24 Saat Le Mans Yarışında İlk Beşte Dört Pegeout
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL
Forum Adı: Haberler
Forum Tanımlaması: Otomobil, Teknoloji, Spor ve diğer tüm konular hakkında güncel haberler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=15651
Tarih: 06 Kasım 2025 Saat 00:24 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: 24 Saat Le Mans Yarışında İlk Beşte Dört Pegeout
Mesajı Yazan: Guests
Konu: 24 Saat Le Mans Yarışında İlk Beşte Dört Pegeout
Mesaj Tarihi: 17 Haziran 2011 Saat 06:49

inanılmaz zorlu şartlarda geçen ve damalı bayrağa kadar sonucu
belirsizliğini koruyan 79’uncu 24 Saat Le Mans Yarışı’nda efsane
yazıldı. 249 bin 500 izleyici önünde gerçekleşen ve 24 saat süren
yarışta finişi gören ilk beş otomobilden dördü Peugeot logosu taşıyor.
Peugeot Total ekibinden Bourdais / Lamy / Pagenaud üçlüsü liderden
sadece 13,854 saniye sonra damalı bayrağı geçerek ikinci oldu. Bu
yıl 79.su koşulan 24 Saat Le Mans Yarışı büyük bir çekişmeye sahne
oldu. Heyecan verici yarışta Peugeot Total Ekibi üç otomobilini ilk
beşte varışa ulaştırırken, Bourdais / Lamy / Pagenaud üçlüsü yarışı
ikinci olarak tamamlamayı başardı. Birincilik çekişmesinin son ana kadar
sürdüğü yarışta Peugeot 908 ile yarışan ekip 24 saat süren yarışta
sadece 13,854 saniye farkla ikinci oldu. Sezon
içerisinde dayanıklılık gerektiren yarışların en tepe noktası olarak
görülen 24 Saat Le Mans Yarışı Peugeot Total Ekibi’nin yarıştığı Peugeot
908 HDi’lerin performans ve güvenirlik seviyelerini etkin bir şekilde
kanıtladı. Pilotlar için olduğu kadar mekanikler için de soluksuz olarak
dizginlenemeyen bir tempoda geçen 24 saat, milyonlarca izleyiciyi
büyüledi. Bu sonuçlarla Peugeot üreticiler
sıralamasında birinciliğini korurken, Peugeot Total Ekibi de sadece 1
puan farkla ikinci sırada yer alıyor. Gelecek yarış, 1 ile 3 Temmuz
arasında, Imola’da (İtalya) gerçekleşecek. Peugeot Total Ekibi,
İtalya’daki yarışa iki otomobiliyle katılacak. Yarış sıralaması : 1. Fassler/Lotterer/Treluyer Audi R18 TDI n°2, 355 Tours en 24H02’21’’525 2. Bourdais/Lamy/Pagenaud Peugeot 908 N°9, + 13’’854 3. Minassion/Montagny/Sarrazin Peugeot 908 N°8, +2T 4. Davidson/Gené/Wurz Peugeot 908 N°7, +4T 5. Duval/Lapierre/Panis Peugeot 908 HDi FAP Oreca n°10, +16T 6. Jani/Prost/Bleekemolen Lola Toyota n°12, +17T 7. Ickx/Martin/Leinders Lola Aston Martin, +27T… Le Mans Cup Kıtalararası Pozisyonları : Üreticiler : 1. Peugeot 103 puan 2. Audi 69 puan Ekipler : 1. Audi Sport Team Joest 50 puan 2. Peugeot Total Ekibi 49 puan 3. Oreca-Matmut Ekibi 34 puan 4. Rebellion Racing 26 puan
(alıntıdır)
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 17 Haziran 2011 Saat 07:58
Klose Yazdı:
Kesin o aracı almanlar yapmıstır. yoksa daha ilk düzlükte dağılmasi gerekiyordu ;) |
bence söylediğinle alakası yok. sende woswos var galiba dostum. onlarıda fransızlar yapmasın
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 17 Haziran 2011 Saat 10:24
|
908 super bır alet yaa :)) Uzerındekı V12 hdı akıl almaz bır makıne
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 17 Haziran 2011 Saat 10:35
|
abı lafa soze gerek varmı aslan ıste aslan
|
Mesajı Yazan: mimitt
Mesaj Tarihi: 17 Haziran 2011 Saat 10:41
|
Bu yarışlarda 908 HDi bir çok birinciliği var ayrıca,dayanıklılık yarışları olarak bilinen bu yarışa dizel motorla katılan ilk markada gene peugeot tur.Dünyanın en karmaşık motorları kullanılan Formula 1 yarışlarında (bir motorda 800 den fazla hareketli parça var) en hızlı en güçlü motor bir Fransız ( Renault ) onun için beyinin kimde olup olmadığı da tartışılabilir düz mantıkla baktığımızda :) önemli olan bence markaların bu yarışlarda geliştirdikleri parçaları seri üretimde ki araçlara ne derecede aktarabildikleri.Sonuçta sürekli bir ar-ge çalışması içindeler takım mühendisleri.
