Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Yakıt Tasarrufu Pratik Bilgiler

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: Yararlı Dökümanları
Forum Tanımlaması: Modifiye ve Tuning adına yararlı bilgiler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=15662
Tarih: 06 Ağustos 2025 Saat 01:26
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Yakıt Tasarrufu Pratik Bilgiler
Mesajı Yazan: Guests
Konu: Yakıt Tasarrufu Pratik Bilgiler
Mesaj Tarihi: 17 Haziran 2011 Saat 19:15
Çevre ve Orman Bakanlığı, 'Araçlarda Verimli Yakıt Kullanma Kılavuzu' hazırladı. İşte bakanlığın sürücülere araçlarının daha az yakıt yakmaları için önerdiği tavsiyeler ;



Sürücüler, araçlarının bakımına özen göstermeleri ve doğru kullanım tekniklerini uygulamaları halinde hem önemli ölçüde yakıt tasarrufu sağlayabilir.
Doğru araç bakımı ve kullanım teknikleri konusunda sürücüleri bilgilendirerek, çevreye zarar veren egzoz gazlarının ve vatandaşın yakıt giderlerinin azaltılmasını amaçlayan Çevre ve Orman Bakanlığı, ''Araçlarda Verimli Yakıt Kullanma Kılavuzu'' hazırladı.

Bakanlığın internet sayfasında yayımlanan kılavuzda, taşıt sayısıyla birlikte artan yakıt tüketiminin karbonmonoksit, partikül, hidrokarbon ve azotoksit gibi kirleticilerin hava üzerindeki baskısını fazlalaştırdığı belirtiliyor. Periyodik muayenesi, bakımı, tamiratı ve egzoz ölçümü yapılmayan araçların mevcut hava kirliliğini daha da artırdığına işaret edilen kılavuzda, bu durumun küresel ısınmayla iklim değişikliğine, sağlık ve çevre problemlerine yol açtığı ifade ediliyor.

Doğru araç bakım ve kullanım tekniklerinin uygulanması halinde yakıt tüketimini azaltmanın ve hava kirliliğinin önüne geçmenin mümkün olduğu vurgulanan kılavuzda, sürücülere şunlar öneriliyor:

-İlk 5 km içinde aracınızı yüksek hızda sürmekten ve aşırı hızdan kaçının. Belli bir hızda seyrederek daha az yakıtla daha uzun mesafe alabilirsiniz.

-Trafiğin yoğun olduğu saatlerde dur-kalk sık yaşandığı için, yakıt tüketimi ve egzozdan atılan kirletici miktarı artmaktadır.

-Seyahatiniz 5 kilometreden az ise aracınızı kullanmayın.

-Gaz pedalını devamlı nazikçe kullanın. Ani kalkışlardan ve duruşlardan kaçının.

-Olması gereken vitesten düşük viteslerde aracı kullanarak yüzde 45'e varan daha fazla yakıt tüketimine, motorun yorulmasına ve yıpranmasına neden olursunuz.

-Normal seyir esnasında aracınızın camlarını kapalı tutun. Açık camlar, 100 kilometre/saat hızda yüzde 4 ekstra yakıt sarfiyatına yol açar.

-Aracınızı mümkün mertebe 25 kilometre/saatten düşük, 95 kilometre/saatten yüksek hızda sürmeyin. Her iki durumda da daha fazla yakıt tüketimine ve daha fazla kirleticinin atmosfere atılmasına neden olursunuz.

DOĞRU ARAÇ SEÇİMİ VE DOĞRU BAKIM

Kılavuzda, araç seçimi ve periyodik bakımla ilgili tavsiyeler ise şunlar:

-Bir taşıtın yakıt tüketimi şehiriçi yollarda en fazla 8 litre/100 kilometre, şehirlerarası yollarda 6 litre/100 kilometre olmalı. Araç satın alırken aracın yaşını ve 100 kilometrede tükettiği yakıt miktarını mutlaka öğrenin. Aracınız şehir içinde 7 litre/100 kilometreden çok daha fazla yakıt tüketiyorsa bu araç sizin için ekonomik değildir.

-Kirli hava filtresi yüzde 10 daha fazla yakıt tüketimine neden olur. Hava filtresini temiz tutun.

-Direk enjeksiyon sistemli taşıt satın alın. Karbüratör esaslı taşıtlar enjeksiyon sistemli taşıtlara göre yüzde 10 daha fazla yakıt tüketir. Kirli enjeksiyonlar yakıt tüketimini artırır.

-Bakımlı ve ayarlı motor yakıtı daha verimli tüketir. Bakımsız araç hem fazla yakıt tüketir hem de havayı kirletir.

-Aracınızda hava/yakıt ayarını ve egzoz ölçümünü süresi içinde yaptırarak, daha az yakıtla daha uzun mesafe alabilirsiniz.

-Yağ filtreleri temiz olmalı. Eski ve kirli yağ filtreleri motor verimliliğini düşürür.

-15 derecenin altındaki sıcaklıklar yüzde 30'a varan fazla yakıt tüketimine neden olur.

-Araç satın alırken şehiriçi bölgelerde en fazla 7 litre/100 kilometre kurşunsuz benzin tüketen yerine, 10 litre/100 kilometre benzin tüketen satın alırsanız yakıta daha fazla para ödersiniz ve daha fazla kirleticiyi atmosfere atarsınız.

