniz bahtiyar olurum.


Bildiginiz gibi elektronik bir aletin calisabilmesi icin bir + kutup bir - kutup gerekir. Ornek olarak diyelim ki bir lamba ve bu lambayi acip kapatmaya yarayan bir anahtar takacaksiniz. Yapilacak is, lambaya giden ve akunun + kutbundan gelen kablonun ortasina anahtari koymaktir. Araclarda her zaman eksi kutup sasiden alinir. Hatta "sase yapti" diye bir terim vardir bilmem hic duydunuz mu? Sase yapti demek, arti yuku tasiyan kablonun bir sekilde aracin metal kismina degmesi sonucu ortaya cikan kisa devre olayidir.

Ek bilgi olarak sunu da soyleyeyim. Eski araclarda sasiye arti kutup verilirdi. Ancak zamanla bunun iyi bir fikir olmadigi cikan bazi sorunlardan dolayi fark edildi ve eksi kutup sasiye verilmeye baslanildi.

Sizin durumunuzda, silecek motoruna komutu silecek kolundan goturen kablo arti yuk tasir.  Eksi kutup ise hemen motorun oradan aracin metal aksamina genellikle bir vida ile tutturulur. Bu resimde sase baglantisini gorebilirsiniz. Sanirim bu resim aracin icerisinde bir yerden ancak mantik ayni. Bir vida ile kabloyu aracin metal aksami ile birlestirmek.


AlkışAlkışeline sağlık koliva abi bende tam olrak şasi ne demek bilmiyordum


-------------
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL.


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 19 Haziran 2011 Saat 00:26
Alıntı
AlkışAlkışeline sağlık koliva abi bende tam olrak şasi ne demek bilmiyordum


Birseyler aktarabildiysem ne mutlu bana.


Mesajı Yazan: g-demir
Mesaj Tarihi: 19 Haziran 2011 Saat 02:41
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Alıntı
AlkışAlkışeline sağlık koliva abi bende tam olrak şasi ne demek bilmiyordum


Birseyler aktarabildiysem ne mutlu bana.


abi olay bu ya!!! sen şasi ne diye soruyorsun moderator komple elektrik dersi veriyor. forum dediğin budur abi! öksürüyorum desem adam en kallavi doktorun numarasını verecek. gel de bu forumda kardeş olma! Thumbs Up  Alkış


-------------
2004 307 XR 1,4 16V Gümüş Gri + Ön Dahil Cam Filmleri + OMVL LPG + Ztec 6000k Xenon + Simota Açık Hava Filtresi + Ztec Cold Air İntake + ZCW 17" Enigma Krom + Kumho Solus KH25 205/50/17 + Sparco topuz


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 19 Haziran 2011 Saat 09:46
Orjinalini yazan: g-demir g-demir Yazdı:


abi olay bu ya!!! sen şasi ne diye soruyorsun moderator komple elektrik dersi veriyor. forum dediğin budur abi! öksürüyorum desem adam en kallavi doktorun numarasını verecek. gel de bu forumda kardeş olma! Thumbs Up  Alkış


Aman canim abartmanyin, utandiriyorsunuz beni Pinch


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2011 Saat 10:38
Çok teşekkür ederim. Gayet güzel bir açıklama olmuş.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net