|
Mesajı Yazan: d3n1s
Mesaj Tarihi: 17 Haziran 2011 Saat 10:47
mimitt Yazdı:
Bu yarışlarda 908 HDi bir çok birinciliği var ayrıca,dayanıklılık yarışları olarak bilinen bu yarışa dizel motorla katılan ilk markada gene peugeot tur.Dünyanın en karmaşık motorları kullanılan Formula 1 yarışlarında (bir motorda 800 den fazla hareketli parça var) en hızlı en güçlü motor bir Fransız ( Renault ) onun için beyinin kimde olup olmadığı da tartışılabilir düz mantıkla baktığımızda :) önemli olan bence markaların bu yarışlarda geliştirdikleri parçaları seri üretimde ki araçlara ne derecede aktarabildikleri.Sonuçta sürekli bir ar-ge çalışması içindeler takım mühendisleri.
|
Le-Mans'a ilk dizel motorla katılan üretici Audi olmasın?
edit: ben Le-Mans'a ilk dizel motorla katılan üreticiyi Audi olarak biliyordum ama değilmiş ( http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_R10_TDI#Diesels_racing_at_Le_Mans ) linkten kontrol edebilirsiniz, ancak yine de bu yarışa dizel motorla Audi 2006'da Peugeot ise 2007'de katılmış.
------------- 206 Quik
|
Mesajı Yazan: mimitt
Mesaj Tarihi: 17 Haziran 2011 Saat 12:15
|
şimdi elime İngilizce gramer kitabı alarak kontrol ettim evet haklısın ben yanlış tercüme etmişim,birkaç farklı kaynağa daha baktım.
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 17 Haziran 2011 Saat 13:04
Güzel Paylaşım... Ellerine Sağlık Kardeşim... Geçende Kanaltürk te Buna Benzer Bir Film Yayınlanmıştı Zevkle İzlemiştim
|
Mesajı Yazan: d3n1s
Mesaj Tarihi: 17 Haziran 2011 Saat 13:25
Klose Yazdı:
Demekki benim düşüncelerim yanlıs degil ;) |
Almanların üretim ve işçilik kalitesinin Fransızlardan iyi olduğu evet söylenebilir. Burada önemli olan nokta tercihlerin doğrultusudur. 106 GTi ile kendi sınıfındaki bütün arabaların üzerinden geçersiniz, yetmediği gibi bir üst sınıf arabalarla oynarsınız, eğer tercihiniz çeviklik ve sürat ise, ancak buna biraz da güvenlik eklerseniz tercih etmeniz gereken araba 106 olmayacaktır da mesela Polo GTi olacaktır, hızla işim olmaz bana sağlam araba lazım, sorun da çıkarmasın derseniz Mazda 2 almanız gerekir.
------------- 206 Quik
|
Mesajı Yazan: d3n1s
Mesaj Tarihi: 17 Haziran 2011 Saat 13:28
mimitt Yazdı:
Bu yarışlarda 908 HDi bir çok birinciliği var ayrıca,dayanıklılık yarışları olarak bilinen bu yarışa dizel motorla katılan ilk markada gene peugeot tur.Dünyanın en karmaşık motorları kullanılan Formula 1 yarışlarında (bir motorda 800 den fazla hareketli parça var) en hızlı en güçlü motor bir Fransız ( Renault ) onun için beyinin kimde olup olmadığı da tartışılabilir düz mantıkla baktığımızda :) önemli olan bence markaların bu yarışlarda geliştirdikleri parçaları seri üretimde ki araçlara ne derecede aktarabildikleri.Sonuçta sürekli bir ar-ge çalışması içindeler takım mühendisleri.
|
Bir kaç sene önce Mercedes frenlerde oluşan ısıdan 30 hp gibi bir güç elde etmişti ancak federasyon izin vermediği için kullanamamıştı. En hızlı en güçlü motor bana göre "beyin"le alakalı bir durum değil, hele ki formula1 gibi her şeyin kısıtlandığı, sadece tek bir lastik üreticisinin lastiklerinin kullanıldığı bir yarış "beyin" yarıştırma konusunda kıstas olamaz. Ralli başarılarından ya da TOCA, JGTC gibi touring yarışlarındaki başarılardan söz etsek daha mantıklı olur sanki?