-10 yaşın üzerindeki benzinli taşıtların egzozundan atılan kirletici miktarı 5 yaşın altındaki taşıtlardan atılan kirletici
miktarından en az iki kat daha fazladır. 20 yaşın üzerindeki taşıtları satın almayın.''

DİĞER HUSUSLAR

Araç klimasının çalıştırılması halinde her 100 kilometrede 1-2 litre ekstra benzin tüketileceği bildirilen kılavuzda, Ozon tabakasının delinmesine neden olan gazların yüzde 10'unun şehiriçi bölgelerde kullanılan taşıt klimalarından kaynaklandığı vurgulanıyor. Kılavuzda, lastiklerin durumunun da yakıt sarfiyatını etkilediği bildirilerek, lastiklerin havasının düşük olmamasına dikkat edilmesi tavsiye ediliyor.

Yolculuk esnasında araca fazla yük konulmasının ekstra yakıt tüketimine yol açacağına işaret edilen kılavuzda, şehir içi yollarda normalde 7 litre/100 kilometre benzin tüketen bir araca ekstra 45 kilogram yük konulması halinde yakıt tüketiminin 0.5 litre artacağı bildiriliyor.

Kılavuzda, gündüz saatlerinde hava sıcaklığı yükseldikçe benzinin buharlaşma oranın da artacağı belirtilerek, yakıt ikmalinin sabah erken, akşam ve gece saatlerinde yapılması gerektiği kaydediliyor.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 17 Haziran 2011 Saat 19:26
Güzel Paylaşım Teşekkürler...
Bu Tür Bilgiler. Faydalı Herkesin Okumasını Tavsiye Ediyorum.


Mesajı Yazan: werty
Mesaj Tarihi: 17 Haziran 2011 Saat 20:32
güzel paylaşım.teşekkürler

-------------
2004 - 206 QUİCKSİLVER 1.6 16V 110HP Benzin, 128000 km Mobil 1 New Life 0-40, Bridgeston Adrenalin 195/55/15


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2011 Saat 08:37
Emeğinize sağlık


Mesajı Yazan: mehmet eren
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 15:11
devamını bekleriz,teşekkürler.

-------------
Peugeot 2001 Model 306 Platınum
Tüplü(Atiker)1.6 Motor 90 Beygir.127.000KM
5053747493

Sıfır al omur boyu kullan.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 15:16
Yakıt tasarrufunda şöyle birşey var bazı şöförler örnek bizim peder aklınca tasarruf yapar 2000 devirin bizraz altında değiştirir vites fakat hem yüksek devirde hemde düşük devirde araç çok yakar. ideal devir 3000 dir . devirsiz kullanırsanızda araba sağır olur 


Mesajı Yazan: mehmet eren
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 15:25
Orjinalini yazan: berkekk berkekk Yazdı:

Yakıt tasarrufunda şöyle birşey var bazı şöförler örnek bizim peder aklınca tasarruf yapar 2000 devirin bizraz altında değiştirir vites fakat hem yüksek devirde hemde düşük devirde araç çok yakar. ideal devir 3000 dir . devirsiz kullanırsanızda araba sağır olur 


bence 3000 devırde fazla gelır helekı sehır ıcınde zaten aracınızda fazla yük yok ise 2600-2700 devırler ıyıdır ben genellıkle boyle yapıyorum ve daha kontrollu oluyor.


-------------
Peugeot 2001 Model 306 Platınum
Tüplü(Atiker)1.6 Motor 90 Beygir.127.000KM
5053747493

Sıfır al omur boyu kullan.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 15:26
Orjinalini yazan: AlbaYDemircaN AlbaYDemircaN Yazdı:

Güzel Paylaşım Teşekkürler...
Bu Tür Bilgiler. Faydalı Herkesin Okumasını Tavsiye Ediyorum.

 
tavsiyene şiddetle uyarken .. bu engin bilgileri bizimle paylaşan arkadışımıza teşekkürleri bir borç biliyoruz.. red tazzGöz Kırpma


Mesajı Yazan: mehmet eren
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 15:28
Orjinalini yazan: by_ersin by_ersin Yazdı:

Orjinalini yazan: AlbaYDemircaN AlbaYDemircaN Yazdı:

Güzel Paylaşım Teşekkürler...
Bu Tür Bilgiler. Faydalı Herkesin Okumasını Tavsiye Ediyorum.

 
tavsiyene şiddetle uyarken .. bu engin bilgileri bizimle paylaşan arkadışımıza teşekkürleri bir borç biliyoruz.. red tazz Thumbs Up+1


-------------
Peugeot 2001 Model 306 Platınum
Tüplü(Atiker)1.6 Motor 90 Beygir.127.000KM
5053747493

Sıfır al omur boyu kullan.


Mesajı Yazan: hater
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2012 Saat 15:27
benim 307 otomatik  ve standart olarak yaklaşık 3000 devirin altında vites değiştirmiyor...ben ne yapacağım?


Mesajı Yazan: SZKR
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2012 Saat 15:43
Orjinalini yazan: hater hater Yazdı:

benim 307 otomatik  ve standart olarak yaklaşık 3000 devirin altında vites değiştirmiyor...ben ne yapacağım?
Emin ol bu değer Peugeot mühendisleri tarafından aylarca süren testlerden sonra verilmiş bir değerdir. Birçok şart aynı anda düşünüldüğünde mükemmeli de odur.

-------------
http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=17717&title=307m" rel="nofollow - PUG 307 XS - 2003, 1,6 Benzinli



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net