------------- 206 Quik
|
Mesajı Yazan: mimitt
Mesaj Tarihi: 17 Haziran 2011 Saat 17:55
Klose Yazdı:
Demekki benim düşüncelerim yanlıs degil ;) |
Beyin konusunda bence yanılıyorsunuz :) değişmeyen tek şey değişim unutmayalım,bu gun BMW dizel konusunda PSA grubu ile ortaklıklarını büyütme kararı alıyorsa bu fransızların bir adım daha ileri gittiğinin bir göstergesidir bence.
|
Mesajı Yazan: mimitt
Mesaj Tarihi: 17 Haziran 2011 Saat 18:06
d3n1s Yazdı:
mimitt Yazdı:
Bu yarışlarda 908 HDi bir çok birinciliği var ayrıca,dayanıklılık yarışları olarak bilinen bu yarışa dizel motorla katılan ilk markada gene peugeot tur.Dünyanın en karmaşık motorları kullanılan Formula 1 yarışlarında (bir motorda 800 den fazla hareketli parça var) en hızlı en güçlü motor bir Fransız ( Renault ) onun için beyinin kimde olup olmadığı da tartışılabilir düz mantıkla baktığımızda :) önemli olan bence markaların bu yarışlarda geliştirdikleri parçaları seri üretimde ki araçlara ne derecede aktarabildikleri.Sonuçta sürekli bir ar-ge çalışması içindeler takım mühendisleri.
|
Bir kaç sene önce Mercedes frenlerde oluşan ısıdan 30 hp gibi bir güç elde etmişti ancak federasyon izin vermediği için kullanamamıştı. En hızlı en güçlü motor bana göre "beyin"le alakalı bir durum değil, hele ki formula1 gibi her şeyin kısıtlandığı, sadece tek bir lastik üreticisinin lastiklerinin kullanıldığı bir yarış "beyin" yarıştırma konusunda kıstas olamaz. Ralli başarılarından ya da TOCA, JGTC gibi touring yarışlarındaki başarılardan söz etsek daha mantıklı olur sanki?
|
Peugeot ta yanlış hatırlamıyorsam 908 in üretti maksimum torku bu sınırlamalar yüzünden kullanamadı, benim için önemli olan bu yarışlardan elde edilen tecrübelerin bizim kullandığımız araçlara nasıl uygulandığıdır,bu motor,yağ,lastik hepsi için geçerli. iyi otomobil fikri herkese göre değişir,çünkü beklentiler farklı,kimi performans ister kimi ekonomi kimi konfor,kim güvenlik duygusu.tabi bunların başında ekonomik durum var kısacası: Gönül ister GTİ cüzdan der HDİ. :)
|
Mesajı Yazan: d3n1s
Mesaj Tarihi: 19 Haziran 2011 Saat 00:53
mimitt Yazdı:
d3n1s Yazdı:
mimitt Yazdı:
Bu yarışlarda 908 HDi bir çok birinciliği var ayrıca,dayanıklılık yarışları olarak bilinen bu yarışa dizel motorla katılan ilk markada gene peugeot tur.Dünyanın en karmaşık motorları kullanılan Formula 1 yarışlarında (bir motorda 800 den fazla hareketli parça var) en hızlı en güçlü motor bir Fransız ( Renault ) onun için beyinin kimde olup olmadığı da tartışılabilir düz mantıkla baktığımızda :) önemli olan bence markaların bu yarışlarda geliştirdikleri parçaları seri üretimde ki araçlara ne derecede aktarabildikleri.Sonuçta sürekli bir ar-ge çalışması içindeler takım mühendisleri.
|
Bir kaç sene önce Mercedes frenlerde oluşan ısıdan 30 hp gibi bir güç elde etmişti ancak federasyon izin vermediği için kullanamamıştı. En hızlı en güçlü motor bana göre "beyin"le alakalı bir durum değil, hele ki formula1 gibi her şeyin kısıtlandığı, sadece tek bir lastik üreticisinin lastiklerinin kullanıldığı bir yarış "beyin" yarıştırma konusunda kıstas olamaz. Ralli başarılarından ya da TOCA, JGTC gibi touring yarışlarındaki başarılardan söz etsek daha mantıklı olur sanki?
|
Peugeot ta yanlış hatırlamıyorsam 908 in üretti maksimum torku bu sınırlamalar yüzünden kullanamadı, benim için önemli olan bu yarışlardan elde edilen tecrübelerin bizim kullandığımız araçlara nasıl uygulandığıdır,bu motor,yağ,lastik hepsi için geçerli. iyi otomobil fikri herkese göre değişir,çünkü beklentiler farklı,kimi performans ister kimi ekonomi kimi konfor,kim güvenlik duygusu.tabi bunların başında ekonomik durum var kısacası: Gönül ister GTİ cüzdan der HDİ. :) |
tercihlerin önemli olduğunu vurgulamıştım zaten. Bir Le-Mans ya da F1 aracı kıstas olamaz çünkü o yarışlara özel araçlar hazırlanır ve bu araçlar aynı markaların cadde araçlarına pek de benzemez ancak ralli, TOCA, JGTC gibi yarışlara katılan araçlar bizim bindiğimiz araçların piste uyarlanmasıyla ortaya çıkar, dolayısıyla bu gibi yarışlardaki sorunsuzluk ve podyum başarıları kıstas kabul edilebilir.
Şu an kullandığım 206 benim 3. PSA grubu aracım ve bu araçlarımdan C4 hariç hepsi mantık evliliği oldu, o fiyata daha az yakan daha donanımlı daha genç araçlar yoktu ama benim PSA grubu araç tercih etmemdeki asıl sebep yetkili servislerin birinin servis müdürünün aile dostumuz olması. Eğer bu dostumuz PSA grubunda servis müdürü olmasaydı PSA tercih etmezdim, çünkü kronik sorunları çok olan, bakımsız kalmayı neredeyse hiç kabul etmeyen, yan sanayi ürün kesinlikle kabul etmeyen ve yetkili servis seven araçlar PSA grubu araçlar ve doğruya doğru ülkemizde de özellikle Peugeot yetkili servisleri ve satıcıları genel olarak tüketiciyi memnun etmezler.
Tartışmanın en başına gelirsek, eğri oturup doğru konuşmak lazım, bir alman arabası bir fransız arabasından üstündür. 206'mdan memnun muyum? Evet çok memnunum, ancak Sezar'ın hakkı Sezar'a, kullandığım araç bir VW Polo, Mazda 2 veya Honda Jazz değil ve olabileceğini de sanmıyorum.
------------- 206 Quik
|
Mesajı Yazan: g-demir
Mesaj Tarihi: 19 Haziran 2011 Saat 02:20
tüm dedikleriniz güzel, çok bilgi çok fikir geçti. ama ben şuna takıldım: bütçe kısıtlaması mı var sanki, neden dizel motor? 
------------- 2004 307 XR 1,4 16V Gümüş Gri + Ön Dahil Cam Filmleri + OMVL LPG + Ztec 6000k Xenon + Simota Açık Hava Filtresi + Ztec Cold Air İntake + ZCW 17" Enigma Krom + Kumho Solus KH25 205/50/17 + Sparco topuz
|
Mesajı Yazan: d3n1s
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2011 Saat 09:05
g-demir Yazdı:
tüm dedikleriniz güzel, çok bilgi çok fikir geçti. ama ben şuna takıldım: bütçe kısıtlaması mı var sanki, neden dizel motor?  |
sebebi daha az pite girmek olabilir mesela ;)
------------- 206 Quik
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2011 Saat 12:09
Klose Yazdı:
Hayir bende 407 var. pejodan liseden bu yana memnun degilim. ama yinede vazgecemedim. bu arada woswos dedigin aracı yapacak beyin teknolojisi fransızlarda yok. |
hocam sat o aracıda oda senden sen de ondan kurtul olmazmı.
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2011 Saat 12:12
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2011 Saat 12:12
bu konunun sonunada alıntıdır yazdım ne olacak şimdi anlamadım
|
Mesajı Yazan: mimitt
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2011 Saat 12:51
|
işte tecrübelerimiz araç seçimimizde direk etken,bende şu şekilde düşünüyorum, WV be Toyota bundan 4 5 yıl önce ciddi bir kalite kaybına uğradılar ve devam ediyor.aynı şekilde bu iki markanın da satış sonrası destek hizmetleri bence çok çok ama kötü.iki markanın da aracına sahip oldum ve yaşadıklarım bana bunları söyletiyor.üstelik benim peugeot servislerinde tanıdığımda yok,araçlarımın garantisi bitince sanayide ustama götürüyorum çünkü yetkili servislerde ustalık adına bir işlem yapıldığına inanmıyorum.
|
Mesajı Yazan: sercinho
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2011 Saat 13:02
fıyat performans odaklı peugeottu tek gecerım vw araclara bındıgım zaman kendımı bogulacak gıbı hıssedıyorum ıc mekanda kullnıs sıfır passata bındım benım 307 den kucuk ıcı 307 on camı yeter dayanıklılık daha ıyı olabılır ama sen arabana bakarsan o da sana bakar yanı onlar eskıdendı sımdı aracların hepsı tıcarı hepsınde kronık hatalar oluyor yanı kımı ıcın dıs guzellık ıyı kımı ıcın dayanıklılık onemlı gorecelı bır kavram
------------- peugeot 307 1,6 16v 110 hp technoplus uranüs yeşili brc lpg kıt simota air intake kit otto spec egzos eicbah 3,5 pro kıt yay,17 ınc rc jant marshal 215 45 17 matrac lastik 0505 603 85 79
|
|